Chilli Barkarby

• Volkan U

2019-09-23

Volkan U skrev om Chilli Barkarby
    Sämsta, oseriösa företag.

Har köpt soffa som fanns i lager enligt säljaren.

Väntar 1 vecka utan att den blir skickad.

Ringer kundtjänst och dom försöker leka smart och säger: den finns inte i lager eftersom den är bra soffa och redan slutsåld men det kommer in nya nästa vecka och vi ska skicka omgående.

Jag sa att säljaren sa att den fanns på lager och att den ska skickas på en gång.

Hon i kundtjänst säger att deras uppdatering var gammal och det såg ut som att soffan fanns..bla bla bla...

Jag ringer igen nästa vecka och frågar vad väntar ni på?? Dom säger att jag har beställt säng också och leveransen på den är 4 till 8 veckor och den ska levereras med soffan så soffan får vänta på sängen.

Jag sa är ni helt seriösa? Varför ska jag vänta 4 till 8 veckor på soffan när den finns i lager? Skicka dom seperat!!!

Då så säger dom ok vi ska göra så att det blir del leverans.

Jag ringer nu idag 2019.09.23.
    Dom leker dumma igen. Soffan har kommit in till lager... Och vi ska skicka soffan den här veckan och du får den bästa vecka.

Skojar ni?? Dom driver med kunderna. Dom gör så att dom tjänar på tiden.

Jag sa skicka soffan idag så får jag ju den på fredag? Nej dom vet bara att den skickas den här veckan och jag får den nästa vecka.

Jag sa det finns inte oseriösare företag som ni. Ni ljuger!

Ni är seriösa ända fram tills man betalar. Sen skiter ni i kunderna.

Jag vill häva köpet.

Då säger hon vänta jag ska prata med annan avdelning.

Hon återkommer och säger, ja nu vet jag att dom i lager har paketerat redan dina möbler för transport.

Och det betyder?

Du kan inte avbeställa det är redan försent.
    Då måste du betala en annan avgift för avbeställning.

Har jag inte 2 veckors ångerrätt?
    Jag vill inte ha möblerna för att ni har inte varit ärliga och stått för era ord, därför vill jag häva köp!

Sen sa hon ok jag ska kolla igen och återkomma till dig.

Jag vet inte vad dom ska ytterligare kolla på? Jag vill inte ha möblerna, jag vill avbeställa och få mina pengar som jag betalade kontant.

Som jag förstått så vill dom inte häva köpet och hotar med att det blir extra avgift.

Jag ska gå till butiken där jag köpt och skrika och skälla högt på den personalen som sålde möblerna till mig. Om jag blir tvungen att betala extra avgift så kommer jag kräva det från butiken. Jag hoppas att det är mycket kunder där som hör allting! Läs mer
  • Reco tipsar!
    Folkhemmet
    4.5 / 5 i betyg — 120 omdömen
    Badge2020
    "Beställde varor (bord och soffa) för upp mot 40’ hos Folkhemmet. Efter att vi diskuterat pris får vi den fantastiska rabatten på 10%. Prob"
  • 2019-05-02

Mirjana R skrev om Chilli Barkarby
    Jätte duktiga, kunniga, trevlig och arrangerade säljer i Barkarby butiken. Alt positiv om butiken och de anställda där. Speciellt beröm till Therese för all hennes hjälp och va väldigt arrangerade i våra ärende.

MEN sämsta Kundservice oprofessionella, ointresserade av ärende, otrevliga på telefon, ingen arrangemang i att hjälpa , de vill inte ens lyssna, svar inte ens på mejla! Man måste ringer efter 2 v mejlade utan svar och vänta 2 timmar i kö för att prata men en otrevlig och ointresserad kundservicemedarbetare! Tills slut får man mejl där man blir dumförklara! Ringde och bad för att prata med chef men den fick man inte heller! De bättre att inte ens ha en kundservice om de såna personer som jobbar eller kanske inte jobbar alls bara får lön för att inte lyssna på kunderna! Läs mer
  • 2018-10-29

Anna E skrev om Chilli Barkarby
    Handla ALDRIG av Chilli eller Furniturebox... för ert eget bästa... jag orkar inte ens gå in på detaljer av ALLT som de gjort fel... varning! Läs mer
  • 2018-06-18

Rickard L skrev om Chilli Barkarby
    Chilli /Trademax är företag som ägs av Byggmax och ska undvikas om man inte vill bli blåst! Undermåliga skräpmöbler som de tar bra betalt för. Produkter de helt enkelt struntar i att köra ut till kund. Man får inga pengar tillbaka om man inte betalar deras fraktkostnad för produker man inte fått hemkört!??
    Stark varning för de här företagen som vare sig levererar eller bryr sig om sina kunder! Läs mer

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte