Alla kategorier Apotek Skåne Malmö Apoteket Gripen

Bergsgatan 48, 214 22 Malmö — Visa karta

Läs vad 3 kunder tycker om Apoteket Gripen

• Ami H
    Ami H skrev om Apoteket Gripen
    Det är inte utan att man känner sig flyttad tillbaka i tiden eller möjligen till en kommuniststat där det finns en stolthet i en väl utbyggd byråkrati.
    Detta apotek som verkar befolkas av människor som inte kan stava till service, verkar också hylla principen att man härdas av köande.
    Först kö och väntande för att få lämna in sitt recept, sedan ett långt väntande för att få det klart, sedan ytterligare ett köande och väntande för att få lov att betala detta.
    Har du då dessutom den dåliga smaken att inte förstå dig på deras system eller rent av inte veta hur högkostnadsskyddet förändras så blir du utsatt för en uppläxning!
    De två plussen är enbart för deras generösa öppettider, men det tog nog slut där... med generositeten alltså!
  • Kerstin A
    Kerstin A skrev om Apoteket Gripen
    Detta apoteket har bra öppettider ända fram till 22 på kvällen. Medans många väljer att stänga tidigare är det bra med ett ibland som har öppet lite längre. Systemet de ändrade om på från att hämta ut sin medicin till att ytterligare ställa sig i den andra kön för att betala kan diskuteras om det är bra eller dåligt. Om det har med säkerhetssynpunkten att göra eller om där medicinen hämtas ut endast ska hantera detta för att slippa "kassan" har jag ingen aning om. Dock ökade kösystemet eftersom här alltid är fullt, dvs du får stå i 2 köer sammanlagt OM du dessutom hämtat ut medicin. Annars ett bra sortiment på detta apotek. Du får service om du ber om den. Så, apoteket får ändå 4/5 recos av mig trots kössystemet. Möjligt det ser likadant ut på flera apoteksställen.
  • Johanna L
    Johanna L skrev om Apoteket Gripen
    Detta Apoteket har öppet kl08-22 varje dag året om. Apoteket är uppdelat i 2 avdelningar. En avdelning är butiken, den är välsorterad. Den andra avdelningen är där medicin hämtas ut via recept. Att hämta ut medicin på Gripen är inte en snabb upplevelse. Ofta är kön enorm, Apoteket har många kassor, möjlighet att ta emot många samtidigt. Men ofta är endast ett par kassor öppna. Inte ovanligt att ett besök på detta apotek tar 30min-1h. Visst kan vara en överdrift. Genom åren har jag dock drabbats av detta.

Apoteket gör sitt jobb, svårt att kritisera. Jag tänker göra det ändå. Går ej att se att där är en kö på 30. Möjlighet att ha (ca) 6 kassor öppna. Och välja att endast ha 1-2 kassor öppna.
    Blir 2/5 "recos" till detta apotek.
    Kerstin A, Kerstin A gillar detta

Bergsgatan 48, 214 22 Malmö