Alla kategorier Flyttstäd Västra Götaland Göteborg Hemfrid Hemfrid Göteborg

Hemfrid Göteborg

En del av Hemfridwww.hemfrid.se

Första Långgatan, 413 27 Göteborg — Visa karta

Välkommen till Hemfrid i Göteborg!

Har du tröttnat på att hela tiden städa? Gör din vardag lite enklare - låt oss göra jobbet under tiden som du gör annat. Kanske lämna barnen på dagis, handla, träna eller vad än som behagar.

Hos oss på Hemfrid i Göteborg kan du vara säker på att du får service av toppklass med vår erfarna personal. Några av de tjänster som vi erbjuder är flyttstädning, fönsterputs, storstädning och barnpassning.

Hör gärna av dig till oss om du vill boka ett hembesök, så att vi kan skräddarsy hur just din städning ska se ut.
Öppet just nu
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 52 kunder tycker om Hemfrid Göteborg

• 2019-05-15

Jessica Z skrev om Hemfrid Göteborg
    Städning varannan vecka. Nöjd med städningen o bemötandet. Enkelt att via appen boka om ifall man behöver. Funkar bra med vikarier i de fall det behövs. Läs mer
  • 2019-04-17

Marie F skrev om Hemfrid Göteborg
    Jag får mitt hus städat var annan vecka och det känns som en befrielse att slippa göra det själv. Dessutom är vår Hemfridare mycket noggrann, duktig och trevlig. Vi är så supernöjda med henne. Läs mer
  • 2019-04-15

Lena S skrev om Hemfrid Göteborg
    Vi är överlag nöjda med Hemfrid. Har haft lite otur när det gäller personal som varit många olika på grund av olika orsaker. Tyvärr kommer det även personal som inte förstår svenska och som städar ett våningsplan som vi sagt till flera gånger att de inte ska städa. Detta går ju då självklart ut över övrig städning då de på två timmar ska städa de utrymmen vi bett om men eftersom de tror de ska städa även det andra våningsplanet så får de ju städa väldigt snabbt för att hinna allt på två timmar. Vi har påpekat detta upprepade gånger för Hemfrid men det når tydligt ej fram till de som kommer och städar. Vi har även haft problem med påfyllning av produkter. Vi har fått till oss att det är hemfridaren som skall säga till när rengöringsmedlen är på upphällningen men det har inte fungerat någon gång. Vi får kolla och ringa eller maila hemfrid när vi ser att det börjar ta slut. Läs mer
    2019-04-17 Hemfrid svarar Lena S
    Hej Lena, tack för att du tar dig tid och meddelar oss. Har du möjlighet att höra av dig till din kontaktperson eller växelnr 0200- 11 45 50 får du gärna göra det så vi kan ta detta vidare. Mvh, Nadia på Hemfrid
  • Sofia E

2019-04-15

Sofia E skrev om Hemfrid Göteborg
    Jag är tveksam till kvaliteten. Ambitionen är bra, vänligheten stor, men ofta känns det som att städpersonalen och den administrativa personalen jobbar på helt olika företag. Vi blir lovade en sak (alltid samma personal, stannar x timmar, har koll på processen, vet vad de ska göra, fyller ut tiden med strykning, dammar alla ytor, dammsuga under soffkuddar, vika undan mattor etc) men det är inte alls det vi får. Vi är oftast hemma en eller två personer när städet kommer men det är alltid nåt jox som inträffar eller nåt som det slarvas med. Den generella känslan är att vi blir lite lite lurade varje gång och att Hemfrid, trots alla år i branschen, inte riktigt funkar. Jag har påpekat allt men orkar inte riktigt vara tjatig och gnällig mer när allt det leder till är fler timmar i banken som jag inte kan göra slut på. Efter städning är det och känns det rent - men det håller inte särskilt länge för oftast är hyllor dammiga fortfarande och allt lite sisådär genomfört, mest ytligt. Jag hoppas hela tiden på bättring och vill gärna ha en riktig och reko städfirma, därför stannar vi, men njae, jag vet inte... Jag tycker att jag betalar för att ha en helt problemfri, kunnig, självgående städservice som är måna om sin personal men så är det verkligen inte. Ofta vikarier, nästan alltid får vi förklara allt och gå igenom huset för personalen och ändå sker helt obegripliga misstag i stil med att missa en hel våning, glömma ett rum eller en toa. Vi kommer med största sannolikhet att avsluta abonnemanget så snart vi hittat ett fullgott alternativ/gjort slut på alla banktimmar. Läs mer
    2019-04-17 Hemfrid svarar Sofia E
    Hej Sofia, tack för att du hör av dig med feedback. Vad tråkigt att vi inte kunnat leverera upp till förväntan, slå oss gärna en signal på nr 0200-11 45 50 eller kontakta din kontaktperson så kan vi ta detta vidare. Mvh, Nadia på Hemfrid
  • Göran H

