Laila Dahl - Terapistudion

Laila Dahl - Terapistudion

Varmt välkommen till Terapistudion!

Att gå i terapi/parterapi är inte detsamma som att "älta" känslor i det oändliga, eller fastna i det som varit. Det handlar snarare om att acceptera och göra sig medveten om vad man känner, för att sedan utifrån det kunna välja ett mer konstruktivt och hållbart förhållningssätt.

Laila Dahl/Terapistudion har sedan 15 år hjälpt individer och par att bejaka sin historia (individuellt/tillsammans), utveckla sina relationer och sin kommunikation och stärkta kunna leva vidare i nuet.

Förutom samtalsterapi och parterapi, erbjuder Terapistudion även coaching och föreläsningar

Läs gärna vad tidigare kunder skriver här, och tveka inte att ta kontakt om du har några frågor.

Läs vad 73 kunder tycker om Laila Dahl - Terapistudion 2

2022-10-31 Verifierad kund
    Laila är fantastisk och mina förväntningar har infriats plus mycket mer.
    Stort tack för det, Lotta E. Så fint att få följa dig! Laila Dahl - Terapistudion
    2022-08-02 Verifierad kund
    Ett jättebra bemötande. där jag genast kände att jag kunde slappna av, jag kände mig trygg och var inte rädd för att dela det jag behövde dela och få hjälp med. Mötet med Laila - Terapistudion är det jag behövde för att på bästa sätt kunna komma vidare med livet.
    Det här är den bästa investering jag gjort som gäller mitt eget liv.
    Så fint att höra Lotta L. Tack! Du visar stort mod - och mod föder mera mod. /Laila Laila Dahl - Terapistudion
    2022-07-08 Verifierad kund
    Vi valde Laila för parcoachning/terapi baserat på alla goda rekommendationer och vi kan båda två säga att Laila verkligen lever upp till dem. Hon är inkännande, inger stort förtroende och dömer ingen utan ställer bra frågor som får oss att se saker ur nya perspektiv. Det har verkligen varit en bra investering i vårt förhållande för att få verktyg att kunna hitta tillbaka till en mer kärleksfull vardag och inte bara gnat och tjat.
    Tack kära ni! Ni gör jobbet:) Önskar er en riktigt fin sommar nu!/Laila Laila Dahl - Terapistudion
    2022-06-23 Verifierad kund
    Laila är inlyssnande men kommer även med inspel vilket jag tycker är värdefullt. Hon driver mig lite framåt vilket behövs i den situation jag är i, där jag själv är lite famlande.
    Tack, Karolina! Spännande att gå en bit med dig på vägen. Önskar dig en fin sommar!/Laila Laila Dahl - Terapistudion
    2022-05-30 Verifierad kund
    Har gått endast två gånger hittills. Så långt
    tycker jag att det känns bra.
    Man känner sig trygg i att öppna sig och prata.
    Hon är inlyssnande och pedagogisk.
    Dessutom väldigt trevlig.
    Mina förväntningar är bekräftade tycker jag än så länge.
    Tack Micke! Ses igen framöver!/Laila Laila Dahl - Terapistudion
    2022-05-29 Verifierad kund
    Jag har gått till Laila i många år nu, i början ofta numera bara några ggr per år. Laila har en otrolig förmåga med sina frågor och tankar hjälpa mig att få syn på mig själv, var jag befinner mig nu och hur långt jag har kommit. Stärker mig att fortsätta på den väg jag har börjat även om jag tycker själv att jag går bakåt ibland när det blir för mycket. Hjälper mig att tro på att kärlek finns trots att det är så svårt och hårt många ggr i livet. Numera börjar jag till och med tycka om mig själv, en stor gåva o känsla. Tack Laila för ditt stöd.
    Tack fina Peninna! Det är så spännande och givande att följa dig - och du växer så det knakar!/Laila Laila Dahl - Terapistudion
    2022-05-18 Verifierad kund
    Jag har gått till en del olika psykologer utan att hitta rätt, men jag rekommenderar Laila varmt efter våra samtal.
    Tack Sofi, ses snart!/Laila Laila Dahl - Terapistudion
    2022-05-18 Verifierad kund
    Laila har verkligen hjälpt mig att ta mig igenom en tung period. Laila är oerhört engagerad, stöttande och lätt att prata med.
    Hennes kunskaper om eneagrammet är idag till stor hjälp för mig i min process att förstå mig själv, varför och hur jag ska tänka framåt.
    Tack Laila!
    John
    Tack John för dina ord. Och ditt mod. "Det handlar inte om att vi faller, utan om hur vi reser oss upp". /Laila Laila Dahl - Terapistudion
  • Elisabeth V
    2022-05-16 Verifierad kund
    Jag kom till Laila för ”jag vill bara ha lite frid”.
    Genom åren har Laila varit min oas. En källa där jag funnit kraft. Hon har hjälpt mig att hitta lösningar när jag har kört fast. Laila är inlyssnande och trygg. Vet precis vad jag behöver och lär mig se saker ur olika synvinklar.
    Idag har jag frid.
    Tack, Elisabeth för dina ord och att du berättar! DU vet vad du behöver idag (!) - och att du har fått din frid gör mig så innerligt glad!/Laila Laila Dahl - Terapistudion
    2022-05-15 Verifierad kund
    Laila är lyhörd, får mig att upptäcka nya saker om mig själv och jag växer som människa hos henne.
    Stort tack Simon!/Laila Laila Dahl - Terapistudion
    2022-04-28 Verifierad kund
    Jag hade inte mycket förväntningar när vi bestämde för att gå på par terapi men efter redan första gången kändes det jätte bra
    Vi har varit super nöjda med Laila
    Tack Berivan! Fint att följa er!/Laila Laila Dahl - Terapistudion
    - Lugn och skön miljö.
    - Respektfullt bemötande, både inlyssnande och adekvat respons.
    - Jag är nöjd med samtalens upplägg.

