Benskiöld & Co

Benskiöld & Co

www.begravningbco.se
  • BadgeThreeYears

Välkommen till Benskiöld & Co! Benskiöld & Co är din personliga begravningsbyrå som erbjuder er bästa möjliga hjälp och service. Vi värdesätter det personliga mötet och vägleder er med allt före, under och efter begravningen. Vi har många års erfarenhet inom branschen och är ett tryggt val. Tillsammans skapar vi ett ljust...

163 omdömen om Benskiöld & Co

Madeleine P
Skrev om Benskiöld & Co

Jag har bara positivt att säga om dem. Trevligt bemötande, proffsigt, inget krångel. Svarade snabbt på frågor och löste allt till min belåtenhet.

Svar från Benskiöld & Co

Hej Madeleine Varmt tack för att vi fick förtroendet att hjälpa till med ert avsked. Vi är tacksamma för att du tog dig tid att lämna ett omdöme, dina ord och din upplevelse betyder mycket för oss.

Roland J
Skrev om Benskiöld & Co

Ett fantastiskt fint bemötande och ett snabbt agerande med såväl transport av kistan till Halmstad från Älvängen samt fin info om kistval samt vad som skulle hända i kyrkan, gravsättningen m.m. Vi fick goda råd om egna funderingar om allt som händer även efter akten i kyrkan och vad som händer efteråt. Tillgängligheten för detta fanns flera gånger för frågor innan själva begravningen. B & Co var behjälplig vid önskemål om musik samt att få en minnesstund i församlingshemmet med lite mat, vilket blev ett fint avslut på begravningen..

Svar från Benskiöld & Co

Hej Roland, Vi är så tacksamma för att ni valde vår begravningsbyrå och vill verkligen tacka för förtroendet. Så fint att läsa att ni kände att ni fick det avsked som ni kan bära med er vidare i livet och att du var nöjd med vårt arbete. Varmt tack för dina fina ord, de betyder mycket för oss.

Carina J
Skrev om Benskiöld & Co

Trevligt o varmt bemötande. Det blev en fin begravning . Allt blev precis efter våra önskemål.

Svar från Benskiöld & Co

Hej Carina, Så fint att läsa att du är nöjd och att ni fick de avskedet som ni kan bära med er. Tack för dina fina ord, de betyder mycket för oss.

Lennart J
Skrev om Benskiöld & Co

Mycket trevlig och proffesionellt bemötande 🙏 Rakt igenom med känsla och empati Tack

Svar från Benskiöld & Co

Hej Lennart, Stort tack för att vi fick förtroendet att hjälpa dig och för dina värmande ord.

Agneta D
Skrev om Benskiöld & Co

Mycket bra på alla sätt, lyhört och proffsigt

Svar från Benskiöld & Co

Hej Agneta Tack för att vi fick förtroendet att hjälpa er med ert avsked och ännu ett tack för dina värmande ord.

Anna-Carin T
Skrev om Benskiöld & Co

Bra bemötande och hjälp då jag ringde en helg. Fick ett snabbt inbokat möte där vi fick all hjälp vi behövde. Begravningen blev så som vi tänkt, litet och privat. Blev kontaktade av Benskiöld både före och efter begravningen, för avstämning.

Svar från Benskiöld & Co

Hej Anna-Carin Stort tack för att vi fick förtroendet att hjälpa er. Det värmer att läsa att ni fick den hjälp och det bemötande ni behövde.

Supasinee N
Skrev om Benskiöld & Co

Vi är jättenöjda med servicen och allt annat. Rekommenderar er starkt! Håkan är mycket proffsig och ceremonin blev fantastiskt fin! Stort tack!! Pa & familjen

Svar från Benskiöld & Co

Hej Pa Så fint att läsa att ni blev nöjda med ert avsked av er käre Hans. Tack för att vi fick förtroendet att hjälpa er! Många varma tankar till er.

Henrik N
Skrev om Benskiöld & Co

Tack för all hjälp i en svår situation! Ni uppfyllde alla våra förväntningar. Kan varmt rekommendera Benskiölds. Mvh Henrik Nihleen

Svar från Benskiöld & Co

Hej Henrik Det är vi som ska tacka som fick äran och förtroendet att hjälpa er. Ännu ett tack för dina värmande ord!

