Arsenalen Besiktning AB

Arsenalen Besiktning AB

Välkommen till Arsenalen Besiktning AB!

Vi utför oberoende besiktningar av villor, fastigheter, bostadsrättsföreningar, badrum, lägenheter och mycket mer. Vi är baserade i Hägersten men kan hjälpa dig i hela Stockholm med omnejd att besikta hus och hem.

Oavsett om du är företag eller privatperson så vet vi vad som behöver göras när det gäller besiktning. Vi håller oss alltid till de gällande bygg- och branschregler som finns. Alla våra besiktningsmän är har lång erfarenhet inom bygg och fastighetsbranschen.

Kontakta oss!
Telefon: 070- 520 60 10
info@arsenalenprojekt.se

34 omdömen om Arsenalen Besiktning AB

Sedan starten hos Reco 2017
    2023-01-03 Insamlad av företaget
    Anlitade Johan Danielsson som kontrollansvarig för husbygge. Otroligt värdefullt bollplank under processen, väldigt hjälpsam och var precis så som vi önskade oss och lite till. Blir det bygge igen kommer jag vilja anlita Johan på nytt!
    2022-12-05 Insamlad av företaget
    Smidig kontakt och djupt kunnande från Johan gav värdefull input inför och vid besiktningen. Rekommenderas!
    2022-11-30 Insamlad av företaget
    Vi anlitade Johan för att slutbesiktning av vårt badrum och tvättstuga. Johan var noga och väldigt engagerad. Vi är supernöjda med hans hjälp.
    2022-11-30 Insamlad av företaget
    I samband med renoveringen av vårt badrum anlitade vi Arsenalen Besiktning för en trestegsbesiktning. Vi var mycket nöjda med dem. Johan var både tydlig, professionell och hjälpsam så vi kände oss trygga genom hela renoveringen.
    2022-10-25 Insamlad av företaget
    Vi anlitade Arsenalen AB till en trestegsbesiktning vid renoveringen av vårat badrum. Vi blev väldigt bra bemötta och Johan förklarade det han noterade på ett pedagogiskt och tydligt sett. Han tog sig även tid att berätta lite runt omkring samt ge oss tips i hur vi skulle hantera byggprocessen framöver i varje steg. Han skapade lugn för oss som inte har någon erfarenhet av renovering och anpassade sig till situationen när våra byggare inte hade möjlighet att dyka upp på besiktningen. Vi är otroligt nöjda och skulle både rekommendera Johan Danielsson och absolut anställa honom igen. Stort tack!
  • Lovisa L
    2022-09-25 Insamlad av företaget
    Professionell rådgivning i kluriga situationer, vi kändes oss trygga genom hela processen.
    2022-09-25 Insamlad av företaget
    Jag anlitade Johan för en besiktning av flytt av VVS i och med en köksrenovering. Från första samtal var Johan väldigt mötesgående, flexibel och hjälpsam. Han har verkligen kunden i fokus och jag kan varmt rekommendera honom!
    2022-09-23 Insamlad av företaget
    Johan är otroligt kunnig och noggrann. Vi använde honom för en tre stegs besiktning och han var otroligt hjälpsam genom hela processen.
    2022-09-14 Insamlad av företaget
    Johan besiktigade våra nya badrum och kök på ett noggrant, proffesionellt och seriöst sätt. Vi hade bra kommunikation genom hela processen och är väldigt nöjda med besiktningen!
    2022-07-03 Spontant omdöme
    Supernöjd! Snabb återkoppling, proffsigt och trevligt bemötande. Samtliga anmärkningar blev åtgärdade, i samråd med byggarna. Johan var väldigt hjälpsam hela vägen, även kring frågor som dök upp efteråt. Processen var smidig, allt ifrån tidsbokning, platsbesök till protokoll. Kan starkt rekommendera Johan, och hade själv anlitat honom igen!
    2022-06-19 Insamlad av företaget
    Gjorde tätskikt samt slutbesiktning av ett nyrenoverat duschrum. Johan vad väldigt kommunikativ och behjälplig vid frågor!
    2022-06-16 Insamlad av företaget
    Vi gjorde en 3 stegsbesiktning och från första stund kändes det tryggt. Arsenalen svarar snabbt på frågor före, under och efter besiktningen.
    Noggrant ifyllda dokument och väldigt noggrann besiktning. Vi rekommenderar verkligen Arsenalen för proffsig besiktning av badrumsrenoveringen!
    2022-06-16 Insamlad av företaget
    Anlitade Arsenalen för slutbesiktning av badrum. Johan är noggrann, punktlig och väldigt service-minded.
    2022-05-02 Insamlad av företaget
    Johan var väldigt hjälpsam på kort varsel och delade med sig av kunskap till mig som inte har så bra koll på hur badrum egentligen funkar. Mycket nöjd, skulle anlita honom igen om tillfälle ges i framtiden!
    2022-03-23 Spontant omdöme
    Min fru och jag anlitade Johan för trestegsbesiktning i samband med en helrenovering av vårt badrum i en sekelskifteslägenhet i Östermalm/Vasastan i Stockholms innerstad under perioden oktober 2021 till mars 2022. Vi är mycket nöjda med Johans arbete. Johan är kunnig, kommunikativ, strukturerad, noggrann samt mån om kunden och slutresultatet. Vid flera tillfällen behövde Johan vägleda entreprenören som tyvärr inte hade tillräcklig kunskap om sitt eget arbete och de branschkrav som finns. Vi upplevde att Johan bidrog med en trygghet åt oss som konsumenter/beställare i dialog med entreprenören. Vi kan verkligen rekommendera Johan till andra.
    2021-11-09 Spontant omdöme
    Vi anlitade Johan från Arsenalen som stöd och kontroll i en komplex badrumsrenovering. Johan har levererat över våra förväntningar genom att vara med oss genom hela processen av renoveringen, informera om alla branschstandarder (vilket har varit svårt att ha koll på - trots att vi haft viss erfarenhet sedan tidigare), utföra kontroller, samt genom att ta dialogen med renoverings-företaget. Detta resulterade i att många viktiga risker och felaktigheter kunde undvikas - och att vi fick ett superfint badrum.

