Klockarebolagets Begravningsbyrå

Klockarebolagets Begravningsbyrå

En av livets mest omvälvande händelser är att mista någon som står en nära. Det är mycket som ska ordnas samtidigt och lätt att känna sig förvirrad. Det är då vi på Klockarebolagets Begravningsbyrå finns där. Vi hjälper dig att uppfylla alla önskemål inför begravningen så att ni alla får en fin och minnesvärd stund.

Vi är Sveriges äldsta begravningsbyrå och ordnar begravningar över hela Stockholm. Vi erbjuder både kyrkliga och borgerliga begravningar, minnesstunder och gravsättningar. Kontakta oss så hjälper vi dig!

Läs vad 62 kunder tycker om Klockarebolagets Begravningsbyrå 2

2022-11-25 Insamlad av företaget
    Vår familj blev från början mycket medkännande och professionellt bemötta.
    Vår kontakt Jonas var så kunnig och ledde oss genom allt det svåra.
    Begravningen blev precis som vi hade önskat!
    Birgitta
    2022-11-23 Insamlad av företaget
    Ett föredöme i alla avseenden.
    2022-11-12 Insamlad av företaget
    Allt sköttes av klockarbolaget på ett utmärkt sätt. Jag och övriga i familjen är mycket nöjda.
    2022-11-10 Insamlad av företaget
    Brommaplan:Vänligt, personligt och proffsigt bemötande. Genomsyrade hela processen från första telefonkontakten till begravningen. Bra kontakter med musiker och andra tjänsteleverantörer. Begravningen blev precis så vacker, stämningsfull och värdig som vi hoppades på. Vi kan varmt rekommendera Jonas och hans kollegor.
    2022-10-06 Insamlad av företaget
    Vänligt och respektfullt bemötande. Underbar hjälp i en svår situation.
    Lyssnade in önskemål och föreslog professionellt och vänligt.
    Utmärkt resultat.
    Mitt ärende gällde begravning.
    2022-06-28 Insamlad av företaget
    Jag med dotter blev bemöta med stor respekt och vördnad. Klockarbolagets Begravningsbyrå överträffade även våra högt ställda förväntningar, löste villigt alla oklarheter och var ytterst lyhörda för våra önskemål. De lyckades göra begravningen av min hustru till en mycket vacker och minnesvärd akt
    2022-04-26 Insamlad av företaget
    Fin service och personligt och empatiskt engagemang. Lyssnande och lugn personal.
    Vi är mycket nöjda och tacksamma. Mvh. Maria o David
    2022-02-16 Insamlad av företaget
    Vår handläggare: mycket lugn, trevlig, kunnig. Vi fick mycket bra information och råd inför ALLT vi ska gå igenom nu och senare
    STORT TACK:)
    2022-01-14 Insamlad av företaget
    Att anlita ett gediget och erfaret företag gentemot nutidens internetaktörer har sina fördelar.

Som så många andra blev vi rekommenderade Klockarebolaget.

Det dröjde inte mer än till första samtalet att inse varför. Det svåraste av alla samtal, mitt i den tyngsta sorgen, att förlora sitt eget barn, där orden stakar sig och man har svårt att uttrycka sig, blev mottagandet det varmaste och mest empatiska.

Förmågan att känna av situationen och vara en medmänniska och stöd när man som mest behövde det, kändes tryggt och förtroendeingivande.

Klockarebolaget fick vårt fulla förtroende att genomföra kremering, begravningsceremoni med blomsterarrangemang och musikval, samt urnsättning.

Från första mötet följdes alla steg upp kontinuerligt och proaktivt med frågor om önskemål via telefon. Lyhört och respektfullt. Även efter begravningen gavs rekommendationer av företag för gravsten. Väldigt uppskattat.

Det personliga engagemanget och professionalismen gjorde den svåraste stunden i livet, till ett vackert minne.

Vi kunde inte ha önskat efter mer och kan varmt rekommendera Klockarebolaget.

Tack Jonas och KB!
    2021-11-16 Insamlad av företaget
    Mitt i all sorg är jag så innerligt glad att jag valde Klockarebolagets begravningsbyrå. Ni har visat all den varsamhet, respekt och omtanke som man behöver bli bemött med när man förlorat en närstående. Ert engagemang, breda kunnande och förståelse för vikten av detaljer kring en begravning har imponerat djupt på mig. Samarbetet med er har varit som att hålla en varm och mycket kunnig vän i handen när man behöver stödet som allra mest. Stort, stort tack för all hjälp!
    2021-10-28 Insamlad av företaget
    Mycket vänligt bemötande. Smidigt samarbete. Bra samarbetspartners. Begravningen blev mycket fin.
    2021-10-19 Insamlad av företaget
    Ett värdigt och personligt bemötande och alltid lätt att få kontakt.
    Jag blev rekommenderad denna byrå och blev inte besviken.
    Mycket bra och lätt att ha att göra med
    2021-08-12 Insamlad av företaget
    Mycket respektfullt och trevligt bemötande. Lugn, saklig och genomgång av alla förberedelser. De höll ihop och genomförde alla aktiviteter på ett perfekt sätt. Kan varmt rekommendera Klockarebolagen för er begravning.
    /Bengt
    2021-07-05 Insamlad av företaget
    När livet plötsligt vänder och man förlorar en anhörig, känns det tungt och svårt, man vet inte hur fortsättningen ska gå till.
    Klockarebolaget Brommaplan trädde in och gjorde allt man kan önska sig och det lilla extra på ett naturligt och självklart vis.
    Fantastiskt trevligt, mjukt, personligt och proffesionellt bemötande.
    Klockarebolaget fick uppdraget att ordna med bl.a. kremering i Stockholm, sedan vidare med begravningsceremoni i Fårösund Kyrka.
    Vidare med tryckta program, minnesförteckning, vackert arrangemang i kyrkan osv.
    Klockarebolaget med Hasse, Jonas, Johanna, gjorde hela begravnings arrangemanget till ett vackert och fint farväl och ett ljust minne.
    Klockarebolaget är en begravningsbyrå med det lilla extra.
    Varmt tack.
    2021-05-06 Insamlad av företaget
    Helt fantastiskt bra!
    Vi har känt oss så omhändertagna.
    En speciell eloge till Jonas Rosén
    Som stöttat oss hela vägen!
    Mvh Lena Ehn
    2021-04-28 Insamlad av företaget
    Goda fysiska och administrativa insatser för att varsamt hjälpa oss att föra min hustru från sjukhus via kyrkan till begravningsplats.

Med respekt och medkännande i alla moment. Snabb respons på frågor och förslag. Lugnt och vänligt bemötande utan jäkt

Tidigare positiva erfarenheter från 1996 (då familjen behövde hjälp vid tre tillfällen under året) upplevde vi igen. Den nya generationen i företaget fortsätter att ge omtänksamt stöd i en känslig livssituation

Med varmt tack till alla i företaget
    2021-02-26 Insamlad av företaget
    Tryga att vila mot i en jobbig period i livet. De höll i allt som behövdes och vi kunde koncentrera oss på annat. Jag skulle välja dem igen!
    2021-02-24 Insamlad av företaget
    Jättegulliga och tillmötesgående och respektfulla . Vi fick en otroligt minnesvärd stund i kyrkan
    Begravning för make.
    Så fint bemötande. Tydlig information och vägledning genom hela processen. De återkopplar och håller kontakt, det ger trygghet och lugn i svåra beslut. Också hjälpt till med streaming, suveränt, och till glädje för dem som inte kunnat närvara, både nära och långt bort. Alltid lika vänliga och fina, allesammans som vi varit i kontakt med, alltid tagit tid, i besök och telefon. Ovärderligt med personlig service i dessa tider!
    Tacksam maka samt barnen med familjer
    2021-02-23 Insamlad av företaget
    Bra bemötande och tydliga med vad som skall göras och hur det går till. De kom med förslag och ideer om allt
    Man behövde inte bekymra sig om någonting utan de tog hand om allt.