Bo S
Skrev om Benskiöld & Co

Mycket professionellt bemötande på alla punkter man kan begära i en sådan situation man är i .

Svar från Benskiöld & Co

Hej Bo Tack för dina fina ord och för att vi fick förtroendet att hjälpa er.

Ingrid K

Jättebra. Kunde inte önskat mer

Svar från Benskiöld & Co

Hej Ingrid, Det värmer att läsa dina ord. Vi tackar för att vi fick förtroendet att hjälpa er.

Ann-Catrin H
Skrev om Benskiöld & Co

Bra och proffsigt bemötande hela vägen som känns tryggt i en svår situation. Tack för all hjälp och den fina minnesboken.

Svar från Benskiöld & Co

Hej Ann-Catrin Hjärtligt tack för dina fina ord och för att vi fick förtroendet att hjälpa till med ert avsked.

Merit A
Skrev om Benskiöld & Co

Trevligt bemötande och god kunskap

Svar från Benskiöld & Co

Hej Merit Varmt tack för dina vänliga ord, de betyder mycket för oss.

Johan B
Skrev om Benskiöld & Co

Mycket bra och omsorgsfulla. Lyssnar bra till våra önskemål.

Svar från Benskiöld & Co

Hej Johan Hjärtligt tack för att vi fick möjligheten att hjälpa er med ert avsked och ännu ett tack för dina fina ord. De betyder mycket för oss.

Anders G
Skrev om Benskiöld & Co

Proffsiga, trevliga, erfarenhet och Bratt ha att göra med

Svar från Benskiöld & Co

Hej Anders Hjärtligt tack ännu en gång för att vi fick äran att hjälpa er med ert avsked. Många varma tankar till dig och din familj.

Solweig B
Skrev om Benskiöld & Co

Trevligt bemötande! Tydlig genomgång av olika valmöjligheter. Uppföljningssamtal efteråt.

Svar från Benskiöld & Co

Hej Solweig, Tack för att du tog dig tid att lämna ett omdöme. Dina ord och din upplevelse betyder mycket för oss.

Elisabeth J
Skrev om Benskiöld & Co

Vi blev bra bemötta under hela planeringen. Begravningen blev väl genomförd, precis efter önskemål.

Svar från Benskiöld & Co

Hej Elisabeth Hjärtligt tack för att vi fick förtroendet att hjälpa er med ert avsked. Det värmer att läsa att ni fick den begravning som ni önskade.

Håkan N
Skrev om Benskiöld & Co

Väldigt bra óch trevligt bemötande. Vi blev myvket nöjda med allt.

Svar från Benskiöld & Co

Hej Håkan Hjärtligt tack för dina fina ord. Det värmer att läsa att ni känner er nöjda med ert avsked av er kära mamma. Stort tack för att vi fick förtroendet att hjälpa er.

Michael G
Skrev om Benskiöld & Co

Med Benskiöld & Co kände jag mig helt trygg när det var dags att ta farväl av min hustru. Allt sköttes med perfekt avvägd accuratess till största glädje för oss anhöriga. Håkan med kollegor hade allt under fullständig kontroll. -Skönt!

Svar från Benskiöld & Co

Hej Michael Det känns så fint att få veta att du kände dig trygg med Håkan och oss andra i samband med din makas bortgång. Din ord betyder mycket för oss. Varma hälsningar

Sofi K
Skrev om Benskiöld & Co

Jättebra bemötande o tryggt i svår stund.

Svar från Benskiöld & Co

Hej Sofi, Tack för dina värmande ord.

Raul L
Skrev om Benskiöld & Co

Bra bemötande och trevlig och omtänksam personal.

Svar från Benskiöld & Co

Hej Raul, Hjärtligt tack för dina värmande ord och för att vi fick förtroendet att hjälpa er.

Inger A
Skrev om Benskiöld & Co

Bra bemötande, talade om och förklarade sakligt vad som behövde göras i vårt begravningsärende. Vi har vara gott att säga om företaget.

Svar från Benskiöld & Co

Hej Inger, Hjärtligt tack för dina värmande ord och för att vi fick hjälpa dig och din fina familj med ert avsked.

Ylva R
Skrev om Benskiöld & Co

Trevligt bemötande, lyhörd för önskningar och innehåll i hela konceptet gjorde en personlig och varm uppläsning på begravningen gav ett mycket professionellt intryck, kan varmt rekommenderas mvh Ylva

Svar från Benskiöld & Co

Hej Ylva Stort och varmt tack för dina fina ord om din upplevelse av oss och vår begravningsbyrå.