Samtalspaket, 5 ggr.
    Tack Carina!/Laila Laila Dahl - Terapistudion
    2022-04-28 Verifierad kund
    Fått jättebra hjälp av Laila. Hon är lyhörd, varm, empatisk, ärlig och rak!
    Tack Vendela att förtroendet - att jag får gå bredvid dig en bit på vägen!/Laila Laila Dahl - Terapistudion
    2022-04-28 Verifierad kund
    Laila Dahl är en fantastisk terapeut. Hon är både vänlig och kompetent. Laila kommer med mycket små goda råd som blir användbara i vardagen. Jag hade hört mycket gott om Laila och det motsvarade mina förväntningar. Tack Laila du är en mycket god sorgelots !
    Tack Ruben, så fint att höra! /Laila Laila Dahl - Terapistudion
    2022-04-25 Verifierad kund
    Lailas lugna bemötande inger trygghet och lockar fram det bästa hos båda parter, även i känsliga och svåra frågor. Vi kom med höga förväntningar till parterapin utifrån det vi läst och förväntningarna infriades med råge. Med sin erfarenhet och klarsyn lyckades hon snabbt se vad det handlar om och på ett avväpnat och naturligt sätt lyckades hon sätta fingret på frågor där vi kanske gått som katten kring het gröt.
    Tack Helena för de fina orden, det värmer! Spännande att följa er!/Laila Laila Dahl - Terapistudion
    2022-04-13 Verifierad kund
    Fint och empatiskt bemötande när livet totalt krossades.
    Tack Therese. En dag i taget...Som nån sa ; "Det är som mörkast just innan det ljusnar." /Laila Laila Dahl - Terapistudion
  • Ana S
    2022-04-11 Verifierad kund
    Jag behövde hjälp med att komma över sveket ifrån min man och acceptera att jag blivit besegrad men inte nedbruten.
    Sluta älta och hitta en ny synvinkel på mitt nya liv och få hjälp med ilskan och orättvisan.

