Flyttgubbens Åkeri

Flyttgubbens Åkeri

Välkommen till Flyttgubben - Hela Västra Götalands flyttgubbe!

Vi är en flyttfirma med över 20 års erfarenhet inom branschen och utför allt från privatflytt, industriflytt och maskinflytt till utlandsflytt, exportpackning, flytt av hela verksamheter m.m.

Varför ska du välja oss?
- Kostnadsfri besiktning och specificerade fasta priser
- Flyttstädning med garanti
- Magasinering i egna moderna lokaler
- Tar hand om tunga lyft (flygel, piano, kassaskåp och liknande)
- Fri utkörning och hämtning av lånekartonger

Vår personal är mycket serviceinriktade och flexibla och tackar aldrig nej till en ny utmaning - ingenting är omöjligt! Varmt välkommen att höra av dig till oss för en kostnadsfri offert.

Läs vad 140 kunder tycker om Flyttgubbens Åkeri 2

2021-09-06
    Alltid positivt och flexibelt. Allt går att lösa! Vi har använt Flyttgubbens Åkeri flera gånger! Vi kommer att göra det igen vid behov. Med vänlig hälsning, Carina Gunnarsson
    2021-08-15
    Snabba och trevliga flyttgubbar som har kundens behov i fokus.

Fasta biliga offerter och mycket prisvärd service.
    2021-08-15
    Very efficient service.. They were very quick to dismantle and re-assemble the furniture. We were very pleased
    2021-08-01
    Bra bemötande , seriöst och flexibelt.
    Vi köpte enbart flyttjänsten och lagring av en del saker. Funkade utmärkt.
    Flyttgubbarna vänliga, trevliga och hjälpsamma.
    2021-08-01
    Upplevdes som att de skulle ha betalt innan arbetet utförts. Vi förväntade oss en säker flytt med hela rena möbler o golv o dörrkarmar intakt.
    Huset vi flyttade från blev det diverse skador på dörrkarmar o nedsmutsad heltäckningsmatta.
    Vid inflytt i nyrenoverad lägenhet blev det skador på våra nya parkettgolv o en vit soffa blev släpad i både i lastbil o lägenhetsgolv så nu är den allt annat än vit o klädseln är förstörd. Många andra småjack här o där.
    Direkt när de fått in möblemanget skulle betalning ske på hela summan även på städ som inte var utfört. Det måste framgå bättre betalningsvillkor på offerten. Junior som tydligen ägde företaget var en otrevlig typ o stod för inkasseringen, kändes som han satt o hånade oss när vi skulle betala. Aldrig någonsin upplevd liknande. Pappa Jan-Inge var diplomatisk o arbetsam. Några flyttgubbar var ok, andra verkade som de inte varit med tidigare.
    Skulle tveksamt rekommendera Flyttgubbarna från Mellerud.
    2021-07-31
    God och rask hjälp med min flyttning. Väldigt hjälpsamma och trevliga!
    2021-07-30
    Beställde flyttstäd och flytt, fick ringa och tjata om kartonger och har inte hört ett endaste ord om någonting, huset är tydligen städat men dom lämnade aldrig tillbaka nycklarna och glömde att stänga alla fönster…gav ett otroligt stressat intryck både vid offert och flytt. Allt blev gjort dock
    2021-07-30
    Vi hade blivit rekommenderade Flyttgubbens Åkeri för flytthjälp. Efter att vi accepterat offerten fick vi hemlevererat flyttlådor. Allt funkade väldigt bra på flyttdagen. De var tre stycken som bar ut allt och det gick fort. Samma sak vid nya stället, en tog emot i lägenheten, de andra lastade ur bilen.
    Nu väntar jag på att bli av med lådorna men de svarar inte på mailen, enda vi har att klaga på.
    2021-06-22
    Jag blev mycket väl bemött av personalen och dom gjorde
    ett otroligt bra jobb, snabba och effektiva på alla sätt.
    Jag kommer att rekommendera den flyttfirman.
    Jag köpte flytt och fick låna bra kartonger som jag skall lämna tillbaka efter ett antal veckor när vi har packat upp.
  • Kim E
    2021-06-19
    Illa bemött till en början, detta rättade dock till sig. Firman höll sig dock inte till överenskomna tider eller normala åtaganden.
    På det stora hela kan jag tyvärr inte rekommendera denna firma.
    2021-06-18
    Trevliga
    Lätta att kontakta
    Perfekt
    2021-06-11
    Mycket hög servicenivå.
    Bra jobbat i svårt läge 👍😃
    2021-06-08
    Första gången någonsin jag nyttjar en flyttfirma, men det kommer inte vara den sista kan jag lova.

Sjuka proffsiga killar som kom och hjälpte oss flytta, visade stor respekt för vår egendom, var försiktiga och kunniga i hur man kunde flytta vad.

