Contacta Eyewear

Troféstråket 1, 177 22 Järfälla — Visa karta

Välkommen till Contacta Eyewear!

Med erfarenhet och engagemang hjälper vi dig på vägen till rätt glas, bågar, linser och solglasögon. Vi förstår att kunna se klart inte bara handlar om nytta, det måste även finnas ett visst nöje i att välja rätt. Därför guidar vi dig gärna i optiska frågor samt agerar smakråd.

Känner du inte att glasögon är din grej kan du istället göra som ca 800 000 andra svenskar och skaffa kontaktlinser. Våra kontaktlinser håller mycket hög kvalitet och kan användas av alla, oavsett synfel.

Hos oss på Contacta Eyewear hittar du märken som Lindberg, Alain Mikli, Chloe, Gucci, Ray-ban, Maui Jim och m.m.
Välkommen in eller kontakta oss för konsultation om din syn.
Lör: 10:00-15:00
Sön: Stängt

Läs vad 142 kunder tycker om Contacta Eyewear

• 2020-08-05

Eva K skrev om Contacta Eyewear
    Jag har gått här hos Lars Salmonsson i 36 år. Jag skaffade linser första gången när jag var 18 år sen dess är jag kund här.
    Det fungerar bra.

Kul att ha gått till samma optiker i så många år. Vi pratar alltid om lite ditt och datt när vi ses Lasse och jag.

Jag minns första gången år 1984 när jag kom till Lasse första gången då arbetade han själv och hade sin mottagning i en liten lägenhet i Jakobsberg sedan utökade han och hade två receptionister.

Jag kan varmt rekommendera Contacta Eyewear.

Eva Karlsson Läs mer
  • 2020-07-24

Sarah F skrev om Contacta Eyewear
    Jag hade problem med mina linser och fick ett
    mycket professionellt och trevligt bemötande. Kunnig och engagerad personal.
    Jag kan verkligen rekommendera Contacta Eyewear Jakobsberg. Läs mer
  • 2020-06-29

Laila F skrev om Contacta Eyewear
    Alltid snabb hjälp och bra service. Ett lokalt företag jag gärna rekommenderar. Skaffade mina första linser här för snart 35 år sedan. Läs mer
  • 2020-05-17

Stefan B skrev om Contacta Eyewear
    Kunniga, serviceinriktade och gott bemötande. Jag är en mycket nöjd linsanvändare sedan 35 år. Läs mer
  • Maria B

2020-05-13

Maria B skrev om Contacta Eyewear
    Jag fick mina första linser hos Lars Salmonson när jag var 18 år och har sedan dess varit en trogen kund i 33 år och kommer i framtiden fortsätta att vara det. Jag har alltid blivit bemött på ett trevligt, proffsigt, tryggt och med ett stort kunnande under alla dessa år när jag har kommit till Lars för synundersökning och införskaffande av nya kontaktlinser. Då jag som !8 åring var något bekväm var det drömmen att få ett par linser som jag kunde ha dygnet runt i en månad i streck och det har jag givetvis fortsatt med att ha sedan dess. Det Lars verkligen har hjälpt mig med är att jag inte längre behöver ha några läsglasögon och att jag även ser som en falk på långt avstånd. Mvh Maria Läs mer
  • Valeska P

2020-05-02

Valeska P skrev om Contacta Eyewear
    Skulle till Contacta för skaffa terminalglasögon. Kom in i temat att jag var "hopplöst fall gällande linser". Tydligen så är man experter på hopplösa fall hos Contacta. Idag har det gått över en vecka då jag andväder linser och livet är betydligt lättare. Jag är inget hopplöst fall längre! Personligen hade jag redan gett upp hoppet om att kunna ha linser, på grund av all information jag fått från en annan optiker kedja.

Otroligt professionella, tydliga och enkla förklaringar till alla mina frågor. Man tog sig tid till att hitta bästa lösningen för mig.

