Folkare Begravningsbyrå

Folkare Begravningsbyrå

Varmt välkommen till Folkare Begravningsbyrå!

När det otänkbara inträffar medför det många tankar och funderingar.
Vi vill hjälpa dig att få ett så smidigt tillvägagångssätt som möjligt i den tid som kan vara så svår att hantera. När du kontaktar oss bokar vi in en tid där vi i lugn och ro samtalar kring hur begravningen ska utformas. Därpå får du utrymme att vara för dig själv utan att behöva tänka mer över något praktiskt.

På begravningen finns en representant från oss på plats. Vi ser till att det är vackert utsmyckat med ljus, blommor och ev. personliga tillhörigheter och foton. Vi finns även på plats under begravningen om du skulle behöva hjälp med någonting.

Läs vad 196 kunder tycker om Folkare Begravningsbyrå 2

2021-06-08
    Allt blev toppenbra, är så nöjd med allt.
    Hej Lotta Varmt tack för ditt omdöme och för det förtroende du visat oss Med vänliga hälsningar Jörgen & Sophie Folkare Begravningsbyrå
    2021-05-24
    Stort tack till alla för hjälpen med begravningen som blev jätte fin.
    Madelene, Marika, Mikaela & Peter
    Hej Peter, tack för ditt omdöme och för Ert förtroende ni visat oss Med vänliga hälsningar Jörgen & Sophie Folkare Begravningsbyrå
    2021-05-23
    hjälp med begravning i Stockholm (Matteus Kyrka)
    jordfästning i Grödinge Kyrka
    vänligt och tillmötesgående

vi funderade på Folkärna kyrka, men lösning som Folkare begravningsbyrå hade med hjälp av Beckmans byrå i Stockholm
    blev mycket bra då våran släkting avled på st' Görans Sjukhus
    Över förväntan då vi även fick hjälp med div, intyg plus svar på många frågor
    Hej Pelle, Tack för att du tog dig tid att skriva ett omdöme och ett varmt tack för ditt förtroende. Med vänliga hälsningar Jörgen & Sophie Folkare Begravningsbyrå
  • Ingrid L
    2021-05-21
    Det låg på mitt ansvar att planera min fars begravning. Från första stund fick personalen mig att känna mig trygg vilket var viktigt för mig. Jag hade inga uttänkta förväntningar i förväg, med hjälp av den fantastiska personalen, plus teamet i kyrkan, fick vi ihop en gudstjänstordning och planering som när det väl var dags, kändes värdig, fin, stämningsfull och - välgenomtänkt. Tack Folkare Begravningsbyrå 🌷
    Hej Ingrid, Varmt Tack för ditt fina omdöme och för det förtroende ni visat oss. Med vänliga hälsningar / Jörgen Stoltz och Sophie Dickfors Folkare Begravningsbyrå Folkare Begravningsbyrå
    2021-05-11
    Ett proffsigt bemötande och allt gick smidigt.
    Hej Åsa, Varmt tack för ditt omdöme och för förtroendet vi fått av er Mvh Jörgen o Sophie Folkare Begravningsbyrå
    2021-05-07
    Fantastiska människor som vet hur man tar hand om människor i sorg.
    Hej Mari och varmt Tack för din fina kommentar Tack även för ert förtroende ❀ Med vänlig hälsning / Jörgen & Sophie Folkare Begravningsbyrå
    2021-05-07
    Trevligt och seriöst bemötande i samband med begravning.
    De höll hela tiden kontakt före och efter begravningen.
    Kunde inte vara bättre
    Varmt Tack Reidun för ditt fina omdöme och för förtroenden ni visat oss. Vänliga hälsningar Jörgen & Sophie Folkare Begravningsbyrå
    2021-04-27
    Från första kontakten till avslut, har vi blivit väl bemötta, respektfullt och inkännande.
    All hantering kring vår mors begravning har skötts alldeles utmärkt och har blivit precis så som vi önskat.
    Vi har fått svar på de frågor vi ställt och begravningsbyråns medarbetare har förmedlat frågor och svar då det behövts.