2019-04-15

Göran H skrev om Hemfrid Göteborg
    Vi är väldigt nöjda med den personen från Hemfrid som jobbar hemma hos oss en gång varannan vecka. Vi är också nöjda med snabb och hjälpsam respons från företaget vid förändringar.
    Vi hade en period för kanske 1-1,5 år sedan vi inte var helt nöjda men nu har det blivit mycket bättre. Läs mer
    2019-04-16 Hemfrid svarar Göran H
    Hej Göran, tack för din feedback!Mvh, Nadia på Hemfrid
  • 2019-04-14

Mats M skrev om Hemfrid Göteborg
    Man får det man betalar för och det blir utfört utan krångel men med hög kvalitet Läs mer
    2019-04-15 Hemfrid svarar Mats M
    Hej Mats! Tack för din rekommendation, vad kul att vi levererar upp till förväntning. Mvh, Nadia på Hemfrid
  • 2019-04-13

Anna C skrev om Hemfrid Göteborg
    Väldigt nöjd med hemfrid. Köper städ varannan vecka trevliga tjejer och det är alltid trevligt att komma hem när de varit här Läs mer
    2019-04-15 Hemfrid svarar Anna C
    Hej Anna, tack för att du tar dig tid och ger oss fin feedback. Mvh, Nadia på Hemfrid

Ingemar N skrev om Hemfrid Göteborg
    Städservice varannan vecka. Är kund sedan många år. Fungerar utmärkt, och fin service! Läs mer
    2019-04-15 Hemfrid svarar Ingemar N
    Hej Ingemar, vad kul att du är nöjd med våra tjänster. Ha en fin dag! Mvh, Nadia på Hemfrid

Magdalena O skrev om Hemfrid Göteborg
    Cecilia som kommer hem till mig och städar gör ett fantastiskt jobb! Läs mer
    2019-04-12 Hemfrid svarar Magdalena O
    Hej Magdalena, vad roligt att höra! Tack för att du tar dig tid att meddela oss. Mvh, Nadia på Hemfrid
  • Mats R

2019-04-12

Mats R skrev om Hemfrid Göteborg
    Har städning varannan vecka och det fungerar mycket bra med en fantastiskt trevlig och positiv person som utför arbetet. Läs mer
    2019-04-12 Hemfrid svarar Mats R
    Hej Mats, tusen tack för din fina feedback! Mvh, Nadia på Hemfrid

Peter S skrev om Hemfrid Göteborg
    Jag har städhjälp och är nöjd med städningen.
    Dock är lite jobbigt när det städare/städerska bytts ut frekvent.
    Kanske har det varit tillfälligt i mitt fall, Men inget ont om städarna.

Men överlag är jag nöjd. Läs mer
    2019-04-12 Hemfrid svarar Peter S
    Hej Peter, vad roligt att du är nöjd med vår tjänst. Gällande personalbyte är det något vi också vill undvika i den mån det går och vi hoppas kunna leverera regelbundenhet gällande vår personal framöver! Mvh, Nadia på Hemfrid

Linda S skrev om Hemfrid Göteborg
    Vi har städning varannan vecka och jag är jätte nöjd med de två som är hos oss nu. Torsdagarna när Hemfrid har varit hemma och städat hos oss är ljuvliga att komma hem till.

