Bygglovservice

Bygglovservice

bygglovservice.nu
  • BadgeTwoYears

Vi på Bygglovservice hjälper dig med bygglovsritningar. Vi gör det enkelt för dig att få bygglov genom att erbjuda professionella och noggrant utförda bygglovsritningar till fasta priser. Oavsett om du planerar att bygga nytt eller bygga om, är vi experterna som hjälper dig att visualisera dina idéer och presentera dem på rätt...

84 omdömen om Bygglovservice

Niklas J
Skrev om Bygglovservice

Mycket bra service från beställning till slutprodukt. Väldigt lyhörda och inga problem att göra ändringar i ritningarna. Kommer definitivt använda mig av den igen om jag behöver en bygglovsritning

Viktor H
Skrev om Bygglovservice

Beställde konstruktionsritningar. Fick det till ett bra pris. Sen behövde jag ändra på konstruktionsritningar, det fixade också byggservis utan problem.

Anders R
Skrev om Bygglovservice

Enkel och smidig dialog. Väl utförd och prisvärd tjänst.

Olle B
Skrev om Bygglovservice

Mycket lättsamt å bra bemötande, träff å vidare mail/telefonkontakt. De var fria att rita eft mina idéer och vi kom snabbt fram till resultat. Väntar nu på svar ang inlämnat bygglov å hittills tycker jag kontakten funkar mycket bra👍

Joachim F
Skrev om Bygglovservice

Bra och hög service! Enkel kommunikation och tillgänglig.

Kjell O
Skrev om Bygglovservice

Snabb och enkel kommunikation. Rekommenderas!

Fellbo A

Snabb, trevliga och kompetenta

Vialvi A
Skrev om Bygglovservice

Löser problemen och är lyhörd för kunders önskemål och frågeställningar.

Julia V
Skrev om Bygglovservice

Petter på bygglovsservice levde upp till alla våra förväntningar. Tacksam att ha honom med som stöd i vår bygglovsprocess, ett bra bollplank som svarar snabbt och hjälper till.

Elisabet M
Skrev om Bygglovservice

Blev mycket trevligt bemött vid kontakt. Mycket kritisk till att man överhuvudtaget ritade innan man hade kollat med kommunen att det var prickad mark som man ej får bygga på alltså helt bortkastade pengar eftersom vi inte fick bygglov. Bygglovservice hade åtminstone kunnat tipsa oss om att vi själva måste ta reda på det. Vi fick ok från närmaste grannar som bygglov uppmanade oss att fixa men inget prat överhuvudtaget om att ta kontakt med kommunen innan ni ritade. 6.000:- bortkastade , oproffsigt hanterat .

Svar från Bygglovservice

Det är alltid tråkigt när det inte går som man vill och ärendet inte blir beviljat. Som du säger så är det är det alldeles riktigt att bygglov ej beviljas på prickad mark. I ert fall spelar det dock ingen roll, jag sökte en bygglovsbefriad åtgärd åt er. Bygglovsbefriade åtgärder (attefallstillbyggnad /attefallshus / friggebod) får placeras på prickad mark. Problemet i ert fall är att ni bygger närmare tomtgränsen än 4,5m och saknar godkännande från grannfastigheterna. Vid flera tillfällen har jag nämnt detta för er och...

Oyoma A
Skrev om Bygglovservice

Proffsigt, punktlig, och väl gjort till var önskemål

Amelie N
Skrev om Bygglovservice

Energideklaration samt konstruktionsritning Trevligt o lättsamt bemötande Väldigt snabba med att svara Levde upp till förväntningarna utmärkt!

Karolin J
Skrev om Bygglovservice

Har fått så mycket beröm för konstruktionsritningarna. Från byggaren, kontrollansvarig och bygglovshandläggaren på kommunen. Snabb leverans, snabb och trevlig kommunikation och konkurrenskraftigt pris. Övriga offerter var på betydligt högre summor. Har inte realiserat byggprojektet ännu men är än så länge väldigt nöjd.

David B
Skrev om Bygglovservice

Jag anlitade för en bygglovsritning eftersom jag ville få något professionellt ritat. Tyvärr var arbetet oprofessionellt och slarvigt. Han verkar inte kunna läsa enkla instruktioner, och ritningarna var fulla av fel som tog många iterationer att korrigera. Med all tid jag lade på att korrigera alla dessa fel kunde jag ritat upp det själv och fått något som var minst lika bra. Det borde inte vara mitt jobb att hitta fel i ritningarna (jag är inte ens säker på att jag hittat alla även om många vara helt uppenbara), så inte värt pengarna, välj ett annat bolag.

