Alla kategorier Sporthall Stockholms län Stockholm Norrmalm Vasastan Birka Bowling

Birka Bowling

Birkagatan 16, 113 39 Stockholm — Visa karta

Birka Bowling ligger centralt vid St. Eriksplan (Innerstans största hall) och kan erbjuda dig 17 perfekta bowlingbanor, café och trevlig personal. Vi har nya, moderna Brunswick bowlingbanor med helautomatiskt poängräkningssystem.
Mån: 11:00-22:00
Tis-Fre: 11:00-23:00
Lör: 12:00-23:00
Sön: 12:00-19:00

Läs vad 12 kunder tycker om Birka Bowling

• Elina E
    Elina E skrev om Birka Bowling
    Vi gick till Birka Bowling med kolelgorna för en team-aktivitet och vi var så nöjda! Birka Bowling är tydligen Europas äldsta bowlinglokal (enligt personalen) och det var väldigt härlig stämning. Den kvällen vi var där var det blandat klientel, allt från pensionärerna som ses en gågn i veckan till arbetskollegor som mitt gäng. Vi åt även en buffé innan vårat spel och det var väldigt trevligt. Att jag sen vann spelet gjorde ju bara upplevelsen hos Birka Bowling ännu bättre ;)
  • Jakob J
    Jakob J skrev om Birka Bowling
    Till min förtjusning styrde vår AW med jobbet till en bowlinghall. Bowling är något som man inte gör så ofta men varje gång man gör det, upptäcker man på nytt hur kul det är.

När vi anlände till Birka Bowling gick allt väldigt smidigt. Jag hade snört på mig bowlingskorna, fått en kall öl i handen och kastat min första strike inom loppet av tio minuter. Det gillar jag.
    Härligt ställe som jag verkligen kan rekommendera!
  • Carl W
    Carl W skrev om Birka Bowling
    Birka Bowling är innerstans största bowlinghall, 17 banor (om jag minns rätt), otroligt trevlig personal, bra läge i Birkastan som är ganska självklart med tanke på namnet. Det finns utrymme för att arrangera barnkalas eller liknande, givetvis finns fika till rimliga priser. Strike helt enkelt!
    Patric M, Niklas D gillar detta
  • Myra
    Myra skrev om Birka Bowling
    Avslappnat och välkomnande ställe. Alltid trevlig personal och härlig stämning!
  • S
    S skrev om Birka Bowling
    Trevlig personal. bra musik
  • Emil H
    Emil H skrev om Birka Bowling
    Birka Bowling är en klassisk bowlinghall med mycket bra service och trevlig personal. Bästa bowlinghallen i Stockholm!
  • Petrus G
    Petrus G skrev om Birka Bowling
    Mycket trevlig och hjälpsam personal. Banorna är alltid i toppskick gällande inoljning och funktionalitet. Många klot att välja mellan och bowlingskorna håller hög kvalitet. Skön musik i bakgrunden. Jag försöker ta mig hit minst 1 gång i veckan för att spela och ha kul med poolarna. Ett toppenställe!
  • Fara E
    Fara E skrev om Birka Bowling
    Riktigt bra bowlinghall. Trevlig och hjälpsam personal, bra priser, bra material. Kan definitivt rekomenderas.
  • Ebba C
    Ebba C skrev om Birka Bowling
    Trevlig personal å bra musik! Riktig old school bowling!
  • Bea
    Bea skrev om Birka Bowling
    Härlig genuin bowling med bra atmosfär och trevlig personal. Synd att det inte finns riktig öl bara...
  • Johanna T
    Johanna T skrev om Birka Bowling
    Det här är en av de bättre bowlinghallarna i stockholmsområdet. Det är trevligt och så ligger det bra till. Man kanske inte går och bowlar varje dag och då kan man lika gärna gå till en trevlig bowlinghall med lite mer personlighet som den här bowlinghallen har. Lite trist att det är ganska dyrt men bowling är väl alltid dyrt...
  • Malou G
    Malou G skrev om Birka Bowling
    Att gå och bowla tillsammans med kompisarna en kväll omväxlings skull är jättetrevligt! Det är synd att det ska vara så pass dyrt dock så det blir inte direkt någon vardagsföreteelse... På Birka Bowlinghall tycker jag att de borde ha öppet lite senare på helgkvällar samt att det vore trevligt om de hade haft rättigheter.

Birkagatan 16, 113 39 Stockholm