Klockarebolagets Begravningsbyrå

Brommaplan 409, 168 76 Bromma — Visa karta

En av livets mest omvälvande händelser är att mista någon som står en nära. Det är mycket som ska ordnas samtidigt och lätt att känna sig förvirrad. Det är då vi på Klockarebolagets Begravningsbyrå finns där. Vi hjälper dig att uppfylla alla önskemål inför begravningen så att ni alla får en fin och minnesvärd stund.

Vi är Sveriges äldsta begravningsbyrå och ordnar begravningar över hela Stockholm. Vi erbjuder både kyrkliga och borgerliga begravningar, minnesstunder och gravsättningar. Kontakta oss så hjälper vi dig!

Läs vad 31 kunder tycker om Klockarebolagets Begravningsbyrå

• 2019-12-01

Matts J skrev om Klockarebolagets Begravningsbyrå
    Bra med en checklista och en överblick om val och möjligheter. Spretigt om det finns önskningar som krockar med möjligheter. Saknar uppgifter på vad arvoden ligger på för att få en enkel kostnadsbild. Ett bra bemötande med service och guidningar kring möjligheter. Läs mer
  • 2019-11-22

Britta B skrev om Klockarebolagets Begravningsbyrå
    Har anlitat KB Östermalm vid två begravningar
    Mycket bra bemötande ödmjuk, inlyssnande, empatisk, lyhörd tillmötesgående. Kände att ingen pressade på ang val av hur begravning skulle gå till tex val av kista mm.
    Förväntade mig bra bemötande o god service. Alla mina förväntningar uppnåddes.
    Ett företag jag varmt kan rekommendera att kontakta vid behov. Läs mer
  • 2019-11-21

Ingela W skrev om Klockarebolagets Begravningsbyrå
    Vi har nyligen haft hjälp med begravningen av min make. Särskilt Clas men även Anders var båda mycket hjälpsamma, lyhörda och proffsiga i sitt arbete. De hade bra tips på musiker, mat etc. Jag och min familj är så nöjda med allt deras arbete Läs mer
  • 2019-11-19

Dick O skrev om Klockarebolagets Begravningsbyrå
    Beställt en begravning samt där tillhörande arrangemang.
    Blev vänligt och lugnt bemött av företaget.
    Begravningsakt av en närstående är en väldigt speciell händelse.
    På plats i kyrkan var personalen närvarande och såg till att det fungerade så som jag förväntat mig. Läs mer
  • 2019-11-19

Bengt F skrev om Klockarebolagets Begravningsbyrå
    Vi har fått hjälp med begravning och allt vad man behöver hjälp med.
    Begravningsbyrån har ordnat allt på absolut bästa sätt.
    Skulle absolut rekommendera Klockarbolagets Begravningsbyrå till alla. Läs mer

Gabriella R skrev om Klockarebolagets Begravningsbyrå
    Otroligt proffsigt bemötande vid en svår situation. Jag kände mig verkligen omhändertagen. Läs mer

Peter S skrev om Klockarebolagets Begravningsbyrå
    Begravning o tjänster därmed. Mycketbra kontakt o trevligt bemötande. Rekommenderas. Läs mer

Helena D skrev om Klockarebolagets Begravningsbyrå
    Nu senast - begravning av min far. Bra och proffsigt. Läs mer
  • Markus A

2019-11-18

Markus A skrev om Klockarebolagets Begravningsbyrå
    Proffsigt samt bra bemötande. Jag rekommenderar Klockarbolaget på Brommaplan Läs mer
  • Lennart L

2019-04-17

Lennart L skrev om Klockarebolagets Begravningsbyrå
    Vi är mycket nöjda med Klockarbolaget. De är professionella, kunniga och sätter kundens behov i centrum genom att vara lyhörda samtidigt som de ger råd. Kan varmt rekommendera dem. Läs mer
  • 2019-03-21

Anne B skrev om Klockarebolagets Begravningsbyrå
    Allt var jättebraTrevligt bemötandeVåra önskningar uppfylldes till 100% Läs mer
  • 2019-03-20

