Granitop AB

Svalängen 123, 193 41 Märsta — Visa karta

Välkommen till Granitop!

Vi på Granitop säljer, installerar och tillverkar bänkskivor i marmor, granit och kvarts för ditt kök eller badrum. Vi skräddarsyr alla våra bänkskivor utifrån dina unika behov men tillhandahåller även tillverkning och försäljning av trappsteg, fönsterbänkar och mycket mer.

Låt en av våra tekniker göra ett besök i ditt kök för att bekräfta eller ändra ditt val av sten med hjälp av ett varuprov. Vi levererar alltid dina bänkskivor max 2 veckor efter mätning. Varmt välkommen att höra av dig till oss för en kostnadsfri offert.

Läs vad 102 kunder tycker om Granitop AB

• LJUPCO M

2019-11-19

LJUPCO M skrev om Granitop AB
    Hela processen med mätning och installation gick snabbt och hyfsat smidigt. Två trötta killar kom med de två skivorna en kväll i början på juni. De fick bära dem upp för två trappor eftersom de var för stora för hissen. Efter ca en timmes jobb var de klara. Allt såg fint ut. De följande dagarna satte vi upp kakel och lade in den nya spisplattan. Allt var frid och fröjd.
    Efter en vecka åkte vi på fyra veckors semester och när vi kom hem hade en spricka uppstått på ovansidan i den smala kanten invid spisplattan. Vi kontaktade Granitop som ganska omgående skickade två tekniker för att kika på skadan. De mätte med ett långt vattenpass och det visade sig att det buktade just vid sprickan, skivan låg inte helt plant. Vattenpasset gungade på sprickan. Vi skulle bli kontaktade inom några dagar med förslag på lösning.
    När två veckor hade gått utan att de hade kontaktat oss, skickade jag ett mail. Deras svar gjorde mig helt paff! De skyllde skadan på våra hantverkare! Påstod att de förmodligen suttit på skivan när de installerat köksfläkten och på så vis orsakat sprickan. Vi snackar professionella hantverkare.
    Detta är förstås deras sätt att komma undan sitt ansvar. Jag var här när både fläkt och spis installerades, kakel sattes upp och ingen satt på bänken.
    Jag tror att installationen gjordes lite slarvigt. Att man inte stöttade upp tillräckligt för eventuella ojämnheter i köksbänken.
    Det fanns ingen spricka när vi åkte iväg, en månad senare fanns sprickan.
    Granitop vill inte ens resonera, än mindre att ta ansvar. De bara hävdar med bestämdhet att sprickan uppstått genom att någon suttit på bänken.. Läs mer
  • 2019-09-29

Anna-Lena M skrev om Granitop AB
    Köpte granittoppskivor samt väggskivor till vårt kök. Proffsig uppmätning och installation av trevlig personal i vårt inte helt lätthanterade kök. Snyggt och precist blev det också. De har även varit lätta att få kontakt med. Att det blev en 4:a och inte 5:a beror på flytt av installationstid på 2 dagars varsel pga att de låg efter i schemat vilket stökade till det lite med den uppbokade tiden med rörmokare mm. Läs mer
    2019-10-02 Granitop AB svarar Anna-Lena M
    Hej, Anna-Lena! Tack, vi tar oss till din feedback och försöker förbättra vår planering och schemaläggning. Roligt att du blev nöjd med vår produkt och precision.

Sabina J skrev om Granitop AB
    Vore ännu bättre om de kunde svenska.. upplevde det svårt att beskriva våra önskemål så att vi kunde vara säkra på att de förstått 100%.
    Resultatet dock super👍🏻 Läs mer
    2019-10-02 Granitop AB svarar Sabina J
    Hej, Sabina! Så roligt att du blev nöjd med vårt jobb, det gläder oss. Vid problem brukar man ringa till oss på kontoret som kan hjälpa till med frågor på svenska.

Erik J skrev om Granitop AB
    Snygg bänkskiva till köket. Bra att ha att göra med. Läs mer
    2019-09-27 Granitop AB svarar Erik J
    Hej, Erik! Vi tackar för goda ord och för förtroendet!

