Fasad & Interiör

Fasad & Interiör

Är det dags att renovera en villa, lägenhet eller kanske ett kontor? Då är du varmt välkommen till Fasad & Interiör AB, vi hjälper både privatpersoner och företag att bygga till och att bygga nytt.

Vårt byggföretag har kapaciteten att klara av det mesta inom byggprojekt och vi sätter alltid kvalitet framför kvantitet. Oavsett om du behöver totalentreprenad, måleri, snickeri, badrumsrenovering, kakel eller klinkers kan vi garanterat finns en lösning.

Kontakta oss så ser vi över dina möjligheter. Varmt välkommen!

Läs vad 45 kunder tycker om Fasad & Interiör 2

2021-09-21
    Trevligt bemötande. Renoverade badrum och tvättstuga. Klinkers i hall. Mycket nöjd med resultatet.
    2021-09-16
    Vi är väldigt nöjda med Fasad & Interiör!

F&I har byggt ett rum på vinden i vår enplansvilla åt oss under vår och sommar 2021. Arbetet inkluderade platsbyggd trappa, fasad- och takfönster, lagt och slipat brädgolv, platsbyggd bokhylla mm.

För att sammanfatta:
    - Väldigt duktiga hantverkare, speciellt de snickare vi haft hos oss. De byggde trappan inklusive trappräcket av bara några reglar och slätspont. Trappräcket att m.a.o helt tillverkat av slätspontsplankor.
    - Man diskuterar alltid lösningen innan de sätter igång och de är lyhörda på kundens åsikt och önskemål
    - De håller vad de lovar i stort och smått
    - Kommer alltid på utsatt tid, och om de inte kan komma meddelar de detta via telefon eller sms
    - Mkt trevliga hantverkare som aldrig kändes som ett störningsmoment även om vi nu under Corona jobbat hemifrån varje dag. Vi hade som rutin att alltid starta dagen med en kopp kaffe 07:00 tillsammans med hantverkarna, då vi pratade om vad som skulle hända under dagen och även bara lite allmänt snack.

Vi rekommenderar Fasad & Interiör och hoppas fler får en lika positiv upplevelse som vi hade tillsammans med dem!
    2021-09-16
    Väldigt nöjd med Fasad & interiör som helentreprenör för mitt nya badrum, snabba, effektiva och ett super resultat
    2021-06-02
    Fasad och interiör byggde om vår toalett till badrum. Vi är mycket nöjda med kommunikationen, utförandet och slutresultatet. Stark rekommendation!
    2021-04-06
    Snabb badrumsrenovering med trevlig och kunniga montörer.
    Jag är mycket nöjd med resultatet och mitt nya badrum.
    2021-03-26
    Fasad och Interiör har renoverat mitt badrum. Proffsigt och vänligt bemötande hela tiden. De var mycket hjälpsamma när jag hade missat att beställa saker. Mycket trevliga, ordentliga och duktiga hantverkare.
    Och - supersnyggt badrum!!!
    2021-03-25
    Mycket fint arbete. Har hållit vad de lovat!
    2021-02-23
    Fasad & Interiör har helrenoverat ett badrum på 4 kvm hos oss. Vi valde Fasad & Interiör då de gav ett bra bemötande vid besök och offerten kom snabbt, var tydligt specificerad och med ett rimligt pris. Ändringar och anpassningar har varit lätta att göra och Fasad & Interiör har tagit hand om allt från start till slut. Badrummet blev till och med klart snabbare än jag hade räknat med. Det känns som de har ett välsmort maskineri som fungerar mycket bra.

