Gränsbygdens Köpcentrum AB

2.5

44 omdömen om Gränsbygdens Köpcentrum AB

Leif N
Skrev om Gränsbygdens Köpcentrum AB

Lovade mycket blev inget. Ringde för att stämma av hur lång leveranstid som var på kyl/frysen, svaret kom fort om 10 dagar är den hos dig så jag la order. Efter en vecka ringde jag för att kolla av leverans då var det inom 1-2 veckor. Dagen efter har den utgått från leverantör. Inväntar återbetalning.

Daniel W
Skrev om Gränsbygdens Köpcentrum AB

Är en återkommande kund och har i omgångar bytt ut alla våra vitvaror till deras egna märke MontKarlo, märket som slår förväntningarna och levererar bra kvalitet till ett rimligt pris. Har vid ett tillfälle även reklamerat en produkt men den byttes ut på ett föredömligt vis, fick under det tillfället veta att vissa barnsjuktdomar förekommit men att hela deras egna produktportfölj numera tillverkas i Europa vilket bör borga för god kvalitet vilket vi kan skriva under på!

Jessica K
Skrev om Gränsbygdens Köpcentrum AB

Vi är så himla nöjda och jag brukar aldrig skriva omdömen men detta är service av världsklass! I söndagskväll la jag en beställning, fick svar på mitt mail jag skickade omgående och tre dagar senare står mitt kylskåp och frys installerat och klart i Stockholm! Extremt snabb service och världsklass från början till slut, vi är så nöjda och även väldigt nöjda över kyl och frys! Här kommer ni få en återkommande kund, vi kommer tillbaka!

Jessica K gillar detta
PER-ERIK J
Skrev om Gränsbygdens Köpcentrum AB

vill varna om ett tvättmaskin märke MONT CARLO köp inte detta skräp hela gummibälgen lossade ,hela källarn full av vatten ,bälgen sitter med en fjäder vajer .vilket skräp ,har haft ett år .,nä nu är den på soptippen där den hör hemma .varning varning varning .den dyraste tvättmaskin jag köpt.

Karl Fredrik E
Skrev om Gränsbygdens Köpcentrum AB

De håller inte de priser de har på pricerunner. Jag skulle köpa en båtkärra och när jag ringer så vill de ha 3810kr mer för den. Jag har kontaktat pricerunner och de har tagit bort det.

SUSANNE O
Skrev om Gränsbygdens Köpcentrum AB

Sämst. Beställde en frysbox och får dagen därpå ett telefonsamtal att denna frysbox inte finns pga fel lagersaldo och blir erbjuden en mycket större frys av annat märke men till samma pris och därmed 800 kr i rabatt enligt säljaren. Bad honom lägga detta på ett mail till mig så jag kunde kontrollera när jag kom hem. Konstaterar att frysboxen finns att köpa på andra företag för 1000 kr mindre. Mailar Gränsbygden och vill avboka beställningen. Har tagit 5 ggr i mailkonversation där Gränsbygden inte verkar förstå att jag säger...

PEDER Q
Skrev om Gränsbygdens Köpcentrum AB

Har handlat på Gränsbygden flera gånger. Alltid bra service och trevligt bemötande! 5 av 5!! Ska beställa ett släp i vår tänkte jag:) Rekommenderas!

Anne G
Skrev om Gränsbygdens Köpcentrum AB

Vilken service på ett garanti på tvättmaskin. Helt underbara, Magnus Johannesson och Carl-Erik Bertilsson. Tusen tack för all hjälp.

David H
Skrev om Gränsbygdens Köpcentrum AB

Utan konkurrens Sveriges sämsta kundservice! Har ett pågående reklamationsärende sedan juni 2018. De har lovat att återkomma åtskilliga gånger, men de har inte ringt tillbaka.

Steve M
Skrev om Gränsbygdens Köpcentrum AB

Varning Varning Varning för dessa skojare. Bondfångare med charlatanmetoder. Köpte en ny kyl som verkade begagnat. Det var ett antal fel på den inte bara ett.Jag anmälde det och bad dem ringa minst 5 ggr utan att de kontaktade mig. Till slut ringde jag dem.Ville inte laga skiten utan bad att få byta till två andra kyl och frys istället. Anders som jobbar där gick in och höjde priset med 2000 kr på just de två vitvaror jag ville ha 10 minuter efter att jag mejlat dem om det., Som tur är tog jag bild på det gamla priset och...

Carina S
Skrev om Gränsbygdens Köpcentrum AB

Vi köpte en kyl och frys i augusti. Två hyllor var sönder. Vi mailade dem direkt om detta, efter snart fyra månader och många samtal och Mail har vi FORTFARANDE inte fått nya hyllor. Urusel service, kommer aldrig att handla där mer

kent l
Skrev om Gränsbygdens Köpcentrum AB

Efter mycket funderande köpte vi en Mont-Karlo diskmaskin , den verkade ha nya funktioner och såg bra ut. Vi hämtade snabbt och allt kopplades in och den har gått bra sen dess. Det enda negativa är att butiken verkar ha alla olika produkter på marknaden och det blir svårt att välja. Det var kö vid utlastningen , men vi fick korv ! XD Kul företag!

Emil M
Skrev om Gränsbygdens Köpcentrum AB

Kanon service, bra vitvaroutbud, aldrig några krångel!

Tor H
Skrev om Gränsbygdens Köpcentrum AB

Handlat alla vitvaror jag har här. Alltid varit nöjd med mina köp snabb och bra service samt leverans! ++++++

Monica H
Skrev om Gränsbygdens Köpcentrum AB

Beställde diskmaskin, efter 9 veckor kontaktar jag dem via mejl. De ger besked att nästa vecka kommer diskmaskinen. En vecka går skriver ett mejl och får till svar att produkten har restnoteras och bli erbjuden en annan diskmaskin. Jag begärde att avbryta ordern och få pengarna tillbaka. En vecka senare har jag inte fått in några pengar, skickar ett mejl till och de svarar att de ska lösa det. Dag 2.har fortfarande inte fått mina pengar. Rekommenderar inte detta företag, välj annat. Kommer aldrig att beställa något från dem

Steve M och Surayo M gillar detta
Alexander R
Skrev om Gränsbygdens Köpcentrum AB

Ett riktigt amatör företag,väntat på en produkt i 3 veckor,jag gav upp..

Monica H gillar detta
Linus H
Skrev om Gränsbygdens Köpcentrum AB

Det klart mest amatörmässiga företag jag någonsin haft att göra med. Efter ca 40 samtal (från mig till dem) hoppas jag nu att alla problem är lösta. Så rörigt, oprofsigt och otrevligt!

Andreas L
Skrev om Gränsbygdens Köpcentrum AB

Bra priser, bra produkter och en väldigt enkel och prisvärd delbetalning med försäkring på köpet, detta tillsammans med snabb leverans gjorde att jag varmt kan rekomendera Gränsbygden.

Stefan W
Skrev om Gränsbygdens Köpcentrum AB

Grattis Gränsbygden till ett nytt fräscht märke med modern design Mont Karlo på Svensk Vitvarumaknad. Ni är en frisk fläkt och ser många skattefria besparingar hos många hushåll Grattis

Alexander J
Skrev om Gränsbygdens Köpcentrum AB

Köpt två paket vitvaror + två uppsättningar tvätt+tork. Allt har funkat kanon och till överlägset lägst pris.

Madeleine B
Skrev om Gränsbygdens Köpcentrum AB

Ett mycket brett urval av olika produkter. Trevlig och välkomnande personal som gav en mycket bra service. Bra betalningsvillkor och man kände sig verkligen välkommen i detta köpcentrum. Hittade flera produkter som jag inte hittat på andra ställen. Verkligen värt att besöka, något som jag varmt rekommenderar.

Philipsson P
Skrev om Gränsbygdens Köpcentrum AB

Handla inte här! Hela affärsidén går ut på att ha bra varor från kända varumärken på nätet med lockpriser som är långt under konkurrenterna. När du väl beställt din vara och betalat den får du ett mail om att just den varan var dessvärre slutsålt och du blir erbjuden en dyrare produkt utan extra kostnad som en kompensation. I själva verket är den dyrare produkten deras egna No-Name märken som är av betydligt sämre kvalitet men dock har förmodligen mycket bättre marginaler för Gränsbygden. Efter att ha betalat min...

Daniel
Skrev om Gränsbygdens Köpcentrum AB

Första gången jag beställde kom varorna utan problem. Den här gången är det annorlunda; de svarar inte på mail och har dålig koll när man ringer till dom. Affärsiden verkar vara att annonsera ut en massa varor men i själva verket finns dessa inte. De fick mig att byta en tvättmaskin mot en annan, och nu är det igen samma grej med en spishäll där dom kan erbjuda en annan "mycket bättre" till samma pris. Det har gått 6 veckor sedan beställningen och mina hantverkare står och väntar på gerejorna.... jag med

med h
Skrev om Gränsbygdens Köpcentrum AB

Fungerade bra. Bra service, snabb leverans och bra pris. Helt ok.

Hans H
Skrev om Gränsbygdens Köpcentrum AB

Fungerar mycket bra var bara noga vid beställning att markera datum för leverans. Detta gjorde jag och det fungerade perfekt. Fantastiska priser och deras egna montkarlo maskiner är av en fantastisk kvalité. Tack Gränsbygden.

Lena R
Skrev om Gränsbygdens Köpcentrum AB

23 mars: orderbek på vinkyl, ringde och påpekade att art numret inte var detsamma som jag beställt. Fick garantier att det var den kyl jag ville ha. Betalningen drogs direkt. Levtid 1-4 veckor. 10 april: Efter förfrågan fick jag beskedet att kylen kommer om 10 dagar vilket jag tycker är ok. Blev lovad goodwill som kompensation 10 maj: Påpekar att jag ännu ej fått kylen. Nytt besked är att lev blir nästa vecka. 25 maj: Leverans, fel kyl! Kontaktade Gränsbygden direkt. Blev lovad rätt kyl inom en vecka. 9 juni: Ringde...

Johan H
Skrev om Gränsbygdens Köpcentrum AB

Köpte en Mont Karlo tvättmaskin från Gränsbygden. Var först lite skeptisk till märket, har inte sett det på många ställen. Men jäklar vilken maskin! Otroligt tyst, många bra program och ska vara väldigt energieffektiv. Valde den svarta, passar in perfekt i vår tvättstuga. Bra service när man var i butiken, fick den med oss samma dag då vår gamla hade gått sönder. Kommer handla fler gånger!

Thomas L
Skrev om Gränsbygdens Köpcentrum AB

KÖP INTE HÄR. Utlovad leveranstid 3-12 arbetsdagar. Efter 12 arbetsdagar ringer jag och frågar efter varan, en värmepump. Den kommer om 5 dagar blir svaret. Efter 7 dagar till ringer jag igen, en man svarar att han behöver tid att kolla och vill ringa tillbaka, det gör han inte. Ringer igen och får tala med en annan som direkt tar fram att varan är restad och inte lämnat leverantören. Jag begär att få pengarna tillbaka, det tar 5 dagar blir svaret. Jag begär att få numret till ekonomiavdelningen för att fråga varför det...

Hanna B
Skrev om Gränsbygdens Köpcentrum AB

Jag avråder starkt från att köpa något från Gränsbygden! Företaget är oseriöst, oprofessionellt och opålitligt. För ett år sedan beställde vi tvättmaskin och torktumlare inklusive uppbäring och installation. Vi sålde våra gamla vitvaror inför att leveransen från Gränsbygden skulle komma. Vi fick inga som helst besked och fick mejla och ringa flera gånger i veckan för att jaga besked. I bland var tvättmaskinen borttappad, andra gånger blev vi bortkopplade efter lång telefonkö. På mejl kunde vi skicka med kundnummer och...

Jessica
Skrev om Gränsbygdens Köpcentrum AB

Kan tyvärr bara instämma med flertalet tidigare recensioner. Gränsbygden har inte levererar i tid, vi har väntat 2 månader på en torktumlare som enligt hemsidan finns i lager. De återkommer inte till oss med ny information, man får ringa och maila som en galning och de lovar att fixa det. Nu har vi begärt att få fakturan krediterad och köpet hävt för en vecka sedan, men fortfarande ingen respons. Riktigt uselt skött, handla inte från detta företaget!

Jessica

Anna J
Skrev om Gränsbygdens Köpcentrum AB

Fruktansvärt dålig leverantör. Jag beställde två varor. En vara kom inom gränsen för tålamodet, dvs en undermålig leveranstid men den kom ändå. Men vara nummer två!!! Jag har ringt och mailat tusen gånger, fått besked om "vi fixar, inga problem" men man får ringa och ringa och ändå blir det helt fel. Fick efter 2,5 månad två varor en korrekt men allvarligt transportskadad och en felaktig vara. Det kan ju tyckas bra att jag fått två varor ändå men jag får inget besked om vad jag ska göra med dem, jag vill inte ha någon...

Anna J

Eva Å
Skrev om Gränsbygdens Köpcentrum AB

Saknade varor/fel varor/transportskadad kyl, svarar inte i tel. Skyller ifrån sig, ljuger och slingrar sig. Varning för att köpa här!!. USELT USELT USELT Bemötande. Kan bara hålla med de flesta föregående rekos här, fasiken att jag inte kollade här före köp. Då hade jag aldrig valt detta ställe. .De bryr sig inte alls om de problem de ställer till med sina lögner om att lastbien minnsann är på väg, när produkten i själva verket står kvar på deras lager.

Josefin B
Skrev om Gränsbygdens Köpcentrum AB

Svärmor beställde alla sina vitvaror från Gränsbygden vid sin köksrenovering. På avtalad leveransdag (och hon har då fixat bärhjälp som står redo att hjälpa henne att bära upp varorna) kommer inga vitvaror och nya leveransdatum erbjuds, för att upprepat inte dyka upp enligt ö.k. Uselt! Hon har fortfarande inte fått alla sina vitvaror, åtskilliga veckor och muntliga avtal senare. Superdåligt! Och Gränsbygden förefaller vara helt immuna mot de stora problem som deras dåliga service medför för den enskilda kunden. Nej nej,...

Marielle W
Skrev om Gränsbygdens Köpcentrum AB

Usel service. Har inte fått varan jag beställt levererad, nya bud varje gång jag ringer. Faktura med påminnelseavgift skickade dom iaf, trots att dom inte kan säga när jag ska få min vara. Dom har inte hört av sig till mig en enda gång utan jag har ringt och mailat flera gånger i och med att jag inte fått varan levererad.

marcus g
Skrev om Gränsbygdens Köpcentrum AB

Beställde 6st vitvaror från företaget. Två av dem dök upp i tid. Några av grejerna fick jag vänta på i över tre veckor. Även om jag mailat dem och bett om kontakt så hör dom inte av sig. Varje gång jag ringt så säger de att grejerna är på väg. Betalade ex. En vinkyl för snart 1,5 månader sedan och den har jag inte sett röken av. Klart besviken på hur de hanterar sina kunder.

David L
Skrev om Gränsbygdens Köpcentrum AB

Trevlig personal, men jag har fortfarande inte fått det jag beställt. Beställde vitvaror för 15 veckor sedan. Varor som enl. web shop skulle finnas blev restnoterade. Det kom ett leveransskadat kylskåp av annat fabrikat några veckor senare. Jag ringer och mailar och de lovar att rätta till felen, men inget händer. Nu har jag betalt för ett kylskåp och en fläkt som jag fortfarande inte fått.

Simon P
Skrev om Gränsbygdens Köpcentrum AB

jätte bra servic fick våra maskiner samma vecka allt funkar prima trevlig personal och framför allt glada jätte nöjd!!!

Anna D
Skrev om Gränsbygdens Köpcentrum AB

Lägger upp en massa varor de inte har för att sedan flera veckor efter betalningen säga att produkten "tyvärr" är restnoterad. Försöker sedan trycka på en med en billigare och sämre ersättning för samma pris. Låt er inte luras av prisen, de har antagligen inte varan inne ändå.

Anna
Skrev om Gränsbygdens Köpcentrum AB

Billigt är det i och för sig men det väger inte upp för dålig service. Vi fick ett kylskåp fellevererat två gånger. Båda gångerna verkade de tycka vi var besvärliga för att vi inte bara tog det vi fått i stället. Tredje gången gillt fick vi det rätta men sedan dök de upp med ytterligare ett veckan efter. Dåligt organiserat är bara förnamnet. Vi lovades kompensation men det såg vi aldrig något av. Beställer ni av dessa får ni en circus utan like med på köpet!

Fredrik L
Skrev om Gränsbygdens Köpcentrum AB

Beställde alla vitvaror till ett nytt kök. Framförallt så är priserna klart lägre än andra leverantörer. I mitt fall så blev det 15000 kr billigare än t.ex det priset som min köksleverantör presenterade. Leveransen tog lite lång tid, men det tror jag man ska belasta vitvarutillverkaren för snarare än Gränsbygdens för. Det enda som jag upplevde som lite negativt var betalningsalternativen. Man kan bara betala med kort eller via GE Money Bank. Kan man leva med det så är det en leverantör som jag verkligen rekommenderar.

Helen
Skrev om Gränsbygdens Köpcentrum AB

Bra pris på diskmaskin men osmidig kortbetalning. Leveranstiden var lite för lång också.

Henrik S
Skrev om Gränsbygdens Köpcentrum AB

Detta är väl vilket köpcentrum som helst? Trodde du, detta har mycket billigare varor till kanonpriser. Här kan du köpa mat, vitvaror, spisar, blommer och mycket mer. Leta inte mer efter billigare varor, här är det!!!