Alla kategorier Resebyrå Skåne Vellinge AOBTravel AB

Brädgårdsvägen 28, 236 32 Höllviken — Visa karta

Läs vad 3 kunder tycker om AOBTravel AB

• Mikael Ö
    Mikael Ö skrev om AOBTravel AB
    Den andra november så vaknade jag upp till toner utav födelsedagssång. Jag fyllde 18 år, det var mina föräldrar och min syster som dessa toner hördes från.

Jag blev tilldelad presenter från både mina föräldrar och min syster. Det är just den från min syster som detta inlägg kommer att handla om, den som var så fin, generös och välmenad men som till slut visade sig leda till ett massa stress och slit på grund av företaget AOB Travel.

Jag hade länge trott att datumet för min student var 1 juni då den varit det tidigare år och var även det i år enligt ryktesväg. Min skola kunde inte heller bidra med annan information. Min mor hade frågat mig angående studentdatumet för att säga det till min syster då resan hon gav mig skulle vara en överraskning. Jag hade alltså ingen anledning till att gräva djupare efter ett datum utan sade bara, ”Det verkar vara den 1 juni i år igen”.

Jag upptäckte under min födelsedag att det inte var fallet. Studentdatumet var den 5 juni och resan var inbokad den 3 Juni. En katastrof, men om företaget får sina pengar och vi ändrar resedatum med några dagar borde ju inte vara några problem tänkte jag. Mina vänner jag diskuterade detta med höll med. "Vilket företag skulle riskera sitt rykte för en sådan här liten grej, de flesta företag jobbar väll efter goodwill? Klart de kan omboka" sade de.

Då min syster studerar och jobbar parallellt så har hon inte haft mycket tid över för att ta tag i detta, i dag ringde hon dock företagets oerhört dyra tjänstnummer (10 kr/min) för att få höra att inget kunde göras.
    Jag fick beskedet runt 22-tiden på tisdagen, jag var inte glad. Men jag vill också att ni som läser detta ska veta var min ilska är riktad, den är riktad mot AOB Travel och INGEN ANNAN. Min syster kunde inget veta. I ren givmildhet hade hon bokat denna resa och det skulle vara en rolig grej, en livupplevelse som vi skulle kunna dela livet ut.

AOB Travel har dock skapat ett dilemma för min del, antingen så väljer jag studenten eller Japan, bägge två är stora livsupplevelser som man inte vill missa. Trots att AOB Travel fått denna information tilldelad sig så har de agerat helt utan hjärta och vägrat finna en lösning. Vi har erbjudit oss att betala en summa på någon tusenlapp för att byta datum men de vägrar. Lägg märke till att vi hör av oss ett halvår innan resans början.

Jag är väl medveten om hur alla avtal lyder, men jag kan samtidigt tycka att ett företag som är måna om sina kunder ska kunna agera flexibelt. Som det ser ut nu så flyger planet med två tomma säten tack vare AOB Travel ABs agerande, något som är oerhört onödigt och leder till omdömen likt detta.
  • Mattias N
    Mattias N skrev om AOBTravel AB
    Bokade en resa för 2 till Reykjavik. Avstod alla extra erbjudanden då avresan är redan om ett par veckor och jag inte hade för avsikt att boka om. Efter 2 dagar kom ett mail om att returresan var tidtabellsändrad och att anslutningen i Köpenhamn inte skulle fungera. De ville ha 2x149:- för att hjälpa till att lösa detta. Jag anser att de sålt en resa för nära 10.000:- som inte matchar vårat avtal så jag mailade Aob som svarade att de inte svarar på mail förrän jag betelat 2x149:- rena utpressningen. Lyckades lösa det efter flera samtal med Iceland air själv. Så här kan man inte göra i nån annan bransch, sälja något för 10.000:- och strax innan varan skall levereras meddela att den inte kommer och sedan kräva 300:- för att överhuvudtaget kommunicera med kunden.
  • P
    P skrev om AOBTravel AB
    Skulle boka en resa med AOB Travel till USA. Dessvärre så dök det upp en kurs på jobb som jag tvingades till att gå på. Så jag var tvungen att avboka resan 12tim senare. Företaget vägrade att svara på mail eftersom jag inte hade betalt 149KR för personlig service. Hänvisade dessutom till ett betalnummer för 9.95/min.

Tillsist fick jag ett snäsigt svar från AOB att eftersom jag inte hade avbokningsskydd så kunde jag glömma att få någonting tillbaka från resan. Fast flygbolaget säger att inom 24 timmar så ersätter vi hela resan mot en mindre avgift. Fula som de var så svarade de på mina mail efter 24 timmar gränsen. Jag åker cirka 4ggr/år utomlands men jag kommer aldrig att boka mina resor via AOB Travel någonsin. Ett väldigt oseriöst bolag!!!

Brädgårdsvägen 28, 236 32 Höllviken