Alla kategorier Mattor Uppsala Uppsala Ikea Uppsala

Rapsgatan 3, 753 23 Uppsala — Visa karta

Läs vad 43 kunder tycker om Ikea Uppsala

• Andreas H
    Andreas H skrev om Ikea Uppsala
    Har verkligen en dåligt öga till IKEA eftersom de inte tillåter alla betalmedel som man som kund önskar att använda. Detta har gjort att vi uteslutit IKEA helt som butik när vi ska handla inredning etc.
  • Mary
    Mary skrev om Ikea Uppsala
    Jag gillar IKEA i Uppsala. Det är stort och en smart planlösning. Gillar att man direkt kan gå till restaurangen. Många parkeringsplatser och det finns tom verktyg att låna om man köper ett fynd som är monterat (och behöver monteras ned då det ska in i en bil). Alltid mycket fina erbjudanden och bra priser.
  • Peter M
    Peter M skrev om Ikea Uppsala
    Stor och fin butik med många parkeringar under tak. Hjälpsam personal och ett bra planlösning. Nästan något långt till maten men annars riktigt bra och billigt.
  • Anders E
    Anders E skrev om Ikea Uppsala
    Ack, detta bålverk av svensk imperialism i världen! Vad vore vår klena nation utan Ivar Kamprad? Nej, men allvarligt så är IKEA jättebra. Hälften av mina möbler kommer därifrån. Billigt är det också.
  • Johan B
    Johan B skrev om Ikea Uppsala
    Vad ska man säga? IKEA håller alltid standarden och som Sveriges näst största tar denna butik hem priset som Sveriges näst bästa butik. Mycket bra priser!
  • Martin T
    Martin T skrev om Ikea Uppsala
    Sveriges näst största IKEA har jag hört och man blir inte förvånad över det när man kliver in i butiken. Värt att åka dit även om man inte planerar att köpa något, definitivt en upplevelse.
  • Peter A
    Peter A skrev om Ikea Uppsala
    IKEA är IKEA och gör väl ingen besviken. Nya varuhuset är dock så stort att man hinner tröttna innan man kommer till pryttlarna.
  • Birgitta H
    Birgitta H skrev om Ikea Uppsala
    IKEA, varuhuset med oändliga möjligheter! Här finns allt för studentlyan och lite till! Piffa till köket med nya kastruller och fräscha till vardagsrummet med snygga möbler, behöver inte alls bli så dyrt!
  • Sofia N
    Sofia N skrev om Ikea Uppsala
    Världens bästa möbelaffär för studenter. Här finns allt och lite till och man måste inte bli ruinerad. Allt som behövs i lägenheten eller studentrummet finns här. Och nu är det dessutom dubbelt så stort!
  • Hanna G
    Hanna G skrev om Ikea Uppsala
    De har allt och har växt och blivit ännu större, ett grymt varuhus, med grym mat, där det mesta av mitt bohag är införskaffat. Åk dit oj du inte har varit där.
  • Madeleine N
    Madeleine N skrev om Ikea Uppsala
    Man kan ju inte rå för att man bara älskar Ikea. Och sen Uppsala fick ett nytt, fräscht och mys större varuhus har det bara blivit bättre. Stort plus för snabbkassorna och för trevlig personal. Riktigt duktiga inredare som dessutom ordnar föreläsningar då och då. Här kan jag spendera timmar!!
  • Jonna
    Jonna skrev om Ikea Uppsala
    IKEA har äntligen blivit större i Uppsala och är mycket bättre upplagd som butik nu. Bättre möbelvisningsavdelning, vilket är ett helt eget våningsplan. Resturangen är också grymt bra.
  • Nils T
    Nils T skrev om Ikea Uppsala
    Det nya IKEA har tre gånger så stor yta som det gamla, vilket naturligtvis är en klart märkbar utbyggnad! När man jobbat sig igenom hela kalaset och känner sig hungrig kan man belöna sig med korv à 5 kr, som förvisso inte smakar hallon, men mätt blir man. I övrigt är IKEA varken mer eller mindre än just IKEA.
  • Johan
    Johan skrev om Ikea Uppsala
    Suveränt. Gillar "nya" IKEA skarpt. Generösa ytor. Bra parkering under tak. Bra priser som vanligt.
  • Emma H
    Emma H skrev om Ikea Uppsala
    Ett helt nytt och fräscht IKEA, mycket större än det gamla, detta är både bra och dåligt eftersm det gamla var lätt att hitta i och bara bestod av ett plan. Men det är ju alltid kul med ett större ikea. IKEA är ett företag som man kan lita på. man vet vad man köper.
  • Kajsa R
    Kajsa R skrev om Ikea Uppsala
    Nya Ikea är stort! Jämfört med det gamla känns det som om det finns många fler varor. Varuhuset är fräscht och priserna är bra. Ligger kanske lite långt från centrum, bil är nästan ett måste.
  • Henrik A
    Henrik A skrev om Ikea Uppsala
    Sjukt mycket grejer. Lätt att gå vilse ;) Bra priser as always. Bra bemötande.