Ulla S
Skrev om Benskiöld & Co

Mycket trevligt och personligt bemötande. Fick tid för besök väldigt snabbt. Kändes tryggt för de var väldigt kunniga. De höll bra kontakt hela tiden och var alltid lika hjälpsamma. Min mammas begravning blev precis som hon ville ha det.

Svar från Benskiöld & Co

Hej Ulla, Varmt och hjärtligt tack för dina fina ord. Det värmer verkligen att läsa att du fick det avsked av din mamma som du bära med dig vidare i livet. Vi vill verkligen tacka för att vi fick förtroendet att hjälpa till.

Kurt Ingmar F
Skrev om Benskiöld & Co

Mottagandet och vägledningen genom en av livets svåraste stunder var professionell, varm, trygg och medmänsklig. De var som en trygg hamn i ett stormigt hav. De hjälpte oss att göra stunden precis så personlig, ljus, vacker & fin som vi önskade. Vi är enormt tacksamma för hjälpen & stödet.

Svar från Benskiöld & Co

Bästa Kurt med familj, Hjärtligt tack för era fina ord. Det värmer verkligen att läsa, att ni känner er nöjda med ert avsked av er älskade maka och mamma. Ni var så engagerade själva och detta gjorde att avskedet blev så personligt och vackert. Vi är så hedrade och tacksamma för att vi fick äran att hjälpa er, och för att jag fick lov att sjunga för er. Många varma tankar till er alla.

Anita W

Omhändertagande och respektfullt

Svar från Benskiöld & Co

Hej Anita, Tack för ditt omdöme och för att vi fick äran att hjälpa er med ert avsked. Varma hälsningar

Margareta B
Skrev om Benskiöld & Co

Vi blev så nöjda med begravningen som var ljus och fin. Håkan höll i rodret med värme och empati. Planeringen dessförinnan var känslomässigt svår, men vi blev guidade igenom den tillsammans med Håkan. Vi hade höga förväntningar på Benskiöld & Co, mycket pga deras höga kundomdömen. Det känns skönt att få säga att vi också är mycket nöjda. Begravningen kunde inte varit finare.

Svar från Benskiöld & Co

Hej Margareta, Hjärtligt tack för att du tog dig tid att lämna ett omdöme. Det värmer verkligen att läsa dina fina ord om er upplevelse av ert avsked och att Håkan och begravningsbyrån levde upp till era förväntningar. Vi tackar för ert förtroende. Varma hälsningar

Jan J
Skrev om Benskiöld & Co

De var väldigt proffesionella och visade samtidigt deltagande i vår sorg vid min pappas begravning

Svar från Benskiöld & Co

Hej Jan Hjärtligt tack för dina fina ord och för att vi fick förtroendet att hjälpa er med avskedet av er pappa.

Anna-Lena R
Skrev om Benskiöld & Co

Fint bemötande. De levde upp till de förväntningar som vi hade. De hjälpte oss med allt som behövdes efter att min faster avlidit på sitt boende. Skönt att få ett helhetskoncept.

Svar från Benskiöld & Co

Hej Anna-Lena Det värmer att läsa att du är nöjd med vårt arbete och att du fick den hjälp du önskade. Dina fina ord betyder mycket för oss.

Stefan F
Skrev om Benskiöld & Co

Mycket trevligt och personligt bemötande.

Svar från Benskiöld & Co

Hej Stefan Hjärtligt tack för dina värmande ord.

Gudrun F
Skrev om Benskiöld & Co

Bra, trevligt, respektfullt bemötande. Lätt få kontakt vid min makes bortgång och begravning.

Svar från Benskiöld & Co

Hej Gudrun Varmt tack för dina fina ord och för att vi fick förtroendet att hjälpa er.

Rickard E
Skrev om Benskiöld & Co

Otroligt varmt och professionellt bemötande som kändes som ett fint stöd i vår stund av sorg. Håkan ordnade allting så bra!

Svar från Benskiöld & Co

Hej Rickard Det värmer att läsa att du fick den hjälp och bemötande ni behövde i er sorg. Hjärtligt tack för att vi fick förtroendet att hjälpa er.

