Evoli AB

Evoli AB

Välkommen till Evoli AB!

Vi på Evoli AB ger dig en trygg bilförsäkring till ett lågt pris. Varför ska du betala för olyckor andra orsakar? Därför har vi bäst pris för dig som är över 30 år, haft körkort länge och sällan orsakar skador på din bil.

Typ av försäkringar vi erbjuder: Trafik, brand, stenskott, stöld, rättsskydd, bärgning, plåtskada, motorskada, djurkollision med mera.

Hos oss slipper du telefonköer eller blanketter. Ändra, avsluta eller uppdatera din försäkring direkt i appen. Ett modernare sätt att hantera din bilförsäkring. Vi är licensierade av finansinspektionen och samarbetar således med några av världens största försäkringsbolag.

Välkommen att besöka vår hemsida för att räkna ut ditt pris, enkelt, snabbt och flexibelt.

Läs vad 45 kunder tycker om Evoli AB 2

• 2021-02-09
    Köpte en helförsäkring för en bil. Det var ett bra pris, saknade dock att jag inte kunde lägga till en assistans försäkring utan självrisk, hade tänkt köpa en sådan vid sidan av annars.
    Nu avbokade jag försäkringen på Evoli då jag fick med en prova på försäkring av bilfirman när jag köpte bilen.
    Jag åter kommer säkert efter denna gått ut framöver.
    Det gick lätt o snabbt att få kontakt med Evoli.
  • 2021-02-05
    Precis blivit kund efter att ha valt billigaste premien via Compricer. 322:-/mån skulle det kosta för mig och 3864:-/år. Det var inte hela sanningen utan det blev 4178:-/år eftersom det inte är 322:-/månad alla månader utan enbart de månader med 30 dgr. Falsk marknadsföring skulle jag kalla det.
    Hej Christine, Det stämmer att vi visar priset för en månad med 30 dagar vilket betyder att månader med 31 dagar blir dyrare och månaden med 28 dagar blir billigare, men en så pass stor prisdifferens som du skriver ska det inte bli. Du får gärna kontakta oss på 0660 - 66 06 66 så vi kan titta på din försäkring. Evoli AB
  • 2021-01-14
    Jag köpte en bilförsäkring. Fick bra och snabb hjälp med att uppdatera information. Känner att jag har blivit bemöt på ett professionellt sätt i mina interaktioner. Rekommenderas starkt
  • 2021-01-14
    Bra och snabbt svar dessutom trevligt
  • 2021-01-12
    Har köpt en bilförsäkring.
    Trevligt bemött varenda gång jag ringt dit. (Tar tid innan någon svarar ibland)
    Nystartat företag vilket gör att det känns intimt. Nästan alltid samma tjej som svara när man ringer. Man slipper telefonkö.
    Skulle gärna kunna gå in på "mina sidor" och se betalningar, framtida betalningar och min självrisk osv.
    Med deras superpriser och att man alltid kan säga upp försäkringen när som helst plus att man kan chatta så ska det mycket till för att jag ska säga upp min kontakt med dom.
  • 2021-01-12
