Alla kategorier Flyttfirma Stockholms län Stockholm Norrmalm Vasastan Mex Flyttfirma AB

Mex Flyttfirma AB

Vegagatan 3, 113 29 Stockholm — Visa karta

SKA DU FLYTTA?

2 FLYTTKILLAR + LASTBIL FÖR 495:-/TIMME INKL. MOMS OCH RUTAVDRAG.

Bjud vänner och familj på fika när flytten är klar istället för att be dem kånka möbler!

En flytt kan ofta innebära mer jobb än man först trott. Vi på Mex Flyttfirma har 15 års erfarenhet i branschen och vi skräddarsyr flytten efter dina önskemål. Allt från packning till uppackning, eller endast bärhjälp i trapporna - vi anpassar oss efter dig och dina behov!

Vi erbjuder ett brett sortiment av tjänster som underlättar flytt av bohag eller företag. Vi packar, bär och transporterar såklart, men även städning, magasinering och montering kan vi hjälpa till med.

Hör av dig och berätta om just dina flyttbehov, så ska vi hjälpa dig finna en smidig och trygg lösning!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 330 kunder tycker om Mex Flyttfirma AB

• Icedor J
    Icedor J skrev om Mex Flyttfirma AB
    Mycket proffsiga och tog väl hand om mina saker. Bara positivt! Läs mer
  • Sofia E skrev om Mex Flyttfirma AB
    Allt funkade supersmidigt med vår flytt! De tre killarna som skötte flytten var jättesnabba och professionella. Vi skulle absolut rekommendera Mex till andra och använda oss av dem igen. Läs mer
  • Baran C skrev om Mex Flyttfirma AB
    Vanlig flytt. Mycket positivt. Det är andra gånge vi flyttar mha Mex. Läs mer
  • Lena K skrev om Mex Flyttfirma AB
    Jag köpte flytthjälp och är väldigt nöjd. Bra och trevliga killar som jobbade snabbt och effektivt Läs mer
  • Alexandra A skrev om Mex Flyttfirma AB
    Jag beställde flytt av möbler och några flyttkartonger av Mex. Då jag både hade lite möbler och inte skulle flytta så långt så var Mex det billigaste alternativet jag kunde hitta. Flytten bestämdes väldigt snabbt och bokades knappt en vecka innan den skulle ske. Mex var hela tiden väldigt hjälpsamma med frågor, bokning och sedan även under själva flytten. Flyttkillarna var både väldigt snabba och trevliga och det var inget problem att jag åkte med i deras bil. Är kortfattat väldigt nöjd med alla hjälp jag fick inför och under min flytt. Läs mer
  • Annica N skrev om Mex Flyttfirma AB
    Superbra
    Duktiga o trevliga killar
    Snabba o noggranna
    Rekommenderar Mex t andra som behöver flytthjälp Läs mer
  • Linda L skrev om Mex Flyttfirma AB
    Trevliga och flexibla. Löste ”problem” som uppkom ”längs vägen” på ett mycket bra sätt. Lätt att ha kontakt med kundtjänst.

Mitt enda negativa omdöme blir hanteringen kring flyttkartonger. Vi lånade kartonger från MEX och för detta deponeras pengar som man sedan får tillbaka när kartongerna lämnas tillbaka. De angav ett för högt antal flyttkartonger (105 men vi lånade 96). Påtalade detta flera gånger till kundtjänst men dom tog då ändå betalt för den högre siffran. Läs mer
  • Sofie T
    Sofie T skrev om Mex Flyttfirma AB
    Uppdraget gällde flytt av resterande möbler till en återvinningsstation efter tömning av lägenhet efter min mammas flytt till äldreboende. Första gången jag ringde var det upptaget, men jag blev uppringt att par minuter senare utan att ha bett om det, bekvämt!
    Vid uppdragets genomförande gällde punktlighet, effektivitet och flexibilitet. Kan sammanfattas som professionellt! Läs mer
  • Charlotte B skrev om Mex Flyttfirma AB
    Vi flyttade från södermalm till vasastan. Allt gick hur smidigt som helst, väldigt trevlig och duktig personal. Vi är supernöjda! Jag kan verkligen rekommendera Mex :-) Läs mer
  • Inger L skrev om Mex Flyttfirma AB
    Helnöjd med företaget. Superfina killar som trots att de bara var två hjälpte till med allt ism flytten!
    😊 Läs mer
  • Giulia F skrev om Mex Flyttfirma AB
    Flytt av möbler
    Välbemött av företaget
    Förväntningar uppfyllda om att flytten skulle gå smidigt och inom den tiden som vi hade beräknat
    Sammanfattningsvis : Jättebra service Läs mer
  • Niklas E skrev om Mex Flyttfirma AB
    Flytthjälp. Bra bemötande. Professionella. Hade förväntat mig större bil. Så det slapp bli två vändor. Läs mer
  • Jojo S
    Jojo S skrev om Mex Flyttfirma AB
    Flytt av bohag gick enkelt och bra! :) Läs mer
  • Yngve J
    Yngve J skrev om Mex Flyttfirma AB
    Flyttade från Pelikan till lägenhet i Täby.
    Trvliga killar. Snabba och samtidigt försiktiga.
    Allt perfekt. Läs mer
  • Emelie B skrev om Mex Flyttfirma AB
    Super! Lyhörda, snabba, håller vad de lovar och var försiktiga med alla saker.
    Jag har genom åren använt mig av många flyttfirmor och nästan alltid blivit besviken. Det har gått sönder saker, de har beräknat tiden fel och så har det blivit dyrare än offert eller både. Inte med Mex dock. Rekommenderar dem starkt! Läs mer
  • Rasmus M skrev om Mex Flyttfirma AB
    Använde dem både för packning och flytthjälp. Proffsiga, noggranna och mycket trevliga. Rekommenderar varmt! Läs mer
  • Niklas W skrev om Mex Flyttfirma AB
    Jag beställde en tömning av min avlidnes mors tillhörigheter på ett äldreboende och det fungerade alldeles utmärkt.

