Alla kategorier Resebyrå Skåne Vellinge AOB Travel AB

AOB Travel AB

Brädgårdsvägen 28, 236 32 Höllviken — Visa karta

AOB Travel
Vi har drömresorna att längta till!
Vårt mål är att ge er en fantastisk & minnesvärd reseupplevelse!
Vi skräddarsyr prisvärda paketlösningar efter era önskemål.
Vi hjälper er med allt från kryssningar genom världens sju hav till rundresor i USA och mycket mycket mer.
Med en personal som själva upplevt världens alla hörn, är ni i trygga händer vid bokning av er nästa semesterresa!

Vår expertis är er trygghet!

5 skäl att välja AOB Travel:
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 49 kunder tycker om AOB Travel AB

• Christina P
    Christina P skrev om AOB Travel AB
    Proffsiga, kompetenta, serviceminded, kundorienterade, problemlösare, pålitliga - en fantastisk resebyrå med andra ord! Läs mer
    2018-07-20 Åsa svarar Christina P
    Hej Christina och tack snälla för ditt fina omdöme, det uppskattas! Ha en fortsatt skön sommar och varmt välkommen åter! Mvh AOB Travel
  • Mia D
    Mia D skrev om AOB Travel AB
    VI REKOMMENDERAR A&B TRAVEL TILL VÅRA DELTAGARE PÅ VÅRA KURSER UTOMLANDS.

