Flyttgubbens Åkeri

Flyttgubbens Åkeri

Välkommen till Flyttgubben - Hela Västra Götalands flyttgubbe!

Vi är en flyttfirma med över 20 års erfarenhet inom branschen och utför allt från privatflytt, industriflytt och maskinflytt till utlandsflytt, exportpackning, flytt av hela verksamheter m.m.

Varför ska du välja oss?
- Kostnadsfri besiktning och specificerade fasta priser
- Flyttstädning med garanti
- Magasinering i egna moderna lokaler
- Tar hand om tunga lyft (flygel, piano, kassaskåp och liknande)
- Fri utkörning och hämtning av lånekartonger

Vår personal är mycket serviceinriktade och flexibla och tackar aldrig nej till en ny utmaning - ingenting är omöjligt! Varmt välkommen att höra av dig till oss för en kostnadsfri offert.

Läs vad 188 kunder tycker om Flyttgubbens Åkeri 2

2022-08-10 Verifierad kund
    Väldigt trevligt och proffsigt bemötande, kom när de lovade och flytten gick snabbt!
    2022-08-07 Verifierad kund
    Mycket bra bemötande,trevliga killar ock snabbt och bra utfört jobb.
    Hej.
    Köpte flyttning från en trea till en annan trea, massor av flyttkartonger och möbler varav en blytung soffa som fick bäras upp fyra våningar då den inte gick in i hissen!
    Väldigt bra bemötande, toppenkillar.
    Det var andra gången jag anlitade er och det var lika bra förra gången.
    Hälsningar
    Lena Hasslöf
    Lysekil
    2022-08-07 Verifierad kund
    Vi ble behandlet på en profesjonell måte og meget vennelig.
    Flyttingen gikk på en meget bra måte og utstyr / møbler ble behandlet utmerket.
    Vi vil anbefale firmaet på det varmeste.
    2022-08-02 Verifierad kund
    Piano i tryggt förvar medan byggnation pågår.
    2022-07-19 Verifierad kund
    Trevligt bemötande och proffsiga. Smidigt.
    2022-07-18 Verifierad kund
    Mycket bra bemötande och trevliga killar som hjälpe oss med vår flytt. Rekommenderas.
    2022-07-15 Verifierad kund
    Mycket bra. Lätt att få kontakt. Köper man en tjänst förväntar man sig att det ska funka och det gjorde det.
    Serviceinriktade.
    2022-07-15 Verifierad kund
    Flyttgubben var snabba och gjorde flytten på utlovad tid och kostnad, kan verkligen rekommendera dem. De hjälpte oss förra gången vi flyttade och vi kommer att använde dem igen om det skulle behövas.
    2022-07-14 Verifierad kund
    Ni har vart mycket medvetna om att det ska fungera och ringt och hört att allt går som planerat samt intresserade av att hitta de smidigaste lösningarna.
    2022-06-27 Verifierad kund
    Det är helt ok flyttföretag som vi kommer att anlita igen, trots en del svettiga anfådda gamla gubbar! Bra motion för dom dock!
    2022-06-25 Verifierad kund
    Flytten gick supersmidigt. Använt denna firman flera ggr.
    2022-06-23 Verifierad kund
    Trevligt bemötande och väldigt bra utförd flytt
    Snabba, trevliga professionella!!
    2022-06-23 Verifierad kund
    Bokade både flytt och flyttstäd. Flytten började bra men en garderob var vi tvungna att skruva isär trots att den flyttats i ett stycke tidigare. Delarna av garderoben togs inte om hand om under flytten vilket ledde till att underredet knäcktes och flera skrapmärken på dörrarna som plockas av.

Städet var överenskommet att det skulle ske ett par dagar efter flytten men detta gjordes inte vilket upptäcktes av hyresvärden som skulle göra besiktning. Detta ledde till att nästa hyresgäst inte kunde flytta in i tid. Är glad att vi lyckades undvika att betala städet innan det var genomfört då det inte gjordes på överenskommet datum.

