IKEA Stockholm

IKEA Stockholm

Ring 0476-810 00 www.ikea.se
2.9

IKEA möbler, inredning, sovrum, vardagsrum, kök, sängar, heminredning

46 omdömen om IKEA Stockholm

HAJIR S
Skrev om IKEA Stockholm

Senaste åren, dvs efter 2020, har det bara blivit dyrare och dyrare och sämre och sämre. Nej tack vi gör våra i köp i andra butiker hädanefter.

Folkhemmet
4.2/5 i betyg av 374 omdömen 4.2 av 374 omdömen

vänlig personlig service och jag fick bra information om när leveransen kommer

Håkan M
Skrev om IKEA Stockholm

Jättelång kö till restaurangen kö till den enda kassa som var öppen maten kall när man kom till bordet... Samma vid utcheckning, lång kö endast en kassalinje öppen. Ingen rolig upplevelse, sämsta jag varit med om, tog 2 timmar för en billihylla och lite småprylar, inte ok!

Luisa G
Skrev om IKEA Stockholm

Åt julbordet idag vid fem! jansson frestelse Var bränd och alldeles alldeles för stark man tycker dom borde göra den med lite salt så kan man välja själv och lägga på. Samma med gratängen. Cheesecake med kaviar var vidrig dränkt i salt totalt hemsk! När man bad om ny mat så suckade dom och sa ”den ska vara så” alltså himla trist tipsar inte om julbordet!

Predrag D
Skrev om IKEA Stockholm

Nu börjar ni bli riktigt dåliga med ert nytänk. IKEA skapade folkhemmet, nu raserar ni allt som Kamprad har byggt upp. Riktigt besviken faktiskt med allt från restaurangen till ombyggnaden. Jag kanske har svårt med förändringar, men jag tror ni förstör helt enkelt. Ni har ingenstans man kan framföra sina synpunkter, utan man blir ombedd att skriva recensioner??? Nu ett uppehåll med er under ett tag sedan får vi se

Elvir C
Skrev om IKEA Stockholm

Ikea Kungen Kurva fredag den 9/6 kl. Ca 20.00 Helt oprovocerat och utan någon anledning blev jag och min fru bokstavligt talat påhoppade av Ikeas personal. Aldrig i mitt hade jag upplevt något sådant. Inkompetns på högsta nivå. För att undvika missförstånd och felaktiga slutsatser så var ingen av de tre ur personalstyrkan invandrare. Eftesom Ikea har ett avancerat övervskningssystem finns allt på band någonstans. Efter 20 min diskussion fick vi en ursäkt, men i detta fall räcker det faktskt inte med bara den..

Lars H
Skrev om IKEA Stockholm

Fruktansvärt hur IKEA förstör träden. Tar in SAMHAL för att toppkapa träden. Jag hoppas att dom förlorar kunder. Ser för jävligt ut.

CAMILLA S
Skrev om IKEA Stockholm

Nog den värsta upplevelsen jag haft med någon kundservice någonsin. Först kom paketet till ett annat ombud än valt. Så fick släpa hem 15kg väldigt långt. Sedan var allt sönder, och nästa leverans var även där sönder och där fick jag hjälp med bil som blev merkostnader för mig. Blev lovad kompensation i form utav matkuponger som skulle bli skickade till mig, som kompensation för att paketet var dåligt packat och därva var allt sönder. 3e leveransen så blev jag även lovad hemleverans, men sedan så skickades mina saker SEPARAT...

AMANDA D
Skrev om IKEA Stockholm

Handlat så mycket från Ikea senaste tiden och de varor som varit skadade har Ikeas kundtjänst direkt bytt utan problem. Jag är jättenöjd med mina garderober och annat jag köpt där. Synd att så många varor är slut i lager, men leveransproblemen känns som till största del utanför Ikeas kontroll. Prisvärd hemleverans!

TINA D
Skrev om IKEA Stockholm

Köpte en soffa på IKEA (SÖDERHAMN) köp ej denna soffa den är så dumt konstruerad, hade jag märkt detta när jag på plats provsatt soffan hade jag aldrig köpt soffan. Jättefin och bred soffa, dumt nog har dem valt att dynorna ska sitta fast på stommen med dragkedjor, detta innebär då att dynorna inte sitter stil när man rör sig i soffan och ligger man i soffan hamnar man i skarven och ligger inte bekvämt och dynan åker iväg. Redan efter 1 månad går då dragkedjan sönder, aldrig varit med om något så dåligt soffköp förut. Van...

Per ingvar D
Skrev om IKEA Stockholm

Envisas mef att brygga vattenskadat blaskigt amerikanskt kaffe i restautangen, och har så gjort de senaste åren.

