Målabromma Entreprenad

Målabromma Entreprenad

Varmt välkommen till Måla Bromma Entreprenad, vi erbjuder tjänster inom måleri, snickeri och renovering. Vi gör både större och mindre jobb. Vi sätter alltid dig som kund i fokus och och jobbar med en stor förståelse för kunden, då vi med hjälp av vårt stora kontaktnät kan hjälpa dig med allt från våtrumsspecialister till golvslipare. Vi utför din renovering på ett enkelt och smidigt sätt!

Eftersom vi värdesätter din tid så gör vi alltid vid starten av varje projekt upp en tidsplan som vi löpande stämmer av. Detta gör vi för att vi vill hålla dig så involverad som möjligt i arbetet.

Det viktigaste för oss är att du är nöjd, både innan, under och efter det utförda arbetet!

Läs vad 129 kunder tycker om Målabromma Entreprenad 2

2021-05-07
    Jag är supernöjd med Målabromma Entreprenad! Mycket trevligt bemötande och fokus på att jag som kund ska bli nöjd med resultatet. Jag vill varmt rekommendera duktiga Nawzad och hans kollegor!
    2021-05-07
    Är väldigt nöjd av MålaBrommas målning av vår fasad, väldigt professionella och tillmötesgående med att även ta hand om små fixningar som det grundliga arbete de utförde.
    Jag kan starkt rekommendera dem till fassadmålning.
    /Krister
    2021-04-26
    Professionellt rakt igenom. Från offertförfarande till överlämnande av garantin. VI har målat fasaden och trots osäkra väderförhållanden har Målabromma gjort sitt yttersta och klarat det slutdatum som var viktigt för oss. Vi är jättenöjda och rekommenderar Målabromma det starkaste!
  • Christina L
    2021-04-23
    Seriösa, yrkesskickliga, pålitliga, noggranna och trevliga. Vad mer kan man begära?!
  • Rickard S
    2021-04-04
    Mycket snabba på fönsterbyte och snyggt utfört
  • Christina L
    2021-04-02
    Hjälpsamma, proffsiga, pålitliga. Håller det ostökigt och osmutsigt under arbetets gång.
    2021-02-26
    Fick hjälp med badrumsrenovering som innebar flytt och återuppbyggnad av väggar. Arkitekt hade ritat badrummet så var mån om att det skulle bli bra med tanke på tydlig plan och vision.

Jag kan inte nog berömma MålaBromma! De är så trevliga och kunniga! Alla på plats var alltid i tid, höll tidplan, gjorde ett bra jobb och var supertrevliga! Plattsättaren t.ex. var en riktig effektivitetsmaskin och planerade all plattsättning noga, ställde relevanta motfrågor och hade vettiga synpunkter på ritningar utifrån de faktiska förutsättningarna på plats.

Henrik, chefen/projektledaren, är superproffsig, lyhörd och snäll! Har högsta möjliga förtroende för honom, skulle i princip kunna anlita honom som hembarnmorska :D

Kommer anlita dem igen och tipsa andra.

Tack!!!
    2021-02-22
    Supernöjd med målningen! Från beställning till utförande. Toppenservice!
    2021-02-16
    Har blivit bemött respektfullt och förstående och tycker att arbetet rullar på fint hittills.
    2021-01-15
    Mycket bra, tryggt och proffesionellt bemötande!
    2020-12-10
    Våldrigt trevliga - dock ingen finish på hantverket.
    2020-12-06
    Måla Bromma är ett gammaldags företag i den bemärkelsen att uppdraget genomförs på ett sätt som i dag är ytterst sällsynt. Fönsterluckor till 19 radhus togs ned och renoverades. 5 vindar isolerades. Allt skulle vara klart innan Lucia. Det enda man lade märke till var en bil från Måla Bromma på parkeringen. Den 4 december var allt klart. Resultatet blev bättre än väntat. Vem gör längre ett jobb på det sättet?
    Tack Måla Bromma
    Preben Seward
    Vicevärd Brf Stopet.
  • Valentino B
    2020-10-30
    Reparation och ommålning av träfasad + puts. Bra offert till att börja med. Under arbetet upptäcktes att delar av träfasaden måste bytas ut. Ny tilläggsoffert och nu är det klart. Hantverkarna jobbade på bra, någon talade engelska och det var bra.

Fick vänta en månad på nytt virke till en del av fasaden men det var inte MålaBrommas fel utan dålig timing med semester i Juli som kom emellan hos virkesleverantören.

