Flyttella AB

Flyttella AB

www.flyttella.se
  • BadgeFourYears
4.5

Välkommen till Flyttella! Flyttella är en helhetsleverantör inom Flytt & Städ tjänster. Vi skräddarsyr offerten med omsorg till varje kund helt kostnadsfritt och erbjuder konkurrenskraftiga priser till fast pris med 50 % RUT-avdrag samt erbjuder 14 dagars nöjd kund garanti på flyttstädningen! Vi ser fram emot att överträffa...

496 omdömen om Flyttella AB

Sedan starten hos Reco 2021

Alexandra M
Skrev om Flyttella AB

Mycket bra service. Bra och tydlig information. Snabba och punktliga.

Nandini S
Skrev om Flyttella AB

The company shared reasonable rates for the move, and were extremely punctual and professional. I also used their cleaning service, and the person did a fantastic job with the apartment - very thorough and extremely professional as well.

Carina S
Skrev om Flyttella AB

Enkla att ha att göra med. Killarna som flyttade jobbade verkligen hårt och noggrant - allt packades varsamt och när en skada råkade uppkomma åtgärdades det mycket snabbt. En del problem med språket uppstod, men även det reddes ut. Ett minus var de svårtolkade offerterna, men jag kan verkligen rekommendera Flyttella.

Jesper A
Skrev om Flyttella AB

Bra bemötande och aktiv dialog. Vi köpte flytt med packning och städning. Allt blev utfört enligt beställning. Endast små å missar som snabbt löstes.

Berit C
Skrev om Flyttella AB

Bra och trevlig kontakt. Utmärkt städning av en noggrann städerska. Kan absolut rekommendera dem. I detta fall gällde det en flyttstädning från ett äldreboende.

Hillevi L
Skrev om Flyttella AB

Ett mycket proffessionellt, engagerat och serviceminded bemötande, från början till slut. Min son hade bokat med Flyttella några månader tidigare och var mycket nöjd och rekommenderade mig att boka dem. Två helt fantastiska killar kom på exakt utsatt tid och hela flytten gick smidigt och hur bra som helst. De även hjälpte mig att bära ner tunga vinterdäck och kartonger till förrådet. Jag är supernöjd och kan varmt rekommendera Flyttella. PS. De lånar även ut gratis flyttkartonger som du får behålla i 14 dagar, en detalj kanske men var ovärderligt i mitt fall.

Marie-louise S
Skrev om Flyttella AB

Killarna hade svårt att förstå när vi förklarade att flytten skulle gå till två adresser och dom hade blandat ihop kartongerna fast vi hade märkt dom väl. Dom va jätte duktiga att lyfta och riktigt snabba .

Anna H
Skrev om Flyttella AB

Jag är fantastiskt nöjd med den hjälp vi fick av Flyttella vid vår flytt från Stockholm till Göteborg. De har varit trevliga och snabba på att återkoppla under hela processen från det att vi fick en offert tills dess att flyttlasset var levererat på den nya adressen. Kan varmt rekommendera dem!

Marianne A

Snabba, trevliga och hjälpsamma

Fredrik R
Skrev om Flyttella AB

Kom i tid, var effektiva och varsamma med möbler. Vi flyttade till en otillgänglig bostad med många trappor utan hiss men trevlig ton hela tiden och inga skador på möbler. Kommer anlitas igen vid ny flytt.

Natalie W
Skrev om Flyttella AB

Fint städat av en jättetrevlig tjej ! Inget att anmärka på

Ellinor T
Skrev om Flyttella AB

Bra kommunikation, trevliga flyttkillar och bra pris. Hade varit bra om det framgick vid beställning att utkörning av flyttlådor kostar 495kr. Överlag supernöjd!

Tone W
Skrev om Flyttella AB

Flyttella hjälpte oss med både flytthjälp och städ i mitten av juni. Allting fungerade smidigt – flyttpersonalen var superproffsiga, trevliga och duktiga som såg till att alla våra möbler var skyddade och kom fram felfritt. Städpersonalen träffade vi inte, men de gjorde ett jättebra jobb. Lägenheten var superfin efter att de varit där. Stor tack Flyttella, vi kommer rekommendera er till vänner och familj!

