Klockarebolagets Begravningsbyrå AB

Klockarebolagets Begravningsbyrå AB

www.klockarebolaget.se
  • BadgeFiveYears

En av livets mest omvälvande händelser är att mista någon som står en nära. Det är mycket som ska ordnas samtidigt och lätt att känna sig förvirrad. Det är då vi på Klockarebolagets Begravningsbyrå finns där. Vi hjälper dig att uppfylla alla önskemål inför begravningen så att ni alla får en fin och minnesvärd stund. Vi är Sveriges...

77 omdömen om Klockarebolagets Begravningsbyrå AB

Sedan starten hos Reco 2017

Janne G
Skrev om Klockarebolagets Begravningsbyrå AB

Vi har fått väldigt fin hjälp och bemötande av Klockarebolaget ända sen vi klev innanför dörren hos dem första gången. De är mycket hjälpsamma och kännande, och noggranna med alla detaljer. Kan varmt rekommendera dem när ni behöver hjälp med begravning och allt runtomkring, jag ger dem högsta betyg.

Carolina W
Skrev om Klockarebolagets Begravningsbyrå AB

Jonas är väldigt lyhörd och tillmötesgående. Jag är oerhört tacksam för all hjälp med allt och hur fin min pappas begravning blev. Tusen Tack! 🙏

Eva H
Skrev om Klockarebolagets Begravningsbyrå AB

Professionellt, lugnt och värdigt!

Caroline J
Skrev om Klockarebolagets Begravningsbyrå AB

Trevligt och professionellt bemötande hela vägen från första kontakt.

Gerd S
Skrev om Klockarebolagets Begravningsbyrå AB

Ett vänligt och varmt bemötande, det bidrog till att det var lätt att prata och framföra sitt budskap. Genom vänner kände jag till Klockarebolagets Begravningsbyrå, och förväntningarna var helt emotsedda. Kände mig helt trygg med Clas Waerner med goda samtal.. Begravningsakt i Oscars kyrka med samling efteråt,. Kistblommor från Hedbergs. ACTOR Juristfirma

Björn R
Skrev om Klockarebolagets Begravningsbyrå AB

Jättebra bemötande, trygghet,, kunnig och trevlig personal

Carin G
Skrev om Klockarebolagets Begravningsbyrå AB

Jag och min syster är synnerligen nöjda med Klockarebolagets Begravningsbyrå när det gäller arrangemang och planering inför begravning av vår mamma Inger Munkhammar. Ett fantastiskt fint bemötande, och ett lugnt och fint sätt att förklara och beskriva själva ceremonin och annat som måste ombesörjas. Jag hade fått rekommendation att kontakta Klockarebolagets Begravningsbyrå. och det var en rekommendation som vi helt och hållet håller med om och kommer att föra vidare. Vänligen / Carin Gross

Marie Louise S
Skrev om Klockarebolagets Begravningsbyrå AB

Lyhörda, respektfulla, ödmjuka och proffesionellta

Rikard K
Skrev om Klockarebolagets Begravningsbyrå AB

Jag har använt mig av klockar bolaget 2 gånger och alltid bemöts med service och omändertagande samt utfört mina önskemål till punkt och pricka. Jag har köpt kistor blommor samt blomster arrangemang. Haft egen stund med mina kära föräldrar som de ordnat med. Mina omdömen kan bara bli fem av fem. Mvh Rikard

Monica H
Skrev om Klockarebolagets Begravningsbyrå AB

Klockarebolaget bemötte oss på ett varmt och personligt sätt, som hjälpte oss mycket i vår sorg. Vi förväntade oss professionell hjälp med allt som händer vid ett dödsfall. Klockarebolaget hjälpte oss och förstod vår situation och tog hand om allt som ingår i begravning, sammankomst och dödsbohjälp.

Åke H
Skrev om Klockarebolagets Begravningsbyrå AB

Jag är mycket nöld med det bemötande jag fick av Klockarebolagets personal. Vänlighet, ödmjukhet, omtanke och korrekthet är ord som stämmer väl med de samtal vi hade kring begravningens organisering. Mycket lätt att få kontakt och tid för det första besöket. Lätt att få svar på efterföljande frågor. och ta del av råd. Begravningen blev mycket vacker och värdig vilket bekräftades av de inbjudna . Jag är mycket tacksam för det arbete som Klockarebolagets personal i Bromma utförde och kan varmt rekommendera begravningsbyrån till andra vänner som jag känner. Vänligen Åke Hultqvist

Kristina H
Skrev om Klockarebolagets Begravningsbyrå AB

Vi fick ett fint bemötande och omhändertagande av Jonas. Proffsigt, inkännande och tydligt. Snabbt bemötande och återkoppling. Tack vare samarbetet med Klockarbolaget blev begravningen den bästa tänkbara. Jag kan verkligen rekommendera Klockarbolaget!

