Allmänna Begravningsbyrån

Järnvägsgatan 11B, 703 62 Örebro — Visa karta

Välkommen till oss på Allmänna Begravningsbyrån.

Här avgör inte priset hur vacker eller minnesvärd begravningen blir. Våra begravningsrådgivare erbjuder möjligheten att skapa en personlig begravning tillsammans med er, men vi erbjuder också enklare lösningar.

Vårt kontor finns i Örebro, men vi hjälper även till om du bor på annan ort eller vill få hjälp med en transport till annat land. Vi har jour dygnet runt för att kunna svara på dina frågor när de uppkommer.

På vår hemsida kan du läsa svar på de vanligaste frågorna vi får och påbörja planeringen. Vi har även egna jurister som hjälper er med juridiska frågor som uppkommer i livet eller vid ett dödsfall.
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 70 kunder tycker om Allmänna Begravningsbyrån

• 2020-09-25

Ann-cathrin L skrev om Allmänna Begravningsbyrån
    Mycket bra bemötande och service. Begravning med därtill hörande kista, urna, blomsterdekorationer, solosång och minnesstund. Personalen hade full koll och det kändes tryggt. Hon tog också hand om mitt barnbarn, som var på begravning för första gången, och förberedde henna inför cermonin på ett mycket fint sätt. Annons o program mkt vackert. Över förväntan. Trevlig personal. Läs mer
  • Fredrik A

2020-07-24

Fredrik A skrev om Allmänna Begravningsbyrån
    Mycket bra bemötande. Lugna och pedagogiska. Läs mer
  • 2020-07-10

Helena B skrev om Allmänna Begravningsbyrån
    Kan bara ge högsta betyg. Allt var så bra planerat och utfört. Bemötandet och kontakten superbra. Läs mer
  • 2020-06-25

Helena A skrev om Allmänna Begravningsbyrån
    Fint bemötande, så otroligt fina människor som jobbar där. Begravningen var mycket fin och fina blommor. Dom är så tillmötesgående på allmänna begravningsbyrån . Läs mer
  • 2020-06-15

Britt L skrev om Allmänna Begravningsbyrån
    Begravning. Jag tycker allt var bra , inga särskilda förväntningar har inget att jämföra med.

Jag upplevde besöket som sakligt och lugnt man fick tid på sig . Stort tack till Maria Bäckström. Läs mer
  • 2020-06-05

Mari D skrev om Allmänna Begravningsbyrån
    Mycket bra bemötande av Sandra. Hon verkligen lyssnade på våra önskemål och gjorde vår sorgliga dag väldigt vacker Läs mer
  • 2020-04-16

Malin A skrev om Allmänna Begravningsbyrån
    Trevligt bemötande av all personal som jag möte. Vackra blommor till pappas begravning. Jag/vi är jätte nöjda. Läs mer
  • 2020-04-07

Marie A skrev om Allmänna Begravningsbyrån
    Allmänna Begravningsbyrån var lyhörda för mina önskemål och begravningen blev precis som jag hade tänkt. Vi hade god kontakt från första mötet fram till dess att begravningen var över. Jag kan och kommer varmt att rekommendera Allmänna Begravningsbyrån i framtiden. Läs mer
  • 2020-03-14

Marita E skrev om Allmänna Begravningsbyrån
    Hej ett mycket proffsigt bemötande i en svårt situation .Eftersom det var kremation o minneslund ,så blev en enkel men fin begravning, fint minneskort o bra representant på plats i kyrkan,Maria på byrån var oxå trevlig o ordnade till det bästa , kan varmt rekommendera er //Marita Edstam Läs mer

Elisabeth S skrev om Allmänna Begravningsbyrån
    De va utmärkt bemötande från att vi klev in på byrån till allt bemötande hela vägen till och efter begravningen av min får. Sandra Nygård var fantastisk Läs mer

Berit D skrev om Allmänna Begravningsbyrån
    Begravningstjänst ×2
    Fint bemötande!
    A.B. bemötte mina förväntningar på bästa sätt. Sandra Nygårds.
    Vi är nöjda med tjänsten min fam och jag. Läs mer

Lars-eric D skrev om Allmänna Begravningsbyrån
    Enkel borgerlig ceremoni.

Allt fungerade som uppgjort. Läs mer
  • 2020-01-28

Ulla G skrev om Allmänna Begravningsbyrån
    Fick ett vänligt och informativt möte angående vår begravning. De hade alltid tid med mina frågor.
    Trodde kanske att någon representant skulle vara med på minnesstunden. Läs mer
  • 2020-01-20

Jens M skrev om Allmänna Begravningsbyrån
    Klockan 08:50 den 23 december 2019 fick jag veta, av en sjuksköterska, att min mamma avlidit.

Jag ringde och beställde hämtning av mammas kropp och ni besvarade, mycket vänligt, att ni gör det.

Samma kväll åkte jag in till Vårdhemmet och då var ni redan där. Jag fick vara med och se när ni hämtade henne.

Efter julhelgen kom jag och min hustru till ert kontor och planerade begravning och jordfästning. Alla var vänliga och tillmötesgående.

Allt har fungerat mycket bra.

Jag har stort förtroende för er.

Med vänlig hälsning Jens Mattsson Läs mer
  • 2020-01-20

Torbjörn Ö skrev om Allmänna Begravningsbyrån
    Bra bemötande. Kunnig personal. Läs mer
  • 2020-01-17

Claes B skrev om Allmänna Begravningsbyrån
    Begravning för min pappa. Bra bemötande. Däremot kunde kopplingen Allmänna-Götmars vara mer tydliggjort från början. Spelade ingen roll för upplevelsen av Allmänna, men tydlig transparens skadar aldrig. Läs mer
  • 2019-12-18

Jeanette F skrev om Allmänna Begravningsbyrån
    Fick ett jätte bra bemötande Läs mer
  • 2019-12-17

Ning M skrev om Allmänna Begravningsbyrån
    I ville bara säga, Tack!

Det var fantastiskt jobb ni har gjort. Läs mer
  • 2019-12-13

Sara N skrev om Allmänna Begravningsbyrån
    Superbra allting! Tryggt, lugnt och stabilt! Läs mer
  • 2019-11-27

Hanseric A skrev om Allmänna Begravningsbyrån
    ett mycket bra omhändertagande av Sandra. Läs mer
  • 2019-11-12

Marie T skrev om Allmänna Begravningsbyrån
    Vi blev proffigt och ödmjukt bemötte på alla sätt.
    Det var en borglig begravning som var fin på alla sätt och officianten var proffsig, Det blev precis som vi önskade.
    Marie med syskon Läs mer
  • 2019-11-11

Gunilla L skrev om Allmänna Begravningsbyrån
    Begravning- Bra bemötande, saknade dock att representanten inte hänvisade till minnesstunden efter begravningsakten.
    Minnesstund- bra lunchtallrik, tråkig servering av kakan till kaffet.
    Fint arrangerat i kyrkan och väldigt bra att kunna nyttja församlingshemmet till minnesstunden. Läs mer
    2019-12-10 Allmänna Begravningsbyrån svarar Gunilla L
    Tack för att du tog dig tid att dela med dig av konstruktiva tips på vad som kunde varit bättre Gunilla! Vi tar till oss av dina åsikter och tar med det i vårt arbete för att kunna ge våra kunder bästa möjliga service.
  • 2019-10-21

Gunilla M skrev om Allmänna Begravningsbyrån
    Begravningen med minnesstund

Vi har blivit mycket fint bemötta av personalen.
    Våra förväntningar har införlivats helt.
    Vi är mycket nöjda med deras tjänster.

Däremot tycker jag att denna sida inte är till belåtenhet. Sidan rör sig när jag försöker skriva. Läs mer
  • 2019-10-09

Rikard W skrev om Allmänna Begravningsbyrån
    Bra bemötande ................................................................................................................................ Läs mer
  • 2019-09-16

Gunnel F skrev om Allmänna Begravningsbyrån
    Begravning
    Utmärkt , proffesionellt och trevligt bemötande
    Förväntningar levdes upp till med råge

Enbart positiv upplevelse Läs mer
  • 2019-09-05

Frank H skrev om Allmänna Begravningsbyrån
    Allmäna Begravningsbyrån har haft hand om både pappas och mammas begravningar och de har fullgjort sitt åtagande på ett förträffligt sätt. Otroligt kompetent och trevlig personal.
    Denna byrå överträffade mina förväntningar med råge. All heder åt dem. Läs mer
  • 2019-08-30

Carina F skrev om Allmänna Begravningsbyrån
    Borglig urnbegravning. Proffsigt och ödmjukt bemötande. Akten var över förväntan. Mycket fina blommor och vackert arrangerat både vid akten och efteråt. Läs mer
  • 2019-08-29

Britt-Marie S skrev om Allmänna Begravningsbyrån
    Jag tycker att vi fick ett trevligt bemötande. Begravningen blev precis som jag ville. Det har skötts utomordentligt. Läs mer
  • 2019-08-27

Maud J skrev om Allmänna Begravningsbyrån
    En enkel avskalad borgerlig begravning. Jag beställde på nätet. Det fungerade utmärkt. Jag blev väl bemött vid telefonsamtal.Officianten kom hem till mig och sammanfattade allt jag berättade på ett värdigt och utmärkt sätt vid begravningen Läs mer
  • 2019-08-21

Jimmy H skrev om Allmänna Begravningsbyrån
    Bra personal som ställer upp och hjälper i en svår stund i livet! Enkelt att göra beställningen på nätet! Fler alternativ till begravning som passar alla önskemål! Slutordet blir positivt! Läs mer
  • 2019-08-16

Elisabeth F skrev om Allmänna Begravningsbyrån
    Vänliga och tillmötes gående. Gav bra råd. Lika bra nu som då. För 25 år sedan då mina föräldrar gick bort. Läs mer
  • 2019-08-08

