Implementa Sol AB

Implementa Sol AB

Hos oss på Implementa Sol AB hittar du prisvärda skräddarsydda lösningar inom solenergi, solel, solceller och solpaneler. Vi installerar både till företag och privatpersoner på lantbruk, industri och hästgårdar samt villor. Vi kan bistå med tips och råd om vilka produkter som passar dig och det energibehov du har.

Vi har arbetat med solelinstallationer sedan 2014 och är certifierade inom solelinstallation och självklart medlem i branschorganisationen Svensk Solenergi. Våra duktiga säljare har mer än 5 års erfarenhet av försäljning/projektering.

Vill du veta mer? Kontakta oss via mejl eller telefon, eller besök oss i vår butik på Traversvägen i Staffanstorp. Varmt välkommen!

Läs vad 49 kunder tycker om Implementa Sol AB 2

2021-01-19
    Solceller Inkl. Installation. Trevlig o kunnig personal. Förväntningarna uppfylldes. Snygg installation, sedan hoppas vi på en solig vår och sommar för att få glädje av vår installation.
    2021-01-19
    Jag begärde in 5 offert förslag och 4 anbudsgivare lämnade bara offert på mail utan platsbesök.
    Implementa genomförde kundbesök för måttagning, förslag på kabeldragning och informerade om vad jag borde plocka undan inför leveransen.
    De andra 4 solcells leverantörerna kunde inte informera om vilka underentreprenörer som skulle montera, om dessa var svenska eller kom från annat EU-land.
    Så svaret var enkelt: Implementa Sol AB erhöll uppdraget
    2020-11-12
    Vi fick uppsatt en solcellsanläggning på vårt tak. Vi är mycket nöjda med Erik Englerts bemötande från första kontakten ang offert och genom hela processen. Det enda negativa som vi upplevde, var att montörerna var lite slarviga och skadade några takpannor.
    Hej Per! Tack för din input. Ja, det var verkligen oturligt att det gick sönder flera takpannor. Det är inte ovanligt att 1-2 st kan gå sönder under en normal installation. Vi byter alltid ut takpannor som går sönder eller som vi upptäcker är skadade. De pannor som skadades på ditt tak byttes givetvis ut. Implementa Sol AB
    2020-11-09
    Solpaneler, bra bemötande från offertförfrågan till installation och utförande. Trevlig personal. Mina förväntningar uppfylldes till fullo.
    2020-11-09
    Solcellsanläggning
    Normalt bra bemötande. gav alternativa lösningar som vissa andra inte hade. Vi ville ha en anläggning som inte var låst i ett system utan mer flexibelt. Bra elektriker och personal. Utförlig information om anläggningen och dess delar.
    2020-09-03
    Installation
    Driftsättning
    Fungerade bra
    2020-08-06
    Mycket proffsigt arbete och bemötande. Vi är mycket nöjda.
    2020-08-06
    Installerade solpaneler från Implementa. Systemet fungerar perfekt och det är otroligt professionellt installerat. En sak jag speciellt gillade var den noggranna genomgången de hade med oss i samband med offert. Inget annat företag gjorde en så detaljerad offert. Fick mig att känna att de visste vad de installerade. Bra pris!
    2020-05-14
    Ett bra bemötande med bra info om hur anläggningen skulle se ut o fungera. En tidplan som i stort sett fungerade. Vi behövde ej spendera någon nämnvärd tid i arbetet. De levde absolut upp till våra förväntningar.
    2020-05-13
    Superbra service, bra information, mycket hjälpsamma.
    Helt OK priser också, vad jag kunde se när jag jämförde.

Speciellt skönt när det är inom ett område man inte behärskar till 100%.

