LotusEco

LotusEco

• BadgeFiveYears
Ring 0455-232 02 Dela

LotusEco grundades 2009 och alla kläder vi säljer är GOTS-certifierade – eftersom GOTS är oberoende och en av de som ställer högst krav. Det gör det enkelt för dig att shoppa schysst – allt du köper hos oss är ekologiskt, rättvist producerat och certifierat av en oberoende organisation. Målsättningen är att erbjuda ett komplett...

899 omdömen om LotusEco

Sedan starten hos Reco 2018

Pierre N
Skrev om LotusEco

Mycket kundvänligt. Bra att kommunicera med. Seriös verksamhet.

Camilla V
Skrev om LotusEco

Jag har köpt nattskjorta unisex, och LotusEco är det enda stället jag hittat som har precis det jag är ute efter. Enkelt att beställa, smidig leverans.

Monika W
Skrev om LotusEco

Superbra och trevlig kundservicekontakt för rådgivning av storlek. Smidigt och snabbt.

Dan L
Skrev om LotusEco

De senaste åren har jag regelbundet handlat på LotuEco eftersom jag just vill att kläderna jag köper ska ha så lite dålig miljöpåverkan som möjligt. Deras webshop funkar bra, inga problem där. Bara handla och betala så kommer varorna. Rekommenderas!

Solveig Å
Skrev om LotusEco

Jag är jättenöjd med både varor och den trevliga personalen. Fick utomordentligt fin personlig service och vägledning. Köpte vantar, mössa och halsduk - så fin kvalitet, och bra för miljön!

Birgitta L
Skrev om LotusEco

Är ny kund hos LotusEco, det gick finfint att handla från deras shop och leveransen var supersnabb.. Jag köpte en svart damjacka i ullfleece från Engel, vilken fantastisk kvalitet! Bra med tipset om storlek, 38/40 sitter som gjuten på mig som oftast drar lite större. "Bodde" i min dotters dito i vintras och nu har jag en helt egen - så himla glad för den!

Kristina L
Skrev om LotusEco

Högkvalitativa och praktiska kläder till bra pris

Karin S
Skrev om LotusEco

Fina produkter och snabb leverans!

Svar från LotusEco

Hej Karin! Tack för din uppskattning av våra produkter och våra snabba leveranser! 🙏 Så kul att du hittat till oss nu när Thrivestore i Göteborg tyvärr har stängt för gott. Vi har många av de varumärken de hade så vi hoppas du kommer hitta vad du behöver hos oss även framöver. Meddela oss gärna om det är något du saknar som är GOTS-certifierat så kanske vi kan ta hem det. Tusen tack också för att du tog dig tid att skriva ett fint omdöme om oss. Det betyder mycket för oss. Allt gott och varmt välkommen tillbaka! ♡ Cristina - LotusEco

Elsa N
Skrev om LotusEco

Bra och snabb service, trevligt bemötande, bra produkter.

Svar från LotusEco

Hej Elsa! Tack för din uppskattning av våra produkter, vår service och våra snabba leveranser! 🙏 Tusen tack också för att du tog dig tid att skriva ett fint omdöme om oss. Det betyder mycket för oss. Allt gott och varmt välkommen tillbaka! ♡ Ben - LotusEco

Sivan B
Skrev om LotusEco

Jag ville ha ett varmt plagg, typ fleece fast hållbart. Beställde en blå jacka i ullfleece, dvs som fleece fast varmare och med mindre miljöpåverkan. Jackan är precis som jag förväntade mig. Nu hoppas jag att min nya, varma goa ullfleecejacka ska hålla livet ut. Jag tänker så klart vara väldigt rädd om den och inte tvätta den mer än nödvändigt. Precis enligt rekommendationerna.

Svar från LotusEco

Hej Sivan! Så härligt att höra att du är nöjd med din nya jacka i ullfleece från Engel! Ja, det räcker långt att vädra den och bara tvätta max en gång om året. Förvara den gärna i tättslutande blixtlåspåse när du inte använder den under en längre tid. Speciellt under sen vår och sommar då mal och andra kryp är som mest aktiva. Lavendel och cederträ hjälper också att hålla insekterna borta. Tusen tack för att du tog dig tid att skriva ett fint omdöme om oss. Det betyder mycket för oss. Allt gott och varmt välkommen tillbaka! ♡ Ben - LotusEco

Kristina B
Skrev om LotusEco

Enbart positivt.bra produkter.Fin kvalitet.

