Allmänna Begravningsbyrån

Allmänna Begravningsbyrån

Välkommen till oss på Allmänna Begravningsbyrån.

Här avgör inte priset hur vacker eller minnesvärd begravningen blir. Våra begravningsrådgivare erbjuder möjligheten att skapa en personlig begravning tillsammans med er, men vi erbjuder också enklare lösningar.

Vårt kontor finns i Örebro, men vi hjälper även till om du bor på annan ort eller vill få hjälp med en transport till annat land. Vi har jour dygnet runt för att kunna svara på dina frågor när de uppkommer.

På vår hemsida kan du läsa svar på de vanligaste frågorna vi får och påbörja planeringen. Vi har även egna jurister som hjälper er med juridiska frågor som uppkommer i livet eller vid ett dödsfall.

Läs vad 98 kunder tycker om Allmänna Begravningsbyrån 2

2021-07-16
    Har inte kunnat önska mer .. Vi är jättenöjda.
    2021-07-10
    Proffsiga och närvarande och lyssnade och tog till sig det man berättade fin begravning och stöd vid frågor
    Tack för all hjälp/ Irene
    2021-07-07
    Mycket bra och korrekt bemötande
    2021-07-02
    bra bemötande vid vårt möte som rörde en begravningsakt
    2021-06-26
    1 Artigt Trevligt
    2 Bli guidad genom allt som har med en begravning att göra
    3 Eftersom situationen var ovan så upplevde vi ”försäljaren ” bakom som ville sälja allt runt begravning till oss helst det dyraste
    Inte någon som tog hand om oss sörjande som inte orkade
    Sönerna ( som aldrig varit med förut) var länge upprörda över försäljningen och funderade på att avbryta kontakten
    Annars var det smidigt att boka tid med prästen och blomarrangemang och ett vacker program Men 22000 för den hjälpen plus att lägga min man i kistan är mycket pengar
    Resorna fick vi ju betala utanför
    När vi tackade nej till minnesstunden ”som vi avbokade” och frågade om vi kunde få lite hjälp vid ”fikat” utanför kyrkogården ”Nej det blir för dyrt” blev svaret
    Vi bad inte bokstavligen att få titta i pärmen med text i tidnings- annonsen utan sa att vi kanske hade en text Det hade varit bra fått se i den Att det fanns på nätet också fick vi till svar
    Boupptäckningen är ju lätt (
    i vårt fall) så att betala 8-12000 för den är mycket Särskilt som vi i allafall måste samla ihop alla pappren.
    Kvinnan som presenterade boupptäckningen pratade mycket fort och bara till pojkarna Inte till mig, änkan
    Vi frågade om vi kunde få någon timmes hjälp om vi ” körde fast” men det gick inte
    Vår upplevelse var: Trevlig affärsmässig med en känsla att bli ockrad
    2021-05-18
    Mycket bra bemötande och jag är nöjd hitills.
    2021-05-07
    Kunnig personal och ett vänligt bemötande vid planering av begravning.
    2021-03-21
    Vänligt, respektfullt och informativt
    2021-02-23
    Kista med fint blomster arrangemang,
    Bra bemötande och en fin minnes värd begravning, med en duktig officiant .
    Företaget levde upp till förväntningarna
    2021-02-11
    Vi köpte ett helt paket men ville ta bort några saker som vi löste själva och då var de väldigt tillmötesgående. Så vi är nöjda med all hjälp vi fått.
    2021-02-09
    Köpte ett begravningspaket. Är mycket nöjd med bemötandet och servicen hela vägen. Fick hjälp med precis allt.
    2021-01-31
    Vi kände oss väl mottagna i vår stora sorg.
    Alla våra funderingar fick ett svar.
    2021-01-08
    Bra bemötande. Allt utföll till belåtenhet.
    2020-12-17
    Begravning av min make.
    Väldigt fint bemött av Sandra Nygård
    Att det skulle vara en ljus och fin stund med familjen
    och det hade Sandra ordnat väldigt fint.
    2020-12-12
    Begravning. Bemötandet var mycket bra. Mina förväntningar uppfylldes.
    2020-12-12
    Grundpaket och försäkringsletarhjälp.

