Folkare Begravningsbyrå

Varmt välkommen till Folkare Begravningsbyrå!

När det otänkbara inträffar medför det många tankar och funderingar.
Vi vill hjälpa dig att få ett så smidigt tillvägagångssätt som möjligt i den tid som kan vara så svår att hantera. När du kontaktar oss bokar vi in en tid där vi i lugn och ro samtalar kring hur begravningen ska utformas. Därpå får du utrymme att vara för dig själv utan att behöva tänka mer över något praktiskt.

På begravningen finns en representant från oss på plats. Vi ser till att det är vackert utsmyckat med ljus, blommor och ev. personliga tillhörigheter och foton. Vi finns även på plats under begravningen om du skulle behöva hjälp med någonting.

379 omdömen om Folkare Begravningsbyrå

Sedan starten hos Reco 2018
    2023-02-01 Verifierad kund
    Fantastiskt fint och varmt bemötande.
    Proffsiga och hjälpsamma !
    Från vårt första steg in på begravningsbyrån till begravningen i kyrkan har allt varit helt perfekt.
    Vi är så tacksamma för all hjälp och stöd !
    En stor eloge till er !
    Varmt Tack Ann-Kristin för ert omdöme och visat förtroende
    Önskar er en fin vår / varm hälsning Jörgen Stoltz, Sophie Dickfors & Sophie von Malmborg
    2023-02-01 Verifierad kund
    Blev verkligen lyssnad på så vår begravning av vår Far blev jätte fin.
    Hej Karina och stort Tack för att vi fick förtroendet och för ditt fina omdöme
    Hoppas nu att våren blir ljus och fin för er ❀
    Varm hälsning / Jörgen Stoltz, Sophie Dickfors & Sophie von Malmborg
    2023-01-30 Verifierad kund
    Bra bemötande och snabb återkoppling
    Hej Mikael, varmt tack för ditt omdöme och för att vi fick förtroendet att hjälpa er i samband med begravningen. Ha en fortsatt fin vecka!

Med vänliga hälsningar Jörgen och Sophie
    2023-01-29 Verifierad kund
    Vi är väldigt tacksamma och nöjda med bemötandet i samband med min mammas begravning. Så fint ordnat i denna sorgliga situation. Särskilt tack till Jörgen för ett fint bemötande.
    Hej Maria, varmt tack till er för att vi fick det fina förtroendet att hjälpa er i samband med begravningen.
    Tack även för din tid att skriva ett omömde.

2023-01-28 Verifierad kund
    Bemötande var helt perfekt.
    Alla våra förväntningar uppfyllda.
    Vi blev otroligt bra behandlade i en väldigt svår väldigt svår stund och kände oss väl behandlade av en väldigt proffsig personal
    Begravning.
    Hej Eva-Karin, varmt tack för ditt omdöme och för Ert fina förtroende vi fått i samband med begravningen.

Hoppas ni får en fin och skön helg

2023-01-24 Verifierad kund
    Mycket trevligt och kunnigt besök,väldigt fin begravning finns inget att klaga på
    Andrs
    Hej Anders

Tack för ert förtroende i samband med begravningen samt för att du tog dig tid att skriva ett omdöme.

Varma hälsningar
    Jörgen o Sophie
    2023-01-24 Verifierad kund
    Mycket fint och varmt bemötande. De överträffade våra förväntningar både vid planeringen och vid begravningsakten.
    Hej Magnus, varmt tack för ditt omdöme samt det fina förtroende vi fått av er i samband med begravningen.

2023-01-21 Verifierad kund
    Dom skötte sitt uppdrag till fullt belåtenhet
    Hej Britt-Inger

Varmt tack för att du tog dig tid att skriva ett omdöme, betyder mycket för oss,
    samt ett stort tack för det fina förtroende vi har fått att hjälpa er med begravningen.

