Klockarebolagets Begravningsbyrå

Klockarebolagets Begravningsbyrå

En av livets mest omvälvande händelser är att mista någon som står en nära. Det är mycket som ska ordnas samtidigt och lätt att känna sig förvirrad. Det är då vi på Klockarebolagets Begravningsbyrå finns där. Vi hjälper dig att uppfylla alla önskemål inför begravningen så att ni alla får en fin och minnesvärd stund.

Vi är Sveriges äldsta begravningsbyrå och ordnar begravningar över hela Stockholm. Vi erbjuder både kyrkliga och borgerliga begravningar, minnesstunder och gravsättningar. Kontakta oss så hjälper vi dig!

Läs vad 53 kunder tycker om Klockarebolagets Begravningsbyrå 2

2021-11-16
    Mitt i all sorg är jag så innerligt glad att jag valde Klockarebolagets begravningsbyrå. Ni har visat all den varsamhet, respekt och omtanke som man behöver bli bemött med när man förlorat en närstående. Ert engagemang, breda kunnande och förståelse för vikten av detaljer kring en begravning har imponerat djupt på mig. Samarbetet med er har varit som att hålla en varm och mycket kunnig vän i handen när man behöver stödet som allra mest. Stort, stort tack för all hjälp!
    2021-10-28
    Mycket vänligt bemötande. Smidigt samarbete. Bra samarbetspartners. Begravningen blev mycket fin.
    2021-10-19
    Ett värdigt och personligt bemötande och alltid lätt att få kontakt.
    Jag blev rekommenderad denna byrå och blev inte besviken.
    Mycket bra och lätt att ha att göra med
    2021-08-12
    Mycket respektfullt och trevligt bemötande. Lugn, saklig och genomgång av alla förberedelser. De höll ihop och genomförde alla aktiviteter på ett perfekt sätt. Kan varmt rekommendera Klockarebolagen för er begravning.
    /Bengt
    2021-07-05
    När livet plötsligt vänder och man förlorar en anhörig, känns det tungt och svårt, man vet inte hur fortsättningen ska gå till.
    Klockarebolaget Brommaplan trädde in och gjorde allt man kan önska sig och det lilla extra på ett naturligt och självklart vis.
    Fantastiskt trevligt, mjukt, personligt och proffesionellt bemötande.
    Klockarebolaget fick uppdraget att ordna med bl.a. kremering i Stockholm, sedan vidare med begravningsceremoni i Fårösund Kyrka.
    Vidare med tryckta program, minnesförteckning, vackert arrangemang i kyrkan osv.
    Klockarebolaget med Hasse, Jonas, Johanna, gjorde hela begravnings arrangemanget till ett vackert och fint farväl och ett ljust minne.
    Klockarebolaget är en begravningsbyrå med det lilla extra.
    Varmt tack.
    2021-05-06
    Helt fantastiskt bra!
    Vi har känt oss så omhändertagna.
    En speciell eloge till Jonas Rosén
    Som stöttat oss hela vägen!
    Mvh Lena Ehn
    2021-04-28
    Goda fysiska och administrativa insatser för att varsamt hjälpa oss att föra min hustru från sjukhus via kyrkan till begravningsplats.

Med respekt och medkännande i alla moment. Snabb respons på frågor och förslag. Lugnt och vänligt bemötande utan jäkt

Tidigare positiva erfarenheter från 1996 (då familjen behövde hjälp vid tre tillfällen under året) upplevde vi igen. Den nya generationen i företaget fortsätter att ge omtänksamt stöd i en känslig livssituation

Med varmt tack till alla i företaget
    2021-02-26
    Tryga att vila mot i en jobbig period i livet. De höll i allt som behövdes och vi kunde koncentrera oss på annat. Jag skulle välja dem igen!
    2021-02-24
    Jättegulliga och tillmötesgående och respektfulla . Vi fick en otroligt minnesvärd stund i kyrkan
    Begravning för make.
    Så fint bemötande. Tydlig information och vägledning genom hela processen. De återkopplar och håller kontakt, det ger trygghet och lugn i svåra beslut. Också hjälpt till med streaming, suveränt, och till glädje för dem som inte kunnat närvara, både nära och långt bort. Alltid lika vänliga och fina, allesammans som vi varit i kontakt med, alltid tagit tid, i besök och telefon. Ovärderligt med personlig service i dessa tider!
    Tacksam maka samt barnen med familjer
    2021-02-23
    Bra bemötande och tydliga med vad som skall göras och hur det går till. De kom med förslag och ideer om allt
    Man behövde inte bekymra sig om någonting utan de tog hand om allt.