Sammanfattningsvis så kändes det tryggt och bra att ha anlitat Klockarbolaget och man kunde ringa när som helst om man hade funderingar
    2021-02-23 Insamlad av företaget
    De var behjälplig med begravningen av min make. Deras bemötande var varm och empatisk vilket kändes så skönt. Mycket nöjd med hur de hanterade och arrangerade alla detaljer runt begravningen. Man är ju rätt villrådig när en anhörig avlider och då känns det tryggt att kunna bli "omhändertagen" av en begravningsbyrå som Klockarebolaget.
    2020-12-19 Insamlad av företaget
    Allt var toppen!
    -Trevligt och varmt bemötande
    -inlyssnsd av kundens behov
    -officianten var utomordentligt kunnig och hade ett proffesionellt, varmt framförande
    -allt har varit mycket smidigt med beställning av blommor till val av sammankoms efter med fika mm
    -val av restaurang var toppen, och bra ordnat.
    2020-12-18 Insamlad av företaget
    Väldigt professionellt och trevligt, trevligt bemötande
    2020-12-04 Insamlad av företaget
    Min far dog och jag behövde en byrå som jag visste var bra. Jag mötte Klockarebolaget för många år sedan i jobbet så jag har alltid vetat vilka jag ville ha när det vart dax.
    Riktigt proffsigt skött och vi har kunnat fokusera på familjen.
    Rekommenderas varmt.
    2020-10-23 Insamlad av företaget
    Begravning.
    Vi fick god hjälp och stöd vid planering av ceremoni , val av musik, rådgivning kring blomsterarrangemang mm.
    Vi fick hänvisning till firma som hjälpte till med bouppteckning.
    Mycket fint bemötande hela vägen.
    2020-10-03 Insamlad av företaget
    Proffsigt och personligt bemötande i en svår stund.
    2020-10-02 Insamlad av företaget
    Begravning, värdering och hjälp med arvskifte
    Mycket bra bemötande
    Professionellt och vänligt bemötande. Klockarebolaget uppfyllde det på ett myckenhet bra sätt.
    2020-10-01 Insamlad av företaget
    Mycket smidig service. Lyhörd för vårt behov och utmärkt utförande.
    2020-10-01 Insamlad av företaget
    Klockarebolaget vägledde på ett ödmjukt sätt oss igenom allt som behöver göras i samband med vår mammas bortgång. Begravningen och allt före och efter flöt smidigt.
    2020-06-13 Insamlad av företaget
    Vi beställde en begravning av min mor.
    Vi bemöttes professionellt och förstående.
    Vi är mycket nöjda med Klockarebolaget.
    2020-06-12 Insamlad av företaget
    Begravning
    Utmärkt bemötande
    De levde upp till alla förväntningar och lite till
    Ett företag man gärna anlitar igen
    2019-12-01 Insamlad av företaget
    Bra med en checklista och en överblick om val och möjligheter. Spretigt om det finns önskningar som krockar med möjligheter. Saknar uppgifter på vad arvoden ligger på för att få en enkel kostnadsbild. Ett bra bemötande med service och guidningar kring möjligheter.
    2019-11-22 Insamlad av företaget
    Har anlitat KB Östermalm vid två begravningar
    Mycket bra bemötande ödmjuk, inlyssnande, empatisk, lyhörd tillmötesgående. Kände att ingen pressade på ang val av hur begravning skulle gå till tex val av kista mm.
    Förväntade mig bra bemötande o god service. Alla mina förväntningar uppnåddes.
    Ett företag jag varmt kan rekommendera att kontakta vid behov.
    2019-11-21 Insamlad av företaget
    Vi har nyligen haft hjälp med begravningen av min make. Särskilt Clas men även Anders var båda mycket hjälpsamma, lyhörda och proffsiga i sitt arbete. De hade bra tips på musiker, mat etc. Jag och min familj är så nöjda med allt deras arbete
    2019-11-19 Insamlad av företaget
    Beställt en begravning samt där tillhörande arrangemang.
    Blev vänligt och lugnt bemött av företaget.
    Begravningsakt av en närstående är en väldigt speciell händelse.
    På plats i kyrkan var personalen närvarande och såg till att det fungerade så som jag förväntat mig.
    2019-11-19 Insamlad av företaget
    Vi har fått hjälp med begravning och allt vad man behöver hjälp med.
    Begravningsbyrån har ordnat allt på absolut bästa sätt.
    Skulle absolut rekommendera Klockarbolagets Begravningsbyrå till alla.
    2019-11-18 Insamlad av företaget
    Otroligt proffsigt bemötande vid en svår situation. Jag kände mig verkligen omhändertagen.
    2019-11-18 Insamlad av företaget
    Begravning o tjänster därmed. Mycketbra kontakt o trevligt bemötande. Rekommenderas.
    2019-11-18 Insamlad av företaget
    Nu senast - begravning av min far. Bra och proffsigt.
  • Markus A
    Proffsigt samt bra bemötande. Jag rekommenderar Klockarbolaget på Brommaplan
  • Lennart L
    2019-04-17 Insamlad av företaget
    Vi är mycket nöjda med Klockarbolaget. De är professionella, kunniga och sätter kundens behov i centrum genom att vara lyhörda samtidigt som de ger råd. Kan varmt rekommendera dem.
    2019-03-21 Insamlad av företaget
    Allt var jättebraTrevligt bemötandeVåra önskningar uppfylldes till 100%
    2019-03-20 Insamlad av företaget
    Begravning. Mycket nöjd med bemötande och service.
    2019-03-20 Insamlad av företaget
    Mycket gediget kunnande, stor erfarenhet och omsorg om alla detaljer kännetecknar Klockarebolagets begravningsbyrå. Mycket trevligt, inkännande bemötande. Samarbetar med flera mycket kompetenta företag ( för t.ex. catering, bouppteckningar m m ), vilket underlättar anhörigas arbete.
    Kan utan tvekan rekommenderas.
    2019-03-19 Insamlad av företaget
    Klockarebolaget ordnade vår mors begravning. De har varit professionella, snabba, vänliga och värdiga i bemötandet .

