Implementa Sol AB

Odarslövsvägen 50, 224 82 Lund — Visa karta

Hos oss på Implementa Sol AB kan du hitta massor av innovativa lösningar inom solenergi, solel, solceller och solpaneler. Vi säljer våra produkter både till företag och privatpersoner för villor, lantbruk, industri och hästgårdar. Vi kan bistå med tips och råd om vilka produkter som passar dig och det energibehov du har.

Vi är certifierade inom solelsinstallation och självklart medlem i branschorganisationen Svensk Solenergi. Vill du veta mer? Kontakta oss via mejl eller telefon, eller besök någon av alla våra solcellsmässor runtom i södra Sverige. Varmt välkommen!
Mån-Tis: 11:00-14:00
Ons: 11:00-17:00
Tor-Fre: 11:00-14:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 34 kunder tycker om Implementa Sol AB

• 2019-11-24

Bengt J skrev om Implementa Sol AB
    Snygg och smidig installation. Nu väntar jag bara på mer sol än vad November bjudit på Läs mer
  • 2019-10-30

Åsa N skrev om Implementa Sol AB
    Solceller. Väldigt bra bemött och företaget levde upp till mina förväntningar. På grund av årstiden, så har mina solceller ännu inte levererat maximalt, men jag ser med förtröstan fram emot våren. Läs mer
  • 2019-08-15

Henrik E skrev om Implementa Sol AB
    Solcellsanläggning byggd i tid och med bra respons från företaget på frågor och önskemål. Läs mer
  • 2019-08-12

Per H skrev om Implementa Sol AB
    Köp av splcellsanläggning om 22,1 kW, komplett installerad och igångkörd.
    Implementa har levt uoo ned råge våra förväntningar från inledande dsikussioner, planering och slutförande.
    Per Hellbotg
    Ordf i HSB Brf Linden i Ystad Läs mer
  • 2019-07-12

Christian I skrev om Implementa Sol AB
    Solceller på billatak.Proffsigt bemötande, upplägg. Samordning av alla underleverantörer brast något.Förväntningar uppfyllda till ett aningen högt pris.
    Nöjd Läs mer
  • 2019-05-22

Björn W skrev om Implementa Sol AB
    Bra service från första hembesök till slutbesiktning. Effektiv installation som bara tog några dagar. Läs mer
  • 2019-05-22

Göran M skrev om Implementa Sol AB
    Jag har beställt installation av solceller.
    Representanten som bor granne med oss har varit mycket hjälpsam och kunnig. Speciellt att man hela tiden fick information om vad som pågick och inga diskussioner om pengar eller problem.
    Sammanfattningsvis utmärkt genomförd entreprenad. Läs mer
  • 2019-04-24

Bengt-åke A skrev om Implementa Sol AB
    köpt solceller , jag fick ett väl bemötande och upplevde att med
    VD n i spetsen var mycket kunniga och visste vad man pratade
    om. Läs mer
  • 2019-04-23

Rolf T skrev om Implementa Sol AB
    Solceller
    Mycket trevlig första kontakt
    Bra offert med massvis med information
    Om den tänkta anläggningen
    Bra kommunikation om Monterings tid
    Snabb montering och uppstart Läs mer
  • 2019-04-23

Christian R skrev om Implementa Sol AB
    valet av leverantör hängde mycket på det personliga sättet som man blev bemött på och han inte trycka en massa utan gjorde det efter behovet och optimerade anläggningen.

= det blev en trevlig affär Läs mer
  • Richard Och Marie Y

2019-01-29

Richard Och Marie Y skrev om Implementa Sol AB
    Köpt solpaneler. Allt fungerar bra och vi är jättenöjda. Läs mer
  • 2019-01-15

Börje S skrev om Implementa Sol AB
    41 solpaneler i en nyinstallation

Bra bemötande

Det ser bra ut, men ännu inte bevisad leveransförmåga

Följer med intresse okat anal ljusa timmar Läs mer
  • 2019-01-11

Jan Rune N skrev om Implementa Sol AB
    Jättenöjd dom gjorde vad dom lovade. Nära och bra Läs mer
  • Jan C

2018-12-21

Jan C skrev om Implementa Sol AB
    Hej!