Kommer använda dem igen om jag har samma behov!
    2020-05-12
    Med ett proffsigt och engagerat bemötande från offert till beställning och genomförande, är vi nu mycket nöjda med vår solcellsanläggning som Implementa Sol har levererat.
    2020-04-16
    Solpaneler på plats och levererar helt enligt plan. Implementa har gjort ett fantastiskt jobb. På några dagar monterades paneler och eldragning. Snyggt, noggrant och trevlig personal, kan inte bli bättre.
    2020-01-27
    Snabba svar, vänligt bemötande och bra pris!
    2020-01-24
    Har investerat i solpaneler och har blivet mycket proffsigt och vänligt bemött. Allt med installation, montage m.m. har flutit mycket bra, all har fungerat hittills, nu skall det mycket spännande att se hur mycket dom kan producera när vädret blir bättre. Hade inga speciella förväntningar, men hade jag haft några så skulle dom varit uppfyllda med råge.
    Kan bara rekommendera Implementa Sol AB
    2019-11-24
    Snygg och smidig installation. Nu väntar jag bara på mer sol än vad November bjudit på
    2019-10-30
    Solceller. Väldigt bra bemött och företaget levde upp till mina förväntningar. På grund av årstiden, så har mina solceller ännu inte levererat maximalt, men jag ser med förtröstan fram emot våren.
    2019-08-15
    Solcellsanläggning byggd i tid och med bra respons från företaget på frågor och önskemål.
    2019-08-12
    Köp av splcellsanläggning om 22,1 kW, komplett installerad och igångkörd.
    Implementa har levt uoo ned råge våra förväntningar från inledande dsikussioner, planering och slutförande.
    Per Hellbotg
    Ordf i HSB Brf Linden i Ystad
    2019-07-12
    Solceller på billatak.Proffsigt bemötande, upplägg. Samordning av alla underleverantörer brast något.Förväntningar uppfyllda till ett aningen högt pris.
    Nöjd
    2019-05-22
    Bra service från första hembesök till slutbesiktning. Effektiv installation som bara tog några dagar.
    2019-05-22
    Jag har beställt installation av solceller.
    Representanten som bor granne med oss har varit mycket hjälpsam och kunnig. Speciellt att man hela tiden fick information om vad som pågick och inga diskussioner om pengar eller problem.
    Sammanfattningsvis utmärkt genomförd entreprenad.
    2019-04-24
    köpt solceller , jag fick ett väl bemötande och upplevde att med
    VD n i spetsen var mycket kunniga och visste vad man pratade
    om.
    2019-04-23
    Solceller
    Mycket trevlig första kontakt
    Bra offert med massvis med information
    Om den tänkta anläggningen
    Bra kommunikation om Monterings tid
    Snabb montering och uppstart
    2019-04-23
    valet av leverantör hängde mycket på det personliga sättet som man blev bemött på och han inte trycka en massa utan gjorde det efter behovet och optimerade anläggningen.

= det blev en trevlig affär
  • 2019-01-29
    Köpt solpaneler. Allt fungerar bra och vi är jättenöjda.
    2019-01-15
    41 solpaneler i en nyinstallation

Bra bemötande

Det ser bra ut, men ännu inte bevisad leveransförmåga

Följer med intresse okat anal ljusa timmar
    2019-01-11
    Jättenöjd dom gjorde vad dom lovade. Nära och bra
  • Jan C
    2018-12-21
    Hej!

Jag har köpt en solanläggning av implementa Sol AB
    Projekteringen, bra jobb av Erik.
    Uppsättningen av paneler, smidigt o bra.
    Installation o igångsättningen oxå smidigt.
    Bra kontakt med Erik under resans gång.
    Med andra ord, jag har haft bra kontakt med
    o Implementa Sol AB
    Jag kan verkligen rekommendera Implementa Sol AB

Mvh Jan Carlsson
  • Mendo D
    2018-12-15
    Köpte solcellsanläggning på ca 8.000 kW.
    De monterde upp det hela snabbt, smidigt och väldigt proffsigt.
    Att köra igång det hela var en fröjd även då just den dagen var halvmulet så såg man produktionen som togs till nytta i huset. Har efter en veckas drift, trots att solen för det mesta lyst med sin frånvaro ändå producerat motsvarande en vinterdags förbrukning, 30 kW.
    Ser fram emot många, många soliga dagar
    2018-10-04
    Solceller. Bra bemötande och uppfyller förväntningar.
    2018-08-12
    Vi har köpt solpaneler till vårt hus för att bli mikroproducent av el och bidra till en grön omställning. Samtidigt som vi sänker våra egna elkostnader.
    Vi har blivit väl bemötta av företaget och installationen har skett på ett proffesionellt sätt.
    Våra förväntningar har hittills uppfyllts och vi är mycket nöjda.
    Vi rekommenderar gärna företaget till andra villaägare som planerar att installera solpaneler.
    2018-07-31
    Jag köpte en installation av solceller på 36 kvadratmeter. Företaget hjälpte till att räkna ut hur min takyta skulle utnyttjas maximalt. De såg även till att solcellerna och växelriktaren höll hög klass. När vi väl valt att installera våra solceller gick det snabbt att få upp dem och igångsättandet flöt på bra. Samarbetet mellan de olika yrkesgrupper som var involverade fungerade också bra.
    Hade vi några frågor var det bara att höra av sig, antingen via mail eller telefon.
  • Stefan P
    2018-07-31
    Köpte solcellsmoduler inkl. montering. Bra bemötande, tydligt att de vill ha nöjda kunder och är tillmötesgående och hjälpsamma. Slutresultatet blev mycket bra och vi är nöjda kunder!
  • Rolf W
    2018-07-29
    38 m2 solceller.
    Ett behjärtansföretag, som tar hand om sina kunder på ett utomordentligt sätt.
    All förväntningar uppfyllda till fullo!
    Ett företag man verkligen kan rekommendera, som solcellsleverantör. Hade jag varit yngre hade jag sökt jobb hos dem, för "serviceminded", som jag är, hade jag passat in som medarbetare i det företaget!
    2018-06-01
    53,6 kvm solceller monterat på tak med eternitplattor. Företaget har ett trevligt bemötande samt är de måna om att det blir som kunden vill ha det.
    Företaget levde upp till mina förväntningar.
    2018-05-16
    Köpt solpaneler och installation av dessa.
    2017-11-27
    Tevligt och korrekt bemötande!
    2017-11-26
    Fick bra hjälp med allt från projektering, simulering och installation. Anläggningen har snurrat utan problem sedan start. Hade ett par mindre anmärkningar efter installationen, dessa fick jag åtgärdade utan problem. Kan rekomenderas.
  • Christina L
    2017-11-24
    Jag har benyttat mig av Implementa för att införskaffa en solpanel till min kolonistuga. Jag har fått ett fantastiskt bemötande och en väldigt bra och personlig service, då det var första gången jag hade något med den här slags produkt. Det har varit många frågor och jag har alltid kännt mig väl behandlad.
    2017-11-24
    Mycket bra och jordnära service. Rekommenderas varmt.
    OK
    Slow feed back on purchase