Sandra N
Skrev om Flyttella AB

Jag är jättenöjd med både flytt och städ. Flyttkillarna plastade in i stort sett alla möbler, var noggranna och trevliga. Städningen var otroligt bra gjort. Hur kan en lägenhet bli så ren?

Camilla R
Skrev om Flyttella AB

Bra utfört jobb men jag uppskattade inte att de höjde priset dagen innan.

Jonas N
Skrev om Flyttella AB

De var effektiva. Flytten gick snabbare än väntat när de kom med tre bilar så att allt gick att köra på en vända. Alla bilar var märkta med loggan och personalen var professionell. Städningen var mycket noggrant utförd och inga detaljer missades. De flyttkartonger vi lånade var dock i varierat skick. Några av dem var så slitna att de knappt satt ihop. Personalen var i vissa fall svår att kommunicera med då flera varken pratade engelska eller svenska. Men i stort så kan jag verkligen rekommenderar Flyttella.

Leo A
Skrev om Flyttella AB

Väldigt trevlig och noggrann flytthjälp från Flyttella. Snabb och smidigt, finns inget mer att begära.

Alicja B
Skrev om Flyttella AB

Flyttnings arbete har blivit utfört lång över mina förväntningar. Kort sagt fantastiskt Duktig personal. Punkliga och solida. Snart är dags för flyttstädning. Jag hoppas att jag kommer att bli lika nöjd En så länge 5 stjärnor

Charlotte S
Skrev om Flyttella AB

Supertrevlig support och personalen gjorde sitt jobb bra. När det dök upp ett problem så löste de problemet snabbt och var trevliga samtidigt.

Malin B
Skrev om Flyttella AB

Super nöjd! Tusen tack! Kommer anlita er igen nästa flytt.

Mia W
Skrev om Flyttella AB

Jättebra och smidigt var rädda om möblerna och plastade in som skydd.

Klara M

Otrolig städning! Jättenöjd.

Annica S

Min upplevelse av Flyttells är mycket bra. Smidigt ftån bokn

Lowen H
Skrev om Flyttella AB

Starka och bra killar. Rekommenderar dessa. De körde på från kl 8 till ca 18. De flyttade ca 70 kvm material dvs ett hus på 130 kvm. Grymt bra!

Paulina A
Skrev om Flyttella AB

Jättebra städning. Kom i tid etc.

Anneli Ö

Fantastiskt bra. Noga. Och inlyssnande personal. Vi är väldigt nöjda 🙏🏼

Jan T
Skrev om Flyttella AB

Bra bemötande och suveränt resultat.

Marina D

Trevliga . Effektiva. . Proffsiga 🌺👍

Svar från Flyttella AB

Hej Marina! Tack för ditt omdöme! Vi uppskattar verkligen att du har tagit dig tid och har beskrivit din upplevelse med oss! Vi är glada över att ha dig som en till nöjd kund! Du är varmt välkommen att höra av dig om eventuella hushållsnära behov! Med vänlig hälsning

Victor K
Skrev om Flyttella AB

Utmärkt service! Perfekt flyttstädning. Rekommenderas varmt.

Svar från Flyttella AB

Hej Victor! Tack för ditt omdöme! Vi uppskattar verkligen att du har tagit dig tid och har beskrivit din upplevelse med oss! Vi är glada över att ha dig som en till nöjd kund! Du är varmt välkommen att höra av dig om eventuella hushållsnära behov! Med vänlig hälsning

S M T
Skrev om Flyttella AB

Mycket trevliga personal. Bra service!