Tack för ett fint bemötade!
    Hej Siv Tack för ditt fina omdöme och att du tog tig dit att göra detta tack även för förtroendet ni visat oss Mvh Jörgen & Sophie Folkare Begravningsbyrå
    2021-04-26
    Begravning
    Vändligt bemötande
    Förstående i en svår tid
    Hjälpte oss i sorgens tid
    Hej Benny Tack för ditt omdöme och för ert förtroende ni visat oss Mvh Jörgen & Sophie Folkare Begravningsbyrå
    2021-04-22
    Köpte begravning till min mamma som hade önskat byrån enligt vita arkivet vi är väldigt nöjda
    Hej Anne Tack för du tog dig tid att skriva ett omdöme och om ni är nöjda så är vi nöjda :) Tack för förtroendet ni visat oss Mvh Jörgen & Sophie Folkare Begravningsbyrå
    2021-04-22
    Hjälp med två begravningar, bra bemötande, respektfullt men inte insmickrande utan genuint empatiskt. Lätta att nå. Mycket inlyssnande till hur jag ville delta och vilka delar i omhändertagandet och själva begravningen som jag vill sköta själv - inget försök att sälja "mertjänster". Jag hoppas att det dröjer till nästa gång då jag behöver anlita en begravningsbyrå men jag kommer inte att tveka att vända mig till Jörgen och Sophie.
    Hej Carina Tack så mycket för ditt omdöme och för förtroendet vi fått Varma hälsningar Jörgen & Sophie Folkare Begravningsbyrå
    2021-04-22
    Begravning, som genomfördes på ett jättebra sätt. Hade anlitat dem en gång tidigare, lika bra då.
    Hej Mats Va fint för oss att höra - Tack för ditt omdöme och för förtroendet ni visat oss. Med vänlig hälsning / Jörgen & Sophie Folkare Begravningsbyrå
    2021-04-20
    Vi valde Folkare begravningsbyrå efter två tidigare positiva erfarenheter. Jag blev vänligt och hjälpsamt bemött. VI hade tidigare upplevelser i samband med nära och käras bortgång. Vi förväntade ett prefessionellt och vänligt bemötande. Alla våra förväntningar har uppfyllta.
    Hej Catarina och varmt Tack för ditt omdöme och för förtroendet ni visat oss. Mvh Jörgen & Sophie Folkare Begravningsbyrå
  • Mats F
    2021-04-20
    Trevlig personal.
    Enkelt att planera allt med och ett bra bemötande.
    Ett underbart jobb under hela processen.
    Ett stort tack ❤️
    Hej Mats, Tack för ditt omdöme och för Ert förtroende ni visat oss. Mvh Jörgen & Sophie Folkare Begravningsbyrå
    2021-02-26
    Vi har fått ett mycket varmt ,engagerat o personligt mottagande o hjälp att planera o genomföra min mans begravning.
    Vår kontakt med Jörgen har fungerat mycket bra o han har verkligen lyssnat på våra önskemål o uppfyllt alla våra förväntningar med råge!
    Det blev en så vacker o stämningsfull minnesstund !
    Varmt o innerligt tack till Folkare begravnings byrå från oss alla!
    Hej Nina, Tack för ditt omdöme och för Ert förtroende ni visat oss Mvh Jörgen & Sophie Folkare Begravningsbyrå
    2021-02-25
    Begravning!

