Alla kategorier Försäkringsmäklare Skåne Helsingborg Assistansbolaget Vägassistans

Assistansbolaget Vägassistans

Terminalgatan 1, 252 78 Helsingborg — Visa karta

1.8 i betyg av av 9 omdömen

Läs vad 9 kunder tycker om Assistansbolaget Vägassistans

• Alf Jörgen O

2019-03-18

Alf Jörgen O skrev om Assistansbolaget Vägassistans
    Fick ett erbjudande där reg.nr på min husbil stod. Erbjudandet var personligt och gällde oavsett vilken bil jag kör, om det var min väns bil eller om jag hyrde en bil på semestern spelade ingen roll. Försäkringen ska gälla i stort sett i hela EU. Mao ett erbjudande som är svårt att tacka nej till. Äger 10 bilar, en husbil, tre klassiska bilar och resten är Saabar.

Idag kom ett nytt erbjud. på samma husbil, ringde kundtjänst som förklarade att den försäkringen jag tidigare betalt inte gällde eftersom det var en annan fordonstyp, den ingick inte under rubriken ”bil” för en husbil väger över 3500kg, min Pössl (plåtis) väger 2875 kg då ändrade sig till att min bil var en klass2, men den går under klass EU M1, då ändrade sig igen och sa att alla bilar som är inredda är husbilar och är därmed en annan fordontyp.
    Mina tre klassisk bilar ingick inte heller i den försäkring för de är äldre än 25 år.
    De säljer en försäkring som är kopplad till mitt pers.nr och där det inte spelar någon roll vilken bil jag kör. Men helt plötsligt vill de backa alt. sälja på mig fler försäkringar med förklaringen att de inte kunde veta att mitt reg.nr som stod på erbjudandet är en husbil.
    Håll er borta från detta företag. Googlade och såg att under de tre första månaderna 2017 hade de över 50 anmälningar på sig, enl. Sydsvenskan. Läs mer
  • Grizel J

2019-02-26

Grizel J skrev om Assistansbolaget Vägassistans
    Försäkringsnummer: SE1239283
    Ansvarig handläggare: "Elias" på kundtjänst.

Detta bolag utlovar falska försäkringsvillkor. Enligt dem villkor dem säljer i försäkringen som omfattar "Assistans 15 PLUS", så påstår dem att försäkringstagaren inte behöver göra några egna ekonomiska utlägg under processen från att bilen bärgas till verkstad tills att bilen blir upphämtad, men detta stämmer alltså inte och är bara falsk marknadsföring.

Citat ifrån deras försäkringsbrev:
    "Vi hjälper dig i hela processen utan att du behöver göra egna ekonomiska utlägg och alltid med 0kr i självrisk".

Deras försäkring gäller alltså för:
    #Reparation på plats
    #Hotell
    #Transport till hemort
    #Hämtning av fordon
    #Alltid 0 kr i självrisk

Men jag som tidigare kund hos dem kan idag säga att deras villkor inte stämmer. Dem bärgade min bil till en verkstad först efter mycket tjafs och detta var det enda jag fick hjälp med.Nu står jag här med min bil på verkstad långt ifrån min hemort och trots att Assistansbolaget sagt att dem skulle hjälpa till med upphämtning utav fordonet, så vägrar dem nu detta.

När jag bad om att få tala med deras chef "Victor Lange" så satt Lange tydligen i ett möte och kunde inte återkomma. Och när jag bad om att få kontaktuppgifter till deras VD Lukas Fryklund, så fick inte Elias på kundtjänst lämna ut dessa kontaktuppgifter.

Så, detta bolag rekommenderas alltså inte!! Läs mer
    Grizel J gillar detta
  • Patrik W

2019-02-07

Patrik W skrev om Assistansbolaget Vägassistans
    Du som försäkringstagare måste personligen vara på plats vid ev bärgning, dvs om din partner råkar ut för problem med er bil, så måste du åka dit och legitimera dig även om du råkar vara 20mil bort. Totalt meningslös försäkring om man är fler än en person som kör samma bil. Läs mer
  • 2019-01-31

Anneli J skrev om Assistansbolaget Vägassistans
    Förnyar försäkringen med annat bankgironummer. Stod i ett brev att om jag inte var intresserad av försäkringen kunde jag bortse från fakturan...nu sitter jag med ytterligare en räkning och hot om inkasso. Helt värdelöst!!! Vill varna alla för detta lurendrejeriföretag. Läs mer
  • 2019-01-21

DORU B skrev om Assistansbolaget Vägassistans
    Aldrig mer Assistansbolaget. Har betalt för föra året 20180102 - 390 kr till Assistansbolaget. I December 2018 jag har betalt 297 kr till Solid vägassistansförsäkring. Idag fick jag en faktura från Assistansbolaget på 475 kr + 60 kr påminnelseavgift (totalt 535 kr). Bara för jag har inte läst ordentligt villkoren, att om man betalar en gång, sedan det går automatisk att man är tvungen att betala för nästa år. Men frågan är, på den faktura som jag har betalt 390 kr för året 2018, står ingenting att nästa år man måste betala 475 kr. Detta är bedrägeri!!!!!!!!!!!!!!!! Läs mer
  • 2018-07-30

Andreas B skrev om Assistansbolaget Vägassistans
    Generatorremmen gick av när jag var på semester 25 mil hemifrån. Hade försäkring hos assistansbolaget som vägrade hjälpa mig med boende och hyrbil som det står att de erbjuder, detta för att jag lyckats ta mig med bilen till en bensinmack där en verkstad var i närheten och de ansåg därför inte att jag behövde bärgning och tydligen var jag då inte strandsatt utan bil och boende heller.

Så mycket för deras lögn där de skriver "därför GARANTERAR vi dig att vi alltid gör vårt yttersta för att skräddarsy ett snabbt räddningsuppdrag, förutom att hjälpa dig med ofrivilliga driftsstopp ser vi även till att boka hyrbil, hemresa eller hotell efter ditt behov "!!!

Sa då upp försäkringen omedelbart som jag betalt in 3 dagar tidigare. Försäkringen kostade 485 kr och jag fick 390 kr tillbaka i en värdeavi som även den kommer kosta att lösa in. Helt värdelöst företag så välj nåt annat istället för att slänga pengarna i sjön! Läs mer
  • 2018-02-22

Robin S skrev om Assistansbolaget Vägassistans
    Har fått en försäkring via jobbet så skulle säga upp min med assistansbolaget. Ringde dit och fik stå i kö i 5 min sedan sa de att jag skulle bli uppringd. Jag la på och en 15 min senare ringer en glad person upp mig och vi säger upp kontraktet. Inga problem eller strul. Har dock aldrig använt mig av deras tjänster så vet ej hur den delen fungerar. Läs mer
  • John B

2018-02-07

John B skrev om Assistansbolaget Vägassistans
    tack för bra hjälp när min bil stannade på ålängsbron Läs mer
  • 2017-03-14

Mats G skrev om Assistansbolaget Vägassistans
    Fakturabluffare som vägrar ta bort adresser i sitt spam register. Spammare fast via snigelpost!! Läs mer