Uppdateringar under arbetets gång kunde varit bättre då vi ej var på plats under renoveringen för att se hur allt fortskred men allt som allt är vi väldigt nöjda med vårt nya badrum!
    2021-02-11
    Renovering av badrummet. Dom hanterade allt ifrån början till slut. Ordning och reda på projektet. Jag visste hela tiden nästa steg i renoveringen. Vi fick också bra förbättrings förslag som vi gillade, resultatet blev väldigt bra. Blir det en badrums renovering till så går jobbet till Fasad & Interiör.
    2021-02-04
    Gjorde om badrummet och allt fungerade perfekt. Bra bemötande och ett fint utfört arbete. Mycket nöjd!
    2021-02-04
    Trevlig och kunniga, håller tiden,
    Jättesnyggt jobb, vi är mer än nöjda!!
    2020-12-03
    För renovering av badrum bad vi om offert från Fasad och Interiör som kom redan ett par dagar efter för att göra en bedömning. Vi skulle få offerten inom en vecka, men redan samma kväll kom den via e-post. Anbudet verkade rimligt och de kunde börja ganska snabbt så vi tog det.
    Detta visade sig vara typiskt för företaget, bra bemötande och snabbt agerande. Mina förväntningar var att arbetet skulle vara klart efter 4-5 veckor, det blev i stället 3 veckor - på dagen!
    Dessutom var samtliga hantverkare mycket trevliga, snabba och duktiga och vi är mycket nöjda med resultatet.
    2020-11-16
    Renoverade kök o badrum samtidigt. Trevliga o engagerade hela vägen, höll tiden, offerten stämde. Lätta att få kontakt med. Generösa med tips o idéer. Är supernöjd, rekommenderar dem varmt!
    /Sara, Lund.
    2020-11-15
    Renovering av innertrappa och uppbyggnad av garderob på övervåning. Anlitar gärna företaget igen.
    2020-11-14
    Badrumsrenovering
    Trevligt bemötande, och ett fint och bra resultat. Imponerad över att de sopade och plockade undan varje dag.
    Vi hade dock önskat en veckoavstämning, eller någon annan form av återkoppling av det fortlöpande arbetet.
    2020-10-22
    Renoverade badrum. Proffsiga hantverkare och trevligt bemötande!
  • Michael B
    2020-09-09
    Vi beställde en badrums renovering och blev väl bemötta, dem levde upp till mina förväntningar lite +- på tidsplanen men dem löste allt jag bad dem om och tog själva initiativ till att lösa diverse problem. Allt som allt en bra firma som jag kan rekommendera. Mvh M.Rasta.B
    2020-09-09
    De renovera vårt badrum och det blev precis som vi ville ha det. Superbra kommunikation, helt enligt tidsplan och superproffsigt gjort. Kan verkligen rekommendera!!
  • 2020-08-21
    Total badrumsrenovering inkl. stambyte.
    Duktiga och noggranna, badrummet blev jättefint.
    Samarbetet som de hade med kakelvaruhuset gjorde dessutom att jag fick ett mycket bra pris på inredningen. Jag är väldigt nöjd och samtliga jag varit i kontakt med har varit intresserade av att jag skulle känna mig så.
  • Sofia H
    2020-08-15
    Vi har renoverat vårt badrum och valde då Fasad och interiör! Jag uppskattade flexibiliteten i samband med att vi tog fram offerten, vi valde till och bort innan vi var helt nöjda. De började jobbet på utsatt tid, sen tog arbetet lite längre tid än beräknat men fortfarande inom det spannet vi hade förväntat oss. Vi hade löpande kontakt med projektledaren då vi inte var hemma större delen av renoveringstiden, där kontakten fungerade mycket bra. Jag uppskattar också att de var kreativa i att hjälpa oss hitta snygga lösningar, och vi är mycket nöjda med slutresultatet!
    2020-02-27
    Vi valde Fasad och Interiör för renovering av vårt badrum. Vi hade ett flertal anbudsgivare, men Peter från Fasad och Interiör har från allra första besöket alltid varit i tid och hållit allt som lovats.
    Hela renoveringen kom igång på utsatt tid, alla som varit här och gjort sin del av renoveringen har varit väldigt trevliga och kunniga.
    Allt har helt enkelt flutit på långt över förväntat och resultatet är vi väldigt nöjda med!
    Jag skulle använda Fasad och Interiör igen och rekommenderar dem starkt!
    2020-02-27
    Badrum och målning helt hus. Trevliga, punktliga, arbetsamma och noggranna. Lätt att få tag på, närvarande och samarbetsvilliga.
    2020-02-26
    Helrenovering av garage, hall, badrum och tvättstuga, inklusive el och vvs.
    Renoveringen var prisvärd och vi fick ett mycket bra resultat.