Svar från Flyttella AB

Hej S M T! Tack för ditt omdöme! Vi uppskattar verkligen att du har tagit dig tid och har beskrivit din upplevelse med oss! Vi är glada över att ha dig som en till nöjd kund! Du är varmt välkommen att höra av dig om eventuella hushållsnära behov! Med vänlig hälsning

Songül Y
Skrev om Flyttella AB

Otroligt okunnig personal Med dålig städning och ingen språk kunskaper Plus att vi fick massa repor otroligt jobbig kommunikation både med städ personal och kontor Ångrar mig djupt aldrig mer

Svar från Flyttella AB

Hej Songül! Vad tråkigt att höra att vi inte har levt upp till dina förväntningar. Det stämmer att flesta städerskor som jobbar med oss behärskar dålig svenska, de flesta har flyt från kriget i Ukraina och har inte hunnit att lära sig språket men oavsett sina språksvårigheter så utför dem ett proffesionellt jobb med all sin kärlek i det tuffa branschen. Våra kontakt personer på kontoret är alltid tillgängliga och behärskar flyttande både svenska och engelska som kan alltid höra kunden och hjälpa med dennes behov. Det...

Taneli H
Skrev om Flyttella AB

It was the transfer of moving goods to a new apartment. The move did not go well. We told you that there is a lot of stuff and that's why one moving truck is definitely not enough. They came with two moving trucks, but they were small and so they had to go one more time to get the rest of the stuff. They were more than 2 hours late for the appointment. They didn't even apologize for being late. The movers even ran when carrying things to the new home. They dropped boxes on the floor, stacked boxes upside down and didn't...

Svar från Flyttella AB

Dear Taneli! We are truly sorry to hear about your negative experience with our service. We always strive to provide the best possible service, and it's clear that we fell short of your expectations this time. We take your feedback very seriously and want to address the issues you faced. We deeply regret that our moving trucks were not large enough for your needs despite you informing us of the amount of goods. It was our responsibility to ensure that the right resources were available. Delay and Lack of Apology:...

Sandra Ö
Skrev om Flyttella AB

Blev bemött bra! Hade förväntningar att det skulle bli bra och det blev de! Fin & rent var det

Svar från Flyttella AB

Hej Sandra! Tack för ditt omdöme! Vi uppskattar verkligen att du har tagit dig tid och har beskrivit din upplevelse med oss! Vi är glada över att ha dig som en till nöjd kund! Du är varmt välkommen att höra av dig om eventuella hushållsnära behov! Med vänlig hälsning

Vanessa H
Skrev om Flyttella AB

Bra bemötande. Riktigt trevliga killar som kom ut och gjorde flytten. Allt gick smidigt.

Svar från Flyttella AB

Hej Vanessa! Tack för ditt omdöme! Vi uppskattar verkligen att du har tagit dig tid och har beskrivit din upplevelse med oss! Vi är glada över att ha dig som en till nöjd kund! Du är varmt välkommen att höra av dig om eventuella hushållsnära behov! Med vänlig hälsning

Birgitta B
Skrev om Flyttella AB

Det var en positiv upplevelse, det är en firma jag inte kommer att tveka att rekommendera. Bra bemötande både från kontoret och av de som utförde jobbet. Mycket försiktigare och noggrannare än jag varit med om tidigare. Allt ömtåligt inslaget och möbler inplastade. Tack för ett bra jobb. 🙂

Svar från Flyttella AB

Hej Birgitta! Tack för ditt omdöme! Vi uppskattar verkligen att du har tagit dig tid och har beskrivit din upplevelse med oss! Vi är glada över att ha dig som en till nöjd kund! Du är varmt välkommen att höra av dig om eventuella hushållsnära behov! Med vänlig hälsning

Dmitri M
Skrev om Flyttella AB

If you have an agrement with them - all goes smoothly (I can certainly recommend). Though, to get that agrrement you need to be pro-active (call yourself, ask questions about exact time, etc.)

Svar från Flyttella AB

Hi Dmitri! Thank you for your review! We really appreciate you taking the time to describe your experience with us! We are happy to have you as another satisfied customer! You are most welcome to contact us about any household needs! Sincerely

Cristoffer N
Skrev om Flyttella AB

Bra bemötande. Men personal kunde ej kommunicera på svenska eller engelska så det blev lite onödiga fel. Det gäller både städ och flytt.