En förväntning som jag hade innan jag anlitade städhjälp var att då jag har mindre barn så blir det talligt/smutsigt på t ex karmen in till toa och entré och på vägg upp i trappan och i o m städhjälp så kanske även de kunde se det och tvätta bort det. Men så har det inte direkt varit, och jag inser väl att det är svårt att se detta då man endast är i huset några timmar varannan vecka, men att vi vuxna som bor i huset ser det och stör oss på det. Ingen stor sak egentligen. Läs mer
    2019-04-12 Hemfrid svarar Linda S
    Hej Linda, tack för att du ger oss feedback, vad roligt att ni är nöjda! Gällande dina förväntningar om vad vi ska göra får du gärna höra av dig till din områdeschef så vi kan ta detta ärende vidare, alternativt maila in till info@hemfrid. se så hjälper vi dig därifrån. Mvh, Nadia på Hemfrid

Jörgen J skrev om Hemfrid Göteborg
    Flyttstädning. Engagerat team men fanns lite små brister i städningen som jag var tvungen att påtala. Läs mer
    2019-04-12 Hemfrid svarar Jörgen J
    Hej Jörgen, tack för din feedback! Mvh. Nadia på Hemfrid
  • 2019-04-11

Anna M skrev om Hemfrid Göteborg
    Vi har haft en del problem med att instruktionerna inte följs, och att vår katt blivit instängd m.m. Men jag tycker jag blivit väl bemött av Hemfrid, får kompensation, och städningen är vi faktiskt mycket nöjda med. Läs mer
    2019-04-11 Hemfrid svarar Anna M
    Hej Anna, vad tråkigt att höra att vi gjort missar i ditt hem. Det är jättebra att du hör av dig så vi kan ta action på det, vi vill självklart att du ska ha en bra kundupplevelse hos oss. Mvh Nadia på Hemfrid

Marianne L skrev om Hemfrid Göteborg
    Trygghet Bra kontakt med ansvariga. Nu samma Frida en längre tid som kan arbeta självständigt. Läs mer
    2019-04-11 Hemfrid svarar Marianne L
    Hej Marianne, stort tack för din feedback! Mvh, Nadia på Hemfrid

Rutger B skrev om Hemfrid Göteborg
    Städing i hemmet. Varierande kvalitet på städning.
    Bra bemötande av kontorspersonal. Läs mer
    2019-04-11 Hemfrid svarar Rutger B
    Hej Rutger, tack för att du tar dig tiden att ge oss feedback. Är det något du inte är nöjd med efter att vi varit på plats är det toppen att du hör av dig till områdesansvarig så vi kan åtgärda det som varit bristfälligt. Mvh, Nadia på Hemfrid

Susanna G skrev om Hemfrid Göteborg
    Städning hela huset 1 gång I månaden. Bra städat för det mesta. Bra bemötande. Läs mer
    2019-04-10 Hemfrid svarar Susanna G
    Hej Susanna,
    vad trevligt att höra att du brukar vara nöjd med städningen. Du kan alltid kontakta områdeschefen om du har feedback på utförd städning. Med vänlig hälsning, Thomas Hemfrid Kundservice

Magnus H skrev om Hemfrid Göteborg
    Har genom åren haft alldeles för många olika personer som varit hos oss, så bättre kontinutet önskas, har varit mestadels nöjd med hur jobbet varit utfört. Läs mer
    2019-04-10 Hemfrid svarar Magnus H
    Hej Magnus,
    tack för att du tagit dig tid att skriva feedback till oss. Vi är glada att höra att du brukar vara nöjd med städningen. Vår ambition är alltid att leverera hög standard på våra städningar och eftersträvar alltid att man ska få samma städerska. I det fall städerskan är på semester eller sjuk så sänder vi en ersättare. Du kan alltid kontakta områdeschefen för att finna en lösning på att du haft många vikarier hos dig, eller ring oss på kundservice på nummer 0200-114550. Med vänlig hälsning, Thomas Hemfrid Kundservice
  • 2019-04-08

Linda G skrev om Hemfrid Göteborg
    Städningen fungerar ok när det är ordinarie städare som är där. När det är vikarie är städningen betydligt sämre.