Jenni A skrev om Granitop AB
    Bänk skiva i granitsten med mätning och leverans.
    Väldigt bra service både innan, och under leverans. Tillmötesgående och flexibla och levererade smidigt på väldigt kort tid. Skötte allt väldigt bra! Läs mer
    2019-09-27 Granitop AB svarar Jenni A
    Hej, Jenni! Vi är glada när beställaren är nöjd med vårt arbete. Tusen tack!

• Maria R

2019-09-25

Maria R skrev om Granitop AB
    Köpte en stenskiva t vår köksö av märket Blue pearl. Blev bemött på ett trevligt sätt, fick provsten för att vara helt säker på att det var den vi ville ha. Snabb leverans en vecka istf två! Ända fram till dörren och lagd dör den skulle ligga. Blev väldigt nöjd! Så glada att vi kontaktade er. Det enda som kändes knepigt var att betala allt (14000)innan leverans. Men jag hade inte behövt vara orolig. Ni telefonaviserade och levererade en perfekt vara helt utan krångel. Jag rekommenderar er gärna.
    Maria Läs mer
    2019-09-27 Granitop AB svarar Maria R
    Hej, Maria! Tusen tack, nöjda kunder är vår bästa marknadsföring!

Allt gott till dig! Granitop.se
  • 2019-09-24

David S skrev om Granitop AB
    Mycket bra service. Mycket kunnig personal som var mycket engagerad och följde upp mina frågor långt efter själv köpet. Kan rekommenderas Läs mer
    2019-09-27 Granitop AB svarar David S
    Hej, David! Varmt tack för dina goda ord och din rekommendation!

• 2019-09-24

Daniel S skrev om Granitop AB
    Stenskivan levererades snabbt och är nöjd med resultatet. Läs mer
    2019-09-27 Granitop AB svarar Daniel S
    Hej, Daniel! Stort tack för ditt omdöme!

Adam D skrev om Granitop AB
    Mätning och installation inom en vecka från första kontakt, mycket snabba och bra service. Läs mer
    2019-09-27 Granitop AB svarar Adam D
    Hej, Adam!

Tack för dina goda ord!

Caroline R skrev om Granitop AB
    Mycket tillmötesgående och flexibla! Vi hade speciella önskemål angående ett golv i marmor och kontaktade flera leverantörer, både i Sverige och utomlands. Granittop gjorde hela processen mycket smidig och var väldigt tillmötesgående avseende våra luddiga önskemål och handritade ritningar. Vi är mycket nöjda med resultatet och beställde senare även bänkskiva till köket. Läs mer
    2019-09-27 Granitop AB svarar Caroline R
    Hej, Caroline!
    Projektet var spännande att delta i och vi tackar dej som kund för ett gott samarbete. Alltid roligt med trevliga kunder!

Mattias L skrev om Granitop AB
    Fantastiskt service och supersnabb leverans! Läs mer
    2019-09-27 Granitop AB svarar Mattias L
    Hej, Mattias! Stort tack för ditt omdöme!

Jesper E skrev om Granitop AB
    Beställde en kompositstenskiva inkl mätning och montering. Det som förstörde allt var att de monterade skivan på skåp de visste var sneda. Istället för att diskutera problemet eller justera skåpen så monterade de skivan ändå. När man frågar företaget vad som hänt så säger de bara att skåpen var sneda, och att det inte finns så mycket mer de kan göra. Läs mer

Ann-helen A skrev om Granitop AB
    Jag beställde en stenbänksskiva från Granitop. Jag har från första offert fått väldigt snabba svar på alla mina frågor. Den första offerten stämde med slutbetalning, inga överraskningar. Han som kom och mätte var väldigt duktig på att förklara hur han rekommenderade hur skivan skulle vara. Jag fick min bänkskiva inom 2 veckor, leveransbesked kom 1 vecka innan, i god tid innan. De bokade lördag kl 8.00 och montörerna var på plats prick kl 8.00. Montörerna var också väldigt effektiva och proffsiga, de jobbade 100 % med att installera bänkskivan.

Otroligt proffsigt och prisvärt. Jag jämförde med andra offerter och kunde inte hitta bättre pris varför jag först blev osäker på om det kunde stämma. Allt har varit hundra procent perfekt.

Rekommenderar alla att beställa från Granitop, högsta betyg!

Hälsningar Ann-Helén Läs mer
    2019-09-27 Granitop AB svarar Ann-helen A
    Hej, Ann-Helen!