2023-01-19 Verifierad kund
    Vid min mans död ansvarade Folkare begravningsbyrå för hans begravning. Vårt första möte var mycket effektivt och allt planerades i stora drag på en gång. Jag och våra fyra barn kunde framföra synpunkter och diskutera fram detaljer tillsammans med byråns representant, allt på ett mycket rogivande sätt.
    Arbetet med program, och kommunikationen det krävde innan alla detaljer var klara, fungerade också mycket bra.
    Allt blev som vi önskat i kyrkan vid begravningsgudstjänsten och byråns representant var närvarande på ett mycket varmt stödjande sätt.
    Hej Kerstin och Tack för det fina omdömet och Tack för att vi fick hjälpa till ❀
    Med varma hälsningar / Jörgen & Sophie
    2023-01-13 Verifierad kund
    Otroligt professionellt bemötande i detta mycket tunga ärende.
    Råder ett lugn över hela den vackert utsmyckade byrån.
    Hej Ann,
    Varmt tack för dina fina ord och att vi fått det fina förtroendet att hjälpa dig

• Bertil B
    2023-01-12 Verifierad kund
    Bra bemötande!

Höga förväntningar Företaget levde upp till förväntningarna.

Upplevelsen var strålande bra service och trevligt bemötande.
    Hej Bertil och varmt tack för ditt omdöme samt att vi fick det fina förtroendet att hjälpa Er.

2023-01-06 Verifierad kund
    Så fint bemött när sorgen är tung. Ett stort tack till Jörgen Stoltz och till Ann Görling som förrättade sermonin.
    Hej Margaretha,
    Varmt tack för ditt omdöme och att vi fick det fina förtroendet att hjälpa Er,

Jörgen, Sophie och Ann
    2022-12-28 Verifierad kund
    Vänligt och professionellt bemötande. De levde helt upp till våra förväntningar. Begravningen blev precis så fin som vi hade hoppats.
    Hej Ulla, det värmer att höra ❣
    Tack för att vi fick förtroende -
    Med önskan om ett Gott nytt år / Jörgen och Sophie
    2022-12-28 Verifierad kund
    Sophie D. Som var vår kontakt med Folkare begravningsbyrå, hade ett väldigt bra bemötande och var engagerad på ett mycket bra sätt. Uppdraget i samband med pappas begravning fungerade utmärkt.
    Hej Bengt och Tack för ditt fina omdöme, och för Ert förtroende - Gott slut och Gott nytt år ❣
    Varma hälsningar / Jörgen och Sophie
    2022-12-23 Verifierad kund
    Hej vi blev väldigt bra bemött på. Folkare begravningsbyrå . Vi hade en begravnings ceremoni.mvh Hans- Olof.
    Hej Hans-Olof

Varmt tack för ditt omdöme och att vi fick det fina förtroendet att hjälpa er

God Jul och Gott nytt år till er

2022-12-21 Verifierad kund
    Professionell hantering med varmt och medmänskligt bemötande som motsvarade alla förväntningar. Avser begravning med kremation och minneslund.
    Hej Monica
    Varmt tack för ditt omdöme samt att vi fick erat fina förtroende att hjälpa er med begravningen.

2022-12-21 Verifierad kund
    Bra bemötande och tydligjet. Lugn och förtroendeingivande i samtal. Lätt att samarbeta med. Bra kommunikation över mail. Snabba svar.
    Hej Hans-Magnus Sixten L
    Varmt tack för Er tid att skriva ett omdöme samt att vi fick erat fina förtroende att hjälpa er med begravningen.

Proffsigt bemötande,
    Alla våra önskemål blev uppfyllda vid vår
    morbror Bengts begravning och minnestund

Otroligt hjälpsamma, trevliga och tillmötesgående
    Hej Åsa

2022-12-20 Verifierad kund
    Perfekt bemötande. Valde minnesstund med urna och nedsättning av urnan samma dag. Allt fungerade perfekt. Precis som vi önskade!
    Hej Karin, Tack för din tid att skriva ett omdöme samt för det fina förtroende vi fått att hjälpa er
    med begravningen.