Även med ordinarie städare upplever jag att städningen inte helt fullt uppfyller avtalet. Mattor tas inte ut, det är inte dammat eller avtorkat på alla ytor etc.

Men I det stora hela ok. Läs mer
    2019-04-10 Hemfrid svarar Linda G
    Hej Linda,
    tack för att du tagit dig tid att dela med dig av dina synpunkter. Vi eftersträvar alltid att leverera städning med den höga kvalitet som vi på Hemfrid står för. Om du känner att städningen inte lever upp till denna höga standard så kontakta gärna områdeschefen för att hitta en lösning. Du är också välkommen att ringa 0200-114550. Med vänlig hälsning, Thomas Hemfrid Kundservice
  • Johanna B

2019-04-08

Johanna B skrev om Hemfrid Göteborg
    Städningen blir alltid bra så länge den vanliga resursen är tillgänglig.
    Så fort ersättare sätts in så har kvaliten blivit sämre, rum har missat etc. Läs mer
    2019-04-10 Hemfrid svarar Johanna B
    Hej Johanna,
    tack för att du tagit dig tid att dela med dig av dina upplevelser. Vad trevligt att höra att du är nöjd med ordinarie Hemfridare. Om du har haft en ersättare så tveka aldrig att höra av dig direkt till områdeschefen för feedback gällande städningen. Med vänlig hälsning, Thomas Hemfrid Kundtjänst
  • 2019-04-08

Carina H skrev om Hemfrid Göteborg
    Alltid trevlig bemötande, alltid hjälp när jag behöver och när det blir fel snabba på att rätta till Läs mer
    2019-04-08 Hemfrid svarar Carina H
    Hej Carina,
    tack för din positiva feedback. Ska framföra det till våran personal i Göteborg
    Med vänlig hälsning, Thomas Hemfrid Kundtjänst
  • 2019-04-07

Christina S skrev om Hemfrid Göteborg
    Jag har städning varannan vecka och är supernöjd med bemötande och utförandet. De som städar och röjer hemma hos mig är fantastiskt duktiga, noggranna och trevliga. Hemfrid har ett bra kommunikationssystem via mail och sms och har överträffat mina förväntningar. De är mycket professionella.
    Enda strulet har varit i samband med byte av hemfridare. Läs mer
    2019-04-10 Hemfrid svarar Christina S
    Hej Christina,
    tack för den positiva feedbacken. Vi är glada att höra att du är nöjd med såväl utförandet som kommunikationen. Tveka aldrig att kontakta områdeschefen för feedback om du haft en annan Hemfridare än ordinarie. Med vänlig hälsning, Thomas Hemfrid Kundservice
  • 2019-04-05

Åsa A skrev om Hemfrid Göteborg
    Vi har hemstäd 1ggr/ vecka. Och har Monika som kommer varje gång och gör ett fantastiskt jobb. Vi uppskattar det stort! Läs mer
    2019-04-10 Hemfrid svarar Åsa A
    Hej Åsa,
    tack för dina positiva kommentarer. Vad trevligt att du är nöjd med Monika. Det kommer vi att framföra till vårat team i Göteborg. Med vänlig hälsning, Thomas Hemfrid Kundtjänst
  • 2019-04-04

Ulrica L skrev om Hemfrid Göteborg
    Städprodukter "ingår" i mitt abonnemang men endast som ett paket. Nu har vi 4 flaskor med såpa eftersom vi inte använder detta och snart har vi en femte eftersom övriga produkter börjar ta slut. Låt oss kunder istället ha möjlighet att välja ur ett sortiment med x antal produkter. Läs mer
    2019-04-10 Hemfrid svarar Ulrica L
    Hej Ulrica,
    tack för att du tagit dig tid att skriva till oss. Vi är väldigt glada att kunna erbjuda våra kunder våra medelpaket. Våra medel är miljövänliga och skonsamma för ytor, samt utan starka lukter eller kemikalier för kunders som personalens bästa. Vi tar vidare ditt tips inom organisationen. Om du samlat på dig många flaskor så kanske du har någon att ge dessa till, det är en uppskattad och mycket bra såpa. Med vänlig hälsning, Thomas Hemfrid Kundtjänst

