Alla kategorier Satellitkommunikation Stockholms län Stockholm Östermalm Gärdet Canal Digital Sverige AB

Canal Digital Sverige AB

Tegeluddsvägen 3, 115 41 Stockholm — Visa karta

Läs vad 13 kunder tycker om Canal Digital Sverige AB

• Johanna L
    Johanna L skrev om Canal Digital Sverige AB
    Jag ska flytta från min villa och ringer Canal digital i december för att säga upp mitt abonnemang. Får veta att det är tre månaders uppsägningstid men ett tips från kundtjänst är att höra med nya köparen om dom vill ta över mitt abonnemang. Jag säger att jag är ytterst tveksam till att de vill det eftersom de ska installera fiber. Men jag lovar att höra med dom för säkerhetsskull och att dom själva får höra av dig till Canal Digital inom dessa tre månader om dom är intresserade. Jag stämmer av med försäljaren att allt är klart från min sida och att jag inte behöver göra mer. Han bekräftar detta.
    I maj märker jag att Canal Digital fortfarande tar betalt från mig via autogiro. Jag ringer omedelbart och får höra att man missat att lägga in min uppsägelse i december men mitt samtal finns noterat. Killen lovar att misstaget kommer rättas till och att han bara ska stämma av med sin chef. Han ska återkomma inom 48 timmar.
    Jag får inget samtal från Canal Digital alls och ringer upp igen. Samtal med ny kille som tycker det låter "solklart" att ett misstag har skett. Eftersom kille 1 har hand om mitt ärende är det dock bäst att inte blanda in någon annan utan han ska se till att kille 1 återkommer. Det gör han inte. Efter ytterligare någon vecka ringer jag upp igen. En tjej lovar att jag ska bli uppringd av en chef och att ett misstag skett. Ingen ringer upp. Efter detta orkar jag inte göra något på ett tag tills jag får en räkning på dryga 900 kr för utebliven betalning. Ringer upp och får kontakt med handläggare 4. Han anser, efter samtal med sin chef, att ett misstag skett och ber 1000 ggr om ursäkt. Han lovar att man kommer kunna fixa detta och att det ska lyftas till chefsnivå. Idag får jag ett samtal från abonnemangsavdelningen där man säger att man som en fin gest kan tänka sig att lägga in om ett avslut från maj månad och att jag slipper betala för två boxar from juli. Han var också storsint nog att slopa påminnelseavgiften.
    Sen jag ringde i december och sa upp mitt abonnemang har Canal Digital alltså lyckats mjölka ur inte bara uppsägningstiden på 3 månader utan även betalning för 5 månader extra.

Arg ensamstående mamma med 4 barn
  • Lars L
    Lars L skrev om Canal Digital Sverige AB
    Oseriös försäljningstaktik !
    Strax före jul erbjöds jag - "för att jag var en så bra kund" en "julklapp" av CanalDigital.Julklappen skulle bestå av 5 kostnadsfria månader Motprestationen från min sida var att förlänga mitt abonnemang med 24 mån. Döm om min förvåning när jag nu i jan får en faktura för krypteringsavgift, familjepaket tvilling, krypteringsavgift tvilling samt pappersfaktura; s:a 203kr.
    Jag begärde en granskning av ljudfilen eftersom "kostnadsfritt" för mig också innebär kostnadsfritt - alltså utan några dolda, eller för mig onämnda förbehåll !!
    Efter flera kontakter från min sida fick jag först veta att de "inte kunde hitta ljudfilen", men att de skulle höra av sig. När de inte hörde av sig på avtalad tid så ringde jag deras kundtjänst igen, och fick då höra att de nu hade avlyssnat den "försvunna" ljudfilen, och funnit att jag i sak hade rätt. Jag avslutade med ett samtal med deras abonnemangsavdelning, helt enkelt för att jag var intresserad av att höra hur de tänkte hantera sitt oseriösa callcenter, med tanken att andra kunder inte skulle behöva bli "dragna vid näsan" framöver.
    Jag blev då upplyst om att "det var deras interna angelägenhet"!
    Jag fick till slut löfte om mina avtalade 5 kostnadsfria! månader, - men ingen ursäkt för övrigt...!
    - Det ska bli spännande att se om de håller vad de lovat, eller om det de närmaste 5 månaderna plötsligt kommer någon faktura för ett eller annat från CanalDigital !
    Ett tips: Var mycket vaksamma, och ifrågasättande, om n
    i får telefonerbjudanden från CanalDigital !!
  • Johan N
    Johan N skrev om Canal Digital Sverige AB
    Råkade ha en obetald faktura hos Canal Digital och redan efter 10 dagar stängdes mottagaren av. Jag upptäckte detta samma dag och betalade direkt fakturan. Trodde TV:n skulle börja funka igen inom några dagar. Efter 14 dagar när den fortfarande inte fungerade ringde jag upp dem och fick då veta att jag dessutom måste betala en "administrativ" avgift (som ersättning för att deras datasystem automatiskt stängt av min TV) innan TV:n skulle börja fungera igen.

