Målabromma Entreprenad

Målabromma Entreprenad

Varmt välkommen till Måla Bromma Entreprenad, vi erbjuder tjänster inom måleri, snickeri och renovering. Vi gör både större och mindre jobb. Vi sätter alltid dig som kund i fokus och och jobbar med en stor förståelse för kunden, då vi med hjälp av vårt stora kontaktnät kan hjälpa dig med allt från våtrumsspecialister till golvslipare. Vi utför din renovering på ett enkelt och smidigt sätt!

Eftersom vi värdesätter din tid så gör vi alltid vid starten av varje projekt upp en tidsplan som vi löpande stämmer av. Detta gör vi för att vi vill hålla dig så involverad som möjligt i arbetet.

Det viktigaste för oss är att du är nöjd, både innan, under och efter det utförda arbetet!

Läs vad 145 kunder tycker om Målabromma Entreprenad 2

2021-10-02
    Jag ville ha mitt trähus från -32 ommålat i samma kulör som jag hade. Husets fasadfärg var i hyfsat skick men södersidan väldigt blekt och slitet. Jag valde att inte ta med själva fönsterbågarna i offerten för att hålla ner priset.
    Jag upplevde en bra kontakt med Måla Bromma från offertförfrågan till avslut med underskrift av ett garantidokument.
    Vid offertförfrågan kom en person som gick runt huset och pratade om hur målningen brukar gå till.
    Den skriftliga offerten var detaljerad och uppdelad i punktform som beskrev alla de moment som ingick.
    Jag ställde frågor via mejl och fick omgående svar.
    Ställningsbyggare byggde ställning runt huset och undvek att förstöra rabatter och blommor. Jag upplever att målaren var mycket noggrann och genomförde alla momenten som beskrevs i offerten. Jag hittade inget färgspill eller missar när jag kollade inför jag skriftligen godkände målningen. Jag är mycket nöjd med målningen av fasad, vindskivor, fönsterfoder osv.
    2021-09-30
    Jag blev väl bemött av alla som arbetade här. De var punktliga, professionella och vänliga.

Den tjänst jag köpte var fasad- och fönstermålning på huset.

Tack för att allt gick enligt plan och blev snyggt!

Marianne Wijkmark
    Virvelvindsvägen 1
    167 67 Bromma
    2021-09-15
    Professionellt från början till slut, alltid väldigt trevligt bemötande av MålaBromma och trevliga hantverkare som kom när de sa.

Vi köpte ommålning av vårt hus och det blev väldigt bra, så vi är väldigt nöjda.

Kajsa Ekemar Ericsson
    2021-09-09
    Professionellt mottagande av samtliga parter som varit inblandade med en väldigt tydlig och bra offert. Projektet höll i princip tidplanen och snickarna/målarna var mkt proffsiga. Även arbetsledaren var väldigt duktig och mkt trevlig, dock inte på plats hela tiden. Det som drar ner betyget något var att det inte kommunicerades att arbetsledare inte pratade svenska, inget problem i vårt fall men skulle varit bra att känna till.
  • Kristofer T
    2021-09-02
    Bra företag att ha att göra med. Anstränger sig det lilla extra för att få en nöjd kund. Målade om mitt hus och bytte tak.
    2021-08-22
    Super trevligt bemötande och mina förväntningar infriades och mer än det. Målarna var arbetssamma och noggranna och om jag såg något som måste rättas till så gjorde de det utan knorr.
    Jag hoppas att jag inte behöver använda Garantin som gäller 4 år.
    Tacksam för att de klämde in mig trots att det var ett tjajt tidsschema o jag var ute sent.
    2021-08-19
    Började bra, trevliga och noga genomgång vad som skulle göras, Byte av fasad en vägg och lite små jobb inomhus. Fick en tydlig offert med pris och tid, Vi skrev och ett avtal som var bra. Sen strulade det en del då det tog 2 veckor längre tid och de glömde inomhusjobbet. Problemet var att vi inte fick någon info om vad som hände. Vi fick ändra semesterplanerna lite.
    Men när vi på pekade det och fick tala med rätt person så var dom mer än trevliga och förstod vårt problem.
    Dom fixa allt på ett mycket bra och smidigt sett.
    Så allt slutade bra och vi kommer rekommendera Måla i Bromma då de kunde hantera ett litet problem mycket bra.
    Avslutningsvis: Jobbet med fasaden blev bra. Trevliga medarbetare. Inomhus jobbet får vi fixa lite senare och det gör naturligtvis Måla i Bromma
    Extra tack till Rosanna (tror hon heter så) o David.
    2021-08-11
    Fantastiskt hjälpsamma hantverkare som gjorde det offererade jobbet – byte av köksstam och totalrenovering av en gästtoalett – jättebra och till en konkurrenskraftig kostnad.