Johan är en sann ambassadör för sitt företag och yrke, och vi kan varmt rekommendera honom!
  • FEDJA P
    2021-07-28 Spontant omdöme
    Johan på Arsenalen förtjänar om möjligt mer än 5 Recos men låt mig ta det från början,

Jag blev först rekommenderad av Jose Escobar att kontakta Johan på Arsenalen för ett lite tuffare objekt där allt är utöver standard, vi har byggt en arkitektritad villa från scratch med ett lite mindre bolag med fem våtrum, garage och strax över 270kvm med extra allt.

Johan förklarade först på telefon hur allt går till och ställde alla rutinmässiga frågor så jag kände direkt på telefon att man kunde lita på Johan. Vi bokade slutbesiktning #1 trots att jag var orolig för att byggbolaget inte skulle hinna i tid men som konsument så måste man boka in slutbesiktning oavsett om byggbolaget anser att de kommer hinna klart så Johan fick en mindre chock av att ingenting var färdigt vid slutbesiktning men valde ändå att göra en grundlig besiktning inkl dokumentation till byggbolaget så de fick en fingervisning på alla fel som hittats.

Slutbesiktning #2 gick lite bättre men än var det en hel del grejer kvar så vi valde att göra om den en vecka senare pga diskussioner mellan Johan och byggbolaget som inte ledde någon vart. Naturligtvis hade Johan rätt i sin bedömning och byggbolaget fick göra om och göra rätt för sig.

Till slut blev det godkänt och vi bokade sen en ytterligare "efterbesiktning" ca 60 dagar in för att gå igenom protokollet eftersom det hade 60+ punkter som vi som lekmän inte kan se är fixade eller inte fixade.

Jag kommer rekommendera Johan till alla jag känner och kommer personligen anlita honom om jag har fler byggprojekt i framtiden.