Svar från Flyttella AB

Hej Christoffer! Tack för ditt omdöme! Vi uppskattar verkligen att du har tagit dig tid och har beskrivit din upplevelse med oss! Vi jobbar ständigt på att bli bättre och ditt omdöme är väldigt viktigt för oss. Vår svensk eller engelsk talande personal på kontor finns alltid tillgängliga när det uppstår några språksvårigheter med flytt eller städ personal. Vi är glada över att ha dig som en till nöjd kund! Du är varmt välkommen att höra av dig om eventuella hushållsnära behov! Med vänlig hälsning

Anneli F
Skrev om Flyttella AB

Jag är nöjd med allt från detta företag, från bemötande till slutstädningen. Kommer definitivt att anlita dem igen.

Svar från Flyttella AB

Hej Anneli! Tack för ditt omdöme! Vi uppskattar verkligen att du har tagit dig tid och har beskrivit din upplevelse med oss! Vi är glada över att ha dig som en till nöjd kund! Du är varmt välkommen att höra av dig om eventuella hushållsnära behov! Med vänlig hälsning Flyttella

Jonas H
Skrev om Flyttella AB

Dom nya ägare är väldigt besviken av er städning

Svar från Flyttella AB

Hej Jonas! Tack för ditt omdöme! Vi uppskattar verkligen att du har tagit dig tid och har beskrivit din upplevelse med oss! Vad tråkigt att höra att vi inte har levt upp till dina förväntningar! Ditt omdöme hjälper oss att bli bättre. Du är varmt välkommen att mejla in dina synpunkter till info@flyttella.se så kan vi hitta en lösning. Med vänlig hälsning Flyttella

Hanna K
Skrev om Flyttella AB

Snabb och proffsig flytt. Gubbarna var vänliga och riktiga experter på att packa och stuva. Även ömtåliga och gamla möbler klarade flytten utan en skråma.

Svar från Flyttella AB

Hej Hanna! Tack för ditt omdöme! Vi uppskattar verkligen att du har tagit dig tid och har beskrivit din upplevelse med oss! Vi är glada över att ha dig som en till nöjd kund! Du är varmt välkommen att höra av dig om eventuella hushållsnära behov! Med vänlig hälsning Flyttella

Esraa N
Skrev om Flyttella AB

Oproffsiga! Dåligt! Tråkigt upplevelse! Det kom bara en kille som började flytta helt själv. Den andra killen dök upp en timme efter. De var inte alls vana med flytten. Vi har anlitat en annan firma tidigare och man märker skillnaden. De bär kartongerna på ett fel set. De plastade möblerna slarvigt och både madrassen och soffan blev jätte smutsiga. Det tråkigaste att de har tappat bort skruvarna till våra båda bokhyllor och de kunde vi inte hitta likdana. De sa att de ska kompensera oss, men vi fick inget. EJ rekommenderas!

Svar från Flyttella AB

Hej Esra! Vi beklagar djupt att höra om din negativa upplevelse med vår flyttfirma. Det är tydligt att vi inte levde upp till våra egna standarder eller dina förväntningar denna gång. Vi vill ta tillfället i akt att adressera dina kommentarer och erbjuda en lösning. Brist på personal: Det är helt oacceptabelt att endast en flyttkille anlände i tid och att den andra kom en timme senare. Vi förstår att detta skapade en mycket ineffektiv och frustrerande situation, och vi kommer att undersöka varför detta hände för att...

Mohammed H
Skrev om Flyttella AB

Jag har anlitat Flyttella för både Flytthjälp och städ och är mycket nöjd med resultatet.

Svar från Flyttella AB

Hej Mohammed! Tack för ditt omdöme! Vi uppskattar verkligen att du har tagit dig tid och har beskrivit din upplevelse med oss! Vi är glada över att ha dig som en till nöjd kund! Du är varmt välkommen att höra av dig om eventuella hushållsnära behov! Med vänlig hälsning Flyttella

Johan S
Skrev om Flyttella AB

Nöjd med service och leverans enligt förväntningarna

Svar från Flyttella AB

Hej Johan! Tack för ditt omdöme! Vi uppskattar verkligen att du har tagit dig tid och har beskrivit din upplevelse med oss! Vi är glada över att ha dig som en till nöjd kund! Du är varmt välkommen att höra av dig om eventuella hushållsnära behov! Med vänlig hälsning Flyttella

Karin R
Skrev om Flyttella AB

Killarna som flyttade alla mina grejer, böcker och möbler var enastående. Topp 10!

