Flyttgubbens Åkeri

Flyttgubbens Åkeri

Välkommen till Flyttgubben - Hela Västra Götalands flyttgubbe!

Vi är en flyttfirma med över 20 års erfarenhet inom branschen och utför allt från privatflytt, industriflytt och maskinflytt till utlandsflytt, exportpackning, flytt av hela verksamheter m.m.

Varför ska du välja oss?
- Kostnadsfri besiktning och specificerade fasta priser
- Flyttstädning med garanti
- Magasinering i egna moderna lokaler
- Tar hand om tunga lyft (flygel, piano, kassaskåp och liknande)
- Fri utkörning och hämtning av lånekartonger

Vår personal är mycket serviceinriktade och flexibla och tackar aldrig nej till en ny utmaning - ingenting är omöjligt! Varmt välkommen att höra av dig till oss för en kostnadsfri offert.

Läs vad 122 kunder tycker om Flyttgubbens Åkeri 2

2021-05-06
    Omtänksam service då mamma flyttade från sitt hus till lägenhet efter 45 år.
    Proffsigt, vänligt och starka armar 😊.
    2021-05-06
    Snabb effektiv service. Helnöjd!
    2021-04-28
    Magasinering och flytt. Jättebra bemötande.

Allting toppen så här länge. Har en flytt kvar.
    2021-04-27
    Känner till Flyttgubbens Åkeri och har anlitat dem tidigare. Ringde på numret som låg på nätet, bokade tid. Killarna dök upp enligt plan och genomförde flytten snabbt, smidigt och utan en skråma på inventarier eller inredning. Hela bohaget ut och in på nästa ställe på bara tre timmar, så prisvärt. Helt perfekt som förväntat dessutom är de så sociala, lyhörda och trevliga. Kommer definitivt att jobba med Flyttgubben igen.
  • Anders U
    2021-04-24
    Flyttning av ett blytungt fönsterparti.
    Utmärkt mottagande i telefon.
    Smidig beställning och telefon kommunikation
    Väl utfört arbete
    Proffs m.a.o.
    2021-04-24
    Vi köpte hjälp med flytt av inventarier från Sandhult till Borås .. slutadress

OERHÖRT positivt bemött... jag har anlitat Flyttgubbarna många gånger i Göteborg... ALLTID lika bra

Förväntningarna var de vanliga... dvs bra bemötande, trevligt folk, hjälp med förslag och ideer.... Vilket de som vanligt skötte med bravur

Sammanfattningen är perfekt som vanligt , utfört av duktigt folk, med känsla och proffsigt bemötande.
    Flyttgubbarna rekommenderas som vanligt ... PROFFS !

Hälsar Elisabeth o Weine Danielsson
    Skogshyddegatan 47 i Borås
    Mail weine.danielsson54@gmail.com
    0708-619479
  • Øyvind J
    2021-04-23
    Godt fornøyd med det hele. profesjonell behandling av mitt ærende
    2021-03-22
    Långdistansflytt cirka 35mil. supersnabba, trevliga och duktiga. allt gick smidigt.
    2021-03-13
    Flyttjänst. mycket vänligt. Förväntningarna överraskat Bra.Mycket Bra Personal.Kan på de varmaste Rekommendera dom. Superbra Företag. MVH. Bernt.
    2021-03-12
    Vi beställde en flytt via Jan Inge mellan ett radhus i Sandhult till Borås City Alideberg.... Och jag har anlitat Flyttgubben i många år sedan 2008....till idag . Och då vid 5 flyttar från villa i Västra Göteborg till lägenheter i Sannegårdshamnen, Eriksberg och Lindholmen... och nu flytten ovan
    Som vanligt ett proffsigt gäng, som kan sin sak, är mycket kunniga, trevliga, hjälpsamma, proffsiga . Till detta ser de vad som behöver göras, och kommer med förslag.... Jag/ vi är OERHÖRT nöjda som vanligt med Jan Inges gäng och vår flytt enligt ovan. Vi kan verkligen rekommendera Flyttgubben .... hälsar Elisabeth Hjälström och Weine Danielsson Borås
    2021-03-12
    HJÄLP MED FLYTTEN , ALLT GICK JÄTTEBRA , OCH KILLARNA VAR SNABBA OCH EFFEKTIVA .
    2021-03-10
    Flyttning från villa till lägenhet på tredje våning utan hiss.
    Trevligt bemötande vid upphandling med tydlighet vad som gällde och med info om vad man ska tänka på vid flytt.
    Kanonkillar som utförde själva flytten mycket smidigt och snabbt trots trång besvärlig trapp med tunga otympliga möbler.
    Fick tips om företaget via en arbetskamrat som anlitat företaget, kommer själv utifrån min erfarenhet att rekommendera Flyttgubben om någon bekant skall flytta.
    2021-03-09
    Flytt av bohag. Snabbt och enkelt.
    2021-02-18
    Flytt & städ! Jag blev trevligt bemött!
    Städningen vet jag inte än eftersom den inte skett !
    2021-02-14
    Britta avled den 31 oktober. Det var dödsboets ägodelar ni flyttade från det äldreboende där hon avled. Tyvärr kan alltså Britta inte meddela vad hon anser om era tjänster.
    2021-02-14
    Anlitade Flyttgubben för en flytt från Munkedal till Linköping och Tumba.

