Let's deal AB

Läs vad 41 kunder tycker om Let's deal AB 2

• 2021-03-25
    Har köpt ett antal gånger och varit mycket nöjd alla gånger.
  • 2021-01-22
    VARNING!

Jag beställde varor (julklappar till barnen) som enligt leveransdatum skulle komma den 22:a dec, alltså 2 dagar innan julafton. En vecka senare ser jag att leveransdatumet ändrats och varorna skulle då komma i mellandagarna. Jag mailar deras kundtjänst om att jag då ångrat köpet pga ändring av leveransdatum. De kan då inte stoppa ordern då den är "under pågående leverans". Dock har jag ångerrätten kvar. Men jag motsäger mig nu returfraktkostnaden som skulle bli 320kr och vänder mig återigen till kundtjänsten om en returfraktsedel då leveransdatumet ändrats. De hänvisar mig till deras allmänna villkor om fraktkostnaden. Jag har nu bett om alla statusändringarna av ordern men de påtalar sig inte ha denna info utan ser enbart när ordern är under på väg. Bemötandet i mailen är under all kritik där medarbetaren inte ens läser frågorna ordentligt och du kan därav få helt fel svar. Jag bad om leveransens status ändringar/uppdateringarna för över 2 veckor sedan och har ännu inte fått den informationen. Kommer aldrig någonsin köpa genom dom igen och jag kommer även varna andra att ALDRIG beställa därifrån. Kommer även ta detta vidare till andra instanser. Möjligen bryter de dessutom mot GDPR.
  • 2020-12-22
    Totalt värdelösa när de gäller leverans och kundservice som ej svarar!!!! beställde 27/11 och va beräknat att komma 18/12,inget spårningsnummer och inget tecken på att produkten är på väg. Så beställ ej av dessa!!!!
  • 2020-12-03
    Om man är missnöjd med något så säkerställer de att inte hjälpa till genom att säga att de bara agerar som mellanhand. När man sedan inte kan få tag på återförsäljare så säger de fortfarande att de bara är en mellanhand.