ÅSA SOM ÄR VÅR KONTAKT ÄR ALLTID SNABB PÅ ATT ÅTERKOPPLA
    INTE ALLTID BILLIGAST Läs mer
    2018-07-18 Åsa svarar Mia D
    Hej Mia och tack för ditt omdöme! Ja vi jobbar alltid för att ge snabb och bra service och hitta de bästa resealternativen åt våra kunder. Varmt välkomna åter och vi önskar dig en fortsatt Glad Sommar! Mvh AOB Travel (Åsa)
  • Emma S
    Emma S skrev om AOB Travel AB
    Vi bokade resa (flyg och hotell) till Ryssland för fotbolls VM. Allt var smidigt och mycket god och skräddarsydd service. Resan fungerade utmärkt och våra förväntningar på hotell och flyg stämde fint. Detta är andra gången vi reser med AOB och det kommer säkert bli fler! Läs mer
    2018-07-18 Åsa svarar Emma S
    Hej Emma! Så härligt att höra att ni haft en fin fotbollsresa! Varmt välkomna åter// AOB Travel
  • Diba R
    Diba R skrev om AOB Travel AB
    Ansvarsfull och hjälpsams ,trevlig, svara snabbt Läs mer
    2018-07-18 Åsa svarar Diba R
    Hej Diba och tack för ditt fina omdöme! Josefin som bokade dig, hälsar så gott :) Glad Sommar och varmt välkommen åter // AOB Travel
  • Jörgen L
    Jörgen L skrev om AOB Travel AB
    Allt kanon,både när jag ringde första gången tills jag bokade tills allt var klart. Läs mer
    2018-07-18 Åsa svarar Jörgen L
    Hej Jörgen! Tack för ditt fina omdöme, det uppskattas. Glad Sommar och varmt välkommen åter! Mvh AOB Travel
  • Pia B
    Pia B skrev om AOB Travel AB
    Jag och min familj hade prata om att åka till New York under flera år. Jag fick tips av mina kollegor att AOB travel var duktiga på att boka bra och prisvärda resor så jag kontaktade dem (Åsa). Vi blev väldigt nöjda med vår resa och den motsvarade alla de förväntningar vi hade. Jag fick den bästa hjälp och service man kan få och nu har vi bokat ännu en resa med hjälp av Åsa. Läs mer
    2018-07-18 Åsa svarar Pia B
    Hej Pia! Vad trevligt att höra att ni uppskattar vår service på AOB Travel! Vi jobbar alltid för att ge er kunder en fantastisk och minnesvärd reseupplevelse- från början till slut. Varmt välkommen åter och Glad Sommar önskar vi på AOB Travel
  • Sven S
    Sven S skrev om AOB Travel AB
    Flygresa.
    Bra service per mail. Läs mer
    2018-07-17 Åsa svarar Sven S
    Hej Sven och tack för ditt omdöme. Hoppas ni hade en bra resa. Varmt välkommen åter och vi önskar dig en fortsatt glad sommar! Mvh AOB Travel
  • Mikael L
    Mikael L skrev om AOB Travel AB
    Vi köpte paket med flyg ToR Venedig med 2 övernattningar där och sen kryssning 9dagar.
    Allt fungerade klockrent och allt var över vår förväntan!
    Service och bemötande av företaget var mycket bra!
    Upplevensen värt 5 stjärnor⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ Läs mer
    2018-07-17 Åsa svarar Mikael L
    Hej Mikael och tack för ditt fina omdöme, det uppskattas. Härligt att höra att ni haft en sån fin och bra resa! Varmt välkomna åter! Glad Sommar önskar vi på AOB Travel
  • Jenny A
    Jenny A skrev om AOB Travel AB
    Bokade en kryssning till Karibien med man och 2 tonåringar. Super fin service med erfaren personal som gärna tog sig tid att förutom hjälpa till med själva resan ge många fina tips på allt såsom utflykter restauranger och annat som kan vara bra att veta! Kan varmt rekommendera denna resebyrån. Läs mer
    2018-07-16 Åsa svarar Jenny A
    Hej Jenny och tack för ditt fina omdöme, det uppskattas! Varmt välkommen åter när det blir dags att resa igen. Ha en fortsatt fin sommar. Sarah som hjälpte er med resan, hälsar så gott! Mvh AOB Travel
  • Jörgen R
    Jörgen R skrev om AOB Travel AB