Ewa S skrev om Klockarebolagets Begravningsbyrå
    Begravning. Mycket nöjd med bemötande och service. Läs mer
  • 2019-03-20

Anders A skrev om Klockarebolagets Begravningsbyrå
    Mycket gediget kunnande, stor erfarenhet och omsorg om alla detaljer kännetecknar Klockarebolagets begravningsbyrå. Mycket trevligt, inkännande bemötande. Samarbetar med flera mycket kompetenta företag ( för t.ex. catering, bouppteckningar m m ), vilket underlättar anhörigas arbete.
    Kan utan tvekan rekommenderas. Läs mer
  • 2019-03-19

Pirkko S skrev om Klockarebolagets Begravningsbyrå
    Klockarebolaget ordnade vår mors begravning. De har varit professionella, snabba, vänliga och värdiga i bemötandet .

Vid vårt personliga möte gick vi igenom allt som behöver förberedas och vad vi gör själva samt vad Klockarebolaget ska göra p.
    Alla beställningar från blommor, förtäring till kista sköttes centralt av bolaget men vi hade kontakt med alla leverantörer för att precisera våra önskemål- Om något behövde ordnas under resans gång så var Klocakrebolaget mycket konstrukiva och hittade alternativ, ex beträffande val av kista.

Vår mor fick en mycket vacker begravning och en ljus minnesstund. Vi anlitade även Klockarebolaget vid vår fars begravning och hade förväntan att få personlig, snabb och god service. Det infriades. Vi tackar Klockarebolaget och vill vamt rekommendera dem. Läs mer
  • Malin H

2019-03-19

Malin H skrev om Klockarebolagets Begravningsbyrå
    I en så förvirrad stund som ett oväntat dödsfall är, blev jag mycket väl o professionellt bemött. Personligt, kunnigt och vägledande. Begravningen var fint ordnad. Skönt med samordning av catering. Läs mer
  • 2019-03-18

Kristina R skrev om Klockarebolagets Begravningsbyrå
    Begravning, kistdekoration, kista, dödsannonser, förtäring minnesstund.
    Mycket gott bemötande samt kompetent agerande. Lagom allvarligt.
    Familjen har anlitat Klockarebolaget/Brommakontoret vi två tidigare tillfällen och är lika nöjda nu som då. Läs mer
  • Birgitta D

2019-01-22

Birgitta D skrev om Klockarebolagets Begravningsbyrå
    Begravning. Jag och mina söner blev mycket bra
    bemötta av Hans M.
    Vi kunde inte önska oss någon bättre att prata
    med. Hans gjorde en myacket fin begravning.
    Vi ska varmt rekommendera Klockarbolaget. Läs mer
  • 2019-01-15

Anette L skrev om Klockarebolagets Begravningsbyrå
    Fantastiskt bemötande av begravning efter min mor. Allt perfekt! Läs mer
  • Caroline E

2018-12-20

Caroline E skrev om Klockarebolagets Begravningsbyrå
    Proffesionell personal, riktigt bra bemötande och omhändertagande av oss alla. Första mötet på byrån, begravningsakten och all organisation i kyrkan samt val av restaurant efter begravningen, allt var så fint och välorganiserat. Det blev ett mycket bra avskedstagande av vår far. Läs mer
  • 2018-12-18

Gun-britt S skrev om Klockarebolagets Begravningsbyrå
    Väldigt fint bemötande och blev precis som vi önskade, Läs mer
  • 2018-06-18

Ulla H skrev om Klockarebolagets Begravningsbyrå
    Jag har bara positiva erfarenheter av begravningsbyrån. Vissa saker var besvärliga men dessa löstes på bästa sätt. Läs mer
  • 2018-06-18

Marit K skrev om Klockarebolagets Begravningsbyrå
    Trevligt bemötande av mkt.kunnig personal.
    Begravningsbyrå.
    Snabba svar på frågor, funderingar och vad som skulle ske.Andra ggn.jag anlitar beg.byrån och är mkt.nöjd med allt.
    Kan verkligen rekommendera.dem. Läs mer
  • 2018-06-14

