Välkommen till Granitop!

Vi på Granitop säljer, installerar och tillverkar bänkskivor i marmor, granit och kvarts för ditt kök eller badrum. Vi skräddarsyr alla våra bänkskivor utifrån dina unika behov men tillhandahåller även tillverkning och försäljning av badrumsskivor, fönsterbänkar och mycket mer.

Låt en av våra tekniker göra ett besök i ditt kök för att bekräfta eller ändra ditt val av sten med hjälp av ett varuprov. Vi levererar alltid dina bänkskivor max 2 veckor efter mätning. Varmt välkommen att höra av dig till oss för en kostnadsfri offert.

536 omdömen om Granitop AB

Vet vad dom gör
    Väldigt bra pris
    +++++
  • 2023-01-16 Insamlad av företaget
    Bra pris och service; fick en snabb offert och levernas bara 1 vecka efter måttagningen.
  • 2023-01-15 Insamlad av företaget
    Sjukt bra service! Snabb leverans.
  • 2023-01-15 Insamlad av företaget
    De är kanon. Snabb och proffsig hjälp. Andra gången vi använder oss av Granitop och de är både prisvärda och noggranna.
  • 2023-01-15 Insamlad av företaget
    från tanke till färdig stenbänkskiva =toppen
  • 2023-01-15 Insamlad av företaget
    Trevlig mailkontakt. Snabbt och utförligt svar.
    Snabb leverans. Nöjd med stenskivan.
  • 2023-01-13 Insamlad av företaget
    Jag själv stod för min mätning och ändrade mig gälande mått och håltagningar otaliga gånger. Granitop hade tålamod med mig hela vägen i alla ändringar :-)

När jag efterfrågade leveranstiden så angav 10 dagar med montage, vilket lätt nästan för bra då flera andra tillverkare angav många veckors leveranstid. Men mycket riktigt, en lördag 10 dagar efter att ordern hade blivit betald så var dom på plats och monterade. Världsklass helt enkelt.
  • 2023-01-13 Insamlad av företaget
    Mycket nöjd med företaget och deras service och kvalitet.
    Snabb leverans som utlovat.
    Otroligt proffsigt företag!
    Allt ifrån första kontakt till montering.
    Det här va andra gången jag köpt bänkskiva utav Granitop och båda gångerna har jag varit super nöjd. Grym service och väldigt lätta att ha med och göra.
    Snabba leveranstider och toppkvalité på stenarna!

Köper enbart från Granitop och har rekommenderat hela grannskapet till och köpa från Granitop vid eventuella renoveringar.

10 av 10 Granitop
  • 2023-01-12 Insamlad av företaget
    Proffsiga och noggranna från start. De svarade på frågor på ett tydligt sätt och vi är väldigt nöjda med resultatet.
  • 2023-01-12 Insamlad av företaget
    Köpte marmorskivor till köket.Lite svårt att dom bara pratade engelska
  • 2023-01-12 Insamlad av företaget
    Professionellt bemötande och kompetent personal genom hela processen från val, uppmätning och installation.
  • 2023-01-12 Insamlad av företaget
    Professionell. Allt gick smidigt från beställning till leverans och montering.
  • 2022-12-14 Insamlad av företaget
    Bra bemötande. Snabb leverans. Vi köpte en svart bänkskiva i sten som vi är mycket nöjda med.
  • 2022-12-10 Insamlad av företaget
    Vi är väldigt nöjda med Granitop och kan rekommendera dem varmt.
    De är ett gäng proffsiga personer som jobbar där och gör ett proffsigt jobb!
    Pille som jag hade mest kontakt med är duktig och trevlig och de killar som satte in bänkskivorna var suveränt duktiga. Våra varmaste rekommendationer!
  • 2022-12-07 Insamlad av företaget
    Hade blivit tipsad av vänner om Granitop. De hyllade de till skyarna och jag tänkte hur bra kan de va? Men alltså! KANONBOLAG! Våra hantverkare hemma var tom impade över hur effektiva de var. Vi bor i Sundsvall men det var inga problem. Några dagar efter offert var de här och mätte. Knappt två veckor senare var vår bänkskiva här. Leverans på en söndag dessutom. De hade glömt en del av bänkskivan men det kompletterades några dagar senare. Allting var så effektivt och snabbt. Så skönt i kontrast till alla andra bolag man haft att göra med i köksrenoveringen. HEJA GRANITOP!
  • 2022-12-07 Insamlad av företaget
    Fick bänkskivan levererad på 5 dagar, otroligt nöjd! Proffsiga, kunniga! Mina varmaste rekommendationer.
  • 2022-12-07 Insamlad av företaget
    Är så nöjda över all kontakt med Granitop, allt från första kontakten till de att dom var här och levererade slutprodukten! Vi tog bänkskiva till hela vårt kök, även köksö med vattenfallslösning och det blev över vår förväntan! Så snabba, så proffsiga och så trevliga! Rekommenderar varmt detta företag! 😄
  • 2022-12-07 Insamlad av företaget
    Extremt proffsiga från första kontakt till att skivan var på plats.