Önskar Er en fin jul och ett gott nytt år

2022-12-09 Verifierad kund
    Mycket bra bemötande jag är nöjd.
    Hej Nalle,
    Tack för ditt förtroende du visat oss i samband med begravningen, önskar dig en fin och skön tredje advents helg.
    2022-12-05 Verifierad kund
    Tryggt, stilla, proffesionellt bemötande i mycket trivsam och fin miljö på byrån.
    personalen hade kontroll på allt praktiskt som behövde göras. Man behövde inte vara rädd att glömma något viktigt.
    Hej Maria, tack så mycket för ditt omdöme och för att vi fick ert fina förtroende att hjälpa Er med begravningen.

2022-12-04 Verifierad kund
    Trevligt o bra bemötande, hjälp med det som önskades
    Hej Ingemar

Varmt tack för ditt omdöme och för att vi fick förtroendet att hjälpa er i samband med begravningen.

• Charlotte Ö
    2022-11-26 Verifierad kund
    Fantastiskt bemötande! Jörgen är verkligen ett fullblodsproffs som lyckas stötta och genomföra all planering tillsammans med oss anhöriga med värdighet. Begravningsbyrån har bistått oss med allt från det att pappa gick bort, inför vårt besök i kapellet, innehåll och utseende på dödsannonsen och ordnade med begravningen och även planerade och ordnade med minnesstunden (inkl beställning av catering), samt kontakt med prästen och kyrkan inför både begravning och urnnedsättning. Vi är väldigt tacksamma för att man kan genomföra detta arbete på ett sådant sätt som Folkare Begravningsbyrå lyckas med.
    Hej Charlotte,

Varmt tack för ditt omdöme och för att vi fick den fina äran att hjälpa er i samband med begravningen,
    Hoppas ni får en fin första advent, när vi tänder det första ljuset imorgon får vi tänka extra på Sören,,

2022-11-26 Verifierad kund
    Vänliga, varma människor som skötte allt från första mötet till minnesboken på ett mycket professionellt sätt vid min fars begravning. Tusen tack.. Allan och Lena.
    Hej Allan o Lena

Varmt tack för förtroendet ni visat oss i samband med begravningen,
    tack för att ni tog er tid att skriva ett omdöme, betyder mycket för oss,

Hoppas ni får en fin första advent

2022-11-24 Verifierad kund
    Mycket bra bemötande hela vägen. Man kände stort förtroende direkt.
    Hej Benny, tack för ditt omdöme och ett varmt tack för att vi fick ert förtroende att hjälpa Er.

2022-11-24 Verifierad kund
    Vi är jättenöjda med både bemötande o utförande vid samtal inför begravningen
    Hej Ann-Katrin och Varmt tack för ditt omdöme, och stort Tack för att vi fick det fina förtroendet att hjälpa Er
    Med önskan om en lugn och stilla fortsättning / Jörgen & Sophie
    2022-11-24 Verifierad kund
    Professionellt och personligt mottagande och omhändertagande. Vackert ordnat vid begravningen med det lilla extra som gör så mycket. Kan varmt rekommendera Folkare Begravningsbyrå.
    Tack Elisabeth för ditt omdöme samt att vi fick det fina förtroendet att hjälpa Er
    Med varma hälsningar Jörgen & Sophie
    2022-11-17 Verifierad kund
    Så bra hjälp och vägledning med en begravning. Väldigt trevlig personal. Bra bemötande.
    Hej Marie

Varmt tack för ditt omdöme samt att vi fick det fina förtroendet att hjälpa Er

2022-11-13 Verifierad kund
    Allt var topp👍👍
    Väldigt fint och bra bemötande, rätt personal på rätt plats.
    Hej Stefan

Tack så mycket att du tog dig tid att skriva ett omdöme och ett varmt tack för förtroendet ni visat oss

2022-11-11 Verifierad kund
    Fint bemötande.
    Lugn och dämpad atmosfär.

Få råd om själva begravningen.
    Jag fick hjälp med det jag behövde.

Jag köpte kista, urna och blommor via dem.
    De fanns även i kyrkan under begravningen.
    Byrån utförde allt kring min mammas död.