Sammanfattningsvis så kändes det tryggt och bra att ha anlitat Klockarbolaget och man kunde ringa när som helst om man hade funderingar
    2021-02-23
    De var behjälplig med begravningen av min make. Deras bemötande var varm och empatisk vilket kändes så skönt. Mycket nöjd med hur de hanterade och arrangerade alla detaljer runt begravningen. Man är ju rätt villrådig när en anhörig avlider och då känns det tryggt att kunna bli "omhändertagen" av en begravningsbyrå som Klockarebolaget.
    2020-12-19
    Allt var toppen!
    -Trevligt och varmt bemötande
    -inlyssnsd av kundens behov
    -officianten var utomordentligt kunnig och hade ett proffesionellt, varmt framförande
    -allt har varit mycket smidigt med beställning av blommor till val av sammankoms efter med fika mm
    -val av restaurang var toppen, och bra ordnat.
    2020-12-18
    Väldigt professionellt och trevligt, trevligt bemötande
    2020-12-04
    Min far dog och jag behövde en byrå som jag visste var bra. Jag mötte Klockarebolaget för många år sedan i jobbet så jag har alltid vetat vilka jag ville ha när det vart dax.
    Riktigt proffsigt skött och vi har kunnat fokusera på familjen.
    Rekommenderas varmt.
    2020-10-23
    Begravning.
    Vi fick god hjälp och stöd vid planering av ceremoni , val av musik, rådgivning kring blomsterarrangemang mm.
    Vi fick hänvisning till firma som hjälpte till med bouppteckning.
    Mycket fint bemötande hela vägen.
    2020-10-03
    Proffsigt och personligt bemötande i en svår stund.
    2020-10-02
    Begravning, värdering och hjälp med arvskifte
    Mycket bra bemötande
    Professionellt och vänligt bemötande. Klockarebolaget uppfyllde det på ett myckenhet bra sätt.
    2020-10-01
    Mycket smidig service. Lyhörd för vårt behov och utmärkt utförande.
    2020-10-01
    Klockarebolaget vägledde på ett ödmjukt sätt oss igenom allt som behöver göras i samband med vår mammas bortgång. Begravningen och allt före och efter flöt smidigt.
    2020-06-13
    Vi beställde en begravning av min mor.
    Vi bemöttes professionellt och förstående.
    Vi är mycket nöjda med Klockarebolaget.
    2020-06-12
    Begravning
    Utmärkt bemötande
    De levde upp till alla förväntningar och lite till
    Ett företag man gärna anlitar igen
    2019-12-01
    Bra med en checklista och en överblick om val och möjligheter. Spretigt om det finns önskningar som krockar med möjligheter. Saknar uppgifter på vad arvoden ligger på för att få en enkel kostnadsbild. Ett bra bemötande med service och guidningar kring möjligheter.
    2019-11-22
    Har anlitat KB Östermalm vid två begravningar
    Mycket bra bemötande ödmjuk, inlyssnande, empatisk, lyhörd tillmötesgående. Kände att ingen pressade på ang val av hur begravning skulle gå till tex val av kista mm.
    Förväntade mig bra bemötande o god service. Alla mina förväntningar uppnåddes.
    Ett företag jag varmt kan rekommendera att kontakta vid behov.
    2019-11-21
    Vi har nyligen haft hjälp med begravningen av min make. Särskilt Clas men även Anders var båda mycket hjälpsamma, lyhörda och proffsiga i sitt arbete. De hade bra tips på musiker, mat etc. Jag och min familj är så nöjda med allt deras arbete
    2019-11-19
    Beställt en begravning samt där tillhörande arrangemang.
    Blev vänligt och lugnt bemött av företaget.
    Begravningsakt av en närstående är en väldigt speciell händelse.
    På plats i kyrkan var personalen närvarande och såg till att det fungerade så som jag förväntat mig.
    2019-11-19
    Vi har fått hjälp med begravning och allt vad man behöver hjälp med.
    Begravningsbyrån har ordnat allt på absolut bästa sätt.
    Skulle absolut rekommendera Klockarbolagets Begravningsbyrå till alla.
    2019-11-18
    Otroligt proffsigt bemötande vid en svår situation. Jag kände mig verkligen omhändertagen.
    2019-11-18
    Begravning o tjänster därmed. Mycketbra kontakt o trevligt bemötande. Rekommenderas.
    2019-11-18
    Nu senast - begravning av min far. Bra och proffsigt.
  • Markus A
    Proffsigt samt bra bemötande. Jag rekommenderar Klockarbolaget på Brommaplan
  • Lennart L
    2019-04-17
    Vi är mycket nöjda med Klockarbolaget. De är professionella, kunniga och sätter kundens behov i centrum genom att vara lyhörda samtidigt som de ger råd. Kan varmt rekommendera dem.
    2019-03-21
    Allt var jättebraTrevligt bemötandeVåra önskningar uppfylldes till 100%
    2019-03-20
    Begravning. Mycket nöjd med bemötande och service.
    2019-03-20
    Mycket gediget kunnande, stor erfarenhet och omsorg om alla detaljer kännetecknar Klockarebolagets begravningsbyrå. Mycket trevligt, inkännande bemötande. Samarbetar med flera mycket kompetenta företag ( för t.ex. catering, bouppteckningar m m ), vilket underlättar anhörigas arbete.
    Kan utan tvekan rekommenderas.
    2019-03-19
    Klockarebolaget ordnade vår mors begravning. De har varit professionella, snabba, vänliga och värdiga i bemötandet .