Tack, Ann-Helen för en riktigt fin rekommendation! Att du tycker att vi är proffsiga och prisvärda, blir vi extra glada för. Tusen tack och trevliga stunder i ert nya kök!

Allt gott! Med vänliga hälsningar, Granitop.se
  • 2019-09-22

Mirella S skrev om Granitop AB
    Väldigt bra service! Det visade sig att köket var snett när mätningen skulle ske, men tack vare att mätkillen hjälpte oss att flytta om stommarna så kunde vi få bänkskivan snabbt utan att behöva boka en ny tid för mätning!
    Bänkskivan vi beställde levererades snabbt och smidigt. Läs mer
    2019-09-24 Granitop AB svarar Mirella S
    Hej, Mirella!

Tack, roligt att du blev nöjd med bänkskivan och arbetet vi utförde! Det var ett nöje att hjälpa dig!

• 2019-09-21

Emelie P skrev om Granitop AB
    Otroligt bra service, snabb leveranstid och riktigt prisvärt. Rekommenderas STARTKT! Läs mer
    2019-09-23 Granitop AB svarar Emelie P
    Hej, Emelie!

Det gläder oss att du blev nöjd med vår insats. Tack!

Med vänliga hälsnignar, Granitop.se

Andreas S skrev om Granitop AB
    Vi köpte en bänkskivor av kvartskomposit.
    Lätta att nå på både mail och telefon för all den information man behöver som eventuellt blivande kund. Vi fick bra stenprover på posten, fler än de vi bett om.
    Mallningen av skivan var mycket bra och leveranstid enligt utlovat. Och det till nästa priset, tror i alla fall vi. Läs mer
    2019-09-27 Granitop AB svarar Andreas S
    Hej, Andreas!

Kul att höra att ni är nöjda med vårt arbete. Vi tackar för fint omdöme!

Katarina S skrev om Granitop AB
    I tid! Proffsiga! Noggranna! Bra kundservice. Bra priser! Över förväntan.... Läs mer
    2019-09-23 Granitop AB svarar Katarina S
    Hej, Katarina!

Tack för dina fina ord. Roligt att vi lyckades bättre än dina förväntningar.

Sebastian H skrev om Granitop AB
    Snabb service, bra bemötande & kommunikation trots språksvårigheter. 5 av 5 Läs mer
    2019-09-23 Granitop AB svarar Sebastian H
    Hej, Sebastian! Tack, de fina orden och betyg är vi väldigt tacksamma för!

Joel R skrev om Granitop AB
    Bra leveranstid, bra pris.

Uppmätningen missade nivå. Annars ok jobb.

Tillverkning levererade skivor med felaktiga mått.

Installation var ett fiasko, en av skivorna lutar.

Support vill ej ta sitt ansvar.

Skulle aldrig köpa igen eller rekommendera till andra. VARNING! Läs mer

Emil N skrev om Granitop AB
    Schyssta produkter, trevligt bemötande både av säljare och montörer.
    Snabb leverans!
    Supersnygga skarvar, men jag fick stödja upp skivan med en extra kil då den sjönk nån micromilimeter vid belastning.
    Hade det inte varit för det hade Granitop fått en fullpottare! Läs mer
    2019-09-24 Granitop AB svarar Emil N
    Hej, Emil!

Tack för dina fina ord och att du blev nöjd med vårt jobb och bemötande. Ibland kan det hända att skivan sjunker lite vid hög belastning, vi ska be montörer tänka mer på det i fortsättningen. Vi önskar dig många trevliga stunder i ditt nya kök!

Gunilla B skrev om Granitop AB
    Efter att ha tagit in flera offerter och träffat olika tänkbara leverantörer valde vi Granitop för våra nya granitskivor till köket. De har varit smidiga, lätt att ha kontakt med, noggranna i mätningen, hållit tidsplan och skött installationen perfekt. Dessutom mycket konkurrenskraftiga i priset. Kan bara rekommendera dem! Läs mer
    2019-09-23 Granitop AB svarar Gunilla B
    Hej, Gunilla!
    Tack för det fina omdömet! Hoppas att ni trivs bra i ert kök.

Simon K skrev om Granitop AB

Andreas W skrev om Granitop AB
    Snabb leverans. Trevlig och kunnig personal. Kan varmt rekommendera. Läs mer
    2019-09-23 Granitop AB svarar Andreas W
    Hej, Andreas!