Så otroligt tacksam för ett sådant professionellt bemötande. Ett mega stort plus i kanten är i att i denna Optiker så har man även personal som kan flytande spanska.
    Tack för att ni har gjort min vardar så betydligt mycket lättare, och tack för ett tålamod och all hjälp!
    Kan utan tvekan rekommendera denna optiker, speciellt alla vi som är "hopplösa fall" gällande linser. Läs mer
    2020-05-04 Contacta Eyewear svarar Valeska P
    Hej Valeska !
    Tack för dina fina vitsord. Vi har lång tradition att arbeta med kontaktlinser och stöter sällan på "hopplösa" fall som inte går att lösa. Våra optiker arbetar dagligen med kontaktlins-tillpassningar och anser oss vara specialister inom området. Vi gläds med dig och din nyvunna framgång.
    Hälsningar / Saludos
    Lars Salmonson/ Leg.optiker-Kontaktlinsspecialist
  • 2020-04-26

Karin W skrev om Contacta Eyewear
    Är kraftigt närsynt och i ålder då det kan vara dags för gråstarrsoperation, vilket i mitt fal innebär ökad risk för näthinneavlossning. Det var dock astegmatism som försämrat min syn. Har tidigare fått prova linser som korrigerar brytningsfelet men som iriterade för mycket för att jag skulle kunna ha dem. Tack vare en skicklig optiker på Contacta som visste att personer med allergier inte klarar silikonlinser har jag nu provat och beställt silikonfria linser som korrigerar brytnigsfelet. Jag ser fantastiskt bra!
    Dessutom förklarade optikern och svarade på frågor. Superbra!
    Jag har varit kund hos Contacta i många år, de är bäst. Det var en katastrof när de sålde butiken på Kungsgatan men tack och lov beträttade en ögonläkare att de fanns i Jakobsberg.

Jag är så glad att jag har optiker som jag kan lita på 100%.

Vi är många som behöver riktigt skickliga kontaklinsoptiker, det är skandal att vi som har synproblem har svårt att hitta sådana. Om jag hade hörselproblem fick jag dessutoim hjälpmedel utan kostnad. Nu ska jag betala 1000 kr/månad för linser som korrigerar mitt synfel. Läs mer
    2020-04-27 Contacta Eyewear svarar Karin W
    Hej Karin !
    Tack för din recension. Det gläder oss att du uppskattar vårt arbete. Många köper linser på nätet utan undersökning och kontroll hos optikern. Detta medför en klart ökad risk samt att bästa möjliga lösning ofta förbigås. Vi på Contacta har lång erfarenhet inom kontaktlinsområdet vilket i ditt fall kommit dig tillgodo. Special-linser som det här är frågan om kostar en hel del men är resultatet av gedigen forskning och utveckling.
    Bästa hälsningar
    Lars Salmonson / Leg. optiker-kontaktlinsspecialist
  • Mats H

2020-04-24

Mats H skrev om Contacta Eyewear
    Nya linser! Jag vill bara tacka för det ni har gjort för mig. Har blivit 20 år yngre inte bara jag utom min fru, Tackar!!! Läs mer
  • 2020-04-24

Birgitta M skrev om Contacta Eyewear
    Köpte linser och nya glasögon.
    Blir alltid bra och proffsigt bemött.
    Mycket lugn , trevlig och kompetent personal.
    Bästa optikern i Stockholm, rekommenderas till alla. Läs mer
  • 2020-04-15

Jörgen Å skrev om Contacta Eyewear
    Ordinarie linsbyte som sker var 6:e månad! Som kund på detta företag sedan 33 år tillbaka har jag aldrig blivit besviken, tvärtom så är servicen och kunskapen hos dessa optiker mycket hög, så jag ser fram mot nästa 33 år👌👌 Läs mer
  • 2020-04-14

Stefan T skrev om Contacta Eyewear
    Var på ögonkontroll för linser, man upptäckte högt tryck och ordnade med ögonläkare tid inom en timme.
    Fick ett väldigt bra bemötande och snabb handläggning.
    Mycket nöjd med Contacta Läs mer
  • 2020-04-06

Rasmus M skrev om Contacta Eyewear
    Otroligt trevliga! Väldigt kunniga och professionella. Läs mer
  • 2020-03-31

Olle V skrev om Contacta Eyewear
    Jag har varit kund i 38 år, hos Contacta främst som linskund men även köpt några par glasögon samt solglasögon.

