Målabromma Entreprenad

Spjutvägen 5D, 175 61 Järfälla — Visa karta

Varmt välkommen till Måla Bromma Entreprenad, vi erbjuder tjänster inom måleri, snickeri och renovering. Vi gör både större och mindre jobb. Vi sätter alltid dig som kund i fokus och och jobbar med en stor förståelse för kunden, då vi med hjälp av vårt stora kontaktnät kan hjälpa dig med allt från våtrumsspecialister till golvslipare. Vi utför din renovering på ett enkelt och smidigt sätt!

Eftersom vi värdesätter din tid så gör vi alltid vid starten av varje projekt upp en tidsplan som vi löpande stämmer av. Detta gör vi för att vi vill hålla dig så involverad som möjligt i arbetet.

Det viktigaste för oss är att du är nöjd, både innan, under och efter det utförda arbetet!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 95 kunder tycker om Målabromma Entreprenad

• 2019-06-04

Carl-johan K skrev om Målabromma Entreprenad
    Total renovering invändigt av vårt hus.
    Vi är jättenöjda. Hög kvalitet, punktlighet, ordning och reda samt jättetrevliga medarbetare. Läs mer
  • 2019-05-27

Johannes W skrev om Målabromma Entreprenad
    Företaget renoverade fassaden samt sockeln och har lagt om taket.Diskussion med företaget och bemötande var väldigt bra och fanns det frågor så besvarades dem direkt. Renoveringen av taket och fassaden gick utmärkt. Arbetet är på väldig hög nivå samma som kvalitén. En liten nakdel var att hantverkarna kunde varken svenska eller engelska och det förorsakade ibland några små problem. Jag ångrar inte att vi bestämde att anlita dem. Läs mer
  • 2019-05-23

SHARA D skrev om Målabromma Entreprenad
    Svårt att säga hur bra de är med tanke på att de aldrig dök upp. Efter 2 timmars väntan kan jag säga att jag inte är imponerad med att kontoret sa att hantverkaren omedelbart skulle kontakta mig, eftersom jag aldrig fick något samtal. Jag kontaktade även firman igen flera gånger men fick inget svar av receptionisten, inte heller något telefonnummer till hantverkaren. Jag är övertygad om att de är en oseriös firma som inte ens tar saker på allvar. Sedan får man bara en halvhjärtad ursäkt och önskemål om att redigera sin recension, så oproffsigt. Välj någon annan. Läs mer
  • Christina O

2019-04-06

Christina O skrev om Målabromma Entreprenad
    Målabromma hjälpte oss vid renovering av ett funkiskök i vår lägenhet, samt golvslipning. Hela processen har skötts professionellt och jag är jättenöjd med resultatet. Läs mer
  • 2019-04-03

Nannie Anna-Stina O skrev om Målabromma Entreprenad
    Seriöst företag som hjälpt oss med renovering av kök och nedervåning i villa. Mycket kunnig, serviceinriktad och ansvarsfull projektledare och bra hantverkare. Läs mer
  • Björn Erik Pontus P

2019-03-30

Björn Erik Pontus P skrev om Målabromma Entreprenad
    Mycket bra och seriöst företag i denna svåra bransch.
    Har genomfört totalrenovering av tre lägenheter åt mig och jag är supernöjd från start till mål, alla gånger! Läs mer
  • Kay Erika Wilhelmine G

2019-03-26

Kay Erika Wilhelmine G skrev om Målabromma Entreprenad
    Seriöst företag som levererar hantverksmässigt mycket bra kvalitet. Bra på att följa upp och åtgärda ev. kvarstående/uppkomna punkter efter renoveringen. Enda negativa var att tidsramen inte hölls helt men det var inte fråga om någon jätteförsening och det viktigaste är ju kvalitén på utfört arbete och den är vi mycket nöjda med. Många som har kommit till vår lägenhet efter renoveringen (totalrenovering av 4:a på Södermalm) har kommenterat just det skickliga utförandet. Läs mer
  • KLAS H