VÄLDIGT dyrt för något som är helautomatiserat.

Det också otroligt dåligt att jag inte fick veta detta utan gick och väntade på att TV:n skulle börja fungera igen.

Avgiften kom (väldigt diskret på baksidan) på nästa faktura som ännu inte förfallit när jag skriver detta och hade jag väntat tills den skulle varit betald hade jag varit utan TV ytterligare minst en vecka.

Självklart ska man betala sina räkningar i tid MEN det betyder inte att man kan hantera sina kunder hur som helst bara för att de missar en faktura. Alla kan göra misstag. Det ska man inte överutnyttja om man är ett schysst företag.

Nu blev det en dålig rating här bara pga detta.

Som det är nu fick jag dels betala 295kr för något som ett datasystem sköter helt automatiskt och som kostar Canal Digital 0kr.

Dessutom har jag fått betala full avgift för en period på kanske 2-3 veckor när TV:n inte har gått att använda överhuvudtaget. Det är som om elverket skulle stänga av elen och fortsätta ta betalt för ström.

Slutligen har informationen från Canal Digital under tiden varit totalt obefintlig. De har både mitt telnr och min mail. Deras system skulle kunna skicka ut ett mail automatiskt utan att det kostar dem ett öre eller t.ex. ett SMS för en minimal kostnad.

De är väldigt duktiga på att ringa och erbjuda olika typer av paket i tid och otid men när de stänger av TV:n är det i princip knäpptyst samtidigt som de tjänar extra pengar på en.

Ganska fräckt.

Deras kommentar är "Men du förstår väl att du måste betala fakturan!?"

Det är självklart. Det jag inte förstår är att man överutnyttjar ett misstag för att tjäna pengar.
  • d
    d skrev om Canal Digital Sverige AB
    Köpte canal+ paketet hos de och där ingick csports och nya tjänsten cnow.
    Csports fungerar helt okej även om den har en del tekniska problem fortfarande som att kvaliten försvinner vilket resulterar i försämrad bild och det har inget med uppkopplingen eller datorns prestanda att göra som man först kan tro, ibland uppstår det problem med att starta matcher och man får då gå genvägen till enskilda kanaler istället för själva eventet.

Cnow är däremot i dagsläget den sämsta tjänsten för streaming som jag stött på, dåligt utbud i biblioteket och livekanalerna saknar textning vilket jag påpekat flertalet gånger.

