Granitop AB

Svalängen 123, 193 41 Märsta — Visa karta

Välkommen till Granitop!

Vi på Granitop säljer, installerar och tillverkar bänkskivor i marmor, granit och kvarts för ditt kök eller badrum. Vi skräddarsyr alla våra bänkskivor utifrån dina unika behov men tillhandahåller även tillverkning och försäljning av trappsteg, fönsterbänkar och mycket mer.

Låt en av våra tekniker göra ett besök i ditt kök för att bekräfta eller ändra ditt val av sten med hjälp av ett varuprov. Vi levererar alltid dina bänkskivor max 2 veckor efter mätning. Varmt välkommen att höra av dig till oss för en kostnadsfri offert.

Läs vad 257 kunder tycker om Granitop AB

Josef W skrev om Granitop AB
    Bänkskiva i granit, bra och professionellt bemötande
    supersnabbt leverans och montering

rekommenderas Läs mer

Marjan A skrev om Granitop AB
    Allt jätte smydigt när man väl fått ordern igån. Leveransen och installation var perfekt. Väldigt bra installatörer med flexibilitet.

Bra bemötning och och uppfylld förväntningar.
    Enda svajiga var att få kontakt och tidsbokning.

Sammanfattningsviss, väldigt bra uplevelse. Läs mer

Sara J skrev om Granitop AB
    Snabb, professionell, prisvärd och trevlig service! Läs mer

Lisa H skrev om Granitop AB
    Vi beställde bänkskivor från Granitop. De var otroligt snabba i kommunikationen och hjälpsamma med att ge oss olika prisuppgifter. Leveransen var super snabb. Lätt och enkelt. Läs mer

Anette K skrev om Granitop AB
    Utmärkt service, kvalitet & installation av bänkskivor i mitt nya kök. Väldigt trevligt bemödande o snabbhet i allt! De höll vad de lovade o jag skulle köpa från dem igen. Läs mer
  • JANNE H

2020-10-08

JANNE H skrev om Granitop AB
    Tack Granitop, underbar Carrara marmor, så fina nyanser. Natursten som ett stycke konst.
    Bra service! Läs mer

Marianne L skrev om Granitop AB
    Köpte en ny köksbänk. Det mesta fungerade bra, hade bra kommunikation med tjejerna på kontoret. De hjälpte till vid en del missförstånd och jag fick ett vänligt bemötande. Hantverkarna utförde ett väldigt fint jobb som vi blev mycket nöjda med. Läs mer

Gustaf W skrev om Granitop AB
    Noggrann uppmätning, snabb leverans och installation. Bra pris. Vi är mycket nöjda. Läs mer

Gaurav S skrev om Granitop AB
    Very professional and excellent team. Keeps up high quality and commitment. I have further given reference to 2 of my friends who have also made new houses. All are happy with the speed and quality. Läs mer

Henrik A skrev om Granitop AB
    Väldigt fin bänkskiva. Snabb leverans och duktiga montörer! Mycket nöjd. Läs mer

Kristin S skrev om Granitop AB
    Inte nöjd med Granitop.
    Fick inte all info från början vilket gjorde att jag fick backa på köpet vid deras besök.
    De gjorde aldrig en utmätning men jag fick betala ändå. Försökte kommunicera om det men fick nej.
    Tråkigt oxå att ingen av de som kom ut kunde tala svenska.
    Mkt missnöjd. Läs mer

Örjan S skrev om Granitop AB
    Snabbt och bra leverans
    Duktiga hantverkare
    I stort vd jag förväntade mi Läs mer

Lukas O skrev om Granitop AB
    Köpte Bänkskiva med stänkskydd från Granitop, mitt kök består av en arbetsyta och en köksö.
    Ritade upp köket i deras formulär så nära jag kunde med min kunskap. Fick ett uppskattat pris och skickade iväg det till Granitop.
    Återkoppling skedde snabbt och killarna kom ut och kontrollmätte samt gav deras offert på plats. Sedan tog det inte lång tid efter de hade åkt innan jag fick besked om att dina bänkskivor kommer om 2 veckor.