Jag har alltid fått ett mycket trevligt och professionellt bemötande med en hög personlig servicenivå.

Sammanfattningsvis är jag mycket nöjd och kan med gott samvete rekommendera Contacta. Läs mer
  • 2020-03-30

Jani K skrev om Contacta Eyewear
    Proffsigt bemötande kompetent intresserad personal. Läs mer
  • 2020-03-20

Andreas H skrev om Contacta Eyewear
    En optiker som sätter kundbemötandet högt. Blir man kund här så stannar man! Läs mer
  • 2020-03-18

Leif J skrev om Contacta Eyewear
    Problem med linserna. Vänligt som vanligt. Jag förväntade mig att få hjälp som vanligt, vilket jag också fick. Det känns tryggt och och bekvämt att ha en kunnig och trevlig optiker, inte tvingas gå till St.Göran och få vänta i 8 timmar utan att få kvalificerad hjälp. Men Läs mer
  • 2020-03-03

Ann-charlotte S skrev om Contacta Eyewear
    Årskontrollen låg på schemat och som vanligt bemöts man av ett leende och välkommen. Som alltid är personalen /optikerna professionella och hittar lösningar på ens problem. Läs mer
  • 2020-03-02

Madeleine M skrev om Contacta Eyewear
    Jag bokade en synundersökning i början av veckan och blev glatt överraskad att jag lyckades få en passande tid bara några dagar senare.

Jag är mycket nöjd med besöket. Personalen är mycket trevlig, kompetent och noggrann och förklarar på ett tydligt och bra sätt. Servicenivån är hög o miljön känns lugn och avstressande.

Ovanstående kvalifikationer är något som jag som kund värdesätter det känns både tryggt och säkert och skapar ett förtroende. Jag återkommer mer än gärna fler gånger. Läs mer
  • 2020-03-02

Lilian K skrev om Contacta Eyewear
    Jag köpte nya glasögon, fick fantastisk bra hjälp av en trevlig tjej, som hittade den perfekta bågen för mig.
    Är såå nöjd och lycklig för det blev
    verkligen toppen bra. Tack 😊👍 Läs mer
  • 2020-03-01

Lena M skrev om Contacta Eyewear
    Jag har varit linskund hos Contacta sen 1982 och har alltid varit nöjd. Bemötandet och servicen är proffsig och trevlig. Läs mer
  • 2020-02-24

Stefan S skrev om Contacta Eyewear
    Har varit linskund under många år och blir alltid väl bemött. Företaget har en hög kompetens, och ger en väldigt bra service. Viktigt för mig att känna att jag kan lita på att det dom säger är rätt och att jag får den information jag behöver. Läs mer
  • 2020-02-24

Irene S skrev om Contacta Eyewear
    Jag har under många år varit kund hos Contacta och blivit väl omhändertagen när det gäller undersökning och val av rätt typ av kontaktlinser som passar mig. Läs mer
  • 2020-02-20

Lena S skrev om Contacta Eyewear
    Synkontroll. Mätte trycket och koll av starr. Läs mer

Annika J skrev om Contacta Eyewear
    Ville kontrollera synen igen och blev mkt väl omhändertagen av Elisabeth som alltid och hittade med hennes hjälp fina bågar samt nya glasögon så det känns bra att veta att allt är ok och fungerar bra Läs mer

Martin D skrev om Contacta Eyewear
    Jättenöjd med bemötande och service hos Contacta i Jakobsberg. Varit kund där i 35 år och alltid fått en utomordentlig service gällande mina kontaktlinser. Skulle aldrig komma på tanken att byta optiker. Läs mer

Sara A skrev om Contacta Eyewear
    Har varit hos flera olika optiker dom senaste åren efter problem med linser. Det som ingen annan optiker lyckades lösa gjorde Lars på contacta! Läs mer