Deras produkter är alltid en kopia av den äkta varan och deras serviceprodukter som de säljer är alltid ett skämt. Samt rabatten är påhittad, går man in på återförsäljarens hemsida så ser man att rabatten inte är särskilt stor. Man skulle kunna likställa dom med Ryanair.
  • 2020-12-03
    Dåligt leverans är försenad 9 dagar och min beställning är inte samma på bild och är trasig stämmer inte för mina förväntningar !
  • 2020-11-13
    Dålig support som inte kan svara på frågor om reklamation och försenade leveranser. Räkna med att en reklamation som kan ta över 2 veckor. Dom beställer saker utomlands så räkna med att 9 av 10 gånger så är leveranser kraftigt försenade, dessutom så händer det ibland att sakerna är trasiga. Dom testar inte heller grejerna innan så att dom är anpassade till svensk marknad. Dom har fortfarande kvar företag som inte säljer något eller har lurat kunder. Om du undviker köper saker så kan det nog fungera med letsdeal om du ex köper aktiviteter och spabehandlingar.
  • 2020-09-23
    Serious Business warning to brand owners to trade with this company in the nordics, based on negligence on management level we had a devostating support experience. the owners of the lets deal company Schipstedt, are not either interested to find out how the root cause of wrong recruiting effects the consumer on very simple after sales matters. The point is not the consumers frustration, its a big loss for your brand to sign partnership with a company has failed completely in what is that why of serving a market. Sorry to say. The best thing you can do as owner of a serious brand reading this comment is to choose another channel to consumers than this company. Because then a consumer can be more happy, even if you fail to high extent. It cant get worse. This is the worst reference I have posted online , and I hope its the last time I have to do it.
  • 2020-09-18
    Var beredda på att bli lurade av deras partners. Köpte en flyttstädning och de kom aldrig och de gick inte att få tag på varken via tele, sms, mail eller chatt. Vi blev verkligen satta på pottan eftersom vi inte hade kvar någon städutrustning i lägenheten. Letsdeal ger inga pengar tillbaka men är storsinta med att ge en rabattkod för summan man betalat. Som om man är intresserad av att köpa fler deals av dom? Ska letsdeal bli bedragarnas plattform framöver? Rykten att det fungerar kan spridas snabbt.
  • 2020-08-20
    Jag är så trött efter att ha försökt få hjälp att jag orkar inte ens skriva vad som hänt, dålig sämre sämst kundservice. :) Med smileys som de gillar använda.
  • 2020-07-26
    KATASTOROF!! USELT!! De är inte behjälpliga. Svarar inte på mail. Ingen telefon kundservice som man kan ringa och prata med dem. Köpte en deal på 6798kr som inte går att använda. Handla inte hos dem! Jag ska bestrida ärendet även om det kostar mig pengar, tid och kraft. Jag tycker de ska ta sitt ansvar som företag och hantera kunderna på ett bra sätt.
    Jag kommer aldrig mer handla hos de om de inte löser problemet med mitt köp!!
  • AMIR S
    2020-06-22
    produkten är skräp och usel och kundservice är usel också. Fick inte lämna tillbaka en trasig vara.
  • MARIA D
    2020-06-09
    Hjälpte mig att lösa mitt problem!
  • EMILY O
    2020-05-19
    Köpte ett trädgårssett med direkt betalning via klarna den 6/4-2020, beräknad leverans var den 28/4-2020. Jag har än idag ej fått mitt paket. Kontaktat dem ett flertal gånger via mail. Samma svar hela tiden. De skall återkomma inom 48tim om vart mitt paket befinner sig. Då jag ej hört något övh om vart det är och när det egentligen förväntas anlända.... snart har det gått en månad sedan det förväntade leveransdatumet!! VART ÄR MITT PAKET!? Jag har juförfan betalat för över en månad sedan!!!
  • 2020-04-22
    Håller inte sina löften och utfästelser. Köpte två deals i julklapp. Dels ett SPA-övernattning till min fru med sista utgångsdatum den 30 april. Coronapandemin har gjort det omöjligt att ordna barnvakt till våra barn då våra föräldrar tillhör riskgrupper. Därför blev jag väldigt glad när det gick ut ett mail i Coronatider där Let's deal skrev "För det första, förlänger vi giltigheten på befintliga kampanjer för att ge dig en längre nyttjandetid." Trots att kampanjen finns ute just nu med förlängd giltlighetstid så vägrar, de trots utfästelsen, att förlänga våran deal. Det innebär att vi antingen måste gå emot folkhälsomyndighetens rekommendation och utsätta våra föräldrar för risker eller avstå från att nyttja dealen.
    Deal två var en fjällresa där vi ångrade oss de 14 första dagarna och fick tillbaks pengarna. När vi väl bestämde oss för att ändå boka resan så hade kampanjen upphört. Istället bokade vi direkt med arrangören och då blev det 25% billigare än med Let's deal.
    När jag bokade ovan resor använde jag en länk som skulle ge 10% rabatt. Dock sa Let's deal att detta var en gammal sida som inte hade blivit bortplockad utan upphört och istället lovades jag en återbetalning på 5% av beloppet. Detta utlovades i mitten av december, men jag har trots flera påstötningar och utfästelser ännu inte sett röken av pengarna på mitt konto.
    Let's deal är tyvärr inte pålitliga och jag kan tyvärr inte rekommendera dem med tanken på bristen på kundservice.
  • 2020-02-20
    Uselt. Betalade för en tjänst som det inte gick att boka tid för. Ingen återbetalning görs heller. Varning! De säljer luft och tar inget ansvar.
  • 2020-02-19
    Köpte en behandling till sambon men fick inte tag i dom som skulle behandla, tillslut reklamerade jag dealen men fick inga pengar tillbaka då mina försök till att boka ej fanns på mail. Företaget ville inte ta dealen , och jag tappa ca1000kr katastrof
  • 2020-02-04
    Köpte en uppsättning med fina kastruller via Let's deal i mitten på December tyvärr var en av varorna trasig och vi tog kontakt med Let's deal och fick ett mejl där fick vi frågan om vi vill ha reducerat pris eller ett återköp, vi svarade att vi vill göra ett återköp eller byta den trasiga varan.
    Efter 2 dagar får vi till svar att dom inte fått något mejl vi mejlar igen, efter 2dagar samma visa igen dom har fortfarande inte fått svar. Vi ger oss inte vi mejlar igen och till svar får vi att ärendet är avslutat trots att vi inte fått åtgärdat vår vara som är trasig.
    Vi kommer i alla fall aldrig handla på Let's deal på något sätt.