Bilen kom igen och allting sattes på plats på under 4 timmar. Så proffsigt och snabbt. Smidiga transaktioner och trevliga installatörer! Kan bara rekommendera dessa. Läs mer

Martin S skrev om Granitop AB
    Allt är magi med dessa.. gick otroligt fort att få skivorna och servicen va världsklass. Läs mer

Verifierad kundrelation
    Fredrik H skrev om Granitop AB
    Prisvärt. Snabb leverans. Noggranna o duktiga montörer. Kanon helt enkelt. Läs mer

Kim N skrev om Granitop AB
    Beställde bänkskiva av Granitop,
    Dem kom och mätte in på Tisdag och levererade och installerade bänkskivan på Måndagen nästkommande vecka.

Toknöjd! Trevliga och proffsiga! Läs mer
    2020-10-09 Granitop AB svarar Kim N
    Hej, Kim! Tack så hemskt mycket för ditt fina omdöme!

Sebastian W skrev om Granitop AB
    Allt bara funkar, snabb leverans! Läs mer
    2020-10-09 Granitop AB svarar Sebastian W
    Hej, Sebastian! Tack för dina fina ord!

Jonas Erik H skrev om Granitop AB
    Varning för oseriöst företag!
    Vi vill varna alla för detta fullständigt oseriösa företag. Granitop har levererat en felaktig marmorskiva hem till oss. Trots bevis och otaliga mängder av försök till dialog med dem (inklusive högsta ledningen) vägrar de fortfarande att leverera en ny korrekt skiva. De vägrar även att göra återbetalning av pengarna. Granitops motivering till detta är att ”naturstenar kan ha mindre kulöravvikelser jämfört med materialproven”. Vi har haft flera marmorskivor tidigare och är väl medvetna om att de kan variera i utseende. Skivan som levererades liknar dock inte några andra marmorskivor på marknaden. Och framförallt har den inga som helst likheter med de marmorskivor som finns i deras showroom eller det prov som visades upp av Granitop före köpet. Vi har betalat mer än 27.000:- och har inte fått en korrekt stenskiva. Pengarna i sjön. Ärendet har därför anmälts till Allmänna Reklamationsnämnden och Konsumentverket. Läs mer
    2020-10-09 Granitop AB svarar Jonas Erik H
    Hej, Jonas! Tack för ditt reco. Dina specialtillverkade bänkskivor är gjorda av marmor Bianco Carrara C. Vår leverantör från Italien skickade över ett intyg där man försäkrar att materialet Granitop använde var marmor Bianco Carrara C. Intyget skickades även till dig. Vi köper endast Carrara marmor med C-kvalitét. Dock bör man som kund vara medveten om att natursten skiljer sig mycket från konstgjorda material och varje skiva är unik och liknar inte med skivor som man har haft förut. För att undvika missförstånd, står informationen även på Granitops hemsida. Lika som trä har olika ådringar, är det oberoende ådringarnas mönster alltid samma trä, är det med natursten. Skivor tagna från samma brott kan se helt olika ut, men det är fortfarande samma material. Det är det som gör naturmaterialet unikt. Här har vi skrivit även lite mer om marmor och dess olikheter https://granitop.se/bestall-fran-granitop-snabbt-och-bekvamt/. Om man önskar ett speciellt mönster eller färg, är det säkrast att välja bänkskiva i kvartskomposit eller skicka oss bilder på det man letar efter. Det är många kunder som vet hur de vill att det ska se ut och då kan vi utifrån det hitta passande block.

Aliona L skrev om Granitop AB
    I bought diskmedelspump. I was buying online and company answered all my questions regarding product and delivered the pump very quickly Läs mer
    2020-10-08 Granitop AB svarar Aliona L
    Hej, Aliona! Tack så hemskt mycket för ditt fina omdöme!

