Dekra Automotive AB
1.0 i betyg av av
3 omdömen
Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företag3 omdömen om Dekra Automotive AB
-
skrev om Dekra Automotive AB
Hade en tid, men blev tvungen att utebli pga rusning på jobbet. Var redo att ta en straffavgift, men Dekra vägrade helt, eftersom tiden passerat. De tog fullt pris fast de de facto inte ens utfört besiktningen.
En avgift för att tiden blev tom är en sak, men företag som är så oflexibla inför att människor är människor och att saker kan hända, vill jag inte ha med att göra. Aldrig mer Dekra. -
skrev om Dekra Automotive AB
Hade jag kunnat ge minus-stärnor hade det blivit det. Jag hade bokat en tid hos Dekra i Johanneshov i södra Stockholm samt förbetalat det via Swish. Pengarna var dragna från mitt konto, men personen i kassan hävdade att det var obetalt i deras system. När jag visade honom betalningen i min mobil sa han otrevligt "Nej, det ser jag inte. Du har inte betalat".
Till sist gick jag med på att betala en gång till, denna gång med kort i kassan. För att säkerställa bevisningen spelade jag in konversationen på min mobil, vilket jag informerade personalen om. Den otrevliga personalen fortsatte att hävda att jag inte betalat. När de sedan skulle besiktiga bilen och jag gick iväg från kassan kom en i personalen efter och sa att de bestämt sig för att de inte ville besiktiga min bil, trots att jag vid detta lag alltså betalat besiktningen två gånger. "Om du inte litar på vårt betalningssystem, så litar du väl heller inte på att vi gör en korrekt besiktning".
Det var i och för sig en korrekt observation. Med tanke på deras extremt oförskämda och oprofessionella beteende hade jag säkert kunna förvänta mig en massa felaktiga anmärkningar.
Swishbetalningen hade gått via Klarna, och jag kontaktade Klarnas kundtjänst efteråt. Av dem förstod jag att det tydligen var något fel i Dekras IT-system, som gjorde att de inte fullföljde ordern, så att den stod som obetald i Dekras system.
Jag förstår också att personalen i kassan inte kan känna till sådana detaljer, men det ursäktar inte deras beteende. -
skrev om Dekra Automotive AB
Extremt dålig service och okunskap hos personalen i Solna. Har du t.ex. en spricka på vindrutan som inte skymmer förarsikten så får du nedslag på bilen. Inget välkomnande då jag anlände. Besiktningsmannen hade helt enkelt beslutat att ge nedslag på bilen så fort han såg mig. Rekommenderar ingen att åka dit, första och sista gången för min del!