Jag är mycket nöjd med Folkare Begravningsbyrå.
    Rekommenderar dem varmt.
    Hej Katarina

Varmt tack att du tog dig tid att skriva ett omdöme samt att vi fick det fina förtroendet att hjälpa er i samband med begravningen.

2022-11-09 Verifierad kund
    Fungerade bra och dom var lyhörda för våra önskemål.
    Hej Johan

Varmt Tack för att vi fick vara med och hjälpa er att skapa en fin begravningen
    samt för din tid att skriva ett omdöme.

Hoppas ni får en fortsatt fin höst och vinter..

2022-11-05 Verifierad kund
    Vi blev mycket bra bemötta på alla vis.
    Förväntningarna var att få hjälp med alt det praktiska ,det
    fungerade mycket bra.
    Hej Jan Ove

Varmt tack för ditt omdöme samt att vi fick förtroendet att hjälpa er med begravningen

2022-11-03 Verifierad kund
    Blev väl omhändertagen har bara positivt att säga.
    Hej Marianne

Tack för att du tog dig tid att skriva ett omdöme och ett varmt tack för Ert förtroende ni visat oss i samband med begravningen.

2022-11-01 Verifierad kund
    Vänlig och proffesionellt bemötande. Vi kände oss väl omhändertagna genom hela begravningsprocessen.
    Hej Robert

Tack så mycket för ditt omdöme samt för Ert förtroende ni visat oss i samband med begravningen

2022-10-27 Verifierad kund
    Det mest perfekta bemötande vi kunnat få. Otroligt snälla och kunniga. En jättebra och fin begravning.
    Hej Kent,

Varmt tack för ditt omdöme och att vi fick det fina förtroendet att hjälpa er med begravningen

2022-10-26 Verifierad kund
    Mycket bra bemött, korrekt och effektivt arbete.
    Bra och lyhört arbete, och förmåga att förstå och lösa våra önskemål
    Hej Johan och tack för att du tog dig tid att skriva ett omdöme samt för det fina förtroende vi fått att ordna begravningen tillsammans med Er

Med varma hälsningar Jörgen & Sophie
  • Gunilla H
    2022-10-21 Verifierad kund
    Bra service och trevlig personal, kan varmt rekommendera denna byrå. Mvh Gunilla Hellberg
    Hej Gunilla

2022-10-20 Verifierad kund
    Mycket nöjd med arrangerandet med begravningen och urnedsättningen under samma stund. Högsta betyg
    Hej Christina

Tack så mycket för ditt omdöme och för förtroendet vi fått att hjälpa till med begravningen

2022-10-19 Verifierad kund
    Vilka varma och härliga människor ni är❤️
    Tack
    Hej Torbjörn

Varmt tack för ditt omdöme och för att vi fick ert förtroende att hjälpa er med begravningen

2022-10-18 Verifierad kund
    Verkligen proffsigt och vänligt bemötade i en svår tid. Rekommenderas varmt!
    Hej Jens

Tack så mycket för ditt omdöme samt att vi fick det fina förtroendet av Er

2022-10-18 Verifierad kund
    Ett fint välkomnande när vi klev innan för dörren. Lokalen o intreören är påkostat,vackert, stilfullt o ombonat som ger en känsla av lugn o harmoni.
    Vi blev bemötta värdigt o med värme och omtanke.
    Mina förväntningar var precis så som jag anade, då byrån har tidigare haft hand om min mammas o farmors begravning. Fantastiska ❤
    De tog hand om blomstersmyckningen,kremering,urna,musiken,alla pappas saker som de dekorerade med i kapellet.Annonsen i tidningen.
    Hej Marie

Tack så mycket för ditt omdöme och för att vi vi fick förtroendet att ta hand om begravningen

Vi önskar er en fortsatt fin höst, med varma hälsningar

2022-10-17 Verifierad kund
    Våra barn å jag blev utmärkt väl bemötta när vi snabbt fick tid på byrån sedan vi mist make o far. MVH Annette Hall.
    Hej Annette

Tack för ditt omdöme och för att vi fick förtroendet att genomföra begravningen.