Vid vårt personliga möte gick vi igenom allt som behöver förberedas och vad vi gör själva samt vad Klockarebolaget ska göra p.
    Alla beställningar från blommor, förtäring till kista sköttes centralt av bolaget men vi hade kontakt med alla leverantörer för att precisera våra önskemål- Om något behövde ordnas under resans gång så var Klocakrebolaget mycket konstrukiva och hittade alternativ, ex beträffande val av kista.

Vår mor fick en mycket vacker begravning och en ljus minnesstund. Vi anlitade även Klockarebolaget vid vår fars begravning och hade förväntan att få personlig, snabb och god service. Det infriades. Vi tackar Klockarebolaget och vill vamt rekommendera dem.
  • Malin H
    2019-03-19 Insamlad av företaget
    I en så förvirrad stund som ett oväntat dödsfall är, blev jag mycket väl o professionellt bemött. Personligt, kunnigt och vägledande. Begravningen var fint ordnad. Skönt med samordning av catering.
    2019-03-18 Insamlad av företaget
    Begravning, kistdekoration, kista, dödsannonser, förtäring minnesstund.
    Mycket gott bemötande samt kompetent agerande. Lagom allvarligt.
    Familjen har anlitat Klockarebolaget/Brommakontoret vi två tidigare tillfällen och är lika nöjda nu som då.
  • Birgitta D
    2019-01-22 Insamlad av företaget
    Begravning. Jag och mina söner blev mycket bra
    bemötta av Hans M.
    Vi kunde inte önska oss någon bättre att prata
    med. Hans gjorde en myacket fin begravning.
    Vi ska varmt rekommendera Klockarbolaget.
    2019-01-15 Insamlad av företaget
    Fantastiskt bemötande av begravning efter min mor. Allt perfekt!
  • Caroline E
    2018-12-20 Insamlad av företaget
    Proffesionell personal, riktigt bra bemötande och omhändertagande av oss alla. Första mötet på byrån, begravningsakten och all organisation i kyrkan samt val av restaurant efter begravningen, allt var så fint och välorganiserat. Det blev ett mycket bra avskedstagande av vår far.