LotusEco

LotusEco

LotusEco grundades 2009 och alla kläder vi säljer är GOTS-certifierade – eftersom GOTS är oberoende och en av de som ställer högst krav. Det gör det enkelt för dig att shoppa schysst – allt du köper hos oss är ekologiskt, rättvist producerat och certifierat av en oberoende organisation.

Målsättningen är att erbjuda ett komplett sortiment av så bra produkter som möjligt när det gäller deras miljöpåverkan. Höga krav gör våra val av varumärken enkla och du hittar bara kläder från företag som matchar våra värderingar – och bara de av deras produkter som helt lever upp till våra krav. Några av dem är Armedangels, People Tree, Living Crafts, Melawear, Serendipity, Albero, Earth Positive, Engel, Disana och Frugi.

Det schyssta sortimentet hittar och handlar du på lotuseco.se – där du också kan boka en tid för att besöka oss i lagerbutiken i Karlskrona. Välkommen!

/Cristina & Ben

Läs vad 273 kunder tycker om LotusEco 2

2021-06-22
    Snabb service och mkt snabb leverans.
    Jag köpte kalsonger och de levde upp till mina förväntningar.
    2021-06-21
    toppenbemötande, både kunnigt och personligt.
    Jag är jättenöjd både med detta och med varan som levererades snabbt. Klänningen motsvarade mina förväntningar. Jag rekommenderar dem till mina vänner.
    2021-06-20
    Jag köpte ett par ekologiska underkläder, otroligt nöjd med varan och paketet det kom i - miljötänk i alla aspekter (som går) och tacksam för pamfletten från Naturskyddsföreningen! Även fin hälsning från grundarna :)
    2021-06-19
    Jag köpte en ziphood som jag blev väldigt nöjd med. Det känns bra att stödja företag som LotusEco som har ett sunt mliljötänk.
    Bemötandet från deras sida var vad man kan önska sig som kund.
    2021-06-19
    Hittade min produkt passade tyvärr inte och blev då självklart besviken. Bemötandet har dock varit klockrent och de har varit väldigt måna om att upplevelsen ska vara bra och efter dialog vill jag ändå hylla detta lilla men goda bolag.
    2021-06-15
    Fick bra kontakt och kunde framföra mina önskningar, de tog sig oxå tid att lyssna.
    Hade kanske FÖR stora förväntningar men de hade i a f NÅGOT som motsvarade någorlunda vilken vara jag var ute efter.
    Företaget är bland de mer seriösa inom ekologiska och miljövänliga kläder!
    Var glad att jag hittade NÅGOT av de plagg jag var ute efter men ändå besviken på att det säljs så lite av 100% Gotsmärkta ekologiska kläder av ENBART naturmaterial och inte uppblandat med syntetiska material och helst ska det vara ofärgade tyger eller färgade med växter/vegetabilier utan kemikalier, sydda med 100% ekologisk Gotsmärkta trådar av naturmaterial ofärgad eller färgad med växter/vegetabilier utan kemikalier och tillbehör som resår, knappar av naturmaterial från växtriket och ej från djur. Men men, man får köpa det nästbästa.
    2021-06-13
    Alltid snabba leveranser och bra grejor. Enkla att ha att göra med om det mot förmodan skulle uppstå några problem.
    2021-06-12
    Har flera fina erfarenheter av inköp
    i butik o på webben. Hög kvalitet i förhållande till priset.
    2021-06-07
    Lätt att beställa, snabb leverans, bara bra.
    2021-06-07
    Strumpor och fin skjorta, mkt nöjd med kvaliteten!
    2021-06-07
    Jag beställde en jacka och en mammaklänning. Leveransen gick fort och var bra förpackad. Väntar i detta nu på svar om en retur. Trevligt bemötande generellt
    Tack för ditt fina omdöme om oss! Vi hade svarat på ditt mejl samma dag som du mejlade oss men av någon anledning kom vårt svar inte fram till din mejl så vi ringde dig istället så det löste sig. Varmt välkommen åter! ♡ LotusEco
    2021-06-04
    Byxor 2 st i linne med korta ben så jag slipper lägga upp dem. 2 shorts i linne. Känns som bra kvalitet. Jag fick mina varor snabbt, inga problem. Tyvärr fick ni rulla ett par byxor som jag bytte storlek på där fanns mycket hundhår.
    2021-06-04
    Mycket nöjd med både produkter och hemsida. Ofta flera bilder på ett plagg. Också mycket bra när man kan se hur det sitter på en person. Gör det enklare att få en uppfattning om passform.
    2021-05-24
    Beställde strumpor, fick dom i brevlådan.
    Hej Jan-Olov, Tack för ditt omdöme! Vi kollade med dig på mejl om du var missnöjd med något eftersom du inte gav oss högre betyg än 3. Du svarade "Inte missnöjd med något. Men jag tycker inte att köpa ett par strumpor är en fantastisk upplevelse". Lite märklig anledning att ge oss ett lågt betyg men vi är glada att du inte är missnöjd med något. Välkommen åter! Om du vill får du prova mer fantastiska saker i vårt stora sortiment av ekologiska kläder. LotusEco
    2021-05-19
    Eko ullbabyfilt. Snabb konfirmation. Tydligt och snabb leverans⭐️
    2021-05-17
    Har man väl börjat handla hos dom så är det lätt. Jag vet vilken storlek jag ska ha och hur kläderna passar.
    2021-05-16
    Har tittat på era varor i några år för att jag tycker att kläder skall vara ekologiska. Jag köpte som huvudsak en rosa kolibri klänning som funnits hos er ett tag å nu när det bara var min storlek kvar så tänkte jag att nu!
    Har nu fått klänningen hit till Åland köpte via en bekant i Sverige.
    Tack för ditt omdöme och din medvetenhet! Det blev ett riktigt bra pris på klänningen från People Tree som vi haft på lager ett tag. Hoppas det blir en favorit för dig under lång tid framöver! Är det något du tycker vi kan göra bättre eftersom du ger oss en 4:a? Meddela oss gärna på feedback@lotuseco.se så vi kan förbättra oss! Varmt välkommen åter! ♡ LotusEco
    2021-05-12
    Har köpt en klänning, en tunika och 2 par leggings och är supernöjd med alla plagg. Plaggen har levererats snabbt och levt upp till mina förväntningar vad gäller storlek och utseende. Kombinationen av sköna, hållbara och fina plagg gör att jag kommer att fortsätta att handla från LotusEco i framtiden.
    2021-05-11
    Allt fungerat perfekt och jag är mycket. nöjd med varorna.
    2021-05-10
    Mycket nöjd snabb leverans 🚚 👍
    2021-05-10
    Bra och snabb service och fina produkter - inget krångel!
    2021-05-04
    Kläder av högt kvalitet. Snabbt levererat direkt i brevlådan.
    2021-05-04
    köpte en ekologisk klänning. SÅÅÅ hinla skön och fin kvalite! TACK, denna blir en lång trotjänare för mig.
    2021-05-03
    Bra kläder, priser och helhets tänk.
    2021-05-03
    Jättefin skjorta, mycket nöjd! Tack :)
    Otroligt skön kvalité 😊
    Och fin hjälp från kundtjänst.
    2021-05-03
    Mycket vänligt och trevligt bemötande!