Jonzon H skrev om Granitop AB
    Beställde en specialritad fönsterbräda som levererades på två veckor. Hade glömt specificera att yttersidorna skulle blankpoleras. Granitop hade två man på plats efter 24 timmar med kompetens och utrustning för att fixa problemet på plats. Har positiv erfarenhet från Granitop från tidigare större projekt också. Alltid snabba, noggranna, professionella och konkurrenskraftiga. Läs mer
    2020-10-08 Granitop AB svarar Jonzon H
    Tack för ditt omdöme, Jonzon!

Jens M skrev om Granitop AB
    Köpte en stor bänkskiva i komposit-sten. Leveransen gjordes innan utlovad tid och alltifrån mätning till installation gav ett gediget intryck. Vi är väldigt nöjda med slutresultatet och med det bemötande vi fått av Granitop. Kan varmt rekommendera dem som leverantör. Läs mer
    2020-10-08 Granitop AB svarar Jens M
    Hej, Jens! Tackar för det höga betyget!

Verifierad kundrelation
    Joakim H skrev om Granitop AB
    Snabba och smidiga att ha att göra med, leverans och montage inom en vecka från beställning. Mycket nöjd. Läs mer
    2020-10-08 Granitop AB svarar Joakim H
    Hej, Joakim! Vi tackar för omdömet!

Danka J skrev om Granitop AB
    Otroligt professionella och duktiga. Samtidigt väldigt snabba. Läs mer
    2020-10-08 Granitop AB svarar Danka J
    Hej, Danka! Vi tackar och bockar!

Johan W skrev om Granitop AB
    Köpte en granitskiva till köket, snabbt och smidigt. Håller vad dom lovar. Läs mer
    2020-10-08 Granitop AB svarar Johan W
    Hej, Johan! Tack för dina fina ord!

• 2020-08-08

Johan L skrev om Granitop AB
    Snabba, duktiga och väldigt hjälpsamma! Mycket nöjd Läs mer
    2020-10-01 Granitop AB svarar Johan L
    Hej, Johan! Tusen tack, vi tackar för samarbetet!

• 2020-08-06

Johan W skrev om Granitop AB
    Vi beställde en stenkompositskiva av Granitop till vårt nya kök. Vi är nöjda med produkten och framför allt servicen - punktliga, snabba och slutresultatet blev väldigt snyggt. Hade Granitop gjort andra hantverksarbeten än att installera bänkskivor hade jag säkerligen använt dom för det också. Kan varmt rekommendera Granitop utifrån vår upplevelse. Läs mer
    2020-10-01 Granitop AB svarar Johan W
    Hej, Johan! Tusen tack för den fina rekommendationen!

• 2020-07-31

Philip K skrev om Granitop AB
    Vi beställde två bänskivor samt stänkskydd i kalksten från Granitop. Från att jag skickade mitt första mejl till att kalksten monterades hade det endast gått 1.5 vecka. De är snabba, och proffsiga. Kommer definitivt använda dem igen vid nästa renoveringsobjekt. Läs mer
    2020-10-01 Granitop AB svarar Philip K
    Hej, Philip! Tusen tack! Du är alltid välkommen att kontakta oss när det är dags för nya bänkskivor.

• 2020-07-31

Aleksandar K skrev om Granitop AB
    Största skojaren jag har varit med om, UNDVIK!!
    Vid en förfrågan om deras bänkskivor i sten, bad jag om information hur saker och ting går till med tanke på att de saknar fysisk butik i min stad. Han besvarade att det är inga problem, de har "killar ute som kan komma och mäta samt visa stenprover". Intressant nog nappade jag på det. Killarna som inte ens pratar svenska utan enbart engelska, eller baltiska, kom och visade några stenar och började mäta för att kunna ge mig en offert. Sagt och gjort, får jag ett par prisuppgifter skrivna för hand till en början, men dagen efter en offert på mailen.
    I mailet står det enbart vad en utav stensorterna hade kostat OCH en tilläggskostnad för att killarna kom och mätte hemma hos mig på 1375 kr. OM man väljer att beställa så "bjuder" de på den kostnaden, annars så har du ropat hem killarna för 1375 kr som du får betala för. Med andra ord, binder dem dig till att köpa från Granitop, annars får du betala för besöket.
    OBS, denna kostnad talar han aldrig om när du ber han om information hur det går till. Personligen fick jag som svar "Om man beställer hem en person som gör sitt jobb kostar det". Men han besvarade ingenstans i sitt mail när han skrev att de har killar ute som kan "komma förbi och visa stenprover" att det besöket är en kostnad och därefter fråga om jag vill boka en tid.

Jag var i kontakt med flera andra företag och INGEN utav dessa hanterar detta på sådant här fult sätt. Samtliga talade om för mig att, om jag önskar besök från dem för mätning så tar de en avgift för det.
    Vem är korkad nog och bjuder hem folk för 1375 kr för att dagen efter få en offert om det framgår i informationen att besöket kostar?
    Jag försökte resonera med honom direkt vid offerten innan jag ens började räkna och tänka på det, att den inte framgick i hans mail om kostnad för besöket utan att han erbjöd ett besök med visning av stenprover för att ge offert. Trots urklipp från våra mail konversationer ignorerade han till slut mina mail och frågade några dagar efter istället om jag var intresserad av att beställa.
    Efter det arroganta beteendet skulle jag inte ens vilja ha deras skräp i mitt hem om jag så fick det gratis!

Kortfattat, så är han allt annat än ärlig aktör utan en riktig girig skojare som lurar till sig pengar och använder sig utav billig arbetskraft från baltiska länderna där de inte ens kan prata svenska. Det materialet de säljer är dessutom en klass 2 produkt från Tjeckien som han säljer till dyra pengar. Flera andra företag använder sig av samma leverantör, men de säljer sina stenar betydligt billigare. Ett ställe sålde för halva Granitops pris!

Jag beställde aldrig härifrån utan hittade en seriös firma som levererade på 1 vecka. De kom hem till mig gratis första besöket och visade mig stenprover, mätte upp på ett ungefär för att ge en offert. Därefter blev jag kontaktad för att ge besked om jag ville gå vidare för en noggrann mätning och beställning.
    Dessutom fick jag en klass 1 produkt och 25 års garanti OCH 25.000 kr billigare än Granitop. Läs mer
    2020-10-01 Granitop AB svarar Aleksandar K
    Hej, Aleksandar! Tack för ditt omdöme. Vi ber verkligen ursäkt för att du inte blev informerad att besök av vår tekniker kostar och vi bjuder på det endast vid beställning av bänkskivor. Vi ska se över våra rutiner så att något sådant ska inte hända igen.

• 2020-07-30

Mona N skrev om Granitop AB
    Jag köpte bänkskivor till mitt kök. Jag fick bra information och hjälp. En nackdel var att alla bara pratade engelska, men det gick bra ända att förstå varandra. Snabb leverans och installation. Läs mer
    2020-10-01 Granitop AB svarar Mona N
    Hej, Mona! Tack, vad roligt att du blev nöjd med vårt jobb! Önskar dig många härliga stunder i ditt nya kök!

Beatrice W skrev om Granitop AB
    Vi köpte vår a bänkskivor till köket från Granitop.
    Utmärkt service, snabb respons via mail och leverans innan utsatt datum.
    Superbra! Läs mer
    2020-10-01 Granitop AB svarar Beatrice W
    Hej, Beatrice! Tusen tack för dina fina ord!

Johan M skrev om Granitop AB
    Bra och snabb service, ,,,,,,,,,,, Läs mer
    2020-10-01 Granitop AB svarar Johan M
    Hej, Johan! Tack för ditt omdöme!

• 2020-07-29

Vi beställde kompositsten Gobi black till vårt kök med diskho. Fantastisk kommunikation via mail med Maris på Granitop. Snabba svar och korrekt prisangivelse. Proffsiga granitsättare. Smidigt! De levererade bänkivan tidigare än beräknat- inom en vecks, vilket är otroligt bra! Läs mer
    2020-10-01 Granitop AB svarar Ann-charlott / Anders Waldemarsson P
    Hej, Ann-Charlott och Anders! Tusen tack för era fina ord, det värmer!

