Hanssons Begravningsbyrå Bromma

Hanssons Begravningsbyrå Bromma

Att hitta kraften till det första samtalet till en begravningsbyrå kan kännas som en fullkomligt omöjlig uppgift. Vi förstår det, både för att var och en av oss befunnit oss just där ni är nu, men också för att vi är de som tar emot ert samtal på andra änden av den telefon som ringer.

Alla vi som finns till hjälp på Hanssons begravningsbyråer har genomgått de utbildningar som Sveriges Begravningsbyråers Förbund (SBF) kräver. Vilket inte bara ger oss rätten att titulera oss som en Auktoriserad Begravningsbyrå utan det innebär också en försäkran till er om att vi har den rätta kunskapen och erfarenheten att hjälpa er vidare i allt som skall tas om hand om nu.

Att ordna minnesvärda, personliga begravningar utefter varje människas egna önskemål och förutsättningar är en självklarhet för oss, men vår allra viktigaste roll i ert sorgearbete är att kliva in och avlasta er i familjen. Visa på vägar att gå, ge råd och stöttning och hjälpa till med det praktiska.

Att drabbas av ett dödsfall är utan tvekan det svåraste vi människor går igenom i livet.
Sorgen och saknaden efter en älskad anhörig är det tyngsta vi någonsin måste bära, men också det enda vi alla med säkerhet kan säga att vi har gemensamt.

Familjen Hansson har funnits till hjälp för sina medmänniskor i generationer. Alltid med stor omsorg och medkänsla för varje familjs behov och önskemål.

Varmt välkommen att kontakta oss, precis som du är, för ett första förutsättningslöst samtal.

Läs vad 2 kunder tycker om Hanssons Begravningsbyrå Bromma 2

• skrev om Hanssons Begravningsbyrå Bromma
    2022-01-02 Insamlad av företaget
    Blev väl bemött från första telefon kontakten,
    På byrån lyssnade de på mina önskemål.bra uppföljningar före och efter begravningen .
  • skrev om Hanssons Begravningsbyrå Bromma
    2021-12-07 Insamlad av företaget
    Inför min kära fars begravning anlitades Hanssons Begravningsbyrå. De hade ett otroligt proffsigt bemötande och hanteringen av alla förberedelser sköttes klanderfritt. Vi fick en bra guidning i alla beslut som ska tas inför en begravning. Beslut som kändes oerhört svåra i sorgen. De har ett stort kontaktnät av leverantörer som gör att de hanterar allt. Så skönt att kunna lämna över allt till ett företag som ser till att allt fungerar.
    Själva begravningen var så fint arrangerad med allt från blomster uppsättningar till catering. Det blev precis som vi önskade.
    Vi har känt oss så trygga från början till slut.
    Jag ger Hanssons Begravningsbyrå mina varmaste rekommendationer.
    Tack Pia för förtroendet och dom fina orden. Hanssons Begravningsbyrå Bromma