Alla kategorier Museum Kalmar Kalmar Kalmar Slott

Kungsgatan 1, 392 33 Kalmar — Visa karta

Läs vad 3 kunder tycker om Kalmar Slott

• Andreas I
    Andreas I skrev om Kalmar Slott
    Riktigt trevligt slott som brukar vara öppet för det mesta. Om man går upp på slottsvallarna så får man en riktigt bra utsikt samtidigt som det är en grym plats att fika på. Jag har även varit på bröllop i slottskyrkan och det var en fin upplevelse. Jag kan verkligen rekommendera en timme eller två på Kalmar slott om man är i staden.
  • Katarina B
    Katarina B skrev om Kalmar Slott
    Det här är ett imponerande slott om du gillar historia och du riktigt hör historiens vingslag i det här slottet. Tydligen var maten salt på 1500- och 1600-talen så därför var det inte så konstigt att mycket vin inmundigades.
  • Cecilia K
    Cecilia K skrev om Kalmar Slott
    Det är vekligen skithäftigt att besöka Kalmar Slott. Det är verkligen bevarat sådär gammalt och härligt och jag minns så väl när man var yngre och var där på klassresa. Det var spännande som attan och det äckligaste var ju att man fick se fängelsehålan i golvet. Det roligaste tyckte man var det rummet där det fann lönndörrar som var omöjliga att se, och man sprang där och tryckte på allting. Det är jättekul för de yngre att åka dit!

Kungsgatan 1, 392 33 Kalmar