    Bäst pris. Snabb och trevlig kundtjänst. Topp på alla sätt.
  • 2020-12-13
    Fantastisk service av Isabella
  • 2020-12-08
    Försäkrat min bil hos evoli, trevlig och proffsigt! Kom snabbt fram på telefon vilket är ett stort plus.
  • 2020-12-08
    Bilförsäkring bemötandet var bra jag fick den hjälp jag behövde snabbt och trevligt.
    Jag tycker att ni levde upp till mina förväntningar.
  • 2020-12-08
    Bilförsäkring. Mycket nöjd. Det var enkelt att komma igång och det har en trevlig och snabb service.
  • 2020-12-01
    Bilförsäkring. Helförsäkring. Istället för vagnskada har man plåtskada i villkoren.
    Väldigt dåligt. Kunde inte ändra till vagnskada vilket gjorde försäkringen helt ointressant.
    Varning läs deras villkor noga.
    Hej Ronnie, Trist att det blivit ett missförstånd. Vi har skrivit plåtskada för att förtydliga vad som ingår i just själva vagnskademomentet. Om du har en helförsäkring hos oss har du även vagnskada vilket är det som ingår i alla helförsäkringar hos våra konkurrerande bolag. mvh evoli, Kundtjänst. Evoli AB
  • 2020-11-24
    Det gick snabbt att teckna försäkringen , pengarna drogs på sekunden ,MEN ,,,, kundtjänsten och telefonin fungerar inte alls. Ingen som svarar i telefon . Finns inte självservice som man loggar in sig i sin egen profil . Det ser så oseriöst ut att inte ens går att anmäla en skada per telefon , ingen svarar ju . Nej ,ska omedelbart avsluta min försäkring hos de.
    Hej Honeyeh B, Tråkigt att du haft en tråkig upplevelse av vår telefoni. Vi hade tekniska problem med vår växel igår vilket gjorde att alla samtal inte kopplades fram. Problemet ska nu vara avvärjt och det går nu att ringa som vanligt till oss igen. Vi ber om ursäkt att det har orsakat problem för dig och du är nu välkommen att kontakta oss så ska vi hjälpa dig på bästa sätt. mvh Kundservice Evoli AB
  • 2020-11-20
    Upplevde servicen mycket bra. Sen får vi se i framtiden hur det blir. Återstår att se. Kom igen om ett år. Trevlig Helg.
  • 2020-11-11
    Tråkig erfarenhet av Er kundtjänst som ger ett väldigt osäkert, oprofessionellt intryck med stora problem att lyssna först, svara sedan och förmår inte förklara utan hänvisar bara till "Back Office".
    Sedan konstigt bemötande på en enkel prisfråga med tjafs till svar (Isabella) och att köpa försäkringen från annat företag, när Ert medskickade prisplan inte stämmer med de uppgivna månadsavg. baserade antal dagar.
    Försäkring som påbörjas 1a dagen i månaden debiteras nämligen med en annan summa än prisplanen anger.
    Det borde vara enkelt att räkna ut eller åtminstone svara varför det inte stämmer, trots små summor får kunden ett dåligt intryck om att systemet inte är på plats som senare kan leda till extra avgifter.

Framför allt, varför ska kunden behöva bemötas med tjafs på enkla produktfrågor Patrik Lundholm och Daniel Laiti?
    Dessutom behöver era anställda få någon form av utbildning på systemet och produkterna innan de börjar, så att de känner sig trygga att svara på frågor
    Hej, Tråkigt att höra att du inte känner att du fått svar på de frågor du haft. Har precis skickat ett mail till dig och svarat på dina frågor om öresavrundningar. Du kan maila mig direkt om du har ytterligare frågor. mvh Patrik, VD evoli AB Evoli AB
  • 2020-10-29
    1. bilförsäkring
    2. bra bemötanden på mina mejl
    3. att den dag det händer något så vill jag ha er hjälp
    4. försäkrade bilen igår . får återkomma
  • 2020-10-23
    Supersnabb och trevlig service
  • 2020-10-21
    Snabbt o smidigt försäkrad. Utan massa papper att signera.
  • 2020-10-11
    Enkel och överskådlig hemsida. Ganska låga premier på bilförsäkring, dock högre än Volvia. Så därför bytte jag till Volvia.

Min förväntan var att ni skulle vara billigare än Volvia.

Sammanfattning: Bra men inte bäst.

Mvh/Bertil T
  • 2020-10-08
    Försäkring. Bra och smidigt bolag.
  • 2020-10-08
    Min handläggare var proffsig och smart. Fast jag sade fel reg.nr.
  • 2020-09-24
    Bara bra bra bra bemötande bra hjälp
  • 2020-09-17
    Svåra att få tag på inget telefonnummer fick inget försäkringsbrev gick ej att betala årspremie var tvungen att teckna autogiro
    Hej! Vi tackar för din feedback och vill informera om att vi nu har gjort telefonnumret synligare på vår hemsida. Försäkringsbrev skickar vi digitalt när du tecknat försäkringen, kontakta oss i chatten eller på 0660-66 06 66 om du vill att vi skickar det igen. Vi vill även informera om att förutom autogiro så erbjuder vi numera också kortbetalning. Vi hoppas även kunna erbjuda helårsbetalning längre fram. Vänliga hälsningar, evoli Evoli AB
  • 2020-09-17
    De är otroligt tillmötesgående, proffsiga och hjälpsama. Toppen! Varmt rekommenderas.
  • 2020-09-09
    Köpte bilförsäkring från Evoli. Blev bemöt mycket fint.
  • 2020-09-07
    Helförsäkriade min bil
    Gjorde en del misstag vid köpet som snabbt klarades upp av kundtjänst
    Mycket servicminded framförallt ett gång rider till Isabell
  • 2020-08-19
    Snabbt och enkelt! Bra pris och inget onödigt interagerande med bolaget. /Joakim
  • 2020-08-18
    Billigt och lätt att förstå, trevliga på telefon!
  • 2020-08-12
    Bilförsäkring, snabbt och enkelt bemötande. Förväntade ett bättre pris än Länsförsäkringar och det besannades. Knappt 200:-/mån lägre.
    Sammanfattning: rätt pris, snabbt och enkelt
  • 2020-08-12
    Snabb Digital återkoppling när jag hade frågor om min bilförsäkring.
  • 2020-07-30
    Ett trevligt försäkringsbolag - fler sådana behövs! Vänligt och professionellt bemötande i deras kundtjänst!
  • 2020-06-18
    Köpte nyligen bilförsäkring. Det gick snabbt och enkelt; några vidare erfarenheter har jag inte.
  • 2020-06-17
    Snabbt och bra och aktivt.tack så ❤️-ligt 🙂
  • 2020-06-16
    Bytte framruta, funkade helt OK!
  • 2020-06-11
    Bra pris, fick snabbt svar på de frågor jag hade. Mycket bra intryck och väldigt nöjd!
  • 2020-06-10
    Ett utmärkt bemötande! Snabb och enkel hantering och prisvärt
  • 2020-06-09
    Mycket nöjd med det alternativ som erbjöds. Kan varmt rekommendera.
  • 2020-06-08
    Ett utmärkt bemötande! De vet vad man som kund vill ha och behöver.
  • 2020-06-08
    Snabbt trevligt bemötande, och bra pris.

Mycket nöjd.
  • 2020-06-08
    Evoli har helt klart identifierat en del i marknaden som inte fokuserats på historiskt. Smarta aktuarier i kombination med att belöna rationella förare som vet att de inte eller sällan orsakar olyckor, dvs som jag, är helt klart uppskattat!
  • 2020-06-08
    Blev uppringd inom några minuter när olyckan (tyvärr) var framme. Fick snabb och proffsig hjälp med hur jag skulle göra för att laga min bil. Så är väldigt nöjd med min försäkring.
  • 2020-06-08
    Fick en prisvärd bilförsäkring via Evoli, tack!
  • 2020-06-08
    Halva priset jämfört med Länsförsäkringar och en väldigt trevlig kundservice.
  • 2020-06-08
    Bilförsäkring (hel men tillägg).
    Snabb och enkel hantering och prisvärt.
  • 2020-06-08
    Otroligt, smidig och prisvärd tjänst.
  • 2020-06-05
    Väldigt billig helförsäkring på min bil. Fick ett pris som låg 34% under närmaste konkurrent när jag kollade Insplanet och registreringen tog ingen tid alls. Inte haft någon skada.