Vid vårt personliga möte gick vi igenom allt som behöver förberedas och vad vi gör själva samt vad Klockarebolaget ska göra p.
    Alla beställningar från blommor, förtäring till kista sköttes centralt av bolaget men vi hade kontakt med alla leverantörer för att precisera våra önskemål- Om något behövde ordnas under resans gång så var Klocakrebolaget mycket konstrukiva och hittade alternativ, ex beträffande val av kista.

Vår mor fick en mycket vacker begravning och en ljus minnesstund. Vi anlitade även Klockarebolaget vid vår fars begravning och hade förväntan att få personlig, snabb och god service. Det infriades. Vi tackar Klockarebolaget och vill vamt rekommendera dem.
  • Malin H
    2019-03-19
    I en så förvirrad stund som ett oväntat dödsfall är, blev jag mycket väl o professionellt bemött. Personligt, kunnigt och vägledande. Begravningen var fint ordnad. Skönt med samordning av catering.
    2019-03-18
    Begravning, kistdekoration, kista, dödsannonser, förtäring minnesstund.
    Mycket gott bemötande samt kompetent agerande. Lagom allvarligt.
    Familjen har anlitat Klockarebolaget/Brommakontoret vi två tidigare tillfällen och är lika nöjda nu som då.
  • Birgitta D
    2019-01-22
    Begravning. Jag och mina söner blev mycket bra
    bemötta av Hans M.
    Vi kunde inte önska oss någon bättre att prata
    med. Hans gjorde en myacket fin begravning.
    Vi ska varmt rekommendera Klockarbolaget.
    2019-01-15
    Fantastiskt bemötande av begravning efter min mor. Allt perfekt!
  • Caroline E
    2018-12-20
    Proffesionell personal, riktigt bra bemötande och omhändertagande av oss alla. Första mötet på byrån, begravningsakten och all organisation i kyrkan samt val av restaurant efter begravningen, allt var så fint och välorganiserat. Det blev ett mycket bra avskedstagande av vår far.
    2018-12-18
    Väldigt fint bemötande och blev precis som vi önskade,
    2018-06-18
    Jag har bara positiva erfarenheter av begravningsbyrån. Vissa saker var besvärliga men dessa löstes på bästa sätt.
    2018-06-18
    Trevligt bemötande av mkt.kunnig personal.
    Begravningsbyrå.
    Snabba svar på frågor, funderingar och vad som skulle ske.Andra ggn.jag anlitar beg.byrån och är mkt.nöjd med allt.
    Kan verkligen rekommendera.dem.
    2018-06-14
    Det är andra gången jag anlitar Klockarbolaget för begravning De sköter allt på ett mycket proffsigt sätt. Det känns så personligt, de känner verkligen av vad man önskar. Båda begravningarna överträffade mina förväntningar. Jag kommer rekommendera dem till de som behöver.
    2018-04-29
    Vi fick hjälp med en begravning och blev mycket väl bemötta.

Vår familj har vid flera tidigare tillfällen fått mycket varmt bemötande och stor hjälp.

Även vid detta senaste tillfälle fick vi all den hjälp vi behövde och förväntade.

Känns tryggt att kunna få den hjälp och det stöd vi fått.
  • Sylvia M
    2018-04-26
    Klockarebolagets Begravningsbyrå tog hand om hela begravningen och allt vad det innebär med absolut största värdighet, respekt, värme och omtanke. Dom uppfyllde alla förväntningar och gav hela tiden information och svarade omgående på alla funderingar och frågor som uppstod. Då man kan bli lite orationell i sorgen så fanns dom där och stöttade så att oron försvann. Kan bara säga att jag är så tacksam att jag fick kontakt med Klockarebolaget och kan på det varmaste rekommendera dom.
    Vårt varmaste tack till Klockarebolaget från mig och min familj,
    det kunde inte ha blivit bättre.
    Sylvia
    2018-04-26
    Vid min mammas begravning anlitade vi Klockarebolaget och Clas Waerner. Alla kontakter med Clas var utomordentligt trevliga och positiva. Alla de tjänster Klockarebolaget gjorde för oss i familjen utfördes föredömligt skickligt och trevligt. Vi är väldigt, väldigt tacksamma att vi anlitade Clas.
    2017-12-13
    Utomordentligt bra bemötande - både kunnigt och respektfullt. Väldigt bra fortlöpande service med uppföljningar och försäkringar/frågor om att allt var på plats.

Tjänsten omfattade allt kring begravningen av min hustru. Mina förväntningar var höga pga rekommendationer från två kyrkor, och de infriades till fullo.
  • Jan-erik B
    2017-12-11
    Professionellt bemötande, återkoppling under hela processen, frågade alltid om det var ngt mer vi önskade eller undrade över.