Jan Gunnar L
Skrev om IKEA Stockholm

Ikea är bra för vissa saker men... köpte madrass plus lite andra saker samt deras extra service, som utförs av Widrikssons Åkeri, leverans med uppbärning samt BORTFORSLING (servicekostnad 1398:-). I min värld betyder det att de tar med sig gamla madrassen och emballage för den nya. Men inte då... madrassen tog de men emballaget lämnade de. Inget grovsoprum och ingen bil men lång näsa. Ringde Ikea men de tog till storsläggan direkt och granskade leveransvillkoren med deras juridiska expertis enligt mejl till mig. Ingvar...

Robert Sebastian W
Skrev om IKEA Stockholm

Köpte en garderob och beställde en hemkörning för 200:- vilket faktiskt känns väldigt prisvärt. Fick saker leverade utan problem nästföljande dag. Ibland glömmer man hur smidigt allt faktiskt går när man handlar där.

johan e
Skrev om IKEA Stockholm

Beställde en fläkt. När jag får hem den inser jag att kundtjänstpersonalen har beställt fel filter. Som JAG måste åka tillbaka med I sådana fall tycker jag fan i mig att IKEA ska kosta på sig portokostnaden för felleverans. Det kostar mig tid o pengar att åka till IKEA med en fellevererad vara. Kamprad sitter säkert och myser på sin pengahög.Ett tips till honom är att sparka sin personal, då får han ännu mer pengar att gosa med. Blir trött på möbler i undermålig kvalitet och personal som inte kan svara på de frågor man ställer.

Nils
Skrev om IKEA Stockholm

Får en tvåa pga att de har bra grejor också. Köp inte, eller var mycket försiktig, när du köper STOLAR eller sängar på IKEA. Min kontorsstols skruvar drar regelbundet (flera gånger i veckan) ut sig själva. Vissa skruvar har lossat utan att jag har märkt det och därmed försvunnit helt. Stolen är nu vinglig och jag tre gånger i veckan faller armen bort från amrstödet pga att skruven trillar ur. Designfel helt enkelt. Samma sak med sängar, köper du fel (den billigare) sorts ben skruvar skruvar ut sig på några dagar pga designfel....

NOEL H
Skrev om IKEA Stockholm

Mer eller mindre snorkigt bemött av tre olika anställda, alla tycks ta för givet att man dels ska hitta i den nybyggda labyrint som har utvecklats sen sist jag var här, att det ska ta cirka 50 minuter att köpa ett skrivbord som kostar 800 spänn samt att man ska förstå att när en 9 siffrig kod som i minimal text står längst ner på ens kvitto dyker upp på en liten skärm är det dags att hämta ut sin vara från ett "lager" där det var strikt förbjudet att gå in i och fråga om hjälp... Det dåliga bemötandet fick mig till och med att hoppa över en kopp billigt kaffe och gå direkt till garaget!

Cajsa J och Jakob D gillar detta
B
Skrev om IKEA Stockholm

Love it! (Gäller bara att pricka in de tider då det inte är så mycket folk, t.ex. tisdagar, fredagskvällar... ;-))

ANDREAS I
Skrev om IKEA Stockholm

Jag har handlat på Kungens kurva en del gånger och jag undviker helst det. Som du kanske känner till så är Kungens kurva-varuhuset det största IKEA i Sverige och det blir en nackdel när du bara ska handla lite saker, du tvingas då springa igenom hela skiten som dessutom är byggd som en labyrint i och med den runda formen.

Julia S
Skrev om IKEA Stockholm

Har beställt kök och betalade 1500 i hemleverans, fick 2 felaktiga luckor som vi SJÄLVA fick åka och hämta då se säger att det är kunden som ska kolla så att allt står rätt till. Så mycket för den hemleveransen.. Vi har inte tillgång till bil och det var just därför vi skulle slippa åka fram och tillbaks till ikea.. Detta har kostat oss mycket energi och tunnelbanepengar! Skärpning ikea, och ni på kundservice får gärna vara lite mer tillmötesgående!

Johan W
Skrev om IKEA Stockholm

Var i helgen inne för att köpa ett nytt kök! Som vanligt var det supertrevlig service (Detta kommer bli vår tredje lägenhet på 8 år samt vårt tredje kök vi köper). Vi har alltid valt IKEA då ni har bra pris samt kan man lita på att allt blir levererat i tid. Kort och gott kan jag och min fru säga att vi älskar Er. Första köket blev ett ek kök i vår lilla 30kvm(2005), sedan blev det högglansblankt 50kvm(2007) och nu tänkte vi beställa ett mattvit kök till vår nya tre:a. Bara detta köket går på 103.000kr så vi har fått...

