Varningslistan - Förenade Bolag

Varningslistan - Förenade Bolag

www.forenadebolag.se
  • BadgeTwoYears
4.4

Välkommen till Förenade Bolag - din sköld mot vilseledande försäljning. Vi är fast beslutna om att skydda din verksamhet från bedrägerier. Vår Varningslista är en kraftfull resurs för att hålla dig ett steg före bedragarna. Den är tillgänglig både online och som trycksak, och den uppdateras regelbundet med aktuella företagsbedrägerier...

86 omdömen om Varningslistan - Förenade Bolag

Maggie A
Skrev om Varningslistan - Förenade Bolag

Det känns tryggt att titta i Varningslistan, så man kan sålla bort alla oseriösa bolag.

Svar från Varningslistan - Förenade Bolag

Hej Maggie, tack för ditt fina omdöme! Så bra att ni uppskattar vår tryckta varningslista! Vänliga hälsningar Varningslistan Förenade Bolag

Lars K
Skrev om Varningslistan - Förenade Bolag

Varningslistan jag har fått är jag väldigt nöjd med. Jag hade väldigt låga förväntningar men blev glatt överraskad. Jag har problem med ffSvea och känner mig väldigt trygg och hoppas att Förenade bolaget lyckas få mig fri från ffSvea

Svar från Varningslistan - Förenade Bolag

Hej Lars, tack för ditt fina omdöme och förtroende! Vänliga hälsningar Varningslistan Förenade Bolag

Anders L

Nyttig och viktig information

Svar från Varningslistan - Förenade Bolag

Hej Anders, tack för ditt fina omdöme! Så bra att ni har nytta av våra tjänster och använder dig av Varningslistan! Vänliga hälsningar Varningslistan Förenade Bolag

Niklas J
Skrev om Varningslistan - Förenade Bolag

Fick den hjälp jag behövde och pratade med trevlig personal

Svar från Varningslistan - Förenade Bolag

Hej Niklas, tack för ditt omdöme! Vad bra att våra tjänster har varit till hjälp! Vänliga hälsningar Varningslistan Förenade Bolag

Caisa H
Skrev om Varningslistan - Förenade Bolag

Jag tycker att det är BRA att Varningslistan finns. Dem har hjälpt oss några ggr när det gäller bluffakturor! Dem är bra att ha att göra med! Mvh Caisa

Svar från Varningslistan - Förenade Bolag

Hej Caisa, tack för ditt fina omdöme! Vad bra att du uppskattar våra tjänster och att vi har kunnat vara till hjälp! Vänliga hälsningar Varningslistan Förenade Bolag

Jörgen G
Skrev om Varningslistan - Förenade Bolag

Känns tryckt helt enkelt! Kommer fortsätta så länge jag har åkeriet kvar.

Kundsupport gillar detta
Svar från Varningslistan - Förenade Bolag

Hej Jörgen, tack för ditt fina omdöme och ditt fortsatta förtroende! Vänliga hälsningar Varningslistan Förenade Bolag

Bo L

Mycket väl bemött. Trevlig personal. 5

Svar från Varningslistan - Förenade Bolag

Hej Bo, tack för ditt fina omdöme! Vänliga hälsningar Varningslistan Förenade Bolag

Hans-Erik L
Skrev om Varningslistan - Förenade Bolag

Bra bemötande och säkerhet för företagarna

Svar från Varningslistan - Förenade Bolag

Hej Hans-Erik, tack för ditt fina omdöme! Vad bra att du håller dig uppdaterad med varningslistan! Vänliga hälsningar Varningslistan Förenade Bolag

Marjo R
Skrev om Varningslistan - Förenade Bolag

Det är bra att vara uppdaterad på skum bolag

Svar från Varningslistan - Förenade Bolag

Hej Marjo, tack för ditt fina omdöme! Så bra att du håller dig uppdaterad med varningslistan! Vänliga hälsningar Varningslistan Förenade Bolag

Anna C
Skrev om Varningslistan - Förenade Bolag

Seriös information som man verkligen kan ha nytta av.