Anders N
Skrev om Benskiöld & Co

Vi blev omhändertagna med stort hjärta, professionalism och kunskap.

Svar från Benskiöld & Co

Hej Anders, Tack för dina värmande ord och för att vi fick förtroendet att hjälpa er med ert avsked.

Britt-Marie W
Skrev om Benskiöld & Co

Väldigt fint bemötande! Vi ringde på morgonen och träffade Urban samma eftermiddag och trots det fanns allting förberett när vi kom. Urban lotsade oss igenom alla beslut med lugn och trygg hand. Bra information och återkoppling. Vi är väldigt nöjda!

Svar från Benskiöld & Co

Hej Britt-Marie Tack för att du tog dig tid att lämna ett omdöme. Det värmer att läsa att ni är nöjda med Urbans hjälp och bemötande. Era fina ord betyder mycket för oss.

Susanne O
Skrev om Benskiöld & Co

Med mycket service, bra hjälp och goda råd. Vänligt och trevligt bemötande. Jag var väldigt nöjd med allt och tycker att de gjorde ett bra jobb och skulle alla dagar i veckan rekommendera dem till någon som undrar vilken begravningsbyrå de ska välja. Vi köpte en minnesstund och arrangemang runt mat och hjälp med annons etc. Jättefin minnesstund, borgerlig, Håkan som höll i den var rätt man på rätt plats, han gjorde ett fantastiskt bra jobb och vår borgerliga minnesstund för min man var modern, vacker, hedrande och helt...

Svar från Benskiöld & Co

Hej Susanne, Så fint att läsa att ni fick de ljusa och värdiga avslut som ni kan bära med er framöver. Vi är så tacksamma för ditt fina omdöme och för ett vi fick förtroendet att hjälpa er.

Elin K
Skrev om Benskiöld & Co

Nina har varit en klippa från dag ett, dygnet runt! Professionellt och personligt bemötande, hon har hållit i alla trådar och återkopplat hela tiden. Vi kände oss i trygga händer från minuten vi klev in på byrån, fick mer absolut mer än vi räknat med. Nina och Benskiöld&Co gör och ger det lilla extra och en del av sig själva. TACK!

Svar från Benskiöld & Co

Kära Elin Det var en ära för mig att få hjälpa er med er pappas avsked. Du och dina syskon är fantastiska och vi gjorde ett fint jobb tillsammans, som ledde till ett ljust och vackert avsked. Varma tankar och kramar till er.

Per P
Skrev om Benskiöld & Co

Proffsigt bemötande och väldigt bra service

Svar från Benskiöld & Co

Hej Per Hjärtligt tack för dina fina ord. Ditt omdöme betyder väldigt mycket för oss.

Carina Ö
Skrev om Benskiöld & Co

Fantastiska människor som är ett underbart stöd när sorgen är stor.

Svar från Benskiöld & Co

Hej Carina, Hjärtligt tack för dina fina ord och för att vi fick förtroendet att hjälpa dig. Många varma tankar till dig.

Gry F
Skrev om Benskiöld & Co

Jag och min bror skulle få ihop en begravning för vår pappa och vi blev väl bemötta och med respekt för att man aldrig någonsin tidigare genomfört en begravning och inte har någon aning om hur det går till. Därtill visse de precis hur de ska bemöta en människa i sorg, vi alla hanterar det olika, vilket det kändes som att de också tog hänsyn till och för min del handlar det om att man ej bemöter någon som att det blir för blödigt eller tycker "synd" om en. Mao. mycket bra bemötande. Vi hade förväntningar på att de skulle...

Svar från Benskiöld & Co

Hej Gry Varmt tack för ditt fina omdöme! Din upplevelse och dina fina ord betyder så mycket för oss ska du veta!

Tomas C
Skrev om Benskiöld & Co

Kanonbra service och värdigt bemötande

Svar från Benskiöld & Co

Hej Tomas varmt tack för dina vänliga ord, de betyder mycket för oss.

Ann-Margret J
Skrev om Benskiöld & Co

Mycket proffsigt och bra, vänliga och omtänksamma!

Svar från Benskiöld & Co

Hej Ann-Margret Varmt och hjärtligt tack för ditt fina omdöme.