Rose Marie S skrev om Allmänna Begravningsbyrån
    Fick hjälp med en enkel och fin begravning till min mor. Underbart bemötande och är jättenöjd med allt! Läs mer
  • 2019-08-08

Carina J skrev om Allmänna Begravningsbyrån
    Trevligt och vänligt bemötande
    Företaget levde upp till mina förväntningar, till fullo
    Har använt deras tjänster två ggr och är väldigt nöjd. Läs mer
  • 2019-08-07

Gunilla B skrev om Allmänna Begravningsbyrån
    Hjälp med begravning, blommor och annons
    Vi blev bemötta med lugn och vänlighet.
    Jag hade inga större förväntningar då jag aldrig varit på en begravningsbyrå tidigare, men fick en väldigt positiv upplevelse som gör att jag kommer att anlita dem igen om jag behöver. Läs mer
  • 2019-08-05

Zirita G skrev om Allmänna Begravningsbyrån
    Jag beställde begravning och blev bemött på ett alldeles utmärkt sätt. Verkligen hjälpsamma och väldigt trevliga. Läs mer
  • 2019-07-27

Lena W skrev om Allmänna Begravningsbyrån
    Minnesalbumen var fina, men alltför många stavfel, 7 st. Läs mer
  • 2019-07-12

Staffan B skrev om Allmänna Begravningsbyrån
    Trevligt bemötande. Bra och tydlig information om vilka tjänster och produkter man erbjuder och vad vi kom överens om. Läs mer
  • 2019-07-08

Rolf J skrev om Allmänna Begravningsbyrån
    Begravning
    Jag blev väl bemött av företaget representant.
    Jag hade anlitat företaget sen tidigare så jag visste att mina förväntningar skulle infrias och jag blev inte besviken.

Min upplevelse positiv rakt igenom. Läs mer
  • 2019-07-08

Maj-Britt S skrev om Allmänna Begravningsbyrån
    begravningstjänst, blev bra bemött av Sandra. Mycket bra, Läs mer
  • 2019-07-06

Andrei W skrev om Allmänna Begravningsbyrån
    Personligt och proffsigt. Tog hand om allting, så man kunde koncentrera sig på annat. Enkelt - man valde från kataloger och sen ordnade dem resten. Läs mer
  • 2019-06-04

Anette K skrev om Allmänna Begravningsbyrån
    Jag fick bra bemötande,råd & hjälp. Läs mer
  • 2019-06-01

Jeanette S skrev om Allmänna Begravningsbyrån
    Begravnings tjänst

Vi har haft Sandra Nygårds som begravningsrådgivare och hon har tagit hand om oss på ett jätte fint sätt från början till slut. Varit inlyssnande, problemlösande och tillmötesgående.

Upplever det som att allt gått som förväntat. Läs mer
  • 2019-05-30

Berit B skrev om Allmänna Begravningsbyrån
    Jag köpte en borgerlig begravning och fick ett proffesionellt men varmt bemötande.
    Hade inga erfarenheter eller förväntmingar men blev vägledd av erfarna, duktiga personer som på ett enkelt sätt gjorde det hela till en positiv upplevelse. Läs mer
  • 2019-05-30

Johanna H skrev om Allmänna Begravningsbyrån
    Kunnig och trevligt bemötande av personal.
    Professionella Läs mer
  • Henrik J

2019-01-14

Henrik J skrev om Allmänna Begravningsbyrån
    Mycket strul. Problem som jag kommer jag ihåg på rak arm. Systemet för anmälningar till minnesstunden fungerade ej under minst en vecka och många anmälningar försvann, detta upptäcktes av oss. Leveranskort kvar på ett av blomsterarrangemangen. Man bytte ut den cateringfirma som vi önskat utan att meddela oss. Önskemål rörande urnsättning noterades inte vid möte. Felaktigt bankgiro på utskick för betalning av bouppteckning. Fakturan var bristfälligt specificerad. Omöjligt att skicka epost från gmail då deras epostsystem inte accepterade mejlen. Rekommenderas inte. Notera att alla omdömen är insamlade av byrån och de bör bedömas utifrån det. Läs mer
  • 2018-08-03

Margareta C skrev om Allmänna Begravningsbyrån
    Vi blev väl omhändertagna och de uppfyllde alla förväntningar Läs mer
  • 2018-06-27

Evi J skrev om Allmänna Begravningsbyrån
    Dom hjälpte till vid svår tid på allra bästa sätt Läs mer
  • 2018-06-01

Lars L skrev om Allmänna Begravningsbyrån
    Begravning och allt som höt till. Ett mycket bra bemötande och utfört arbete precis efter önskemål. Kommer att rekommendera dom till andra som hamnar i samma situation som jag gjorde. Läs mer
  • 2018-05-30

Eva E skrev om Allmänna Begravningsbyrån
    Hjälp med att ordna begravning , och allt runt det, för min mamma. Jag är mycket nöjd med deras tjänster. Läs mer
  • 2017-11-11

Lilian S skrev om Allmänna Begravningsbyrån
    Professionellt bemötande i vår svåra stund. Läs mer

Järnvägsgatan 11B, 703 62 Örebro