LotusEco

LotusEco grundades 2009 och alla kläder vi säljer är GOTS-certifierade – eftersom GOTS är oberoende och en av de som ställer högst krav. Det gör det enkelt för dig att shoppa schysst – allt du köper hos oss är ekologiskt, rättvist producerat och certifierat av en oberoende organisation.

Målsättningen är att erbjuda ett komplett sortiment av så bra produkter som möjligt när det gäller deras miljöpåverkan. Höga krav gör våra val av varumärken enkla och du hittar bara kläder från företag som matchar våra värderingar – och bara de av deras produkter som helt lever upp till våra krav. Några av dem är Armedangels, People Tree, Living Crafts, Melawear, Serendipity, Albero, Earth Positive, Engel, Disana och Frugi.

Det schyssta sortimentet hittar och handlar du på lotuseco.se – där du också kan boka en tid för att besöka oss i lagerbutiken i Karlskrona. Välkommen!

/Cristina & Ben

Läs vad 481 kunder tycker om LotusEco 2

2022-06-26 Verifierad kund
    Plagget jag köpte på nätet motsvarade mina förväntningar och leveransen var snabb.
    2022-06-21 Verifierad kund
    Bra kvalitet. Varorna skickades direkt.
    2022-06-16 Verifierad kund
    Fina kläder av god kvalitet och alltid gott bemötande!
    2022-06-15 Verifierad kund
    Jag beställde några herr underkläder och ett par tre skjortor. Efter 2 dagar låg paketet i vår brevlåda 👍 Eko kläder ligger oss varmt om hjärtat eftersom väven och tygerna är skonsamt behandlade från början i processen. Så bör eller ska alla textilier beredas.
    2022-06-14 Verifierad kund
    Mycket snabb leverans av Bridget Cardigan som passar mig så bra som jag hade förväntat. Färgen var snyggare i verkligheten än på hemsidans bild.
    2022-06-05 Verifierad kund
    Bra produkter och kära trevliga människor. Ett gott bemötande och snabba leveranser.
    Tusen tack för ditt fina omdöme Pia! Tack också för ditt överseende med att vi felskickade till dig då vi blandade ihop dig med en annan Pia som vi skickade till samma dag. Det händer väldigt sällan men fint att du är nöjd ändå! Allt gott och varmt välkommen tillbaka! ♡ Ben - LotusEco LotusEco
    2022-06-05 Verifierad kund
    Snabb leverans och mycket nöjd med varorna jag fick. Hade något varit fel, får jag känslan av att det inte hade varit några problem att skicka tillbaka varor. Mycket tydligt med information att man ej fick bryta plombering om man ville returnera. I helhet mycket, mycket nöjd.
    2022-06-03 Verifierad kund
    Bra bemött och mkt snabb leverans hem till dörren. Jag köpte trosor.
    2022-05-28 Verifierad kund
    Jag tycker att servicen är otroligt bra. Varorna kommer hem supersnabbt. Det är inga problem att byta något plagg om storleken inte passar. Kläderna är sköna och framförallt bidrar de till en rättvisare värld.
    2022-05-24 Verifierad kund
    Fick min produkt snabbt och utan krångel.
    Färgen var lite mörkare än vad den såg ut att vara på min skärm men ändå fin.
    2022-05-20 Verifierad kund
    Mycket snabb leverans och fint inslaget paket!
    2022-05-14 Verifierad kund
    Bra utbud av ekologiska kläder!
    2022-05-12 Verifierad kund
    De svarade snabbt och personligt när jag mailade frågor.

Förväntningen var neutral nu vid första kontakten, mötet blev klart över förväntan bra. Fina varor!!