Jag har köpt en solanläggning av implementa Sol AB
    Projekteringen, bra jobb av Erik.
    Uppsättningen av paneler, smidigt o bra.
    Installation o igångsättningen oxå smidigt.
    Bra kontakt med Erik under resans gång.
    Med andra ord, jag har haft bra kontakt med
    o Implementa Sol AB
    Jag kan verkligen rekommendera Implementa Sol AB

Mvh Jan Carlsson Läs mer
  • Mendo D

2018-12-15

Mendo D skrev om Implementa Sol AB
    Köpte solcellsanläggning på ca 8.000 kW.
    De monterde upp det hela snabbt, smidigt och väldigt proffsigt.
    Att köra igång det hela var en fröjd även då just den dagen var halvmulet så såg man produktionen som togs till nytta i huset. Har efter en veckas drift, trots att solen för det mesta lyst med sin frånvaro ändå producerat motsvarande en vinterdags förbrukning, 30 kW.
    Ser fram emot många, många soliga dagar Läs mer
  • 2018-10-04

Mårten K skrev om Implementa Sol AB
    Solceller. Bra bemötande och uppfyller förväntningar. Läs mer
  • 2018-08-12

Christer F skrev om Implementa Sol AB
    Vi har köpt solpaneler till vårt hus för att bli mikroproducent av el och bidra till en grön omställning. Samtidigt som vi sänker våra egna elkostnader.
    Vi har blivit väl bemötta av företaget och installationen har skett på ett proffesionellt sätt.
    Våra förväntningar har hittills uppfyllts och vi är mycket nöjda.
    Vi rekommenderar gärna företaget till andra villaägare som planerar att installera solpaneler. Läs mer
  • 2018-07-31

Johan S skrev om Implementa Sol AB
    Jag köpte en installation av solceller på 36 kvadratmeter. Företaget hjälpte till att räkna ut hur min takyta skulle utnyttjas maximalt. De såg även till att solcellerna och växelriktaren höll hög klass. När vi väl valt att installera våra solceller gick det snabbt att få upp dem och igångsättandet flöt på bra. Samarbetet mellan de olika yrkesgrupper som var involverade fungerade också bra.
    Hade vi några frågor var det bara att höra av sig, antingen via mail eller telefon. Läs mer
  • Stefan P

2018-07-31

Stefan P skrev om Implementa Sol AB
    Köpte solcellsmoduler inkl. montering. Bra bemötande, tydligt att de vill ha nöjda kunder och är tillmötesgående och hjälpsamma. Slutresultatet blev mycket bra och vi är nöjda kunder! Läs mer
  • Rolf W

2018-07-29

Rolf W skrev om Implementa Sol AB
    38 m2 solceller.
    Ett behjärtansföretag, som tar hand om sina kunder på ett utomordentligt sätt.
    All förväntningar uppfyllda till fullo!
    Ett företag man verkligen kan rekommendera, som solcellsleverantör. Hade jag varit yngre hade jag sökt jobb hos dem, för "serviceminded", som jag är, hade jag passat in som medarbetare i det företaget! Läs mer
  • 2018-06-01

Paul S skrev om Implementa Sol AB
    53,6 kvm solceller monterat på tak med eternitplattor. Företaget har ett trevligt bemötande samt är de måna om att det blir som kunden vill ha det.
    Företaget levde upp till mina förväntningar. Läs mer
  • 2018-05-16

Johnie A skrev om Implementa Sol AB
    Köpt solpaneler och installation av dessa. Läs mer
  • 2017-11-27

Niklas K skrev om Implementa Sol AB
    Tevligt och korrekt bemötande! Läs mer
  • 2017-11-26

niklas j skrev om Implementa Sol AB
    Fick bra hjälp med allt från projektering, simulering och installation. Anläggningen har snurrat utan problem sedan start. Hade ett par mindre anmärkningar efter installationen, dessa fick jag åtgärdade utan problem. Kan rekomenderas. Läs mer
  • Christina L

2017-11-24

Christina L skrev om Implementa Sol AB
    Jag har benyttat mig av Implementa för att införskaffa en solpanel till min kolonistuga. Jag har fått ett fantastiskt bemötande och en väldigt bra och personlig service, då det var första gången jag hade något med den här slags produkt. Det har varit många frågor och jag har alltid kännt mig väl behandlad. Läs mer