2019-03-25

KLAS H skrev om Målabromma Entreprenad
    Har precis anlitat Målabromma för renovering av en 3:a inför försäljning.
    Vi var supernöjda med resultatet och det ledde till en mycket lyckad försäljning.
    Kommer med största sannolikhet anlita Målabromma även till nästkommande bostad =D Läs mer
  • MIKAEL H

2019-03-23

MIKAEL H skrev om Målabromma Entreprenad
    Totalrenoverade allt i en 3-rums lägenhet på Kungsholmen.
    Har varit med om lite olika firmor i tidigare projekt - många lovar ett pris men sedan tillkommer alltid en massa saker ändå. Så var det inte hos MålaBromma - fick ett fast pris och framförallt med tydlig specifikation som sedan gällde. Riktigt skönt och med proffsig projektledare som höll i allt från A-Ö flöt det riktigt fint.

Rekommenderar denna firma starkt, inte minst om ni vill ha ett tryggt projekt där du själv slipper bli projektledare. Läs mer
  • 2019-03-19

MIKAEL Ö skrev om Målabromma Entreprenad
    MålaBromma hjälpte mig med min målning hemma.
    Resultatet blev toppen! Läs mer
  • 2019-02-28

Peter B skrev om Målabromma Entreprenad
    Målabromma hjälpte oss med renovering av två badrum, en tvättstuga, golvläggning och invändig målning av väggar och tak. Arbetet utfördes proffesionellt och blev klart i tid trots en snäv tidsplan. Slutpriset helt enligt offert. Vi är mycket nöjda! Läs mer
  • Michael B

2018-11-03

Michael B skrev om Målabromma Entreprenad
    Inget att rekommendera. Skickat några förfrågningar om hantverkshjälp via deras hemsida men får ingen återkoppling. Läs mer
    2018-11-05 MålaBromma Entreprenad svarar Michael B
    Hej Michael,
    Jag ber så väldigt mycket om ursäkt.
    Kan vara så att jag missat. Vår ambition är att alla ska få en återkoppling.
    Det har inte varit vår mening att inte besvara dig.
    Önskar dig Lycka till på annat håll med ditt projekt.

/MålaBromma
  • Alexander D

2018-09-13

Alexander D skrev om Målabromma Entreprenad
    Målabromma målade om hela vårt kontor på Brandson.
    Proffsigt arbete och målaren märktes knappt av under dagarna när han arbetade parallellt med resten av oss på kontoret. Så hela processen gick förvånansvärt smidigt!
    Supernöjda med resultatet och kontakten med Henrik & Tobias. Rekommenderas starkt!! Läs mer
  • Sirpa J

2018-07-02

Sirpa J skrev om Målabromma Entreprenad
    Jag är supernöjd med fasadmålningen i mitt hus. Allt funkade enligt tidsplan och fick svar av personalen om jag hade några funderingar runt måleriaretens gång. Mycket trevlig och proffsig bemötande av personalen. Tack! Rekommenderar varmt till andra.
    H/sirpa Läs mer
  • Maja J

2018-06-27

Maja J skrev om Målabromma Entreprenad
    MålaBromma hjälpte mig med en helrenovering av min lägenhet: kök, badrum, golv och målning. Projektledaren var mycket proffsig och kom först på besök att tittade på allt, återkom med en offert och gav ett tidestimat.
    Renoveringen flöt på som planerat och jag fick avstämningar lite då och då. Jag var även där själva en hel del och kikade för att ha koll själv. Är supernöjd med hela processen och älskar min nya lägenhet! Läs mer
  • John K

2018-04-10

John K skrev om Målabromma Entreprenad
    Jag har använt MålaBromma vid ett flertal gånger nu och de levererar alltid efter tidsplan och prisplan. De är trevliga och väldigt duktiga. Har anlitat dom för: ommålning av rum, uppfräschning av badrum(nya möbler installerade samt att de tog bort badkar och installerade tvättmaskin), köksrenovering, platsbyggd garderob i hallen, byggde min walk-in-closet och lite därtill.
    Kan varmt rekommendera dom!
    /John Läs mer
  • 2018-03-12

