Assistansbolaget Vägassistans

1.5 i betyg av av 23 omdömen

Läs vad 23 kunder tycker om Assistansbolaget Vägassistans

• 2020-10-21

CAJ E skrev om Assistansbolaget Vägassistans
    VARNING! Dessa är skurkar och banditer. Säljer helt värdelösa försäkringar som du sedan får svårt att säga upp. Helt otroligt att de kan fortsätta 😡 Läs mer
  • 2020-10-14

MARIT E skrev om Assistansbolaget Vägassistans
    Var uppmärksam!!! ni signar för abonnemang!
    Deras sätt att "fånga" sina kunder känns inte riktigt okej. Väldigt dålig information om att den försäkring du köper, som du tror är för ett år, är ett löpande abonnemang som måste sägas upp. Kundtjänst säger att: ja, vi gör ju inte riktigt som andra bolag......bara att de säger det är en bekräftelse på att de stackarna som jobbar där får måååånga samtal om detta. Läs mer
  • 2020-10-08

Per Michael B skrev om Assistansbolaget Vägassistans
    Varning, undvik detta bolag!
    Fick punktering och ringde jouren. Satt i kö 25 minuter och därefter tog det 60 min för bärgaren att komma. Blev bärgad till närmsta verkstad. Ringde jouren igen och frågade hur jag ska komma därifrån, det är kväll, mörkt och regnar. De ska kolla möjlighet till hyrbil och hemtransport och lovar återkomma. Efter 115minuter ringer de och säger att det erbjuder mig att ta en buss till närmsta biluthyrning och eller hem, 10mil med buss som inte existerar. Gjorde misstaget att byta till detta värdelösa bolag så jag varnar er verkligen för att teckna försäkring här. En liknande händelse inträffade mig för ett år sedan, då hade jag ett annat bolag, ett samtal och bärgaren kom på 25min, taxin var på plats på 15min. Fick sitta i en varm taxi och vänta på bärgaren och blev därefter hemskjutsad. På morgonen levererade hyrbilsfirman hyrbilen hemma hos mig, snacka om service och det krävdes bara ett samtal😃. Assistansbolaget är däremot ett skräckexempel på vad man inte vill ha. Varning för dålig support när man som bäst behöver den👎 Läs mer
  • 2020-09-17

MIKAELA Å skrev om Assistansbolaget Vägassistans
    Undvik detta bolag till varje pris.
    Många anmälningar hos konsumentverket av en anledning. De skickar en faktura som inte är en faktura utan ska föreställa ett erbjudande. Betalar du (fakturan) så ligger den så kallade prenumerationen/fejktjänsten löpande vilket i korthet innebär att du inte kommer loss.
    Hot om Inkasso osv. Oetiska avtalsvillkor så som negativ avtalsbindning är inget som bekommer dom när man tar kontakt. Omöjligt att komma i kontakt med chefen för detta bluff- och bågbolag. Detta har jag själv råkat ut för och nätet är fullt av beskrivningar från andra som lurats av Assistansbolaget. Läs mer
  • ROSE-MARIE L

2020-08-24

ROSE-MARIE L skrev om Assistansbolaget Vägassistans
    Varning... Uruselt företag. Ej att lita på. Räkningar är betalda ändå kräver de mer pengar. Inte alls trovärdigt företag om du vill ha akut hjälp när du har bilproblem Läs mer
  • Oliver J

2020-04-15

Oliver J skrev om Assistansbolaget Vägassistans
    Undvik detta företag !!!
    Har varit kund ett år. Avsåg försekringen.Det kom snabbt en betalninspåminnelse med information om att försäkringen är löpande och måste sägas upp genom kontakt med företaget. Fast jag har redan kontakt dem via telefon.
    Efter fyra månader fram och tillbaka
    Mycket otrevlig samtal, hotfull ton och flera gånger samtalet bryts. Lurendrejeri
    Jag betalade fakturan idag.
    Jag pallar inte längre.
    FULT och mycket oseriöst företag Läs mer
  • 2019-11-17

