Alla kategorier Mataffär Stockholms län Stockholm Kungsholmen Coop Konsum Rådhuset och Bageri

Coop Konsum Rådhuset och Bageri

Kungsholmsgatan 22, 112 27 Stockholm — Visa karta

Läs vad 3 kunder tycker om Coop Konsum Rådhuset och Bageri

• Nikke L
    Nikke L skrev om Coop Konsum Rådhuset och Bageri
    Jag sörjer verkligen att de få Konsum-butiker som finns kvar i Stockholms innerstad har blivit så himla dåliga. Konsum Rådhuset är inget undantag.

Närmaste konkurrenten är Ica på Kungsholmstorg, en butik med ganska hög svansföring. Man försöker därför konkurrera med delikatesser, vilket inte lyckas något vidare. Det enda resultatet är att man är lite dyrare och har ett lite smalare utbud än alla butiker runt omkring.

Med tanke på att situationen, bara 5 kvarter därifrån ser helt annurlunda ut, med koncentrationen av riktigt bra butiker runt Daglivs vid Fridhemsplan och Hemköp under Åhlens så fortsätter den här butikens negativa spiral.

Uppdatering 2012-01-14 - Man har under det senaste halvåret byggt om ordentligt i den här Konsum-butiken, något som jag önskade mig i min ursprungliga reco. Det har varit ett rent helsike att försöka handla under tiden men nu är man äntligen klara och resultatet är riktigt hyfsat faktiskt. Jag ändrar min tvåa till en trea, för det är fortfarande långt ifrån så att jag väljer att gå hit. Snarare är det så att jag kan välja att gå in, istället för som förut, förbi.

Jag längtar tillbaka till något av Konsums ursprung. En satsning på maten och på upplevelsen, men gjort utifrån konsumentens behov, inte för att övertyga rådhustanterna om att Konsum har bättre delikatesser än Ica.
    Jakob J gillar detta
  • Jonas! E
    Jonas! E skrev om Coop Konsum Rådhuset och Bageri
    En butik som lever enbart på läget. Att sortimentet är dåligt kan man förstå eftersom det är en närbutik. Men de som ska handla här måste kolla på ALLT som läggs i korgen så att det inte gått ut eller är mögligt.

Erbjudanden och extrapriser kan ni glömma då de sällan eller aldrig slås in i kassan om man inte säger till.
  • Marcus K
    Marcus K skrev om Coop Konsum Rådhuset och Bageri
    Jag köpte 6 st Heiniken. Stod att 6-pack kostade 57:50 kr. Men eftersom jag hade tagit burkar styckvis och inte med plast runt så vägrar tanten att ge mig priset för 6-pack. Helt sjukt.

Kungsholmsgatan 22, 112 27 Stockholm