Handla och om varan är hel då funkar det säkert, men supporten om reklamationer är sämsta tänkbara.
  • 2020-01-08
    Jag fick inte ens hälften av varorna. Men betalade allt. Lurad... eller seeeeeg leverans? *suck*
  • David B
    2019-08-15
    Great deals and even better customer service!
    2019-08-15
    Mycket bra och snabb hjälp från kundservice, gjorde en superdeal på ett restaurangbesök i Göteborg med fantastiskt fin mat!
  • 2019-08-11
    Bedragare. Förstår inte hur de kan få fortsätta luras. De säljer wishgrejer som de säger kostar som märkesgrejer.
    Restaurangdeals kan du göra fynd på, men håll er ifrån prylar! De är skräp(du kan köpa exakt samma prylar på wish)
  • 2019-07-10
    Är KATASTROFALT missnöjd med hur lets deal hanterar sina kunder. Ni varken hjälper oss kunder eller svarar på mail. Att ni inte har ett kundtjänst nummer som man kan ringa på är också helt åt skogen. Vi är många som använder Lets Deal som en portal för att kontakta företag, och som sedan köper direkt genom dem. Allt detta på grund av hur ni hanterar kunder. USCH!
    Vi är många som är oerhört missnöjda de senaste åren med kundtjänst och företaget i sig. Förbättra er eller förvänta er att förlora kunder. Så här sköter man inte ett företag! För ett par år sen var ni mycket mer behjälpliga. Nu förminskar ni oss bara och ger alltid rätt till storföretagen, även om man kan bevisa att de gjort fel mot sina kunder.