Louise E skrev om Hemfrid Göteborg
    Vi har städhjälp varje vecka och det är guld värt. Vår ordinarie hemfridare är jätteduktig och alltid service minded. Har haft henne i fyra år nu och vill inte byta ut! Läs mer
    2019-04-10 Hemfrid svarar Louise E
    Hej Louise,
    tack för din positiva feedback. Var roligt att höra att du är nöjd med din Hemfridare. Vi kommer att framföra detta till vårat Göteborgskontor. Med vänlig hälsning, Thomas Hemfrid Kundtjänst

Carolina Ö skrev om Hemfrid Göteborg
    Väldigt bra bemötande och ”insäljande” men sen har det inte riktigt hållt den kvaliten de lovade. Läs mer
    2019-04-10 Hemfrid svarar Carolina Ö
    Hej Carolina,
    vad roligt att höra att du är nöjd med vårat bemötande. Hör gärna av dig till områdeschefen för feedback kring städningen så vi har möjlighet att rätta till det som inte känns bra. Vi vill alltid leverera städning med hög kvalitet och din feedback är därför viktig för oss. Med vänlig hälsning, Thomas Hemfrid Kundservice

Urban L skrev om Hemfrid Göteborg
    Jag är nöjd med Hemfrid som leverantör av städtjänst. Kvaliteten är bra. Enda problemet är personalomsättningen som är på tok för hög. Läs mer
    2019-04-10 Hemfrid svarar Urban L
    Hej Urban,
    tack för din feedback. Vad trevligt att höra att du känner dig nöjd med oss. Gällande personalen har vi alltid som mål och förhoppning att det ska stanna hos oss. Vi följer alla kollektivavtal och erbjuder personalen många förmåner för trivsel som hälsa. Hör gärna av dig till områdeschefen om du känner att personalbyten hos dig varit många, så kan ni tillsammans titta på en lösning. Med vänlig hälsning Thomas Hemfrid Kundtjänst

Yvonne J skrev om Hemfrid Göteborg
    fungerar bra, uppskattar att det nästan alltid är samma person Läs mer
    2019-04-10 Hemfrid svarar Yvonne J
    Hej Yvonne,
    vad trevligt att höra att du upplever att det fungerar bra. Vi sänder vidare informationen till våra Göteborgskollegor. Med vänlig hälsning, Thomas Hemfrid Kundservice
  • 2019-04-01

Stina G skrev om Hemfrid Göteborg
    Vi har städabonnemang. Vår ” Hemfridare” är underbar, men vikarierna är inte mycket att hurra för. De som är personalplanerare är virriga och lite svåra att förstå ibland. Slutar våran Hemfridare kommer vi säga upp abonnemanget Läs mer
    2019-04-10 Hemfrid svarar Stina G
    Hej Stina,
    tack för att du tagit dig tid att skriva feedback. Vad roligt att höra att du är nöjd med din ordinarie Hemfridare. Vår personal är grundligt utbildade inom städning och mycket duktiga. Givetvis är det viktigt för oss att du även upplever att eventuella ersättare levererar fina städningar. Hör gärna av dig till områdeschefen direkt efter städningen, om du känner att det är nåt som inte lever upp till förväntningarna. Med vänlig hälsning, Thomas Hemfrid Kundtjänst
  • 2019-04-01

Jan-olof C skrev om Hemfrid Göteborg
    Köper städning varannan vecka 3 timmar
    Mycket bra bemötande
    Tjänsten innebär en höjning i livskvaliteten
    Mycket bra att få hjälp av Hemfrid! Läs mer
    2019-04-10 Hemfrid svarar Jan-olof C
    Hej Jan-Olof,
    vad roligt att höra att du är nöjd med vårat bemötande. Det framför jag vidare till mina kollegor i Göteborg. Med vänlig hälsning, Thomas Hemfrid Kundtjänst

