Granitop

Granitop

granitop.se
  • BadgeSixYears

Välkommen till Granitop! Vi på Granitop säljer, installerar och tillverkar bänkskivor i marmor, granit och kvarts för ditt kök eller badrum. Vi skräddarsyr alla våra bänkskivor utifrån dina unika behov men tillhandahåller även tillverkning och försäljning av badrumsskivor, fönsterbänkar och mycket mer. Låt en av våra tekniker...

607 omdömen om Granitop

Sedan starten hos Reco 2019

Lena L
Skrev om Granitop

Vi är jättenöjda med precis allt, från första kontakten med Liis till killarna som mätte och monterade våra bänkskivor i granit. Allt sköttes proffesionellt och noggrant.

Svar från Granitop

Hej, Lena! Tusen tack för dina fina ord, de värmer! Med vänliga hälsningar, Granitop.se

Louise S
Skrev om Granitop

Smidigt, enkelt och ett toppenresultat!

Svar från Granitop

Hej, Louise! Vad glad vi blir för dina fina ord, tack! Med vänliga hälsningar, Granitop.se

Fredrik N
Skrev om Granitop

Snabba och duktiga. Proffsigt vid mätning och installation.

Hej, Fredrik! Tack för det fina omdömet! Med vänliga hälsningar, Granitop.se

Hans Einar Mattias F

Det är andra gången vi använder Granitop med utmärkt resultat. Vid det senaste tillfället blev det fel vid inmätningen, varför överhänget på köksön blev kortare än avsett. Granitop tog dock fullt ansvar för den uppkomna situationen och bytte ut bänkskivan så att den motsvarade vad som beställts. Stort tack till Henry med team för skyndsam hantering. Med vänlig hälsning Mattias Forsberg

Johanna B
Skrev om Granitop

Grymt bra service! Snabb leverans och bänkskivan precis som förväntat. De var ca 20 minuter sena när bänkskivan skulle levereras, men ringde då upp för att meddela detta i god tid innan så vi slapp sitta och vänta på dem. Mycket proffsiga både vid uppmätning och installation! Mätte upp det som var mot väggen, men godtog mått på köksön då den inte var monterad och resultatet blev perfekt. (En del andra företag vägrar göra på detta vis.) Kan varmt rekommendera dem!

Erica C
Skrev om Granitop

Proffsiga och mycket smidiga att jobba med rakt igenom! Snabb tid för uppmätning och leverans på mindre än 2 veckor. Vi är så nöjda med vår stenskiva!

Elisabeth M
Skrev om Granitop

Fantastisk! De levererade en jura kalksten på 3m och nästan 200kg utan skarv och bar upp den 3 våningar i en mycket trång trappa. Otroligt. Dessutom tog det inte ens 2 veckor från beställning tills den var på plats, installerad och klar. Rekommenderar starkt granitop.

Ulrika R
Skrev om Granitop

God service och bra kommunikation från både kundtjänst och installatörer. Stenen är fin och vi är väldigt nöjda överlag! Rekommenderar varmt Granitop!

Alexandra R
Skrev om Granitop

Rekommenderar varmt Granitop! Professionella, bättre pris jämfört med de stora köksleverantörerna och snabba. 2 veckor efter uppmätning levererades och monterades vår specialbeställa granitskiva. Hoppas på att den håller bra kvalitet när vi börjar att använda köket också.

Johanna B
Skrev om Granitop

Toppen hela vägen! Så seriösa och jätte fin service. Samt bästa priserna. Vi är så nöjda. Tack 🫶

Victoria H
Skrev om Granitop

Vi är så nöjda med Granitop från beställning hela vägen till leverans levererade de verkligen maximalt! Superbra service, trevligt bemötande och snabb leverans. Bänkskivan är superfin och är verkligen pricken över i:et i vårt nya kök. Rekommenderas varmt!

Adam H
Skrev om Granitop

Mycket hjälpsamma vid beställning och supertrevliga killar som levererade skivan.

Åsa S
Skrev om Granitop

Proffsigt och vänligt bemötande från första stund.

Fredrik S
Skrev om Granitop

Har använt dem vid två tillfällen och båda gångerna har de agerat och levererat exemplariskt på alla plan.

Olga M
Skrev om Granitop

VARNING- OSERIÖS FÖRETAG! För ett år sen anlitade vi Granitop och beställde carrara marmor bänkskiva. Vid montage var skadat och limmat hörnet lagt fel silicon i skarvar som ser ut fetta fläckar. I november monterades ny bänkskiva och har massor av skador på stenen och lagt fel silicon igen. Led belysning vandaliserad, skadad parkettgolv och vatten kopplad på fel sätt som kunde orsaka vattenskada.(på våning 7). Det är företag som vill inte lösa problem och slösar din tid. Ingen tydligt svar med rimliga förslag, tidsfördröjning!...