Tack för din rekommendation!

Philipp L skrev om Granitop AB
    Granitop har varit mycket professionella och överträffade mina förväntningar. Allt ifrån kommunikation till kvalitet på jobbet.
    Både uppmätning och montering var långt mycket mer noggranna än jag förväntade mig. Man lade 5 timmar på att få allt helt perfekt trots utmaningar som inte skapats av dem. Läs mer
    2019-09-23 Granitop AB svarar Philipp L
    Hej, Philipp!

Tusen tack för dina fina ord!

• Carl Linus Christian J

2019-07-24

Carl Linus Christian J skrev om Granitop AB
    BÄST från början till slut. Beställde mätning på måndagen o lördagen 12 dagar senare var den installerad. Super nöjda är vi, millimeter passning på allt. Var 3 skivor varav en skulle skarvas o syns knappt. Läs mer
    2019-08-02 Granitop AB svarar Carl Linus Christian J
    Hej, Carl Linus Christian! Tusen tack för dina fina ord! Vad bra att du blev nöjd med vår insats.

Ha en fortsatt trevlig sommar! Med vänliga hälsningar, Granitop.se
  • 2019-07-14

Jonas K skrev om Granitop AB
    Granitop har helt klart överträffat mina förväntningar. Snabb återkoppling på offert, korta ledtider och trevlig personal som var extremt kompetent. Läs mer
    2019-07-22 Granitop AB svarar Jonas K
    Hej, Jonas! Vad roligt att du är nöjd. Tack för din rekommendation, det betyder mycket för oss!

• 2019-07-14

Hedda R skrev om Granitop AB
    Köpte en bänkskiva i marmor. Supersmidig affär rakt igenom - tydlig prisoffert, snabb leverans (2 veckor) och montering. Läs mer
    2019-07-22 Granitop AB svarar Hedda R
    Hej, Hedda! Tack för att vi fick hjälpa dig! Trevlig sommar!

• 2019-07-13

Ulla R skrev om Granitop AB
    Köpte bänk till badrum o allt fungerade smidigt o bra Läs mer
    2019-07-22 Granitop AB svarar Ulla R
    Hej, Ulla! Tack för att du blev nöjd.

Ha en fortsatt trevlig sommar!

• 2019-07-13

Gordan K skrev om Granitop AB
    Beställde granitskiva till köket i sommarstuga. Trevlig e-mail kontakt med säljare. Allt var suveränt och killar som monterade var professionella och trevliga. Jobbet var prima utfört. Varmt rekommenderar Granitop AB
    P.S Var billigast av typ 10 stenföretag som jag kontaktade. Läs mer
    2019-07-22 Granitop AB svarar Gordan K
    Hej, Gordan! Tack för ditt omdöme! Hoppas ni får många fina stunder i er sommarstuga!

Trevlig sommar!

• 2019-07-12

Emelie A skrev om Granitop AB
    Snabba på att besvara frågor + riktigt smidigt från inmätning, till leverans och till montering. Supernöjd Läs mer
    2019-07-22 Granitop AB svarar Emelie A
    Hej, Emelie! Tusen tack för de fina orden!

Ha en fortsatt fin sommar! Med vänliga hälsningar, Granitop.se
  • 2019-07-12

Personuppgift S skrev om Granitop AB
    Jag fick Granitop rekommenderat av våra hantverkare och de levde verkligen upp till förväntningarna. Jag betalade delfakturan på fredag och på tisdag var de på plats och levererade. Betydligt snabbare än vad som var sagt. De var proffsiga och trevliga och jag skulle garanterat använda de igen.
    Anledningen varför jag berömmer de så är för att en stor del av vår renovering präglades av underleverantörer som lovade leveranser som de aldrig höll och som skyllde på varandra, Granitop överträffade istället sina egna leveranstiden med råge och sånt berömmer jag mer än gärna! Tummen upp! Läs mer
    2019-07-22 Granitop AB svarar Personuppgift S
    Hej, Jan! Tack så mycket för din rekommendation och för ditt förtroende!

Ha en fortsatt trevlig sommar! Med vänliga hälsningar, Granitop.se
  • 2019-07-11

Marika S skrev om Granitop AB
    Trevliga och proffsiga. Snabb leverans. Är otroligt nöjd Läs mer
    2019-07-11 Granitop AB svarar Marika S
    Hej, Marika! Vi tackar för dina fina ord!

