Hör Stockholm

Västra Trädgårdsgatan 2A, 111 53 Stockholm — Visa karta

HÖR Stockholm | Sergel

HÖR Stockholm är leverantörsoberoende hörselkliniker som är auktoriserade av Region
Stockholm. Det innebär att vi inte är bundna till någon hörapparatstillverkare, vilket blir mer och
mer sällsynt idag, samt att vi jobbar efter Landstingets regler och riktlinjer. Vi har också ett nära
samarbete med Sergelklinikens ÖNH.

Till oss kan du komma med- eller utan remiss om du vill göra ett gratis hörseltest eller om du
redan vet att du är i behov av hörapparater.

Vi strävar alltid efter att ge dig den bästa service och hjälp vi kan. Så när du kommer till oss möts
du av någon av våra engagerade, legitimerade audionomer.

På vår mottagning på Västra Trädgårdsgatan 2A, mitt i Stockholm City, tas du emot av Ludvig,
Zineb eller Michael. Kika gärna in på vår hemsida för att få en presentation av dem!

Våra Tjänster
- Hörseltest
- Hörselkonsultation
- Utprovning av hörapparater
- Försäljning av hörselskydd för alla tillfällen
- Hörselrelaterade arbetsplatsanpassningar

Adress: Västra Trädgårdsgatan 2A, Stockholm.
Hemsida: www.hörsthlm.se

Lara A skrev om Hör Stockholm
    Rekommenderar starkt! Jättebra bemötande 👌🏼 Läs mer
  • 2020-03-24

Margita V skrev om Hör Stockholm
    Trots att jag kom på fel dag och fel tid så löste Zineb det med ett leende. Alltid nöjd efter jag varit där. Läs mer
  • 2020-03-19

Garman G skrev om Hör Stockholm
    Hör Stockholm vid Kungsträdgården är ett unikt hörcenter som förtjänar att bli känds över hela Stockhoöm om inte hela landet
    Orsak: här får man mer än en hörundersöknkng man får ett personlift engagemang som inte släpper för än jsg som kund känner mifg nöjd
    De har genlm egen analhs kommit fram till vad slm passssr bäst för varj hörsel fel och de kan motivers skma rekommendationer i detalj
    Som kund känner man sig supper trygg ocj i mitt fsl har jag fåtetr nytt liv specielt i den digitala värd vk lever i.
    Hörapparater som man kan svara i telefon med eller är kopplade till TV mm allt emkelt och fantastiskt och vafför inge lhssna till kristall klsr musin direkt i öronen Läs mer
  • 2020-03-19

Lars G skrev om Hör Stockholm
    Som vanligt snabb, väldigt kunnig hjälp när ngt strular.
    Zineb är alltid glad, trevlig o engagerad.
    Rekommenderas starkt.
    /Lasse Läs mer
  • 2020-03-10

Lars S skrev om Hör Stockholm
    Mycket bra som alltid. Zineb professionell och vänlig. Läs mer
  • 2020-03-09

Paula T skrev om Hör Stockholm
    Jag hade förlorat min hörsel nästan helt och sökte hjälp på Hör. Jag fick träffa både läkare och audionom väldigt fort. Nu har jag varit på Hör några gånger och personalen är alltid lika vänliga och hjälpsamma! Nu är jag med i livet igen med min nya hörapparat! 🤩 Special tack till "min" audionom Zineb! Läs mer
  • 2020-03-05

Gunilla B skrev om Hör Stockholm
    Hörapparat Phonak (Landstingets). HÖR, Stockholm.
    Audionom Ludvig Österdahl, mycket noggrann, sympatisk!
    Sammanfattning: Nöjd kund!
    👍🤓👌 Läs mer
  • 2020-02-27

Katy S skrev om Hör Stockholm
    Jag fick hjälp med inställningar i min nya telefon. Läs mer
  • 2020-02-13

Einar C skrev om Hör Stockholm
    Ett proffsigt och härligt gäng! Kan inget annat än att ge dom en 5a i betyg. Läs mer
  • 2020-02-05

Ingela S skrev om Hör Stockholm
    Mycket proffsigt. Rekommenderar gärna.
    Mvh Ingela Selin Läs mer
  • 2019-12-20

Inga- Karin L skrev om Hör Stockholm
    Phonax hörapparater.
    Jag är mycket mycket nöjd med Zineb på V Trädgårdsgatan.
    Hon är suverän i ALLT.
    Kunnig drivande beslutsam hjälpsam charmig i sitt gröna hår.
    Hon ordnar ALLT!
    Var rädd om Zineb.
    Jag har tidigare träffat många audionomer men ingen i hennes klass.
    I alla situationer har hon fixat det som vidförlust,snabb återkoppling vid problem.
    Jag rekommenderar henne starkt. Läs mer
  • 2019-12-13

Leif S skrev om Hör Stockholm
    Jag är väldigt nöjd med mina nya hörhjälpmedel. Även med personalen hos Hör Ab. Läs mer
  • Åke C

2019-12-09

Åke C skrev om Hör Stockholm
    Lyssnar, kreativa- kommer med förslag som passar patient, mer kunskap än tinnitus ”specialisterna” på Roslagstulls sjukhus! Inte bara duktiga utan trevliga också😀 Läs mer
  • Per-håkan G

2019-10-29

Per-håkan G skrev om Hör Stockholm
    Efter ett yrkesliv som militär började min hörsel att så småningom bli allt sämre .

