Hanssons Begravningsbyrå Bromma

Att hitta kraften till det första samtalet till en begravningsbyrå kan kännas som en fullkomligt omöjlig uppgift. Vi förstår det, både för att var och en av oss befunnit oss just där ni är nu, men också för att vi är de som tar emot ert samtal på andra änden av den telefon som ringer.

Alla vi som finns till hjälp på Hanssons begravningsbyråer har genomgått de utbildningar som Sveriges Begravningsbyråers Förbund (SBF) kräver. Vilket inte bara ger oss rätten att titulera oss som en Auktoriserad Begravningsbyrå utan det innebär också en försäkran till er om att vi har den rätta kunskapen och erfarenheten att hjälpa er vidare i allt som skall tas om hand om nu.

Att ordna minnesvärda, personliga begravningar utefter varje människas egna önskemål och förutsättningar är en självklarhet för oss, men vår allra viktigaste roll i ert sorgearbete är att kliva in och avlasta er i familjen. Visa på vägar att gå, ge råd och stöttning och hjälpa till med det praktiska.

Att drabbas av ett dödsfall är utan tvekan det svåraste vi människor går igenom i livet.
Sorgen och saknaden efter en älskad anhörig är det tyngsta vi någonsin måste bära, men också det enda vi alla med säkerhet kan säga att vi har gemensamt.

Familjen Hansson har funnits till hjälp för sina medmänniskor i generationer. Alltid med stor omsorg och medkänsla för varje familjs behov och önskemål.

Varmt välkommen att kontakta oss, precis som du är, för ett första förutsättningslöst samtal, vi har jourtelefon 24/7.

10 omdömen om Hanssons Begravningsbyrå Bromma

Sedan starten hos Reco 2021
    2022-11-18 Insamlad av företaget
    Jag upplever ofta när jag är ute och har begravningar.
    Att närmaste anhöriga kommer efter begravningen och säger.
    Hälsa hem till Begravningsbyrån och Rådgivaren som vi hade
    på byrån, och tacka för fint och vänligt bemötande.
    2022-11-17 Insamlad av företaget
    Alla de ggr jag anlitat Hanssons för begravning har jag blivit vänligt och proffsigt bemött
    Alla de förväntningar jag hade när jag beställde tid höll vad dom lovade.
    Man går ju till Hanssons för att boka begravning,blir alltid vänligt bemött, man känner att det är jag som är kunden och vill ha hjälp
    Rekommenderas
    2022-11-17 Insamlad av företaget
    Varmt välkomnande o känsla av omhändertagen.
    Inlyssnande och gav mig råd och förslag så allt skulle bli bra.
    Jag fick den bästa hjälp till min fars begravning.
    2022-11-04 Insamlad av företaget
    Jag blev vänligt och förstående bemött. Maarit Hansson har uppfylld alla mina önskemål.
    Minä sain ystävällisen ja ymmärtaväisen kohtelun. Maarit Hansson täytti kaikki toiveeni.

Tärkeää on myös tulevaisuudessa se että voi asioida suomenkielellä. Maaritin tieto suomalaisesta kulttuurista ja taito auttoivat kukkien ja tekstien valinnassa.Läheisen ystävän kuolema lamaannuttaa eikä tule mieleen kaikki asiat puolet unohtuu itseltä pois.Maarit on auttanut ja järjestänyt kauniin uurnan ja kaiken uurnanlaskuun liittyvän erinomaisen HYVIN. Maarit on myös mukautunut kaikkiin muutoksiin ja lyhyessä ajassa järjestänyt papillekin tarvittavat tarvikkeet haudalle.Huom.(pappia ei pitänyt ensin tulla ollenkaan)Suosittelen lämpimästi juuri tätä hautataustoimistoa Hanssons Begravningsbyrå kaikille suomalaisille ja kaiken kansalaisille jotka ovat menettäneet läheisensä.
    2022-11-03 Insamlad av företaget
    Asionti Hanssonin hautaustoimiston kanssa on kympin arvoinen. Kaikkein tärkeintä on ystävällinen ilmapiiri ja ennen kaikkea saada ilmaista tunteita surun kohdatessa omalla suomen äidinkielellä. Suur Kiitos Maaritille!!! Todella Suosituksien arvoista!!! Terv. Tiina Vänni
    2022-10-09 Insamlad av företaget
    Vi är väldigt tacksamma och nöjda för det varma och personliga bemötandet vi fick av Maarit på Hanssons Begravningsbyrå och som bidrog till den vackra avskedsstund vi fick på vår mors begravning. Allt sköttes proffesionellt och med ett fint engagemang.
    Tack Agnetha, för dina fina ord. Det betyder mycket för mig att veta att ni är nöjda mitt i det svåra. Mina varmaste hälsningar /Maarit Hanssons Begravningsbyrå Bromma
    2022-04-05 Insamlad av företaget
    Begravningen av min make var mycket fin tack vare Hanssons Begravningsbyrå.Jag fick hjälp med att välja annons, kista och blommor.De har varit mycket lyhörda och hjälpsamma både före och efter begravningen.Vår familj ger er våra varmaste rekommendationer.
    Tack Barbro, så fint att höra att det blev en god dag för er. Tack för förtroendet. Varma hälsningar från Gabriella Hanssons Begravningsbyrå Bromma
    2022-03-16 Insamlad av företaget
    Jag vill varmt rekommendera foretaget i livets svåraste stunder. Redan min pappa, som var Kyrkoherde, med 35 år som präst rekommenderade Begravningsbyrån som en av de allra bästa. De är noggranna, lyhörda, ytterst hjälpsamma och arbetar på ett mycket pietetsfullt sätt. Detta ger stor trygghet när man är extra känslig då någon gått bort. Hanssons begravningsbyrå har därför blivit vår familjebyrå då någon i familjen avlidit.
    Ni kan därför med utmärkt trygghet anlita Hanssons begravningsbyrå.
    Tack snälla Andreas för dina enormt uppskattade ord som gör oss så glada att ta del av. Många varma omtankar till dig och hela familjen/ Erika Hanssons Begravningsbyrå Bromma
    2022-01-02 Insamlad av företaget
    Blev väl bemött från första telefon kontakten,
    På byrån lyssnade de på mina önskemål.bra uppföljningar före och efter begravningen .
    Tack Inga, det värmer att höra.
    Varma hälsningar från oss alla.
    2021-12-07 Insamlad av företaget
    Inför min kära fars begravning anlitades Hanssons Begravningsbyrå. De hade ett otroligt proffsigt bemötande och hanteringen av alla förberedelser sköttes klanderfritt. Vi fick en bra guidning i alla beslut som ska tas inför en begravning. Beslut som kändes oerhört svåra i sorgen. De har ett stort kontaktnät av leverantörer som gör att de hanterar allt. Så skönt att kunna lämna över allt till ett företag som ser till att allt fungerar.
    Själva begravningen var så fint arrangerad med allt från blomster uppsättningar till catering. Det blev precis som vi önskade.
    Vi har känt oss så trygga från början till slut.
    Jag ger Hanssons Begravningsbyrå mina varmaste rekommendationer.
    Tack Pia för förtroendet och dom fina orden. Hanssons Begravningsbyrå Bromma