Cristian S skrev om Implementa Sol AB
    Mycket bra och jordnära service. Rekommenderas varmt. Läs mer

Niels D skrev om Implementa Sol AB
    OK
    Slow feed back on purchase

Low degree of suppot when inverter broke down

Now is the system is working ok

/ ND Läs mer

Kristin A skrev om Implementa Sol AB
    Implementa Hebe var från första frågor kring en offert, genom leverans och efter uppstart av anläggningen otroligt proffsiga och väldigt hjälpsamma. Hela arbetet gick lätt och smidigt trots flera fördröjningar från oss pga bygglov och andra tillstånd. Samarbetet med övriga byggare på plats sköttes jättebra och även efter anläggningen tagits i drift har de vid flera tillfällen kontaktat oss för att se till att allt funkar. Läs mer
  • 2017-11-23

Helena E skrev om Implementa Sol AB
    Vi har fått hjälp med installation av solpaneler av Margareta Krook på Implimenta AB och vi är otroligt nöjda med hennes vänliga, proffsiga och hjälpsamma sätt. Panelerna fungerar perfekt och alla installationer är fantastiska. Vår upplevelse av Implimenta AB och Margareta Krook gör att vi på alla sätt kan rekommendera detta företag. Läs mer

Andreas O Maria E skrev om Implementa Sol AB
    Proffsigt, snabbt och elegant genomförande av Solpanelanläggning. Läs mer

Fredrik F skrev om Implementa Sol AB
    Köp av solceller och installation av dessa.

God återkoppling
    Löser problem
    Några problem med leveranser och kanske något stelbent paragrafrytteri (Hur skenor ska monteras etc), men saker och ting levererades och när det blev fel kompenserades felen
    Bra med uppföljning efter installation Läs mer
  • Barbro L

2017-11-22

Barbro L skrev om Implementa Sol AB
    Hej!
    Jag är 83 år och ser dåligt,men jag är verkligen mycket glad över att jag har solcellspaneler på taket tack vare mitt engagemang för Implementa Hebe när dom "knoppades av" från universitetet och blev aktivt företag. Jag fick fin kontakt med den kvinnliga chefen och sedan även med de som kom och installerade panelerna. Jag försökte få resten av ägarna i samfälligheten här att nappa också genom att hålla dem informerade. De var mycket intresserade - Men tyvärr var det ingen av de övriga som tog kontakt med Implementa hebe. Det var på min 80-årsdag som hopkopplingen med elen gjordes här med 3 herrar från Göteborgs Energi. Jag hade då och fortfarande Jämtkraft som el-leverantör till mig och överskott härifrån förmedlas av Gbg Energi till Jämtkraft och det har fungerat helt bra.
    Hoppas nu att fler i allt högre takt installerar solcellspaneler så vi i någon mån kan minska uppvärmningen av vår jord.
    Sänd en varm hälsning till Inplementa Hebes personal från mig och varm tack skall även ni ha för denna kontakt. Läs mer

Hans Och Annika E skrev om Implementa Sol AB
    Bra bemötande och bra med att hålla tiderna för installation m.m.
    Mindre bra att del av utrustningen (växelriktaren) inte motsvarar vad man kan förvänta sig och att det inte enl. uppgift från Implementa inte går att göra något åt.

Vi har köpt "nyckelfärdig" utrustning, dvs solceller, motering av dessa inkl. el-arbete. Läs mer

Bertil Hansén H skrev om Implementa Sol AB
    Hej till alla det berör/

Loggan ser för barnslig ut, vill man något seriöst med bolaget, får man annonsera och sköta det bättre, och inte bara, använda börsen som en kassako för höga löneuttag.
    Marknaden för sol-el exploderar, men företaget går i stå, på grund av höga ambitioner men dålig ledning.
    Skärp er.
    Jag väntar ännu på utdelning på mina aktier i bolaget.
    Vänligen
    Bertil Läs mer
    2017-11-24 Margareta K svarar Bertil Hansén H
    Tack för din åsikt. Den är viktig för oss. Ett utmärkt tillfälle att framföra synpunkter och förbättringar är på företagets bolagsstämmor till vilka du som aktieägare är varmt välkommen.

Odarslövsvägen 50, 224 82 Lund