  • Joel K
    Joel K skrev om Ikea Uppsala
    Allting är lite större, lite bättre än det "gamla" IKEA. Även om det är större får man ändå inte känslan att det är "fööör stort" utan samma upplägg på allting. Prisvärt som alltid och alltid smarta och nytänkande produkter. Klockrent koncept, bra varuhus helt enkelt.
  • Natalie C
    Natalie C skrev om Ikea Uppsala
    IKEA has everything you could want for your room or house. It has a great layout and really nice furniture and household things. They also have a food section where you can buy cheap meat, pizzas and godis, and a restaurant so you can sit down and have lunch. It is easy to catch a bus there from the centre of Uppsala, and it is worth the short trip out.
  • Susanne L
    Susanne L skrev om Ikea Uppsala
    Ikea är ett företag som jag verkligen rekomenderar att besöka. Som nybliven student är jag oerhört tacksam för att ett företag som Ikea finns på marknaden. Det är oerhört billigt, men håller också en god kvalitet. Utbudet är också väldigt stort, det finns allt man kan önska sig till sitt hem. Att utbudet är så brett gör att man kan finna saker som förknippas med en själv, framhäver ens personlighet, vilket är väldigt viktigt för mig som konsument.
  • Josefine A
    Josefine A skrev om Ikea Uppsala
    Som student är Ikea är helt klart stället att besöka när man ska inreda sitt studentrum. Man kan lita på att Ikea säljer bra grejer till bra priser och behöver inte fundera så mycket mer kring att jaga det bästa priset - man har kommit rätt helt enkelt.
  • Malin L
    Malin L skrev om Ikea Uppsala
    Har hittills varit sveriges minsta ikea men håller nu på att bygga ut och bygga nytt så de skla bli skandnaviens största ikea. Lätt att hitta i med många genvägar för den som bara ska handla något litet, till exempel sugrör eller stearinljus. Helt klart bäst priser jämfört med andra möbelaffärer, bra för en fattig student!
  • Magnus P
    Magnus P skrev om Ikea Uppsala
    En mycket bra företag med bra service, kunnig personal, stort sortiment och bra priser. butiken i uppsala är dock inte lika bra som genomsnittet. Sortimentet är dåligt, lokalerna är bristfälliga och varuutlämningen som liggger 400m från butiken ger ofta upphov till långa köer.
  • Cecilia L
    Cecilia L skrev om Ikea Uppsala
    Ikea är en butik där du hittar allt du behöver i hemmet. Här hittar du t.o.m grejer du inte visste att du behövde. Att gå på ikea är inte som att gå i en vanlig butik. Det är en riktig upplevelse. Det är bra priser och lätt att handla.
  • Emil S
    Emil S skrev om Ikea Uppsala
    Som alla redan vet så är ikea en mycket komplett möbelaffär och jag vill bara instämma på det påståendet. Och nu håller de även på att utvidga Ikea så det blir ännu större och då kan man hoppas att det blir mindre trängels bland konservöppnarna.
  • Emma O
    Emma O skrev om Ikea Uppsala
    Riktigt bra möbelaffär som passar för alla. Finns både enkla och snygga möbler som passar till studentrummet men också liter mer prisvärda möbler som passar till familjehemmet. Smidigt och enkelt att handla där, finns oerhört mycket att välja mellen. Lätt att beställa även via internet och få hemkörning.
  • Anna L
    Anna L skrev om Ikea Uppsala
    IKEA som helhet är mycket bra. Trots deras låga priser har det väldigt bra kvalitet. IKEAs personal är trevliga och kunniga, de hjälper alltid till om man behöver hjälp. Personalen som finns ute på de olika "stationerna" i butiken kan hjälpa en inom speciella områden och hjälpa till med beställningar osv.
  • Elisabeth R
    Elisabeth R skrev om Ikea Uppsala
    Ikea är en underbar butik för stora och små. Ikea är inte bara en butik, när jag går till ikea i Boländerna så går jag inte bara till en butik utan det är en heldagsupplevelse med massa kul. De har inte bara möbler för inredning utan även massa andra saker som kan passa i mitt hem och i andras.
  • Ola S
    Ola S skrev om Ikea Uppsala
    Tyvärr en av de sämre IKEA-butikerna som jag besökt, känns väldigt trång, liten och lite som en storväxt person i för liten kostym. Innebär även att de inte alltid har allting hemma.
    Har en del trevliga presenationsmiljöer (vilket jag tycker är en av de viktigare delarna i en bra möbelbutik), men skulle varit fler, större och ännu trevligare.
    Förstår att de nu håller på och bygger ut den då det behövs - hoppas att allting blir kanon då.