EMELIE L
Skrev om IKEA Stockholm

IKEA är en bra möbel affär och för allt annat de säljer. Bra och billiga priser, och har en bra service mot kunderna. Bästa IKEA i sverige jag vart på, för att de är störst (vad jag tycker iaf), ligger nära till andra saker.

Johanna B
Skrev om IKEA Stockholm

Ikea kan man alltid rekommendera. Bra produkter till ett otroligt bra pris. Här hittar man alltid något samt att personalen är mycket trevligt.

Marvin N
Skrev om IKEA Stockholm

Total madness! Yes they have everything you need but the store is too big, too many people and too many kids in rollers! if you are going to Ikea bring the headache pills.

Bo L
Skrev om IKEA Stockholm

Stort varuhus och det är både bra och dåligt. Rörigt och svårt att hitta men dom har å andra sidan mycke grejer. Undvik helger och sena eftermiddagar för då är alla barnfamiljer där.

Sofie B
Skrev om IKEA Stockholm

Alltid kul att gå runt och titta på massorna av prylar, som man dessutom har råd med tack vare det låga priset. Urmärkt om man är student t.ex. och ska flytta hemifrån.

Minna H
Skrev om IKEA Stockholm

jag tycker att oftast när man vill köpa nåt på ikea så är just den grejen slut på lager. förra veckan skulle vi köpa ett bord men det fanns inte i hämta själv-lagret och då sa en ur personalen att hon ser att det finns 5 stycken kvar men eftersom ingen fanns i hyllan så måste alla vara på väg till kassan???? ganska osannolikt. annars jag tycker att just kungens kurva är krångligt ställe, gillar mera ikea barkarby. den är enklare att orientera sej i på nåt sätt. och så tycker jag allmänt att deras grejer håller ju inte för...

Patrick F
Skrev om IKEA Stockholm

Gamla IKEA som låg mig varmt om hjärtat har blivit en jättelik och ganska krånglig historia att ta sig igenom. Bästa tipset är nog att gå in från baksidan (via lagret) genom kassorna från fel håll, så kan man hämta en vagn och plocka i lagret direkt. Slipper man den värsta rysk-brödkö-känslan. Men kvaliteten på möblerna är ofta helt undermålig. Sett en Billy som inte haft sviktande hyllplan någon gång?

Nils gillar detta
Lise-Lott  A
Skrev om IKEA Stockholm

Alltid något med bra priser, mycket inspirerande och roligt att besöka.

Nilla H
Skrev om IKEA Stockholm

Kul att se att landets första Ikea har växt till sig så mycket. Det var många år sen sist jag besökte Ikea på Kungens kurva. Nu skulle jag kolla efter nytt ett möblemang till nya hemmet och upptäckte en ny värld av nya enorma butiker. Hur stort kan det vara egentligen? Men glöm inte att kolla öppettiderna innan ni åker dit. Alla butiker har inte lika schyssta öppettider som Ikea. Jag hittade sen deras sajt på: www.kungenskurva.se

Theres S
Skrev om IKEA Stockholm

Absolut landets bästa IKEA, möbelaffär och inrednigsaffär. Här kan man lätt spendera en hel dag. Gå ett varv, fylla en vagn, gå upp till restaurangen, äta god mat och sen gå några varv till och gå tillbaka till allt intressant man sett tidagare varv. Det är omöjligt att gå därifrån utan massa mer eller mindre välbehövda saker.

Sandra  S
Skrev om IKEA Stockholm

En av mina absoluta favoritaffärer. Som student tycker jag inte det finns någonting bättre än billiga IKEA som kompletteras med lite dyrare detaljer. PÅ IKEA kan man hitta allt man kan tänkas behöva till ett hem och designen på möbler är ofta mycket bra.

Marcus L
Skrev om IKEA Stockholm

Bra affär att köpa sina möbler på, snyggt och billigt

Karin N
Skrev om IKEA Stockholm

Här kan man köpa jättebilliga möbler, och om man vill betala lite mer kan man köpa lite dyrare möbler som förhoppningsvis håller lite längre. Om man köpt en soffa och inte är riktigt nöjd med hur den ser ut kan man köpa ett nytt överdrag till den.

Oscar C
Skrev om IKEA Stockholm

Är, om jag inte missminner mig helt, Stockholms första IKEA, och har sedan länge haft en självklar plats i alla söderkisars hjärta. Har vart där årligen de sista 20 åren, och affären har utan tvekan vuxit och åldrats med den värdighet som sig bör.

