Kontor

Söder Mälarstrand 65, 118 25 Stockholm — Visa karta

Genom att kombinera tidlös enkelhet med samtida skärpa skapar Filippa K kläder för de människor som är självsäkra nog att vara sofistikerade, men tillräckligt nyfikna för att vara fashionabla.

Läs vad 8 kunder tycker om Kontor

• Stina H
    Stina H skrev om Kontor
    Snygga kläder.
  • alex c
    alex c skrev om Kontor
    Efter sju dagar utan ens bekräftelse på mottaget mail från Filippa K:s customer service, vilket är upp åt väggarna oprofessionellt, publicerar jag mitt klagomål här. För så här behandlar Filippa K sina kunder:

Jag har varit en trogen supporter av deras kostymer i flera år. Efter senaste köpet överväger jag emellertid att lämna deras "fan club". Vid besök i deras butik på Biblioteksgatan fick jag beskedet att de inte hade den marinblå väst, som jag sökte, i lager. De hänvisade mig istället till butiken på Grev Turegatan. De förklarade också att butiken var stängd då det var söndag men att de hade öppet nästa dag. Med den informationen gick jag till Grev Turegatan på dagen efter i jakt på västen. Till min förvåning hade de inte västen i lager och förklarade det med att det tar några dagar innan datasystemets lagerstatus stämmer överens med den verkliga lagerstatusen (??). Jag köpte ändock en matchande kostym och fick besked att de skulle ringa när västen fanns i lager. Detta var tre veckor sedan och de har fortfarande inte ringt.

Eftersom kostymjackan jag köpte var lite lång i ärmarna ville jag få den uppsydd. Jag blev då hänvisad till en skräddare en bit från buitken på Grev Turegatan. De förklarade att kunder som handlat i butiken hade 10 procent rabatt och att priset låg runt 250 kr exkl rabatten. Med denna informationen gick jag dit. Det visade sig, när jag väl var där, att jag inte alls hade möjlighet att begära rabatt och att priset var 360 kr för att få ärmarna uppsydda. Det blev en mycket pinsam upplevelse hos skräddaren och jag valde att inte sy upp ärmarna där.

Dessa nämnda upplevelser i kontakten med två av Filippa K:s lämnade mig mycket besviken och mitt förtroende för dem har sjunkit. Det är anmärkningsvärt att de kan skicka sina kunder över halva stan utan att veta om plagget man söker finns i butiken. Det är än mer anmärkningsvärt att deras personal uppenbarligen inte har den blekaste om hur butikens avtal med skräddare ser ut (om det ens finns något avtal) och att de samtidigt dirigerar sina kunder till en skräddare som är betydligt än andra ställen. För att inte tala om deras customer service. Dåligt!
  • Annica A
    Annica A skrev om Kontor
    Jag var på sthlm fashion market och det var kul. Det rätta svaret är noir et blanc som årets nykomling.
  • Tobias B
    Tobias B skrev om Kontor
    Filippa K är något av en favorit, jag är trogen konsument av deras produkter sedan 10 år tillbaka. Jag gillar deras enkla men ändå snygga stil och deras sätt att alltid vara med på nya trender utan att verka allt för über-ansträngda att uppfattas som just modefenomen.
    Jennifer H gillar detta
  • Karin A
    Karin A skrev om Kontor
    Filippa K gör alltid så fina kläder och med bra kvalite, ibland så kanske det inte ser så mycket ut för världen när det hänger på galjen så man måste prova.
  • Saga E
    Saga E skrev om Kontor
    Välskött företag enligt min uppfattning. Sådant märker man som kund.
  • Johanna B
    Johanna B skrev om Kontor
    Filippa K är en av de absolut bästa butikerna, oavsett adress.
  • Johanna B
    Johanna B skrev om Kontor
    Ett av mina favoritföretag alla kategorier

Söder Mälarstrand 65, 118 25 Stockholm