Sara K skrev om Målabromma Entreprenad
    verkligen proffsiga! Hantverkarna var både trevliga och duktiga, kändes tryggt att ha dem hemma! Läs mer
  • 2018-03-09

Carl-oscar S skrev om Målabromma Entreprenad
    Mycket trevligt bemötande och väl utfört arbete inom avtalad tid. Läs mer
  • 2018-03-02

Hans L skrev om Målabromma Entreprenad
    Vi har haft stor nytta av MB. Företaget har målat vårt hus l Bromma utvändigt och inomhus. MB har också byggt ett trevligt och fint uterum.MB har renoverat invändigt på vårat landställe. Vi är mycket nöjda med de arbeten som MB har gjort åt oss. MB har mycket duktiga hantverkare, kontakten med MB är mycket proffsig. Företaget drivs av mycket kunniga ägare som gör ett mycket gott intryck och ägarna är mycket angelägna om att kontakten ska vara den bästa. Läs mer
  • 2018-02-23

Linnea L skrev om Målabromma Entreprenad
    Toppenbra kille och bra målning! Läs mer
  • 2018-02-21

Ylva H skrev om Målabromma Entreprenad
    Trevligt bemötande och snabb kostnadsuppskattning. Väl utfört arbete- spackling o målning av tre rum- både avseende kvalitet o utförande. Läs mer
  • 2018-02-19

Isabelle T skrev om Målabromma Entreprenad
    Bra kommunikation och grymt resultat! Läs mer
  • Sofia A

2018-02-14

Sofia A skrev om Målabromma Entreprenad
    Helt fantastiska, allt från projektledning, utförande, professionalism, problemlösning skedde hur smidigt som helst och resultatet blev utöver förväntan. Jag har renoverat flera gånger med ett flertal olika firmor men aldrig har jag haft en renovering som har gått så smärtfritt som denna. Allt utfördes på tid och till rätt pris. Jag är otroligt kräsen och kräver extremt hög standard och det fick jag verkligen levererat av Måla Bromma. Henrik som var min kontaktperson är så bra att ha att göra med. Vi renoverade en hel hall samt ett kök och en liten toalett och har idag ett magiskt resultat. Jag kan inget annat än att rekommendera Måla Bromma vi kommer använda dem för alla framtida renoveringar. Läs mer
  • 2018-02-14

Madeleine A skrev om Målabromma Entreprenad
    Vår hantverkare Sergej var superbra. Jättenöjd över resultatet. Rekommenderar varmt! Läs mer
  • 2018-02-14

Malin J skrev om Målabromma Entreprenad
    Mycket nöjd med deras jobb, rent och snyggt under tiden de jobbade samt toppen finish på färdigt jobb! Tack! Läs mer
  • 2018-02-12

Axel L skrev om Målabromma Entreprenad
    Bra och pålitligt företag som är serviceminded från start till slut.
    Supernöjda vart jag med resultatet av renoveringen av min lägenhet!

Var någon detalj som jag inte var helt nöjd med så fort jag sa till åtgärdade måla bromma det direkt utan extra kostnad!

Många + !!! Läs mer
  • 2018-02-12

Maja J skrev om Målabromma Entreprenad
    Är så nöjd med MålaBromma! De hjälpte mig med en total renovering av hela min lägenhet; nytt badrum, flyttade köket, nya golv och målning. Projektledare kom och gick igenom allt i början av projektet, stämde av pris och tid för projektet. Båda höll sig mycket bra tycker jag, blev försenat en vecka, men det var väntat. Sen hade vi tät kontakt under hela renoveringen och de kom med bra lösningar när det uppstod lite dolda problem. Killarna som utförde jobbet var mycket trevliga och kändes snabba och kunniga.
    Kom i kontakta med MålaBromma genom rekommendation och är som sagt helnöjd med hela projektet! Läs mer
  • 2017-11-06