Hoppas att du får en fin fortsatt höst med mycket sol

2022-10-14 Verifierad kund
    Jag kontaktade Folkare begravningsbyrå veckan efter att min hustru gått bort (3/9) för att de skulle ordna begravningsceremonin i Folkärna kyrka fredag 30/9. Det skulle bli ett ljust och öppet avsked för alla som önskade komma, med efterföljande minnesstund med mat och kaffe församlingshemmet. Det blev stor uppslutning med 120 personer på minnesstunden och ännu fler i kyrkan. Allt sköttes med lyhördhet och värdighet av begravningsbyrån. De förväntningar jag och övriga familjen hade uppfylldes till 100%. Trots den stora sorg och saknad vi kände och naturligtvis fortfarande känner, blev begravningen ett fint minne och avsked av en älskad livskamrat, mor, farmor, syster, arbetskamrat och vän. Jag har fått motta oerhört positiv respons av alla som deltog. Begravningen omgärdades av mycket sång och musik, men även dans av Avesta folkdansgille, där min hustru varit aktiv. Allt blev precis i hennes anda och det mesta hade hon även själv varit med och bestämt. Jag är mycket glad och tacksam för allt stöd och hjälp som jag/vi fått av Folkare begravningsbyrå. Det här är en del av sorgeprocessen och en viktig del i att kunna gå vidare för oss anhöriga. Ett stort och kärleksfullt tack!
    Hej Åke och tack för att du tog dig tid att skriva ett omdöme samt för det fina förtroende vi fått att ordna begravningen tillsammans med Er

2022-10-13 Verifierad kund
    Bra bemött men väldigt forcerat kändes det som .
    Hej Peter

Tack för ditt omdöme samt för ert förtroende i samband med begravningen,
    Vi är ledsna om det kändes forcerat för dig, så vill vi naturligtvis inte att det ska kännas,
    det är något vi tar med oss i framtiden

2022-10-06 Verifierad kund
    Det fungerade bra och trevligt bemötande
    Hej Kent och Tack för att du tog dig tid att skriva ett omdöme, och stort Tack för det förtroende ni visat oss i samband med begravningen - Varma hälsningar / Jörgen och Sophie Folkare Begravningsbyrå
    2022-10-04 Verifierad kund
    Korrekt, kunnigt och vänligt bemötande.

Vi förväntade oss att få hjälp med det man behöver komma ihåg och bestämma inför en begravning.

Det kändes tryggt att få hjälp med - inklusive en i princip heltäckande kostnadsbild över - det som gäller vid en begravning.
    Hej Lennart

Tack för din tid att skriva ett omdöme samt för det förtroende ni visat oss i samband med begravningen

2022-09-22 Verifierad kund
    Vänligt och professionellt bemötande rakt igenom. Rådiga och konkreta förslag på olika lösningar.
    Fin miljö för möten.

Vi valde företaget då vi varit nöjda och känt oss trygga med dem sedan tidigare.

Anledningen till kontakten med företaget var allt som rör en begravning för vår anhörig.
    Hej Yvonne,

Tack för ditt omdöme och för att vi fick det fina uppdraget ta hand om begravningen

2022-09-21 Verifierad kund
    Trevligt bemötande, gjorde allt enkelt genom hela begravningsproceduren och levde till fullo upp till mina förväntningar
    Hej Johan

Varmt tack att vi fick Ert förtroende att hjälpa till med begravningen och tack för ditt omdöme du lämnat.

Med vänliga hälsnignar
    2022-09-20 Verifierad kund
    Mycket lugnt och bra bemötande vid besöket.
    Höga förväntningar, grundade på tidigare kontakter.
    En 'vanlig' begravning, mycket väl genomförd.
    Hej Birgitta

Varmt tack för ditt omdöme och för att vi fick det fina förtroendet att hjälpa er att ordna begravningen.

2022-09-20 Verifierad kund
    Lugnt och fint bemötande
    Vi köpte det vi ansåg passa oss
    Hej Ann-Gerd

Tack för att vi fick ert förtroende i samband med begravningen samt att ni har skrivit ett omdöme.