Hör Stockholm

Hör Stockholm

HÖR Stockholm

HÖR Stockholm är leverantörsoberoende hörselkliniker som är auktoriserade av Region
Stockholm. Det innebär att vi inte är bundna till någon hörapparatstillverkare, vilket blir mer och
mer sällsynt idag, samt att vi jobbar efter Landstingets regler och riktlinjer. Vi har också ett nära
samarbete med Sergelklinikens ÖNH.

Till oss kan du komma med- eller utan remiss om du vill göra ett gratis hörseltest eller om du
redan vet att du är i behov av hörapparater.

Vi strävar alltid efter att ge dig den bästa service och hjälp vi kan. Så när du kommer till oss möts
du av någon av våra engagerade, legitimerade audionomer.

På vår mottagning på Hesselmans Torg 5 i Nacka tas du emot av Ludvig,
Zineb, Zandra, Therese, Michael, Marie, Caroline, Kari William och Emil.
Kika gärna in på vår hemsida för att få en presentation av dem!

Våra Tjänster
- Hörseltest
- Hörselkonsultation
- Utprovning av hörapparater
- Försäljning av hörselskydd för alla tillfällen
- Hörselrelaterade arbetsplatsanpassningar

Adress: Hesselmans Torg 5, Nacka.
Hemsida: www.hörsthlm.se
Telefon: 08-808020
Mail: kontakt@sthlmhorsel.se

Läs vad 49 kunder tycker om Hör Stockholm 2

2021-05-23
    Skulle skaffa hörapparat för första gången och visste inte mycket. Fick en fantastisk hjälp av er medarbetare som vant lotsade mig igenom användning och skötsel av hörapparaterna. Fick precis den hjälp jag efterfrågade och fick dessutom ett otroligt vänligt bemötande.Att det dessutom blev billigare än förväntat var ju bara ytterligare ett plus. Hälsningar Eva Hellqvist
    2021-05-21
    Jag köpte hörapp.
    Fick proffsig hjälp att prova ut.
    Väldigt bra bemötande.
    Kan rekommendera hörab åkersberga!
    Ola.
    2021-04-29
    Enormt proffsig och trevlig personal! Mycket bra att de är leverantörsoberoende. Möjligheter att testa olika apparater. Måna om att man ska bli nöjd med resultatet! Kan verkligen rekommenderas.
  • Gunnar B
    2021-04-08
    Ett utomordentligt trevligt bemötande. Kunnig person som löser alla problem. Man är glad när man går därifrån och hoppas nästan att man skall få något problem som ger en anledning att komma tillbaka!
    2021-03-04
    Jag ville veta vilka olika typer av hörapparater som fanns på marknaden. Hör informerade på ett bra sätt om de olika apparaternas skillnader i funktion. Jag har inhandlat ett par som är nya betr. funktion för mig men får mycket hjälp av företaget när det gäller handhavande för att få maximal funktion.
    Hör har även hjälpt till med den ekonomiska lösningen så att jag har erhållit de bidrag som jag har rätt att utnyttja.
    Så här långt är jag mycket nöjd med mina kontakter med Hör i Nacka
  • 2021-03-03
    Min första kontakt ang hörselproblem har sedan 2013 varit Audiomerna/Hörab/HörStockholm k Alceahuset. Åkersberga.
    Det har för mig varit en trygghet att under dessa år få möta den sakkunskap och vänliga bemötande som alltid lett till förbättrad hörsel och därmed också förbättrad närvaro.
    Vi är många som glädjer oss åt kloka val av utrustning, sakkunnig hjälp, tålamodsprövande hantering och en bättre livskvalitet,.
    Stort Tack till Marie och hrennes
    Kollegor vid Hör-Stockholm i Åkerdberga,.
    Bengt Johanssom
  • 2021-03-01
    Jag har från början köpt mina hörapparater från Hör Stockholm
    Alcea huset Åkersberga. Under dessa år har jag alltid kännt mig vara i goda händer med sakkunnigt och trevligt bemötande trots
    mina p.g.a. åldersskäl besvärliga och tålamodsprövande frågor.
    Den oro och förväntan som många gånger har funnits i mitt huvud (öron) har alltid bytts till gädje och tacksamhet att åter
    kunna höra och uppskatta vad livet erbjuder.
    Att Er personal marie m.fl. dessutom alltid följt upp och ställt upp
    med råd och tips i alla sammanhang och på ett sakkunnigt sätt
    förstärker inte bara min hörsel utan även min trygghetskänsla.
    2021-01-22
    Skaffat hörapparater. Väl mottagen. Kunnig personal som förklarat på ett lätt sätt. Ett minus är att det är svårt att komma i kontakt med företaget vid behov
  • Björn B
    Ang nya hörapparater.
    Jag blev mycket bra bemött.
    Mina förväntningar levdes verkligen upp.
    Sammanfattningsvis var allt mycket bra.
  • 2021-01-22
    Alltid vänligt bemötande av proffsig personal.
    Zineb brinner för sitt jobb och är så duktig.