Angelina S skrev om Granitop AB
    Granitop är oseriösa,dem kan inte tala svenska.Jag skulle aldrig rekomendera detta företaget. Läs mer
    2020-07-31 Granitop AB svarar Angelina S
    Hej, Angelina! Tack för ditt omdöme. Våra tekniker pratar engelska, men på kontoret kan man få hjälp på svenska om det behövs. Våra tekniker är noga med sitt jobb och gör allt för att våra kunder ska bli nöjda med nya bänkskivor.

Cecilia I skrev om Granitop AB
    Allt var dåligt allt ifrån information samt service skulle aldrig rekommendera er till någon! Läs mer
    2020-10-01 Granitop AB svarar Cecilia I
    Hej, Cecilia! Tack för ditt omdöme, kan du precisera vad var det du är missnöjd med? Vi ser inte att du har beställt något från oss.

Thomas E skrev om Granitop AB
    Mycket bra bemötande Snabb återkoppling
    Snabb hantering
    Mycket bra jobb, finish och superbra resultat
    Och till sist...bra pris Läs mer
    2020-07-31 Granitop AB svarar Thomas E
    Hej, Thomas! Tack för det fina omdömet!

Monika M skrev om Granitop AB
    Snabba svar, tydligt och enkelt, proffsig kommunikation och leverans. Fantastiskt fina bänkskivor till relativt sett bra pris. Kanon helt enkelt! Läs mer
    2020-07-31 Granitop AB svarar Monika M
    Hej, Monika! Blir glad att höra att du blev nöjd. Tusen tack!

Jorrit O skrev om Granitop AB
    Beställde en bänkskiva. De kom och mätte och sedan tillverkades skivan snabbt. Inom två veckor. Ett problem med en fellevererad diskho (inte Granitops fel) löstes snabbt. Väldigt nöjd. Och bänkskivan är riktigt snygg! Läs mer
    2020-07-31 Granitop AB svarar Jorrit O
    Hej, Jorrit! Tusen tack! Vad roligt att du blev nöjd med slutresultatet!

Allt gott! Med vänliga hälsningar, Granitop.se

Rebecka P skrev om Granitop AB
    Vi är både otroligt nöjda med vår bänkskiva i Jura Grey men även bemötandet och servicen från Granitops sida som har varit oklanderlig från start till slut. Mycket bra på återkoppling, snabb leverans och bra pris. Våra varmaste rekommendationer till alla som överväger att välja Granitop. Läs mer
    2020-07-31 Granitop AB svarar Rebecka P
    Hej, Rebecka! Tusen tack för dina fina ord!

Sanna H skrev om Granitop AB
    Stenskiva i Juramarmor till bokhylla.
    Mycket bra. Läs mer
    2020-07-30 Granitop AB svarar Sanna H
    Hej, Sanna! Tack! Vad roligt att du blev nöjd!

Jacob R skrev om Granitop AB
    Proffsiga och snabb leverans. Läs mer
    2020-07-30 Granitop AB svarar Jacob R
    Hej, Jacob! Tack för omdömet!

Lena E skrev om Granitop AB
    Jag köpte en vit komposit bänkskiva.
    Leveransen skedde inom två veckor vilket är fantastiskt snabbt.
    Jag beställde till mittt kök som är L format samt till min köks ö med skivor som ramar in köksön på båda kortsidorna.
    Så otroligt fint gjort och skarven i L skivan ät perfekt.
    Jag är mycket nöjd med allt och kan varmt rekommendera Granitop och har så också gjort.
    Mvh lena Eriksson Läs mer
    2020-07-30 Granitop AB svarar Lena E
    Hej, Lena! Tack för omdömet, det blev riktigt snyggt med bänkskivan.