Peter som är chef/ägare till firman är mycket lätt att ha och göra med och löser de problem som kan tänkas dyka upp utan bekymmer eller diskussioner, är guld värt när man har ett större projekt igång med flera inblandade.
    2019-12-27
    Fasad & Interiör renoverade vårt badrum 2019. Vi tycker slutresultatet blev utmärkt. Hantverkarna hade bra känsla för noggrannhet, var trevliga och pratade svenska eller engelska. Arbetet påbörjades enligt avtalad tid. Det tog lite längre tid än vad vi väntat innan det sista var klart, men det gjorde oss inget.
    Det skedde några små missar under arbetets gång som kunde ha undvikits med tydligare kommunikation/specifikation i början av jobbet, men det mesta kunde lösas efterhand. Det hade underlättat om vi haft noggrannare ritningar/mått på allt redan från början. Men överlag är vi mycket nöjda med arbetet och företaget.
    2019-12-12
    Bra service och kundvänlig
    Lyhörd
    2019-12-11
    Fasad & Interiör inredde vår vind till att bli 2 sovrum och ett allrum i vår 1,5 plansvilla. De flytspacklade golvet och skumisolerade tak och väggar innan inredningen satte igång. De utförde även håltagning för trappa i betongbjälklag.
    De utförde all regling, gipsning, spackling, målning, elarbete och golvläggning.
    Vi är mycket nöjda med deras arbete, och alla oväntade grejor som dök upp under arbetets gång löste de med bravur.
    Vi rekommenderar Fasad & Interiör.
    2019-12-09
    Utmärkt bemötande, tar sitt ansvar och ser till att kunden är nöjd, lätt att komma i kontakt med företaget, hjälpsam, pålitligt, ställer upp och justerar ev. små fel som missats, duktigt folk med kunskap och erfarenhet som vill göra rätt för sig, bra kundmottagning, tillmötesgående.
    Företagets betyg är 5 (i skala 1-5), excellent!
    2019-12-09
    Badrumsrenovering via kakelcentralen i höör
    Utmärkt bemötande, trevliga och skickliga hantverkare.

En utmärkt renovering och bra bemötande, det enda de kunde gjort lite bättre var att meddela tidsramen lite tex. hamnade vi mitt i bilning av golv utan att förvarnats om det.
    annars ett väldigt bra arbete
  • Andreas M
    2019-10-04
    Anlitade dessa för montering av ett kök från Kvik vilket inte skulle vara några problem.

Dagen kom som det skulle sättas upp och leveransen var på plats. Dock så var snickaren fast och kunde först komma två dagar senare, inga bekymmer, sådant händer.

Alla underentreprenörer var fantastiska, både snickare, elektriker och VVSare.

Dock lämnar projektledningen mycket att önska från deras sida. jag fick på eget initiativ boka in elektriker för att gå igenom vad som skulle göras och själv boka in honom innan köket skulle sättas upp. Detta var inget som Fasad & Interiör gjorde.

Löpande kontakt med Fasad & Interiör var obeffintlig och man fick själv ta kontakt med dem, det var aldrig de som ringde eller besökte.

Arbetet drog även ut på tiden då snickaren blev sjuk och behövde vabba någon dag, sådant som händer, men ingen ersättare skickades och jag fick själv ringa och fråga om han skulle komma eller inte.

Som slutsats, alla som var på plats och arbetade var helt underbara och riktigt duktiga, speciellt snickaren som löste många problem och kom med egna förslag och elektrikern som rekomenderade saker som vi själva inte tänkt på.

Men i efterhand hade jag lika väl kunnat leta upp dessa och själv varit projektledare och planerat in dem. (Vilket jag i praktiken gjorde)
    2019-08-25
    Renovering av 2 st badrum. Vi blev utomordentligt bra bemötta av representanten (Peter) av företaget. Snabbt och bra utfört. Ett litet missöde inträffade som dock löstes på absolut bästa och professionella sätt. Kan absolut rekomenderas. Tomas E
    2019-08-23
    Helrenovering av badrum,grovkök o hall.
    De gjorde ett superfint arbete och höll tidplanen och alla löften.
    Svarar alltid i telefon vilket är viktigt.
    Seriösa och kunniga arbetare som ger ett trevligt intryck.

Vi kan verkligen rekommendera företaget.
    2019-08-21
    Helrenovering av badrum. Bra bemötande och proffsigt utfört arbete. Snyggt och städat efteråt. Mycket bra plattsättare som fixade ett perfekt fall i vårt badrum.
    Vi fick också råd och tips och kunde tillsammans hitta bra lösningar som fungerade för oss. Inredning mm valde vi själva och köpte på Lunds Kakelvaruhus. Fasad & Interiör skötte sedan transport och montering.

Renovering tog ett par veckor längre än planerat, då Kakelvaruhuset hade räknat fel på åtgången av klinkers, och det tog några dagar att få hem. Några moment tog också någon dag mer än tänkt. Men vi föredrar ett noggrant och rätt utfört arbete framför snabbt och slarvigt. Här blev mycket väl utfört.

