Allmänna Begravningsbyrån

Allmänna Begravningsbyrån

Välkommen till oss på Allmänna Begravningsbyrån.

Här avgör inte priset hur vacker eller minnesvärd begravningen blir. Våra begravningsrådgivare erbjuder möjligheten att skapa en personlig begravning tillsammans med er, men vi erbjuder också enklare lösningar.

Vårt kontor finns i Örebro, men vi hjälper även till om du bor på annan ort eller vill få hjälp med en transport till annat land. Vi har jour dygnet runt för att kunna svara på dina frågor när de uppkommer.

På vår hemsida kan du läsa svar på de vanligaste frågorna vi får och påbörja planeringen. Vi har även egna jurister som hjälper er med juridiska frågor som uppkommer i livet eller vid ett dödsfall.

Läs vad 144 kunder tycker om Allmänna Begravningsbyrån 2

2022-06-30 Verifierad kund
    Bemötandet har varit varmt, lugnt, trevligt och välkomnande.
    Fått bra svar på våra frågor, tips och råd.
    Hade inga som helst förväntningar utan gick dit helt anspråkslöst, och vi fick den hjälp vi behövde med begravningen.
    2022-06-27 Verifierad kund
    Bra bemötande, kort tid att få kontakt och snabbt utförd tjänst
    2022-06-26 Verifierad kund
    Enkel att ha att göra med. Inget hakade upp sig och begravningen blev precis så bra som vi hade hoppats.
    2022-06-26 Verifierad kund
    Mycket bra bemötande. Eftersom det var första gången jag anlitade en begravningsbyrå hade jag inte så mycket förväntningar. Men frågor som blev besvarade. Sammanfattningsvis kan säga att det hanterades mycket vänligt och professionellt.
    2022-06-24 Verifierad kund
    Har anlitat begravningsbyrån 2 ggr ang föräldrars begravning och varit nöjd båda gångerna.
    2022-06-11 Verifierad kund
    Lättsam och vänligt bemötande,inget krångel och skönt med en hemsida där man kan se och välja hur man vill ha det,ett plus är att man får en indikation på pris.
    2022-06-09 Verifierad kund
    Mycket bra bemötande
    Vettiga priser
  • Bo J
    skrev om Allmänna Begravningsbyrån
    2022-05-30 Verifierad kund
    Väldigt trevligt bemötande och vänliga samt lyhörda för våra önskningar.
    Vi hade blivit rekommenderade detta företag och jag kan säga att de svarade upp väl mot våra förväntningar.
    Lyhörda , lättsamma och trevliga. Vi antog alla deras tjänster förutom bouppteckning.
    Kan varmt rekommendera detta företag .
    Vänligen Bo Johansson
    2022-05-21 Verifierad kund
    Allt har varit bra på alla sätt och vis. Ett bra bemötande finns inget att vara missnöjd med.
    2022-05-11 Verifierad kund
    Professionellt och inkännande bemötande. Informativa utan att vara påträngande. Bra service och uppföljning. Mycket nöjd.
    2022-04-19 Verifierad kund
    Bra och tillmötesgående personal, behjälplig med svar på frågor och funderingar. Kostnaden stannade där vi pratade om från början. Helhetsintryck ett bra och prisvärd arrangemang. Nöjd med det hela.
    2022-04-04 Verifierad kund
    Tråkigt missförstånd om blombukett ledde till att det inte fanns några blommor vid kistan som vi tänkt oss. Byrån trodde det var den buketten som skulle skickas till sjukhuset.
    2022-04-01 Verifierad kund
    Bra bemötande, synpunkter respekterades.

Hade inga speciellt höga förväntningar men har anlitat byrån förut , var mycket nöjd då, samt att det fanns ett önskemål från dödsboet.