Svar från Varningslistan - Förenade Bolag

Hej Anna, tack för ditt fina omdöme! Så bra att ni har nytta av våra tjänster och använder dig av Varningslistan! Vänliga hälsningar Varningslistan Förenade Bolag

Katarina E
Skrev om Varningslistan - Förenade Bolag

Man får alltid bra hjälp av Vaningslistan - Förenade Bolag. Alltid trevligt bemötande och man får allt bra förklarat. Stort tack till er för att ni finns och hjälper till när man inte riktigt vet vad man ska göra. Jag rekommenderar varmt!

Svar från Varningslistan - Förenade Bolag

Hej Katarina, tack för ditt fina omdöme. Väldigt roligt att du uppskattar våra tjänster och att vi har kunnat vara till hjälp! Vänliga hälsningar Varningslistan Förenade Bolag

Mildred K
Skrev om Varningslistan - Förenade Bolag

Mitt företag har upphört, men den tid jag var i varningslistan. Så var jag jättenöjd

Svar från Varningslistan - Förenade Bolag

Hej Mildred, tack för ditt omdöme! Vänliga hälsningar Varningslistan Förenade Bolag

?
Skrev om Varningslistan - Förenade Bolag

Ger en snabb överblick över diverse skojare. Nytt är att en del av dessa har flyttat in i sociala media och anger diverse varningar om spärr pga otillåten marknadsföring där man ska ange sina uppgifter/login mm.

Svar från Varningslistan - Förenade Bolag

Hej Tony, tack för ditt fina omdöme! Bra att du håller dig uppdaterat om vad som händer på Varningslistan och är uppmärksam på nya metoder. Vänliga hälsningar Varningslistan Förenade Bolag

Ingrid E
Skrev om Varningslistan - Förenade Bolag

Vi har nyligen bytt VD och då började påringningarna om att de hade en årlig kontakt med oss, som inte då var sant. Vi har tagit hjälp med varningslistan och de har på ett proffsigt sätt hjälpt oss. Sen har vi även anmält fuskbolag till dom när vi känt det behovet. Mycket bra att de finns!

Svar från Varningslistan - Förenade Bolag

Hej Ingrid, tack för ditt fina omdöme! Så bra att ni uppskattar vår tryckta varningslista. Välkomna att kontakta oss igen! Vänliga hälsningar Varningslistan Förenade Bolag

Erik L
Skrev om Varningslistan - Förenade Bolag

Snabb och kunnig hantering av ärenden, vilket underlättar vardagen för en offentlig myndighet.

Svar från Varningslistan - Förenade Bolag

Hej Erik, tack för ditt fina omdöme! Så bra att ni har nytta av våra tjänster! Vänliga hälsningar Varningslistan Förenade Bolag

Birgitta A
Skrev om Varningslistan - Förenade Bolag

hjälpsamma, har hjälpt oss flera ggr.helt enkelt bara bra.

Svar från Varningslistan - Förenade Bolag

Hej Birgitta, tack för ditt fina omdöme! Vi är glada att vi har kunnat hjälpa dig vid flera tillfällen! Vänliga hälsningar Varningslistan Förenade Bolag

Maria L
Skrev om Varningslistan - Förenade Bolag

Jag tycker det är bra att få listan per brev och extra varningar på mejl!!

Svar från Varningslistan - Förenade Bolag

Hej Maria, Tack för ditt fina omdöme. Vad härligt att höra att du uppskattar både vår tryckta varningslista och våra utskick via e-post, hälsningar Varningslistan Förenade Bolag

Jan S
Skrev om Varningslistan - Förenade Bolag

mycket hjälpsamma vid problem med bluff fakturor

Svar från Varningslistan - Förenade Bolag

Hej Jan, tack för ditt fina omdöme! Vi är glada att vi har kunnat hjälpa dig! Vänliga hälsningar Varningslistan Förenade Bolag

Lars Ö
Skrev om Varningslistan - Förenade Bolag

Det är bra med uppdatering och att se fake företag så man vet om dem skickar bluffakturor.

Svar från Varningslistan - Förenade Bolag

Hej Lars, tack för ditt fina omdöme! Vad bra att du håller dig uppdaterad med varningslistan! Vänliga hälsningar Varningslistan Förenade Bolag

Karl-Erik J
Skrev om Varningslistan - Förenade Bolag

Bra bemötande det räcker med det jag har inte tid med det här.