Jag hör så bra med mina nya hörapparater
    2021-01-22
    Jag har just fått hjälp med inköp och utprovning av en ny hörapparat på Hör Sthlm i Alceahuset Åkersberga. Audionomerna Marie Wirdeman och hennes kollega har varit ytterst vänliga och hjälpsamma och har på ett mycket pedagogiskt och kunnigt sätt provat ut och förklarat hur jag ska använda utrustningen.

Jag är mer än nöjd och kan verkligen varmt rekommendera Hör Sthlm.
    2021-01-20
    Nya hörapparater. Suveränt bemötande. Och en god informativt service.
    2020-12-16
    1 Höraparat
    2 toppen bra
    3 bättre än väntat.

Marie som hjälpte mig , va rädd om henne det är mitt betyg.Högsta.
    2020-12-16
    Hörapparater
    Mycket bra bemött
    Hade inga förväntningar men fick fantastisk hjälp som hjälper mig mkt i vardagen.

Zineb är fantastisk
  • Lena S
    2020-12-10
    Nya hörapparater och utprovning.
    Jag är 100 % nöjd med allt från början till slut.
    Således bemötande, kunskap, information, pris och teknik mm.
    Jag är så glad och tacksam över att jag av en ren slump hamnade hos företaget HÖR.
    /Lena
    2020-09-15
    De löste ett problem med hörapparaten.
    Mycket kompetenta o trevliga
    Det är en fröjd att komma till dem
    2020-09-15
    Very good service, excellent staff
  • 2020-08-14
    Jättetrevligt bemött av min audionom Zineb Slaoui, blev lyssnad på och hon hjälpte mig på bästa sätt.Tack! :)
    2020-04-24
    Hörselundersökning och sedan hörapparater.
    Mycket bra Zineb!
    Helt ok.
    Bra!
    2020-04-01
    Rekommenderar starkt! Jättebra bemötande 👌🏼
    2020-03-24
    Trots att jag kom på fel dag och fel tid så löste Zineb det med ett leende. Alltid nöjd efter jag varit där.
    2020-03-19
    Hör Stockholm vid Kungsträdgården är ett unikt hörcenter som förtjänar att bli känds över hela Stockhoöm om inte hela landet
    Orsak: här får man mer än en hörundersöknkng man får ett personlift engagemang som inte släpper för än jsg som kund känner mifg nöjd
    De har genlm egen analhs kommit fram till vad slm passssr bäst för varj hörsel fel och de kan motivers skma rekommendationer i detalj
    Som kund känner man sig supper trygg ocj i mitt fsl har jag fåtetr nytt liv specielt i den digitala värd vk lever i.
    Hörapparater som man kan svara i telefon med eller är kopplade till TV mm allt emkelt och fantastiskt och vafför inge lhssna till kristall klsr musin direkt i öronen
    2020-03-19
    Som vanligt snabb, väldigt kunnig hjälp när ngt strular.
    Zineb är alltid glad, trevlig o engagerad.
    Rekommenderas starkt.
    /Lasse
    2020-03-10
    Mycket bra som alltid. Zineb professionell och vänlig.
    2020-03-09
    Jag hade förlorat min hörsel nästan helt och sökte hjälp på Hör. Jag fick träffa både läkare och audionom väldigt fort. Nu har jag varit på Hör några gånger och personalen är alltid lika vänliga och hjälpsamma! Nu är jag med i livet igen med min nya hörapparat! 🤩 Special tack till "min" audionom Zineb!
    2020-03-05
    Hörapparat Phonak (Landstingets). HÖR, Stockholm.
    Audionom Ludvig Österdahl, mycket noggrann, sympatisk!
    Sammanfattning: Nöjd kund!
    👍🤓👌
    2020-02-27
    Jag fick hjälp med inställningar i min nya telefon.
    2020-02-13
    Ett proffsigt och härligt gäng! Kan inget annat än att ge dom en 5a i betyg.
    2020-02-05
    Mycket proffsigt. Rekommenderar gärna.
    Mvh Ingela Selin
  • 2019-12-20
    Phonax hörapparater.
    Jag är mycket mycket nöjd med Zineb på V Trädgårdsgatan.
    Hon är suverän i ALLT.
    Kunnig drivande beslutsam hjälpsam charmig i sitt gröna hår.
    Hon ordnar ALLT!
    Var rädd om Zineb.
    Jag har tidigare träffat många audionomer men ingen i hennes klass.
    I alla situationer har hon fixat det som vidförlust,snabb återkoppling vid problem.
    Jag rekommenderar henne starkt.
    2019-12-13
    Jag är väldigt nöjd med mina nya hörhjälpmedel. Även med personalen hos Hör Ab.
  • Åke C
    2019-12-09
    Lyssnar, kreativa- kommer med förslag som passar patient, mer kunskap än tinnitus ”specialisterna” på Roslagstulls sjukhus! Inte bara duktiga utan trevliga också😀
  • 2019-10-29
    Efter ett yrkesliv som militär började min hörsel att så småningom bli allt sämre .