Per-ola B skrev om Assistansbolaget Vägassistans
    Tyvärr dålig assistans när det till slut behövdes.
    När försäkringen slutade gälla efter ett år, måste man skriftligen avsluta.
    Vilket jag inte gjorde eftersom vid vanliga försäkringar behöver man inte göra det.
    i detta fall fick man straffavgift, påminnelseavgift och hot om inkasso, kort tid på sig att betala innan inkasso tar över ärendet.
    Tänker låta de seriösa försäkringsbolaget få min assistans försäkring i fortsättningen! Läs mer
  • 2019-08-13

Lars göran A skrev om Assistansbolaget Vägassistans
    Assistansbolaget presenterar sig som ett bolag som tar samhällsansvar, ger trygghet och du får en bra kundupplevelse. Min erfarenhet är att inget av detta stämmer. Vill med detta sagt varna att teckna denna sk ”försäkring”. Observera att du måste ha bilen hel eller halvförsäkrad för att Assistansbolagets ”försäkring” ska gälla. Har betalat premien i några år och när jag 2019 bliv stående och ringer om bärgning får jag till svar: -”Din försäkring gäller inte, din bil har bara trafikförsäkring”. Detta går förvisso att läsa men väldigt undangömt och svårt att hitta. När jag kontaktar ledningen för Assistansbolaget om detta får jag till svar att de kan inget göra. I princip, skyll dig själv. Min begäran att få inbetald premie åter besvaras med ett. ”Det har vi ingen möjlighet att göra”. Man undrar, står bolaget på ruinens brant? Två veckor efter att de har förklarat att min ”försäkring” inte gäller kommer en påminnelse med påminnelseavgift att betala för ytterligare ett år. För en försäkring som de vet inte gäller. Oseriöst på gränsen till Bluff företag. SE UPP. Dessutom var uppmärksam på; vad som är erbjudande och vad som är faktura. Teckna gärna denna typ försäkring men välj ett annat bolag. Det finns de som har bättre villkor. Läs mer
  • 2019-08-02

Ulf H skrev om Assistansbolaget Vägassistans
    Meddelade att jag inte ville fortsätta med försäkringen . Assistansbolaget svarade med att skicka påminnelse.
    Jag meddelade igen att jag inte önskar försäkringen längre. Får då till svar att jag måste betala för den tid som gått mellan min första uppsägning och deras svar ???? Jag betalar inte då jag sagt upp försäkringen i tid.
    Får då inkasso med en massa påslag ....så anlita inte assistansbolaget och deras försäkring . Dom är inte seriösa och bryr sig inte om dig som kund. Det finns andra seriösa bolag att vända sig till istället.
    Gå inte på assistansbolaget erbjudanden och löften om hur lätt det är att avsluta om du inte längre önskar försäkringen . Tragiskt att man kan bedriva en verksamhet utan att ha kunden i fokus . Man är lätt besviken . Läs mer
  • 2019-07-31

Filip B skrev om Assistansbolaget Vägassistans
    Undvik detta företag som pesten.

Mvh. Läs mer
  • Tomas S

2019-07-10

Tomas S skrev om Assistansbolaget Vägassistans
    Två gånger inom loppet av ett år behövde jag assistans vilket sköttes väldigt smidigt båda gångerna. Läs mer
  • 2019-07-08

Anders G skrev om Assistansbolaget Vägassistans
    "För oss är det viktigt att du känner att hjälpen alltid finns nära. Oavsett vems bil du kör. Just därför är våra försäkringar personliga och kopplade till ditt personnummer och inte ett specifikt fordon, så att du alltid har ett brett försäkringsskydd med dig."