Serviceminded, problemlösare, snygga skivor och dessutom billiga!
  • 2022-12-06 Insamlad av företaget
    Kan bara beskriva detta företag med superlativ. Efter att ha fått offerter från tre olika stenföretag i Stockholm (Täby) som vi anlitat tidigare, valde vi att vända oss till Granitop. Från första kontakt till slutfört arbete har allt gått smidigt och vi är så nöjda med resultatet.
    Beställde bänkskivor till kök. Snabb service (montering en vecka efter lagd order!), rimligt pris, trevligt bemötande. Rekommenderar verkligen.
  • 2022-12-03 Insamlad av företaget
    Mycket trevliga och bra service! Rekommenderar!
  • 2022-12-02 Insamlad av företaget
    Andra gången jag anlitar Granitop och om ja innan trodde att de inte kunde bli bättre så hade ja fel. Bra priser, snygga material, smidig och snabb återkoppling, bra med tid både för mätning och montering då de gick att ha efter arbetstid samt helgtid, snabb montering och noggrann mätning. Wow! Funderar du att beställa stenskiva till ditt kök så är valet självklart, välj Granitop!
  • 2022-12-02 Insamlad av företaget
    Fick hjälp med rådgivning och snabb återkoppling på offertert. Proffsig mätning och leverans av skivan. Vi är jätte nöjda med vår nya köksbänkskiva!
  • 2022-10-30 Insamlad av företaget
    På alla sätt proffsigt, trevligt och smidigt.
  • 2022-10-27 Insamlad av företaget
    Ringde de en fredag redan nästa dag kom en kille ifrån de och mätte, han var super noggrann och allt stämde perfekt när det kom sen. Bra montage och snabbt gick det allt blev klart på 2,5 vecka från dagen jag ringde 🙏🏼
  • 2022-10-26 Insamlad av företaget
    Professionella montörer och gryma leveranstider. Dom måtta upp på en lördag och tisdagen där på installerade de bänkskivorna!
  • 2022-10-26 Insamlad av företaget
    Noggranna. Kom med bra förslag. Lyhörda. Mycket bra resultat. Vi är supernöjda.
  • 2022-10-25 Insamlad av företaget
    Fick rekommendation från vänner att de var nöjda. Allting gick sen exakt så smidigt som vi hoppades. Jättenöjda med service, kommunikation och resultat. 100 % bra upplevelse.
  • 2022-10-25 Insamlad av företaget
    Är jätte nöjd med bemötandet och servicen. Snabb och allt gick smidigt
  • 2022-10-25 Insamlad av företaget
    Bra bemötande rakt igenom. Flexibla och enkla att jobba med. Hade ett fel på min kalkstenskiva som de löste omgående.
  • 2022-10-24 Insamlad av företaget
    Ett professionellt och noggrant företag, snabba och oerhört god service!
  • 2022-10-24 Insamlad av företaget
    Extremt nogrann och proffesionell personal, kände direkt att det här kändes rätt efter första mötet vid uppmätningen och slut resultatet blev helt perfekt!😍😁
  • 2022-10-23 Insamlad av företaget
    Jag fick fantastisk support. Samt att installationen vart så bra och snabbt och proffsigt utfört är 5 stjärnor.
    Tack för allt.
    //Pär
  • 2022-10-23 Insamlad av företaget
    Hög servicenivå både per telefon och på plats. Otroligt nöjd.
  • 2022-10-23 Insamlad av företaget
    Mycket bra och proffsigt. Har använt dem flera gånger med lika gott resultat.
  • 2022-10-21 Insamlad av företaget
    Otroligt snabb och trevlig kommunikation och leverans på bara en vecka. Imponerande!
  • 2022-10-21 Insamlad av företaget
    Snabb och perfekt leverans kan verkligen rekommendera. Proffsigt bemötande och arbete. Bra pris.
  • 2022-10-20 Insamlad av företaget
    bra snabba effektiva och ändå prisvärda
  • 2022-10-20 Insamlad av företaget
    Snabb leverans och trevligt bemötande!
    Var tvungen att betala innan de monterade. Trots att det stod annat på hemsidan och på fakturan
  • 2022-09-15 Spontant omdöme
    Otroligt nöjd med allt. Exceptionell service. Det tog fyra dagar från mätning till leverans. Allt gjordes med grym precision. Extrem yrkesskicklig personal och som kommer med värdefull tips och input för resten av köket också. Jag var nog inte beredd på det. Kontakten med företaget har varit guld. Alltid snabba med att svara i telefon. Priserna är bättre än de flesta konkurrenter (då har jag verkligen jämfört). Rekommenderar till alla.
  • 2022-09-14 Spontant omdöme
    Rekommenderas varmt. Från försäljning till mätning och leverans har allt fungerat perfekt. Mycket nöjd med stenen, precisionen och yrkesskickligheten hela vägen. Fantastiskt att se noggrannheten och resultatet av mätning och montering. Kommer att vända mig till Granitop igen om jag ser behov av liknande tjänster behövs i framtiden.
  • 2022-09-08 Spontant omdöme
    Nöjd med skivan, service, kommunikation, installatörer och installationen.
    Trevliga och kunniga personell som hanterar problem/frågor snabbt och proffsigt.
    Är man med personligen vid uppmätning och installation finns mycket mindre risk för att saker kan blir fel, läs villkoren på hemsidan (så som de flesta klagomål under).
    Visst finns det risk att stenens utseende är inte helt som dina önskemål men det ligger i naturstenens karaktär, ett material som har påverkats under miljontals år.
    Stort tack till Pille för samarbetet. Kan lugnt tänka mig beställa igen från Granitop.
  • 2022-08-01 Insamlad av företaget
    trevlig och snabb bemötande, utmärkt service, väldig noggrann.
  • 2022-07-29 Insamlad av företaget
    Vi förväntade oss att arbetet skulle göras ordentligt och noggrant. Givetvis att vi inte skulle behöva vänta på när dom skulle komma. Vi fick info snabbt och hela tiden blev vi informerade om när man skulle komma. All 20 fönsterbrädor i marmor passade perfekt. Finns ingen som blev sned eller för stor/liten. Mätningarna som gjordes var exakta. Alla 20 fönsterbrädorna var ditsatt på 52 minuter. Kan starkt rekommendera Granitop AB för andra.
  • 2022-07-28 Insamlad av företaget
    Köpte bänkskiva i granit och är jättenöjda både med hantverkare , mätning , installation och med skivan . Blev först lite förvånade att de inte var svensktalande men allt fungerade och blev proffsigt utfört.
    Hälsningar Kerstin och Enrico Pellegrini
    Hej, Kerstin och Enrico! Tack för att ni tagit tiden att lämna ett omdöme om oss! Vi är glada att ni blev nöjda med arbetet vi utförde, tack!