• 2019-07-11

Johan B skrev om Granitop AB
    Köpte stora bänkskivor till vår köksö. Är riktigt imponerad på allting egentligen. Snabb leverans, riktigt proffsigt monterat, men framförallt en makalöst bra service. Vi fick en stor spricka i stenskivan efter någon månad. Då kom dom och böt ut skivan till en ny. All kontakt med granitop har varit enkel, smidig och väldigt bra. Läs mer
    2019-07-11 Granitop AB svarar Johan B
    Hej, Johan! Tack för förtroendet, vad trevligt att du blev nöjd med vårt arbete!

Ha en underbar sommar! Granitop.se

Patrik G skrev om Granitop AB
    Bänkskiva till vårat utekök. Snabbt, noggrant och till bra pris!

Rekommenderas! Läs mer
    2019-07-11 Granitop AB svarar Patrik G
    Hej, Patrik! Tack för din rekommendation!

• Sofie N

2019-07-10

Sofie N skrev om Granitop AB
    Beställde ny bänkskiva till köket av Granitop. Bra kundsupport med snabba och hjälpsamma svar.
    Proffsigt hela vägen från uppmätning till montering. Bra priser och framförallt ett suveränt resultat. Läs mer
    2019-07-11 Granitop AB svarar Sofie N
    Hej, Sofie!
    Tack! Roligt att ni blev nöjda!

Lovisa B skrev om Granitop AB
    Smidigt, snyggt och prisvärt! Rekommenderas! Läs mer
    2019-07-11 Granitop AB svarar Lovisa B
    Hej, Lovisa!

Tack för din rekommendation!

Charlotta N skrev om Granitop AB
    Ganska svårt att boka det första mötet. Sen flöt det andra på perfekt och bänkarna var på plats efter mindre än 14 dagar. Bra urval och priser. Läs mer
    2019-07-11 Granitop AB svarar Charlotta N
    Hej, Charlotta! Tack för ditt svar. Tyvärr är det ibland svårt att hitta en passande tid för både kunden och mätaren, men vi försöker göra vårt bästa. Nu har vi fler tekniker även under sommaren så att det är bättre med tider.

Vad roligt att du blev nöjd med vårt jobb. Vi tackar!

• 2019-07-03

Ulrika F skrev om Granitop AB
    Vart ska man börja. Vi valde dem för deras bra omdomen. Snabba mailsvar men offerterna blev fel flera ggr då de skrev fel tillval. Vi skulle betala ca 8000kr för att de skulle komma hem till oss och mäta upp inför bänksskivan samt leverera den. Något som vi tyckte behövdes då huset är 120 år gammalt och inte har några raka vinklar. Vi fick sedan lite avdrag på då de kunde samleverera till annan kund vid uppmätningen. Mellan mätning och leverans dröjde det 15 dagar så det var rätt snabbt. När de levererade hörde de bara av sig och sa vilken dag och tid de skulle komma, de var inte alls intresserade av om vi kunde ta emot dem då. Det blev en lördagkväll, mitt i vårt födelsedagsfirande! Killarna som levererade var jättetrötta då de tagit sig från Estland (till gotland) samma dygn och ännu skulle tillbaka samma kväll. De hade sovit 12 timmar senaste veckan sa de. Dessutom visade det sig att de samlevererade även denna gång, fast vi betalade fullpris för en egen leverans. Något som man sen viftade bort när vi pratade med kontoret. Bänkskivan i granit var väldigt fin, men det visade sig att det funnits två sätt att sätta hålet för spishäll, antingen i mitten av underskåpet eller i mitten av hörnsektionen så att säga. Man hade valt det första utan att först fråga oss vilket innebar att spishällen hamnade mer till höger än vad som är snyggt och bekvämt. Då huset är 120 år gamnalt och inte rakt och vi betalat 4000kr för att få det uppmätt tyckte vi man borde göra om hörnsektionen. Istället föreslog man att komma och såga ett större hål och om vi inte var nöjda då skulle vi få en ny hörnsektion för ca 6000 vilket påstods va halva priset för den. Detta ifrågasatte vi då hela bänkskivan (som är stor) kostade ca 21000kr! Hur kunde då en liten hörndel kosta ca 13000kr?! Då de har säte i estland gick det inte att klaga hos t ex ARN. Vi föreslog en ekonomisk kompensation på de 6000kr de sa sig bjuda på vid en ny hörndel men blev tillsist erbjudna 1800kr i kompensation. Vi orkade inte hålla på mer! Vi har fått betala nästan 40 000kr för en granitskiva med sned häll. Visserligen snygg och fint monterad, men ändå! Läs mer
    2019-07-11 Granitop AB svarar Ulrika F
    Hej, Ulrika!