Susanne H skrev om Klockarebolagets Begravningsbyrå
    Det är andra gången jag anlitar Klockarbolaget för begravning De sköter allt på ett mycket proffsigt sätt. Det känns så personligt, de känner verkligen av vad man önskar. Båda begravningarna överträffade mina förväntningar. Jag kommer rekommendera dem till de som behöver. Läs mer
  • 2018-04-29

Helen A skrev om Klockarebolagets Begravningsbyrå
    Vi fick hjälp med en begravning och blev mycket väl bemötta.

Vår familj har vid flera tidigare tillfällen fått mycket varmt bemötande och stor hjälp.

Även vid detta senaste tillfälle fick vi all den hjälp vi behövde och förväntade.

Känns tryggt att kunna få den hjälp och det stöd vi fått. Läs mer
  • Sylvia M

2018-04-26

Sylvia M skrev om Klockarebolagets Begravningsbyrå
    Klockarebolagets Begravningsbyrå tog hand om hela begravningen och allt vad det innebär med absolut största värdighet, respekt, värme och omtanke. Dom uppfyllde alla förväntningar och gav hela tiden information och svarade omgående på alla funderingar och frågor som uppstod. Då man kan bli lite orationell i sorgen så fanns dom där och stöttade så att oron försvann. Kan bara säga att jag är så tacksam att jag fick kontakt med Klockarebolaget och kan på det varmaste rekommendera dom.
    Vårt varmaste tack till Klockarebolaget från mig och min familj,
    det kunde inte ha blivit bättre.
    Sylvia Läs mer
  • 2018-04-26

Alexander O skrev om Klockarebolagets Begravningsbyrå
    Vid min mammas begravning anlitade vi Klockarebolaget och Clas Waerner. Alla kontakter med Clas var utomordentligt trevliga och positiva. Alla de tjänster Klockarebolaget gjorde för oss i familjen utfördes föredömligt skickligt och trevligt. Vi är väldigt, väldigt tacksamma att vi anlitade Clas. Läs mer
  • 2017-12-13

Hans A skrev om Klockarebolagets Begravningsbyrå
    Utomordentligt bra bemötande - både kunnigt och respektfullt. Väldigt bra fortlöpande service med uppföljningar och försäkringar/frågor om att allt var på plats.

Tjänsten omfattade allt kring begravningen av min hustru. Mina förväntningar var höga pga rekommendationer från två kyrkor, och de infriades till fullo. Läs mer
  • Jan-erik B

2017-12-11

Jan-erik B skrev om Klockarebolagets Begravningsbyrå
    Professionellt bemötande, återkoppling under hela processen, frågade alltid om det var ngt mer vi önskade eller undrade över. Läs mer
  • 2017-12-11

Therese W skrev om Klockarebolagets Begravningsbyrå
    Respektfullt bemötande och kontinuerlig kontakt under förberedelserna.
    Vi hade önskat få frågan gällande klädval samt ev donation/insamling istället för blommor. Detta missade vi från vår sida.
    Upplevde lite oklarheter gällande osa listan till minnesstunden. Förväntade oss kontakt uppgifter i samband med minnesboken.
    I övrig mycket bra bemötande och uppföljning. Läs mer
  • 2017-12-07

Emilia N skrev om Klockarebolagets Begravningsbyrå
    Varmt, lugnt och tryggt bemötande. Fullt omhändertagande av alla arrangemang, kontakter och logistik. Mycket tillmötesgående och förstående. Jag kan varmt rekommendera Klockarebolaget. Emilia Läs mer
  • 2017-12-07

Alexander O skrev om Klockarebolagets Begravningsbyrå
    De var oerhört professionella och insåg snabbt vad de behövde upplysa mig om eftersom jag jobbar utanför Sverige. De hjälpte även till med frågor som gick utanför sjävla servicen. Stort tack Läs mer

Brommaplan 409, 168 76 Bromma