Tips: se till att göra en bra offertförfrågan, med foton på vad som skall göras/repareras med tydliga anvisningar. Gå tillbaka till detta dokument och se vad som återstår att göras som garantireparation. Var uppmärksam själv under arbetet och håll god kontakt med byggledaren.

Sammanfattning: Proffsig hantering både administrativt och operativt, bra dialog med kontoret avseende offerter, planering och genomförande.
    2020-10-30
    Väldigt trevligt bemötande!
    Fixade ett par kopplade ytterdörrar (antik modell) som såg riktigt risiga ut. Jobbet väl utfört även om det tog någon dag mer än utlovat.
    Även rimligt pris.
    Tack!
    2020-10-20
    Fantastisk service. En av dom bästa hantverkar-upplevelse vi har haft.
    2020-10-16
    Målning. Målningsjobbet blev ojämnt mellan dem som utförde det, men det mesta blev mycket bra.

Bemötandet var bra, lyssnande. Däremot undrade vi över arbetsorganisationen. Det drog ut på tiden på ett sätt som kändes väldigt onödigt och som inte kommunicerades till oss. Jobbet avbröts för att målaren skulle hjälpa till på andra ställen och då bodde ju vi utan att kunna använda våra rum.
    2020-10-10
    Snabbt, enkelt och proffsigt utfört!!
  • Thomas P
    2020-10-08
    Ombyggnad av mitt altan- och pooldäck med där tillhörande arbeten. Den personal dom har för detta arbete fungerade på bästa möjliga sätt, ansvarstagande, noggranna och yrkesmän med en yrkes stolthet som jag kände att dom hade! Jag är mycket belåten med allt vad dom gjorde och rekommenderar verkligen Måla Bromma Entrepenad för alla typ av arbeten för underhåll och ombyggnationer på hus. //Thomas Palmer
    2020-09-30
    Ommålining av fönster. Blev snyggt utfört även om de först missade att vi skulle ha linoljefärg så det fick göra om en del arbete.
    Lite dålig kommunikation om när de skulle inleda arbetet, komma tillbaka med fönster etc. Fick höra mig för ett par gånger.
    Förbättringsområde - följ upp slutresultatet bättre: vi fick påpeka att en glasruta skadats i transporten och i ett fönster sluter inte tätningslisten tätt.
    2020-09-20
    Fönsterrenovering/målning av 36 lägenheter.
    Kompetenta och serviceinriktade. Utförande utan anmärkningar. Flexibla, snabba och bra samverkan med beställaren. Planeringen och tydligheten inför entreprenaden kunde varit bättre men utförandet fungerade bra ändå.
    2020-09-17
    Snabbt arbete exakt enligt offert. Trevligt bemötande i alla led.
    2020-09-15
    Målat hela huset inkl vad vi bedömmer som bra underarbete. Kom inom utsatt tid. Gjorde ett bra och effektivt jobb inom utsatt tid med fins slutresultat. Ordning och reda och enligt vår bedömning en bra prisnivå.
    2020-09-13
    Arbetade snabbt, bra arbete och tog hänsyn , så mkt som möjligt utfördes utomhus inget damm eller smuts lämnades
    2020-09-12
    Väldigt kunniga och raka, både ledning och hantverkare. När projektet gick igång var projektledaren proaktiv och kommunikativ.