Allt fungerade utmärkt och de gav ett både trevligt och professionellt bemötande från start till mål.
    2021-02-14
    Bokade flytt och förvarning, fick även flyttstäd. Är jättenöjd. Allt gick smidigt.
    Jag får fakturan via e-post vilket är miljövänlig.
    2021-02-14
    Hjälpte till med kort varsel.
    Professionella rakt igenom.
    2021-02-14
    Helflytt med ned o uppackning.
    Bra bemötande
    Flytten skulle klaras på en dag var det avtalat men så blev det inte, tog halva dagen därpå också.
    2021-02-13
    Säckkärra eller som dom säger i stockholm" PIRRA"
    Mycket bra bemötande!!
    Dom levde upp till mina förväntningar på alla plan...

Toppnock!!!

Mvh Byggpolarn
  • Peter B
    2021-02-12
    Flytt uppdrag. Fungerade mycket bra. Lätt att hålla kontakt. Flytten gick snabbt och smidigt.
    2021-02-12
    Fjärde flytten med Flyttgubben och alltid lika bra och prisvärd service!
    2021-02-12
    Fick kontakt på rekommendation.
    Bra återkoppling och vänligt bemötande.
    Misstanke om corona hos viss personal vid vår flytt. Snabb omställning från personalens sida o flytten kunde genomföras ändå på utsatt tid.
    Kommer att rekommendera företaget till andra.
    2021-02-12
    Vi har anlitat Flyttgubben för flytttjänster. Så har även fler av våra medarbetare gjort privat. Vi är väldigt nöjda med såväl bemötande som genomförande av de tjänster vi beställt.
    2021-02-12
    Är mycket nöjd då min flytt gick snabbt och smidigt.
    2020-11-06
    Flytt och nedmontering av vissa möbler. Jag packade mina egna lådor och de kom och flyttade.
    Jag blev väldigt bra bemött vid första telefonsamtal med många tips vad jag skulle tänka på när jag skulle ta in offerter från olika flyttfirmor. Flyttgubben var den enda som gjorde det. Det var inga problem med att få flyttlådorna som jag kunde packa ner mitt bohag.

Jag är på det hela taget väldigt nöjd med flytten som utfördes. Det var inget problem med ersättning på en skada som orsakades vid flytten. Jag kommer verkligen att rekommendera Flyttgubben om jag hör någon som skall flytta.
    2020-10-22
    Dom hjälpte oss att flytta ihop två kontor till ett. Allt funka perfekt och vi är jättenöjda med Flyttgubben och kommer anlita dom i fortsättningen.

Trevlig personal och bra pris!
    2020-10-08
    Flytt från A till B.hade höga förväntningar, som blev till fullo.Behagligt bemötande och raska gissar. Kommer att rekommendera Flyttgubben Mellerud. Med vänlig hälsning, Bianca Eneström
    2020-10-08
    Flytten från villan genomfördes i tid och på ett proffsigt sätt
    2020-10-06
    Jag köpte flytt och städ.
    Flytten fungerade fantastiskt bra. Snabba och mycket trevliga grabbar som dök upp i tid och skötte flytten smidigt!
    Städfirman fanns dock vissa klagomål på. Dessa är dock förmedlade genom Flyttgubben och ingår inte i hans egen personal!
    2020-09-17
    De kom hem till oss och tittade vad som skulle flyttas. Vi fick en offert på fast pris. Kom och lämnade många flyttkartonger och vi kunde be om fler ifall vi behövde.
    Kom på utsatt tid på flyttdagen. Snabba, effektiva och väldigt trevliga. Ställde möbler på plats där vi ville ha dom, allt utan tjafs. Rekommenderar dom varmt.
    2020-09-15
    Mycket effektiv flytt fra Åmål till Norge.
    Ble bemött med venlighet och tillitskapande attityd.

Proffsigt!
    2020-09-09
    Utmärkt bemötande vid första kontakt. Bra planering och bra hantering.
    Lyssnade på mig som kund och tog hänsyn till mina önskemål. Bra upplagd tömning av bostaden.
    Tack för hjälpen och friheten från bekymmer
    2020-09-06
    Vi flyttade och hela processen gick snabbt och smidigt utan några som helst problem och till avtalat pris. Personalen var mycket trevliga och professionella.
    2020-09-02
    Världsklass
    Trevligt
    Effektivt
    Noggrannt
    2020-08-31
    Flyttning som gick väldigt bra mycket trevliga och hjälpsamma flyttgubbar helt ok.
    2020-08-31
    Flyttning som gick smidigt. Inget tjafs om vad som ingick i offerten.... bara flyttade. Bra packat, inget trasigt. Goa gubbar!!!
    Rekommenderar deras tjänster. Fick rekommendation på flyttfirman genom grannar som nyligen flyttat.
    2020-08-19
    Vi sålde vårt hus och behövde tömma snabbt. Kontaktade Flyttgubben som ställde upp på väldigt kort varsel. Otroligt proffsiga, effektiva och dessutom till ett väldigt bra pris!
  • Anne Beata Caroline S
    2020-08-19
    Strålande, super så nöjda är vi.
    2020-07-29
    Beställt flytt av boende. Svarar snabbt på telefon. Bra service, lämnar och hämtar flyttlådor. Trevligt bemötande. Lämnat fast pris på flytten beräknat på rätt många timmar. Flytten gick dock mycket snabbare än beräknat men priset var ju fast. Känner mig liiite smålurad faktiskt. Förutom det, helt okej.
    2020-07-10
    Proffsigt hanterad flytt och ett personligt och trevligt bemötande
    Vi är mycket nöjda och rekommenderar
    Hälsningar Tomasz och Joanna
    2020-07-06
    Proffsigt hanterad flytt och ett personligt bemötande och trevligt bemötande./Eva
    2020-07-03
    Det är femte gången jag flyttar med Flyttgubben, och det visar ju att jag är väldigt nöjd. De är pålitliga och sköter sitt jobb bra, dessutom är de trevliga!
    2020-06-11
    Bokade flytt och städ. Killarna jobbade snabbt men hade lite attityd och fällde lite oproffsiga kommenterarer . Några möbler gick sönder. Städfirman hörde inte av sig vare sig före eller efter städningen. Vi upplever att de inte städade ordentligt.
    2020-06-05
    Vi flyttade från Skaftö, Lysekil till Barsebäck, Skåne.
    Jan-Inge kom och tittade och gav en bra offert.
    Flyttningen skedde mellan den 26 och 27 maj. Allt fungerade mycket bra och de som utförde flytten var duktiga och trevliga.
    2020-05-27
    Hämtning + magasinering. Bra bemötande, ordning och reda.
    2020-05-15
    Två trevliga killar kom på utsatt tid kl 07 och flyttade hela bohaget snabbt, effektivt och försiktigt utan några som helst problem. Lägenhet + 2 större förråd flyttades in i villa. Allting gick på runt 6 h med transporten på 1 h inräknat. Otroligt bra jobbat! Ingenting gick heller sönder. Vi fick dessutom låna flyttlådor som de kom hem till oss med, vilket var ett plus. Kan absolut rekommendera Flyttgubbens Åkeri!
    2020-05-14
    Bra service och mycket bra bemötande
    2020-05-13
    Flyttgubben gjorde ett hembesök innan för att få en överblick över flytten, riktigt proffsigt bemötande! Flyttdagen gick väldigt smidigt, flyttkillarna kom på flyttdagen med ett glatt humör och jobbade undan snabbt. betalade när flytten var klar, inte ett öre mer än vad offerten innehöll. Rekommenderas varmt!!
    2020-05-05
    Flyttjänst, professionellt, snabbt och trevligt bemötande - rekommenderas!