Marianne C skrev om Contacta Eyewear
    Mycket trevlig och professionell personal. Alltid fin service och personal som ger det lilla extra som vi som kunder uppskattar !🙂
    Kvalitén på de produkter som de erbjuder har den högsta och bästa kvaliten! Läs mer

Lucas N skrev om Contacta Eyewear
    Proffsigt och trevligt bemötande. Läs mer

Hanna N skrev om Contacta Eyewear
    Lasse & hans personal är fantastiska!
    1990 skaffade jag mig mitt första par linser och har fortsatt att vara kund hos Contacta sedan dess. Jag har alltid fått ett proffesionellt bemötande av den kunniga personalen. Jag kan varmt rekommendera Contacta till den som behöver skaffa sig linser eller glasögon. De får högsta betyg från mig! Läs mer
  • 2020-02-04

Gitte H skrev om Contacta Eyewear
    Professionell personal, känner mig alltid lika välkommen. Gått här sedan jag var 18 år, att gå hos en Optiker som man känner förtroende för känns tryggt och bra. Som linsbärare vill jag känna att jag har någon som har 💯 kontroll på mina ögon och de gör jag verkligen här Läs mer
  • 2020-02-02

Monica B skrev om Contacta Eyewear
    Kom dit för vanlig synkontroll. Som alltid trevligt och mycket professionellt bemötande. Ingen stress utan här känner man sig sedd och blir personligt omhändertagen. Hela kedjan från tidsbokning, kontroller och val av glasögon/linser präglas av engagemang och kvalitet. Läs mer
  • 2020-02-01

Merja C skrev om Contacta Eyewear
    Jag har varit kund sen 1977 då jag fick mina första glasögon. Bytte till kontaktlinser några år senare och har alltid varit nöjd med linserna och servicen. Läs mer
  • 2020-01-30

Jenna P skrev om Contacta Eyewear
    Absolut bästa optikern jag varit hos, känner mig 100% trygg med den hjälp och information som jag får hos Contacta. Alla i affären är trevliga, hjälpsamma, ärliga och tar sin tid att förklara och svara på alla frågor, samt ger även utrymme då man vill prova sig igenom deras enorma utbud av bågar :) Kan inget annat än starkt rekommendera! Läs mer
    Marianne C, Contacta Eyewear gillar detta

Patrik P skrev om Contacta Eyewear
    Jag har vart kund i snart 35 år. Man är alltid vänligt bemött av otroligt kunnig och hjälpsam personal. På kontaktlinser skulle jag säga att dom är bäst i hela Sverige på kunskap. Läs mer
    2020-02-03 Contacta Eyewear svarar Patrik P
    Tack Patrik för ditt omdöme! Vi satsar på 35 år till!
    Marianne C, Contacta Eyewear gillar detta

Ulrika K skrev om Contacta Eyewear
    Jag har varit kund på Contacta Eyewear sedan många år tillbaka hela 33 år för att vara exakt. Kan starkt rekommendera dem utifrån mig som kontaktlinsbärare i alla år och på senare tid även glasögonbärare. Har alltid blivit bra bemött och fått proffsig hjälp av personalen och ägaren inom optiken när jag behöver nya linser/kontroll regelbundet som kund hos dem. Läs mer
    2020-02-03 Contacta Eyewear svarar Ulrika K
    Tack Ulrika för ditt vänliga omdöme!

Eva S skrev om Contacta Eyewear
    Hej
    Har linser så jag har varit kund i över 30 år. Det känns tryggt och säkert att få kontroll av ögonen varje halvår. Jag får alltid ett bra bemötande och Contacta Eyewear är seriösa. Med andra ord, väldigt nöjd :) Läs mer
  • 2020-01-27

Kent A skrev om Contacta Eyewear
    Skaffade terminalglasögon och blev proffsigt och trevligt bemött. Läs mer

Christer E skrev om Contacta Eyewear
    Jag valde Contacta när jag skulle prova ut engångslinser för första gången. Personligt, professionellt och engagerat bemötande gjorde att jag är 100% säker på att jag valde rätt butik. Jag fick även hjälp i ett par ”nödlägen”, även utanför ordinarie öppettid. Kanon! Jag tvekar inte att rekommendera Contacta till vem som helst som behöver hjälp med glasögon eller kontaktlinser! Läs mer