Catharina S
Skrev om Klockarebolagets Begravningsbyrå AB

Vi fick ett mycket fint bemötande - medkännande och professionellt. Jonas var mycket stöttande och tillmötesgående genom hela processen, lyssnade på våra önskemål och gav råd, samt planerade och hanterade allt runt begravningen. Alltsammans fungerade utmärkt och begravningen med minnesstund blev stämningsfull, vacker och minnesvärd. Har mycket högt förtroende för Klockarebolaget Brommaplan, som vi nu anlitat två gånger och båda gångerna känt att vi var i trygga händer i sorgen. Kan varmt rekommendera.

Anders J
Skrev om Klockarebolagets Begravningsbyrå AB

Vi fick den bästa hjälp och stöd vi kunde få. Alltid vänligt, okonstlat och förutseende. Vi skulle absolut välja Klockarebolagets Begravningsbyrå igen. Jonas är en klippa!

Madeleine B
Skrev om Klockarebolagets Begravningsbyrå AB

Mycket nöjd med val av begravningsbyrå, Mycket väl bemött och stöttande genom hela processen och vår stora sorg. Kan verkligen rekommendera Klockarbolaget.

Birgitta E
Skrev om Klockarebolagets Begravningsbyrå AB

Vår familj blev från början mycket medkännande och professionellt bemötta. Vår kontakt Jonas var så kunnig och ledde oss genom allt det svåra. Begravningen blev precis som vi hade önskat! Birgitta

Magnus E
Skrev om Klockarebolagets Begravningsbyrå AB

Ett föredöme i alla avseenden.

Agneta W
Skrev om Klockarebolagets Begravningsbyrå AB

Allt sköttes av klockarbolaget på ett utmärkt sätt. Jag och övriga i familjen är mycket nöjda.

Hans L
Skrev om Klockarebolagets Begravningsbyrå AB

Brommaplan:Vänligt, personligt och proffsigt bemötande. Genomsyrade hela processen från första telefonkontakten till begravningen. Bra kontakter med musiker och andra tjänsteleverantörer. Begravningen blev precis så vacker, stämningsfull och värdig som vi hoppades på. Vi kan varmt rekommendera Jonas och hans kollegor.

Bertil Å
Skrev om Klockarebolagets Begravningsbyrå AB

Vänligt och respektfullt bemötande. Underbar hjälp i en svår situation. Lyssnade in önskemål och föreslog professionellt och vänligt. Utmärkt resultat. Mitt ärende gällde begravning.

Kenneth P
Skrev om Klockarebolagets Begravningsbyrå AB

Jag med dotter blev bemöta med stor respekt och vördnad. Klockarbolagets Begravningsbyrå överträffade även våra högt ställda förväntningar, löste villigt alla oklarheter och var ytterst lyhörda för våra önskemål. De lyckades göra begravningen av min hustru till en mycket vacker och minnesvärd akt

Maria A
Skrev om Klockarebolagets Begravningsbyrå AB

Fin service och personligt och empatiskt engagemang. Lyssnande och lugn personal. Vi är mycket nöjda och tacksamma. Mvh. Maria o David

Monika W
Skrev om Klockarebolagets Begravningsbyrå AB

Vår handläggare: mycket lugn, trevlig, kunnig. Vi fick mycket bra information och råd inför ALLT vi ska gå igenom nu och senare STORT TACK:)

Stefan H
Skrev om Klockarebolagets Begravningsbyrå AB

Att anlita ett gediget och erfaret företag gentemot nutidens internetaktörer har sina fördelar. Som så många andra blev vi rekommenderade Klockarebolaget. Det dröjde inte mer än till första samtalet att inse varför. Det svåraste av alla samtal, mitt i den tyngsta sorgen, att förlora sitt eget barn, där orden stakar sig och man har svårt att uttrycka sig, blev mottagandet det varmaste och mest empatiska. Förmågan att känna av situationen och vara en medmänniska och stöd när man som mest behövde det, kändes tryggt...