Jag är mycket nöjd med plaggen och vi har genom åren köpt en stor del av våra kläder hos LotusEco.
    2021-04-18
    Snabb leverans och varan motsvarar beskrivningen.
    2021-04-16
    Fleecejacka i Merinoull
    Snabb service och leverans
    Bra bemötande, miljövänliga produkter
    Allt som allt mycket bra
  • Eva B
    2021-04-12
    Beskrivningg av varan överensstämmer med plagget. Mycket Snabb leverans.
    2021-04-12
    Snabba svar på mail. Bra beskrivningar av storlekar. Om du hämtar i butiken, fantastisk flexibilitet kring tid för att hämta paket och lämna returer.
    2021-04-12
    Vänlig service, snabb leverans.
    2021-04-11
    Beställde knästrumpor storlek 39-43 unisexmodell på nätet. Jag är kvinna med storlek 39-40. De strumpor jag fick är inga knästrumpor, når mig upp till halva underbenet och fotdelen av strumpan är väldigt mycket för stor. Har inte orkat returnera varan men kommer inte att handla från sajten mer.
    Hej Anna! Kontakta oss så löser vi detta för dig! Vi håller med dig om att det är fel att kalla dem för knästrumpor och har ändrat detta. Vi gick på modellbilden från producenten när vi beskrev strumporna men den verkar vara missvisande. Det vore tråkigt om du dömer oss och hela vårt stora sortiment av ekologiska kläder för ett fel i en produkttitel men det är upp till dig om du vill återkomma. Vi vill som sagt gärna rätta till felet för dig! ♡ LotusEco
  • Kenneth S
    2021-04-10
    Jag köpte ett par tofflor. Jag ville ha likadana som mina numera utslitna. Jag fick precis rätt tofflor till ett bra pris och med mycket snabb leverans. Totalt sett en mycket positiv upplevelse av en för mig ny leverantör. Jag återkommer med glädje.
    Tack för ditt omdöme Kenneth! Jag tror dock du blandat ihop oss med någon annan butik för det var boxershorts du köpte hos oss och inte tofflor. Men vi hoppas du är minst lika nöjd med köpet hos oss! Varmt välkommen åter! ♡ LotusEco
    2021-04-08
    Köpte ett par byxor kalsonger och strumpor. Det har varit lätt att komma i kontakt med företaget. Både via telefon och mail. Jag har blivit bra bemött och är nöjd. Detta var första gången som jag handlade av företaget men inte den sista. Rekommenderas även med tanke på företagets miljöhänsyn.
    2021-04-07
    Älskar dom grejer jag köpt och bra kontakt med företaget
    2021-04-06
    Solhatt till mitt lilla barnbarn. Så jag har bara tittat på den, men den ser perfekt ut.