Tog in 4 offerter, Målabromma var inte billigast och inte dyrast men gav allra bäst intryck av alla.
    2020-09-11
    Mitt omdöme baserar sig mest på känslan jag fick av att arbetslaget hade en god arbetsanda, bra kamratskap och att de verkade ha det bra som arbetslag. Fönstren ser bra ut men jag är ingen måleriexpert. De uppträdde respektfullt både mot oss boende samt mot varandra så som jag uppfattade det. Detta baserade sig på arbetslagets kroppsspråk i ord och gester (språket kunde jag inte).
    2020-08-26
    Håller med nedanstående resencion.
    Deras presentation stämmer inte alls!!!
    2020-06-20
    MålaBromma målade mitt hus, trots att de var dyrare än andra, eftersom de gav en bra och detaljerad offert samt rekommenderats av min granne. Mycket nöjd med resultatet, höll även tiden. Så när jag behövde hjälp med pergola och yttertrappa var valet lätt. De erbjöd sig också att göra lite trädgårdsarbete, varför jag tackade nej till den offert ett annat företag givit för trädgårdsarbetet.
    Sedan gick allt snett. En medarbetare som varken lyssnade på mig eller sin arbetsledare.
    I 2 månader klättrade jag på en ranglig stege bland buskar och djupsnö för att komma ut och in i mitt hus. Ingen, inte ens de personer som är 30 år yngre än jag, vågade använda stegen. M.a.o. jag var i Coronakarantän innan Coronan kom till Sverige. Först efter skriftligt påpekande kom 2 personer och gjorde det sista som behövdes innan en plåtslagare kunde komma. Trappan användbar efter 2 veckor. Endast små detaljer återstod, de lovade att göra dem så snart vädret tillät.
    Tystnad. Konstiga svar vid telefonkontakt. Ytterligare skriftligt påpekande från mig innebar att man kom hit, lovade göra resten om 3 veckor, kom hit och sa att det dröjer en vecka till. När de väl kom upptäckte vi att man lagt mina naturella Ölandsstenar ovanpå de gamla. Tycker inte att de är ett prisvärt alternativ som fyllnadsmaterial. Vid påpekande fås svaret: ’Vet inte riktig vad X tänkte när han fixade med stenarna.’
    Summering: det arbete som högst borde ha tagit 5 veckor tog 33 veckor (7,5 månad) och hade inte varit klar än om jag inte skriftligen kontaktat dem.
    2020-02-14
    Jag och min sambo har nyligen flyttat in i vår lägenhet som Målabromma har totalrenoverat åt oss. Vi är otroligt nöjda med leveransen från Målabrommas sida. De har visat ett stort engagemang i projektet och slutresultatet är perfekt!

Tack för hjälpen med att skapa vårt drömboende!
    2020-02-09
    Vi har anlitat Måla Bromma för allt: renovering av rum, slipa golv, renovera trappa, dra ny el, nytt badrum osv. Tydliga kontrakt, fasta priser, håller tidsplanen, tydlig kommunikation, snyggt och prydligt även under renoveringen, trevliga hantverkare samt framförallt extremt snyggt, gediget och proffsigt resultat varje gång. Vi har rekommenderat dem till våra vänner och grannar och de är mycket nöjda också.
    2020-01-23
    Ordning och reda
    Återkom fort vid frågor
    Bra utfört arbete
    2020-01-21
    Jag beställde fasadmålning och de lämnade ett fast pris som de höll, trots att vi bytte färg. De höll också tidplanen och resultatet blev så bra som det kan bli. Det är dyrt att måla om och Målabrommas offert låg i linje eller lägre med de andra. Jag kan rekommendera Målabromma!
    2020-01-21
    Vi renoverade vårt kök och byggde en altan och vi har varit supernöjda. Bra service, trevligt bemötande, bra kvalité på arbetet och snabb återkoppling på de sakerna som skulle åtgärdas. Vi kan verkligen rekommendera Måla Bromma.
    2020-01-21
    Målning av hela huset, utvändigt. Bra jobb!
    Bemötandet från företaget var föredömligt gott.
    Utförandet av arbetet stämde väl med de förväntningar vi hade och företaget levde väl upp till dem.
    Vi rekommenderar gärna Målabromma Enterprenad till vänner och bekanta.
    2020-01-21
    Bra att ha att göra med . Fönstren de målade och fixade till blev väldigt fina
    2019-06-04
    Total renovering invändigt av vårt hus.
    Vi är jättenöjda. Hög kvalitet, punktlighet, ordning och reda samt jättetrevliga medarbetare.
    2019-05-27
    Företaget renoverade fassaden samt sockeln och har lagt om taket.Diskussion med företaget och bemötande var väldigt bra och fanns det frågor så besvarades dem direkt. Renoveringen av taket och fassaden gick utmärkt. Arbetet är på väldig hög nivå samma som kvalitén. En liten nakdel var att hantverkarna kunde varken svenska eller engelska och det förorsakade ibland några små problem. Jag ångrar inte att vi bestämde att anlita dem.
    2019-05-23
    Svårt att säga hur bra de är med tanke på att de aldrig dök upp. Efter 2 timmars väntan kan jag säga att jag inte är imponerad med att kontoret sa att hantverkaren omedelbart skulle kontakta mig, eftersom jag aldrig fick något samtal. Jag kontaktade även firman igen flera gånger men fick inget svar av receptionisten, inte heller något telefonnummer till hantverkaren. Jag är övertygad om att de är en oseriös firma som inte ens tar saker på allvar. Sedan får man bara en halvhjärtad ursäkt och önskemål om att redigera sin recension, så oproffsigt. Välj någon annan.
  • Christina O
    2019-04-06
    Målabromma hjälpte oss vid renovering av ett funkiskök i vår lägenhet, samt golvslipning. Hela processen har skötts professionellt och jag är jättenöjd med resultatet.
    2019-04-03
    Seriöst företag som hjälpt oss med renovering av kök och nedervåning i villa. Mycket kunnig, serviceinriktad och ansvarsfull projektledare och bra hantverkare.
  • Björn Erik Pontus P
    2019-03-30
    Mycket bra och seriöst företag i denna svåra bransch.
    Har genomfört totalrenovering av tre lägenheter åt mig och jag är supernöjd från start till mål, alla gånger!
  • Kay Erika Wilhelmine G
    2019-03-26
    Seriöst företag som levererar hantverksmässigt mycket bra kvalitet. Bra på att följa upp och åtgärda ev. kvarstående/uppkomna punkter efter renoveringen. Enda negativa var att tidsramen inte hölls helt men det var inte fråga om någon jätteförsening och det viktigaste är ju kvalitén på utfört arbete och den är vi mycket nöjda med. Många som har kommit till vår lägenhet efter renoveringen (totalrenovering av 4:a på Södermalm) har kommenterat just det skickliga utförandet.
  • Klas H
    2019-03-25
    Har precis anlitat Målabromma för renovering av en 3:a inför försäljning.
    Vi var supernöjda med resultatet och det ledde till en mycket lyckad försäljning.
    Kommer med största sannolikhet anlita Målabromma även till nästkommande bostad =D
  • Mikael H
    2019-03-23
    Totalrenoverade allt i en 3-rums lägenhet på Kungsholmen.
    Har varit med om lite olika firmor i tidigare projekt - många lovar ett pris men sedan tillkommer alltid en massa saker ändå. Så var det inte hos MålaBromma - fick ett fast pris och framförallt med tydlig specifikation som sedan gällde. Riktigt skönt och med proffsig projektledare som höll i allt från A-Ö flöt det riktigt fint.