Köpte ett eco linne 100% bomull som tyvärr inte passade. Alla moment från browsing före köp till retur gick bra.
    2022-05-10 Verifierad kund
    Det är alltid roligt att handla på LotusEco. Butiken drivs av varma omtänksamma människor som bryr sig mycket om såväl naturen som sina kunder. De ger alltid väldigt bra och personlig service. De har valt ut sina produkter med omsorg, och har stor kunskap om hela kedjan kring hur de tillverkats. Snygga, tidslösa, hållbara kläder, som jag kan känna mig trygg i att de är producerade på ett bra sätt. Jag saknar den tiden då de hade butik man kunde gå och klämma och känna i. Man kan också boka tid för besök och då få möjlighet att prova kläderna innan köp. De är oftast i butiken, så det är lätt att hitta en tid. Jag brukar beställa kläder i webshopen och sen via mail boka en tid för att hämta dem, oftast samma dag eller dagen efter. Beställa med posten funkar också bra.
    2022-05-10 Verifierad kund
    Snabb service, service-minded bemötande, tydlig hemsida, kan byta och kan hämta i lagerbutiken. Köpte barnkläder för ett litet barn, doppresent.
    2022-05-10 Verifierad kund
    Super snabbt, super snäll, härlig upplevelse som vanligt!
    2022-05-08 Verifierad kund
    Snabb leverans. Bra utbud för hela familjen. Och det känns som att jag alltid kan lita på att allt är eko och reko.
    2022-05-03 Verifierad kund
    Allt ok och snabb leverans, men dock tycker jag att tonen i mailet när jag skulle skicka ett plagg retur var på gränsen till otrevlig.
    Tack för ditt omdöme, Ulla! Du meddelade att plagget du ångrade var fint men tight i modellen. Vi skickade dig våra standard instruktioner kring returer och passade också på att fråga dig om du inte var intresserad av att byta plagget till storleken större. Så tråkigt att du uppfattade vår ton vara på gränsen till otrevlig. Egentligen ville vi vara hjälpsamma då du ändå verkade gilla plagget. Trevligt dock att du blev nöjd med byxorna!
    Allt gott och varmt välkommen tillbaka! ♡ Ben - LotusEco
    2022-05-01 Verifierad kund
    Bra utbud av eko-kläder. Bra hemsida.
    Utmärkt service och trevligt och snabbt bemötande.
    Rekommenderas!
    2022-05-01 Verifierad kund
    Utmärkt! Rekommenderas! Snabbt och bra bemött!
    2022-04-28 Verifierad kund
    Snabb, personlig service, bra svar på frågor om plaggen. Och snabb leverans.
    2022-04-27 Verifierad kund
    Snabb leverans och stort plus för klimatsmart paket utan onödigt mycket material!
  • NICLAS K
    skrev om LotusEco
    2022-04-26 Verifierad kund
    Bra kvalitet på plaggen jag köpte. Miljömärkt med GOTS! Trevlig kundtjänst. Hade varit bra med en måttabell på webben, en par shorts passade inte alls men alla andra plagg i samma storlek gjorde det.
    Tack Niclas för ditt omdöme och din uppskattning för att alla våra kläder är GOTS-märkta! Vi säljer kläder från flera olika märken därav kan storlekarna skilja något. Vi har faktiskt en storleksguide för KnowledgeCotton shortsen som var för små till dig, länken finns precis under storleksvalet. Hoppas den nya storleken fungerade bra för dig! Allt gott och varmt välkommen tillbaka! ♡ Ben - LotusEco LotusEco
    2022-04-26 Verifierad kund
    Formidabel kundservice anpassad efter min beställning och mina önskemål samt en snabb leverans. Jag köpte leggings, mysbyxor och hoodie i velour, treggings, yogabyxor och två koftor. Allt passade utmärkt. Utmärkt komfort och kvalitet.
    2022-04-25 Verifierad kund
    Snabb expediering och god service.
    2022-04-25 Verifierad kund
    Utmärkt!

Bra kvalitet på ekokläderna , de är verkligen hållbara. Plus stort utbud.
    2022-04-18 Verifierad kund
    Jag köpte underkläder. det fanns det jag ville ha.Beställningen var okrånglig, så jag är nöjd. Nu behöver bara paketet komma:-)
    2022-04-18 Verifierad kund
    Köpte en morgonrock/herr Jättebra

I fjol köpte jag hängselbrallor

Tidigare alltid köpt barnkläder
    Sovpåsar tröjor och toppenbyxor Nu är ungarna stora
    Jättefint bemötande Alltid
    2022-04-16 Verifierad kund
    Bra och snabb leverans. Bra priser.
    2022-04-10 Verifierad kund
    Bra kundkontakt, snabb leverans. De ringde och dubbelkollade en storlek som det visade sig att jag behövde ändra.
    2022-04-07 Verifierad kund
    Alltid vänligt bemöttt och det bästa urvalet av ekologiska kläder.
  • Linda G
    skrev om LotusEco
    2022-04-06 Verifierad kund
    Snabb och kanonbra service när jag råkade göra ett fel i min order!
    2022-04-04 Verifierad kund
    Snabb leverans. Prisvärt. Viktigt för mig att köpa kläder som verkar tillverkade med ekologiskt tänkande och humana arbetsförhållanden. Det är dessutom inte lätt att finns just byxor som är producerade på eyt sätt som jag kan acceptera. En aning korta i benen dock. Ett problem jag ofta dras med.
    Hej Agneta! Tack för ditt omdöme och din uppskattning! Alla våra kläder är tillverkade under schyssta villkor både för både miljön och textilarbetarna, certifierade med GOTS tuffa krav hela vägen, så är det viktigt för dig har du kommit till helt rätt butik.
    När det gäller längden på byxorna så har vi skrivit ut beninnerlängden (75 cm) på byxorna du köpte så kolla gärna det nästa gång eller fråga oss om mått saknas.
    Allt gott och varmt välkommen tillbaka! ♡ Ben - LotusEco
    2022-04-04 Verifierad kund
    Ville ha ett par mjukisbyxor som satt bra och att det kändes som att företaget gör rätt för sig. Uppfyllde alla krav!
    2022-04-02 Verifierad kund
    Alltid snabb respons om man har någon fråga. Alltid snabb leverans. Hög kvalitet med hög miljömedvetenhet.
    2022-04-02 Verifierad kund
    Smidigt och otroligt snabba. Bra utbud! Har köpt två koftor som snabbt blivit favoriter och de har väldigt bra kvalité. Rekommenderar varmt!
    2022-03-30 Verifierad kund
    Snabb leverans och kläderna stämde väldigt väl med bilderna/beskrivningarna. Känns också som väldigt bra kvalitet alltihop!
    2022-03-29 Verifierad kund
    Snabb leverans och hög kvalitet.
    2022-03-29 Verifierad kund
    Fin jeansklänning med långa ärmar
    2022-03-25 Verifierad kund
    Jättetrevligt service. Villiga att göra det lilla extra.
    2022-03-22 Verifierad kund
    Jag köpte 2 par strumpor som jag provat förut. Väldigt bra kvalitet. Det jag köpt över tid har varit mycket bra och jag har varit nöjd med både bemötande och kvalitet. Kommer fortsätta att handla.
    2022-03-21 Verifierad kund
    Fint att de erbjuder presentkort. Hela köpet gick smidigt till.
    2022-03-16 Verifierad kund
    Bra produkt, såg ut som det gjorde på bilderna, bra passform, bra material, snabb leverans. Toppen
    2022-03-08 Verifierad kund
    En enkel beställning, snabb leverans och fina varor. Jag är mycket nöjd.
    2022-03-06 Verifierad kund
    Bemötande mycket trevligt
    Förväntningar ok eftersom jag handlat där förut
    Så jag är nöjd och kommer troligen att handla framför allt tröjor som jag köpt tidigare.
    2022-03-06 Verifierad kund
    Jag är nöjd med mitt köp och handlar regelbundet på lotuseco.
    2022-03-05 Verifierad kund
    Jag har bara haft kontakt via nätet. Nyhetsbrev och beställt via hemsidan. Fungerar bra. Att jag handlar hos Lotus och rekommenderar dem är främst för att de har varor som är hållbara både för miljö och socialt.
    2022-03-04 Verifierad kund
    Snabb och smidig leverans! Uppskattade informationen på hemsidan att tröjorna var stora i storlekarna, beställde en mindre än vanligt och den passade perfekt!
    2022-03-01 Verifierad kund
    Snabb leverans och bra kvalite
    2022-03-01 Verifierad kund
    Vill handla hos LotusEco för allt är gotsmärkt. Köpte en halvpolo på rea. Fick levererat hem i brevlådan väldigt snabbt, efter två dagar tror jag. Betalar genom Klarna. Allt perfekt.