Svar från Varningslistan - Förenade Bolag

Hej Karl-Erik, tack för ditt omdöme! Vi är glada att kunna hjälpa dig så att du istället kan lägga tid på ditt företag! Vänliga hälsningar Varningslistan Förenade Bolag

Per-Håkan H
Skrev om Varningslistan - Förenade Bolag

När jag behövde hjälp så fick jag ett bra bemötande.

Svar från Varningslistan - Förenade Bolag

Hej Per-Håkan, tack för ditt fina omdöme! Vänliga hälsningar Varningslistan Förenade Bolag

Birgitte B
Skrev om Varningslistan - Förenade Bolag

kanon de hjälpte mej direkt fixade så vi fick krediterat en bluff faktura

Svar från Varningslistan - Förenade Bolag

Hej Birgitte, tack för ditt fina omdöme! Vi är glada att kunna vara till hjälp! Vänliga hälsningar Varningslistan Förenade Bolag

Peter P
Skrev om Varningslistan - Förenade Bolag

Ett uskick som påminner mig att vara observant och vaksam på oceriösaföretag. Samt ett bollplank om det skulle behövas, enkelt och informativt.

Svar från Varningslistan - Förenade Bolag

Hej Peter, tack för ditt fina omdöme! Så bra att e-postvarningarna får dig uppmärksam då det hela tiden sker förändringar på varningslistan. Du är alltid välkommen att kontakta kundtjänst vid frågor. Vänliga hälsningar Varningslistan Förenade Bolag

Anna K
Skrev om Varningslistan - Förenade Bolag

Använder inte listan så mycket, tycker att man ofta kan bara googla rätt av på nätet..

Svar från Varningslistan - Förenade Bolag

Hej Anna, tack för ditt omdöme! Vi hoppas du kan nyttja varningslistan då den ofta uppdateras. Allt gott! Vänliga hälsningar Varningslistan Förenade Bolag

Pia H
Skrev om Varningslistan - Förenade Bolag

Bra och handfasta råd, följer upp ärenden.

Svar från Varningslistan - Förenade Bolag

Hej Pia, tack för ditt fina omdöme! Vänliga hälsningar Varningslistan Förenade Bolag

Samuel G
Skrev om Varningslistan - Förenade Bolag

Den är vad den är, ett viktigt forum. Den ger även mervärde i form av extra varningar på mejl. Jag värderar även den juridiska backupen och det går alltid att ringa om det är något som är oklart eller man behöver veta mer om.

Svar från Varningslistan - Förenade Bolag

Hej Samuel, Tack för ditt fina omdöme! De gläder oss att höra att du är nöjd med våra olika tjänster i vårt trygghetspaket! Välkommen att återkomma till vår kundtjänst när du behöver hjälp! Vänliga hälsningar Varningslistan Förenade Bolag

Daniel L
Skrev om Varningslistan - Förenade Bolag

Varningslistan tillhandahåller en tjänst som har sparat vårt företag mycket pengar och huvudvärk genom åren. Att få veta på förhand om bedragare och deras arbetsmetoder har hjälpt oss inte bara mot de kända skurkarna utan också givit en mall till igenkänning av nya bedragare, och har gjort oss vaksamma på likheter. Vid något enstaka tillfälle har vi haft anledning att ta del av den juridiska hjälp Varningslistan erbjöd och detta har egentligen varit den enda direkta kontakt vi har haft under senare tid. Erfarenheten var...

Svar från Varningslistan - Förenade Bolag

Hej Daniel, tack för ditt fina omdöme! Så bra att ni har haft hjälp av tjänsten och att vi har kunnat hjälpa er, både med informationen på listan och genom den juridiska hanteringen. Vänliga hälsningar Varningslistan Förenade Bolag

Sylvia  E
Skrev om Varningslistan - Förenade Bolag

Bra varning snabba åtgärder skicka in fakturan man hör aldrig av något sedan fantastegt

Svar från Varningslistan - Förenade Bolag

Hej Sylvia, tack för ditt fina omdöme! Roligt att höra att vi har kunnat hjälpa dig. Vänliga hälsningar Varningslistan Förenade Bolag

Jonny N
Skrev om Varningslistan - Förenade Bolag

Dom har hjälpt mig med alla frågor jag har haft, och även sagt upp några avtal, det har gått snabbt och smidigt.