Laila har gett mig frågeställningar som jag kan fråga mig när tankarna kommer också har Laila gett mig bekräftelse på att jag har rätt att känna så som jag gjort.
    Hon har hjälpt mig att få tillbaka lite av mitt egenvärde.
    Att leva i sitt nya liv är inte lätt när man varit med om detta. Men det går sakta sakta framåt.
    Tack Ana. Du har gjort en rejäl resa. All respekt! Och du är på god väg. /Laila Laila Dahl - Terapistudion
    2022-04-10 Verifierad kund
    Samtalen med Laila har varit till stor hjälp för mig.
    Tack Annika, och fint att höra!/Laila Laila Dahl - Terapistudion
    2022-04-01 Verifierad kund
    Upplevelsen har varit lärorikt det har faktiskt hjälpt vår relation att bli starkare. Vi har valt ett paket med 5 besök
    Vad fint att höra. Spännande att följa er på vägen!/Laila Laila Dahl - Terapistudion
    2022-03-31 Verifierad kund
    Blev bra bemött. Kunde vara praktiskt med bekräftelse av nästa bokade tid så som hos tandläkare/ frisörer etc.
    Samtalen sammantaget mötte mina förväntningar,
    Samtalsterapi för individ
    2022-03-31 Verifierad kund
    Laila är inte bara en underbar parterapeut utan även någon som hjälpt oss att utvecklas på varsitt håll. Skulle varmt rekommendera henne till alla, ni kommer inte bli besvikna!
    Tack Sanna det värmer! Allt gott vidare!!/Laila Laila Dahl - Terapistudion
    2022-03-30 Verifierad kund
    Så kunnig, förstår en på kort tid till så man kan komma in i ämnet direkt. Konkreta förslag som hjälper.
    Så fint att höra, Pernilla. Tack och allt gott tills vi ses!/Laila Laila Dahl - Terapistudion
    2022-03-26 Verifierad kund
    Vänligt, personligt bemött.Mina förväntningar infriades med råge. Jag återkomm med glädje.
    Men åh, tack Kicki! Spännande att följa dig på resan./Laila Laila Dahl - Terapistudion
    2022-03-24 Verifierad kund
    Jag har känt till Laila Dahl som sångerska sedan ungdomen.
    Har senaste åren följt henne på Instagram och lyssnat på en av hennes böcker.
    Eftersom jag kände förtroende för henne bokade jag ett samtal med henne i höstas.
    Vi hade samtalet via telefon, men jag hade förberett genom att beskriva mina problem i ett brev innan.
    Jag tycker att hon skötte allt på ett proffsigt sätt.
    Hon lyssnade och ställde frågor som gjorde att jag kom fram till en hel del svar själv.
    Jag upplevde henne som en duktig samtalsterapeut, men också en varm medmänniska 🤗
    Tack, Cecilia för orden och förtroendet - det värmer! /Laila Laila Dahl - Terapistudion
    2022-03-24 Verifierad kund
    Lugn och behaglig miljö för samtalsterapi.
    Vänligt bemötande med god inlevelse i min problematik.
    Saknar dock någon form av skriftlig sammanfattning/dokumentation av varje möte som t ex råd och vägledning.
    Tack Anna! Tyvärr kan jag inte hinna med att ge en skriftlig dokumentation efter varje möte, som du efterfrågar här. Men jag rekommenderar att alla klienter som orkar och själva vill, gärna skriver en egen liten summering efter våra möten. Som en dagbok genom terapin. Skrivandet är också ett bra sätt att bearbeta och repetera. Allt gott!/Laila Laila Dahl - Terapistudion
    2022-03-24 Verifierad kund
    Jag har blivit lyssnad på o tagen på allvar. Jag har fått goda råd o verktyg att ta till mig. Det är ett plus hon även skrivit flera böcker som man kan få hjälp av gång på gång. Rekommenderas varmt.
    Hej Kristina och tack för det!/Laila Laila Dahl - Terapistudion
    2021-05-16 Insamlad av företaget
    Förra våren tog jag kontakt med Laila Dahl av den anledning att min dåvarande livspartner ville lämna och separera efter drygt 30 årigt förhållande.
    Tillvaron kraschar o rasar fullständigt.
    Hur gör man, vad händer nu? Detta har man ju ingen erfarenhet av!
    Förstår att det nu behövs professionell hjälp och kompetens.

Är så innerligt tacksam över det beslutet och all den hjälp jag från första kontakt fick och fått genom Laila o Terapistudion.

Saklig, erfaren, tydlig, trygg och mjuk i sin handledning med ett enkelt jordnära språktal och suveränt bildspråk har givit Insikt, hopp, mod, kraft, styrka, energi och ett och annat leende.

All Vägledning, tipps och verktyg genom samtal och litteratur -bl.a ” Dina känslor är inte i vägen ”(underbar bok!) har hjälpt mig att kunna orientera mig från sorg, ilska och såklart geggan och röran av alla ord, tankar och känslor som attackerat, smärtat och tumlat runt i ens huvud o kropp under lång tid.

Är så tacksam över Laila Dahl som varit min ”tränare o coach” under det senaste året!

Finns inga genvägar, träning ger färdighet och det gäller ju även ens känslor.

