Energikompetens i Sverige AB

Energikompetens i Sverige AB

Välkommen till Energikompetens i Sverige AB!

Vi har funnits i branschen sedan 1998 och har därav mångårig kompetens inom el- och energiutredningar. Vi hjälper såväl villaägare som stora bygg- och fastighetsbolag att spara energi. Vårt mål är att du som kund ska minska miljöpåverkan men samtidigt minska kostnaderna.

Vi vill leva som vi lär och klimatkompenserar alltid. Vi har alla de certifikat inom energi, bygg och el som branschen efterfrågar. Välj oss för ett klimatsmartare val. Varmt välkommen att höra av dig till oss!

Läs vad 215 kunder tycker om Energikompetens i Sverige AB 2

2021-06-16
    Beställde en energiberäkning och fick ett mycket bra och proffsigt bemötande, snabb återkoppling och bra råd.
    2021-06-16
    Professionell hjälp och snabb återkoppling.
    2021-06-14
    Tillmötesgående bemötande i ett lite knepigt projekt med energiberäkning på en gammal befintlig fastighet och fokus på att hjälpa kunden.
    Hej! Tack för den fina rekommendationen! Lycka till med ombyggnationen. Energikompetens i Sverige AB
    2021-05-28
    Enligt vår överenskommelse skulle vinden och taket undersökas, förutom allt annat som ingår i denna typ av besiktning. Detta var alltså en statusbesiktning och jag var i första hand intresserad av att få en bedömning av de delar av huset som jag själv inte kommer åt och inte kan bedöma alls, alltså vinden och hustaket.
    Men besiktningsmannen ville först inte alls gå upp på vinden utan stannade på stegen. Jag fick uppmuntra honom att gå upp vilket han då gjorde, medan jag stod kvar på stegen upp till takluckan för att se och höra vad som händer.
    Men han undersökte endast den ena halvan av vinden, den som ligger norr om skorstenen. Det gick mycket snabbt och jag tvivlar på att han var noggrann i detta. Den andra halvan lyste han mot på avstånd.
    När det gäller yttertaket klagade han på stegens infästning. Men han stod högst upp på stegen när han sa att han inte vill gå upp på taket eftersom han inte hade någon sele med sig. Så eftersom han inte gick upp på taket utan bara kikade från sin plats på stegen litar jag inte på hans bedömning. Den motsatta sidan av taket såg han ju inte alls, och huset är ganska högt så jag tror inte att man kan bedöma allt från marken, vilket han menade sig kunna göra. Skorstenen ville jag ju också ha undersökt, men så blev det alltså inte.
    Jag frågade om han kunde pruta lite p g a att besiktningen inte blev utförd enligt vårt avtal, men han bara tittade på klockan och svarade att han nu jobbat i tre timmar, så priset skulle inte ändras. Fakturan är på 9. 200 kronor.
    mvh
    Anneli Vinsa, Textilgatan 2, 74742 Gimo
    Hej Annelie, Vad tråkigt att du inte känner dig helt nöjd. Vi gör alltid vårt bästa efter de förutsättningar som finns. Bedöms det som en risk så kan vi ej beträda dessa ytor. Skorstenar är det sotare som besiktigar med jämna intervaller, det görs ej av besiktningsman. Energikompetens i Sverige AB
    2021-05-22
    Jag beställde en energibalans beräkning via mail och fick ett snabbt och väl bemött svar. Hade förväntat mig ett svar på rapporten efter en vecka tidigast men svaret kom till min förvåning redan efter en arbetsdag. Företaget känns väldigt proffsigt och välorganiserat.
    Hej Tony, Tack för din fina rekommendation! Energikompetens i Sverige AB
    2021-05-20
    Snabba med att få tid, tog sig tid på plats och förklarade vad dom gjorde, varför dom gjorde så etc.

Jag trodde dessutom inte att det ingick i priset att dom gick runt med värmekamera, men det gjorde dom. Kan verkligen rekommendera dom.

Villa i Norrby Haninge.
    Hej Kristoffer, Vad kul att du är nöjd med våra tjänster. Stort tack för din rekommendation! Energikompetens i Sverige AB
    2021-05-17
    En tjänst för att bevaka bygget.

Bolaget är extrem hjälpsam och pedagogisk vilken är en behov när man som lekman inte är med på alla begrep.