Rekommenderar denna firma starkt, inte minst om ni vill ha ett tryggt projekt där du själv slipper bli projektledare.
    2019-03-19
    MålaBromma hjälpte mig med min målning hemma.
    Resultatet blev toppen!
    2019-02-28
    Målabromma hjälpte oss med renovering av två badrum, en tvättstuga, golvläggning och invändig målning av väggar och tak. Arbetet utfördes proffesionellt och blev klart i tid trots en snäv tidsplan. Slutpriset helt enligt offert. Vi är mycket nöjda!
  • Michael B
    2018-11-03
    Inget att rekommendera. Skickat några förfrågningar om hantverkshjälp via deras hemsida men får ingen återkoppling.
    Hej Michael, Jag ber så väldigt mycket om ursäkt. Kan vara så att jag missat. Vår ambition är att alla ska få en återkoppling. Det har inte varit vår mening att inte besvara dig. Önskar dig Lycka till på annat håll med ditt projekt. /MålaBromma Målabromma Entreprenad
  • Alexander D
    2018-09-13
    Målabromma målade om hela vårt kontor på Brandson.
    Proffsigt arbete och målaren märktes knappt av under dagarna när han arbetade parallellt med resten av oss på kontoret. Så hela processen gick förvånansvärt smidigt!
    Supernöjda med resultatet och kontakten med Henrik & Tobias. Rekommenderas starkt!!
  • Sirpa J
    2018-07-02
    Jag är supernöjd med fasadmålningen i mitt hus. Allt funkade enligt tidsplan och fick svar av personalen om jag hade några funderingar runt måleriaretens gång. Mycket trevlig och proffsig bemötande av personalen. Tack! Rekommenderar varmt till andra.
    H/sirpa
  • Maja J
    2018-06-27
    MålaBromma hjälpte mig med en helrenovering av min lägenhet: kök, badrum, golv och målning. Projektledaren var mycket proffsig och kom först på besök att tittade på allt, återkom med en offert och gav ett tidestimat.
    Renoveringen flöt på som planerat och jag fick avstämningar lite då och då. Jag var även där själva en hel del och kikade för att ha koll själv. Är supernöjd med hela processen och älskar min nya lägenhet!
  • John K
    2018-04-10
    Jag har använt MålaBromma vid ett flertal gånger nu och de levererar alltid efter tidsplan och prisplan. De är trevliga och väldigt duktiga. Har anlitat dom för: ommålning av rum, uppfräschning av badrum(nya möbler installerade samt att de tog bort badkar och installerade tvättmaskin), köksrenovering, platsbyggd garderob i hallen, byggde min walk-in-closet och lite därtill.
    Kan varmt rekommendera dom!
    /John