Sen det faktum att dom faktiskt hjälpte oss möblera i den nya lägenheten? Så sjukt imponerande! Om vi flyttar igen så blir det garanterat Flyttgubben som får sköta det åt oss!
    2021-06-08
    Flyttning av bohag från hus till lägenhet.
    Snabbt och effektivt och höllt allt vad man lovat.
    2021-06-02
    Flytt med packning och städ
    Gick bra lite dåligt uppmärkta lådor fick leta sen vid uppackning. I övrigt okej jag hjälpte till själv mycket också
    2021-06-01
    Flyttgubben är ett seriöst företag, de kom med en helhetsbedömning på plats (vårt hem) och gav ett fast pris utan tillägg för olika saker, t.ex. flyttkartonger, extra timmar etc, som är vanligt hos andra flyttföretag. De var lyhörda för hur vi hade tänkt med vart kartongerna skulle levereras (i vårt fall 2 våningar). De insåg att de lämnat ett lite för bra pris till oss, men stod ändå fast vid det avtalade, det är seriöst. De var aktsamma med möbler och kartonger, enbart en liten skada på en möbel som är lätt att ordna.
    2021-05-19
    Flexibla och kompetenta. Trevligt bemötande. Uppfyllde mina förväntningar
    2021-05-13
    Prisvärd flytt.
    Bord transportskadat på ytan, lätt att årtgärda med matolja.
    Display till skrivare skadad, inte användbar.
    2021-05-06
    Omtänksam service då mamma flyttade från sitt hus till lägenhet efter 45 år.
    Proffsigt, vänligt och starka armar 😊.
    2021-05-06
    Snabb effektiv service. Helnöjd!
    2021-04-28
    Magasinering och flytt. Jättebra bemötande.

Allting toppen så här länge. Har en flytt kvar.
    2021-04-27
    Känner till Flyttgubbens Åkeri och har anlitat dem tidigare. Ringde på numret som låg på nätet, bokade tid. Killarna dök upp enligt plan och genomförde flytten snabbt, smidigt och utan en skråma på inventarier eller inredning. Hela bohaget ut och in på nästa ställe på bara tre timmar, så prisvärt. Helt perfekt som förväntat dessutom är de så sociala, lyhörda och trevliga. Kommer definitivt att jobba med Flyttgubben igen.
  • Anders U
    2021-04-24
    Flyttning av ett blytungt fönsterparti.
    Utmärkt mottagande i telefon.
    Smidig beställning och telefon kommunikation
    Väl utfört arbete
    Proffs m.a.o.
    2021-04-24
    Vi köpte hjälp med flytt av inventarier från Sandhult till Borås .. slutadress

OERHÖRT positivt bemött... jag har anlitat Flyttgubbarna många gånger i Göteborg... ALLTID lika bra

Förväntningarna var de vanliga... dvs bra bemötande, trevligt folk, hjälp med förslag och ideer.... Vilket de som vanligt skötte med bravur

Sammanfattningen är perfekt som vanligt , utfört av duktigt folk, med känsla och proffsigt bemötande.
    Flyttgubbarna rekommenderas som vanligt ... PROFFS !

Hälsar Elisabeth o Weine Danielsson
    Skogshyddegatan 47 i Borås
    Mail weine.danielsson54@gmail.com
    0708-619479
  • Øyvind J
    2021-04-23
    Godt fornøyd med det hele. profesjonell behandling av mitt ærende
    2021-03-22
    Långdistansflytt cirka 35mil. supersnabba, trevliga och duktiga. allt gick smidigt.
    2021-03-13
    Flyttjänst. mycket vänligt. Förväntningarna överraskat Bra.Mycket Bra Personal.Kan på de varmaste Rekommendera dom. Superbra Företag. MVH. Bernt.
    2021-03-12
    Vi beställde en flytt via Jan Inge mellan ett radhus i Sandhult till Borås City Alideberg.... Och jag har anlitat Flyttgubben i många år sedan 2008....till idag . Och då vid 5 flyttar från villa i Västra Göteborg till lägenheter i Sannegårdshamnen, Eriksberg och Lindholmen... och nu flytten ovan
    Som vanligt ett proffsigt gäng, som kan sin sak, är mycket kunniga, trevliga, hjälpsamma, proffsiga . Till detta ser de vad som behöver göras, och kommer med förslag.... Jag/ vi är OERHÖRT nöjda som vanligt med Jan Inges gäng och vår flytt enligt ovan. Vi kan verkligen rekommendera Flyttgubben .... hälsar Elisabeth Hjälström och Weine Danielsson Borås
    2021-03-12
    HJÄLP MED FLYTTEN , ALLT GICK JÄTTEBRA , OCH KILLARNA VAR SNABBA OCH EFFEKTIVA .
    2021-03-10
    Flyttning från villa till lägenhet på tredje våning utan hiss.
    Trevligt bemötande vid upphandling med tydlighet vad som gällde och med info om vad man ska tänka på vid flytt.
    Kanonkillar som utförde själva flytten mycket smidigt och snabbt trots trång besvärlig trapp med tunga otympliga möbler.
    Fick tips om företaget via en arbetskamrat som anlitat företaget, kommer själv utifrån min erfarenhet att rekommendera Flyttgubben om någon bekant skall flytta.
    2021-03-09
    Flytt av bohag. Snabbt och enkelt.
    2021-02-18
    Flytt & städ! Jag blev trevligt bemött!
    Städningen vet jag inte än eftersom den inte skett !
    2021-02-14
    Britta avled den 31 oktober. Det var dödsboets ägodelar ni flyttade från det äldreboende där hon avled. Tyvärr kan alltså Britta inte meddela vad hon anser om era tjänster.
    2021-02-14
    Anlitade Flyttgubben för en flytt från Munkedal till Linköping och Tumba.

Allt fungerade utmärkt och de gav ett både trevligt och professionellt bemötande från start till mål.
    2021-02-14
    Bokade flytt och förvarning, fick även flyttstäd. Är jättenöjd. Allt gick smidigt.
    Jag får fakturan via e-post vilket är miljövänlig.
    2021-02-14
    Hjälpte till med kort varsel.
    Professionella rakt igenom.
    2021-02-14
    Helflytt med ned o uppackning.
    Bra bemötande
    Flytten skulle klaras på en dag var det avtalat men så blev det inte, tog halva dagen därpå också.
    2021-02-13
    Säckkärra eller som dom säger i stockholm" PIRRA"
    Mycket bra bemötande!!
    Dom levde upp till mina förväntningar på alla plan...

Toppnock!!!

Mvh Byggpolarn
  • Peter B
    2021-02-12
    Flytt uppdrag. Fungerade mycket bra. Lätt att hålla kontakt. Flytten gick snabbt och smidigt.
    2021-02-12
    Fjärde flytten med Flyttgubben och alltid lika bra och prisvärd service!
    2021-02-12
    Fick kontakt på rekommendation.
    Bra återkoppling och vänligt bemötande.
    Misstanke om corona hos viss personal vid vår flytt. Snabb omställning från personalens sida o flytten kunde genomföras ändå på utsatt tid.
    Kommer att rekommendera företaget till andra.
    2021-02-12
    Vi har anlitat Flyttgubben för flytttjänster. Så har även fler av våra medarbetare gjort privat. Vi är väldigt nöjda med såväl bemötande som genomförande av de tjänster vi beställt.
    2021-02-12
    Är mycket nöjd då min flytt gick snabbt och smidigt.
    2020-11-06
    Flytt och nedmontering av vissa möbler. Jag packade mina egna lådor och de kom och flyttade.
    Jag blev väldigt bra bemött vid första telefonsamtal med många tips vad jag skulle tänka på när jag skulle ta in offerter från olika flyttfirmor. Flyttgubben var den enda som gjorde det. Det var inga problem med att få flyttlådorna som jag kunde packa ner mitt bohag.

Jag är på det hela taget väldigt nöjd med flytten som utfördes. Det var inget problem med ersättning på en skada som orsakades vid flytten. Jag kommer verkligen att rekommendera Flyttgubben om jag hör någon som skall flytta.
    2020-10-22
    Dom hjälpte oss att flytta ihop två kontor till ett. Allt funka perfekt och vi är jättenöjda med Flyttgubben och kommer anlita dom i fortsättningen.

Trevlig personal och bra pris!
    2020-10-08
    Flytt från A till B.hade höga förväntningar, som blev till fullo.Behagligt bemötande och raska gissar. Kommer att rekommendera Flyttgubben Mellerud. Med vänlig hälsning, Bianca Eneström
    2020-10-08
    Flytten från villan genomfördes i tid och på ett proffsigt sätt
    2020-10-06
    Jag köpte flytt och städ.
    Flytten fungerade fantastiskt bra. Snabba och mycket trevliga grabbar som dök upp i tid och skötte flytten smidigt!
    Städfirman fanns dock vissa klagomål på. Dessa är dock förmedlade genom Flyttgubben och ingår inte i hans egen personal!
    2020-09-17
    De kom hem till oss och tittade vad som skulle flyttas. Vi fick en offert på fast pris. Kom och lämnade många flyttkartonger och vi kunde be om fler ifall vi behövde.
    Kom på utsatt tid på flyttdagen. Snabba, effektiva och väldigt trevliga. Ställde möbler på plats där vi ville ha dom, allt utan tjafs. Rekommenderar dom varmt.
    2020-09-15
    Mycket effektiv flytt fra Åmål till Norge.
    Ble bemött med venlighet och tillitskapande attityd.

Proffsigt!