Kundtjänsten är väldigt okunnig i tekniska ämnen och dåliga på att svara.
    Csports gör så att tjänsten får godkänt men jämfört med konkurrenten VIAPLAY så är tjänsten underkänd.
  • Ulf C
    Ulf C skrev om Canal Digital Sverige AB
    Canal Digital har nog den värsta kundtjänsten i landet. Visserligen kan det ju inte vara lätt att försvara dom urusla boxarna men att ljuga och idiotförklara kunden har fått till följd att CD har tappat massor av kunder. Jag avråder att skaffa parabol och bli kund hos CD!
  • Charles P
    Charles P skrev om Canal Digital Sverige AB
    Tydligen är det helt normalt att deras IPTV-box låser sig 2 gånger per dygn. Hackar ofta i bild och ljud sat är allmänt otrevliga.
  • Hans A
    Hans A skrev om Canal Digital Sverige AB
    Helt plötsligt gick det inte att få in några sat-kanaler. Ringde kundtjänst som misstänkte fel på kortet. Nytt kort kom dagen efter men fortfarande ingen mottagning annat än på fria kanaler. Nytt samtal med kundtjänst som misstänkte att kortläsaren gett upp. Best nya mottagare som kom efter fyra dagar. Efter installation hade vi bara bild då och då. Tillkallad TV-tekniker mätte signalstyrkan och fann den OK. Han trodde på mottagarfel. Nytt samtal till kundtjänst som ordnade så att ny mottagare levererades. Nya mottagaren nu installerad och nu kan vi se alla kanaler igen. Tycker att kundtjänst verkligen gör skäl för namnet.
  • Kalle H
    Kalle H skrev om Canal Digital Sverige AB
    Skaffade kabel-tv till vårt nya boende. Det fungerade aldrig till 100 % så efter drygt 1 månad med samtal och löften om förbättring så gav jag upp och tog ett parabolpaketet istället.
    Fick löftet att som kompensation för alla problem ( hade en 6-7 svarta kanaler som inte funkade, HD-kanaler som hängde sig stup i kvarten )+ en del annat, som kompensation skulle jag få en inspelningsbarbox istället för den vanliga.

När jag ringer CD och frågar när boxen kommer så får jag svaret, det finns inget noterat på din kundbild. Säljaren som lovat mig detta har slutat säger dom. Dom ringer inte heller upp mig. Ord står mot ord och självklart tror dom inte på mitt ord.
    Riktigt jävla dåligt. Rekommenderar inte CD.
  • Johan L
    Johan L skrev om Canal Digital Sverige AB
    Har haft Canal Digital ett år nu. Installation av parabol fungerade bra och den inspelningsbara boxen fungerade som den skulle tills man lade till VOD (video-on-demand), dvs SF Anytime. Efter den mjukvaruuppdateringen började boxen bete sig illa. De markbundna kanalerna försvann bl.a. Efter byte av box och ännu fler uppdateringar av mjukvaran fungerar fortfarande favoritlistorna inte som de skall - man kan inte blanda satellit- och markbundna kanaler i samma favoritlista (!). Men det fungerade ju innan ni klyddade till det!

Till på köpet dyker en dialogruta upp då och då som säger "Ett fel har uppstått. Boxen kommer att starta om...". Samma kanal dyker upp igen efter omstart, men om man samtidigt spelar in ett annat program, så återupptas inte inspelningen. Vi har nu bett om att få byta ut boxen och få pengarna tillbaks eftersom inspelningsfunktionen inte är att lita på längre.

Canal Digitals kundtjänst är väl som alla andra callcenters, fylld av illa utbildade yngre medarbetare som följer manualerna. Det finns tydligen ingen backoffice som tar över när manualerna tar slut. Ej heller någon som försöker återvinna kundernas förtroende. Jag har bett om att bli kontaktad, men utan resultat.

Jag kan i dagsläget inte rekommendera Canal Digital via parabol med inspelningsbar HD-box.
  • Martin W
    Martin W skrev om Canal Digital Sverige AB
    Jag ska flytta och märker då till min förvåning att fast jag inte ska ha parabol på mitt nästa ställe så tvingar Canal Digital mig att fortsätta betala bindningstiden ut. Ska ALDRIG mer ha Canal Digital, och kommer aktivt rekommendera ALLA att välja ett annat alternativ. Helt sjukt att tvingas betala för något man inte använder.
  • Daniel O
    Daniel O skrev om Canal Digital Sverige AB
    IPTV från Canal Digital är mindre bra. Kan inte påstå att jag är nöjd med kundservice heller. De säger att de skall ringa upp...men det händer inte. Uppsagt och klart
  • Mats G
    Mats G skrev om Canal Digital Sverige AB
    Passa dig för IPTV från Canal Digital. Det funkar uselt. Dessutom verkar kundservicen inte veta ett skvatt. Vissa av grabbarna där är direkt dryga och otrevliga. Adjöss med dem.
  • Carl P
    Carl P skrev om Canal Digital Sverige AB
    C Sports är helt suveränt. Grym service, skulle fått Hysénklass (= 6 av 5) om kundtjänsten varit snabbare på svar. Men fortfarande suverän tjänst med grym kvalitet (i relation till konkurrenter)

Tegeluddsvägen 3, 115 41 Stockholm