Ica Supermarket Årsta

1.0 i betyg av av 2 omdömen

Läs vad 2 kunder tycker om Ica Supermarket Årsta

• 2018-12-16

Recensent R skrev om Ica Supermarket Årsta
    Detta gäller Ica Supermarket, Årstavägen 43, 120 52 Årsta.

Har handlat på Ica Supermarket i Årsta ett bra tag nu, men aldrig mer. Extremt otrevlig personal!!!! Chefen verkar inte bättre heller när man ringer och klagar på otrevlig personal!

En dag var jag där och handlade precis som vanligt, men blev förföljd av en av personalen en dam. Hon gick efter mig till självscanningen, stod max 1 meter ifrån mig hela tiden trots att jag inte bett om något, hade inte ens tilltalat henne. Sedan började hon att tilltala mig om något. Hon började rota i min tygpåse jag hade med mig. Detta trots att jag inte ens hade passerat förbi spärrarna i butiken än. Sedan började hon scanna det som var kvar i påsen och kollade en extra gång i påsen igen. Men ändå stod hon kvar där ändå. Trots detta. Jag fick inte ens tid och en chans att scanna själv. Obehagligt tycker jag att bli behandlad som en tjuv, bara för att jag inte från början när jag gick in i butiken inte tog en korg och lade varorna i. Vad är näst? Måste jag som kund hoppa på ett ben när jag går dit, för att få handla??? I sådana fall om korgen, kan de väl sätta ett meddelande utanför butiken i fönstret t.ex., där det är skrivet att alla som skall handla måste ha en korg, annars blir man behandlad som en tjuv, trots att man inte är det.

Men vad händer om inga korgar finns, eller om alla korgar är upptagna? Blir vi all behandlade som tjuvar om vi då väljer att handla där? Observera att jag hade bara en enda tygpåse med mig för jag vet att en del butiker kan bli misstänksamma om man har för många eller för stor väska med sig in i butik, vilket i detta fall jag inte hade. Men vad hjälpte det!?

Det finns också kassor där det finns personal bakom, men i detta fall fans det bara 1 personal bakom, alltså damen. Just då var det en man med ryggsäck med sig på ryggen. Men hans väska brydde hon sig inte om att kolla, däremot min. Vad är skillnaden frågade jag henne. Då sade hon att han hade en korg och lade varorna i. Men denna kund kunde också ha stoppat något i ryggsäcken påpekade jag. Då sade hon att han hade en korg. Löjligt tycker jag!!!! Jag kommer klart inte att aldrig någonsin att handla där något mer, mig mister de som kund. Jag rekommenderar inte heller någon annan att gå dit heller!!! Fruktansvärt otrevliga samt omänskliga!! Totalt empatilösa och respektlösa!!!!!!!!! De ska inte få mina pengar något mer, jag väljer andra butiker istället. Avskeda denna dam, gärna också butikschefen, de skrämmer bort kunderna, snart har de inga kunder kvar, bara en tidsfråga innan de får bomma igen.

Gå inte hit folk, välj andra butiker. Vill inte att någon annan ska bli behandlad på samma vis!!!! Varning!!!!!!

Tyvärr är de inte ens värda ett endaste betyg, men annars går det inte att ge omdöme. Läs mer
  • Andreas I

2010-12-05

Andreas I skrev om Ica Supermarket Årsta
    Trodde det var en liten närbutik när jag kom in i affären men jag bedrogs direkt. Det här är troligen den mest röriga mataffären i Sverige. Hela butiken är som en trång labyrint där man får utmana sig själv för att hitta varorna man behöver. Även andra som handlade verkade ha samma intryck, under de tio minuterna jag var i butiken så hörde jag i alla fall 3-4 andra personer som högt kallade det för labyrint.
    Nej, de borde bygga om den butiken. Bra utbud och om det inte finns ngn annan bra mataffär i närheten (har dålig koll på området runt Årsta torg) så funkar det. Läs mer