Tydligt avtal, betalning av material vid start, arbetet betalades när allt var klart. Precis som det ska fungera för oss vanliga privatkunder alltså!

Fasad & Interiör kan vi varmt rekommendera för renovering av badrum!
    2019-08-21
    Målning tak,väggar
    El
    Blev vänligt och kunnigt bemöt
    Kommer att anlita Fasad &
    Interiör fler gånger.
    2019-05-28
    Badrumsrenovering - väggbeklädnad, kakel o klinker med värmegolv och montering av inredning.
    Bra bemötande, stort kundfokus och stor frihet vad man önskar göra i egen regi eller få levererat.
    Mycket hög kvalitet speciellt på kakel/klinker-delen, kanske något mera att önska av målare.
    Kunde kanske lyckas något bättre med samordning/information mellan olika delar och få till ett något mer effektivt och därmed snabbare genomförande.
    Mycket bra bemötande avseende besiktning med anmärkningar och åtgärder.
    Rekommenderas - kommer troligen att fråga dem igen när det snart är dags för nästa badrum att renoveras.
    2019-05-27
    Vi kaklade ett kök och allt blev mycket bra.
    2018-11-22
    Vi gjorde om ett badrum. Allt fungerade bra. Skickliga hantverkare, bra service och kontakt med byggansvarig. Vi fick gehör för alla våra önskemål och ”allt” gick att fixa. Tog en vecka längre än vi trott men det blev bra och på det stora hela är vi supernöjda.
    2018-11-22
    Proffsig och snabb offert.
    Projektet startade enligt VÅR tidsplan.
    Lätta att kontakta och varade alltid på mina samtal o epost =Peter Anzoategui
    Vår hyresgäst tyckte också att de var vänliga och plockade alltid undan på kvällen.
    Snygg kakling och installation av badrumsutrustningen.

Mao, vi är mycket nöjda och har redan rek Fasad & Interiör till andra hyresgäster.
  • Li L
    2018-08-07
    Renoverat större delar av huset. Bra företag som är lätt att prata med under arbetets gång. Rekommenderat företaget vidare samt kommer använda samma företag igen vid vidare renovering. Minus dock är att vissa saker var sönder när arbetet var klart.
  • Elise R
    2018-06-19
    Vi har använt företaget för vår badumsrenovering. Vi är mycket nöjda med resultatet av renoveringen , bemötandet av personalen samt framförallt det tydliga och välgjorda kostnadsförslaget som har stämt till punkt o pricka
    2018-02-27
    Tycker hela kontakten med Fasad & Interiör har fungerat bra. Dom är enkla att få tag på, ringer alltid tillbaks.
    Arbetet blev bra utfört och tidsplanen följdes. Vid problem och frågeställningar så hittades bra lösningar.
    Vi fick hjälp med att renovera ett grovkök från golv till tak.
    Vi är nöjda och kan varmt rekommendera Fasad & Interiör.
    2018-02-22
    De hjälpte oss med en större renovering av bl a kök, badrum, ytskikt och golvläggning. Vi är mycket nöjda både med genomförandet och slutresultatet. Mycket noggrant utfört, höll tidplanen och hittade lösningar till oförutsedda problem som dök upp. Alltid lätt att få tag på arbetsledaren och vi har även fått en uppföljning efteråt. De detaljer vi varit mindre nöjda med har åtgärdats direkt, vilket känns seriöst och bra.
    2018-02-21
    Peter visade stor professionalism från första början. Hans kollegor gjorde vid alla ytskikt, tapetserade, bytte elkontakter osv. Ett kanonjobb har de gjort och det blev klar på utsatt tid.

Vi hade lite avstämningsmöten emellanåt men för övrigt så skötte de sig själva och gjorde ett riktigt bra jobb.

Kan verkligen rekommendera Fasad & Interiör till andra!

Christopher Holtenfjord
    Opalvägen 7
    Löddeköpinge
    2018-02-20
    Välgjort arbete inom utsatt tid. Tryggt och trevligt bemötande. Vi kommer definitivt anlita denna firma igen vid behov.
    Badrumsrenovering
    Bra offertunderlag, bra förslag på åtgärder vid första mötet inför offerten
    Bra tidplan som hölls
    Bra återkoppling när allt var klart och garantipaket lämnades face to face
    Rekommenderar gärna
    2018-02-20
    Bra service, tillmötesgående. Kan bli ännu bättre om man diskuterar smådetaljer innan man sätter igång.