Svar från Varningslistan - Förenade Bolag

Hej Jonny, Tack för ditt fina omdöme! Välkommen att kontakta oss igen vid behov, hälsningar Varningslistan Förenade Bolag

Gunilla K
Skrev om Varningslistan - Förenade Bolag

De gånger vi har varit i kontakt med varningslistan har vi alltid fått den hjälp vi behövt.

Svar från Varningslistan - Förenade Bolag

Hej Gunilla, tack för ditt fina omdöme! Du är välkommen att fortsatt kontakta oss när du behöver hjälp! Vänliga hälsningar Varningslistan

Håkan E
Skrev om Varningslistan - Förenade Bolag

Har fått så bra hjälp från dom supernöjda

Svar från Varningslistan - Förenade Bolag

Hej Håkan, Tack för ditt fina omdöme! Vi är glada att kunna hjälpa till! Vänliga hälsningar Varningslistan Förenade Bolag

Magnus S
Skrev om Varningslistan - Förenade Bolag

Vi har varit kunder sedan många år och inte de senaste åren behövt kontakta Förenade Bolag

Svar från Varningslistan - Förenade Bolag

Hej Magnus, tack för ditt omdöme! Vi är glad att ni är kvar hos oss på Förenade Bolag och kan känna er trygga att ha oss i ryggen. Kontakta oss när ni behöver! Vänliga hälsningar Varningslistan Förenade Bolag

Stefan L
Skrev om Varningslistan - Förenade Bolag

Har avtal med Förenande Bolag sen några år sen dess har mail och kontakt från företag minskat och ringer någon hänvisa jag till Förenade Bolag .Varningslistan håller en uppdaterad känns tryggt

Hasse Ö

Väl bemöt. Hade inga förväntningar. Haft bra info med listan

Svar från Varningslistan - Förenade Bolag

Hej Hasse, Tack för ditt omdöme! Vänliga hälsningar Varningslistan Förenade Bolag

Tommy C
Skrev om Varningslistan - Förenade Bolag

mycket bra alltid hjälpsam när man har problem med bluff företag

Svar från Varningslistan - Förenade Bolag

Hej Tommy, tack för ditt omdöme! Vänliga hälsningar Varningslistan Förenade Bolag

Marie W
Skrev om Varningslistan - Förenade Bolag

Hjälpsamma och tar direkt tag i problemet ( även om detta ärende inte är klart ännu)

Svar från Varningslistan - Förenade Bolag

Hej Marie, tack för ditt omdöme! Vi gör vårt allt för att få till ett bra resultat. Vänliga hälsningar Varningslistan Förenade Bolag

Lars-Göran S
Skrev om Varningslistan - Förenade Bolag

Är ju bra att man kan få en påminnelse om vilka företag man ska passa sig för, är inte självklart att man tänker på det själv. Ju fler det är som är aktiva och anmäler till Förenade Bolag så är det kanske större chans att det går att få bort oseriösa bolag.

Svar från Varningslistan - Förenade Bolag

Hej Lars-Göran, tack för ditt fina omdöme! Vänliga hälsningar Varningslistan Förenade Bolag

Bengt W
Skrev om Varningslistan - Förenade Bolag

Man får den upplysningen man behöver, samt om man ringer och frågar om hjälp i olika sammanhang så har vi fått trevligt bemötande och förberedande hjälp.

Svar från Varningslistan - Förenade Bolag

Hej Bengt, tack för ditt fina omdöme och roligt att du är nöjd med hjälpen du fått! Vänliga hälsningar Varningslistan Förenade Bolag

Tommy L

bra bemötande Bra hjälp Skumma fakturor fixade

Svar från Varningslistan - Förenade Bolag

Hej Tommy, tack för ditt fina omdöme! Vi är glada att kunna hjälpa till. Vänliga hälsningar Varningslistan Förenade Bolag

?
Skrev om Varningslistan - Förenade Bolag

Känns bara bra att ha någonstans att vända sig till ifall man behöver det. Har som tur var inte behövt det ännu.

