Alla kategorier Övrigt Uppsala Uppsala Babyproffsen

Olof O:

Läs vad 1 kund tycker om Babyproffsen

• Anna H
    Anna H skrev om Babyproffsen
    Personalen är någorlunda trevliga när man ska handla en vara, om det är något problem med varan så får man snabbt ett otrevligt och oseriöst bemötande. Personalen är också okunniga i tvingande lagstiftning, de tror att konsumentköplagen tar hänsyn babyproffsens leverantörers reklamationspolicy gentemot babyproffsen. Att babyproffsen har problem med sitt avtal med sina leverantörer är aldrig kundens problem.

Intressant är också att butiken vid reklamationer frågar om man köpt andra dyrare produkter där, som om det har relevans i sammanhanget..

Jag arbetar själv med försäljning gentemot privatpersoner och ibland uppstår delade meningar kring ansvar för fel på varan. Det är A och O att alltid låta kunden föra fram sin talan för att sedan ge ett vänligt och seriöst bemötande även om man som handlare är av en annan åsikt. Så tipset är charm- och konsumentjuridisk översiktskurs.

Stångjärnsgatan 10, 753 23 Uppsala