Pontus P
Skrev om IKEA Stockholm

Världens störst IKEA. här finns allt för den nyinflyttade eller bara den som är sugen på att piffa upp sitt residens lite, varning dock för att gå vilse i vimlet av gångar! vad ikea har för utbud är väl känt för dem flesta. men personalen är hjälpsam och det går oftast fort i kassorna

Marika S
Skrev om IKEA Stockholm

Inte bara världens största Ikea utan kanske även världens härligaste Ikea! Ständigt trevlig personal, snabb hjälp och bra tillgång på utbudet. Tackar aldrig nej till ett besök i Kurvan! :)

Jonathan R
Skrev om IKEA Stockholm

Bra kundservice och priser men leveranstiderna på soffor och till viss del fåtöljer tycker jag borde vara kortare.

Jon O
Skrev om IKEA Stockholm

Bra sortiment, kundservice och priser. Tråkigt att det ibland saknas skruvar i byggsatserna.

Jeanette B
Skrev om IKEA Stockholm

Världens bästa kundservice och returpolicy!

Malou G
Skrev om IKEA Stockholm

Det här är absolut min favorit-IKEA! De har stort utbud i sina väldiga lokaler. Överhuvudtaget är IKEA ett fantastiskt varuhus med varor som passar både de med stora och små plånböcker (framförallt de sistnämnda...). Snygg design och stor variation på utbud som gör att alla kan hitta just det som passar för dennes smak. Extra plus för pizzan / korven med läsk för 10 (!) kr vid utgången!

Carina S
Skrev om IKEA Stockholm

Det är med skräck blandad förtjusning jag åker till IKEA. Har jag inte bestämt innan vad jag ska ha så är det bara jobbigt! Jag tycker det är för mycket saker och svåröverskådligt. Vet jag däremot vad jag ska ha så blir livet betydligt enklare och man slipper snurra runt hela varuhuset. Personalen är alltid hjälpsam och konceptet är helt klart bra. Gillar det nya systemet i kassorna där man kan scanna själv och betala med kort. Gör att man slipper kön om man bara köpt dom obligatoriska värmeljusen :-)

Emma K gillar detta
Johanna T
Skrev om IKEA Stockholm

Ska jag åka till IKEA så väljer jag alltid den i Kungens kurva. Kanske har jag blivit en vanemänniska men jag vill också hävda att den här har en betydligt bättre planlösning. Sen att IKEA alltid är väldigt bra kan jag inte komma ifrån och tänka sig att jag utan undantag alltid har med mig något när jag går därifrån. Ibland skulle man kunna få bättre hjälp från personalen inne på de olika avdelningarna...

Ami H
Skrev om IKEA Stockholm

Jag gillar egentligen IKEA, men IKEA i Kungens Kurva får mig mest snurrig. Det är runt, runt och mitt iallt en platta. Vad har jag sett, vad har jag missat. Egentligen har de flesta ganska god koll på IKEAs sortiment, men när jag kommer ut från KK så känner jag mig mest förvirrad och har sällan något med mig, inte ens det jag kommit dit för att köpa.

Madelene R
Skrev om IKEA Stockholm

Man kommer ju alltid hem med något när man har varit på IKEA, sällan man går därifrån tomhänt. Det jag gillar bäst med IKEA är att de har börjat få rätt mycket snyggare möbler och textilier mm. Det känns inte längre lika B med nåt man handlat från IKEA, utan helt okej. Jag gillar faktiskt att bara gå omkring där och titta också. Har köpt en del möbler därifrån och dom funkar som dom ska. Riktigt bra priser på saker och ting också. Bra.

Emma J
Skrev om IKEA Stockholm

Har ännu inte haft några större problem med något jag köpt på IKEA. Handlade mycket där när jag flyttade hemifrån och är än så länge väldigt nöjd. Att det är billigt är ett väldigt stort plus! Även shopingturen blir lyckad, och inte bara resultatet, bl.a tack vare att man kan äta eller fika. Kul att de även säljer mat nu för tiden!

Amanda E
Skrev om IKEA Stockholm

Jag gillar Ikea! Man kommer aldrig hem tomhänt från denna butik. Billigt och bra. Dessutom är det bra att de har gratisbuss från Hamngatan i Stockholm ut till Kungens Kurva, har för mig att den går två gånger i timmen. Helt perfekt. Tycker att det är ganska mysigt att gå runt där och sen ta en fika. Helger bör man kanske undvika om man kan eftersom det är alldeles för mycket folk då.

Nils v
Skrev om IKEA Stockholm

Tidigare har jag varit nöjd med IKEA, särskilt under studentåren, men under de senaste månaderna har min bild dessvärre förändras till det negativa. Jag köpte en Karlstad-soffa i början av september men har fortfarande inte fått klädseln till den (och nu är vi i december månad). Det tycks som att IKEA-varuhusen i Stockholm just nu lider av vissa leveransproblem och den enda information man får från dem är brev med nya förseningar - har ännu inte sett någon ersättning för att jag tvingats leva utan soffklädsel i fyra månader. Men, men, månne är bättring på ingång och lag får klädseln före jul.