Bra service och allt var välplanerat
    Hej Mikael Tack för ditt omdöme och för Ert förtroende ni visat oss Mvh Jörgen & Sophie Folkare Begravningsbyrå
    2021-02-17
    Omtanke, proffsig och noggrant arbete med vår mors begravning..
    Hej Christer Tack för ditt omdöme och för Ert förtroende ni visat oss Mvh Jörgen och Sophie Folkare Begravningsbyrå
    2021-02-15
    Kontakt togs angående en begravning.
    Vet sedan tidigare att det är en fantastik begravningsbyrå.
    Levde helt upp till mina förväntningar till och med över förväntningarna.
    Hej Ann Tack för ditt omdöme och för det förtroende Ni visat oss Mvh Jörgen & Sophie Folkare Begravningsbyrå
    2021-02-09
    Jag anlitade Folkare begravningsbyrå för att få hjälp med begravningen av min man. En granne hade rekommenderat byrån, och det är jag mycket tacksam för!
    Det jag uppskattade var:
    * Sophie Dickfors kom hem till mig för ett samtal (pga covid-19 ville jag ogärna åka in till byråns kontor)
    * hela tiden lätt att få telefonkontakt
    * bemötandet var både professionellt kunnigt och varmt engagerat
    * tydlig kommunikation och lagom mycket information
    Jag har haft kontakt med andra begravningsbyråer tidigare, på andra orter, de har också varit bra, men det här var den sympatiskaste hittills. Jag rekommenderar gärna Folkare begravningsbyrå!
    Hej Monica och Varmt Tack för ditt fina omdöme och för det förtroende ni visat oss. Med vänliga hälsningar / Jörgen Stoltz och Sophie Dickfors Folkare Begravningsbyrå Folkare Begravningsbyrå
    2021-02-09
    På Folkare har vi blivit personligt bemötta med en stor dos empati och värme. Dessutom har de svarat snabbt när vi frågat och varit flexibla och lösningsfokuserade hela vägen igenom processen. Jag rekommenderar dem varmt!
    Hej Marie och Varmt Tack för ditt fina omdöme och för det förtroende ni visat oss. Med vänliga hälsningar / Jörgen Stoltz och Sophie Dickfors Folkare Begravningsbyrå Folkare Begravningsbyrå
    2021-02-05
    Vänligheten, ödmjukheten och serviceviljan är otroligt hög! Löser hela jobbiga processen på ett väldigt smidigt sätt och är med dig som kund hela vägen.
    Hej Mikael Varmt Tack för ditt fina omdöme och för det förtroende ni visat oss. Med vänliga hälsningar / Jörgen Stoltz och Sophie Dickfors Folkare Begravningsbyrå Folkare Begravningsbyrå
    2021-02-04
    Jag köpte en begravning
    Jag blev bra bemött
    Jag tyckte att företaget levde upp till min förväntan
    Begravningen var till belåtenhet och fin
    Hej Per-Olov Varmt Tack för ditt fina omdöme och för det förtroende ni visat oss. Med vänliga hälsningar / Jörgen Stoltz och Sophie Dickfors Folkare Begravningsbyrå Folkare Begravningsbyrå
    2021-02-04
    Begravning av mor.
    Varmt mött av Sophie,jättebra service.
    Alla förväntningar uppfyllda samt mer.
    Kan varmt rekommendera deras tjänster.
    Hej Mathias, Tack för ditt omdöme och för Ert förtroende ni visat oss Mvh Jörgen & Sophie Folkare Begravningsbyrå
    2021-02-01
    Lyhörda, empatiska, och pålitliga. Varmt rekommenderad.
    Hej Linda, Tack för ditt fina omdöme och för Ert förtroende ni visat oss Mvh Jörgen & Sophie Folkare Begravningsbyrå
    2021-01-31
    Jag blev väldigt väl bemött av dem.
    De levde verkligen upp till mina förväntningar, klart bra.

Min upplevelse var väldigt bra.
    Hej Carola, Tack för ett fint omdöme och för Ert förtroende ni visat oss Mvh Jörgen & Sophie Folkare Begravningsbyrå
    2021-01-28
    bra bemötande och en proffsig hantering
    Hej Kerstin Tack för ditt omdöme och för Ert förtroende ni visat oss Mvh Jörgen & Sophie Folkare Begravningsbyrå
    2021-01-28
    Lugnt, fint och respektfullt bemötande från början till slut. Vi kände oss trygga i vår svåra stund. Tack för allt
    Hej Anneli, Tack för fint omdöme och för det förtroende ni visat oss Mvh Jörgen & Sophie Folkare Begravningsbyrå
    2021-01-28
    Snabbt tillgängliga, vänliga och omtänksamma.
    Hjälpte oss i svår tid med lösningar på det mesta.
    Rekommenderas varmt !!
    😊❤️
    Hej Lars, Tack för ditt fina omdöme och för Ert förtroende ni visat oss Mvh Jörgen & Sophie Folkare Begravningsbyrå
    2021-01-27
    Super proffs, detta bolag utmärker sig dramatiskt mot andra bolag som bara vill tjäna pengar.
    Folkare Begravningsbyrå har begravt mor och far i Hedemora.
    Plus en bekants mor i Stockholm
    Blev otroligt väl mottagen
    Förväntningar ja som sagt dom är super proffs.
    Rekommenderar detta bolag som enda bolag i Södra dalarna som ger oss vad vi vill ha utan att försöka pumpa oss på pengar.
    Hej Jan Tack för fint omdöme och för Ert förtroende ni visat oss Mvh Jörgen & Sophie Folkare Begravningsbyrå
    2021-01-26
    Hämtning och övriga transporter, närvaro vid begravningsgudstjänst i Pingstkyrkan och jordbegravning, annons i lokaltidning och hjälp med blommor . Ett minnesalbum. Mycket bra bemötande.
    Förväntningarna uppfylldes väl med stor lyhördhet.
    Vi är mycket nöjda.
    Hej Per-Olof, Tack för ditt fina omdöme och för Ert förtroende ni visat oss Mvh Jörgen & Sophie Folkare Begravningsbyrå
    2021-01-22
    Bästa begravningsbyrån 🌹🌹🌹