  • Michael H
    Michael H skrev om Ikea Uppsala
    IKEA är som nog alla vid det här laget vet en riktigt bra butik som alla svenskar (och andra nationaliteter) besöker med jämna mellanrum. Detta IKEA har ett stort sortiment på de allra flesta plan och har även en smidig planlösning för hur man snabbt kan ta sig ut om man har handlat klart utan att gå förbi varenda Billy, Elsa eller Stina. De bygger även ut där för tillfället så det kan komma att bli flera nyheter där under året. Ät gärna lunch i deras resturang där de har stora tallrikar med köttbullar, mycket smidigt om man planerar att vara där under en heldag.
  • Kenny P
    Kenny P skrev om Ikea Uppsala
    Ikea är bra för studenten! Har mycket möbler och annat dylikt för ganska bra penning, kvaliteten får man dock för den summa man betalar men är du ny i Uppsala och ska börja inreda ditt rum så hittar du näst intill allt på Ikea, ett minus är dock att du måste vandra igenom hela butiken för att nå kassan, kan bli lite frustrerande om du glömt något i början på butiken.
  • Alex M
    Alex M skrev om Ikea Uppsala
    Hemsk affär men det är billigt. Man blir runtvisad som ett får och jag stör mig så jävla mycket på det. Vissa saker är dock ganska shyssta, har själv en bokhyllan Billy som är najs, valde den i körsbärsträ. Bastanta saker det där asså.
  • Nils T
    Nils T skrev om Ikea Uppsala
    Ett IKEA som de flesta andra där man kan leka kurragömma en hel dag om så vill. En och annan möbel, tallrik, sked eller filt finns ju också om man behöver. En korv för 5 spänn tackar man heller inte nej till. Den där Ingvar är duktig.
  • Louise A
    Louise A skrev om Ikea Uppsala
    IKEA har bra möbler till bra priser. Här finns trevlig personal och bra utbud av varor som passar för alla rum. Bra pilskyltning i golvet så det är lätt att följa vägen genom butiken utan att missa något.
  • Johanna
    Johanna skrev om Ikea Uppsala
    Detta möbelvaruhus har ju allt man skulle kunna tänka sig, allt ifrån soffor och skrivbord till servetter och blommor. IKEA har mycket bra priser med ett stort utbud. Trevlig personal, och butiken har många kassor vid mycket folk.
  • Karin S
    Karin S skrev om Ikea Uppsala
    IKEA har alltid bra grejer till bra priser. I Uppsala är varuhuset och utbudet dock ganska litet med tanke på stadens storlek. Borde utöka sortimentet med diskproppar som passar till alla sorters vaskar.
  • Birgitta H
    Birgitta H skrev om Ikea Uppsala
    Vad skulle en student göra utan Ikea? Här hittar man allt som den lilla eller stora studentlyan behöver. Strosa omkring bland möbler, tyger och lampor designade av Sveriges ledande formgivare och låt dig inspireras av de finurliga varunamnen! Då orken tryter och halva rundan är avklarad väntar en välsmakande restaurang. Tokiga tisdagar är att rekommendera!
  • erik h
    erik h skrev om Ikea Uppsala
    Ikea är nog den absolut bästa affärsidéen någonsin, genom att man får sätta ihop sina möbler själv så får de ner kostnaderna till ett någorlunda humant pris, dock tyvärr så är inte utbudet så stort och det vart man än går så ser man att de har varit på ikea och handlat, så det blir inte direkt unika möbler.
  • ebba w
    ebba w skrev om Ikea Uppsala
    Bra ställe där det går att hitta allt för ditt hem! Har allt från köksartiklar till badrumsgrejer, vardagsrumsgrejer, gardiner. Stora luftiga lokaler. Kan dock ibland vara en hel del folk där. Många kassor så det går oftast relativt snabbt att komme till kassan
  • Julia N
    Julia N skrev om Ikea Uppsala
    Ett litet men bra ikea som snart kommer att bli större.
  • Alexandra L
    Alexandra L skrev om Ikea Uppsala
    Billiga möbler och trevlig personal. Synd att det ligger så långt ut. Har hänt att man cyckat dit och handlar lite små saker, till exempel två matlådot och en diskborste. Skulle bli fler spontanbesök om det i alla fall låg på rimligt cyckelavstånd från stan.
  • Magnus E
    Magnus E skrev om Ikea Uppsala
    Moderna livet och levnadsstandarden i ett företag. Allt är smidigt och fungerar som man skulle förvänta sig.
  • Mattias T
    Mattias T skrev om Ikea Uppsala
    När vi ändå skulle köpa ny badrumsinredning tänkte vi att vi kunde fixa ett återköp på en liten mojäng vi inte behövde. Väl inne på Byten & återköp ser vi en skylt där det står att vi inte skulle behöva vänta mer än 9 minuter. Typ 30 minuter senare var det vår tur. Maken till långsam service har jag aldrig sett, det var verkligen inte många före oss. Det var kanske 5 kunder inklusive oss i kön och de hade två mottagningsdiskar, typ en för byten och en för återköp. Suck! När vi kom hem hade vi dessutom fått betala för ett badrumsskåp för mycket, så nu måste vi till samma ställe igen.
    Peter Ä gillar detta

Rapsgatan 3, 753 23 Uppsala