    Jag kontakta AOB Travel för att få hjälp med familjens USA-resa. Från början till slut har jag fått suverän hjälp och snabb återkoppling oavsett vad mitt ärende/fråga har gällt. Jag kan varmt rekommendera AOB Travel och kommer definitivt att anlita dem igen. Läs mer
    2018-07-16 Åsa svarar Jörgen R
    Hej Jörgen! Tack för ditt fina omdöme, det uppskattas. Glad Sommar och varmt välkommen åter när det blir dags att ut och resa igen! Mvh AOB Travel
  • Linda E
    Linda E skrev om AOB Travel AB
    Köpte en flygbiljett till min minderårige son som skulle till Kanada. Jag hade många frågor och kände mig lite osäker, men fick jättebra support och de hjälpte mig att ta reda på vad som gällde. Snabb service och mycket trevligt bemötande. När det var dags för en ny biljett blev det därför att jag vände mig till dem igen. Läs mer
    2018-07-16 Åsa svarar Linda E
    Hej Linda och tack för ditt fina omdöme! Vi finns alltid här för att ni ska känna er trygga med bokning av era resor. Hoppas din son hade en trevlig resa! Glad Sommar önskar AOB travel
  • Ulf P
    Ulf P skrev om AOB Travel AB
    Upplevelseresa till Kalifornien.
    Superbra service och väldigt tillgängliga när jag behövde deras hjälp! Läs mer
    2018-07-16 Åsa svarar Ulf P
    Hej Ulf och välkomna hem! Hoppas ni hade en härlig resa i Kalifornien. Tack för de fina orden och varmt välkommen åter! Mvh AOB Travel
  • Maria P
    Maria P skrev om AOB Travel AB
    Vi köpte en paketresa. Från start fick vi all hjälp vi behövde. Det var vår första paketresa med tre olika delmål inkl. Kryssning. Vi höll kontakt via mail och fick snabba svar på våra frågor. Kommer helt klart boka fler resor via AOB travel. Läs mer
    2018-07-16 Åsa svarar Maria P
    Hej Maria! Hoppas ni hade en härlig resa! Ja vi jobbar alltid för att ge våra kunder snabb och fin service. Varmt välkommen åter när det blir dags att resa igen :) Mvh AOB Travel
  • Birgitta J
    Birgitta J skrev om AOB Travel AB
    bra service. kunnig gå säljare samt snabba. Läs mer
    2018-07-16 Åsa svarar Birgitta J
    Hej Birgitta! Tack för ditt fina omdöme, det uppskattas. Glad Sommar och varmt välkommen åter! Mvh AOB Travel
  • Paul W
    Paul W skrev om AOB Travel AB
    Rundresa i Asien (Singapore, Kuala Lumpur, Bali, Gili)
    Bra resa till bra pris, valde hotell med 4 stjärnor. Hotellen var bra förutom hotellet i Singapore som var under all kritik.
    Vi är nöjda som kund. Läs mer
  • Stefan S
    Stefan S skrev om AOB Travel AB
    Vi köpte en resa till London med teater. Allt var mycket bra upplagt, hotell centralt och servicen fungerade utmärkt. Läs mer
    2018-06-18 Åsa svarar Stefan S
    Hej Stefan! Vad trevligt att höra att ni haft en fin resa till London! Varmt välkomna åter när det blir dags att ut och resa igen. Ha en fin sommar // AOB Travel
  • Claes-göran E
    Claes-göran E skrev om AOB Travel AB
    Kryssning inkl flyg och hotell
    Bra service bra återkoppling, bra leverans Läs mer
    2018-06-18 Åsa svarar Claes-göran E
    Hej Claes-göran och tack för ert fina omdöme! Varmt välkommen åter när det blir dags att resa igen! Glad Sommar // AOB Travel
  • Johan S
    Johan S skrev om AOB Travel AB
    Har köpt två resor av AOB och fick mycket bra hjälp att hitta flyg och hotell. Trevligt och personligt bemötande av kunnig personal (Helene). Mina förväntningar var särskilt att hitta flyg på attraktiva tider (inte det billigaste), och dess infriades. Läs mer
    2018-06-18 Åsa svarar Johan S
    Hej Johan och tack för ditt fina omdöme! Helene hälsar så gott! Varmt välkommen åter // AOB Travel
  • Lars-håkan H