///MISSNÖJD
    2018-12-20
    Jag borde ha läst recensionerna på reco innan jag handlade med Let's deal. Säljaren skyller på tekniska problem när jag ska boka och istället för att hjälpa till så hittar Let's deal på nya regler för att slippa ansvar, så nu sitter säljaren med mina pengar utan att ha fullföljt sin del av dealen. Fruktansvärt oseriöst!
    2018-12-19
    Mycket nöjd med deal på Smögen Hafvsbad. Vi hade det fint där.
  • Petra A
    2018-12-02
    under alla kritik! Kunden har alltid fel enligt dom. Går inte att kommunicera med utöver mail. VARNING de borde inte få finnas!!!!
  • 2018-10-17
    Let´s deal är det sämsta erbjudande sajten på hela www !
    Köpte en deal på pålägg för 15 kr, fint så.
    Men dealen skulle kosta mig 80 kr dem krävde oxå porto på 64 kr.
    Köpte en Mark polo tröja som e så uselt tillverkad, så ett barn kan se att den är fejkad.
    Om ni ska köpa något av let´s deal ,så gör det inte !
  • 2018-09-11
    Varning!!! Vi betalade i december 2017 för en resa till Alperna i september 2018. Nu får vi varken tag på reseföretaget eller att Let´s deal bryr sig om att svara. AKTA ER FÖR LET'S DEAL!! Det är oseriöst och ni kan förlora era pengar!! Boka inga resor med dem!!
  • Ola S
    2018-04-12
    Ja riktigt uselt blås företag väldig skillnad på Groupon mot letsdeal
  • 2018-03-28
    Ibland går det snett.Det går int att ringa Letsdeal och de svarar inte på reklamation på hemsidan. Har angett både ordernr, tel nr och mailadress i reklamationen. De tappar intreset bara de har fått betalt.
  • 2018-03-13
    WARNING!!!!!!
    LETSDEAL SÄLJER VAROR FRÅN KINA ELLER UK. DET BETYDER ATT KÖPARE SKA BETALA EXTRA MOMS SAMT HANTERINGSAVGIFETR TILL NORD POST. LETSDEAL INFORMERAR INTE OM EXSTRA COSTNADER. JAG HAR BETALAT FÖR 3 GREJER, FICK BARA 1. FORETAG FINNS IN UK.+ FICK MEDELANDE FRÅN POST NORD ATT BETALA MOMS 71,37 KR. LETSDEAL KUNDTJÄNST SVARAR INTE.
  • Lisa R
    2017-12-25
    Köpte en deal för en tandregleringsmetod. Det visade sig att tandläkaren inte gav mig den behandling som utlovats, utan en liknande. Kontaktade Let's Deal och beskrev vad som hänt och att jag ville ha pengarna tillbaka då det handlade om 10 000 kr. Bad dem även ringa upp mig. Ingen ringde. De svarade endast via email. Jag kunde inte nå dem heller via telefon. De gav mig pengarna tillbaka (dock endast deras del vilket var 2500 kr - resterande pengar fick jag jaga hos tandläkaren själv), och skötte ärendet väldigt dåligt. Bl.a. vidarebefordrade dem ALLA mina emails jag skrivit till Let's Deal om tandläkaren och vad som hänt, till själva tandläkaren. Jag hade skrivit vissa saker i förtroende till dem. De bad inte ens om ursäkt när jag påtalade detta utan menade att de var gjort helt rätt i sina arbetsprocesser. Extremt oseriös deal, de hade inte på något sätt kollat upp vad dealen gällde. Extremt oproffsigt sätt att hantera klagomål på. Jag kommer aldrig mer använda mig av Let's Deal i hela mitt liv och jag varnar andra för att befatta sig med dem.
  • 2017-10-05
    VARNING!!!!
    Köpte en städ deal genom Lets deal.
    2500kr för städning 2 ggr i månaden , 6 tillfällen.
    Det var Svårt att få kontakt med "företaget"
    Dom kom inte på bokad tid. Har fått ringa och tjata.
    Företaget heter MRC Städ. registrerat av en privat person från utlandet.
    Städarna har Ingen utbildning, ser ut som luffare...Städarna klagar på att dom inte får lön av arbetsgivaren på flera månader.. och vill ha betalt igen...
    Sen kommer vi till Lets Deals sätt att behandla situationen när jag vill reklamera.. Dom gör ingenting.... Dom kan inte kontaktad via telefon och vägrar ringa upp mig så kontakten sker via mejl... Lets deal försöker bolla över det hela på MRC städ som inte svarar när man ringer...
    En riktig blåsning! ingen bra "deal"
  • MARIA P
    2017-09-02
    Sämsta bemötande ever. Städfirman dök aldrig upp , lets deal bad mig kontakta dom men det hjälpte inte. Ingen ersättning för städfirman sa till lets deal att dom varit hos mig? Men ingen kom och dom hade inga nycklar etc så nähä..
  • 2017-01-20
    Det absolut sämsta bemötande jag har varit med om, mycket anmärkningsvärt att inte ta kunderna på allvar.
    C L
    2017-01-03
    Beställde varor som skulle komma innan jul, fick aldrig dem, när jag kontaktade supporten de sa att ska skicka pengarna tillbaka som tillgodo eftersom varorna kommer inte. Oseriöst från let's deal, dem förstör folks jul och bryr sig inte alls om detta.
    2016-12-06
    Sämre service ska man leta efter! Köpte en deal på läppfiller för 1600 kr, men blev oplanerad gravid och kan inte utnyttja dealen längre. Enda jag fått från er är en standardsvar att denna dealen inte faller under ångerrätten. Noll sympati och förståelse!
  • 2016-04-03
    Lets Deal är oseriösa!!!!

Varit kund i många år. Denna gång fick jag betala dubbelt och blev hotfullt bemött av frisören! Han menade att jag måste betala och inte gjort det. Jag sa att jag hade betalt. Som sagt blev det riktigt otrevligt och jag bestämde mig för att gå.

För Lets Deal är detta okej!

Frisören ringde upp mig efter Lets Deal pratat med dom, det var inget trevligt samtal.... Men tydligen okej för Lets Deal!

Det har nu gått 2 månader och fortfarande ingen lösning trots en mängd mail och telefonsamtal. Frisören kom nu sista veckan med ny info som Lets Deal inte ens bemötte, de hade redan info från mig.

Istället föreslår dom att jag åker till frisören för att prata, jag är inte lättskrämd men dit åker jag inte!!!! Vill inte utsätta mig för den hotfulla bild igen!

En annan frisör jag var hos där knackade det på dörren och in kom en delgivningsman. Frisören berättade för mig hur rädd han var att förlora jobbet, bla hade de inte betalt hyran - det var mycket man låg bakom med. Han brukade få lönen mycket försenad och inte så många timmar han jobbat.

Jodå....Ser att Lets Deal har annonser ute igen med denna frisör.... Tjo...
  • Jose S
    2015-08-07
    Rekommenderas inte!
    Köpte bestick via Let's deal. Dessa skiljde sig markant från bilderna och produktbeskrivningen. Fick betala returfrakten själv ett efter ett långdraget otrevligt och överlag dåligt kundbemötande av kundtjänst.

Dessutom var det mycket lång leveranstid.

Rekommenderas inte
  • Lisa E
    2014-08-19
    Köp inte ansiktsbehandlingar, fransförlängningar, nagelbehandlingar eller andra skönhetsbehandlingar genom Lets Deal. OCH GÅ ABSOLUT INGEN KURS GENOM LETS DEAL FÖR ATT FÅ ETT YRKE SOM FRANSSTYLIST, BARTENDER, NAGELTEKNOLOG M.M!

Om man gör någon av dessa behandlingar som jag skrev ovan hos Lets deal kan man räkna med att behandlingen blir snabbt & slarvigt gjort! Jag vet folk som gick till t.e.x Dark Side Ink som fick sin fransförlängning på 25minuter och resultatet blev jättefula fransar som satt ihopklistrade och som satt på huden. JÄTTEFULT! Detta företag som samarbetade med lets deal hade alltså förstört denna kunds fransar! Fransarna pekade åt alla håll och kanter och det var jättefult och spretigt! Dessutom håller detta företag dessutom kurser i hur man gör fransförlängningar; det säger verkligen något om lets deal att de sammarbetar med oseriösa företag som detta!

Det blir slarvigt och dåligt gjort om man går på salonger genom lets deal därför att; företagen måste sänka sina priser väldigt mycket på sina tjänster, t e.x att kunden får tjänsten/produkten till 40% eller 50% billigare än det ordinarie priset egentligen är, och sedan tar dessutom Lets Deal häften av pengarna som blir kvar av det som kunden betalar! Det här innebär att de som sammarbetar med Lets deal tjänar absolut ingenting på det och företagen måste jobba jättefort för att annars går de back på att samarbeta med Lets deal! Kostar t.e.x en fransförlängning 800kr för ordinarie pris sänks först priset till att kunden betalar hälften (eller att kunden betalar ännu mindre än hälften), dvs 400kr (eftersom de måste sänka priset kraftigt.) Av dessa 400kr tar lets deal ca hälften av pengarna vad jag har hört av företag. Då har personen kvar 200kr som företaget ska betala skatt på, betala hyra, el, produktkostnader m.m! Självklart gör företagen slarviga dåliga jobb då de har pyttelite tid per kund samt att de knappt tjänar någonting alls på ett samarbete med lets deal. Företagen hoppas på att kunderna ska komma tillbaka men sanningen är att många av lets deal kunderna är snåla eller inte har pengar och därför alltid går till olika frisörsalonger eller skönhetssalonger som har halva priset och kommer därför inte tillbaka då ordinarie pris gäller!