Tack för ditt inlägg. Vi har en lite annorlunda bild av situationen. Ni bor på Gotland och det är ca en gång i månaden som vi åker till ön, därför försöker vi organisera samleverans. Som kund har ni alltid möjlighet att säga till om tiden inte passar, men ni tackade ja till den. På grund av båttider och antal kunder kan dagarna bli lite längre än vanligt, men montörer jobbar i skift och har därefter längre ledighet.

Montörer som besökte er kom från Sverige, inte från Estland, men de är estniska medborgare. Det går inte någon båt från Estland till Gotland, så det har blivit ett missförstånd. Våra tekniker övernattade på Gotland och hade sammanlagt två montage denna dag.

Mätarens uppgift är att göra hålet centrerad i mitten av skåpstommen om inte kunden har något annat önskemål. I ert fall informerade ni inte mätaren att man ska ta hänsyn till att stommarna kan sitta snett, även om ni själv var medvetna om det.

Vid montage erbjöd montörer att de kan göra hålet för spishällen 5 mm större (hålet var ca 5 mm från center av hörnsektionen) så att hällen blir centrerad men det tackade ni nej till. Vi erbjöd möjlighet att vid nästa besök komma och rätta till hålet, samt ifall vi misslyckas gör vi en ny skiva på vår bekostnad, men även det tackade ni nej till.

Vid tillverkning av skräddarsydda stenbänkskivor är det bearbetningar, uppmätning och montage som kostar mest. Hörnskivan, som ni funderade på att beställa om, hade flera snedsågade kanter, fasad framkant, håltagning för spishäll. Samt extra åkning till Gotland för 2 montörer, båtbiljetter för montage-bil fram och tillbaka - det blir en heldags jobb för 2 personer. Den sistnämnda kostnaden var vi villiga att ta på oss för att ni som kund ska bli nöjda.

Ni fick en snygg och finmonterad skiva, som ni själv skrev. Dock var hålet för spishällen inte helt centrerad på grund av att den monterade stommen satt snett. Vi erbjöd er olika lösningar som ni själv tackade nej till. Till slut fick ni även avdrag för något som inte var vårt fel. Därför är det tråkigt att läsa det ni skrev, vi delar inte er uppfattning om hur situationen har gått till.

Vi önskar er trevlig sommar och mysiga stunder i ert nyrenoverat kök!

• 2019-06-18

Cajsa R skrev om Granitop AB
    Snabbt, proffsigt. Bra pris. Oooooooooooooooooooo Läs mer
    2019-06-19 Granitop AB svarar Cajsa R
    Hej, Cajsa! Vi tackar och bockar!

• 2019-06-18

Muris J skrev om Granitop AB
    Superproffsiga och resultatet är vi väldigt nöjda med. Prisvärt.

//Muris Läs mer
    2019-06-19 Granitop AB svarar Muris J
    Hej, Muris! Tusen tack för din rekommendation!

• 2019-06-13

Jonas A skrev om Granitop AB
    Snabb och bra service, uppmätning och motnering fungerade perfekt, noggranna och duktiga montörer Läs mer
    2019-06-17 Granitop AB svarar Jonas A
    Hej, Jonas! Tack för ditt omdöme!

