Alla kategorier Övrigt Stockholms län Stockholm Kungsholmen Djurgårdsmässans Sekretariat

Djurgårdsmässans Sekretariat

Olof O:

Läs vad 2 kunder tycker om Djurgårdsmässans Sekretariat

• Lars L
    Lars L skrev om Djurgårdsmässans Sekretariat
    Teaterförbundet är fullkomligt värdelöst. Otrevlig och inkompetent personal som är fullständigt omöjliga att få kontakt med. De är mer intresserade av att få in medlemsavgiften än att hjälpa sina medlemmar.

Jag håller helt och hållet med Knut J. Vilket annat fackförbund skulle acceptera att deras medlemmar gång på gång, produktion efter produktion, är tvingade att jobba för obetald övertid i osäkra anställningsformer?

Ronald som kommenterade ovanför jobbar för Teaterförbundet, så det är klart att han är partisk. Man biter inte den hand som föder en.

Lägg ner Teaterförbundet och starta något nytt. Gör om gör rätt. Om inte annat för att få ut betonghäckarna från Kaplansbacken att känna på arbetsmarknaden på riktigt! Sen kan ni komma tillbaka och berätta hur kul det är att jobba övertid obetalt varje dag.
  • Knut J
    Knut J skrev om Djurgårdsmässans Sekretariat
    Jag skulle ALDRIG rekommendera det här fackförbundet för någon. Man får en menlös medlemstidning en gång i månaden, annars struntar de fullständigt i sina medlemmar. Om det inte handlar om någon nedläggningshotad dockteater med två anställda, då är de heta på gröten.

Men att inte ens ha något avtal med SVT, som är en av de största arbetsgivarna i en bransch där produktioner går runt på obetald övertid och praktikanter, är ingenting annat än ett hån gentemot sina medlemmar.

Jag har begärt utträde efter över tio års medlemskap, och det är det bästa beslutet jag har fattat. Jag vill aldrig veta av det här skämtet till "fackförbund" igen. De får ha sina rödvinskvällar för sig själva i fortsättningen.

Kaplansbacken 2A, 112 24 Stockholm