    Lars-håkan H skrev om AOB Travel AB
    Bokade en resa till Chelsea flower show med AOB. Vi är mycket tacksamma för att hotellet som ingick både låg nära Viktoria station (som man kom till när man åkte Gatwick express) samt showområdet. Det var även nära till tunnelbana.
    En nackdel var att rummet på hotellet var otroligt litet. Läs mer
    2018-06-18 Åsa svarar Lars-håkan H
    Hej Lars-håkan! Vad härligt att ni hade en sån trevlig resa till Chelsea Flower Show i London! Det är verkligen en fantastisk utställning och väl värt ett besök! Varmt välkomna åter. Glad Sommar// AOB Travel
  • Tarja J
    Tarja J skrev om AOB Travel AB
    Hotellet hade braläge för vårt ändamål . Rummet rymligt. Dockfuktkänsla p g LG nedre botten.
    Bra frukost. Färska grönsaker dvs gurka tomat saknades. Läs mer
    2018-06-04 Åsa svarar Tarja J
    Hej Tarja! Tack för ditt fina omdöme, det uppskattas. Glad Sommar och varmt välkommen åter! Mvh AOB Travel
  • Anna L
    Anna L skrev om AOB Travel AB
    Fjärde gången (tror jag) som vi bokade flyg och hotell Sthlm-Newcastle via AOB Travel. Har alltid funkat kanonbra och kommer att boka via dem om vi åker igen. Läs mer
    2018-06-04 Åsa svarar Anna L
    Hej Anna och tack för ditt fina omdöme, det uppskattas. Ha en fin dag och varmt välkommen åter! Mvh AOB Travel
  • Bill D
    Bill D skrev om AOB Travel AB
    Fotbollsresa till Barcelona. Hade tidigare även beställt fotbollsresa av AOB till Liverpool. De gjorde som alltid bra jobb vi fick ett bra boende bra matchbiljetter i Barcelona. AOB uppfyllde min, min frus och vårt barnbarns förväntningar. Läs mer
    2018-06-04 Åsa svarar Bill D
    Hej Bill och tack för ditt fina omdöme! Hoppas ni fick se många mål...:) Glad Sommar och välkommen åter! Mvh AOB Travel
  • Inger L
    Inger L skrev om AOB Travel AB
    Paketresa till Mallorca med flyg, hyrbil och hotell.
    Mycket bra bemötade och service.
    Vi fick en trevlig resa och upplevelse.
    Kommer att anlita AOB Travel igen. Läs mer
    2018-05-21 Åsa svarar Inger L
    Hej och tack för ditt fina omdöme! Det glädjer oss att ni fick en härlig resa med många fina resminnen med er hem i bagaget. Varmt välkomna åter! Mvh AOB Travel
  • Viveca B
    Viveca B skrev om AOB Travel AB
    Kryssning i medelhavet. Blev väl bemött utom vad gäller wifi. Det stod att det var fri wifi, men det visade sig vara ca 900mb, när dessa var slut fick man köpa mer. Borde blivit upplyst om hur mycket wifi som ingick och inte kalla det fri wifi. I övrigt var allt utmärkt. Läs mer
    2018-05-17 Åsa svarar Viveca B
    Hej Viveca och välkomna hem! Härligt att höra att ni haft det bra på er kryssning. Tack för din feedback. Välkommen åter! Soliga hälsningar AOB Travel
  • Marie A
    Marie A skrev om AOB Travel AB
    Köpte en weekend resa till Lissabon, allt fungerade bra, flygresa och hotell. Blev trevligt bemött av personalen, hjälpte mig på alla sätt att få den resa jag ville ha. Har bokat flera resor med AOB och aldrig varit missnöjd. Läs mer
    2018-05-17 Åsa svarar Marie A
    Hej Marie och välkomna hem! Tack för ditt omdöme och varmt välkommen åter! Mvh AOB Travel
  • Peter W
    Peter W skrev om AOB Travel AB
    Hade glömt svara på ett mail ang. ombokningar och hade därför ingen hemresa, men fick snabb och bra hjälp att hitta den igen. Vänlig service! Läs mer
    2018-05-15 Åsa svarar Peter W
    Hej Peter! Vad trevligt att höra. Trevlig resa och varmt välkommen åter! Mvh AOB Travel
    Peter W gillar detta
  • Carl-johan N
    Carl-johan N skrev om AOB Travel AB
    Vi köpte resa till Madrid där fotbollsmatch var en del.