Lena Pettersson
    Men åh, tack Lena! Du är fantastisk, du väjer inte för det svåra - och ja, du ser vad det lönar sig i längden. Allt gott!/Laila Laila Dahl - Terapistudion
    2021-05-14 Insamlad av företaget
    Jag har haft många bra samtal med Laila.
    Hon är professionell, klok och inkännande.
    Jag har fått bra hjälp att förstå varför jag känner och reagerar som jag gör i vissa situationer och hur jag ska hantera de känslor när de kommer.
    Laila har varit duktig att få mig att se saker från olika perspektiv och jag har faktiskt fått många ”aha-upplever” när jag samtalat med henne.
    Kan verkligen rekommendera henne!
    Tack Auli - du växer så det knakar! Laila Dahl - Terapistudion
    2021-05-13 Insamlad av företaget
    Laila är en inkännande, professionell och erfaren terapeut med kunskap i att kartlägga hur och varför konflikter uppstår i tvåsamhet. Hon utgår bl.a från kärlekens språk och anknytningsteorin.
    Rekommenderas varmt!
    Tack Elin! Att jag får följa er en bit på vägen! Laila Dahl - Terapistudion
    2021-05-10 Insamlad av företaget
    Jag vill med glädje rekommendera Laila Dahls Terapistudio för samtalsterapi. Förutom att Laila är mycket kompetent inom sitt område, besitter hon stor livserfarenhet och visdom. Hennes varma utstrålning bidrar till ett fint samtalsklimat som i sin tur leder processen framåt på ett fruktbart sätt. Hon får en att se saker från ett annat perspektiv, även jobbiga saker, utan att man riktigt förstår hur det går till.
    Terapistudion med Laila Dahl överträffade absolut mina förväntningar!
    Men tack fina du - det är inspirerande att följa dig! Laila Dahl - Terapistudion
    2021-05-10 Insamlad av företaget
    Kan varmt rekommendera Laila! Professionell, kompetent, lyhörd och klok. Det bästa stöd och hjälp vi kunnat tänka oss.
    Tack, det värmer! Det är ju ni som gör jobbet! /Laila Laila Dahl - Terapistudion
    2020-05-11 Spontant omdöme
    När allt kändes som svårast hittade jag en bok som kändes som den talade till mig. Det var Lailas bok ”Att gå sönder och bli hel igen”. Den gav mig tillåtelse att känna alla känslor jag hade, här fanns en människa som jag litade på skulle förstå både mig och min partner.,Och så har det också blivit i den parterapi som vi nu gått i lång tid. Utan dig Laila hade den här tiden varit så mycket svårare. Du är den bästa terapeut jag mött i livet och jag vet för jag har provat några. Kram/Mari
    Men åh, tack Mari. Det värmer verkligen. Kram tillbaka, fina ni/Laila Laila Dahl - Terapistudion
    2019-05-09 Spontant omdöme
    Tack Laila för vad du gjort för hela vår familj. Genom dina samtal med mig och min man så fann vi vägen tillbaka till varandra. Vi har nu en relation som bygger på respekt samt kärlek.Ditt sätt att lyssna, ge stödjande frågor i diskussionerna tog oss hela tiden framåt. Det känns så fint och tryggt att du finns för oss även i eventuella situationer framledes där vi kan behöva en trygg person att samtala med!
    Tack från ett lyckligt par i "mogen ålder"
    Upptäcker nu att jag missat svara här - men ni vet nog redan. Det har varit så fint och starkt att se hur ni klarade er igenom och ut på andra sidan. Tack för förtroendet!/Laila Laila Dahl - Terapistudion
    2019-03-19 Spontant omdöme
    Kunnig och lyhörd. Duktig på att lyssna in och analysera det vi säger. Hon verifierar det vi säger och kommer med alternativa sätt att tänka. Hon utmanar oss att tänka i nya banor. Man känner sig stärkt efter ett besök hos Laila.
    Tack Helen E - så fint att få följa er! Laila Dahl - Terapistudion
    2019-02-10 Spontant omdöme
    Jag är nog en ganska kräsen kund / klient och hade hört mig för en del - och från två olika håll fått rekommendation om Laila Dahl.
    Har nu haft 5 terapitillfällen.

Upplever att hon har en sällsam förmåga att på kort tid ’förstå hur jag funkar’ och vilket ’språk’ som behöver användas för att nå mig som bäst.
    Laila använder tiden väl, lyssnar uppmärksamt och har en framåtlutning i att komma djupare för att nå kärnan.
    Skilled i sina frågeställningar, kreativ och snabb i sitt resonemang, trygg som person och i sin profession, gedigen erfarenhet och helt fantastisk i sitt bemötande.

Våra samtal blev en lyx för mig - fast vi lyfte en del tuffa saker kändes det aldrig obekvämt, då hon skapar ett behagligt samtalsklimat med sin respekt och värme.
    Tack fina Lind Sk - det har varit spännande att följa dig en bit på väg. Välkommen tillbaka!/Laila Laila Dahl - Terapistudion
  • Jonny L
    2019-01-07 Spontant omdöme
    Jag vill tacka dig Laila för din hjälp och ditt stöd under hösten. När det var som svårast hittade jag till dig och Terapistudion.