Johan är ett riktigt proffs
    2021-05-20 Spontant omdöme
    Mycket proffsig besiktningsfirma som jag anlitat flera gånger både i form av för-, efter- och slutbesiktning. Johan är engagerad och väldigt kunnig. Kan varmt rekommenderas!
  • Ludwig P
    2021-03-19 Spontant omdöme
    Vi har använt Johan vid två tillfällen och varit mycket nöjd båda gångerna. Kunnig och flexibel när det kommer till platsbesök och tider. Har hjälpt till att föra dialog mot föreningen på ett mycket bra sätt. Kan verkligen rekommendera!
    2020-11-26 Spontant omdöme
    Jag och min sambo anlitade Arsenalen Besiktning AB för besiktning av vårt badrum under en totalrenovering .Vi valde att besiktiga i två steg, både tätskiktet och slutbesiktning. Vi blev mycket nöjda då Johan som var vår besiktningsman var väldigt noggrann under båda besiktningarna och kom med bra feedback till företaget som utfört renoveringen. Vi fick även bra hjälpt med saker som vi var osäkra på och inte riktigt förstod. Johan var även otroligt trevlig och lätt att ha och göra med! Vi kan varmt rekommendera Arsenalen Besiktning AB och Johan!
    2020-09-15 Spontant omdöme
    Vi anlitade Arsenalen Besiktning AB för besiktning av badrumsrenovering i vår lägenhet. Vi valde en sk trestegsbesiktning där golvbrunn, tätskikt/rör och slutbesiktning utförs. Besiktningsmannen var engagerad, väldigt kunnig och duktig på att förklara gällande branschregler. Det gick alltid att få tag på Johan och han var flexibel med besöken vilket gjorde att renoveringen flöt på hela tiden. Han var noggrann och de mindre notiser/frågetecken som upptäcktes diskuterades och löstes tillsammans med byggentreprenören. Dokumentationen från entreprenören granskades .

Professionell hjälp från start till klart vilket gjorde att hela badrumsrenoveringen kändes tryggare.

Vi kan varmt rekommendera Arsenalen Besiktning AB.
    2020-09-12 Spontant omdöme
    Vi anlitade Johan för att besiktiga renovering av vårat badrum. Han var mycket professionell och hjälpte oss få ett badrum som följer alla regler. Han stod på sig i diskussioner och gjorde mycket bekväma i att renoveringen gick rätt till. Allt man förväntar sig och mer helt enkelt!
    2020-05-13 Spontant omdöme
    Vi anlitade Johan för att utföra en opartisk besiktning av vår renoverade lägenhet. Han var punktlig, sakligt kunnig och lämnade en koncis och professionell rapport. Vi är tacksamma för hans återkoppling samt förklaringar till sina bedömningar.
  • Fredrik B
    2020-03-03 Spontant omdöme
    Vi anlitade Johan för att besikta vårt badrum. Johan var tydligen från början kring vilka besiktningar han tyckte var värdefulla för oss att utföra och gav oss fritt spelrum att själva välja hur vi ville att det skulle utföras och hur många besiktningar vi ville få utförda. Johan är otroligt professionell i sitt bemötande, finns alltid tillgänglig och gör sitt yppersta för att jag som kund åt honom men också som kund till entreprenören ska bli helnöjd med slutresultatet. Vi har upplevt Johan som väldigt kunnig och han besitter lång erfarenhet inom branschen vilket märks i besiktningen hos oss. Johan är väldigt noga med detaljer och trots att han har många olika uppdrag så upplever vi att han hela tiden har kommit ihåg vilka detaljer vi behövt påpeka för entreprenören. Vi rekommenderar Johan varmt och plus i kanten är han så trevlig att man egentligen vill bjuda in honom på en kaffe bara för en trevlig stund i solen på altanen. Behöver du en noggrann, detaljstyrd, kunnig, lättsam men ändå hård besiktningsman så anlita Johan.
  • Sindre K
    2019-04-20 Spontant omdöme
    Jag och min sambo anlitade Johan för att besiktiga en bostadsrätt vi ville köpa. Vi fick grymt bra service och ett noggrant jobb inför, under och efter besiktningen. Det var tydligt att Johan ville vårt bästa och inte accepterade något skitsnack från mäklaren. I slutändan sparade vi säkert 50-100 tusen kronor på skador och fel som säljaren fick åtgärda efter att Johan upptäckt dom. Du vill ha Johan på din sida i ringen. Tack Johan!
    2019-03-20 Spontant omdöme
    Jag fick hjälp av Johan Danielsson på Arsenalen med att besikta tillbyggnad på min villa. Johan är mycket noggrann, metodisk och har stor integritet. Han är precis en sådan besiktningsman man vill ha vid sin sida när man är lite osäker på hur en del saker ska bedömas då han är väldigt kompetent och inte är den som ger sig.
    Jag rekommenderar honom verkligen!
  • Alexander L
    2018-07-17 Spontant omdöme
    Fick att hjälp av Johan att besiktiga min bostadsrätt innan köp. Ett superbra arbete och ett otroligt trevligt och professionellt bemötande. Rekomenderar verkligen!
    2018-02-03 Spontant omdöme
    Extremt nöjd! Besiktningsmannen från Arsenalen var väldigt tillmötesgående, kommunikativ och hjälpsam. Jag hade tidigare anlitat en besiktningsman från ett annat bolag, efter Arsenalens besiktning insåg jag att det är mycket stor skillnad på besiktningsmän och besiktningsmän. Arsenalen Besiktning kommer utan tvekan att vara det självklara valet när jag anlitar besiktningsfirma nästa gång.
    2018-01-24 Spontant omdöme
    Otroligt kunnig, noggran, hjälpsam och engagerad.