Emelie W skrev om Hemfrid Göteborg
    Vi köper städning hemma. Tjänsten är såklart beroende på vem som utför den. Vår ordinarie städhjälp är verkligen helt fantastisk!! Noggrann, ambitiös, initiativtagande och väldigt trevlig! Vi uppskattar henne enormt och är väldigt tacksamma för hennes hjälp! De få gånger vi får vikarier istället är vi tyvärr inte lika nöjda med kvaliteten. Hemfrid som företag är alltid lätta att ha att göra med. Läs mer
    2019-04-10 Hemfrid svarar Emelie W
    Hej Emelie,
    tack för din positiva feedback. Vi ska självfallet ge vidare dina fina ord till din Hemfridare. Tveka aldrig att kontakta oss på nummer 0200-114550 eller direkt till din områdeschef när du haft en vikarie om du känner att någon inte är till belåtenhet, så kan vi snabbt hitta en lösning. Med vänliga hälsningar, Thomas Hemfrid Kundservice

Ene L skrev om Hemfrid Göteborg
    Bra flexibla inför ändringar. Rent och snyggt när dom städat Läs mer
    2019-04-10 Hemfrid svarar Ene L
    Hej Ene,
    tack för din feedback och mycket trevligt att höra att du är nöjd. Med vänlig hälsning, Thomas Hemfrid Kundservice

Anna Karin B skrev om Hemfrid Göteborg
    Mycket väl bemött och allt är över mina förväntningar Läs mer
    2019-04-10 Hemfrid svarar Anna Karin B
    Hej Anna Karin,
    vad roligt att höra att du blir bra bemött och att vi levererar över dina förväntningar. Med vänlig hälsning, Thomas Hemfrid Kundservice

Elin P skrev om Hemfrid Göteborg
    Jag har städning 3 timmar varannan vecka.
    Alltid vänligt bemötande av personal.

Något slarvig rengöring av toaletter.
    Ibland oklart ifall rätt medel har använts på våra olika golv. Kanske kan inte den person som städar avgöra golvmaterial och läser inte städinstruktionen där det står vilket medel som ska vara i vilket utrymme.

Överlag bra service, det är de sista detaljerna som saknas. Läs mer
    2019-04-10 Hemfrid svarar Elin P
    Hej Elin,
    tack för att du skrivit till oss och trevligt att höra att du fått vänligt bemötande.
    Kontakta gärna områdeschefen så kan ni hitta en lösning på golvamedel och toalettstädning. Det är viktigt för oss att du är nöjd med resultatet och upplever ett fint resultat av städningen. Med vänlig hälsning, Thomas Hemfrid Kundservice
  • Birgitta M

2019-03-29

Birgitta M skrev om Hemfrid Göteborg
    Punktlighet, noggrannhet . Bra att samma person kommer varje gång så att man lär känna henne.
    Städmaterial kommer utan att man behöver påminna och det är lätt att få tilläggstjänster. Läs mer
    2019-04-10 Hemfrid svarar Birgitta M
    Hej Birgitta,
    trevligt att höra att du är nöjd med städerskan och noggrannheten. Det är vi glada att höra och tar din feedback vidare till din Hemfridare. Med vänlig hälsning, Thomas Hemfrid Kundservice
  • 2019-03-28

Anna G skrev om Hemfrid Göteborg
    Städning hemma varannan vecka. Det har varit proffsigt och omtänksamt bemötande från start.
    Vi ser alltid fram emot att komma hem de dagarna då vi fått hjälp med städningen. Läs mer
    2019-04-10 Hemfrid svarar Anna G
    Hej Anna,
    tack för din positiva feedback och vi blir glada att höra att du känner dig nöjd. Vi håller med dig att det är härligt att komma hem till ett nystädat hem :) Med vänlig hälsning, Thomas Hemfrid Kundservice
  • Lola S

2019-03-27

Lola S skrev om Hemfrid Göteborg
    Hemstäd

Ganska ok men ibland lite slarvigt utfört.
    Glömmer larma etc Läs mer
    2019-04-10 Hemfrid svarar Lola S
    Hej Lola,
    tack för att du skriver till oss. Hör gärna av dig till områdeschefen och meddela hen vad som fungerar mindre bra. Självklart ska vi utföra städning med den höga standard som vi på Hemfrid står för & jag är säker på att områdeschefen finner en lösning. Med vänlig hälsning, Thomas Hemfrid Kundservice