Svar från Granitop

Hej Olga, Tack för återkopplingen. Tyvärr tar ni endast upp ena sida av saken. Över 14 år tillverkar vi bänkskivor i sten till olika kök. Varje månad produceras ca 400+ bänkskivor, av de är ca 100+ av marmor. På våran hemsida kan du läsa våra kundernas omdömen och se bilder på deras kök med våra bänkskivor. Vi installerade stenskivor i ert kök och en av skivorna visade sig ha en defekt. Vi var beredda att genast byta ut den men ni ville inte få den utbytt. Ni kontaktade oss ett par månader senare och ville få stenen...

Betiel W
Skrev om Granitop

All kontakt med Granitop var smidig och företaget svarade på alla frågor snabbt via mejl och samtal. Mått kunde tas samma vecka som jag kontaktade dem och installation redan veckan efter. Jag är så nöjd med hur de bemötte mig. Min bror har tidigare tipsat om Granitop och de uppfyllde alla mina förväntningar. Jag måttbeställde bänkskiva till ett L-format kök Sam ett fönsterbleck båda i sten. Monteringen gick smidigt och allt ser jättefint ut. Jag rekommenderar Granitop till alla som vill ha en smidig och lyckad affär.

Maja F
Skrev om Granitop

Otrolig service och stenskivan blev superbra! Kommer absolut tipsa om Granitop när jag hör att någon vill köpa stenskiva :)

Sebastian F
Skrev om Granitop

Fina bänkskivor, exklusivt och proffsigt bemötande. Bra kommunikation. Blev ett missförstånd där ett stänkskydd missades i beställningen men åtgärdades snabbt. Väldigt nöjd överlag.

Daniel A
Skrev om Granitop

Mycket proffsigt och vänligt av såväl Liis som Ari? som mätte in och grabbarna som installerade. Vi är supernöjda!

Maria F
Skrev om Granitop

Alla jag pratat med på Granitop har varit duktiga snabba och trevliga. Dessutom är vår nya bänkskiva jättefin. Det är andra gången vi använder Granitop och det beror förstås på att vi var nöjda redan första gången!

Maria Liselotte E

Mycket professionella hela vägen från offert, mätning till installation. Och till bra pris! Vi bugar och tackar och rekommenderar varmt Granitop!

Felipe F
Skrev om Granitop

Väldigt tillmötesgående. Säljaren va på tå och var väldigt hjälpsam hela resan. Leverans gick snabbt 10 arbetsdagar från order tills skivan va hemma. Montörerna va super trevliga och gjorde ett bra jobb. Kan starkt rekommendera dessa till andra. Deras prisbild är som det ska och inga överpriser. Med vänlig hälsning, Familjens F

Patrik O
Skrev om Granitop

Hej, Det var nog ett av de mest professionella företag jag har haft att göra med. Allt funkade klockrent och på en väldigt kort leverans och montagetid. Betyg 5 av 5🤗👍

Julian G
Skrev om Granitop

Så otroligt proffsiga och duktiga Snabb leverans Snabba svar vid frågor Väldigt bra pris Framförallt, väldigt duktiga Rekommenderar verkligen Granitop Tack för ett superfint slutresultat

Neil P
Skrev om Granitop

Bra kundservice från början till slut - mycket professionellt företag och allt gick mycket smidigt

Cecilia N
Skrev om Granitop

Allt har flutit på fint, bra bemötande och service. Inga förseningar.

Shanie H
Skrev om Granitop

Proffsigt utfört jobb, höll tid och offert och var tillgängliga vid frågor längs processen.

Andrea R
Skrev om Granitop

Smidigt och shabbt, jättefin bänkskiva.

Beatrice S
Skrev om Granitop

Smidigt, snabb service och bra priser. Vi fick ett gott intryck och är nöjda med resultatet.

Monica B
Skrev om Granitop

Bra. Bemötande, proffsig och jag gick fick min stenbänksskiva väldigt snabbt

Anna L
Skrev om Granitop

Bra hela vägen. Bänkskivan levererades och monterades inom de 2 veckor som utlovats.

Agnes Å
Skrev om Granitop

Vi är väldigt nöjda med vår bänkskiva, alla mått var helt perfekta! Helt OTROLIGT snabb och smidig leverans. Även väldigt kunniga. Rekommenderar starkt!

Susanne S
Skrev om Granitop

Vi har varit jättenöjda med Granitop, mycket professionella med såväl bokning, uppmätning och installation.

Lars-Petter W

Fantastiskt proffsiga med stor fokus på service. Otroligt snabb leverans och bra kommunikation med uppmätare och montörer. Bänkskivorna i bohusgranit är mycket vackra och vi är väldigt nöjda med resultatet. Jag rekomenderar verkligen Granitop, Tack så mycket!

Joakim G
Skrev om Granitop

Supertrevlig personal ni har och gör ett helt otroligt bra jobb, kan starkt rekommendera er till mina kunder. MVH Joakim Govenius

Hej, Joakim! Tusen tack för förtroendet! Med vänliga hälsningar, Granitop.se

Bitte K
Skrev om Granitop

Perfekt service, gick snabbt från beställning till leverans. Mycket trevlig personal, och omtänksam chaufför som levererade skivan. Bitte, Nacka

Hej, Bitte! Tusen tack för dina fina ord! Med vänliga hälsningar, Granitop.se

Marcin N
Skrev om Granitop

Jag köpte en bänskiva och diskho, allting gick smidigt och snabbt från beställning till montering. Duktig personal som vet vad dem ska göra. Vid läggning av silikon tejpade man dock inte bänkskivan så det blev en glansig rad längs med springan där bänskivorna möts men där kom två killar som fixade till det bara någon dag efter att jag informerat Granitop om det. Väldigt nöjd med kvaliteten på produkten och servicen!

Elin E
Skrev om Granitop

Bra service och snabbt jobb! Efter lite slarv från ena montören där bänkskivan sprack så satt nästa som en smäck. Ingen lång leverans för att få en ny skiva. Med vänlig hälsning, Elin

Christian M
Skrev om Granitop

De är bäst, pålitliga och har snabba leveranser!

Esmeralda Y
Skrev om Granitop

Bra på alla sätt. Noggranna, proffsiga och fin sten levererad efter överenskommelse.

Svar från Granitop

Hej, Esmeralda! Vad glada vi blev att du blev nöjd. Tusen tack! Med vänliga hälsningar, Granitop.se

Anders F
Skrev om Granitop

Oehört snabba, effektiva och prisvärda. Kom med förbättringsförslag som uppskattades

Hej, Anders! Tusen tack för dina fina ord! Med vänliga hälsningar, Granitop.se

Britt-inger G

Hej bänksskivan och stänkskydd tär oppen. Killarna som mätte och satte in skivorna var toppen. Det som var mindre bra var att de inte satte kranen på plats (menar inte att de skulle koppla in vatten utan bara montera innan hon var på plats). Mycket prisvärt och bra för övrigt.

Svar från Granitop

Hej, Britt-Inger! Tusen tack för omdömet! Vi är glada att du är nöjd med våra montörer. För att man ska kunna montera kranen bör man koppla ihop allt, men det har de inte behörighet till. Många mysiga stunder i ditt nya kök! Med vänliga hälsningar, Granitop.se

Andreas V
Skrev om Granitop

Bra kommunikation, snabbt leverans. Proffsiga! Kan verkligen rekommendera Granitop.

Hej, Andreas! Tusen tack för dina fina ord! Med vänliga hälsningar, Granitop.se

Lois d
Skrev om Granitop

Beställde bänkskivor i granit till vårt kök och fick fin hjälp till ett riktigt bra resultat hela vägen. Tydlig kommunikation och leverans i tid. Duktiga medarbetare som fick alla skivor på plats med millimeter precision. Tips för en smidig process. 1. Beställ mätning, detta är en komplicerad procedur du inte vill göra själv. 2. Inkludera bortforsling av gamla bänkskivor 3. Säkerställ att du har möjlighet att koppla loss blandare (stänga av vattnet lokalt).

Göran L

Hela processen från första kontakt, information, offert, beställning mätning, montering och fakturering, sköttes på ett noggrant och professionellt vis hela vägen. Dessutom var alla som jag hade kontakt med, väldigt trevliga personer. Vi får mycket beröm från vänner och bekanta och loggan på bänkskivans kant får sitta kvar länge.

Allan A
Skrev om Granitop

Väldigt trevlig kontaktperson, väldigt snabbt och smidig. Tillmötesgående och fin kommunikation. Ingen klagomål alls. Tacksam för ett fint kök!

Eva T
Skrev om Granitop

Helt Ok bemötande, kommunikation och snabb respons. Hade inga specifika förväntningar. Men GT överträffade dem. Bra installerat av proffsigt team. Vi köpte en kalkstenshäll, Jura Hrey som vi är helt nöjda med.

Svar från Granitop

Hej, Eva! Tack så mycket för att du tagit dig tid att skriva, det värmer oss att du är nöjd med både stenen och servicen. Med vänliga hälsningar, Granitop.se

Leonie A
Skrev om Granitop

Mycket bra service. Snabb för att hjälpa till.

Svar från Granitop

Hej, Leonie! Tusen tack för ditt fina omdöme! Med vänliga hälsningar, Granitop.se

Andreas B
Skrev om Granitop

Bra kontakt med säljare och med installatör, de kom och mätte och installerade på utsatt tid. Bra pris och snabb leverans (mindre än två veckor från uppmätning till installation).

Svar från Granitop

Hej, Andreas! Vi tackar så mycket för din rekommendation! Önskar er många fina stunder i ert nya kök! Med vänliga hälsningar, Granitop.se

Axel N
Skrev om Granitop

Genuint mycket nöjd med hela processen. Snabb, tydlig och förtroendeingivande dialog innan mätning. Exceptionell noggrannhet vid uppmätningen. Snabb tillverkning/kapning (2 veckor) och sedan perfekt installation. Genomgående mycket trevligt och kundorienterat bemötande av alla jag kom i kontakt med och priset hamnade på drygt hälften av vad andra i branschen erbjöd. Rekommenderas varmt.

Svar från Granitop

Hej, Axel! Vad glada vi är att du är nöjd med vårt arbete. Tusen tack! Med vänliga hälsningar, Granitop.se