Vi vill verkligen rekommendera Johan/Arsenalen Besiktning.
    2017-11-29 Spontant omdöme
    Vi anlitade Arsenalen (Johan) för besiktning av vårt nybyggda kök och är mycket nöjda. Besiktningen gjordes noggrannt och effektivt och flera viktiga fel upptäcktes. Det var lätt att få tag på Johan som även ställde upp när vi diskuterade felen med byggföretaget. Vi fick besiktningsprotokollet snabbt. Om det behövs kommer vi anlita Arsenalen igen i framtiden. Rekommenderas!
    2017-07-07 Spontant omdöme
    Proffesionellt bemötande, duktig, hjälpsam och engagerad. Rekommenderar Johan varmt och kommer att anlita honom vid alla besiktningar framöver. Han upptäckte allvarligt slarv från badrumsrenoverarens sida som kunde slutat väldigt illa, men istället resulterade i att vi sparade in pengar för arbete som utförts och faktureras felaktigt
    2017-06-27 Spontant omdöme
    Kan på alla sätt varmt rekommendera detta företag och jag kan bara instämma i det som lyfts fram i tidigare rekommendation: Johan Danielsson inger ett stort förtroende, han är seriös, kunnig och en mycket noggrann och extremt kompetent besiktningsman som har koll på de juridiska bitarna så väl som byggbranschregler. Notera också att Johan är byggingenjör och av SBR certifierad besiktningsman inom entreprenadbesiktning - det är långt ifrån alla "besiktningsmän" som är det. Igen, mina varmaste rekommendationer
  • Dan-Martin H
    2017-06-05 Spontant omdöme
    Johan på Arsenalen är en exceptionellt noggrann och kompetent besiktningsman som hjälp oss besiktiga vårt nyrenoverade badrum. Han har full koll på branschregler och förklarar tydligt och pedagogiskt varför de är viktiga att kontrollera och följa upp. Arsenalen har dessutom varit ett gott stöd i kommunikationen med huvudentreprenören och därmed varit en viktig del i processen att nå ett felfritt slutresultat. Varmaste rekommendationer!
    2017-05-12 Spontant omdöme
    Vi har använt Arsenalen Besiktning ett flertal gånger och har varit jättenöjda med Johans professionella hjälp. Johan är mycket erfaren, noggrann och serviceinriktad. Han ger även användbara tips och råd för varje uppdrag vilket är ett bonus. Vi rekommenderar varmt Arsenalen! Lisa