Alltså är det inte konstigt att det blir dålig kvalitet om man går till salong genom Lets deal! De har ju knappt någon tid per kund eftersom att de måste jobba så fort för att ens tjäna några kronor..

Företag; sammarbeta inte med Lets deal för ni kommer inte tjäna någonting på detta (känner flera som gjort misstaget att sammarbeta med dem och de säger att det var det dummaste dem gjort).
    Kunderna kommer inte komma tillbaka när ni har era ordinarie priser och kommer gå till nästa deal som är superbillig istället för att gå tillbaka till dig.

Ni som letar bra ställen att gå till: gå inte till salonger genom lets deal!! Det blir bara slarvigt och dåligt gjort! Tro mig, jag har erfarenheter av att både varit på salonger som samarbetat med lets deal. De alla företagen har varit slarviga! Fick själv mina fransar förstörda på ett ställe genom lets deal pågrund av att hon bara hade en timme på sig att göra fransförlängningen. (hur ska hon ha mer tid när dealen bara kostade 400kr? En fransförlängning behöver 2timmar åtminstonne för att bli noga gjord!)

Lycka till och fall inte för frestelsen! Det finns en anledning till varför ställena som samarbetar med lets deal är billiga: för att dem inte är duktiga eller inte bryr sig ifall de måste göra behandlingen fort och slarva! Själv betalar jag heldre mer för en behandling och får en noga utförd behandling oavsett vad det gäller! Jag har lärt mig en läxa!
  • Jenny W
    2014-08-01
    Köpte städning från Nacka Service Hjälp. Han var 1 timme sen, hann göra 1 timmes jobb på 4 timmar. Välte ner vår mediacenter värd 6000 kr. Den gick förstås sönder och vi har förlorat alla våra filer. Får inte tag på dem mer heller.

Lets deal tycker att det inte är deras problem. De tycker att när jag har köpt en tjänst så övertar det företaget all ansvar. Får bara samma standardsvar tillbaka hela tiden när jag mailar lets deal. Riktig dålig service!!
  • 2011-12-28
    Jag har inte ens FÅTT ett bemötande.... Beställde en produkt från letsdeal.se (som är registrerat av Economy OK). Leveransen gick helt ok, MEN:

Varan är defekt och jag vill reklamera. Det står ingenstans på hemsidan hur jag gör detta, och jag får inget svar på supportmailen (11 dagar, tre mail skickade), och inte heller på telefon (telefontid mellan 10-11 dagtid, men bara telefonsvarare). Inte heller inlägg på deras Facebooksida (en av de tiotal de av någon anledning verkar ha) har gett något resultat.

Riktigt värdelöst, och totalt oseriöst i mina ögon. Det är helt ok att få en trasig vara, det händer alla. Dock så MÅSTE det tas väl om hand när det väl händer.... FAIL! Kan in dagsläget inte rekommendera Letsdeal.se till någon.

20120209

Vill kommentera detta med att jag hade tur att få tag i en mailadress till en person på företaget som faktiskt kunde hjälpa mig i slutänden. Det var bra . Dessutom svarade VD:n på mitt kontaktmeddelande som han fick på facebook (efter en tid). Jag uppgraderar betyget till en tvåa. Företaget har fortfarande ingen info om reklamationer på hemsidan, vilket är riktigt dåligt.