Genomgående proffsigt bemötande, framförallt av Sergei/Sergej och rörmokar-Alex, och de var lyhörda inför våra behov, förutsättningar (en nyfiken ettåring i hemmet) och önskemål.

MålaBromma hjälpte till med önskade inköp, bortforsling av byggskräp och höll rent och snyggt omkring sig under hela arbetet.

Det enda som saknades var att vi hade önskat mer löpande information och återkoppling från projektkoordinatorn, och att arbetet drog ut någon extra vecka på tiden, men vi förstår samtidigt att vårt projekt skedde under en intensiv period på året.

Vi kan varmt rekommendera MålaBromma Entreprenad.
    2021-08-04
    Allt har varit väldigt proffsigt skött. Man märker att Målabromma har stor erfarenhet av att måla hus. De kunde också hjälpa oss med andra förbättringar på vårt hus samtidigt som de målade.
    2021-07-10
    Otroligt proffsiga, höll en tight tidplan och budget. Ett rent nöje att anlita.
    2021-06-27
    Vi är så nöjda. Jättebra resultat!
  • Samuel J
    2021-06-22
    Väldigt proffsigt genomfört projekt från start till slut, mycket nöjd!
  • Caroline P
    2021-06-08
    Så professionellt bemötande och exceptionellt bra genomförande. Vi målade om vår fasad med hjälp av MålaBromma och kunde inte vara nöjdare.
    2021-06-04
    Kundorienterat bemötande, utgår från kund först och berättar vad det innebär och är beredd att gå långt för att möta kunden.
    2021-05-23
    Måla Bromma målade om hela vårt hus, tog ned läkten, skrapade rent fasaden på tre sidor och målade även grunden och staket på altanen. Det gick väldigt snabbt och smidigt från start till mål! Målarna var fantastiskt snabba, noggranna och höll rent och snyggt. De tvättade t.o.m. av fönstren efter att de hade målat! Arbetsledaren var snabb på att svara på frågor och var flexibel och lösningsorienterad! Vi är jättenöjda med Måla Bromma och kommer definitivt anlita dem i framtiden vid behov!
    2021-05-21
    Perfekt utförande från offert till färdigmålat hus. Professionellt och positivt bemötande, svårslagen arbetsmoral och utförande, noggrannhet och yrkesstolthet! Vi fick vårt gamla trähus renskrapat och ommålat av MålaBromma Entreprenad och är så otroligt nöjda. Kan bara rekommendera dem!
    2021-05-07
    Jag är supernöjd med Målabromma Entreprenad! Mycket trevligt bemötande och fokus på att jag som kund ska bli nöjd med resultatet. Jag vill varmt rekommendera duktiga Nawzad och hans kollegor!
    2021-05-07
    Är väldigt nöjd av MålaBrommas målning av vår fasad, väldigt professionella och tillmötesgående med att även ta hand om små fixningar som det grundliga arbete de utförde.
    Jag kan starkt rekommendera dem till fassadmålning.
    /Krister
    2021-04-26
    Professionellt rakt igenom. Från offertförfarande till överlämnande av garantin. VI har målat fasaden och trots osäkra väderförhållanden har Målabromma gjort sitt yttersta och klarat det slutdatum som var viktigt för oss. Vi är jättenöjda och rekommenderar Målabromma det starkaste!
  • Christina L
    2021-04-23
    Seriösa, yrkesskickliga, pålitliga, noggranna och trevliga. Vad mer kan man begära?!
  • Rickard S
    2021-04-04
    Mycket snabba på fönsterbyte och snyggt utfört
  • Christina L
    2021-04-02
    Hjälpsamma, proffsiga, pålitliga. Håller det ostökigt och osmutsigt under arbetets gång.
    2021-02-26
    Fick hjälp med badrumsrenovering som innebar flytt och återuppbyggnad av väggar. Arkitekt hade ritat badrummet så var mån om att det skulle bli bra med tanke på tydlig plan och vision.

Jag kan inte nog berömma MålaBromma! De är så trevliga och kunniga! Alla på plats var alltid i tid, höll tidplan, gjorde ett bra jobb och var supertrevliga! Plattsättaren t.ex. var en riktig effektivitetsmaskin och planerade all plattsättning noga, ställde relevanta motfrågor och hade vettiga synpunkter på ritningar utifrån de faktiska förutsättningarna på plats.

