Grandpa AB

Grandpa AB

Ring 08-643 60 80 www.grandpa.se
4.4

Butiken ligger på ”Soliga Södermannagatan”. Kvarteren kring butiken har, med Grandpa som den naturliga mittpunkten, utvecklats till det mest udda shoppingområdet i Stockholm. Här hittar du det bästa inom mode och inredning till grymma second handkläder.

15 omdömen om Grandpa AB

Lars A
Skrev om Grandpa AB

Visst har de tjusiga saker, även på deras hemsida. MEN det kan absolut inte rekommenderas att beställa online hos Grandpa. Varför: Leveransen är mycket dyrt - och kommer aldrig. De lovar mellan 1 - 3 arbetsdagar. Jag väntar nu sedan nästan 2 veckor. Jag kontaktade Grandpa via mail, men företaget svarar inte. Vilken syn på kundtjänst och kundbemötande! Uruselt! Företaget verkar fortfarande befinna sig kundtjänstens stenålder. Grandpa kan verkligen inte rekommenderas.

fredrik s

bästa affären i sthlm

Johan H
Skrev om Grandpa AB

Fantastiskt koncept och trevliga pojkar.

Pär K
Skrev om Grandpa AB

En av Söders bästa butiker. Okej att det kan vara lite dyra prylar men servicen, känslan och designen är grymt! Brukar ta mig till Grandpa när jag vill ha inspiration, både kläder och möbler. Personal är den bästa!

Dan L

Sköna butiker

Anna B
Skrev om Grandpa AB

Jag älskar den här butiken! helt underbar, man blir så glad så glad. Här kan kan man verkligen hitta udda härliga vintage prylar och massa fina kläder. Om man har ont om pengar kan man bara sätta sig och softa med en kaffe och låta sig inspireras :)

Mårten T
Skrev om Grandpa AB

Killarna och tjejerna på Kungsholmsbutiken är alltid trevliga. Hur ofta blir man tittad i ögonen, välkomnad och profsigt expiderad och inspirerad utan att känna köptvång på ett negativt sätt i en klädbutik? Finfina kläder man inte hittar på andra ställen. Grymt koncept med mat och fikat i vintage/möbelhörnan! Prisvärd espresso! Vi ses igen!

Janna A
Skrev om Grandpa AB

Riktigt cool butik helt enkelt! Väl värd ett besök. Gå dit helt enkelt!

Daniel B
Skrev om Grandpa AB

Grym service och alltid ett spännande urval av kläder. Sen att det går att köpa möbler, böcker samt ta en kaffe också gör ju inte saken sämre.

Anna H
Skrev om Grandpa AB

Alltid ett nöje att handla här. Vad som fascinerar mig mest är att de lyckats behålla samma goda stämning sen de öppnade för ett antal år sedan.

Johanna S
Skrev om Grandpa AB

Skön stämning, trevlig personal och för det mesta najsa kläder. Något dyrt dock

Emilie L
Skrev om Grandpa AB

Grandpa butikerna är underbara!! (en på kungsholmen och en på söder) på söder kan man ibland njuta av livemusik av en Dj och på Kungsholmen kan man ta en liten espresso i baren. Underbart concept med bra designers i skön stil.

Emma K
Skrev om Grandpa AB

Var här idag och tog en lunch (den som ligger på Fridhemsgatan 43). Dagens soppa för 45kr. Kändes verkligen prisvärt, god soppa som man blev mätt på. Sen att det är typ stans coolaste affär är ju inte en nackdel. Fick sitta på Sue Ellens gamla matplats och äta min soppa, och man påfyllning om man ville. Ska helt klart tillbaka och titta på några möbler jag spanade in. Kläderna får jag gå igenom en annan gång, känns som att man behöver lite tid på sig för att kunna uppleva hela butiken! gå dit! :)

Emma L
Skrev om Grandpa AB

Grandpa är helt klart en av Stockholms bästa butiker - kul sortiment med bra accessoarer (speciellt de underbara sjalarna från Alice & Sens) och intressanta märken. De har verkligen lyckats med disponeringen av butiken, det är lättöverskådligt men känns inte kalt eller trist. Personalen är trevlig och hjälpsam - de tycks verkligen vara inställda på att hjälpa sina kunder vilket tyvärr inte hör till vanligheterna i liknande butiker.

Leon
Skrev om Grandpa AB

Utbudet av schyssta killkläder är betydligt mindre än tjejkläder. Då är det skönt att affärer som Grandpa finns. Här hittar du lite rockigare killkläder från Junk de Luxe, Revolution, Minimum och Whyred. Affären har även stans bästa sortiment av coola skinnväskor för vardagsbruk. Grädden på moset är de coola inredningsprylarna samt 60-70-tals-vintagemöblerna. Grandpa finns även på Fridhemsgatan 43 på Kungsholmen. Vissa vardagar har de även kvällsöppet.