Alla kategorier Hotell Västra Götaland Göteborg Hotell Allén

Hotell Allén

Parkgatan 10, 411 38 Göteborg — Visa karta

Hotell med stans bästa läge vid Heden. Parkering, 45 rum, 250 m. från Avenyn, Gångavstånd till Centralstation, Ullevi. Scandinavium, Mässan och Liseberg.

Läs vad 2 kunder tycker om Hotell Allén

• Katarina B
    Katarina B skrev om Hotell Allén
    Trevlig tjej i receptionen. Frukostrummet beräknat för 20-30 personer så förstår att det gäller att pricka in sig rätt tidsmässigt när övernattar på helg. Bra centralt läge vid Heden och gångavstånd till Scandinavium, Gothia Towers, Liseberg, till rimligt pris.
  • Erik N
    Erik N skrev om Hotell Allén
    Fruktansvärt dålig service. Vi ringde dit dagen innan och meddelade att vi skulle anlända kl.10, och de sa "bra, då är ni välkomna". När vi kommer dit dagen efter säger de att de inte har vårt rum färdigt och frågar om vi kan återkomma om 5 timmar! Antingen får de väl informera på hemsidan om att det är incheckning kl.15 eller åtminstone kan de väl säga något när vi ringer och meddelar ankomsttid. Något säkert ställe att förvara väskorna på under tiden hade de inte heller, endast en liten garderob som öppnades från receptionen, men utan system för att kolla vem som tar vilken väska. Dessutom var garderoben olåst när vi återvände efter fem timmar! Rummet var OK, men det luktade avlopp i badrummet och var inte särskilt välstädat. Nästa problem var köket och frukosten. Varje morgon vaknade man av att det osade starkt av stekt bacon i rummet (och ännu värre utanför i korridoren på tredje våningen) och denna stank hängde kvar resten av förmiddagen. Mysigt att hår och kläder sedan stinker bacon hela dagen. Antingen har de ingen som helst ventilation i köket eller så har de stackars sommarjobbarna (personalens medelålder verkade vara 18 år) ingen aning om hur man sätter på den. Och vi har inte ens kommit till det värsta ännu. Frukosten var en katastrof. De var totalt underbemannade, med en liten kille som sprang omkring och skulle hämta disk och fylla på buffén. Allting var slut, från bestick till pålägg och gästerna stod och väntade 15-20 minuter på att de skulle komma ut med grejerna (och även med något så grundläggande som tallrikar. Roligt när killen sedan kommer ut med fyra tallrikar när det står 20 pers och väntar på dem... Ska man skratta eller gråta?). Frukostsalen var dessutom alldeles för liten och många fick stå och vänta på att det skulle bli lediga bord. Det förstår väl vem som helst att man inte kan serva ca 100 gäster samtidigt på ca 20 sittplatser. Antingen får de begränsa antalet gäster, eller bygga ut frukostsalen och anställa mer personal! Kan ju tilläggas att stämningen på hotellet, av naturliga skäl, inte var så god eftersom nästan alla gäster var upprörda och irriterade på den dåliga servicen.

Parkgatan 10, 411 38 Göteborg