Positiv - snabb leverans. Väntar bara på fakturan!
    Tack Magdalena för ditt fina omdöme! Vi brukar vänta några dagar med fakturan så man hinner få hem varorna och höra av sig vid byten och returer. Men nu är den aktiverad så du skall ha fått fakturan på mejl från Klarna. Varmt välkommen åter! ♡♡♡ LotusEco
  • Helen B
    2021-04-06
    Snabbt och enkelt, ser ut att vara i bra kvalitet
    2021-04-06
    Har beställt pyjamas och strumpor som ännu inte levererats, men räknar med att de kommer denna vecka.
    Gillar Lotus eco då alla deras kläder är miljömärkta.
    2021-04-05
    Jätte snabb leverans, fina kläder av bra kvalitét.
    2021-03-30
    Beställde t -shirts till min man. Det var fina och färgen stämmer väl överens med bilderna. Prisvärda varor. Snabb och smidig leverans! Kommer säkert handla från Lotus Eco igen
    2021-03-24
    Precis vad en förväntar sig i köpuplevelse och leverans.
    2021-03-24
    Köpte leggings, snabb leverans och smart packat.
    2021-03-20
    Jag köpte barnkläder och är jättenöjd med urval, kvalitet och leverans!
    2021-03-19
    Snabb leverans, miljövänlig förpackning. Bra produkter.
    2021-03-13
    Glad för initiativ som främjar en mer hållbar klädindustri! Kläder av fin kvalitet som suttit på sen de trillade ned i brevlådan, snabb leverans och trevligt bemötande. Mer EKO åt folket!
    2021-03-11
    Jag köpte mysbyxor och hoodie.
    Det var enkelt att komma i kontakt och jag fick snabbt hjälp.
    Jag är jännenöjd med både kläder, service och leverans.
    2021-03-09
    Supertrevligt bemötande och service och rekordsnabb leverans.
    2021-03-08
    Alltid snabb leverans. Mycket sköna kläder och det känns bra att de är reko.
    2021-03-08
    Varan jag önskade köpa fanns inte i lager och jag tog då kontakt med dem för att höra när varan skulle komma in igen. Blev otroligt väl bemött och varan beställdes in. Dessvärre blev det fördröjd leveranstid men då höll företaget hela tiden kontakt med mig och uppdaterade läget. Fick sedan ett mejl när varan var åter i lager, och de hade dessutom reserverat en åt mig så att ingen annan skulle hinna före och beställa! Mycket nöjd kund som säkert kommer tillbaka flera gånger :-)