Ett första försök med hörapparater inom Landstingets ersättningsnivå ledde, trots egna tappra tillvänjningsförsök, till att jag inte använde mina hörapparater alls.
    När jag så fick se Hör AB:s annons för något år sedan samlade jag ihop mig, vilket ledde till att Ludvig Österdal och jag träffades. Han lotsade mig trevligt och pedagogiskt fram till rätt utrustning. Något jag inte ångrar trots prislappen! Kopplingen till min mobiltelefon (Android) fungerar perfekt. En helt annan värld har uppenbarat sig!
    Telefonsamtal ”direkt in i öronen” och möjlighet att lyssna på radionyheter utan att störa någon annan. Möjlighet att lyssna på ”egen” musik med HiFi-kvalitet när man känner för det. Och det som känns tryggt är: Vetskapen om att kunna besöka ”butikens” öppna hus varje vardag vid eventuellt behov av hjälp!

Per-Håkan Grolander Läs mer
  • 2019-10-26

Richard V skrev om Hör Stockholm
    Proffsigt engagerande bemötande. Läs mer
  • Maud M

2019-10-24

Maud M skrev om Hör Stockholm
    Persoligt och trevligt bemött. Fick nya hörapparater, vilka jag är nöjd med. Läs mer
  • 2019-10-09

Hans H skrev om Hör Stockholm
    Trevligt bemötande. Kunnig, engagerad, förekommande audionom. Uppmuntrande. Läs mer
  • 2019-10-09

Jan L skrev om Hör Stockholm
    Hörselkontroll. Tillmötesgående och mycket kunnig personal. Läs mer
  • Ingrid E

2019-10-09

Ingrid E skrev om Hör Stockholm
    Jag kunde inte fått ett bättre bemötande! Har känt mig omhändertagen och trygg. Mina hörapparater är toppenbra och har förbättrat mitt liv enormt. Den årliga kontrollen är jättebra. Jag är så ledsen att behöva lämna Hör nu när jag flyttar från stan. Läs mer
  • 2019-10-05

Agneta E skrev om Hör Stockholm
    Mycket bra bemötande av den som svarade i telefonen. Ordnade snabbt en tid samma dag. Träffade audionomen med gröna håret som snabbt löste mitt problem. Dessutom fick vi en trevlig pratstund.
    Mycket nöjd Läs mer
  • 2019-10-04

Göran L skrev om Hör Stockholm
    Kollade upp min Signia app som egenmäktigt bytt språk från svenska till japanska. Zineb hjälpte mig snabbt genom att se den svenska versionen i sin mobil och konfigurera till rätt språk.
    Hon är smart och påläst Zineb och det är alltid mycket trevligt att ha med henne att göra, vare sig det gäller hörselprov eller annan service. Läs mer
  • 2019-10-04

Peter S skrev om Hör Stockholm
    Dagen innan min årliga kontroll tappade jag hörseln på mitt vänstra öra. Detta bekräftades med audigram. Fick då omgående träffa läkare samt justera hörapparaten. Bemötandet av handläggaren är alltid professionellt, trevligt, glatt och med mycket humor. Läs mer

Ingrid N skrev om Hör Stockholm
    Professionellt men personligt bemötande och kompetenta audionomer hela vägen. Jag rekommenderar Hör Stockholm varmt! Läs mer

Yvonne T skrev om Hör Stockholm
    Alltid välkommet och glatt. Trevlig personal pch inga problem.
    Yvonne Tollhagen Läs mer

Eva B skrev om Hör Stockholm
    Bra och proffsigt bemötande. Jag har köpt min hörapparat hos Hörab och varit på återbesök några gånger och blivit trevligt och respektfullt bemött.
    Bra service på tillbehör. Läs mer

Percy O skrev om Hör Stockholm
    Oticon hörapparater.

Haft några kontakter i samband med detta och alltid blivit bemött på det bästa sättet.

Ville ha moderna hörapparater som man kan streama ljud till från mobilens olika program och förändra mitt liv då jag gissade vad andra sagt till mig. Blev också piggare på köpet.

Det har alltid varit snabbt, smidigt och enkelt att ha kontakt med audionomer Ludvig då det behövts för t ex inställningar och hörseltest.

Kan rekommenderas varmt. Läs mer
  • 2019-10-01

Lotta P skrev om Hör Stockholm
    Jag köpte en ny hörapparat. Hör Stockholm är alltid jättebra! Min audionom Ludvig Österdalh är fantastisk och hjälper mig alltid på bästa sätt. Jag är mycket nöjd med både hörapparater och min audionom. Läs mer
  • 2019-10-01

Bengt E skrev om Hör Stockholm
    Jag hade via min syster fått höra om Hör AB. Blev välkomnad via telefon, trots att jag ej tillhör huvudstaden, besök kunde samordnas med färd till hemorten.
    Lugnt och fint analyserade "Micke" mina problem, genomförde hörseltest och diskuterade hörapparater.
    Enligt plan fanns ett par hörapparater på plats, när jag 2 veckor senare passerade Sthlm på väg mot konferens på Åland, där jag upplevde god effekt av hörhjälpmedel.
    Uppföljande telefonkontakt av utprovare skedde efter 19 dagar enl. planering.
    Mycket nöjd med hittillsvarande kontakter.
    Varför kontaktade jag inte hörselvården i egna länet?
    Hade behov av snabbare hjälp, när jag väl insåg mina problem.
    Detta tillgodosåg företaget och dess representant mycket väl. Läs mer
  • 2019-09-25

Karin F skrev om Hör Stockholm
    Positiv upplevelse med ett trevligt och professionellt bemötande. De hjälpmedel de tillhandahåller fungerar tillfredsställande. Kan varmt rekommenderas. Läs mer
  • 2019-09-25

Fredrik F skrev om Hör Stockholm
    Jag gick på hörselundersökning och kände att jag blev bemött på ett mycket trevligt sätt där mina behov var i fokus. Min audionom var lyhörd och kunnig så kan absolut rekommendera fler att gå hit. Läs mer

Västra Trädgårdsgatan 2A, 111 53 Stockholm