Blev vänligt bemött av personal.

Allt varit bra
    2020-12-03
    Företaget står för den tjänste dem lovar utmärkt
    2020-11-30
    Komplett begravningshjälp exkl bouppteckning
    Personligt och trevligt bemötande, Sandra är fantastisk.
    Förväntade mig stöd och råd, vilket jag fick till 100%
    Kan varmt rekommendera dem.
    2020-11-29
    Grundpaket plus några extratjänster.
    Mycket bra bemötande.
    En värdig och fin begravningsakt.
    Var mycket nöjd med hela arrangemanget.
    2020-11-19
    Begravningstjänst. Mycket trevlig och kunnig personal.
    2020-11-14
    Mycket bra bemötande från eran representant som har tagit hand om det som vi behövde ha hjälp med.....
    2020-10-30
    Begravning, dödsannons, borgerlig officiant, blommor, minnesalbum med bilder.
    Lugnt och värdigt bemötande, stor tillgänglighet.
    Jag förväntade mig information om begravning och alternativ till de olika tjänsterna.
    Jag möttes med förståelse för min sorg och reaktion, på ett vänligt och professionellt sätt.
    2020-10-30
    - Begravning av min mamma.

- Bemötandet kan inte vara bättre, blev väldigt väl bemött och omhändertagen av Sandra Nygårds.

- Allt fungerade så bra. Fint bemötande i kyrkan. Fina blomsterarrangemang, en eloge till floristen. Kommer att anlita Allmänna Begravningsbyrån igen om behov uppstår.
    Tack för er proffsighet.
    2020-10-28
    Vi har köpt två tjänster
    ( begravningar) inom loppet av en dryg månad och det har fungerat alldeles utmärkt.
    Tack Maria !
    2020-10-26
    Begravning, blev bra bemött, visste inte vad jag kunde förvänta mig.
    2020-10-19
    Upplevelsen som vi fick på Allmänna Begravningsbyrån av i första hand av Maria Bäckström var toppen!!
    Vi fick den hjälp som vi behövde för att på ett värdigt och fint sätt begrava vår make/pappa, bonuspappa. Vi fick möjligheten att göra mycket på egen hand vad beträffar smyckning av kista och andra blomarrangemang, program till begravningsakten i Längbro kyrka som blev ljus och fin. Vi hade två dragspelare som framförde två musikstycken allt efter den avlidnes önskan.
    Vi, barnen och jag är så tacksamma för den hjälp vi behövde. Jag gör allt för att rekommendera Allmänna Begravningsbyrån! 👍🍂🌺
    2020-10-15
    Hjälp med begravning.
    Trevlig, bra och ordentlig personal.
    Ville få hjälp och jag fick hjälp med allt.
    Från början till slut skötte de sitt uppdrag prickfritt.

Mvh Håkan P
    2020-10-14
    Bra hjälp och allt gick smidigt. Andra gången vi använt företaget och är mkt nöjda !
    2020-09-25
    Mycket bra bemötande och service. Begravning med därtill hörande kista, urna, blomsterdekorationer, solosång och minnesstund. Personalen hade full koll och det kändes tryggt. Hon tog också hand om mitt barnbarn, som var på begravning för första gången, och förberedde henna inför cermonin på ett mycket fint sätt. Annons o program mkt vackert. Över förväntan. Trevlig personal.
  • Fredrik A
    skrev om Allmänna Begravningsbyrån
    2020-07-24
    Mycket bra bemötande. Lugna och pedagogiska.
    2020-07-10
    Kan bara ge högsta betyg. Allt var så bra planerat och utfört. Bemötandet och kontakten superbra.
    2020-06-25
    Fint bemötande, så otroligt fina människor som jobbar där. Begravningen var mycket fin och fina blommor. Dom är så tillmötesgående på allmänna begravningsbyrån .
    2020-06-15
    Begravning. Jag tycker allt var bra , inga särskilda förväntningar har inget att jämföra med.