Henrik, chefen/projektledaren, är superproffsig, lyhörd och snäll! Har högsta möjliga förtroende för honom, skulle i princip kunna anlita honom som hembarnmorska :D

Kommer anlita dem igen och tipsa andra.

Tack!!!
    2021-02-22
    Supernöjd med målningen! Från beställning till utförande. Toppenservice!
    2021-02-16
    Har blivit bemött respektfullt och förstående och tycker att arbetet rullar på fint hittills.
    2021-01-15
    Mycket bra, tryggt och proffesionellt bemötande!
    2020-12-10
    Våldrigt trevliga - dock ingen finish på hantverket.
    2020-12-06
    Måla Bromma är ett gammaldags företag i den bemärkelsen att uppdraget genomförs på ett sätt som i dag är ytterst sällsynt. Fönsterluckor till 19 radhus togs ned och renoverades. 5 vindar isolerades. Allt skulle vara klart innan Lucia. Det enda man lade märke till var en bil från Måla Bromma på parkeringen. Den 4 december var allt klart. Resultatet blev bättre än väntat. Vem gör längre ett jobb på det sättet?
    Tack Måla Bromma
    Preben Seward
    Vicevärd Brf Stopet.
  • Valentino B
    2020-10-30
    Reparation och ommålning av träfasad + puts. Bra offert till att börja med. Under arbetet upptäcktes att delar av träfasaden måste bytas ut. Ny tilläggsoffert och nu är det klart. Hantverkarna jobbade på bra, någon talade engelska och det var bra.

Fick vänta en månad på nytt virke till en del av fasaden men det var inte MålaBrommas fel utan dålig timing med semester i Juli som kom emellan hos virkesleverantören.

Tips: se till att göra en bra offertförfrågan, med foton på vad som skall göras/repareras med tydliga anvisningar. Gå tillbaka till detta dokument och se vad som återstår att göras som garantireparation. Var uppmärksam själv under arbetet och håll god kontakt med byggledaren.

Sammanfattning: Proffsig hantering både administrativt och operativt, bra dialog med kontoret avseende offerter, planering och genomförande.
    2020-10-30
    Väldigt trevligt bemötande!
    Fixade ett par kopplade ytterdörrar (antik modell) som såg riktigt risiga ut. Jobbet väl utfört även om det tog någon dag mer än utlovat.
    Även rimligt pris.
    Tack!
    2020-10-20
    Fantastisk service. En av dom bästa hantverkar-upplevelse vi har haft.
    2020-10-16
    Målning. Målningsjobbet blev ojämnt mellan dem som utförde det, men det mesta blev mycket bra.

Bemötandet var bra, lyssnande. Däremot undrade vi över arbetsorganisationen. Det drog ut på tiden på ett sätt som kändes väldigt onödigt och som inte kommunicerades till oss. Jobbet avbröts för att målaren skulle hjälpa till på andra ställen och då bodde ju vi utan att kunna använda våra rum.
    2020-10-10
    Snabbt, enkelt och proffsigt utfört!!
  • Thomas P
    2020-10-08
    Ombyggnad av mitt altan- och pooldäck med där tillhörande arbeten. Den personal dom har för detta arbete fungerade på bästa möjliga sätt, ansvarstagande, noggranna och yrkesmän med en yrkes stolthet som jag kände att dom hade! Jag är mycket belåten med allt vad dom gjorde och rekommenderar verkligen Måla Bromma Entrepenad för alla typ av arbeten för underhåll och ombyggnationer på hus. //Thomas Palmer
    2020-09-30
    Ommålining av fönster. Blev snyggt utfört även om de först missade att vi skulle ha linoljefärg så det fick göra om en del arbete.
    Lite dålig kommunikation om när de skulle inleda arbetet, komma tillbaka med fönster etc. Fick höra mig för ett par gånger.
    Förbättringsområde - följ upp slutresultatet bättre: vi fick påpeka att en glasruta skadats i transporten och i ett fönster sluter inte tätningslisten tätt.
    2020-09-20
    Fönsterrenovering/målning av 36 lägenheter.
    Kompetenta och serviceinriktade. Utförande utan anmärkningar. Flexibla, snabba och bra samverkan med beställaren. Planeringen och tydligheten inför entreprenaden kunde varit bättre men utförandet fungerade bra ändå.
    2020-09-17
    Snabbt arbete exakt enligt offert. Trevligt bemötande i alla led.
    2020-09-15
    Målat hela huset inkl vad vi bedömmer som bra underarbete. Kom inom utsatt tid. Gjorde ett bra och effektivt jobb inom utsatt tid med fins slutresultat. Ordning och reda och enligt vår bedömning en bra prisnivå.
    2020-09-13
    Arbetade snabbt, bra arbete och tog hänsyn , så mkt som möjligt utfördes utomhus inget damm eller smuts lämnades
    2020-09-12
    Väldigt kunniga och raka, både ledning och hantverkare. När projektet gick igång var projektledaren proaktiv och kommunikativ.