Minnesstund, kremering, juridisk hjälp
    2022-04-01 Verifierad kund
    Vi är mer än nöjda med Sandra och begravningsbyrån. Allt har varit väldigt bra skött av Sandra.
    2022-03-25 Verifierad kund
    Mycket nöjd med Allmänna begravningsbyrån och kan varmt rekommendera dem. Fick ett varmt och fint bemötande och snabb återkoppling vid frågor och funderingar.
    2022-03-22 Verifierad kund
    Väl bemött o allt i sin ordning
    2022-03-16 Verifierad kund
    Utomordentligt bra service på alla sätt i vår familjs svåra stund!
    2022-03-16 Verifierad kund
    Vi fick ett utmärkt mottagande och hjälp och stöd. Sammantaget uppfylldes våra förväntningar fullt ut.
    2022-03-13 Verifierad kund
    Det funkade bra tills vi fick fakturan och man hade tagit betalt för 2 st kistor inte okey
    2022-03-10 Verifierad kund
    Hade inga förväntningar eftersom detta var första mötet för mig med en begravningsbyrå. Trevligt och värdigt bemötande. Effektivt utförande av våra önskemål. Bra handledning när vi undrade eller tvekade över olika saker. Väldigt fint ordnat i kyrkan med kista och blommor. Mycket uppskattat att en av byråns representanter tog emot och var med under ceremonin! Bra uppföljning via telefon några veckor efter, kändes bra.
    2022-02-26 Verifierad kund
    Trevligt bemötande
    Mina önskemål utfördes enkelt och utan problem
    Bara kremering och behållare för att kunna strös dit jag ska flytta.
    2022-02-24 Verifierad kund
    Man får ett otroligt fint bemötande. Känner sig lyssnad på och hjälper en att hitta rätt. Med hela mitt hjärta skulle jag aldrig välja något annat än Allmänna begravningsbyrå.
    2022-02-24 Verifierad kund
    Enkel webb tjänst med personlig uppföljning som var positiv.
    2022-02-20 Verifierad kund
    Vänligt och mycket trevligt telefonbenötande. Hjälpte mig och förklarade olika alternativ jag kunde välja mellan. Eller välja senare. Bra mailkontakt.
    2022-01-31 Verifierad kund
    Bra bemötande. Trevliga. Sakliga. Vi visste hur vi ville ha det. Och allt var väldigt bra.Grundkostnad,urna ,blommor. Annons i tidningen. Kaffe med dopp eter begravningen. Beställt gravsten.
    2022-01-26 Verifierad kund
    Bemötande var ödmjukhet o vänlighet....Sandra finns bara positiva ord o ge om....❤
    2022-01-04 Verifierad kund
    Jätte bra bemötande när jag beställde en direkt kremering
    2021-12-31 Verifierad kund
    Bra bemötande, kände oss trygga i deras kunskap och de tjänster vi valde blev vi helt nöjda med.
    2021-12-17 Verifierad kund
    Jag är väldigt nöjd med begravningen av min syster. Allt kändes så fint. Kvinnan vi hade var så trevlig och förstående. Tyckte min man och våra barn med. Vi anlitade dom även när min mamma dog. MVH Mona
    2021-12-09 Verifierad kund
    Bemötandet var mycket proffesionellt
    2021-12-07 Verifierad kund
    Mkt trevligt bemötande vid hämtning av avliden.
    Mkt trevligt bemötande vid både tfn kontakt o mejlkontakt
    2021-11-30 Verifierad kund
    Vi valde rätt begravningsbyrå. Er Sandra Nygårds visade skönt deltagande och stort kunnande inför att skapa en mycket fin och värdig begravning.
    Vi är mycket nöjda och kan varmt rekommendera Allmänna Begravningsbyrån i Örebro.
    Carina Hedström
    2021-11-25 Verifierad kund
    I sorgens stund mötte vi en sån härlig människa som hjälpte oss med att få en sån fin begravning för min bror. Vi är så nöjda med allt
    2021-11-16 Verifierad kund
    Bra och trevllgt bemötande. Proffesionell personal. Mycket nöjd.
    2021-11-14 Verifierad kund
    Bra bemötande allt var som förväntat
    2021-11-12 Verifierad kund
    Omsorgsfullt och professionellt bemötande. Vi köpte begravning inkl minnesstund. Vi fick klar och tydlig information om utbud, tjänster och kostnad.
    2021-11-05 Verifierad kund
    Fantastiskt bemötande och fantastisk service! Kan inte vara bättre när en anhörig gått bort!
    2021-10-30 Verifierad kund
    Mycket nöjd med bemötandet, tydlig och snabb återkoppling vid frågor. Kan rekommenderas.
    2021-10-28 Verifierad kund
    Vi blev mycket vänligt bemötta av företaget. Dessutom blev själva begravningen vacker och lagom högtidlig som vi förväntat oss. A. B. skötte det hela proffsigt och värdigt och de närvarande tyckte gravuppsättningen var vacker och färggrann. Prästen skötte sin del utmärkt. På det hela är jag mycket nöjd.
    2021-10-08 Verifierad kund
    Vänligt omtänksamt 💖
    Vi köpte nästan allt och det var till belåtenhet och hela begravningen blev jätte fin sorglig men mycket ljus.
    2021-09-09 Verifierad kund
    Hjälpsam, trevlig personal.
    Företaget levde upp till mina förväntningar.
    2021-09-08 Verifierad kund
    Ett mycket varmt och värdigt engagemang av Sandra.
    2021-08-29 Verifierad kund
    Bra och trevligt bemött. Professionellt hanterat. Lagom kontakt under processen.
    2021-08-21 Verifierad kund
    Trevligt bemötande och bra hjälp
    2021-08-14 Verifierad kund
    trevlig bemötande ,lätt att förstå urvalet på begravning av bra jag fick det som jag tänkt. är så nog allt va super. min man per-olf hade varit jätte nöjd
    2021-08-10 Verifierad kund
    Trevligt bemötande. Snabb och smidig hjälp med planering av begravning. Köpte ett färdigt paket och ändrade lite efter våra önskemål.
    2021-07-16 Verifierad kund
    Har inte kunnat önska mer .. Vi är jättenöjda.
    2021-07-10 Verifierad kund
    Proffsiga och närvarande och lyssnade och tog till sig det man berättade fin begravning och stöd vid frågor
    Tack för all hjälp/ Irene
    2021-07-07 Verifierad kund
    Mycket bra och korrekt bemötande
    2021-07-02 Verifierad kund
    bra bemötande vid vårt möte som rörde en begravningsakt