Extrem nöjd, rekommenderas stark.
    Hej Dimitrios, Stort tack för din rekommendation! Energikompetens i Sverige AB
    2021-05-14
    Energideklaration vid försäljning av villa.
    Proffsigt bemötande av tekniker och ett väl utformat protokoll som var lätt att förstå
    Hej Peter, Tack för att du gett en så fin rekommendation. Lycka till med försäljningen! Energikompetens i Sverige AB
    2021-05-11
    Snabb hjälp när jag behövde det som bäst
    Hej James, Vad kul att Energikompetens kunde stå till din tjänst! Energikompetens i Sverige AB
    2021-05-06
    Energideklation
    Jättebra bemötande
    Dom uppfyllde mina förväntningar
    Hej Stefan, Tack för din rekommendation! Vad kul att vi levde upp till dina förväntningar. Energikompetens i Sverige AB
    2021-05-06
    Vi köpte energideklaration.

Hittade Energikompetens på Internet. Ringde och pratade med Cissi och vi kom överens om att deklarationen skulle göras veckan därpå. Joel som kom och gjorde deklarationen var mycket kunnig, tillmötesgående och trevlig. Skriftligt resultat med förslag på ändringar fick vi efter bara ett par dagar.

Alltså enkelt, smidigt och snabbt.
    Hej Eva-Lena, Tack för att du tagit dig tid att rekommendera oss. Det glädjer oss att du är nöjd! Energikompetens i Sverige AB
    2021-04-30
    Energideklaration inför försäljning av fastighet
    Hej Maj-britt, Stort tack för din rekommendation. Lycka till med försäljningen! Energikompetens i Sverige AB
    2021-04-27
    Mycket snabbt och kompetent utfört. Bra bemötande och hjälpsamma med att besvara frågor. Jag fick dessutom kompletterande beräkningar på olika åtgärder jag var nyfiken på. Kan inte bli annat än toppbetyg.
    Hej Robert, Tack för din rekommendation! Lycka till med de energibesparande åtgärderna. Energikompetens i Sverige AB
    2021-04-27
    Trevliga och såg lösningar istället för hinder. Mycket professionella.
    Hej Magnus, Vad kul att du är nöjd med våra tjänster. Tack för din rekommendation! Energikompetens i Sverige AB
    2021-04-23
    Snabb och professionell hantering av ärenden som rör energiberäkningar.
    2021-04-23
    Energiberäkning av nybyggnation tillbyggnad. Mycket väl bemött, snabb hjälp. Rekommenderas starkt.
    Hej Lasse, Tack för den fina rekommendationen! Lycka till med tillbyggnaden. Energikompetens i Sverige AB
    2021-04-23
    Beställt energideklaration och dom är trevliga och snabba samt kompetenta till ett rimligt pris
    Tack så mycket för er rekommendation! Energikompetens i Sverige AB
    2021-04-13
    Vänlig kontakt.Blev kontaktad i god tid
    om förändringar om mötestid.
    Snabb service.
    Hej Jan, Vad kul att du är nöjd med vår service. Tack för din rekommendation! Energikompetens i Sverige AB
    2021-04-09
    Professionella och trevligt bemötande!
    Hej, Stort tack för den fina rekommendationen! Energikompetens i Sverige AB
    2021-04-08
    Överlåtelse besiktning
    Väldigt Trevlig besiktningsman
    Hej Stefan, Vad kul att du är nöjd med besiktningen och besiktningsmannen. Lycka till med försäljningen! Energikompetens i Sverige AB
    2021-04-07
    Mycket bra bemötande från handläggare.
    Bra förklaringar.
    Hej Pernilla, Stort tack för din fina rekommendation! Energikompetens i Sverige AB
  • Emelie Stendahl
    skrev om Energikompetens i Sverige AB
    2021-04-07
    Energideklaration för brf. Enkelt och smidigt, all kommunikation har fungerat bra.
    Hej Emelie, Tack för att du tog dig tid att rekommendera oss. Det glädjer oss att ni är nöjda! Energikompetens i Sverige AB
    2021-04-05
    mkt bra, kreativa och hjälpsamma samt de ville kunden väl, fan lösningar för ett gott resultat. Hjälpte till med täckning, återkom med feedback och var allmänt proffsig. Kan varm rekommendera detta bolag.
    Hej, Vad kul att läsa din fina rekommendation. Stort tack! Energikompetens i Sverige AB
    2021-03-30
    Behövde energideklaraton vände mig till energikompitens dom hjälpte mig snabbt och proffsigt inga problem
    Hej Torgny, Vilka fina ord! Stort tack för din rekommendation. Energikompetens i Sverige AB
    2021-03-29
    Var strålande vid hjälp kring energiberäkning vid ett bygglov. Rekommenderas varmt