Agnes Y
Skrev om LotusEco

Bra kvalitet på ryggsäcken jag beställde till min mans födelsedag, motsvarade bilder och beskrivning. Snabb leverans (beställde en lördag och den kom på tisdagen!) och snabbt och trevligt bemötande när jag mejlade en fråga ang min beställning. Supernöjd!

Inger A
Skrev om LotusEco

Betalningen ligger som pågående hos Klarna men inga pengar är dragna än. Tröjorna är jag supernöjd med

Maria D
Skrev om LotusEco

Smidigt att handla, snabb leverans. Även snabbt svar och hantering vid behov av byte/retur. Lite besviken på storlekstabellen som är samma för alla t-shirtar trots helt olika passform vilket drar ner mitt betyg något men plaggen är fina och av bra kvalitet. Känns bra i magen när jag vill köpa nyproducerat att det är eko och reko. (Handlar annars uteslutande second hand.)

Svar från LotusEco

Hej Maria! Tack för ditt fina omdöme och för att du väljer att handla eko+fair och GOTS-certifierat när du köper nyproducerade kläder – det glädjer oss verkligen! Vi uppskattar att du tog dig tid att dela din upplevelse med oss. Vi förstår att storlekar kan vara kluriga, speciellt när passformen varierar mellan olika modeller. Storleksguiden för Armedangels är baserad på kroppsmått, så vi rekommenderar alltid att kika på plaggets passform för att få en bättre uppfattning. Självklart är det inga problem om du vill byta...

Maria L
Skrev om LotusEco

Snabb leverans och god passform, perfekt!

Maja S
Skrev om LotusEco

Fantastisk passform och kvalitet! Underbart skön att bära.

Karin L
Skrev om LotusEco

Gillar deras eko-tänk och fick den vara jag beställde som väl motsvarade mina förväntningar!

Nick L
Skrev om LotusEco

Snabb frakt, seriöst företag. Storlekar skiljer sig lite väl ibland, från plagg till plagg, så hade gärna lite mer info när man beställer.

Svar från LotusEco

Hej Nick! Tusen tack för att du tog dig tid att skriva ett fint omdöme om oss. Det betyder mycket för oss. Vi tillverkar inga kläder själva utan säljer utvalda eko+fair kläder som alla är GOTS-certifierade från ett antal små tillverkare. Men vi försöker alltid ange så mycket information vi får och så mycket vi kan lista ut om plaggen. T ex för klänningen du bytte ned i storlek hade vi angivit passformen "rymlig". Vill man ha den mer normal i storlek kan man då välja att gå ned i storlek. Om du saknar någon information...

Jasmine G
Skrev om LotusEco

Allting gick snabbt och smidigt. Strumporna är jättefina!

Sara K
Skrev om LotusEco

Bra produkter. Bra storleksguider. Imponerande snabb leverans. Plus för att paketet var mkt kompakt packat = minskad miljöpåverkan.

Birgitta P
Skrev om LotusEco

Mycket nöjd med service o bemötande

Niklas B
Skrev om LotusEco

Svårt att hitta Gots märkta kläder men det verkar LotusEco ha. Leveransen gick bra. Kan inte säga något om hållbarheten av strumporna än då jag inte tvättat dem.

Alexander Å

Allt bra. Hjälpsamma och snabb levererans. Har inget mer att säga.

Chandra L
Skrev om LotusEco

mycket enkelt att handla. snabbaste leveransen någonsin! Fin kvalitee och färg överensstämde. Mycket nöjd- Rimligt pris jag köpte två t-shirts då min sambo endast vill ha ekokläder och ett företag som tänker på miljön

Kerstin H
Skrev om LotusEco

Snabb service och bra ekologiska kläder.!

Svitlana O
Skrev om LotusEco

Hej! Jag är alltid glad och nöjd av att handla på Lotuseco eftersom alla varor hos er är GOTS-certifierade vilket gör att jag inte behöver sortera bort massor. Det är lätt att rekommendera ert hemsida till andra som är miljömedvetna vilket jag gör med största glädje. Det mesta jag handlar hos er är basvaror (tights, strumpor) men även några plagg ibland. Förut handlade jag åt barnen men nu är det svårt att hitta då dem har blivit 10 och 13 år och ni har mindre av kläder i deras storlekarar. Mvh Svitlana Oravecz

Monica W
Skrev om LotusEco

Smidigt företag. Jag behövde göra ett byte och allt gick smidigt och snabbt! Varan var av toppkvalitet! Rekommenderas.

Annelie E
Skrev om LotusEco

Snabb leverans och enkelt att beställa ekologiska varor.