Emelie F
Skrev om Klockarebolagets Begravningsbyrå AB

Mitt i all sorg är jag så innerligt glad att jag valde Klockarebolagets begravningsbyrå. Ni har visat all den varsamhet, respekt och omtanke som man behöver bli bemött med när man förlorat en närstående. Ert engagemang, breda kunnande och förståelse för vikten av detaljer kring en begravning har imponerat djupt på mig. Samarbetet med er har varit som att hålla en varm och mycket kunnig vän i handen när man behöver stödet som allra mest. Stort, stort tack för all hjälp!

Christina
Skrev om Klockarebolagets Begravningsbyrå AB

Mycket vänligt bemötande. Smidigt samarbete. Bra samarbetspartners. Begravningen blev mycket fin.

Anki W
Skrev om Klockarebolagets Begravningsbyrå AB

Ett värdigt och personligt bemötande och alltid lätt att få kontakt. Jag blev rekommenderad denna byrå och blev inte besviken. Mycket bra och lätt att ha att göra med

Bengt N
Skrev om Klockarebolagets Begravningsbyrå AB

Mycket respektfullt och trevligt bemötande. Lugn, saklig och genomgång av alla förberedelser. De höll ihop och genomförde alla aktiviteter på ett perfekt sätt. Kan varmt rekommendera Klockarebolagen för er begravning. /Bengt

Agneta H
Skrev om Klockarebolagets Begravningsbyrå AB

När livet plötsligt vänder och man förlorar en anhörig, känns det tungt och svårt, man vet inte hur fortsättningen ska gå till. Klockarebolaget Brommaplan trädde in och gjorde allt man kan önska sig och det lilla extra på ett naturligt och självklart vis. Fantastiskt trevligt, mjukt, personligt och proffesionellt bemötande. Klockarebolaget fick uppdraget att ordna med bl.a. kremering i Stockholm, sedan vidare med begravningsceremoni i Fårösund Kyrka. Vidare med tryckta program, minnesförteckning, vackert arrangemang...

Lena E
Skrev om Klockarebolagets Begravningsbyrå AB

Helt fantastiskt bra! Vi har känt oss så omhändertagna. En speciell eloge till Jonas Rosén Som stöttat oss hela vägen! Mvh Lena Ehn

Anders D
Skrev om Klockarebolagets Begravningsbyrå AB

Goda fysiska och administrativa insatser för att varsamt hjälpa oss att föra min hustru från sjukhus via kyrkan till begravningsplats. Med respekt och medkännande i alla moment. Snabb respons på frågor och förslag. Lugnt och vänligt bemötande utan jäkt Tidigare positiva erfarenheter från 1996 (då familjen behövde hjälp vid tre tillfällen under året) upplevde vi igen. Den nya generationen i företaget fortsätter att ge omtänksamt stöd i en känslig livssituation Med varmt tack till alla i företaget

Monika K
Skrev om Klockarebolagets Begravningsbyrå AB

Tryga att vila mot i en jobbig period i livet. De höll i allt som behövdes och vi kunde koncentrera oss på annat. Jag skulle välja dem igen!

Christina L
Skrev om Klockarebolagets Begravningsbyrå AB

Jättegulliga och tillmötesgående och respektfulla . Vi fick en otroligt minnesvärd stund i kyrkan

Gunnel W
Skrev om Klockarebolagets Begravningsbyrå AB

Begravning för make. Så fint bemötande. Tydlig information och vägledning genom hela processen. De återkopplar och håller kontakt, det ger trygghet och lugn i svåra beslut. Också hjälpt till med streaming, suveränt, och till glädje för dem som inte kunnat närvara, både nära och långt bort. Alltid lika vänliga och fina, allesammans som vi varit i kontakt med, alltid tagit tid, i besök och telefon. Ovärderligt med personlig service i dessa tider! Tacksam maka samt barnen med familjer

Per S
Skrev om Klockarebolagets Begravningsbyrå AB

Bra bemötande och tydliga med vad som skall göras och hur det går till. De kom med förslag och ideer om allt Man behövde inte bekymra sig om någonting utan de tog hand om allt. Sammanfattningsvis så kändes det tryggt och bra att ha anlitat Klockarbolaget och man kunde ringa när som helst om man hade funderingar

Monica H
Skrev om Klockarebolagets Begravningsbyrå AB

De var behjälplig med begravningen av min make. Deras bemötande var varm och empatisk vilket kändes så skönt. Mycket nöjd med hur de hanterade och arrangerade alla detaljer runt begravningen. Man är ju rätt villrådig när en anhörig avlider och då känns det tryggt att kunna bli "omhändertagen" av en begravningsbyrå som Klockarebolaget.