Tog in 4 offerter, Målabromma var inte billigast och inte dyrast men gav allra bäst intryck av alla.
    2020-09-11
    Mitt omdöme baserar sig mest på känslan jag fick av att arbetslaget hade en god arbetsanda, bra kamratskap och att de verkade ha det bra som arbetslag. Fönstren ser bra ut men jag är ingen måleriexpert. De uppträdde respektfullt både mot oss boende samt mot varandra så som jag uppfattade det. Detta baserade sig på arbetslagets kroppsspråk i ord och gester (språket kunde jag inte).
    2020-08-26
    Håller med nedanstående resencion.
    Deras presentation stämmer inte alls!!!
    2020-06-20
    MålaBromma målade mitt hus, trots att de var dyrare än andra, eftersom de gav en bra och detaljerad offert samt rekommenderats av min granne. Mycket nöjd med resultatet, höll även tiden. Så när jag behövde hjälp med pergola och yttertrappa var valet lätt. De erbjöd sig också att göra lite trädgårdsarbete, varför jag tackade nej till den offert ett annat företag givit för trädgårdsarbetet.
    Sedan gick allt snett. En medarbetare som varken lyssnade på mig eller sin arbetsledare.
    I 2 månader klättrade jag på en ranglig stege bland buskar och djupsnö för att komma ut och in i mitt hus. Ingen, inte ens de personer som är 30 år yngre än jag, vågade använda stegen. M.a.o. jag var i Coronakarantän innan Coronan kom till Sverige. Först efter skriftligt påpekande kom 2 personer och gjorde det sista som behövdes innan en plåtslagare kunde komma. Trappan användbar efter 2 veckor. Endast små detaljer återstod, de lovade att göra dem så snart vädret tillät.
    Tystnad. Konstiga svar vid telefonkontakt. Ytterligare skriftligt påpekande från mig innebar att man kom hit, lovade göra resten om 3 veckor, kom hit och sa att det dröjer en vecka till. När de väl kom upptäckte vi att man lagt mina naturella Ölandsstenar ovanpå de gamla. Tycker inte att de är ett prisvärt alternativ som fyllnadsmaterial. Vid påpekande fås svaret: ’Vet inte riktig vad X tänkte när han fixade med stenarna.’
    Summering: det arbete som högst borde ha tagit 5 veckor tog 33 veckor (7,5 månad) och hade inte varit klar än om jag inte skriftligen kontaktat dem.
    2020-02-14
    Jag och min sambo har nyligen flyttat in i vår lägenhet som Målabromma har totalrenoverat åt oss. Vi är otroligt nöjda med leveransen från Målabrommas sida. De har visat ett stort engagemang i projektet och slutresultatet är perfekt!

Tack för hjälpen med att skapa vårt drömboende!
    2020-02-09
    Vi har anlitat Måla Bromma för allt: renovering av rum, slipa golv, renovera trappa, dra ny el, nytt badrum osv. Tydliga kontrakt, fasta priser, håller tidsplanen, tydlig kommunikation, snyggt och prydligt även under renoveringen, trevliga hantverkare samt framförallt extremt snyggt, gediget och proffsigt resultat varje gång. Vi har rekommenderat dem till våra vänner och grannar och de är mycket nöjda också.
    2020-01-23
    Ordning och reda
    Återkom fort vid frågor
    Bra utfört arbete
    2020-01-21
    Jag beställde fasadmålning och de lämnade ett fast pris som de höll, trots att vi bytte färg. De höll också tidplanen och resultatet blev så bra som det kan bli. Det är dyrt att måla om och Målabrommas offert låg i linje eller lägre med de andra. Jag kan rekommendera Målabromma!
    2020-01-21
    Vi renoverade vårt kök och byggde en altan och vi har varit supernöjda. Bra service, trevligt bemötande, bra kvalité på arbetet och snabb återkoppling på de sakerna som skulle åtgärdas. Vi kan verkligen rekommendera Måla Bromma.
    2020-01-21
    Målning av hela huset, utvändigt. Bra jobb!
    Bemötandet från företaget var föredömligt gott.
    Utförandet av arbetet stämde väl med de förväntningar vi hade och företaget levde väl upp till dem.
    Vi rekommenderar gärna Målabromma Enterprenad till vänner och bekanta.
    2020-01-21
    Bra att ha att göra med . Fönstren de målade och fixade till blev väldigt fina