Anette E
Skrev om LotusEco

Bra kvalite, fina färger, mjuka kläder, bra passform, så supernöjd

Inger B
Skrev om LotusEco

Enkelt att beställa och, trots sommaruppehåll, fick vi vår beställning mycket snabbt. Kände inte till Lotus Eco men hittade er på hemsidan. Vi köpte fina underställ som passade oss perfekt. Vi är mycket nöjda och rekommenderar er gärna

Karolina H
Skrev om LotusEco

Jag köpte tröjor och strumpor av LotusEco. Jag är mycket nöjd med passformen och komforten på produkterna. Dessutom fanns det flera leveransalternativ att välja mellan och personalen var väldigt trevlig. 😊

Remi M
Skrev om LotusEco

De skickade mina kläder extremt snabbt och var supertrevliga när jag mailade om både en avbeställning och senare retur (som var pga passform). Jag kände mig som jag var jobbig men uppfattade aldrig de tyckte det om mig och de var supertillmötesgående och trevliga hela tiden. Kläderna var också bra paketerade samt bra kvalitet, kommer definitivt handla här igen.

Gerald R
Skrev om LotusEco

Smidig webbshop och snabbt leverans. Mycket sympatiskt!

Carl Michael R

Snabb leverans. Rimliga priser. Bra kvalitét.

Evy S
Skrev om LotusEco

snabbt och lätt. alla förväntningar infriades. köpte en långärmad halvpolo som jag blev väldigt förtjust i .

Jesper J
Skrev om LotusEco

Snabb leverans, och bra produkter.

Pavel R
Skrev om LotusEco

Bara bra kläderna levde upp till förväntningarna Snabbt hantering !

Ylva G
Skrev om LotusEco

Bra hemsida, mycket snabba leveranser. Den enda gång jag behövt returnera en vara för att byta storlek fungerade det utmärkt. Servicen är toppen. Kläderna har god kvalitet.

Svar från LotusEco

Hej Ylva! Tusen tack för din uppskattning! 🙏 Det är skönt att höra att du som återkommande kund är nöjd med vår service och våra varor! Tack för att du tog dig tid att skriva ett fint omdöme om oss. Det betyder mycket för oss. Allt gott och varmt välkommen tillbaka! ♡ Ben - LotusEco

Lars V
Skrev om LotusEco

Mycket proffsig hantering av min order Fick tyvärr skicka tillbaka byxorna , dom var för korta Returen och krediteringen sköttes utmärkt Mvh/ Lars de Vahl

Joanna J

Snabba leveranser och kontakt. Bra och fina produkter 🙂

Inger N
Skrev om LotusEco

Jag är nöjd med det jag köpt men,,,saknar nu de storlekar jag behöver till barnbarnen. Storlek 110-116 har aldrig sett att nihar de storlekarna

Svar från LotusEco

Hej Inger! Tusen tack också för att du tog dig tid att skriva ett fint omdöme om oss. Det betyder mycket för oss. Vi har just nu 7 artiklar kvar i storleken 110/116. Här ser du dem, https://lotuseco.se/shop/category/ekologiska-klader-baby-barn/?_size=110-116-cl-5-6-ar%2C116 Använd gärna filter i kategorierna för att hitta storlekar. Tyvärr kommer vi inte köpa in fler barnkläder eftersom vi bestämt oss för att fokusera på ekologiska GOTS-certifierade kläder för dam och herr framöver. Men vi har fortfarande 113 barnartiklar...

Gerd L
Skrev om LotusEco

Fin kvalitet och perfekt passform på de kläder som jag har köpt. De håller färg efter flera tvättar och är användbara år efter år. Vänligen Gerd Ländell

Birgitta E
Skrev om LotusEco

Toppen! Inget tjafs, hit eller dit. Bra varor!!!

Christian H
Skrev om LotusEco

Imponerad av den snabba leveransen

Nadja T
Skrev om LotusEco

Kläderna jag har köpt från lotuseco har väldigt fin kvalitet. Extremt snabb leverans! Är supernöjd.

Marie S
Skrev om LotusEco

Bra kvalité och ekologiskt! Snabb leverans! Supernöjd!

Eva H
Skrev om LotusEco

Mycket snabb leverans. Vacker, bekväm kjol i fin färg.

Claes H
Skrev om LotusEco

Det var enkelt Det var precis som jag hade tänkt mig Jag köpte kalsongerna med möjlighet att byta resår jag har sökt länge med möjligheten i butiker men inte fått tag i detta.

Anders C
Skrev om LotusEco

Snabb service, lätta att få kontakt med och superfina produkter! Jag kommer att handla mer här

Katarina L
Skrev om LotusEco

Plagg av riktigt bra kvalitet och snabb leverans. Dessutom väl paketerat utan en massa onödigt emballage.