Alla kategorier Mataffär Skåne Malmö LiDL

Södra Förstadsgatan 124, 214 28 Malmö — Visa karta

Läs vad 6 kunder tycker om LiDL

• Mia A
    Mia A skrev om LiDL
    Trevlig hjälpsam personal, rikt varierat sortiment,fräsch frukt och grönt. Ibland måste man dock besöka en större affär för specialvaror.
  • lisa l
    lisa l skrev om LiDL
    Lidls utbud består till störst del av godis etc, inte mat. Kränkande reklam om orsak till låga priser såsom "inga hyllor" och "lock på frysen". Jag undrar vad personalen har i lön då denna post är den oftare åtstramade i vinstdrivande företag. Har jag råd stöder jag andra butiker.
  • Kerstin A
    Kerstin A skrev om LiDL
    En billighetskedja liknade NETTO och WILLYS skulle jag vilja klassifiera det gällande prismässigt likaså du får vad du betalar för. Jag rekommenderar godis och glassutbudet. Speciellt marsglassen med många glassar i (9st) jämfört med ica som endast har 6-pack för ett dyrare pris. Chokladen är även god och annat godis ill ett billigt pris. Sedan finns deras fyndhörnor om det känns intressant. En känsla av ett hop plock som inte har något alls med varandra att göra därav fynd och veckans billighetsvara som finns i denna butik. Ett minus för att varorna som rullas upp på bandet sedan ej får plats när du ska packa ihop, där är en liten plats exakt vid kassan så inte som det ser ut i andra mataffärer. Gäller att packa snabbt direkt ner i vagnen om du handlat mycket. Jag ger Lidl 3/5 recos.
    Johanna L gillar detta
  • Anya L
    Anya L skrev om LiDL
    Även om Lidl har bra priser så räcker det tyvärr inte till att jag skulle handla där. En av få fördelar med Lidl är att de har påverkat andra liknande affärer till att sänka priserna. Det är överlag väldigt dålig service och man hittar nästan aldrig någon personal ute på golvet om man har frågor eller behöver hjälp. Man får leta länge efter det man ska ha eftersom allt ligger huller om buller. Allt är inte positivt med låga priser.
  • Ami H
    Ami H skrev om LiDL
    Sedan Lidl etableráde sig i ´Sverige har man också varit del i att Ica, Vivo och Konsum fått sänka sina priser. Det gillar jag! Lidl har två koncept, liten affär och stor affär. Varje enskild Lidl affär du går in i kan du känna igen dig i. Varorna ligger i samma stråk och efter samma system. Det gör det lätt att hitta vad man söker. På Lidl handlar jag alltid rengöringsmedel, diskmedel, hushålls- och toapapper. Det är bra kvalitet till halva priset.
    Vidare rekommenderas kryddor, bröd och faktiskt grönsaker... ibland..
    Men kom gärna direkt de bär ut det i affären. De har ju inte personal som håller allt fräscht... (fast det gör man inte i min närmaste ICAbutik heller)
  • Johanna L
    Johanna L skrev om LiDL
    Man får vad man betalar för eller hur det nu heter. Så jag borde ej klaga, hehe... Dock drar jag gränsen när det är ofräscht. Vid nästan alla gånger jag har övervägt att köpa frukt eller grönsaker i denna butik. Har det funnits mögliga/ruttna frukter och grönsaker där. "Banan flugor" har varit bland det gröna. Detta tycker jag är under all kritik.
    För övrigt kan jag ju säga att andra produkter verkar fräscha. Och Lidl har ett bra utbud på godis och glass, det rekommenderas.
    Kerstin A, Kerstin A gillar detta

Södra Förstadsgatan 124, 214 28 Malmö