Alla kategorier Tidningar Stockholms län Stockholm Östermalm Gärdet FPG Media AB

FPG Media AB

Wallingatan 12, 111 60 Stockholm — Visa karta

Fokus ger varje vecka sammanfattningen och fördjupningen av veckans viktigaste händelser. Fokus är en politiskt oberoende tidskrift, utan kopplingar till något parti eller organisation. Utgivning sker via förlaget FPG Media AB.

Läs vad 2 kunder tycker om FPG Media AB

• Per A
    Per A skrev om FPG Media AB
    Fake News!
    Läst Fokus 2-8 februari 2018 och tycker att professor Agnes Worlds krönika är något av det sämsta jag läst på länge!
    Innehåller direkt felaktiga uppgifter och handlar inte ens om vad som anges i rubriken "medborgarlön".
    Publicerar man detta för att provocera eller bara fylla en helsida?

Ett par veckor senare skickar Fokus mig flera erbjudanden om "förnyad prenumeration". Jag har aldrig varit prenumerant och dessutom tillskrivit Fokus och Redaktionschef, Johanna Kronlid och bett Fokus sluta skicka mig sådan dålig tidskrift, inte ens gratis! Att sedan fortsätta och skicka mig personligt adresserade och överdrivna reklamerbjudanden är att visa väldigt dålig respekt!

Wikipedia: Fake news" är en sorts bluff eller medvetet spridande av desinformation, antingen via så kallade traditionella nyheter eller via sociala medier, med avsikten att vilseleda i politiskt eller ekonomiskt syfte. Ofta används uppseendeväckande rubriker och helt påhittat nyhetsmaterial för att öka antalet läsare och spridandet av fejknyheten. För att sprida nyheterna utnyttjas lättillgänglig reklamfinansiering, ökad polarisering inom politiken och den ständiga närvaron av sociala medier, främst Facebooks nyhetsfeed men även tjänster som Twitter.
    Fokus har just visat prov på Fake News! Läs mer
  • Mattias P
    Mattias P skrev om FPG Media AB
    Är man nyfiken, intresserad av sin omvärld eller bara på jakt efter samtalsämnen till fikarasten är Fokus helt rätt källa. Trots bred spridning kring vad som avhandlas känns det alltid som en helhet. Det är politik, kultur och annat spännande men samtidigt varken torrt eller smalt. Det krävs bara att ha läst ett nummer för att man ska fastna som prenumerant. Klart beroendeframkallande. Läs mer
    John B gillar detta