Svar från Bygglovservice

Tack för att du tog dig tid att skriva om oss David. Det gläder oss att vi har så pass hög svarsfrekvens på våra omdömesförfrågningar. Som jag minns det så valde du bort ett besök på plats och ville själv lämna den information som behövdes. Eftersom ditt hus ligger på ett på ett berg så har det blivit väldigt krångligt med höjderna, och därmed också någon extra justering. Jag är ledsen att det inte blivit rätt direkt, tyvärr måste vi ha brustit i kommunikationen med dig, vi tar till oss av din kritik och jobbar för att vara...

Henric K
Skrev om Bygglovservice

Behövde dimensioneringskontroll för startbesked. Från offert till slutfört uppdrag under 2v. Snabbt och smidigt.

Koia A
Skrev om Bygglovservice

Trevlig, kunnig & hjälpsam med konstruktionsritningar till Bygglov.

Tommy E
Skrev om Bygglovservice

Extremt bra kundbemötande och hjälp med framtagning av nya K-ritningar till vårt omfattande byggprojekt. Fullt stöd och kommunikation kring ett första utkast och sedan lite justering fram till klara ritningar. Mycket kompetent, snabb och prisvärd hjälp med de K-ritningar som vi behövde till projektet!

Anna W
Skrev om Bygglovservice

Trevligt bemötande av Petter som jag hade kontakt med. Han hjälpte oss väldigt snabbt att få ordning på dem ritningar vi behövde till ett rimligt och bra pris. Vi kommer ta hjälp av Bygglovservice igen när vi behöver. Nicella

Max E
Skrev om Bygglovservice

Att bygga hus är ingen enkel uppgift, det kan vara överväldigande med alla krav och val som ska göras. Vi anlitade Petter på Bygglovsservice som på ett tryggt och smidigt sätt tog oss över tröskeln i vårt husprojekt och hjälpte oss att förverkliga vår vision. Utöver hjälp med den formella bygglovsprocessen och upprättande av de konstruktionsritningar som processen kräver tog Petter fram 3D-ritningar som gav oss förutsättningen att optimera planlösningen i huset och att hitta ett estetiskt uttryck på huset som var i linje...

Eva Ninni Birgitta B
Skrev om Bygglovservice

Petter har med hög kompetens inom byggstandard gett oss bästa råd och service genom hela projektet när vi behövde ritningar till tillbyggnad av vårt fritidshus. Vi vill varmt rekommendera byggservice. Eva och Jonny

John L
Skrev om Bygglovservice

Väldigt nöjd med både ritningar och kommunikation.

Sandra L
Skrev om Bygglovservice

Ett väldigt proffsigt bemötande, där jag erbjöds snabb service från början till slut. Företaget levererade enligt överenskommelse, och gick den extra milen när jag bad dem ta hand om min ansökan med kommunen. Kommunikationen har fungerat utmärkt via mail, alla korrigeringar fixades utan problem, samarbetet har varit genomgående lösningsorienterat. Min upplevelse av företaget är att de är måna om att kunden ska känna sig nöjd och trygg.

Paulina S
Skrev om Bygglovservice

Jag var mycket nöjd med kommunikationen.

Dawood L
Skrev om Bygglovservice

Vi har ett projektet som är flerbostadshus som vi hade haft många problem med hur skulle vi kunna utföra detta projekt utifrån kommuns stränga regler samt de gamla detaljplan. FAST tack vare Bygglovservice har vi nu kommit igång med detta projekt. Bygglovservice är den bästa någonsin har vi haft sammarbeta med!! Petter på Bygglovservice är proffs, problemlösare, lyhörd. Han har varit snabb att återkoppla, kompetent och tillmötesgående i all kommunikation gällande våra bygglovshandlingar. Vi rekommenderar starkt Bygglovservice som kan gör er drömhus till verkligheten.

Berglund A
Skrev om Bygglovservice

Snabb och proffsig hjälp, snabb återkoppling och justering av underlag

Johan M
Skrev om Bygglovservice

Mötte mina förväntningar om kundbemötande och svarstid. Kan rekommenderas om man är i behov av ritningar

Therése R
Skrev om Bygglovservice

Bra bemötande, rekommendationer gavs angående branschstandard samt support under byggnationer, när ändringar eller problem dök upp. Kommunen var mycket imponerade av ritningarna.

Leela S
Skrev om Bygglovservice

Petter på Bygglovservice har varit snabb att återkoppla, kompetent och tillmötesgående i all kommunikation gällande våra bygglovshandlingar. Jag kan varmt rekommenderar Bygglovservice till alla som går i byggtankar.