Irene S
Skrev om Klockarebolagets Begravningsbyrå AB

Allt var toppen! -Trevligt och varmt bemötande -inlyssnsd av kundens behov -officianten var utomordentligt kunnig och hade ett proffesionellt, varmt framförande -allt har varit mycket smidigt med beställning av blommor till val av sammankoms efter med fika mm -val av restaurang var toppen, och bra ordnat.

Theresa S
Skrev om Klockarebolagets Begravningsbyrå AB

Väldigt professionellt och trevligt, trevligt bemötande

Matti D
Skrev om Klockarebolagets Begravningsbyrå AB

Min far dog och jag behövde en byrå som jag visste var bra. Jag mötte Klockarebolaget för många år sedan i jobbet så jag har alltid vetat vilka jag ville ha när det vart dax. Riktigt proffsigt skött och vi har kunnat fokusera på familjen. Rekommenderas varmt.

Gunilla S
Skrev om Klockarebolagets Begravningsbyrå AB

Begravning. Vi fick god hjälp och stöd vid planering av ceremoni , val av musik, rådgivning kring blomsterarrangemang mm. Vi fick hänvisning till firma som hjälpte till med bouppteckning. Mycket fint bemötande hela vägen.

Gunilla W
Skrev om Klockarebolagets Begravningsbyrå AB

Proffsigt och personligt bemötande i en svår stund.

Jonas E
Skrev om Klockarebolagets Begravningsbyrå AB

Begravning, värdering och hjälp med arvskifte Mycket bra bemötande Professionellt och vänligt bemötande. Klockarebolaget uppfyllde det på ett myckenhet bra sätt.

Ola W
Skrev om Klockarebolagets Begravningsbyrå AB

Mycket smidig service. Lyhörd för vårt behov och utmärkt utförande.

Ingrid Y
Skrev om Klockarebolagets Begravningsbyrå AB

Klockarebolaget vägledde på ett ödmjukt sätt oss igenom allt som behöver göras i samband med vår mammas bortgång. Begravningen och allt före och efter flöt smidigt.

Claes J
Skrev om Klockarebolagets Begravningsbyrå AB

Vi beställde en begravning av min mor. Vi bemöttes professionellt och förstående. Vi är mycket nöjda med Klockarebolaget.

Mia S
Skrev om Klockarebolagets Begravningsbyrå AB

Begravning Utmärkt bemötande De levde upp till alla förväntningar och lite till Ett företag man gärna anlitar igen

Matts J
Skrev om Klockarebolagets Begravningsbyrå AB

Bra med en checklista och en överblick om val och möjligheter. Spretigt om det finns önskningar som krockar med möjligheter. Saknar uppgifter på vad arvoden ligger på för att få en enkel kostnadsbild. Ett bra bemötande med service och guidningar kring möjligheter.

Britta B
Skrev om Klockarebolagets Begravningsbyrå AB

Har anlitat KB Östermalm vid två begravningar Mycket bra bemötande ödmjuk, inlyssnande, empatisk, lyhörd tillmötesgående. Kände att ingen pressade på ang val av hur begravning skulle gå till tex val av kista mm. Förväntade mig bra bemötande o god service. Alla mina förväntningar uppnåddes. Ett företag jag varmt kan rekommendera att kontakta vid behov.

Ingela W
Skrev om Klockarebolagets Begravningsbyrå AB

Vi har nyligen haft hjälp med begravningen av min make. Särskilt Clas men även Anders var båda mycket hjälpsamma, lyhörda och proffsiga i sitt arbete. De hade bra tips på musiker, mat etc. Jag och min familj är så nöjda med allt deras arbete

Dick O
Skrev om Klockarebolagets Begravningsbyrå AB

Beställt en begravning samt där tillhörande arrangemang. Blev vänligt och lugnt bemött av företaget. Begravningsakt av en närstående är en väldigt speciell händelse. På plats i kyrkan var personalen närvarande och såg till att det fungerade så som jag förväntat mig.