Alla kategorier Övrigt Stockholms län Stockholm Kungsholmen Dragon`s Lair Föreningen

Dragon`s Lair Föreningen

Kungsholmstorg 8, 112 21 Stockholm — Visa karta

Box 6088, 17106, Solna
Dan T:
Anlitade Mälarvikens tak och bygg för att byta taket på min gamla mors hus i Järfälla. Bemötandet var utmärkt och pålitligt och när det till...

Övriga företag nära Dragon`s Lair Föreningen:

Box 6088, Solna
Dan T:

Läs vad 2 kunder tycker om Dragon`s Lair Föreningen

• Falsk I
    Falsk I skrev om Dragon`s Lair Föreningen
    Det här stället är knappast ett spelparadis eller något sånt. Det är främst en mötesplats och butik för att inte glömma "företag som vill åt dina pengar", jag ser inte varför man ska behöva bli medlem för att befinna mig i "lokalen" som består av en massa bänkar. Jag ser inte heller varför det är "förbjudet" att byta Magic kort med varandra i lokalen (butiken vill ju såklart att du byter in hos dem till lite knasigare priser)?! Det heter Trading Card Game av en anledning.

Kommer du med folk du känner, dra inte dit bara för att spela. Ha träffen hemma hos någon etc. Kommer du dit för att träffa nya människor får du vara beredd på följande:
    - Betala för medlemskap
    - Komma dit när det är väldigt få som är där.
    - Leta någon som spelar det du gör, eventuellt på din nivå. Kan bli svårt att hitta folk om spelet du spelar inte är 'mainstream'.

Det känns som att med forum och dylikt på nätet är det nästan bättre att bara lägga ut en tråd där det står att du söker spelare i ålder X som spelar Y med erfarenhet Z.

Nu till annat. Turneringarna de anordnar (se deras hemsida) är väldigt bra och lyckade. De har några datorer, men jag skulle föredra ett "riktigt" internetcafé som Inferno Online om man ska komma dit för att spela dataspel. Butiken har många intressanta brädspel (även import) man kan köpa och och säljer/byter in spelkort av olika slag vid disken.
  • David R
    David R skrev om Dragon`s Lair Föreningen
    Stockholms enda öppna mötesplats för alla som gillar spel. Perfekt för att träffa gamla och nya vänner. Innanför den oansenliga dörren döljer sig en butik med stans mest kunniga personal, och längre in hur mycket plats som helst för att sitta ner och spela. I början av 2012 öppnade en mindre Dragon's Lair i Skrapan på Södermalm också.

Kungsholmstorg 8, 112 21 Stockholm