Low degree of suppot when inverter broke down

Now is the system is working ok

/ ND
    2017-11-24
    Implementa Hebe var från första frågor kring en offert, genom leverans och efter uppstart av anläggningen otroligt proffsiga och väldigt hjälpsamma. Hela arbetet gick lätt och smidigt trots flera fördröjningar från oss pga bygglov och andra tillstånd. Samarbetet med övriga byggare på plats sköttes jättebra och även efter anläggningen tagits i drift har de vid flera tillfällen kontaktat oss för att se till att allt funkar.
    2017-11-23
    Vi har fått hjälp med installation av solpaneler av Margareta Krook på Implimenta AB och vi är otroligt nöjda med hennes vänliga, proffsiga och hjälpsamma sätt. Panelerna fungerar perfekt och alla installationer är fantastiska. Vår upplevelse av Implimenta AB och Margareta Krook gör att vi på alla sätt kan rekommendera detta företag.
  • 2017-11-22
    Proffsigt, snabbt och elegant genomförande av Solpanelanläggning.
    2017-11-22
    Köp av solceller och installation av dessa.

God återkoppling
    Löser problem
    Några problem med leveranser och kanske något stelbent paragrafrytteri (Hur skenor ska monteras etc), men saker och ting levererades och när det blev fel kompenserades felen
    Bra med uppföljning efter installation
  • Barbro L
    2017-11-22
    Hej!
    Jag är 83 år och ser dåligt,men jag är verkligen mycket glad över att jag har solcellspaneler på taket tack vare mitt engagemang för Implementa Hebe när dom "knoppades av" från universitetet och blev aktivt företag. Jag fick fin kontakt med den kvinnliga chefen och sedan även med de som kom och installerade panelerna. Jag försökte få resten av ägarna i samfälligheten här att nappa också genom att hålla dem informerade. De var mycket intresserade - Men tyvärr var det ingen av de övriga som tog kontakt med Implementa hebe. Det var på min 80-årsdag som hopkopplingen med elen gjordes här med 3 herrar från Göteborgs Energi. Jag hade då och fortfarande Jämtkraft som el-leverantör till mig och överskott härifrån förmedlas av Gbg Energi till Jämtkraft och det har fungerat helt bra.
    Hoppas nu att fler i allt högre takt installerar solcellspaneler så vi i någon mån kan minska uppvärmningen av vår jord.
    Sänd en varm hälsning till Inplementa Hebes personal från mig och varm tack skall även ni ha för denna kontakt.
  • 2017-11-22
    Bra bemötande och bra med att hålla tiderna för installation m.m.
    Mindre bra att del av utrustningen (växelriktaren) inte motsvarar vad man kan förvänta sig och att det inte enl. uppgift från Implementa inte går att göra något åt.

Vi har köpt "nyckelfärdig" utrustning, dvs solceller, motering av dessa inkl. el-arbete.
  • 2017-11-22
    Hej till alla det berör/

Loggan ser för barnslig ut, vill man något seriöst med bolaget, får man annonsera och sköta det bättre, och inte bara, använda börsen som en kassako för höga löneuttag.
    Marknaden för sol-el exploderar, men företaget går i stå, på grund av höga ambitioner men dålig ledning.
    Skärp er.
    Jag väntar ännu på utdelning på mina aktier i bolaget.
    Vänligen
    Bertil
    Tack för din åsikt. Den är viktig för oss. Ett utmärkt tillfälle att framföra synpunkter och förbättringar är på företagets bolagsstämmor till vilka du som aktieägare är varmt välkommen. Implementa Sol AB