Det har känts väldigt bra att både få tala och lyssna och jag kände redan från första samtalet att jag hade hamnat rätt.
    Det var aldrig några problem med att öppna mig för dig, då du är en lugn och vänlig själ.

Stort tack!

Kram/Jonny
    2018-11-01 Insamlad av företaget
    Duktig och mycket kompetent.
    Bidrar till att man får många nya insikter som hjälper en att utvecklas.
    Tack Jennie och allt gott! /Laila Laila Dahl - Terapistudion
    2018-04-12 Insamlad av företaget
    Mycket kompetent vägledning och respektfullt bemötande.
    2018-04-11 Insamlad av företaget
    Jag fick ett fint bemötande och upplevde att jag blev lyssnad på, på ett sätt jag inte varit med om tidigare, vilket hjälpte mig på flera sätt.
  • Anette S
    2018-04-10 Insamlad av företaget
    Laila blev min livlina under en svår tid. Vid vårt första möte kände jag direkt förtroende för henne. Med värme, respekt och med stor kunskap hjälpte hon mig att hitta tillbaka till min styrka och livsglädje.
  • Monika K
    2018-04-09 Insamlad av företaget
    Ett mycket lugnt o förtroendeingivande bemötande. Förväntningar väluppfyllda o tacksam för att Laila någonstans hade erfarenhet av min erfarenhet ... helt enkelt en nöjd kund som mår bättre idag.
    2018-04-09 Insamlad av företaget
    Gott bemötande och Laila uppfyllde de förväntningar vi hade - med råge!
    Mycket god respons från många lyssnare.
    Varmt bemötande. Flexibilitet.
    2018-04-09 Insamlad av företaget
    Jag var väldigt nöjd med kontakten innan och själva kvällen med Laila blev väldigt bra och uppskattat av många.
    Tack Ulrika A - det var fint att komma till er! Laila Dahl - Terapistudion
    2018-04-08 Insamlad av företaget
    Laila är kunnig och engagerad och föreläsningen erbjuder en fin mix av berättelse och sång.

Samarbetet fungerade fint och det var lätt att komma i kontakt med er.

Ett litet minus var att vi fick påminnelse på den faktura som vi redan betalt. Men det löste sig.
    Tack Anna-Lena! Det var ju knas att ni fick en faktura på det ni redan betalt - ber om ursäkt för misstaget!/Laila Laila Dahl - Terapistudion
    2018-04-06 Insamlad av företaget
    Väldigt professionell! Kan varmt rekommendera Laila till parterapi ❤️
    Tack Malin! Allt gott till er båda!/Laila Laila Dahl - Terapistudion
    2018-04-05 Insamlad av företaget
    Det var en mycket bra och personlig föreläsning som inte trillade ner i diket och blev privat. En inte så lätt balansgång som Laila lyckades bra med.

Laila var ganska bunden vid sitt manus hon förklarade dock varför hon var det (för att inte säga mer än det hon arbetat igenom och bli alltför känslosam, privat eller tappa fokus) och det var bra.

Bra uppdelning med prat och sång.
    Tack Anna och allt gott till er!/Laila Laila Dahl - Terapistudion
  • Louise Z
    2018-04-05 Insamlad av företaget
    Hon hanterade ett tufft och känsligt ämne med stor värme, humor och respekt för alla inblandade. Hon gav tips och råd, gav en helthetsbild över situationen så man fick mer kunskap kring ämnet. Hennes sånger berörde starkt.
    Tack Louise för ett varmt mottagande! Allt gott!/Laila Laila Dahl - Terapistudion
    2018-04-05 Insamlad av företaget
    Det var en tid sedan men min minnesbild är bara positiv. En personlig och informativ föreläsning utan pekpinnar men med handfasta råd. Varvat med sång blev det hela lätta ta till sig. Inga mastiga pass. En självupplevd berättelse med allmängiltig information.
    Tack Ann-Charlotte, för de orden. Sol till dig!/Laila Laila Dahl - Terapistudion
    2018-04-05 Insamlad av företaget
    Laila är mycket lätt att samarbeta med som föreläsare. Hon fångar åhörarna genom att vara samtidigt personlig och ha kunskap i ämnet.
    Tack Andreas, det var fint att komma till er! /Laila Laila Dahl - Terapistudion