    Hej Patrik, Härligt att läsa att du är så nöjd. Vi tackar för din rekommendation! Energikompetens i Sverige AB
    2021-03-28
    Bra och trevliga att ha att göra med. Tydlig rapport.
    Hej Mattias, Tack för en fin rekommendation! Energikompetens i Sverige AB
    2021-03-25
    Energideklaration med goda råd o proffsig genomgång. Mkt trevligt bemötande.
    Företaget levde helt klart upp till förväntningarna.
    Kan rekommenderas!
    Hej Sten, Stort tack för din fina rekommendation. Vad kul att läsa att du är nöjd! Energikompetens i Sverige AB
    2021-03-23
    Jag köpte ett energipaket inför försäljning. Mina höga förväntningar blev besanna. Företaget levererade och diskuterade med mig på ett begripligt sätt och jag upplevde en positiv atmosfär under hela besöket. Rapporten var enkel att förstå och gav mig idéer inför framtida satsningar.
    Hej Måns, Vad kul att vi levde upp till dina förväntningar. Lycka till med dina framtida satsningar och tack för din rekommendation! Energikompetens i Sverige AB
    2021-03-21
    Beställde en energibalansberäkning. Snabb återkoppling och bra service.
    Tack så mycket för din rekommendation! Lycka till med nybyggnationen. Energikompetens i Sverige AB
    2021-03-16
    Jag köpte en energideklaration i samband med husbyggnaderna och jag kan bara säga att de var oroligt pedagogiska och förstående för hur det skulle hanteras och. Illa frågor som skulle ställas.
    Tack Ozan för din rekommendation! Energikompetens i Sverige AB
    2021-03-16
    Mycket bra service, bara ++++++++
    Vad kul att läsa, stort tack för din rekommendation! Energikompetens i Sverige AB
    2021-03-11
    I have only good words to say. Replies were quick. All of my questions got answered. Got good suggestons and I felt that our contact was really thinking with me and tried to give the best advice.
    Thank you so much for your kind words. Energikompetens i Sverige AB
    2021-03-08
    Kontrollansvarig till bygget av fritidshus
    2021-03-03
    1, täthets-provtryckning av en fastighet.
    2, Bra och trevligt bemötande.
    3, Hade blivit rekommenderad företaget och dom uppfyllde allt.
    4, trevligt bemötande, kunnig tekniker och snabbt svar.
    Vad kul att läsa din rekommendation och att vi levde upp till dina förväntningar. Stort tack! Energikompetens i Sverige AB
    2021-03-02
    Snabbt och smidigt. Kom på utsatt tid, och höll det dom lovade!
    2021-03-01
    Toppenjobb med energideklarationen
    Hej Joni, tack för din rekommendation! Energikompetens i Sverige AB
    2021-03-01
    Energideklaration pga Ab husförsäljning .
    2021-02-26
    Utförde en energideklaration. Mycket proffsiga och kundbemötande i toppklass.
    Tack så mycket för dina fina ord! Energikompetens i Sverige AB
    2021-02-22
    Proffsigt och vänligt bemötande när Energikompetens utförde energideklaration för vårt nybyggda hus.
    Väldigt prisvärt och de var snabba.
    2021-02-20
    Föreningen upphandlade en Energideklaration för BRF Spettet 3.
    Trevligt bemötande och utsatt tid hölls för ankomsten. Vi gick 2 personer från föreningen tillsammans med Energikompetens igenom alla utrymmen som de begärt tillträde till i fastigheten.
    Sammanfattning; en bra upplevelse och en noggrann kontroll utfördes.
    Tack för er rekommendation, vad kul att ni är nöjda! Energikompetens i Sverige AB
  • Brf V
    skrev om Energikompetens i Sverige AB
    2021-02-04
    Vi beställde vår Energideklaration av Energikompetens efter att ha fått ett erbjudande om ett pris som understeg det vi tidigare betalat för samma tjänst. Det är ändå något som måste göras o känns som ett nödvändigt ont.

Datum bokades och fick bokas om pga att kontrollanten inte var helt kurant, absolut helt okej i dessa tider. Nytt datum bokades så småningom och kontrollen kunde göras. Jag gick med kontrollanten och vi satte oss ner och diskuterade vår brf´s situation och lite funderingar vi haft angående energin. Några idéer var värda att fundera vidare på medan andra troligen skulle ha så lång återbetalningstid att de kunde skjutas på framtiden. En bra diskussion.

