Alla kategorier Klockor Örebro Örebro Edwalls Ur AB

Drottninggatan 14, 702 10 Örebro — Visa karta

Läs vad 1 kund tycker om Edwalls Ur AB

• Camilla W
    Camilla W skrev om Edwalls Ur AB
    Jag fick en klocka från Edwalls ur 2005. Jag har försäkrat den varje år. I augusti 2008 lämnade jag in den för att glaset spruckit. Tiden gick och de hörde inte av sig, när jag ringde efter en månad hade de inte fått glaset som de beställt. De beställde det igen, jag ringde igen. Det hade inte kommit och de skickade i väg klockan. 3 månader senare den 20 november får jag ett sms om att min klocka är klar. När jag ska hämta den ser jag direkt att det ramlat bort 4 stenar ur den. Jag påpekar detta och får vänta ytterligare 2 dagar. När jag kommer in för att hämta den ska de ha 300 kr av mig! 200 kr i självrisk och 100 kr för att de byt ett batteri som jag inte bett om. Jag vägrade, men fick till slut betal för batteriet. När jag kommer hem ser jag att de fortfarande fattas två stenar! Dåligt! Jag kommer ALDIG mer handla eller lämna in min klocka hos ERWALLDS UR igen. Camilla
    ====

081128 Rättelse. Det stämmer INTE att jag har "haft sönder" glaset på klockan tidigare. Jag lämnade in den en gång i våras för att det trillat bort stenar från den, för det fick jag betala 50 kr i självrisk vilket var helt ok. De två personal som gick igenom min klocka borde uppsöka optiker då det helt synligt är två stenar som är borta på armbandet. Det är hål där stenarna satt och det inte smuts under stenarna som en dam i butiken upplyste mig om (varför inte ta bort smutset om man ser det?). Jag vill också tilläga att jag tappade klockan i handfatet så att glaset sprack, Edwallds ur får det att låta som om jag "haft sönder" den med flit.
    Edwalls ur menar att de har gjort allt de har kunnat för mig? De har aldrig ringt mig och informerat om vad som händer med min klocka på 3 månaders tid! Jag själv har ringt dem 7 gånger och fått otydliga svar, de har inte gjort något för att kompensera mig. Personligen så tycker jag att jag skulle ha fått lagningen gratis. En muntlig ursäkt hade varit på sin plats när jag äntligen fick klockan efter 3 månaders tid.
    Camilla
    2008-11-27 Representant för Edwalls Ur AB svarar Camilla W
    Det stämmer att Camilla lämnade in sin klocka hos oss i Augusti i år eftersom att hon haft sönder glaset på den. Vi beställde ett orginalglas eftersom att det är det enda som passar. Men något glas kom inte och vi beställde om det vid flera tillfällen. Tillslut kände vi att vi inte längre kunde vänta och kontaktade då ett företag som kunde specialbeskära ett glas till klockan. Vi fick skicka den till dem. Klockan kom tillbaka och vi kontaktade Camilla. När Camilla skulle hämta klockan upptäktes det att stenar saknades. Vi ville såklart åtgärda detta, då det måste ha hänt när glaset sattes dit och vi hade missat det. Detta gjordes dagen därpå och vi behöll den till nästa dag så att limmet som fäster stenarna skulle torka. Två av oss som jobbar här gick igenom klockan som har hundratals stenar, och ingen mer saknades. Angående batteribytet så hade klockan stannat medans den var här så vi bestämde oss för att bjuda på ett batteri eftersom att det tagit så lång tid. Vad Camilla fick betala var 100:- för självrisken som igentligen var upphöjd till 200:- då detta var andra gången Camilla haft sönder glaset på sin klocka. Det är beklagligt att Camilla känner så här. Vi har gjort allt vi kunnat för att kunna vara henne tillmötes och önskar att vi kunnat göra det fortare men det var utom vår kontroll. Edwalls Ur

Drottninggatan 14, 702 10 Örebro