Bo L skrev om Målabromma Entreprenad
    Offert och kontakt skedde snabbt. Bra avtal och dokumentation. Arbetet utfördes på ett mycket bra sätt. Tidsplanen förskjöts något viket delvis berodde på att tilläggsbeställning av linoljefärg måste göras. Mycket trevlig telefonmottagare på kontoret som omedelbart tog tag i de förfrågningar jag hade. Läs mer
  • 2017-11-02

Erik N skrev om Målabromma Entreprenad
    Målning av fasad och restaurering av fönster.

Allt fungerade bra. Dert var väl någon dags försening i något moment med sammangatget höll både kvalitet och tidshållning bra. Läs mer

Håkan K skrev om Målabromma Entreprenad
    Bra offert och bra utfört arbete. Enda lilla kommentar är att projektledare/säljare borde följt upp pågående arbete. Nu gick projektet bra men hade ändå förväntat någon kontakt. Läs mer

Maria E skrev om Målabromma Entreprenad
    Tycker att ommålningen av fasaden gjordes fantastiskt bra, bra målat, trevliga målare, rent och snyggt och bra återkppling efteråt. Men sedan hade vi också beställt ommålning av fönster som skulle göras av ett annat team. Dom dök aldrig upp på utlovad tid, sedan blev vi fakturerade för jobbet. Fakturan tog bort utan problem med målarna har fortfarande inte dykt upp.

Häls. //Maria Läs mer

Maria  K skrev om Målabromma Entreprenad
    Målat hus samt bytt stuprännor/stuprör. Mycket noggranna i sitt arbete, och åtgärdade det vi var mindre nöjda med (ex färgstänk på altan). Måna om att kunden ska vara nöjd. Överlag är vi väldigt nöjda med arbetet. Läs mer

Anders  H skrev om Målabromma Entreprenad
    Målningsentreprenad för villa. Utsida.
    Vissa undantag som diskuterades fram o tillbaka tills vi blev nöjda inför start. Arbetena utfördes i stort enl tidplan. Vissa justeringar skedde löpande vilket försenade ngt. Men gjorde oss nöjda. Levde klart upp till mina ganska högt ställda förväntningar och månade om min nöjdhet som kund. Vissa anmärkningar som jag gjorde vid slutbesiktning fixades direkt.//Anders Läs mer

Anna K skrev om Målabromma Entreprenad
    Vi köpte uppfräschning av fönsterkarmar, -luckor, balkongdörrar och garagedörrar - skrapning, grundmålning och två gånger färdigmålning. Våra förväntningar uppfylldes till fullo vad gäller personal, kontakter, tidsåtgång, yrkesskicklighet och slutresultat. Läs mer

Per A skrev om Målabromma Entreprenad
    Målade om huset med trären renskrapning som krav.
    Snabba på att svara.
    Trevlig ton i alla lägen.
    Ansvarstagande hantverkare.
    Proffsigt utförande.
    Skulle klart använda dem igen. Läs mer
  • 2017-10-26

Emil A skrev om Målabromma Entreprenad
    Bytte en sida fasad på vårt hus och fixade plåtarbeten och mindre saker på de övriga sidorna samt målade hela huset.
    Bra på alla plan. Engagerad och tydlig projektledning, bra personer med possitiv inställning som jobbade. Inga problem. Läs mer
  • 2017-10-25

Christer A skrev om Målabromma Entreprenad
    Av de tre offerter jag tog in var Målabrommas den tydligaste och bäst strukturerade. Och med facit i handen så kan jag konstatera att de är snabba, serviceinriktade och ansvarstagande ända till slutet. Känslan är att kunden ska vara nöjd oavsett vad som hänt under vägen. Det som drar ner betyget något är att jag lite för ofta fick rycka in som projektledare mot de polska målarna. Ordning och reda brast även i det dagliga arbetet då och då. Men i det stora hela som sagt mycket bra. Rekommenderas! Läs mer
  • Kicki R