Tusen tack Jörgen för all omtanke och hjälp vid min pappas begravning.

Rolf Perssons dotter
    Agnetha Bratt
    Hej Agnetha, Tack för det fina omdömet och för ert förtroende ni visat oss Mvh Jörgen & Sophie Folkare Begravningsbyrå
    2021-01-22
    Begravning!

Helt fantastisk! att i dessa tider kunna erbjuda en sådan fin upplevelse skall Jörgen & Folkare begravningsbyrå ha ett stort tack för!

alla inblandade är 110% nöjda med Folkare Begravningsbyrå
    ni gör ett fantastiskt jobb!

Hoppas bara vi slipper återkomma på en stund :)
    Hej Robert, Tack för ditt fina omdöme och för Ert förtroende ni visat oss, Mvh Jörgen & Sophie Folkare Begravningsbyrå
    2021-01-21
    Hej.

Allt från start var bra och fint arrangerat av Folkare begravningsbyrå. Dem möten vi hade gick bra, bemötandet var bra i den svåra stund vi befann oss i. Tack Folkare bgravningsbyrå för den service ni gav.
    Hej Lars-Åke, Tack för ditt fina omdöme och för Ert förtroende ni visat oss Mvh Jörgen & Sophie Folkare Begravningsbyrå
    2021-01-19
    Varmt, välkomnande och proffsigt.
    Hej Monika Tack för ditt fina omdöme och för förtroendet ni visat oss Mvh Jörgen & Sophie Folkare Begravningsbyrå
    2021-01-12
    Begravning, bra bemötande och väldigt omtänksamma
    Hej Tina Tack för ditt fina omdöme och för förtroendet ni visat oss Mvh Jörgen & Sophie Folkare Begravningsbyrå
    2021-01-12
    Mycket vänligt bemött Dom levde upp till de förväntningar som jag hade Mycket trevliga
    Hej John Gunnar H Tack för ditt omdöme och för Ert förtroende ni visat oss Mvh Jörgen & Sophie Folkare Begravningsbyrå
  • Gudrun L
    2021-01-05
    Begravning; från annons, minnesblad, kista, urna, blommor, präst, kyrkomusik, sång, lunch efteråt.
    Varmt bemötande av företaget,, vackert arrangerade blommor och ljus i kyrkan, alla förväntningar uppfyllda, det blev en mycket fin, ljus, varm och värdig begravning.
    Stort tack!
    Hej Gudrun, Tack för ditt omdöme och för Ert förtroende ni visat oss. Mvh Jörgen & Sophie Folkare Begravningsbyrå
    2021-01-02
    Folkarme Begravnigsbyrå hade hand om begravningen för min mamma. Mycket fint bemötande och omhändertagande av hela arrangemanget.
    Hälsningar Monica Blomqvisr
    Hej Monica, Tack för ditt omdöme och för Ert förtroende ni visat oss. Mvh Jörgen & Sophie Folkare Begravningsbyrå
    2020-12-31
    Bra bemötande Sofie känns lugn och trygg i en sorglig stund då mor blev begravd. bra arrangemang. stämningsfullt i kyrkan. Bra bollande av tankar och ideér både före och efter begravningen.
    Hej Kerstin, Tack för ditt omdöme och för Ert förtroende ni visat oss Mvh Jörgen & Sophie Folkare Begravningsbyrå
    2020-12-31
    Mycket bra bemötande vid förberedelse och genomförande av vår mors begravning
    Hej Christina, Tack för ditt omdöme och Ert förtroende ni visat oss Mvh Jörgen & Sophie Folkare Begravningsbyrå
    2020-12-23
    Ni är toppen!
    Bemötande och service vid de tillfällen vi anlitat er.
    Tack!
    Hej Kim, Tack för du tog dig tid att skriva ett omdöme, och tack för ditt förtroende Mvh Jörgen & Sophie Folkare Begravningsbyrå
    2020-12-19
    Trevligt och professionellt bemötande vid vår fars bortgång. Har anlitat Folkare begravningsbyrå tidigare och har varit väldigt nöjd.
    Hej Karin, Varmt tack för du tog dig tid att skriva ett omdöme, och tack för ert förtroende ni visat oss. Mvh Jörgen & Sophie Folkare Begravningsbyrå
    2020-12-15
    Anhörig vid minnesakt.
    Bemötandet var väldigt fint.
    Förväntningarna med hela upplägget var bättre än jag trodde.
    Hej Kjell, Varmt Tack för ditt fina omdöme och för förtroendet ni visat oss. Jörgen & Sophie Folkare Begravningsbyrå
    2020-12-12
    Vi fick hjälp med begravning av vår mor och bemötandet har varit alldeles utmärkt.

