Alla kategorier Övrigt Stockholms län Stockholm Kungsholmen Kungsholmens Glassfabrik HB

Kungsholmens Glassfabrik HB

Pipersgatan 14, 112 24 Stockholm — Visa karta

NYBROKAJEN 7, 11148, STOCKHOLM
Bygg & BadrumsPartner
Olof O:

Övriga företag nära Kungsholmens Glassfabrik HB:

Box 6088, Solna
Dan T:
Anlitade Mälarvikens tak och bygg för att byta taket på min gamla mors hus i Järfälla. Bemötandet var utmärkt och pålitligt och när det till...

Läs vad 4 kunder tycker om Kungsholmens Glassfabrik HB

• Maria H
    Maria H skrev om Kungsholmens Glassfabrik HB
    Riktigt god glass. Priserna är helt ok för att vara egentillverkad glass. Dock ett stort minus för att de inte tar kort. Inomhus finns det bra plats men vem vill sitta inne på sommaren? Utanför finns det några få pallar att sitta på.
    Torbjörn J gillar detta
  • Anna J
    Anna J skrev om Kungsholmens Glassfabrik HB
    Mynta/limesorbeten och Blodgrape/camparisorbeten kan man ju dö för. Extremt bra sorbeter generellt, den vanliga gräddglassen är lite sämre. Rabarberglassen är iofs SUPERGOD när dom inte snålar med rabarbern - händer ibland.
  • tobias ö
    tobias ö skrev om Kungsholmens Glassfabrik HB
    När det är sommar och sol finns det väl knappast något mer underbart än att i värmen äta en stor glass? - helt korrekt.

Det finns heller inget bättre ställe att göra detta på än Kungsholmens Glassfabrik! Den ligger lite avsides på en mindre gata på kungsholmen men är helt klart värt besväret att leta på. Glassfabriken har ett relativt stort utbud av hemmagjord glass i olika smaker allt från de vanliga och otroligt tråkiga choklad jordgubb vanilj med mera till lite mer udda, och min personliga favorit, Lime & mynta –sorbet! Jag kan även starkt rekommendera deras svartvinbärssorbe sm även den är sagolik. De har även många andra udd glassorter som man inte kan hitta på på andra ställen. Lokalen är relativt liten men den fyller sin funktion. Personalen är alltid trevliga och glada. Ett annat stor plus är att man slipper alla turister och kön är så gott som obefintlig. Alla glass görs lokalt på kungsholmens glassfabrik och samtliga sorter smakar underbart!

Så istället för att sitta och tugga på en flottig kebab till lunch / middag föreslår jag istället att ni tar en prommenad bort till glassfabriken på pipersgatan och beställer en stor och underbart god glass! Glass är gott, mer glass till folket!
  • f
    f skrev om Kungsholmens Glassfabrik HB
    På sommaren är glass ett måste, och då allra helst spännande, rolig och smakrik glass. På Kungsholmens glassfabrik är det inte bara det gamla tråkiga vanliga sortementet av jordgubb, choklad och vanilj som gäller utan utbudet av frukter, kaffesorter, kryddor mm man kan smaksätta glass med tycks oändligt, smaksättningarna är verkligen spännande och roliga. Dessutom smakar de fantastiskt också, och kulorna är inte små pluttkulor utan de är ordentliga så att man riktigt hinner smaka på smaken man lyckats välja, för att välja smak är svårt. Det kanske inte är Stockholms största glassutbud, men det är alldeles tillräckligt, och helt klart det godaste. Glassen har bitar av frukt eller andra ingredienser och man kan känna smaken på tungan hur länge som helst, det är verkligen något att unna sig, speciellt som att priset inte är särskillt mycket dyrare än annan betydligt tråkigare glass.

Glassen är så god att det är svårt att hindra sig själv från att genast efter att den första är slut genast köpa en ny. Tyvärr ligger Kungsholmens Glassfabrik lite avsides från någon trevlig promenadgata och lokalen känns lite kal och tråkig. Men personalen är trevlig och hjälpsam så man kan stå ut med att ta en omväg för att få smaka på denna goda glass.

Pipersgatan 14, 112 24 Stockholm