Tina R
Skrev om Benskiöld & Co

Vilket fantastiskt bemötande av Håkan . Han var med oss hela vägen från samtal till begravning. Med en enkelhet , förståelse och lättsamhet som gick rätt in i hjärtat. Han var tidigt i Femsjö Kyrka och ordnade med blommor och kista. Fanns där hela tiden i bakgrunden som ett extra stöd. Sedan fick jag en väldigt fin minnesbok med bilder från begravningen som jag uppskattar något enormt. Och det fina glashjärtat som jag tänder varje morgon. Så mycket omtanke och kärlek tycker jag alla ska få när man begraver någon man älskar. Ett stort tack från mitt hjärta Håkan

Svar från Benskiöld & Co

Hej Tina Så fantastiskt fint omdöme om Håkan och så underbart att ni kände att ni fick ett gott bemötande och ett vackert avsked. av en kär familjemedlem. Vi är så ödmjuka och tacksamma för dina fina ord.

Christina A
Skrev om Benskiöld & Co

Superlativen räcker inte till! Vi fick fantastiskt stöd och hjälp av Göran. Han ordnade min mammas begravning. Trots all sorg bidrog han till att allt blev ett ljust och vackert avsked och minne. Flera anhöriga hörde av sig efter begravningen och berömde den och hur vackert och omsorgsfullt allt varit. Kunde inte blivit bättre än så här .Tack än en gång Göran.

Svar från Benskiöld & Co

Hej Christina Så fint att läsa dina värmande ord om er upplevelse gällande Görans omsorg i samband med er sorg. Ditt omdöme betyder så mycket och Göran är värd allt beröm. Varmt tack för att vi fick förtroendet att hjälpa er med ert avsked.

Ulrika Kristina G
Skrev om Benskiöld & Co

Vi blev väl bemötta i sorgens stund, trevliga och personliga medarbetare. Kan varmt rekommendera!

Svar från Benskiöld & Co

Hjärtligt tack för dina värmande ord. De betyder mycket för oss.

Marie L
Skrev om Benskiöld & Co

Så personligt omhändertagande. Så familjärt bemötande. De är bara så fantastiska och så hjälpsamma med allt. Tack!

Svar från Benskiöld & Co

Hej Marie Hjärtligt tack för dina fina ord och för att vi fick äran att hjälpa dig med din kära mammas avsked.

Peter G
Skrev om Benskiöld & Co

En liten begravningsbyrå med stort hjärta. Göran gjorde det enkelt för oss i allt det svåra, efter vår pappas bortgång, med ett väldigt fint bemötande hela vägen. Tack Göran.

Svar från Benskiöld & Co

Hej Peter Det gläder oss verkligen att du kände dig nöjd med vår begravningsbyrå och med Görans arbete och bemötande. Varmt tack för dina fina ord.

Hans-Göran K
Skrev om Benskiöld & Co

Mycket bra service. Göran var lätt att jobba med.

Svar från Benskiöld & Co

Hej Hans-Göran Tack för att vi fick hjälpa till med ert avsked. Vi uppskattar dina fina ord.

Lars A
Skrev om Benskiöld & Co

Proffsigt, härligt bemötande, kunskap, trygghet, begravning blev som vi önskade.

Svar från Benskiöld & Co

Hej Lars Så fint att ert avsked blev som ni önskade. Tack för dina värmande ord.

Annika W
Skrev om Benskiöld & Co

Visar stor respekt vid alla situationer i samband med dödsfall och begravning. Varmt och värdigt bemötande. Engagerade och stöttande och anstränger sig för att uppfylla familjens behov och önskningar. Kan på alla sätt rekommendera deras tjänster.

Svar från Benskiöld & Co

Hej Annika Varmt och hjärtligt tack för ditt fina omdöme om vår begravningsbyrå. Det var en ära för oss att få lov att hjälpa er med ert avsked.

Göran G
Skrev om Benskiöld & Co

Mycket positivt bemötande, hög kompetens, hög servicenivå, stor kunskap om kompletterande tjänster. Begravningsrådgivning

Svar från Benskiöld & Co

Hej Göran Hjärtligt tack för dina vänliga ord, det värmer att läsa att du är nöjd med vår begravningsbyrå.

Annica E
Skrev om Benskiöld & Co

Väldigt fint och varmt bemötande av professionella och trevliga Urban och Nina.

Svar från Benskiöld & Co

Hjärtligt och varmt tack för dina fina ord. Det var en ära for oss att få hjälpa er med ert avsked av er älskade pappa.