Magnus B skrev om Hemfrid Göteborg
    Bra städning.
    Lätt att göra ändringar.
    Positiv attityd vid problem. Läs mer
    2019-04-10 Hemfrid svarar Magnus B
    Hej Magnus,
    vad härligt att höra att vi lever upp till dina förväntningar på bemötande och städning. Jag kommer givetvis att ge din ros vidare till vårat Göteborgskontor. Med vänlig hälsning, Thomas Hemfrid

Bodil W skrev om Hemfrid Göteborg
    Städning i hemmet, admin är lite ojämn, min vanliga städerska helt ok, ersättare har sprâkproblem. Jag vet inte vem som bedömer att de talar t ex engelska. Storstädningen blev gjord, men de var hârdhänta. Fortfarande lite hanlvdant resultat när det gäller duschdörrarna Läs mer
    2019-04-10 Hemfrid svarar Bodil W
    Hej Bodil,
    tack för att du hör av dig till oss. Tråkigt att höra att du upplever storstädningen som hårdhänt och halvdant resultat på duschdörrarna. Vi har alltid som mål att leverera ett fint resultat och att få nöjda kunder. Vi har även en städgaranti som man kan använda och kommer givetvis och rättar till det som inte är till belåtenhet. Jag kan inte se din bokning utifrån ovan uppgifter. Om du önskar får du gärna kontakta områdesansvariga eller oss på kundservice 0200-114550 så kan vi ta en närmare titt på detta. Med vänlig hälsning, Thomas Hemfrid Kundservice

Olof J skrev om Hemfrid Göteborg
    Hej

Städning varannan vecka

Fungerar bra med detta.

Mvh Olof Läs mer
    2019-04-10 Hemfrid svarar Olof J
    Hej Olof,
    vad roligt att höra att du är nöjd med städningen. Tack för din positiva feedback. Med vänlig hälsning, Thomas Hemfrid Kundservice

Ehwa W skrev om Hemfrid Göteborg
    Jag har köpt hemstäd 3 tim/4 vecka. I tre år nu.
    Mina förväntningar var att få mitt hem (två rum och kök ca 60 kvm.) städat och finnt. Då jag jobbar mycket, inte hinner och är dålig på städ önskade jag mig ett proffs som gjorde allting så mycket batter.
    Under det sista året har en och samma person varit "min" städare. Under denna tid har hen bara kommit två gånger. Resterande gånger har det bytts till andra personer, andra tider, etc. tider som det sagts att de skulle komma har inte hållits. De har dykt upp ibland två timmar innan och även efter, stannar inte och gör färdigt utan kan gå efter endast två timmar (jag betalar för tre timmar). Klagar på att det är stökigt på ställen som ej är inkluderat att städas. Med andra ord övervåningen ska inte städas men den som ska städas har inte fått reda på detta och går dit upp (jag bor på nedervåningen). Om en och samma person kommer kanske det undviks eller om deras ledare förmedlar denna information (vilken inte heller hade koll). Jag brukar lägga egna skrivna lappar I stora bokstäver på köksbordet, "Övervåning städas ej" på svenska och engelska inclusive den inplastade städinstruktionen från Hemfrid där detta står med Stora bokstäver. Någon gång har detta hjälpt. Läs mer
    2019-04-04 Elinor S svarar Ehwa W
    Hej Ehwa!
    Tack så mycket för din feedback. Det låter som vår städning inte helt motsvarar dina förväntningar. Hör av dig direkt till din kontaktperson och förklara vad som inte fungerar så ser vi över städupplägget och hur vi kan förbättra oss. Det är viktigt att du är nöjd med våra tjänster!
    / Elinor på Hemfrid

Erik O skrev om Hemfrid Göteborg
    Jag köper städtjänster av Hemfrid och är generellt sett nöjd. Jag blir alltid vändligt bemött av såväl städare som supportpersonal. Vad gäller städningen så kan den bli bättre i det avseende att alla ytor inte torkas av såsom hyllor, lister, bänkar etc. I övrigt är vi mycket nöjda med helheten av städtjänsten. Läs mer