Ulf Göran Maurits S skrev om Granitop AB
    Köksbänk i stenmaterial
    Vänligt bemötande, men företag i Sverige skall prata svenska
    Jag är nöjd med bänken.

Min granne köpte också en köksbänk från Granitop och dom fick ett underhållningskitt gratis, Kostar 1080 sek men det fick inte jag.
    Företaget borde ha en rak linje till alla! Läs mer
    2020-07-30 Granitop AB svarar Ulf Göran Maurits S
    Hej, Ulf Göran! Tack för din rekommendation! Våra tekniker pratar engelska, men om det har varit problem med att förstå har vi på kontoret hjälpt till att förklara. Det har fungerat utmärkt. Roligt att du är nöjd med din nya bänkskiva.

Vi ger inte våra underhållskit gratis, utan kan ibland göra det som kompensation om det har varit förseningar eller dylikt. Vi håller en rak linje till alla.

Ludwig W skrev om Granitop AB
    Vi är fantastisk nöjda med Granitop och kan varmt rekommendera dem. Vi beställde en kalkstensskiva till vårt kök som var på plats efter två veckor. Servicen är utomordentlig och priserna är otroligt fördelaktiga jämfört med många konkurrenter. Vi har nyttjat många stenleverantörer tidigare men efter den här upplevelse. kommer vi aldrig att använda någon annan än Granitop. Läs mer
    2020-07-27 Granitop AB svarar Ludwig W
    Hej, Ludwig! Tack så mycket för din rekommendation, det gör oss väldigt stolta! Allt gott!

Lars-gunnar B skrev om Granitop AB
    Proffsigt i alla steg från offert, uppmätning och montering. Läs mer
    2020-07-27 Granitop AB svarar Lars-gunnar B
    Hej, Lars-Gunnar! Tusen tack för dina fina ord!

• 2020-07-15

Riva L skrev om Granitop AB
    Väldit dålig dom borrade ett hål fel och säger att det är mitt fel. Läs mer
    2020-07-27 Granitop AB svarar Riva L
    Hej, Riva! Tack för ditt reco. Angående håltagning för el pop-up, finns det inga regler förutom att hålet inte ska ligga för nära vatten. Därför placerar mätaren hålet endast enligt kundens angivelser vid uppmätning.

• 2020-06-29

Martin S skrev om Granitop AB
    -Bänkskivor.
    -Bra bemötande och snabba. Dock inte lika hjälpsamma när det
    blev fel, kompensationsmässigt. Övrigt snabbt åtgärdat.
    -Överlag bra, besviken på att det var en del språkförbistringar.
    -Fina bänkskivor och snabbt arbete.
    -Besviken på miss vid insättning av disko där det missades uttag
    för överfyllnads skydd och att hål för köksblandare hamnade för långt in vilket medför att vattnet hamnar för när kanten och blöter ner i köket. De ville inte ge någon kompensation för detta vilket är mycket dåligt och oproffsigt. Läs mer
    2020-07-22 Granitop AB svarar Martin S
    Hej, Martin! Tack för ditt reco. Som du skriver, föredrar vi rätta till våra fel så snabbt som möjligt och vi kom och gjorde uttag för överfyllnad skydd. Vi föredrar att rätta till våra fel snabbt, inom rimlig tid, inte erbjuda kompensation istället.
    Hoppas att du får många fina stunder i ditt nya kök!

• 2020-06-18

Katarina skrev om Granitop AB
    En riktigt dålig kundupplevelse. De hade sönder kaklet i köket samt att de hade mätt fel så skivan inte kom in under kaklet, som jag betalat för. Självklart kan saker gå fel, men jag har fått jaga och jaga för att få kompensation. Man får skicka påminnelse efter påminnelse för att ens få svar via mail. Jag föreslog en kompensation som de först inte godtog, utan behövde ha in annat underlag med hänvisning till bokföringen. När jag fixade fram det (samtidigt som jag informerade om att det skulle bli ett högre belopp) så körde de på det lägre beloppet, trots att det då inte kan kompensera för det företag jag istället måste ta in. Antingen fifflar de med sin bokföring då eller så ljög de om att de inte kunde acceptera det från början för att slippa betala någonting. Riktigt, riktigt dåligt skött och jag kan verkligen inte rekommendera någon att använda dem. Företag som inte tar hand om problem som uppkommer är bara jobbiga att anlita och blir oftast dyrare i längden.

