Alla kategorier Övrigt Stockholms län Stockholm Norrmalm Vasastan Friskis&Svettis Sveavägen

Friskis&Svettis Sveavägen

Sveavägen 63, 113 59 Stockholm — Visa karta

NYBROKAJEN 7, 11148, STOCKHOLM
Bygg & BadrumsPartner
Olof O:

Läs vad 5 kunder tycker om Friskis&Svettis Sveavägen

• Marcus A
    Marcus A skrev om Friskis&Svettis Sveavägen
    Lite sur personal (åtminstone några av de yngre tjejerna), blev knappt insläppt på min provträning. Tråkig start att bli misstrodd istället för välkomnad.

Äckliga duschar där man kliver runt i andras fotsvett, bakterier, strumpludd och hår. Många av duscharna funkar bara munstycket på, inte duschen ovanför huvudet.

Den obligatoriska och skitjobbiga eurodiscon i styrketräningslokalen, men knäpptyst i omklädningsrummet där lite soft musik hade uppskattats. En dörr vid duscharna leder rakt ut i träningslokalen, där generade personer av motsatta könet står fem meter ifrån då någon har ryckt upp dörren utifrån.

I övrigt ok, men jag är inte imponerad.
  • Matte
    Matte skrev om Friskis&Svettis Sveavägen
    Bra yta efter ombyggnaden, fräsh lokal genomgående. Generöst med maskiner och fria vikter. Dock minus för oss som vill ha mer än 40-kilos hantlar. Stort minus under sommaren då luften är torr och deras fläktsystem ibland kan vara "tillfälligt nere" säger de. Prisvärt gym vilket de är kända för och trevlig personal. Dock
    irriterande att personalen går runt till alla ca 20-25 min innan stängning och säger till. De ger sig inte fören man nickat till de. Oavsett om man är mitt uppe i sitt set kan de komma och knacka på ryggen. TIPS: koppla en mic till stereon och ropa ut när det är ca 20-25 kvar till stängning! Deras öppettider passar inte mig alls. De stänger tidigare på fredagar, tidigare under sommaren och har ibland helt stängt på röda dagar och dag före/efter röd dag!
  • Kevin
    Kevin skrev om Friskis&Svettis Sveavägen
    Ett väldigt bra gym. Maskinerna är utav märket Nordic gym (jag tror de uppdaterat till Nordic gyms senaste serie sen sist). Enda nackdelen med gymmet är att det saknar fria skivstänger för att köra bänkpress, marklyft, knäböj, militärpress och övriga övningar med....men detta gym är ändå minst 10 ggr bättre än samtliga World Class gym, där de har värdelösa Nautilusmaskiner som ger usel muskelkontakt. Friskis var mitt första gym och såhär i efterhand även ett utav de bästa.
  • Johanna T
    Johanna T skrev om Friskis&Svettis Sveavägen
    Här skulle mani stort sett kunna hoppa över gymmet med tanke på hur dåligt planerat det är. Det finns inte särskilt många bra maskiner och allt är trångt och utspritt. Området för avslappning/stretch är i varje fall ganska stort vilket är ett plus men det väger tyvärr inte upp helhetsintrycket tillräckligt mycket.
  • Patric E
    Patric E skrev om Friskis&Svettis Sveavägen
    Liten bastu men annart är det riktigt trevligt. Väldigt centralt!

Sveavägen 63, 113 59 Stockholm