2017-10-25

Kicki R skrev om Målabromma Entreprenad
    Det har varit sisådär. Killarna kunde inte komunisera pga språk och de målade inte vissa saaker som var avtalat. De avslutade innan de pratade med oss så vi kunde inte påpeka det. Vi betalade naturligtvis inte heller för det men för oss hade det varit bättre om det blivit gjort. Läs mer
  • 2017-10-25

Johan W skrev om Målabromma Entreprenad
    Oerhört duktiga och vi är oerhört nöjda med dom. Läs mer

Andreas A skrev om Målabromma Entreprenad
    Detta svar skickade jagnylitgen till Måla Bromma
    Hej Marie,
    fakturan betalas omgående. Jag vill här bara passa på att tacka för ett gott arbete. Vi har upplevt ett mycket professionellt bemötande, en noggrann planering och exemplariskt genomförande av projektet - från offert och arbetsmiljöbeskrivning till sista penseldraget och nu också placeringen av stolpen under farstubron.
    Vi kommer att rekommendera er vidare! Min svåger GG från Södra Ängby kommer att höra av sig snart.A
    Hälsningar
    Andreas Aly Läs mer

Lars  G skrev om Målabromma Entreprenad
    Ommålning av hus allt funkade bra Läs mer

Niclas T skrev om Målabromma Entreprenad
    Mycket bra snabba noggranna och väldigt proffsiga. Rekommenderar dem 100% Läs mer
  • 2017-10-19

Kenth  G skrev om Målabromma Entreprenad
    Bra jobb, trevlig personal, lämnade snyggt varje dag. De har fått fler uppdrag av oss och det har varit lika bra varje gång. Läs mer
  • 2017-10-18

Christoffer Z skrev om Målabromma Entreprenad
    Mkt bra leverans - på tid och budget. Rättade till brister utan diskussion. Bra projektledning, bra slutresultat och ett bra pris. Kommer definitivt att anlita igen. Läs mer
  • 2017-10-18

Anders  E skrev om Målabromma Entreprenad
    Vi har fått hjälp med 3 renoveringar:
    Byta en del av fasaden, måla om fönster och dörr i ett rum samt att bygga en altan på ca 40 kvm. De här 3 olika projekten har tagit olika tid i anspråk men har levererats inom tid och med ett bra resultat precis som vi velat ha det. Vi är jättenöjda med resultaten av de olika renoveringarna. Läs mer

Marie Ö skrev om Målabromma Entreprenad
    Målabromma har från första mötet haft en öppen dialog, tydlig plan och framförallt inte lovat för mycket. För oss var det viktigt då vi vetat vad och när saker skulle ske och när ommålning och fasad byte skulle vara klart.
    Att man sedan också överträffat förväntningarna på arbete liksom personligt bemötande ger så klart ett stort plus i kanten.

/Anders Läs mer

Camilla S skrev om Målabromma Entreprenad
    Jag anlitade Målabromma för att renovera och måla om ca. 20 fönster i vår villa. Fantastisk service. Väldigt trevligt bemötande och snabbt genomförande. Resultatet blev väldigt bra. Läs mer

Magdalena  M skrev om Målabromma Entreprenad
    Mycket bra skött från början ill slut när de målade mina fönster.
    Bra utfört arbete, trevliga målare och justa arbetsvillkor. Läs mer

Evy  L skrev om Målabromma Entreprenad
    Bra genomfört projekt: Målning av fönster och fasad m m på villa.
    Trevlig personal på alla nivåer. Läs mer
  • Bo S

2017-10-16

Bo S skrev om Målabromma Entreprenad
    Ommålning av mitt hus.
    Mycket bra bemötande och utförande av arbetet.
    Snabbt och smidigt till ett bra pris.
    Har rekommenderat företaget till andra. Läs mer

Spjutvägen 5D, 175 61 Järfälla