• 2022-07-28 Insamlad av företaget
    Proffsigt och snabbt agerande från dag ett!
    Trevlig och kunnig personal.
    Alla våra förväntningar mer än väl uppfyllda!

Well done!

Hälsningar
    Hans Lejon
    Tack, Hans! Vi är glada att du är nöjd!

Allt gott! Granitop.se
  • 2022-07-27 Insamlad av företaget
    Mycket proffsigt, väldigt noggrann uppmätning, fin skiva, snabb kontakt och enligt tidsplanen.
    Hej, Jill! Vi tackar och bockar!

• 2022-07-27 Insamlad av företaget
    Supernöjda med Granitop! Proffsigt från första kontakt till slutförd installation. Mätning bokades den dag som passade oss och inom två veckor kom bänkskivan. Bara positivt att säga om Granitop!
    Hej, Hanna! Tusen tack, snälla, vad glada vi blir! Många fina stunder i ditt nya kök!

• 2022-07-27 Insamlad av företaget
    Så nöjda med våra fönsterbänkar. Personalen var hjälpsamma och såg till att måtten blev rätt. Rekommenderas varmt.
    Hej, Cecilia! Tusen tack för dina fina ord!

• 2022-07-25 Insamlad av företaget
    Väldigt trevlig och kunnig personal! Snabb inmätning leverans och installation!
    Väldigt nöjda med hela paketet och väldigt prisvärt!
    Hej, Jonas! Tusen tack för dina fina ord!
    Allt gott, Granitop.se