Svar från Flyttella AB

Hej Karin! Tack för ditt omdöme! Vi uppskattar verkligen att du har tagit dig tid och har beskrivit din upplevelse med oss! Vi är glada över att ha dig som en till nöjd kund! Du är varmt välkommen att höra av dig om eventuella hushållsnära behov! Med vänlig hälsning Flyttella

Jennie H
Skrev om Flyttella AB

Trevlig kundtjänst och flyttpersonal. Jag köpte bara tjänsten flytt och är mycket nöjd. Möbler och andra känsliga föremål fraktades säkert, möblerna var väl inlindade i plast av flyttfirman. De var snabba, men utan att ta onödiga risker.. På plats i det nya boendet staplades kartongerna noga och möblerna fördelades i rum utifrån mina önskemål.

Svar från Flyttella AB

Hej Jennie! Tack för ditt omdöme! Vi uppskattar verkligen att du har tagit dig tid och har beskrivit din upplevelse med oss! Vi är glada över att ha dig som en till nöjd kund! Du är varmt välkommen att höra av dig om eventuella hushållsnära behov! Med vänlig hälsning Flyttella

Peixin H
Skrev om Flyttella AB

Good communication and clean activity

Svar från Flyttella AB

Hej Peixin! Tack för ditt omdöme! Vi uppskattar verkligen att du har tagit dig tid och har beskrivit din upplevelse med oss! Vi är glada över att ha dig som en till nöjd kund! Du är varmt välkommen att höra av dig om eventuella hushållsnära behov! Med vänlig hälsning Flyttella

Emelie S
Skrev om Flyttella AB

Toppengäng både flytt och städning 👍

Svar från Flyttella AB

Hej Emelie! Tack för ditt omdöme! Vi uppskattar verkligen att du har tagit dig tid och har beskrivit din upplevelse med oss! Vi är glada över att ha dig som en till nöjd kund! Du är varmt välkommen att höra av dig om eventuella hushållsnära behov! Med vänlig hälsning Flyttella

Danae V
Skrev om Flyttella AB

Mycket samarbetsvilliga och lösningsorienterade. Jättebra och snabb service. Trevliga. Tar bort mycket från ens egna axlar och tillgodoser en smidig flytt!

Svar från Flyttella AB

Hej Danae! Tack för ditt omdöme! Vi uppskattar verkligen att du har tagit dig tid och har beskrivit din upplevelse med oss! Vi är glada över att ha dig som en till nöjd kund! Du är varmt välkommen att höra av dig om eventuella hushållsnära behov! Med vänlig hälsning Flyttella

Jani V
Skrev om Flyttella AB

Flytten gick jättebra och snabbt. Flytthjälpen var punktlig, effektiv och noggrann. Vi är jättenöjd med allt.

Svar från Flyttella AB

Hej Jani! Tack för ditt omdöme! Vi uppskattar verkligen att du har tagit dig tid och har beskrivit din upplevelse med oss! Vi är glada över att ha dig som en till nöjd kund! Du är varmt välkommen att höra av dig om eventuella hushållsnära behov! Med vänlig hälsning Flyttella

Nathalie S
Skrev om Flyttella AB

Allt fungerade smidigt. De kom inom tidsramen och var väldigt effektiva. Inga klagomål. Flyttstädning fungerade också smidigt! Lite språkbariärer men inget som påverkade utfallet! Rekommenderar Flyttella helt klart!😊

Svar från Flyttella AB

Hej Nathalie! Tack för ditt omdöme! Vi uppskattar verkligen att du har tagit dig tid och har beskrivit din upplevelse med oss! Vi är glada över att ha dig som en till nöjd kund! Du är varmt välkommen att höra av dig om eventuella hushållsnära behov! Med vänlig hälsning Flyttella