Alla kategorier Övrigt Uppsala Uppsala Babyproffsen

Stångjärnsgatan 10, 753 23 Uppsala — Visa karta

Läs vad 2 kunder tycker om Babyproffsen

• K
    K skrev om Babyproffsen
    Jag har aldrig blivit så illa bemött av ett företag! De kan inte hantera reklamationsärenden på ett korrekt sätt. De skyller både på kunden och på leverantören och inser inte att vi kunder har ett avtal med Babyproffsen och inte deras leverantörer. De kan inte konsumentköplagen, utan har hittat på egna regler. De fick mig som kund att känna mig som ett stort problem! Detta trots att de har sålt en felaktig vara till mig och orsakat mig massor av krångel och även omkostnader. Jag förstår nu varför butiken oftast är tom på kunder och varför det alltid är ny personal där. Bottenbetyg! Läs mer
  • Anna H
    Anna H skrev om Babyproffsen
    Personalen är någorlunda trevliga när man ska handla en vara, om det är något problem med varan så får man snabbt ett otrevligt och oseriöst bemötande. Personalen är också okunniga i tvingande lagstiftning, de tror att konsumentköplagen tar hänsyn babyproffsens leverantörers reklamationspolicy gentemot babyproffsen. Att babyproffsen har problem med sitt avtal med sina leverantörer är aldrig kundens problem.

Intressant är också att butiken vid reklamationer frågar om man köpt andra dyrare produkter där, som om det har relevans i sammanhanget..

Jag arbetar själv med försäljning gentemot privatpersoner och ibland uppstår delade meningar kring ansvar för fel på varan. Det är A och O att alltid låta kunden föra fram sin talan för att sedan ge ett vänligt och seriöst bemötande även om man som handlare är av en annan åsikt. Så tipset är charm- och konsumentjuridisk översiktskurs. Läs mer