Vi blev väl bemötta av företaget och är helt nöjda med upplevelsen. Läs mer
  • Mona A
    Mona A skrev om AOB Travel AB
    Hej!Köpte flyg o kryssning i Västindien.
    Som alltid när vi bokat resor hos AoB möts man med stor empati omtanke vänlighet o värme.Så proffsiga kunniga o serviceinriktade.
    Alla är så trevliga o tillmötesgående.Ingen stress att bestämma sig,utan lugnt kan man fråga o prata genom sin resa
    Det är så trevligt att komma in i butiken,glädje o så trivsamt.
    Förväntningarna motsvaras alltid med råge o man känner sig alltid så välkommen.
    Bättre resebyrå o personal går absolut inte att hitta.
    Tack för att ni finns för oss kunder!! Läs mer
    2018-05-11 Åsa svarar Mona A
    Hej Mona! Tusen tack för de fina orden. Härligt att höra att er kryssning i Karibien var så lyckad och att ni haft det så bra. Ha nu en fantastisk sommar och varmt välkommen åter! Varma hälsningar från alla 15 glada medarbetare på AOB Travel :)
  • Siv F
    Siv F skrev om AOB Travel AB
    Min man och jag köpte en resa i USA. Där ingick flyg till Chicago, Route 66 med hyrbil till LA, övernattningar längs vägen, flyg till North Carolina och vidare till NY med övernattning samt flyget hem via Stockholm till Finland. Vår kontakt i AOB Travel, Josefin, var mycket tjänstvillig och tillgodosåg våra önskemål. Jag tycker att vi blev bemötta sakligt och vänligt i alla lägen. Vi kan mycket väl tänka oss att använda AOB Travels tjänster igen. Då man, som vi, är på resa i 1 månad underlättar det enormt att ha ett färdigt paket. Vi är egna företagare och har inte tid att planera så mycket på förhand själva. Då kan man lägga energin på att undersöka vad som finns att se och uppleva längs resan. Vi är mycket nöjda med arrangören AOB Travel! Läs mer
    2018-05-03 Åsa svarar Siv F
    Hej Siv! Det glädjer oss att höra att ni haft en sån lyckad resa- vilken resa det var!!! Det blev många mil genom USA :) Varmt välkomna åter när det blir dags att resa igen. Glad Sommar! AOB Travel
  • Steve R
    Steve R skrev om AOB Travel AB
    Flygbiljetter. Trevlig o vänligt kunnigt.Ja.Kommer att anlita även nästa gång. Läs mer
    2018-05-03 Åsa svarar Steve R
    Hej Steve och tack för din feedback! Varmt välkommen åter. Mvh AOB Travel
  • Kristina L
    Kristina L skrev om AOB Travel AB
    Vi köpte en resa till Sydafrika och Mauritius, inledde resa med safari i Krugerparken vilket var en fantastisk upplevelse. Flög därefter till Kapstaden där vi hade några hektiska dagar med utflykter till bla Cape of Good Hope, Tablemountain, vingårdar och den fantastiska pingvinstranden. Efter några dagar i Kapstaden flög vi vidare till Mauritius för en veckas sol och bad. Vi blev så väl bemötta när vi började planera vår resa och kontaktade AOB Travel. Josefin gjorde ett reseförslag utifrån våra önskemål vilket var helt perfekt och precis det vi önskade. Hon bokade allt, alla flyg, transfer, boenden, utflykter så vi behövde inte tänka på någonting utan bara njuta av vår resa. Vi kan varmt rekomendera AOB Travel och kommer att anlita dem vid vår nästa resa. Läs mer
    2018-05-03 Åsa svarar Kristina L
    Hej Kristina och tack för ditt fina omdöme! Det glädjer oss att ni haft en sån härlig resa och hoppas att ni fått många fina resminnen med er hem i bagaget. Varmt välkomna åter! Mvh AOB Travel
  • Lena J
    Lena J skrev om AOB Travel AB
    kryssning genom panama kanalen

väldigt bra bemött, hade kontakt endast med en person. Hon visste direkt vem jag var när jag ringde och jag ringde flera ggr :) Läs mer
    2018-05-02 Åsa svarar Lena J
    Hej Lena! Så kul att höra att ni var så nöjda med er kryssningsresa genom Panamakanalen :) Ja man har alltid kontakt med en och samma person under sin bokning hos oss. Josefin som hjälpte er hälsar så gott! Varmt välkomna åter. Mvh AOB Travel
  • Carina J
    Carina J skrev om AOB Travel AB
    Köpte en resa till USA,
    Uppmärksamma, korrekta i sina svar, hjälpsamma
    Tyckte företaget levde upp till alla förväntningar

Kommer att anlita dem igen Läs mer
    2018-05-02 Åsa svarar Carina J
    Hej Carina och välkomna hem! Så härligt att höra att ni är nöjda med er resa till USA. Varmt välkomna åter när det blir dags att ut och resa igen :) Mvh AOB Travel
  • Tommy N
    Tommy N skrev om AOB Travel AB
    Kryssning
    Mycket bra bemötande
    Kryssningen motsvarade våra förväntningar, fantastisk båt och toppenservice
    Bra flygresa och hotell
    Trevligt att Josefin på AOB hörde av sig när hon varit på resa med båten. Påminde om bokning av bra shower m.m. Läs mer
    2018-05-02 Åsa svarar Tommy N
    Hej Tommy! Tack för de vänliga orden och trevligt att höra att ni gillade fartyget och att er resa var lyckad! Josefin hälsar så gott till er! Varmt välkomna åter. Mvh AOB Travel
  • Ewa L
    Ewa L skrev om AOB Travel AB
    Allt var bara helt perfekt! Så bra! Vi är supernöjda Läs mer
    2018-05-02 Åsa svarar Ewa L
    Hej Ewa och välkomna hem! Så kul att höra att er resa var lyckad, det var ju verkligen en fantastisk resa :) Varmt välkomna åter när det blir dags att ut och resa igen! Mvh AOB Travel
  • Carin F
    Carin F skrev om AOB Travel AB
    Jag har köpt 10 st flygresor till Barcelona. Alltid lika trevligt bemött och hög servicenivå. Läs mer
    2018-05-02 Åsa svarar Carin F
    Hej Carin! Vad trevligt att höra! Hoppas ni haft det bra på era resor till underbara Barcelona. Varmt välkommen åter! Mvh AOB Travel
  • Lars A
    Lars A skrev om AOB Travel AB
    Weekend resa till Bellagio, Italien Läs mer
    2018-05-02 Åsa svarar Lars A
    Hej Lars och tack för att du tog dig tid att lämna ett omdöme om oss! Varmt välkommen åter! AOB Travel
  • Magnus B
    Magnus B skrev om AOB Travel AB
    Mycket tillmötesgående och lyhörda för önskemål.
    Vi är nu uppe i en handfull drömresor, bokade via AOB Travel AB, och fler lär det bli.
    Rekommenderas! :) Läs mer
  • Birgitta S
    Birgitta S skrev om AOB Travel AB
    Resa till San fransisco, Miami och kryssning.
    De har gjort ett väldigt bra arbete och hållt kontakten. Läs mer
    2018-04-30 Åsa svarar Birgitta S
    Hej Birgitta! Tack snälla för de fina orden, det glädjer oss att ni haft en trevlig resa! Varmt välkommen åter. Soliga hälsningar AOB Travel
  • Emma J
    Emma J skrev om AOB Travel AB
    AOB Travel plockade ihop våra två veckor i USA på ett fantastiskt sätt. 1 vecka med hyrbil o hotell i Florida o 1 veckas kryssning i Karibien. Josefin på AOB var otroligt hjälpsam o lyhörd för våra önskemål. Bokar gärna nästa resa via dem o rekommenderar dem till alla. Läs mer
    2018-04-30 Åsa svarar Emma J
    Hej Emma! Vad trevligt att höra att ni hade en fin och härlig resa! Varmt välkommen åter! Soliga hälsningar AOB Travel
  • Rosi S
    Rosi S skrev om AOB Travel AB
    Otrolig service och det känns så tryggt att bara släppa allt och låta AOB Travel AB sköta allt , härdanäfter blir det denna resebyrå så får förtroendet att ordna våra äventyr , otroligt trevliga och väldigt kunniga .
    Ser fram emot nästa resa och längtar redan 😁 Läs mer
  • John K
    John K skrev om AOB Travel AB
    Har hjälpt oss mycket med krångliga ombokningar och lyckats leverera en lösning till ett bra pris! Läs mer
  • Katarina E
    Katarina E skrev om AOB Travel AB
    Alltid proffsiga i både bemötande och rent kunskapsmässigt. Det ska vara kul att göra sin reseaffär och det är det alltid på AOB Travel! Ett personligt engagemang och med intresse för att allt har motsvarat förväntningar. Vi sprider gärna AOB till våra vänner som i sin tur är hur nöjda som helst. Att de fortsätter utvecklas och expandera när många andra tvingas lägga ner sina resebyråer säger en hel del om hur de jobbat med kundresan i fokus! Strålande jobb säger jag!! Läs mer
  • Carina H
    Carina H skrev om AOB Travel AB
    Vår resa gick till Miami och kryssning i karibien. Vi bokade genom AOB travel och hade kontakt med Helene. Jätte duktig och vi kände oss väldigt personligt bemötta. Fast vi var ute i sista minuten med våra utflykter så löste hon detta utan några problem. Vid kontakt så svarade hon direkt och löste våra frågor snabbt och enkelt. Hade en fantastisk resa där våra förväntningar uppfylldes. vi kan verkligen varmt rekommendera AOB Travel. Läs mer
  • Gabriella D
    Gabriella D skrev om AOB Travel AB
    Vi bokade vår resa till NY, Miami och Karibien via Åsa på AoB. Det blev en jättebra resa och nöjd med hur Åsa sett till att vi fick bra hotell och utformat den som vi ville. Vi fick svar på frågor vi hade och hjälp när vi slarvat med namnen. Hotellen, båten och flygen var alla bra och svårt att tro att det kan bli billigare eller bättre. Vi kommer att boka med AoB igen. Läs mer
  • Malin S
    Malin S skrev om AOB Travel AB
    Jag bokade vår paketresa till USA med kryssning i Karibien hos AOB Travel. Jag är supernöjd med både vår resa och av AOB Travels trevliga bemötande och bra service. De var mycket kunniga om resemålet och gav mycket bra tips. Det var mycket enkelt och smidigt att boka resa hos dem så jag kan varmt rekommendera denna resebyrå! Läs mer
  • Mikael Ö
    Mikael Ö skrev om AOB Travel AB
    Den andra november så vaknade jag upp till toner utav födelsedagssång. Jag fyllde 18 år, det var mina föräldrar och min syster som dessa toner hördes från.

Jag blev tilldelad presenter från både mina föräldrar och min syster. Det är just den från min syster som detta inlägg kommer att handla om, den som var så fin, generös och välmenad men som till slut visade sig leda till ett massa stress och slit på grund av företaget AOB Travel.

Jag hade länge trott att datumet för min student var 1 juni då den varit det tidigare år och var även det i år enligt ryktesväg. Min skola kunde inte heller bidra med annan information. Min mor hade frågat mig angående studentdatumet för att säga det till min syster då resan hon gav mig skulle vara en överraskning. Jag hade alltså ingen anledning till att gräva djupare efter ett datum utan sade bara, ”Det verkar vara den 1 juni i år igen”.

Jag upptäckte under min födelsedag att det inte var fallet. Studentdatumet var den 5 juni och resan var inbokad den 3 Juni. En katastrof, men om företaget får sina pengar och vi ändrar resedatum med några dagar borde ju inte vara några problem tänkte jag. Mina vänner jag diskuterade detta med höll med. "Vilket företag skulle riskera sitt rykte för en sådan här liten grej, de flesta företag jobbar väll efter goodwill? Klart de kan omboka" sade de.

Då min syster studerar och jobbar parallellt så har hon inte haft mycket tid över för att ta tag i detta, i dag ringde hon dock företagets oerhört dyra tjänstnummer (10 kr/min) för att få höra att inget kunde göras.
    Jag fick beskedet runt 22-tiden på tisdagen, jag var inte glad. Men jag vill också att ni som läser detta ska veta var min ilska är riktad, den är riktad mot AOB Travel och INGEN ANNAN. Min syster kunde inget veta. I ren givmildhet hade hon bokat denna resa och det skulle vara en rolig grej, en livupplevelse som vi skulle kunna dela livet ut.

AOB Travel har dock skapat ett dilemma för min del, antingen så väljer jag studenten eller Japan, bägge två är stora livsupplevelser som man inte vill missa. Trots att AOB Travel fått denna information tilldelad sig så har de agerat helt utan hjärta och vägrat finna en lösning. Vi har erbjudit oss att betala en summa på någon tusenlapp för att byta datum men de vägrar. Lägg märke till att vi hör av oss ett halvår innan resans början.

Jag är väl medveten om hur alla avtal lyder, men jag kan samtidigt tycka att ett företag som är måna om sina kunder ska kunna agera flexibelt. Som det ser ut nu så flyger planet med två tomma säten tack vare AOB Travel ABs agerande, något som är oerhört onödigt och leder till omdömen likt detta. Läs mer
  • Mattias N
    Mattias N skrev om AOB Travel AB
    Bokade en resa för 2 till Reykjavik. Avstod alla extra erbjudanden då avresan är redan om ett par veckor och jag inte hade för avsikt att boka om. Efter 2 dagar kom ett mail om att returresan var tidtabellsändrad och att anslutningen i Köpenhamn inte skulle fungera. De ville ha 2x149:- för att hjälpa till att lösa detta. Jag anser att de sålt en resa för nära 10.000:- som inte matchar vårat avtal så jag mailade Aob som svarade att de inte svarar på mail förrän jag betelat 2x149:- rena utpressningen. Lyckades lösa det efter flera samtal med Iceland air själv. Så här kan man inte göra i nån annan bransch, sälja något för 10.000:- och strax innan varan skall levereras meddela att den inte kommer och sedan kräva 300:- för att överhuvudtaget kommunicera med kunden. Läs mer
  • P
    P skrev om AOB Travel AB
    Skulle boka en resa med AOB Travel till USA. Dessvärre så dök det upp en kurs på jobb som jag tvingades till att gå på. Så jag var tvungen att avboka resan 12tim senare. Företaget vägrade att svara på mail eftersom jag inte hade betalt 149KR för personlig service. Hänvisade dessutom till ett betalnummer för 9.95/min.

Tillsist fick jag ett snäsigt svar från AOB att eftersom jag inte hade avbokningsskydd så kunde jag glömma att få någonting tillbaka från resan. Fast flygbolaget säger att inom 24 timmar så ersätter vi hela resan mot en mindre avgift. Fula som de var så svarade de på mina mail efter 24 timmar gränsen. Jag åker cirka 4ggr/år utomlands men jag kommer aldrig att boka mina resor via AOB Travel någonsin. Ett väldigt oseriöst bolag!!! Läs mer

Brädgårdsvägen 28, 236 32 Höllviken