Jag upplevde besöket som sakligt och lugnt man fick tid på sig . Stort tack till Maria Bäckström.
    2020-06-05
    Mycket bra bemötande av Sandra. Hon verkligen lyssnade på våra önskemål och gjorde vår sorgliga dag väldigt vacker
    2020-04-16
    Trevligt bemötande av all personal som jag möte. Vackra blommor till pappas begravning. Jag/vi är jätte nöjda.
    2020-04-07
    Allmänna Begravningsbyrån var lyhörda för mina önskemål och begravningen blev precis som jag hade tänkt. Vi hade god kontakt från första mötet fram till dess att begravningen var över. Jag kan och kommer varmt att rekommendera Allmänna Begravningsbyrån i framtiden.
    2020-03-14
    Hej ett mycket proffsigt bemötande i en svårt situation .Eftersom det var kremation o minneslund ,så blev en enkel men fin begravning, fint minneskort o bra representant på plats i kyrkan,Maria på byrån var oxå trevlig o ordnade till det bästa , kan varmt rekommendera er //Marita Edstam
    2020-03-12
    De va utmärkt bemötande från att vi klev in på byrån till allt bemötande hela vägen till och efter begravningen av min får. Sandra Nygård var fantastisk
    Begravningstjänst ×2
    Fint bemötande!
    A.B. bemötte mina förväntningar på bästa sätt. Sandra Nygårds.
    Vi är nöjda med tjänsten min fam och jag.
    Enkel borgerlig ceremoni.

Allt fungerade som uppgjort.
    2020-01-28
    Fick ett vänligt och informativt möte angående vår begravning. De hade alltid tid med mina frågor.
    Trodde kanske att någon representant skulle vara med på minnesstunden.
    2020-01-20
    Klockan 08:50 den 23 december 2019 fick jag veta, av en sjuksköterska, att min mamma avlidit.

Jag ringde och beställde hämtning av mammas kropp och ni besvarade, mycket vänligt, att ni gör det.

Samma kväll åkte jag in till Vårdhemmet och då var ni redan där. Jag fick vara med och se när ni hämtade henne.

Efter julhelgen kom jag och min hustru till ert kontor och planerade begravning och jordfästning. Alla var vänliga och tillmötesgående.

Allt har fungerat mycket bra.

Jag har stort förtroende för er.

Med vänlig hälsning Jens Mattsson
    2020-01-20
    Bra bemötande. Kunnig personal.
    2020-01-17
    Begravning för min pappa. Bra bemötande. Däremot kunde kopplingen Allmänna-Götmars vara mer tydliggjort från början. Spelade ingen roll för upplevelsen av Allmänna, men tydlig transparens skadar aldrig.
    2019-12-18
    Fick ett jätte bra bemötande
    2019-12-17
    I ville bara säga, Tack!

Det var fantastiskt jobb ni har gjort.
    2019-12-13
    Superbra allting! Tryggt, lugnt och stabilt!
    2019-11-27
    ett mycket bra omhändertagande av Sandra.
    2019-11-12
    Vi blev proffigt och ödmjukt bemötte på alla sätt.
    Det var en borglig begravning som var fin på alla sätt och officianten var proffsig, Det blev precis som vi önskade.
    Marie med syskon
    2019-11-11
    Begravning- Bra bemötande, saknade dock att representanten inte hänvisade till minnesstunden efter begravningsakten.
    Minnesstund- bra lunchtallrik, tråkig servering av kakan till kaffet.
    Fint arrangerat i kyrkan och väldigt bra att kunna nyttja församlingshemmet till minnesstunden.
    Tack för att du tog dig tid att dela med dig av konstruktiva tips på vad som kunde varit bättre Gunilla! Vi tar till oss av dina åsikter och tar med det i vårt arbete för att kunna ge våra kunder bästa möjliga service. Allmänna Begravningsbyrån