Ett första försök med hörapparater inom Landstingets ersättningsnivå ledde, trots egna tappra tillvänjningsförsök, till att jag inte använde mina hörapparater alls.
    När jag så fick se Hör AB:s annons för något år sedan samlade jag ihop mig, vilket ledde till att Ludvig Österdal och jag träffades. Han lotsade mig trevligt och pedagogiskt fram till rätt utrustning. Något jag inte ångrar trots prislappen! Kopplingen till min mobiltelefon (Android) fungerar perfekt. En helt annan värld har uppenbarat sig!
    Telefonsamtal ”direkt in i öronen” och möjlighet att lyssna på radionyheter utan att störa någon annan. Möjlighet att lyssna på ”egen” musik med HiFi-kvalitet när man känner för det. Och det som känns tryggt är: Vetskapen om att kunna besöka ”butikens” öppna hus varje vardag vid eventuellt behov av hjälp!

Per-Håkan Grolander
    2019-10-26
    Proffsigt engagerande bemötande.
  • Maud M
    2019-10-24
    Persoligt och trevligt bemött. Fick nya hörapparater, vilka jag är nöjd med.
    2019-10-09
    Trevligt bemötande. Kunnig, engagerad, förekommande audionom. Uppmuntrande.
    2019-10-09
    Hörselkontroll. Tillmötesgående och mycket kunnig personal.
  • Ingrid E
    2019-10-09
    Jag kunde inte fått ett bättre bemötande! Har känt mig omhändertagen och trygg. Mina hörapparater är toppenbra och har förbättrat mitt liv enormt. Den årliga kontrollen är jättebra. Jag är så ledsen att behöva lämna Hör nu när jag flyttar från stan.
    2019-10-05
    Mycket bra bemötande av den som svarade i telefonen. Ordnade snabbt en tid samma dag. Träffade audionomen med gröna håret som snabbt löste mitt problem. Dessutom fick vi en trevlig pratstund.
    Mycket nöjd
    2019-10-04
    Kollade upp min Signia app som egenmäktigt bytt språk från svenska till japanska. Zineb hjälpte mig snabbt genom att se den svenska versionen i sin mobil och konfigurera till rätt språk.
    Hon är smart och påläst Zineb och det är alltid mycket trevligt att ha med henne att göra, vare sig det gäller hörselprov eller annan service.
    2019-10-04
    Dagen innan min årliga kontroll tappade jag hörseln på mitt vänstra öra. Detta bekräftades med audigram. Fick då omgående träffa läkare samt justera hörapparaten. Bemötandet av handläggaren är alltid professionellt, trevligt, glatt och med mycket humor.
    2019-10-03
    Professionellt men personligt bemötande och kompetenta audionomer hela vägen. Jag rekommenderar Hör Stockholm varmt!
    2019-10-03
    Alltid välkommet och glatt. Trevlig personal pch inga problem.
    Yvonne Tollhagen
    2019-10-03
    Bra och proffsigt bemötande. Jag har köpt min hörapparat hos Hörab och varit på återbesök några gånger och blivit trevligt och respektfullt bemött.
    Bra service på tillbehör.
    Oticon hörapparater.

Haft några kontakter i samband med detta och alltid blivit bemött på det bästa sättet.

Ville ha moderna hörapparater som man kan streama ljud till från mobilens olika program och förändra mitt liv då jag gissade vad andra sagt till mig. Blev också piggare på köpet.

Det har alltid varit snabbt, smidigt och enkelt att ha kontakt med audionomer Ludvig då det behövts för t ex inställningar och hörseltest.

Kan rekommenderas varmt.
    2019-10-01
    Jag köpte en ny hörapparat. Hör Stockholm är alltid jättebra! Min audionom Ludvig Österdalh är fantastisk och hjälper mig alltid på bästa sätt. Jag är mycket nöjd med både hörapparater och min audionom.
    2019-10-01
    Jag hade via min syster fått höra om Hör AB. Blev välkomnad via telefon, trots att jag ej tillhör huvudstaden, besök kunde samordnas med färd till hemorten.
    Lugnt och fint analyserade "Micke" mina problem, genomförde hörseltest och diskuterade hörapparater.
    Enligt plan fanns ett par hörapparater på plats, när jag 2 veckor senare passerade Sthlm på väg mot konferens på Åland, där jag upplevde god effekt av hörhjälpmedel.
    Uppföljande telefonkontakt av utprovare skedde efter 19 dagar enl. planering.
    Mycket nöjd med hittillsvarande kontakter.
    Varför kontaktade jag inte hörselvården i egna länet?
    Hade behov av snabbare hjälp, när jag väl insåg mina problem.
    Detta tillgodosåg företaget och dess representant mycket väl.
    2019-09-25
    Positiv upplevelse med ett trevligt och professionellt bemötande. De hjälpmedel de tillhandahåller fungerar tillfredsställande. Kan varmt rekommenderas.
    2019-09-25
    Jag gick på hörselundersökning och kände att jag blev bemött på ett mycket trevligt sätt där mina behov var i fokus. Min audionom var lyhörd och kunnig så kan absolut rekommendera fler att gå hit.