Henrik G skrev om Hemfrid Göteborg
    Slarvig städning, städning på öppna ytor bara Läs mer
    2019-04-04 Elinor S svarar Henrik G
    Hej Henrik!
    Tack för din feedback. Hör av dig direkt till din kontaktperson hos oss så att ni kan prata igenom vad vi kan förbättra. Vi vill att du ska vara nöjd!
    /Elinor, Hemfrid
  • 2019-03-26

Birgitta M skrev om Hemfrid Göteborg
    Vi är mycket belåtna med Hemfrid som gett oss Tatiana. Vi trivs med henne och uppskattar den trivsel hon skapar när hon kommer till oss. Har rekommenderat Hemfrid till flera väninnor vilket väl är bästa betyget. Läs mer

Lena R skrev om Hemfrid Göteborg
    Städning varannan v.
    Städar bra varannan gång o sämre däremellan. Läs mer

Margareta B skrev om Hemfrid Göteborg
    Städning och tvätt.
    Bra kontakt med ledningspersonal.
    Personligt bemötande.
    Professionellt utförd tjänst. Läs mer

Peter L skrev om Hemfrid Göteborg
    Jättebra personal just nu. Rent och fint efter besöket Läs mer

Elisabeth H skrev om Hemfrid Göteborg
    Betyget går till personen som städar hos oss. Läs mer
    2019-04-10 Hemfrid svarar Elisabeth H
    Hej Elisabeth,
    vad roligt att höra att du är nöjd med din Hemfridare. Det ska vi framföra till ansvarig. Med vänlig hälsning, Thomas Hemfrid Kundservice

Jessica E skrev om Hemfrid Göteborg
    Jag har tidigare varit väldigt nöjd med bemötandet från Hemfrids teamledare och vi har fått tät återkoppling kring om vi har haft synpunkter på t.ex. städningen. De senaste månaderna har det varit lite mindre av sådant vilket är synd.

Vi upplever också en sämre kvalitet på städningen sedan vi bytte städpersonal (innan Ildeko, nu Josefin). Vi hade en helt fantastisk vikarie v. 10. Tror att hon hette Ayaz. Dock var vikarien v. 12 inte lika bra. Överlag är städkvalitén väldigt varierande beroende på vem som städar vilket inte är helt tillfredställande. Läs mer
    2019-04-05 Matilda S svarar Jessica E
    Hej Jessica,
    Tack för din feedback!
    Det låter som bytet av personal inte fungerat fullt ut. Jag informerar din kontaktperson på Hemfrid om det här och ber om att du ska få återkoppling.
    /Matilda på Hemfrid
  • Carina E

2019-03-24

Carina E skrev om Hemfrid Göteborg
    Städning var 14 dag. Trevlig personal. Ok städning. Men blev besviken när jag ville boka fönsterputsning och de bara erbjöd 2 dagar i månaden, som inte funkade för oss. Med så få tider är det knappast ett utbud. De räknade oxå att det skulle ta 3 ggr sålång tid för en proffessionell fönsterputsare som jag själv gör det på. Läs mer
    2019-04-10 Hemfrid svarar Carina E
    Hej Carina,
    tack för att du tagit dig tid att framföra dina synpunkter till oss. Det är viktigt för oss att lyssna på våra kunder så att vi kan utvecklas som företag. Tråkigt att höra att det fanns så få tider av fönsterputsningen. Jag kan dessvärre inte säga vad som hänt i just detta fall, men trycket på fönsterputs är ofta högre under våren, sommaren och inför högtider. Så det kan vara en ide att lägga en bokning i god tid. Gällande tiden på putsningen så räknar vi tiden utifrån ett resultat med hög kvalitet samt hur fönstren är utformade och även tid för karmtvätt. Jag kommer att framföra detta vidare till vår Göteborgs-avdelning så att de kan se över utbudet. Med vänlig hälsning, Thomas Hemfrid Kundservice

Första Långgatan, 413 27 Göteborg