Alla kategorier Postorder Skåne Kävlinge Melba Webshop i Lund

Nyponrosvägen 2, 244 32 Kävlinge — Visa karta

Läs vad 5 kunder tycker om Melba Webshop i Lund

• Anonym
    Anonym skrev om Melba Webshop i Lund
    Jag beställde två tröjor och en klänning på Melba. Det ena paketet kom inom 3 veckors leveranstid (som det står på hemsidan). Det paketet innehöll en av tröjorna samt klänningen. Det andra paketet med tröja nr 2 kom 1 ½ vecka efter det första dvs långt över tiden. Jag fick ingen förklaring till varför den tröjan var försenad.

Första paketet med tröja nr 1 och klänningen, katastrofalt!!! Tröjan var 10 cm kortare än vad som står i beskrivningen på hemsidan, en helt annan färg på knapparna ( grå på hemsidan, brun i verkligheten) Klänningen saknad lappar! Osäkert för mig som kund ifall tröjan är oanvänd eller inte. Jag skickade självklart tillbaka paket nr 1. Inte nog med att frakten gick på 60 kr så drog Melba 49 kr från pengarna som jag fick tillbaka för kläderna ( 49 kr för frakten) Väldigt dåligt av Melba, ni kunde åtminstonde inte dragit 49 kr, minsta man kan begära. Jag skrev och frågade om Melba kunde möta mig halvvägs och betala för min returfrakt då jag helt klart och tydligt fått fel varor!!!

Paket nr 2 med tröja nr 2, den tröjan hade flera stora hål!!!! samt var 5 cm kortare än vad som angetts på hemsidan!

Katastrofalt!!!!
  • A
    A skrev om Melba Webshop i Lund
  • Marlene M
    Marlene M skrev om Melba Webshop i Lund
    Inte ett företag jag kan rekomendera.svarar bevisligen ej på frågor ställda i mail.fick svar på icke ställda frågor.?.skärpning melba inte ett sätt att behålla kunder på.det vi beställt var trasigt,blev erbjuden att den (tröja)skulle lagas.känns ej trevligt att betala full pris för något som är trasigt vid leverans.dåligt melba.
  • s
    s skrev om Melba Webshop i Lund
    Melba.se får inga positiva rekomendationer av mig eftersom jag inte är nöjd!! Dottern köpte Nail design machine och det var vårt sämsta köp någonsin!!
  • Sidd H
    Sidd H skrev om Melba Webshop i Lund
    Min första och sista erfarenhet av Melba var mycket dålig. Leveransen tog onormalt lång tid, en vara hade tagit slut och eftersom vi beställt den i par skickades endast en med utan förvaring om att endast en vara kunde skickas. Och en annan vara var felmärkt i storleken, Melba skyllde på tillverkaren och hänvisade till 14 dagars öppet köp och att vi skulle ha returnerat varan trots att storleken skulle antagits vara den rätta, vilket leder till att returfrakten nästintill motsvarar varans inköpspris och därmed ej blir något alternativ. De vägrade möta oss på halva vägen och en smygspydig "servicemänniska" var mycket oprofessionell och läste uppenbarligen inte igenom mailen då svaren inte gav svar på själva frågan.
    Vi har nu ett par skor som ej går att använda och eftersom varan användes en gång så vill de inte returnera, trots att varan var felaktig. Och detta efter att de har mage att ta ut service-avgift för urusel service.

Svar till Bea:

Svaret är missvisande, det framgick i mitt mail att skorna inte används under en månad, utan vid ett tillfälle, vilket var anledningen till att vi ens visste att skorna var för stora.
    Att kundtjänsten inte uppfattade detta är ännu ett tecken på bristande uppmärksamhet. Melba har fått mycket kritik, inte bara på Reco utan på diverse bloggar etc. och det om någonting borde väl vara alarmerande för företaget, någonting som tyder på att förändringar krävs?

Det största problemet är alltså inte att ni råkade märka fel, utan er ovilja att på något sätt förstå och lyssna till kunden. Dessutom, har man ett seriöst företag så borde man gå med på någon form av kompensation, även om ni inte kan byta tillbaka varor efter 14 dagar osv skulle ni ha kunnat erbjuda ett visst avdrag på priset då varan inte höll måttet.
    Vill man driva ett företag där service på något sätt ingår så är det viktigt att vara flexibel och framför allt trevlig.
    Anna A, Ingela H gillar detta

Nyponrosvägen 2, 244 32 Kävlinge