När så energideklarationen anlände så var den så mycket mer än bara något nödvändigt ont. Där fanns en sammanfattning av statusen för alla våra hus (4 st) och förslag på åtgärder med beräknad tid för att investeringen skulle betala sig. En del tips var rena gratisåtgärderna, andra betalar sig på ett år medan några inte skulle betala sig alls, men kommer att utföras löpande varteftersom vi måste.

Jag kan inte minnas att vi tidigare fått så mycket matnyttig information i samband med energideklarationen och att den dessutom utfördes till ett mycket förmånligt pris gör inte det hela sämre.

Vi kommer att återkomma.
    Stort tack för er rekommendation. Lycka till med energibesparingarna! Energikompetens i Sverige AB
    2021-02-02
    Jag beställde en energiberäkning och hade kontakt med Cilla.
    Jag blev väldigt väl bemött och fick bra feedback i telefon på hur jag skulle gå tillväga och att allt blev riktigt inskickat. Redan efter två dagar var allt klart. Väldigt nöjda. Tack.
    Hej Theresa, Vad glad jag blev av att läsa din rekommendation! Tack och lycka till med nybyggnationen. Vänligen, Cilla Energikompetens i Sverige AB
    2021-02-02
    Hej!
    Min mamma Irene ska sälja sitt hus och då kontaktades ni genom mäklaren.
    Mamma tyckte hon fick ett väldigt bra besök av en trevlig kille!

Mvh/ Maria
    Hej Irene, Supertack för din fina rekommendation! Energikompetens i Sverige AB
    2021-01-26
    Vi köpte besiktning och framtagande av ny energideklaration. Superbra bemötande, tydlighet i åtgärder som går att förbättra och allmänt en bra upplevelse!
    Stort tack för er fina rekommendation! Lycka till med energibesparingen. Energikompetens i Sverige AB
    2021-01-26
    Proffsiga
    Snabba
    Trevliga
    Rekommenderar varmt
    Supertack för er fina rekommendation! Energikompetens i Sverige AB
    2021-01-20
    Talade med Energikompetens i Uppsala om att vi i våran förening behövde en ny energideklaration.
    De är mycket trevliga att tala med. De vet vad de pratar om.
    Gjorde upp om en tid. Peter Sundmark kom och han gick igenom hela anläggningen. Tog någon timme. Han gick igenom efteråt alla plus och minus. Mycket bra bemötande. Hoppas de finns kvar om 10 år.
    Tack så jättemycket för er fina rekommendation! Vi hjälper er gärna nästa gång det är dax att förnya energideklarationen. Lycka till med energibesparingen. Energikompetens i Sverige AB
    2021-01-19
    Energideklaration
    Bra bemötande
    Jag blev lite förvånad när representanten efterfrågar tilluftsventiler på yttervägg ovan fönster när han fått uppgiften att jag har ett återvinningsaggregat för ventilation. Miss eller okunnig?
    I övrigt en trevlig representant
    Hej Hans, Tack för din rekommendation. Angående tilluftsventilerna så brukar inte äldre byggnader ha FTX-ventilation. Vad kul att du är nöjd med bemötandet i övrigt. Energikompetens i Sverige AB
    2020-12-29
    Att utföra en Energideklaration.

Begärde offert vilket vi fick. Trevligt och korrekt bemött.

Tekniker på plats gjorde vad som förväntades. Trevlig och uppträdde professionellt. Fick intrycket att han kunde sin sak.
    Vi fick ett utlåtande som var enligt "regelboken" och som vi nu kan använda för uppföljning, justeringar och planering.
    Stort tack för er rekommendation! Lycka till med energibespringen. Energikompetens i Sverige AB
    2020-12-21
    Energikompetens hit för en energibedömning av huset, som håller på att säljas.
    Jag blev bra bemött och ärendet sköttes helt korrekt, tycker jag.
    Hej Ylva, Tack så mycket för din fina rekommendation! Energikompetens i Sverige AB
    2020-12-21
    Önskade utförande av en energideklaration på vår villa. Energikompetens var från första till sista kontakt mycket trevliga och kompetenta! De var snabba och prisvärda. Kan varmt rekommendera deras tjänster!
    Hej Linnea, Vad kul att läsa din rekommendation. Stort tack! Energikompetens i Sverige AB