Alltid** skulle det ha stått. Endast om bilen har hel eller halvförsäkring gäller deras försäkring som m.a.o. blev helt värdelös när jag behövde den. Känns som marknadsföringsbluff. Egentligen är det ju bara en självriskreduktion eftersom man redan måste ha har rätt till hjälp för att den ska gälla. Står även i det finstilta att försäkringen inte gäller för självriskreduktion, så den kanske är helt värdelös. Läs mer
  • 2019-05-23

Isabel J skrev om Assistansbolaget Vägassistans
    På väg norrut från Arn, min Audi diesel börjar snart hacka och kan bara rulla 10 km timmen, bilen signalerar att stanna. Ringer Assistansbolaget - visar sig att jag inte får bärgning om bilen inte står HELT still. I så fall får jag bekosta bärgning själv.
    Nu fick jag erbjudande om förnyelse, där står: 2018-06-21 tecknade du en av marknadens absolut bästa och mest omfattande vägassistansförsäkringar hos oss på Assistansbolaget. Vi hoppas det känns tryggt att veta att vi alltid finns ett samtal bort när du är i behov av hjälp ute på vägarna."

Hade faktiskt en annan bilförsäkring också - så jag ringde dem och blev bärgad - så att det HÄR skulle vara marknadens mest omfattande assistansförsäkning stämmer INTE. Förnya?? Skulle inte tro det. - om den kan rulla minsta lilla så - tyvärr. "Marknadens mest omfattande" Nej.... :/ Läs mer
  • 2019-05-02

Wanda W skrev om Assistansbolaget Vägassistans
    Riktigt lurendrejeri företag! Nu står man med inkasso för att man inte ville förnya försäkringen ett år till. Läs mer
  • Alf Jörgen O

2019-03-18

Alf Jörgen O skrev om Assistansbolaget Vägassistans
    Fick ett erbjudande där reg.nr på min husbil stod. Erbjudandet var personligt och gällde oavsett vilken bil jag kör, om det var min väns bil eller om jag hyrde en bil på semestern spelade ingen roll. Försäkringen ska gälla i stort sett i hela EU. Mao ett erbjudande som är svårt att tacka nej till. Äger 10 bilar, en husbil, tre klassiska bilar och resten är Saabar.

Idag kom ett nytt erbjud. på samma husbil, ringde kundtjänst som förklarade att den försäkringen jag tidigare betalt inte gällde eftersom det var en annan fordonstyp, den ingick inte under rubriken ”bil” för en husbil väger över 3500kg, min Pössl (plåtis) väger 2875 kg då ändrade sig till att min bil var en klass2, men den går under klass EU M1, då ändrade sig igen och sa att alla bilar som är inredda är husbilar och är därmed en annan fordontyp.
    Mina tre klassisk bilar ingick inte heller i den försäkring för de är äldre än 25 år.
    De säljer en försäkring som är kopplad till mitt pers.nr och där det inte spelar någon roll vilken bil jag kör. Men helt plötsligt vill de backa alt. sälja på mig fler försäkringar med förklaringen att de inte kunde veta att mitt reg.nr som stod på erbjudandet är en husbil.
    Håll er borta från detta företag. Googlade och såg att under de tre första månaderna 2017 hade de över 50 anmälningar på sig, enl. Sydsvenskan. Läs mer
  • Grizel R

2019-02-26

Grizel R skrev om Assistansbolaget Vägassistans
    Försäkringsnummer: SE1239283
    Ansvarig handläggare: "Elias" på kundtjänst.

Detta bolag utlovar falska försäkringsvillkor. Enligt dem villkor dem säljer i försäkringen som omfattar "Assistans 15 PLUS", så påstår dem att försäkringstagaren inte behöver göra några egna ekonomiska utlägg under processen från att bilen bärgas till verkstad tills att bilen blir upphämtad, men detta stämmer alltså inte och är bara falsk marknadsföring.

Citat ifrån deras försäkringsbrev:
    "Vi hjälper dig i hela processen utan att du behöver göra egna ekonomiska utlägg och alltid med 0kr i självrisk".

Deras försäkring gäller alltså för:
    #Reparation på plats
    #Hotell
    #Transport till hemort
    #Hämtning av fordon
    #Alltid 0 kr i självrisk

Men jag som tidigare kund hos dem kan idag säga att deras villkor inte stämmer. Dem bärgade min bil till en verkstad först efter mycket tjafs och detta var det enda jag fick hjälp med.Nu står jag här med min bil på verkstad långt ifrån min hemort och trots att Assistansbolaget sagt att dem skulle hjälpa till med upphämtning utav fordonet, så vägrar dem nu detta.