Andreas J skrev om Granitop AB
    Vi fastnade först och främst för Granitops prisberäkningsprogram. Det var lätt att få fram ett ungefärligt pris (som sedan faktiskt visade sig bli ganska exakt det faktiska slutpriset) på vad kalaset skulle kosta. Vi skickade in offerten och det dröjde inte länge förrän vi blev kontakta av en säljare och fick inbokat en tid för att mätning. Kommunikationen var på engelska men en bra sådan så vi hade inga problem med det.
    En vecka senare kommer två grabbar hem till oss med diverse instrument och provbitar. När mätningen är klar (ca 45 minuter) och vi valt vilken bänkskiva vi tyckte bäst om fick vi slutpriset som stämde väl med prisberäkningsystemet på hemsidan.
    Två veckor senare fick vi besök av två andra mycket proffsiga herrar som limmade bänkskivan på mindre än en timme.
    Vi är väldigt nöjda med resultatet och vi är väldigt nöjda med den snabba och effektiva service vi fick. Har inget att klaga på. Läs mer
    2019-06-17 Granitop AB svarar Andreas J
    Hej, Andreas! Tusen tack för en trevlig beskrivning och för berömmet!

Amrik J skrev om Granitop AB
    Allt fungerade väldigt bra! från början till slut. Jag är super nöjd! tack AJ Läs mer
    2019-06-17 Granitop AB svarar Amrik J
    Hej! Tack Amrik för att du tog tid och dina fina ord!

Johan H skrev om Granitop AB
    Köpte 3 bänkskivor. Snabb service och inga problem att kontakta kundtjänst med olika frågor. Fick tyvärr en spricka i skivan till köksön. Den byttes utan snack och snabbt gick det också. Kan varmt rekommendera Granitop.

Johan Läs mer
    2019-06-12 Granitop AB svarar Johan H
    Hej, Johan! Tack så mycket för ditt fina omdöme!

Daniel H skrev om Granitop AB
    Allt fungerade klockrent från första kontakt med Granitop till allt var monterat! Läs mer
    2019-06-12 Granitop AB svarar Daniel H
    Hej, Daniel! Vad roligt att du blev nöjd, vi tackar!

Johan H skrev om Granitop AB
    Väldigt nöjd med säljprocess samt bemötande av montörerna. Slutresultatet blev också mycket snyggt.
    Dock lite besviken när vi ville returnera vår felbeställda köksblandare och själva fick betala returfrakt samt endast erhålla 75% av summan tillbaka trots att produkten var oanvänd. Kan tycka att granitop borde kompensera för sådana missöden, särskilt när man betalat över 30 000kr för deras tjänster.
    Mvh Johan Läs mer
    2019-06-17 Granitop AB svarar Johan H
    Hej, Johan! Tack för din recension, roligt att du blev nöjd med slutresultat. När det gäller felbeställd blandare, är det tyvärr vår leverantörs regler som gäller, men vi försöker hitta en bättre lösning.

Anders H skrev om Granitop AB
    Jag är helnöjd. Beställningsprocessen gick toppen, allt ifrån tips och råd vid val av material till leverans och montering som gjordes väldigt proffsigt. Kan verkligen rekommenderas. Läs mer
    2019-06-12 Granitop AB svarar Anders H
    Hej, Anders! Tack för din rekommendation!

Stephanos T skrev om Granitop AB
    Mycket professionella och snabba samt håller överenskommen tidplan. Läs mer
    2019-06-12 Granitop AB svarar Stephanos T
    Hej, Stephanos! Tack, roligt att du blev nöjd med vårt jobb!

• 2019-06-11

Mikael S skrev om Granitop AB
    Vi köpte marmorskivor till vårt käk. Fungerade utmärkt. Fina produkter, bra service! Läs mer
    2019-06-12 Granitop AB svarar Mikael S
    Hej, Mikael! Tack, roligt att ni blev nöjda!

• 2019-06-10

Samuel J skrev om Granitop AB
    Vi köpte en komposit bänkskiva och är väldigt nöjd med hur snabba dom var, både ifråga om arbete men även vad gäller mailsvar. När mätningen gjordes så hade dom med sig prover på olika stensorter vilket gjorde att vi ändrade oss när vi såg proverna. Det gäller dock att man väljer någon sten som finns i lager, annars drar kostnaden iväg några tusenlappar.
    Vid monteringen så visade sig att urfräsningen för diskho och spishäll var felmätt, så dom fick mäta om och återkomma. Det var det som störde oss lite, men två dar senare meddelade dom att en ny skiva var klar för montering. Den här gången blev det perfekt. Vi kan absolut rekommendera Granitop trots fadäsen med felmätningen. Läs mer
    2019-06-12 Granitop AB svarar Samuel J
    Hej, Samuel! Tack för recensionen och för förtroendet samt att ni blev nöjda med slutresultat.

Svalängen 123, 193 41 Märsta