Svar till Granitop (man kan inte svara i tråden, men Recos kundtjänst är vänliga nog att hjälpa till)
    Först och främst så var det fler än en kakelplatta som var trasig, men sedan får du gärna informera mig om exakt var man kan köpa endast en platta som dessutom har samma bränning som övriga. När ni stod i mitt kök så sade de uttryckligen att ni inte kunde kakla, så att vi skulle ta in ett annat företag. Då är man inte så sugen på att låta er åtgärda det. Att ni ens föreslår en träkantlist efter det när man lägger tio tusentals kronor på en bänkskiva i sten är ju bara skrattretande...

Det stämmer att jag föreslog en lösning med kompensation 2500 kr, den godtog ni inte. Jag sade då att jag skulle ta in offert från andra företag, men varnade för att det skulle bli dyrare när de skulle göra. Ni sa ok till det och att jag skulle ordna fram nytt underlag, vilket jag lade ner tid på att få fram. Sedan betalade ni 2500 kr, vilket inte täcker kostnaden för det företaget då.

Att ni hänvisar till att vi har olika bild av det hela och att ni då bestämt er för att er bild är rätt och inte ens svara på mail trots återkommande mail från mig är bara beklagligt. Jag lämnar detta ärende med er nu och har kontaktat Konsumentverket. Om ni har ytterligare kommentarer i ärendet så svara på mina mail istället, men för min del kan vi låta det vara tills konsumentverket tar över. Läs mer
    2020-06-18 Granitop AB svarar Katarina
    Hej, Katarina!

Tack för ditt omdöme. Vi har en lite annorlunda syn på saken. Vid montage skadade montörer 1 kakelplatta. Efter ditt brev gjorde vi en intern analys som tog 2 arbetsdagar. Vi föreslog först kantlist som täcker skadan. Det passade inte. Sedan föreslog vi att vi själv byter ut det skadade kaklet eller ger avdrag. Under de 2 arbetsdagar hade du själv redan anlitat ett annat företag och vill få kompensation. Du skrev att du godtar 2500 SEK som täcker alla dina extra kostnader.

Vi var villiga att dra av 2500 SEK enligt bevisade kostnader. Sedan skickade du över en offert som hade samma dags datum och priset hade ändrats från 2500 SEK till 7935 SEK. Offerten du skickade som underlag gällde för byte av kakel i storlek 20x20, mängd 1m2, rivning av kakel, spakling och uppsättning av ny gips. Kaklet som var på väggen var inte kvadratformad, utan långsmal. Det stämde inte överens med vår överenskommelse och kan anses som oskäligt hög för byte av 1 kakelplatta. Vi betalade tillbaka 2500 SEK enligt ditt brev där du skrev att du godtar avdrag på 2500 SEK.

Vi önskar dig allt gott! Med vänliga hälsningar, Granitop.se
  • 2020-06-07

Caroline S skrev om Granitop AB
    Nöjd med service och flexibilitet. Läs mer
    2020-06-19 Granitop AB svarar Caroline S
    Hej, Caroline! Tack för dina fina ord!

• 2020-06-03

Sofia S skrev om Granitop AB
    Jättenöjd med beställning, installation och resultat! Jättefint. Läs mer
    2020-06-19 Granitop AB svarar Sofia S
    Hej, Sofia! Tusen tack för dina fina ord!

• 2020-06-02

Mats T skrev om Granitop AB
    Snabb respons och leverans samt konkurrenskraftiga priser. Läs mer
    2020-06-19 Granitop AB svarar Mats T
    Hej, Mats! Tack för ditt omdöme!

Granitop AB, Urmo J gillar detta

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte