Alla kategorier Mataffär Kronoberg Markaryd Gränsbygdens Köpcentrum Hemmabutikerna

Gränsbygdens Köpcentrum Hemmabutikerna

Råstorp Råstorpsvägen 12, 285 93 Markaryd — Visa karta

Läs vad 17 kunder tycker om Gränsbygdens Köpcentrum Hemmabutikerna

• THOMAS L
    THOMAS L skrev om Gränsbygdens Köpcentrum Hemmabutikerna
    KÖP INTE HÄR.
    Utlovad leveranstid 3-12 arbetsdagar. Efter 12 arbetsdagar ringer jag och frågar efter varan, en värmepump. Den kommer om 5 dagar blir svaret. Efter 7 dagar till ringer jag igen, en man svarar att han behöver tid att kolla och vill ringa tillbaka, det gör han inte. Ringer igen och får tala med en annan som direkt tar fram att varan är restad och inte lämnat leverantören. Jag begär att få pengarna tillbaka, det tar 5 dagar blir svaret. Jag begär att få numret till ekonomiavdelningen för att fråga varför det tar 5 dagar att skicka tillbaka pengarna men "dom har inga direktnummer". Finns det någon som tror på det? Finns inga telefoner utan direktnummer. Ordernumret är 572 224.
  • Hanna B
    Hanna B skrev om Gränsbygdens Köpcentrum Hemmabutikerna
    Jag avråder starkt från att köpa något från Gränsbygden! Företaget är oseriöst, oprofessionellt och opålitligt.

För ett år sedan beställde vi tvättmaskin och torktumlare inklusive uppbäring och installation. Vi sålde våra gamla vitvaror inför att leveransen från Gränsbygden skulle komma. Vi fick inga som helst besked och fick mejla och ringa flera gånger i veckan för att jaga besked. I bland var tvättmaskinen borttappad, andra gånger blev vi bortkopplade efter lång telefonkö. På mejl kunde vi skicka med kundnummer och beställningsnummer och ändå få till svar efter tre veckor med frågor om vad det var vi har beställt.

Först 4 månader senare var varorna vi hade betalat för identiferade och på väg (!). Då ringde en person från Gränsbygden som tänkte ställa vitvarorna på trottoaren, då han inte själv kunde bära upp dem till lägenheten - en service vi alltså redan hade betalat dyrt för. Någon installation ville han inte heller kännas vid, då han bara är "en gammal slöjdlärare" - även det en service vi hade betalat för. Vi fick också samtal från DHL som undrade när vi skulle komma och hämta varor som det stod våra namn på. Efter diverse samtal även med DHL och diverse underleverantörer kom till slut våra vitvaror.

Både tvättmaskinen och torktumlaren hade då paneler på tyska och saknade bruksanvisningar. På posten fick vi sedan bruksanvisningar, men svenska paneler har vi ännu inte fått, 8 månader senare. Installationen blev inte heller ordentligt gjord, utan första tvätten resulterade i att vatten rann ut på golvet. Gränsbygden ville inte ta något ansvar för kvaliteten på installationen, som vi alltså hade köpt av dem, utan skyllde på underleverantören och bad i stället oss kontakta dem.

Inte nog med detta, gick torktumlaren sönder efter bara ett par veckor. Mieles reparatörer skakade på huvudet åt det gråimporterade måndagsexemplaret och gav oss en ny. Gränsbygden har ännu inte, efter ett år, försökt möta vår kritik eller komma med en rimlig kompensation för förseningarna, felleveranserna och all tid vi har fått lägga på dessa köp.
  • Jessica
    Jessica skrev om Gränsbygdens Köpcentrum Hemmabutikerna
    Kan tyvärr bara instämma med flertalet tidigare recensioner. Gränsbygden har inte levererar i tid, vi har väntat 2 månader på en torktumlare som enligt hemsidan finns i lager. De återkommer inte till oss med ny information, man får ringa och maila som en galning och de lovar att fixa det. Nu har vi begärt att få fakturan krediterad och köpet hävt för en vecka sedan, men fortfarande ingen respons. Riktigt uselt skött, handla inte från detta företaget!
  • Jessica
    Jessica skrev om Gränsbygdens Köpcentrum Hemmabutikerna
  • Anna J
    Anna J skrev om Gränsbygdens Köpcentrum Hemmabutikerna
    Fruktansvärt dålig leverantör. Jag beställde två varor. En vara kom inom gränsen för tålamodet, dvs en undermålig leveranstid men den kom ändå. Men vara nummer två!!! Jag har ringt och mailat tusen gånger, fått besked om "vi fixar, inga problem" men man får ringa och ringa och ändå blir det helt fel. Fick efter 2,5 månad två varor en korrekt men allvarligt transportskadad och en felaktig vara. Det kan ju tyckas bra att jag fått två varor ändå men jag får inget besked om vad jag ska göra med dem, jag vill inte ha någon av dem och de får inte ur sig att ta tillbaka dem. De ger mig inget besked om att jag själv får göra mig av med dem och de sitter på mina pengar!!! Jag hoppas ingen köper från dessa (och jag är inte den som brukar klaga...)
  • Anna J
    Anna J skrev om Gränsbygdens Köpcentrum Hemmabutikerna
  • Eva Å
    Eva Å skrev om Gränsbygdens Köpcentrum Hemmabutikerna
    Saknade varor/fel varor/transportskadad kyl, svarar inte i tel. Skyller ifrån sig, ljuger och slingrar sig. Varning för att köpa här!!. USELT USELT USELT Bemötande.
    Kan bara hålla med de flesta föregående rekos här, fasiken att jag inte kollade här före köp. Då hade jag aldrig valt detta ställe. .De bryr sig inte alls om de problem de ställer till med sina lögner om att lastbien minnsann är på väg, när produkten i själva verket står kvar på deras lager.
  • Josefin B
    Josefin B skrev om Gränsbygdens Köpcentrum Hemmabutikerna
    Svärmor beställde alla sina vitvaror från Gränsbygden vid sin köksrenovering. På avtalad leveransdag (och hon har då fixat bärhjälp som står redo att hjälpa henne att bära upp varorna) kommer inga vitvaror och nya leveransdatum erbjuds, för att upprepat inte dyka upp enligt ö.k. Uselt! Hon har fortfarande inte fått alla sina vitvaror, åtskilliga veckor och muntliga avtal senare. Superdåligt! Och Gränsbygden förefaller vara helt immuna mot de stora problem som deras dåliga service medför för den enskilda kunden. Nej nej, köp via ett annat företag för sjutton! De billiga varorna är INTE värt besväret!
  • Marielle W
    Marielle W skrev om Gränsbygdens Köpcentrum Hemmabutikerna
    Usel service. Har inte fått varan jag beställt levererad, nya bud varje gång jag ringer. Faktura med påminnelseavgift skickade dom iaf, trots att dom inte kan säga när jag ska få min vara. Dom har inte hört av sig till mig en enda gång utan jag har ringt och mailat flera gånger i och med att jag inte fått varan levererad.
  • marcus g
    marcus g skrev om Gränsbygdens Köpcentrum Hemmabutikerna
    Beställde 6st vitvaror från företaget. Två av dem dök upp i tid. Några av grejerna fick jag vänta på i över tre veckor. Även om jag mailat dem och bett om kontakt så hör dom inte av sig. Varje gång jag ringt så säger de att grejerna är på väg. Betalade ex. En vinkyl för snart 1,5 månader sedan och den har jag inte sett röken av. Klart besviken på hur de hanterar sina kunder.
  • David L
    David L skrev om Gränsbygdens Köpcentrum Hemmabutikerna
    Trevlig personal, men jag har fortfarande inte fått det jag beställt.
    Beställde vitvaror för 15 veckor sedan. Varor som enl. web shop skulle finnas blev restnoterade. Det kom ett leveransskadat kylskåp av annat fabrikat några veckor senare. Jag ringer och mailar och de lovar att rätta till felen, men inget händer.
    Nu har jag betalt för ett kylskåp och en fläkt som jag fortfarande inte fått.
  • Simon P
    Simon P skrev om Gränsbygdens Köpcentrum Hemmabutikerna
    jätte bra servic fick våra maskiner samma vecka allt funkar prima trevlig personal och framför allt glada jätte nöjd!!!
  • Anna D
    Anna D skrev om Gränsbygdens Köpcentrum Hemmabutikerna
    Lägger upp en massa varor de inte har för att sedan flera veckor efter betalningen säga att produkten "tyvärr" är restnoterad. Försöker sedan trycka på en med en billigare och sämre ersättning för samma pris.

Låt er inte luras av prisen, de har antagligen inte varan inne ändå.
  • Anna
    Anna skrev om Gränsbygdens Köpcentrum Hemmabutikerna
    Billigt är det i och för sig men det väger inte upp för dålig service. Vi fick ett kylskåp fellevererat två gånger. Båda gångerna verkade de tycka vi var besvärliga för att vi inte bara tog det vi fått i stället. Tredje gången gillt fick vi det rätta men sedan dök de upp med ytterligare ett veckan efter. Dåligt organiserat är bara förnamnet. Vi lovades kompensation men det såg vi aldrig något av. Beställer ni av dessa får ni en circus utan like med på köpet!
  • Fredrik L
    Fredrik L skrev om Gränsbygdens Köpcentrum Hemmabutikerna
    Beställde alla vitvaror till ett nytt kök. Framförallt så är priserna klart lägre än andra leverantörer. I mitt fall så blev det 15000 kr billigare än t.ex det priset som min köksleverantör presenterade.
    Leveransen tog lite lång tid, men det tror jag man ska belasta vitvarutillverkaren för snarare än Gränsbygdens för.

Det enda som jag upplevde som lite negativt var betalningsalternativen. Man kan bara betala med kort eller via GE Money Bank.

Kan man leva med det så är det en leverantör som jag verkligen rekommenderar.
  • Helen
    Helen skrev om Gränsbygdens Köpcentrum Hemmabutikerna
    Bra pris på diskmaskin men osmidig kortbetalning. Leveranstiden var lite för lång också.
  • Henrik S
    Henrik S skrev om Gränsbygdens Köpcentrum Hemmabutikerna
    Detta är väl vilket köpcentrum som helst? Trodde du, detta har mycket billigare varor till kanonpriser. Här kan du köpa mat, vitvaror, spisar, blommer och mycket mer. Leta inte mer efter billigare varor, här är det!!!

Råstorp Råstorpsvägen 12, 285 93 Markaryd