Har haft hjälp av dem tidigare och de motsvarade våra förväntningar nu också.

Sammanfattningsvis gjorde de att begravningen blev en fin högtid och allt omkring upplevdes som väldigt positivt.
    Hej Annica, Varmt Tack för ditt fina omdöme och för förtroendet ni visat oss. Jörgen & Sophie Folkare Begravningsbyrå
    2020-12-01
    Inför begravningen gick vi igenom allt lugnt och fint, ingen stress. Bra bemötande. Begravningen var så fin, dekorationen vid kistan var så vacker. Vi upplevde allt som bra.
    Hej Lena, Varmt Tack för ditt fina omdöme och för förtroendet ni visat oss. Jörgen & Sophie Folkare Begravningsbyrå
    2020-11-27
    väldigt trevliga ock omtänksamma i en svår stund
    Hej Birgitta, Varmt Tack för ditt omdöme och för förtroendet ni visat oss. Jörgen & Sophie Folkare Begravningsbyrå
    2020-11-17
    - Begravning

- Fick ett mycket bra bemötande!

- Företaget levde upp till mina förväntningar.

- Det var en av de bättre begravningsceremonier jag varit med om.
    Hej Tony, Varmt Tack för ditt omdöme och för förtroendet ni visat oss. Jörgen & Sophie Folkare Begravningsbyrå
    2020-11-12
    Att få hjälp och vägledning vid en begravning. Bemötandet har varit bra men jag hade önskat att få mer hjälp och vägledning vid val, formulering och olika förslag av dödsannonsen. När man är i en stor sorg kan det vara svårt att tänka och göra rätt val, så det jag saknade var engagemang från vår hjälpare. Allt annat har varit bra.
    Hej Karin, Tack för din åsikt, vi tar åt oss det du skriver så tänker vi på att visa fler förslag. Varmt tack för förtroendet ni visat oss, Mvh Jörgen & Sophie Folkare Begravningsbyrå
    2020-11-12
    Det kändes välkomnande och tryggt att kontakta Folkare Begravningsbyrå vid min fars bortgång.
    De var professionella, smidiga och snabba.
    Lugnt och tillmötesgående bemötande.
    Vi kan varmt rekommendera Folkare Begravningsbyrå.
    Hej Rut, Varmt Tack för ditt omdöme och för förtroendet ni visat oss. Jörgen & Sophie Folkare Begravningsbyrå
    2020-11-12
    Det blev helt perfekt vi är alla nöjda med hela begravningen kan varmt rekommendera dom
    Hej Inger, Varmt Tack för ditt omdöme och för förtroendet ni visat oss. Jörgen & Sophie Folkare Begravningsbyrå