När vi påpekade det vi inte var nöjda med svarade företaget med en väldigt dålig attityd. Jag skulle inte rekommendera Flyttgubben i Mellerud.
    2022-06-23 Verifierad kund
    Flytt och flyttstädning bokades fick påminna om orderbekräftelse, annars inga problem. Städningen antar jag var ok då jag inte hört nåt annat. Själva flytten gick smidigt, de som skötte den var mkt proffsiga och effektiva
    2022-06-18 Verifierad kund
    Vi skulle få våra möbler och bohag levererat kl 11. Kom inte förrän 16.30 (pga sjukdom och var därför endast 2). Tog inte med alla möbler heller så saker är kvar i förra boendet i en annan stad. Flyttstäden var under all kritik och våra köpare var därför minst sagt missnöjda då vi hade både möbler och annat kvar samt att det inte var städat som förväntat. Dessutom krävdes betalning kl 22 på kvällen när flytten var gjord, utan att flyttstäden ens var utförd.
    2022-05-27 Verifierad kund
    Jag behövde flytthjälp o de var både snabba, aktsamma o trevliga killar.
    2022-05-26 Verifierad kund
    Alldeles utmärkt.
    Trevligt bemötande.
    Bra service.
    Trevliga och snabba flyttkillar.
    👍
    2022-05-10 Verifierad kund
    Bra bemött med klara besked och prisuppgifter. Bra service med flyttkartonger och bra tidshållning.
    Tjänsten jag köpte var flytt från ett boende, mellanlagring och sen flytt till nytt boende. Då sista etappen ej ännu inte är gjord får jag vänta med fullständigt slutbetyg.
    2022-04-26 Verifierad kund
    Serviceminded likväl som korrekta.
    Utförde flyttningen enligt överenskommelse.
    2022-04-15 Verifierad kund
    Härliga killar som håller det som lovats!
    2022-04-06 Verifierad kund
    Mycket trevliga och professionella!
    2022-03-15 Verifierad kund
    Bra bemötande och fantastisk personal, snabba,starka och erfarna flyttgubbar. Kunde beställa städ från Flyttgubben.
    Rekommendera denna firma varmt som fixar allt,
  • Cristoffer A
    skrev om Flyttgubbens Åkeri
    2022-03-13 Verifierad kund
    Vi fick ett väldigt bra bemötande. Vilket gjorde att vi hade fullt förtroende att våra saker skulle tas hand om på rätt sätt.
    Vi blev väldigt besvikna när vi kom till vårt nya hem en vecka senare och fick se hur våra saker staplats huller om buller på ett sätt som när man tippar av saker på en soptipp. Det var svårt att ta sig fram och det tog min sambo flera timmar att ställa ordning kartongerna längs med väggarna så vi kunde börja se vilket rum kartongerna skulle till. Dyra instrument ( bla gitarrer) låg under kartonger , möbler liggandes på , de hade kastats på högar. Listan kan tyvärr göras lång.
    Vi hade varit noggranna med att att märka alla kartonger vart de skulle stå , vad som var ömtåligt och även varit tydliga muntligt när det kom till vissa möbler och ömtåliga saker.
    Det blir väldigt tråkigt när det blir såhär.
    Vi tror på att företaget är bra och vill göra bra. Sen tyvärr finns det folk ni anställer som struntar i vilket och förstör ert rykte. VI hade tänkt att ringa er samma dag när vi kom ner och såg kaoset. Vi ville få klart här först och nu när ni skickade ut detta mejl så blev det gjort skriftligt istället.
    Tack för att ni lämnade nycklarna till oss på dåvarande ort.

/ Sandy & Krian
    2022-03-11 Verifierad kund
    Fick hjälp med flytt från Munkedal till Hedekas.
    De var väldigt trevliga och lyhörda och allt gick rätt smidigt.
    Bara 2 saker jag skulle anmärka på egentligen.

1: Offerten var på 6,5 timmar och därmed 5200 efter RUT för två man, och trots att flytten bara tog ca 3 timmar så tog man ändå betalt för 6,5 timmar. Tycker jag var jäkligt fult gjort faktiskt.

2: En golvlampa gick sönder i flytten, och jag ringde om detta och berättade om det.
    Undrade väl om man kunde få nån ersättning för den då de ändå är försäkrade ifall nåt går sönder. Blev lovad återkoppling om detta, men det har uteblivit.
    Man tycker att med så mycket betalt de fick så kunde de göra nåt åt min trasiga golvlampa.
    Men icke!
    Jag är inte den som bråkar så jag får väl själv köpa en ny så småningom, under tiden får jag klara mig på levande ljus i vardagsrummet då taklampskontakterna sitter jäkligt dumt till där.

Nåväl, inget annat gick sönder iallafall trots att det var en del porslin med exempelvis, en färgskada på räcket utanför dörren på huset jag flyttade ifrån uppstod dock.
    Men jag har färg kvar att laga med så 🤷

Skulle jag rekomendera Flyttgubben och/eller anlita dem igen?
    Absolut, men jag skulle nog vara ännu noggrannare med att flytta känsliga grejer själv först.
    Vilket jag trodde jag gjort i tillräcklig utsträckning denna gång, som datorer och annat man är rädd om, men men, man lär sig nåt varje dag så länge man lever.
    2022-02-20 Verifierad kund
    Serviceminded och försökte ordna allt till det bästa. Kom i god tid.
    Ett mellanstort piano ingick i flytten och det fick 2 st skador på höger gavel, ca 3 cm2 vardera där ytskiktet skrapats bort.
  • Gunilla G
    skrev om Flyttgubbens Åkeri
    2022-01-28 Verifierad kund
    Flyttarbetet var mycket bra men flyttstädningen var inte helt ok. Missade fönsterputs
    2022-01-26 Verifierad kund
    Bra bemötande. Hjälpte oss i en pressad situation. Flygningen löstes på ett smidigt sätt.
    2022-01-26 Verifierad kund
    Fick hjälp att tömma en källare, bortforslat och förvaring. Snabbt och trevligt bemötande! Duktiga killar! Jag hade aldrig anlitat företaget tidigare och är verkligen supernöjd.
    2022-01-26 Verifierad kund
    Mycket proffsigt företag, kan rekommenderas till alla. 👏👏👏
    2022-01-26 Verifierad kund
    Supernöjd. Punktliga, effektiva och trevliga. Bra pris. Inget att klaga på.
    2022-01-12 Verifierad kund
    Trevligt bemötande
    Snabbt och enkelt att beställa
    Tjänsten var flytta ut min brors lägenhet på äldreboende, efter hans bortgång
    2022-01-08 Verifierad kund
    Mycket trevlig personal. Lätt att kommunicera.
    Flyttningen gick bra och inget blev skadat
    2022-01-05 Verifierad kund
    Bra företag, kom och gjorde en egen bedömning om antalet kubik. Smidig flytt och trevlig personal.
    2021-12-30 Verifierad kund
    Mycket snabb och bra service och bra information med tydliga uppgifter!
    2021-12-13 Verifierad kund
    Väldigt bra bemött
    Förväntningarna var att allt fungerade smidigt och bra företag levde upp till allt detta
    Hade bar hört bra omdöme om flyttgubben så vi köpte en flytt
    Väldigt bra och trevlig personal 👍
    2021-12-10 Verifierad kund
    Trevlig bemötande som genomförde de som var överenskommelse
    Flytta många mil och är nöjd med tjänsten jag köpte i form av flytthjälp
    2021-12-10 Verifierad kund
    Flytten gick snabbt, men en del skador på möbler upptäcktes senare, generellt sett bra!

Bemötandet från personalen var bra!
    2021-12-09 Verifierad kund
    Trevliga killar som jobbade på proffsigt.
    Anlitar dom gärna igen.
    2021-12-08 Verifierad kund
    Funkar mycket bra duktiga killar
    2021-12-08 Verifierad kund
    Otroligt snabba, proffsiga, och trevliga killar.
    2021-11-24 Verifierad kund
    Helt underbara killar, trevliga och snabba. Flytten gick smidigt från Lysekil till Trollhättan. Kan verkligen rekommendera deras tjänster.
    Chiron
    Kul att du är nöjd! Flyttgubbens Åkeri
    2021-11-01 Verifierad kund
    Det var snabbt och enkelt att boka in flytten, mycket trevligt bemötande. Mina förväntningar om en friktionsfri flytt infriades till fullo. De kom, packade och lastade dag 1 och lossade dag 2. Allt gick snabbt, enkelt och felfritt. Jag är väldigt nöjd att jag anlitade Flyttgubbarna!
    2021-11-01 Verifierad kund
    Kom punktligt, packade och bar. Trevliga killar som var snabba.
    2021-10-30 Verifierad kund
    Kunde inte blivit bättre.
    Snabba, hjälpsamma och inte minst väldigt trevliga😅😂
    2021-10-30 Verifierad kund
    Trevliga och snabba killar. Hela flytten (ut/in) gick på 2 timmar totalt.
    2021-10-25 Verifierad kund
    Det var smidigt och snabbt utfört arbete. De flyttade ett kassaskåp.
    2021-09-06 Verifierad kund
    Alltid positivt och flexibelt. Allt går att lösa! Vi har använt Flyttgubbens Åkeri flera gånger! Vi kommer att göra det igen vid behov. Med vänlig hälsning, Carina Gunnarsson
    2021-08-15 Verifierad kund
    Snabba och trevliga flyttgubbar som har kundens behov i fokus.

Fasta biliga offerter och mycket prisvärd service.