Svar från Varningslistan - Förenade Bolag

Hej Jonas, tack för ditt för ditt fina omdöme! Vänliga hälsningar Varningslistan Förenade Bolag

Bengt T
Skrev om Varningslistan - Förenade Bolag

Dom har hjälpt mig och företaget med många problem dom är bäst

Svar från Varningslistan - Förenade Bolag

Hej Bengt! Tack snälla för ditt fina omdöme! Vänliga hälsningar Varningslistan Förenade Bolag

Ulf O
Skrev om Varningslistan - Förenade Bolag

Trevlig personalBra svarar i telefon snappt

Svar från Varningslistan - Förenade Bolag

Hej Ulf, tack för ditt fina omdöme! Vänliga hälsningar Varningslistan Förenade Bolag

Marie J
Skrev om Varningslistan - Förenade Bolag

Jag har varit medlem många år och tycker det känns tryggt att vara ned och få Varningslistan på posten. Där ser man vilka bluff företag som är mest aktiva. Har nyttjat tjänsten en gång och fick hjälp med att kolla upp ett företag, det funkade fint. Mvh Marie Jönsson Kamomillens Kroppsvård

Svar från Varningslistan - Förenade Bolag

Hej Marie, Tack för ditt fina omdöme. Vad roligt att höra att du är en trogen kund och nöjd med våra tjänster, Hälsningar Varningslistan Förenade Bolag

Torbjörn S
Skrev om Varningslistan - Förenade Bolag

Har inte haft kontakt med någon från varningslistan på länge och det uppskattades att vi blev uppringda och fick vetskap om att den var aktiv igen. Otroligt bra att få e-post utskick på företag som man ska varnas för!

Svar från Varningslistan - Förenade Bolag

Hej Torbjörn, vad roligt att du är tillbaka hos oss som kund och att du uppskattar våra utskick via e-post! Vänliga hälsningar Varningslistan Förenade Bolag

Bo H
Skrev om Varningslistan - Förenade Bolag

Mycket bra . bara synd att dom inte kan gå in och låsa dom som skickar bluff fakturor.

Gunilla F
Skrev om Varningslistan - Förenade Bolag

Det är ett bra verktyg för att se varningarna snabbt. När vi får en faktura som verkar "skum" checkar vi alltid mot Varningslistan om den finns där.

Svar från Varningslistan - Förenade Bolag

Hej Gunilla, Tack för ditt fina omdöme! Så bra att ni använder er av varningslistan för att snabbt se om ett företag finns med. Vänliga hälsningar Varningslistan Förenade Bolag

Helene H
Skrev om Varningslistan - Förenade Bolag

Hej. De få gånger jag pratat med någon har jag blivit väl bemött. Våra förväntningar är nog det vi fått och som tur är har jag inte behövt använda er. Vi har den digitala varningslistan. Kommer några ggr på papper. Vi är nöjda//Helene

Svar från Varningslistan - Förenade Bolag

Hej Helene, tack för ditt fina omdöme! Vänliga hälsningar Varningslistan Förenade Bolag

Katarina B
Skrev om Varningslistan - Förenade Bolag

Vi tycker det är jättebra att få Varningslistan, då har vi koll på vilka lurare som är i farten. Vi har inte haft jättemycket kontakt med Förenade bolag men en gång för några år sedan blev vi lurade via telefon att tacka ja till ett abonnemang. Då fick vi otroligt bra hjälp av Förenade Bolag att komma ur denna situation.

Svar från Varningslistan - Förenade Bolag

Hej Katarina, Tack för ditt fina omdöme. Vad roligt att höra att vi har kunnat hjälpa er på bästa sätt, hälsningar Varningslistan Förenade Bolag

Bror W
Skrev om Varningslistan - Förenade Bolag

Väldigt bra koll på vilka man ska unvika

Svar från Varningslistan - Förenade Bolag

Hej Bror, tack för ditt fina omdöme! Vänliga hälsningar Varningslistan Förenade Bolag

Åsa B
Skrev om Varningslistan - Förenade Bolag

Vi har prenumererat på varningslistan i många år. De som jobbar med det gör ett viktigt jobb och vi har nyttjat deras tjänster och kompetens några få gånger under åren, men vi har alltid fått bra stöd och hjälp i de frågeställningar vi haft.

Svar från Varningslistan - Förenade Bolag

Hej Åsa, Tack för ditt fina omdöme, vad roligt att höra att ni är nöjda med den hjälp ni har fått av oss. Hälsningar Varningslistan Förenade Bolag