Sven L
Skrev om Bygglovservice

Jag behövde en k-ritning till en ändring av en bärande konstruktion. Helt enkelt ändra en 80 cm dörröppning till 250 cm öppning i en bärande vägg. Jag letade runt på nätet och hittade Bygglovservice. Kontakten skedde mestadels via mejl. Den första ritningen som kom accepterades inte av handläggaren på Byggnadsnämnden då den bedömdes sakna vissa detaljer. Genom mejlkontakt med Bygglovservice så kompletterades ritningen och kunde sedan användas. Nu är förändringen genomförd och resultatet blev bra. Byggarna som gjort...

Cong H
Skrev om Bygglovservice

nice and helpful! price is acceptable!

Rökland A
Skrev om Bygglovservice

Snabb återkoppling och snabb hantering av handlingar

Karl W
Skrev om Bygglovservice

Ett professionellt och snabbt bemötande ! Kan varmt rekommenderas !

Hanna B
Skrev om Bygglovservice

Mycket bra hjälp av Bygglovservice att få till ett underlag för bygglovsansökan. Hade inte klarat det själv. Lyssnade väl på våra planer och ändrade ritningar tills vi kände oss nöjda.

Pontus H
Skrev om Bygglovservice

Tog hjälp av Bygglovservice för konstruktionsritningar, energiberäkning och brandskyddsdokumentation för en tillbyggnad. Fick en väldigt snabb respons och redan några dagar senare hade jag alla dokument i ordning för att kunna få ett godkänt bygglov, rekommenderas!

Nils L
Skrev om Bygglovservice

Lyhört bemötande, snabb återkoppling på ändringsförslag och prisvärd service.

Wh A
Skrev om Bygglovservice

Bygglovsservice har hjälpt oss med flertalet projekt och hjälpt oss komma vidare i bygglovsprocesserna hos flertalet kommuner. bara postivt att säga om Petter och hans team!

Petter B
Skrev om Bygglovservice

Kontaktade Bygglovservice då vi önskade bygga dubbelcarport med tillhörande förråd. Det kändes mycket smidigt att ta hjälp med både ritningar och handlingar som krävdes för bygglovsansökan då varken jag eller min sambo är kunniga inom de områdena. Petter var mycket hjälpsam och positiv från början till slut. Snabb återkoppling på mail vid bollande av funderingar och snabb att justera ritningar under processens gång (och våra önskemål). Vi behövde hjälp och Bygglovservice fixade det. Rekommenderar.

Per-Inge H
Skrev om Bygglovservice

Köpte boglovsritningar för att bygga ett nytt garagetak. Betalade ett fast pris. Bemötandet var jättebra och hade bra diskussioner om garagetakets konstruktion.

Ulrika M
Skrev om Bygglovservice

Snabbt och smidigt , trevligt bemötande

Petra J
Skrev om Bygglovservice

Snabb, kunnig och väldigt serviceinriktad. Rekommenderar Bygglovservice varmt!

Roger E
Skrev om Bygglovservice

Petter är en kundvänlig lyssnare och förstår hur man vill ha det även om jag själv inte är någon specialist på bygglovshandlingar. Och fick det jag önskade mig på kort tid och rimlig kostnad

Nilsson A
Skrev om Bygglovservice

Jag fick en positiv känsla av företaget från första stund, en känsla som växte för varje kontakt, Bygglovservce hjälpte mig igenom hela processen på ett proffsigt och lyhört sätt. Stort tack för all hjälp med min bygganmälan och ritning // Lars-eric Vänersborg.

Annie L
Skrev om Bygglovservice

Bra och snabb hjälp. Bra om man har en idé och tanke själv och få hjälp med att rita upp det.

Bengt-åke P
Skrev om Bygglovservice

Mycket bra och enkel service👍

Carin B
Skrev om Bygglovservice

Beställde en ritning av uterum. Fick bra service, snabb kontakt och hjälp att ändra ritning tills vi blev nöjda. Jättebra!

Bo L
Skrev om Bygglovservice

Snabb och bra service. Enkel kommunikation och vi fick precis vad vi eftersökte.

Björn V

Bra service. Leverans i tid Bra kvalitet

Sebastian E
Skrev om Bygglovservice

Hade att göra med Petter på Bygglovsservice och är supernöjd. Alltid trevlig och informativ, lärde mig massor och fick det jag behövde levererat i tid och god kvalité!

Bror C
Skrev om Bygglovservice

Snabb. Genast korrigerad. Vänligt och förstående bemött.

Karl O
Skrev om Bygglovservice

Effektivt, enkelt och snabbt att få fram ritningar efter våra önskemål.