När jag bad om att få tala med deras chef "Victor Lange" så satt Lange tydligen i ett möte och kunde inte återkomma. Och när jag bad om att få kontaktuppgifter till deras VD Lukas Fryklund, så fick inte Elias på kundtjänst lämna ut dessa kontaktuppgifter.

Så, detta bolag rekommenderas alltså inte!! Läs mer
    Grizel R gillar detta
  • Patrik W

2019-02-07

Patrik W skrev om Assistansbolaget Vägassistans
    Du som försäkringstagare måste personligen vara på plats vid ev bärgning, dvs om din partner råkar ut för problem med er bil, så måste du åka dit och legitimera dig även om du råkar vara 20mil bort. Totalt meningslös försäkring om man är fler än en person som kör samma bil. Läs mer
  • 2019-01-31

Anneli J skrev om Assistansbolaget Vägassistans
    Förnyar försäkringen med annat bankgironummer. Stod i ett brev att om jag inte var intresserad av försäkringen kunde jag bortse från fakturan...nu sitter jag med ytterligare en räkning och hot om inkasso. Helt värdelöst!!! Vill varna alla för detta lurendrejeriföretag. Läs mer
  • 2019-01-21

Doru B skrev om Assistansbolaget Vägassistans
    Aldrig mer Assistansbolaget. Har betalt för föra året 20180102 - 390 kr till Assistansbolaget. I December 2018 jag har betalt 297 kr till Solid vägassistansförsäkring. Idag fick jag en faktura från Assistansbolaget på 475 kr + 60 kr påminnelseavgift (totalt 535 kr). Bara för jag har inte läst ordentligt villkoren, att om man betalar en gång, sedan det går automatisk att man är tvungen att betala för nästa år. Men frågan är, på den faktura som jag har betalt 390 kr för året 2018, står ingenting att nästa år man måste betala 475 kr. Detta är bedrägeri!!!!!!!!!!!!!!!! Läs mer
  • 2018-07-30

Andreas B skrev om Assistansbolaget Vägassistans
    Generatorremmen gick av när jag var på semester 25 mil hemifrån. Hade försäkring hos assistansbolaget som vägrade hjälpa mig med boende och hyrbil som det står att de erbjuder, detta för att jag lyckats ta mig med bilen till en bensinmack där en verkstad var i närheten och de ansåg därför inte att jag behövde bärgning och tydligen var jag då inte strandsatt utan bil och boende heller.

Så mycket för deras lögn där de skriver "därför GARANTERAR vi dig att vi alltid gör vårt yttersta för att skräddarsy ett snabbt räddningsuppdrag, förutom att hjälpa dig med ofrivilliga driftsstopp ser vi även till att boka hyrbil, hemresa eller hotell efter ditt behov "!!!

Sa då upp försäkringen omedelbart som jag betalt in 3 dagar tidigare. Försäkringen kostade 485 kr och jag fick 390 kr tillbaka i en värdeavi som även den kommer kosta att lösa in. Helt värdelöst företag så välj nåt annat istället för att slänga pengarna i sjön! Läs mer
  • 2018-02-22

Robin S skrev om Assistansbolaget Vägassistans
    Har fått en försäkring via jobbet så skulle säga upp min med assistansbolaget. Ringde dit och fik stå i kö i 5 min sedan sa de att jag skulle bli uppringd. Jag la på och en 15 min senare ringer en glad person upp mig och vi säger upp kontraktet. Inga problem eller strul. Har dock aldrig använt mig av deras tjänster så vet ej hur den delen fungerar. Läs mer
  • John B

2018-02-07

John B skrev om Assistansbolaget Vägassistans
    tack för bra hjälp när min bil stannade på ålängsbron Läs mer
  • 2017-03-14

Mats G skrev om Assistansbolaget Vägassistans
    Fakturabluffare som vägrar ta bort adresser i sitt spam register. Spammare fast via snigelpost!! Läs mer

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte