Arsenalen Besiktning AB

Arsenalen Besiktning AB

www.arsenalenbesiktning.se
  • BadgeTwoYears

Välkommen till Arsenalen Besiktning AB! Vi utför oberoende besiktningar av villor, fastigheter, bostadsrättsföreningar, lägenheter, badrum, våtrum, kök och mycket mer. Vi är baserade i Hägersten men kan hjälpa dig i hela Stockholm med omnejd att besikta hus och hem. Oavsett om du är företag, Brf eller privatperson så vet...

46 omdömen om Arsenalen Besiktning AB

Sedan starten hos Reco 2017

Saman S
Skrev om Arsenalen Besiktning AB

Kändes tryggt hela vägen med Johan. Vi är nöjda med hans insats för att säkerställa att arbetet med vårt badrum hade gått rätt till.

Matts S
Skrev om Arsenalen Besiktning AB

Mötet med vår besiktningsman var mycket bra, han lyssnade ,förklarade väl för varje steg som pågick i renoveringen av badrummet. Han var bättre än våra förväntningar, han ringde upp flertal gånger för att kolla läget. I en kort beskrivning så hade vi bara Johan som vi litade på för företaget som gjorde renoveringen hade inte alltid bästa kommunikation.

Niclas Å
Skrev om Arsenalen Besiktning AB

Fick snabbt hjälpt med besiktning av badrum. Johan var noggrann, tydlig och proffsig. Tack vare besiktningsprotokollet kunde vi ställa krav på att företaget skulle åtgärda felen. Rekommenderar!

First-Name L
Skrev om Arsenalen Besiktning AB

Snabba, proffsiga och noggranna. Mycket nöjd.

Nina N
Skrev om Arsenalen Besiktning AB

Gjorde en 3-stegsbesiktning när vi renoverade vårat badrum. Rekommenderar!

Sofia G
Skrev om Arsenalen Besiktning AB

Snabb med återkoppling, hjälpsam i frågor kring besiktningen och noggrann. Rekommenderas!

Viktoria M
Skrev om Arsenalen Besiktning AB

Proffsig och kompetent! Kommer starkt rekommendera arsenalen besiktning till vänner och bekanta.

Karl P
Skrev om Arsenalen Besiktning AB

Johan har besiktigat renoveringar hos oss två gånger (villa inkl kök, badrum, mm). Båda gånger har han varit toppen att anlita - noggrann, kunnig, trevlig och hjälpt oss identifiera många saker som byggaren fått åtgärda. Kommer definitivt anlita honom igen om vi någon gång ska renovera eller bygga nytt.

Kattis L
Skrev om Arsenalen Besiktning AB

Vi blev bemötta på ett professionellt sätt genom hela processen, från första kontakt till slutlig besiktning. Johan var noggrann och väl påläst på regler och byggstandarder. Vi uppskattade även den goda dialogen och att han följde upp med oss efter utfört jobb.

Erik L
Skrev om Arsenalen Besiktning AB

Vi anlitade Arsenalen Besiktning på rekommendation av en konkurrerande firma som inte hade tid att ta sig an vårt uppdrag. Arsenalen har hjälpt oss med tätskiktsbesiktning och 2x slutbesiktning när vi renoverat badrummet. Det har känts väldigt tryggt att ha med sig Johan under processen och tack vare honom har vi upptäckt fel som annars kunde blivit dyra och svåra att åtgärda. Rekommenderar alla som ska renovera badrummet att anlita en besiktningsman, det är värt den extra kostnaden.

José S
Skrev om Arsenalen Besiktning AB

Vi anlitade Arsenalen för att besiktiga en badrumsrenovering. Vi körde på 3 stegs besiktningen och är mycket nöjda. Johan som vi hade kontakt med var kompetent och mycket hjälpsam på alla sätt. Rekommenderas starkt.

Jenny R
Skrev om Arsenalen Besiktning AB

Jag anlitade Johan Danielsson på Arsenalen Besiktning AB efter en totalrenovering av min lägenhet! Han gjorde ett utförligt arbete och har även efter varit tillgänglig med mina frågor! Jag rekommenderar honom varmt!

Johannes S
Skrev om Arsenalen Besiktning AB

Anlitade Johan Danielsson som kontrollansvarig för husbygge. Otroligt värdefullt bollplank under processen, väldigt hjälpsam och var precis så som vi önskade oss och lite till. Blir det bygge igen kommer jag vilja anlita Johan på nytt!

Niklas M
Skrev om Arsenalen Besiktning AB

Smidig kontakt och djupt kunnande från Johan gav värdefull input inför och vid besiktningen. Rekommenderas!

Veronica J
Skrev om Arsenalen Besiktning AB

Vi anlitade Johan för att slutbesiktning av vårt badrum och tvättstuga. Johan var noga och väldigt engagerad. Vi är supernöjda med hans hjälp.

Marina S
Skrev om Arsenalen Besiktning AB

I samband med renoveringen av vårt badrum anlitade vi Arsenalen Besiktning för en trestegsbesiktning. Vi var mycket nöjda med dem. Johan var både tydlig, professionell och hjälpsam så vi kände oss trygga genom hela renoveringen.

Linn O
Skrev om Arsenalen Besiktning AB

Vi anlitade Arsenalen AB till en trestegsbesiktning vid renoveringen av vårat badrum. Vi blev väldigt bra bemötta och Johan förklarade det han noterade på ett pedagogiskt och tydligt sett. Han tog sig även tid att berätta lite runt omkring samt ge oss tips i hur vi skulle hantera byggprocessen framöver i varje steg. Han skapade lugn för oss som inte har någon erfarenhet av renovering och anpassade sig till situationen när våra byggare inte hade möjlighet att dyka upp på besiktningen. Vi är otroligt nöjda och skulle både rekommendera Johan Danielsson och absolut anställa honom igen. Stort tack!

Lovisa L
Skrev om Arsenalen Besiktning AB

Professionell rådgivning i kluriga situationer, vi kändes oss trygga genom hela processen.

Johanna K
Skrev om Arsenalen Besiktning AB

Jag anlitade Johan för en besiktning av flytt av VVS i och med en köksrenovering. Från första samtal var Johan väldigt mötesgående, flexibel och hjälpsam. Han har verkligen kunden i fokus och jag kan varmt rekommendera honom!

John E
Skrev om Arsenalen Besiktning AB

Johan är otroligt kunnig och noggrann. Vi använde honom för en tre stegs besiktning och han var otroligt hjälpsam genom hela processen.

Axel B
Skrev om Arsenalen Besiktning AB

Johan besiktigade våra nya badrum och kök på ett noggrant, proffesionellt och seriöst sätt. Vi hade bra kommunikation genom hela processen och är väldigt nöjda med besiktningen!

LINDA B
Skrev om Arsenalen Besiktning AB

Supernöjd! Snabb återkoppling, proffsigt och trevligt bemötande. Samtliga anmärkningar blev åtgärdade, i samråd med byggarna. Johan var väldigt hjälpsam hela vägen, även kring frågor som dök upp efteråt. Processen var smidig, allt ifrån tidsbokning, platsbesök till protokoll. Kan starkt rekommendera Johan, och hade själv anlitat honom igen!

Johan D gillar detta
Hanna R
Skrev om Arsenalen Besiktning AB

Gjorde tätskikt samt slutbesiktning av ett nyrenoverat duschrum. Johan vad väldigt kommunikativ och behjälplig vid frågor!

ANETTE C
Skrev om Arsenalen Besiktning AB

Vi gjorde en 3 stegsbesiktning och från första stund kändes det tryggt. Arsenalen svarar snabbt på frågor före, under och efter besiktningen. Noggrant ifyllda dokument och väldigt noggrann besiktning. Vi rekommenderar verkligen Arsenalen för proffsig besiktning av badrumsrenoveringen!

Magnus L
Skrev om Arsenalen Besiktning AB

Anlitade Arsenalen för slutbesiktning av badrum. Johan är noggrann, punktlig och väldigt service-minded.

Christoffer L
Skrev om Arsenalen Besiktning AB

Johan var väldigt hjälpsam på kort varsel och delade med sig av kunskap till mig som inte har så bra koll på hur badrum egentligen funkar. Mycket nöjd, skulle anlita honom igen om tillfälle ges i framtiden!

PHILIP H
Skrev om Arsenalen Besiktning AB

Min fru och jag anlitade Johan för trestegsbesiktning i samband med en helrenovering av vårt badrum i en sekelskifteslägenhet i Östermalm/Vasastan i Stockholms innerstad under perioden oktober 2021 till mars 2022. Vi är mycket nöjda med Johans arbete. Johan är kunnig, kommunikativ, strukturerad, noggrann samt mån om kunden och slutresultatet. Vid flera tillfällen behövde Johan vägleda entreprenören som tyvärr inte hade tillräcklig kunskap om sitt eget arbete och de branschkrav som finns. Vi upplevde att Johan bidrog med...

Daniel V
Skrev om Arsenalen Besiktning AB

Vi anlitade Johan från Arsenalen som stöd och kontroll i en komplex badrumsrenovering. Johan har levererat över våra förväntningar genom att vara med oss genom hela processen av renoveringen, informera om alla branschstandarder (vilket har varit svårt att ha koll på - trots att vi haft viss erfarenhet sedan tidigare), utföra kontroller, samt genom att ta dialogen med renoverings-företaget. Detta resulterade i att många viktiga risker och felaktigheter kunde undvikas - och att vi fick ett superfint badrum. Johan är en...

FEDJA P
Skrev om Arsenalen Besiktning AB

Johan på Arsenalen förtjänar om möjligt mer än 5 Recos men låt mig ta det från början, Jag blev först rekommenderad av Jose Escobar att kontakta Johan på Arsenalen för ett lite tuffare objekt där allt är utöver standard, vi har byggt en arkitektritad villa från scratch med ett lite mindre bolag med fem våtrum, garage och strax över 270kvm med extra allt. Johan förklarade först på telefon hur allt går till och ställde alla rutinmässiga frågor så jag kände direkt på telefon att man kunde lita på Johan. Vi bokade slutbesiktning...

MIKAEL M
Skrev om Arsenalen Besiktning AB

Mycket proffsig besiktningsfirma som jag anlitat flera gånger både i form av för-, efter- och slutbesiktning. Johan är engagerad och väldigt kunnig. Kan varmt rekommenderas!

Ludwig P
Skrev om Arsenalen Besiktning AB

Vi har använt Johan vid två tillfällen och varit mycket nöjd båda gångerna. Kunnig och flexibel när det kommer till platsbesök och tider. Har hjälpt till att föra dialog mot föreningen på ett mycket bra sätt. Kan verkligen rekommendera!

Elin Ida Maria F
Skrev om Arsenalen Besiktning AB

Jag och min sambo anlitade Arsenalen Besiktning AB för besiktning av vårt badrum under en totalrenovering .Vi valde att besiktiga i två steg, både tätskiktet och slutbesiktning. Vi blev mycket nöjda då Johan som var vår besiktningsman var väldigt noggrann under båda besiktningarna och kom med bra feedback till företaget som utfört renoveringen. Vi fick även bra hjälpt med saker som vi var osäkra på och inte riktigt förstod. Johan var även otroligt trevlig och lätt att ha och göra med! Vi kan varmt rekommendera Arsenalen Besiktning AB och Johan!

TOBIAS S
Skrev om Arsenalen Besiktning AB

Vi anlitade Arsenalen Besiktning AB för besiktning av badrumsrenovering i vår lägenhet. Vi valde en sk trestegsbesiktning där golvbrunn, tätskikt/rör och slutbesiktning utförs. Besiktningsmannen var engagerad, väldigt kunnig och duktig på att förklara gällande branschregler. Det gick alltid att få tag på Johan och han var flexibel med besöken vilket gjorde att renoveringen flöt på hela tiden. Han var noggrann och de mindre notiser/frågetecken som upptäcktes diskuterades och löstes tillsammans med byggentreprenören. Dokumentationen...

Patrik T
Skrev om Arsenalen Besiktning AB

Vi anlitade Johan för att besiktiga renovering av vårat badrum. Han var mycket professionell och hjälpte oss få ett badrum som följer alla regler. Han stod på sig i diskussioner och gjorde mycket bekväma i att renoveringen gick rätt till. Allt man förväntar sig och mer helt enkelt!

Peter John Chalmers C
Skrev om Arsenalen Besiktning AB

Vi anlitade Johan för att utföra en opartisk besiktning av vår renoverade lägenhet. Han var punktlig, sakligt kunnig och lämnade en koncis och professionell rapport. Vi är tacksamma för hans återkoppling samt förklaringar till sina bedömningar.

Fredrik B
Skrev om Arsenalen Besiktning AB

Vi anlitade Johan för att besikta vårt badrum. Johan var tydligen från början kring vilka besiktningar han tyckte var värdefulla för oss att utföra och gav oss fritt spelrum att själva välja hur vi ville att det skulle utföras och hur många besiktningar vi ville få utförda. Johan är otroligt professionell i sitt bemötande, finns alltid tillgänglig och gör sitt yppersta för att jag som kund åt honom men också som kund till entreprenören ska bli helnöjd med slutresultatet. Vi har upplevt Johan som väldigt kunnig och han besitter...

Sindre K
Skrev om Arsenalen Besiktning AB

Jag och min sambo anlitade Johan för att besiktiga en bostadsrätt vi ville köpa. Vi fick grymt bra service och ett noggrant jobb inför, under och efter besiktningen. Det var tydligt att Johan ville vårt bästa och inte accepterade något skitsnack från mäklaren. I slutändan sparade vi säkert 50-100 tusen kronor på skador och fel som säljaren fick åtgärda efter att Johan upptäckt dom. Du vill ha Johan på din sida i ringen. Tack Johan!

Erik L
Skrev om Arsenalen Besiktning AB

Jag fick hjälp av Johan Danielsson på Arsenalen med att besikta tillbyggnad på min villa. Johan är mycket noggrann, metodisk och har stor integritet. Han är precis en sådan besiktningsman man vill ha vid sin sida när man är lite osäker på hur en del saker ska bedömas då han är väldigt kompetent och inte är den som ger sig. Jag rekommenderar honom verkligen!

Alexander L
Skrev om Arsenalen Besiktning AB

Fick att hjälp av Johan att besiktiga min bostadsrätt innan köp. Ett superbra arbete och ett otroligt trevligt och professionellt bemötande. Rekomenderar verkligen!

Sofie E
Skrev om Arsenalen Besiktning AB

Extremt nöjd! Besiktningsmannen från Arsenalen var väldigt tillmötesgående, kommunikativ och hjälpsam. Jag hade tidigare anlitat en besiktningsman från ett annat bolag, efter Arsenalens besiktning insåg jag att det är mycket stor skillnad på besiktningsmän och besiktningsmän. Arsenalen Besiktning kommer utan tvekan att vara det självklara valet när jag anlitar besiktningsfirma nästa gång.

Dag F
Skrev om Arsenalen Besiktning AB

Otroligt kunnig, noggran, hjälpsam och engagerad. Vi vill verkligen rekommendera Johan/Arsenalen Besiktning.

Nina K
Skrev om Arsenalen Besiktning AB

Vi anlitade Arsenalen (Johan) för besiktning av vårt nybyggda kök och är mycket nöjda. Besiktningen gjordes noggrannt och effektivt och flera viktiga fel upptäcktes. Det var lätt att få tag på Johan som även ställde upp när vi diskuterade felen med byggföretaget. Vi fick besiktningsprotokollet snabbt. Om det behövs kommer vi anlita Arsenalen igen i framtiden. Rekommenderas!

Margareta  S
Skrev om Arsenalen Besiktning AB

Proffesionellt bemötande, duktig, hjälpsam och engagerad. Rekommenderar Johan varmt och kommer att anlita honom vid alla besiktningar framöver. Han upptäckte allvarligt slarv från badrumsrenoverarens sida som kunde slutat väldigt illa, men istället resulterade i att vi sparade in pengar för arbete som utförts och faktureras felaktigt

Sara Ö
Skrev om Arsenalen Besiktning AB

Kan på alla sätt varmt rekommendera detta företag och jag kan bara instämma i det som lyfts fram i tidigare rekommendation: Johan Danielsson inger ett stort förtroende, han är seriös, kunnig och en mycket noggrann och extremt kompetent besiktningsman som har koll på de juridiska bitarna så väl som byggbranschregler. Notera också att Johan är byggingenjör och av SBR certifierad besiktningsman inom entreprenadbesiktning - det är långt ifrån alla "besiktningsmän" som är det. Igen, mina varmaste rekommendationer

Dan-Martin H
Skrev om Arsenalen Besiktning AB

Johan på Arsenalen är en exceptionellt noggrann och kompetent besiktningsman som hjälp oss besiktiga vårt nyrenoverade badrum. Han har full koll på branschregler och förklarar tydligt och pedagogiskt varför de är viktiga att kontrollera och följa upp. Arsenalen har dessutom varit ett gott stöd i kommunikationen med huvudentreprenören och därmed varit en viktig del i processen att nå ett felfritt slutresultat. Varmaste rekommendationer!

Lisa K
Skrev om Arsenalen Besiktning AB

Vi har använt Arsenalen Besiktning ett flertal gånger och har varit jättenöjda med Johans professionella hjälp. Johan är mycket erfaren, noggrann och serviceinriktad. Han ger även användbara tips och råd för varje uppdrag vilket är ett bonus. Vi rekommenderar varmt Arsenalen! Lisa