Marie-louse E skrev om Contacta Eyewear
    Stort tack för fint omhändertagande i samband med ögonundersökning , jag hade inte gråstarr iallafall 😜👍 Läs mer

Carina L skrev om Contacta Eyewear
    Varit på undersökning för nya linser, som vanligt ett vänligt och professionellt bemötande. Läs mer
  • 2020-01-24

Karin L skrev om Contacta Eyewear
    Contacta Eyewear i Järfälla är den absolut bästa optikern! Alltid lika proffsiga och med ett personligt bemötande! Jag har både linser och glasögon härifrån och skulle aldrig byta optiker! Läs mer
  • 2020-01-23

Bo K skrev om Contacta Eyewear
    Trevligt, personligt och kunnigt bemötande Läs mer
  • 2020-01-22

Susanne S skrev om Contacta Eyewear
    Köper både linser och glasögon hos Contacta. Varit kund i över 30 år. Alltid bra service och trevligt bemötande. Läs mer
  • 2020-01-22

Peter L skrev om Contacta Eyewear
    Bra bemötande.
    Snabb och effektiv synundersökning.
    Jag är en nöjd kund! Läs mer
  • 2020-01-21

Vivi S skrev om Contacta Eyewear
    Synundersökning. Köpt nya glasögon.
    Blev fantastiskt bra bemött.
    Trevlig optiker. Läs mer
  • 2020-01-21

Lena J skrev om Contacta Eyewear
    Med torra ögon och tidig laser med PRK-metod hade jag nästan gett upp användningen av linser. Jag fick tips av en vän om att gå till Lasse på Contacta och det blev vändningen. Han gav sig inte förrän han nått den punkt som var möjlig att nå med tanke på förutsättningarna. Han har mitt fulla förtroende. Den personal jag kommit i kontakt med på Contacta är alla trevliga och tillmötesgående. Läs mer
  • 2020-01-20

Kristina G skrev om Contacta Eyewear
    Nya glasögon pga tidigare starroperation. Väldigt trevligt och proffsigt bemötande. En optiker jag med glädje kan rekommendera åt andra. Dessförinnan var jag där och fick smakråd med nya bågar. Då fick jag bra råd och personalen var tjänstvillig och trevlig. Läs mer
  • Ami S

2020-01-19

Ami S skrev om Contacta Eyewear
    Varit kund i 30 år det säger väl allt.
    Både glasögon och linser.
    Bra bemötande av personalen samt ett stort kunnande av optikerna.
    Rekommenderas varmt.. Läs mer
  • 2020-01-18

Mikael S skrev om Contacta Eyewear
    Bra bemötande, lugn och kunnig personal med mycket god service. Lyssnade och kom med förslag och samtliga engagerade sig, fantastisk personal. Kände mig omhändertagen och betydelsefull. Bra urval av glasögon. Är så nöjd och kan verkligen rekommendera denna butik. Världsklass. Mvh Michael Skeppstedt Läs mer
  • 2020-01-17

Ragna F skrev om Contacta Eyewear
    Jag besöker Contacta huvudsakligen för hjälp med mina linser . Har provat linser hos andra företag tidigare men det har aldrig fungerat ! Jag blev rekommenderad att besöka Lasse och Contacta för flera år sedan för att återigen prova kontaktlinser . Denna gång fungerade det jättebra och sen dess är jag en stadig kund hos dem! Jag vet att om det är några problem så han jag alltid åka dit och få hjälp direkt vilket naturligtvis känns både lugnt o tryggt. Att jag dessutom bara har fokus på mitt högra öga gör naturligtvis att jag är extra rädd om ögonen . Tack vare linserna har Lasse lyckats öka mitt seende på vänstra ögat betydligt vilket känns väldigt bra om något skulle hända med mitt ”seende” öga . Jag kan som ni förstår varmt rekommendera Contacta ! Hls Ragna Fälten Läs mer

Troféstråket 1, 177 22 Järfälla