personalen kom i tid och var väldigt trevliga och tillmötesgående, allt fungerade precis som tänkt.

Vi har även beställt en större flytt från Mex av vårt bohag från vårt förråd till nya lägenheten i Västerås och vi ser mycket fram mot att återigen få använda Mex´s tjänster. Läs mer
  • Lisa R skrev om Mex Flyttfirma AB
    Flytthjälp. Bussiga killar men vi kunde inte få in sängen i hissen så det fick jag lösa själv. Läs mer
  • Malin O skrev om Mex Flyttfirma AB
    Jag behövde bärhjälp för att få upp min nyinköpta säng på övervåningen (det stora möbelföretagets budfirma hade dumpat den på bottenvåningen och dragit). Ringde Mex, och fick för det första ett jättetrevligt bemötande på telefon; sen fick de en lucka och ringde tillbaka och erbjöd hjälp inom en halvtimma. Killarna som bar gjorde ett fantastiskt jobb, fast de fick slita och trixa – yrkesskicklighet och -stolthet! Grymt imponerad, och rekommenderar dem varmt! Läs mer
  • Tomas G skrev om Mex Flyttfirma AB
    Superproffsiga, effektiva och trevliga. Läs mer
  • Måns U skrev om Mex Flyttfirma AB
    Köpte lite flytt, och lite släng. De var snabba och bra och trevliga. Läs mer
  • Malou L skrev om Mex Flyttfirma AB
    Jag bokade bohagsflytt med Mex. Blev mycket bra och trevligt bemött. De var tillmötesgående med att boka tid och var mycket snabba i utförandet. Jag kommer absolut att boka Mex igen. Läs mer
  • Zhena K skrev om Mex Flyttfirma AB
    Mycket hjälpsam och snabbt! Jag vär mycket nöjd! Kan rekommendera! Läs mer
  • Johanna M skrev om Mex Flyttfirma AB
    Möblerna flyttades smidigt och kom fram hela och rena. Trevlig personal. Rekommenderar dem! Läs mer
  • Emilie O skrev om Mex Flyttfirma AB
    Flytthjälp- effektiva och trevliga! Läs mer
  • Jonatan S skrev om Mex Flyttfirma AB
    Trevliga grabbar! De kom i tid. De gjorde ett bra jobb. Tydlig ledare som styrde de andra. Toppen! Anlitar gärna igen! Läs mer
  • Håkan G skrev om Mex Flyttfirma AB
    Flyttning. Mycket trevlig personal både på telefon och flyttkillar.Kom i tid och flyttningen gick perfekt. Rekommenderade också en städfirma som var perfekt. Berättar gärna om dem till andra som ska flytta eller behöver städning. Läs mer
  • Christine S skrev om Mex Flyttfirma AB
    Flytt i över 30 graders värme.. Läs mer
  • Anna F skrev om Mex Flyttfirma AB
    Bra utfört. Blev något dyrare än överenskommet eftersom info om biltullar inte getts.
    MVH
    Anna Läs mer
  • Sylvia C
    Sylvia C skrev om Mex Flyttfirma AB
    Beställde 2st flytt , från att beställa till killarna som gjorde flytten gick allt väldigt bra . Service minded företag och vänliga . Läs mer
  • Jimmy W skrev om Mex Flyttfirma AB
    Väldigt professionell och trevlig personal. Kom i tid och utförde jobbet inom beräknad tid. Kan rekommendera alla att anlita professionell flyttfirma vilket spar tid och energi och kostar inte mycket för vad man får! Läs mer
  • Alexander A skrev om Mex Flyttfirma AB
    Fick hjälp med flytt inom Stockholm. Mycket nöjd med hjälp och tidsmässigt utmärkt! Läs mer
  • Alfonso P skrev om Mex Flyttfirma AB
    Noggranna, trevliga, proffsiga, rätt uppskattning av behov av tid och tjänst. Flyttade från lägenhet till hus, rekommenderar Mex! :-) Läs mer
  • Micke H skrev om Mex Flyttfirma AB
    Allt var bara toppen vid min flytt. Läs mer
  • Pearl B
    Pearl B skrev om Mex Flyttfirma AB
    Bokade en flytt från en vind till källare på annan adress
    Fick svar på mailet inom 1 timma med org nr och f- skattsedel , rutavdrag osv kort sagt seriöst
    De ringde och talade om när de var på väg och när de kom var det två jättetrevliga killar som snabbt och effektivt utförde sitt uppdrag. Jag kan varmt rekommendera Flytt Mex Läs mer
  • Nina H
    Nina H skrev om Mex Flyttfirma AB
    De lämnar felaktiga uppgifter, killarna var otrevliga, förstörde saker och hasade sig fram så jag fick betala dubbelt så mycket mot vad jag räknat med. De försökte inte ens göra ett bra jobb och när jag nu försöker få kompensation är de nonchalanta och skyller allt på att jag angett felaktig information. Jag angav ett 30-tal kartonger och det var 31st, vilket enligt dem betyder att jag angett falaktig information och om dom vetat det skulle de tagit in fler killar. De tog dessutom inte ens med allt från lägenhet 1.
    Det är ett SKÄMT! Värsta flyttfirman jag någonsin stött på. De som var med mig är även alla dem chockade. Jag anlitade dem för att jag pga sjukdom inte fick utföra fysisk aktivitet, men jag och min familj var tvungna att hjälpa till och bära en massa eftersom de inte var bra på sitt jobb.

REKOMMENDERAS VERKLIGEN INTE Läs mer
    2018-09-02 Mex Flyttfirma AB svarar Nina H
    Hej Nina,

Du får självklart ha synpunkter på oss likväl som vi måste få chans att bemöta det

1. Du har synpunkter på tidsåtgången vilket speglas av hur mycket man flyttar/lastar och lossar samt förutsättningar så som våningar, storlek på eventuell hiss och avstånd mellan adresserna samt hur väl packningen är gjord inför flytt. Vi flyttade 24 kubik vilket motsvarar en boyta på cirka 60 kvadratmeter. 24 kubik är inte 31 kartonger utan ganska mycket mer. Totaltiden för denna flytt var 5 timmar och 15 minuter varav 1 timme av denna totala tid är restid till startadress och från slutadress och uppdraget gjordes av 2 man. Vilket är helt normalt utifrån era förutsättningar samt denna bemanning.
    2. Du skriver att det har framkommit felaktig information. Du bokade in detta jobb på en lördag där vi har litet högre pris pga att personal har rätt till OB-tillägg. Det informerade vi om vid bokning samt skickar en bokningsbekräftelse där detta står samt övrig info. Du mailade tillbaka till oss efter du bokat och undrade om detta ytterligare en gång där vi svarar samt ställer frågan om du vill behålla bokningen vilket du ville. Förstår då inte riktigt varför du fortsätter tycka det har framkommit felaktig information.

Hoppas svar på dessa synpunkter är bemötta annars är ni välkomna att kontakta oss på kontoret.
  • Monica G skrev om Mex Flyttfirma AB
    öfjölakdjfölkdsjfölkdsjöflaksj Läs mer
  • Fredrik M skrev om Mex Flyttfirma AB
    Enkelt, smidigt och proffesionellt. Trevligt bemötande från alla på Mex. Läs mer
  • Cecilia L skrev om Mex Flyttfirma AB
    Mycket snabba, noggranna och trevliga. Läs mer
  • Laila L
    Laila L skrev om Mex Flyttfirma AB
    Jag behövde hjälp med att bära upp en ny soffa till min lägenhet.
    Det blev krångel och försening med fraktfirman DHL, men Mex var flexibla nog att vänta in dem.
    Alla jag har haft kontakt med på Mex har varit vänliga och tillmötesgående.
    Jag är nöjd med Mex och kommer att anlita de igen vid behov. Läs mer
  • Robert M skrev om Mex Flyttfirma AB
    Mina förväntningar var goda och det faktiska utförandet var utomordentligt bra. Jag är supernöjd! Läs mer
  • Mårten S
    Mårten S skrev om Mex Flyttfirma AB
    Jag köpte flytthjälp och blev väldigt bra bemött Läs mer
  • Erica H skrev om Mex Flyttfirma AB
    Flytthjälp mellan Viby och Brottby. Lukas (tror jag) och Soran var otroligt duktiga, snabba, effektiva och trevliga. Mycket nöjd. Läs mer
  • Anna
    Anna skrev om Mex Flyttfirma AB
    Vi anlitade Mex efter en rekommendation och de gjorde oss inte besvikna. Hela flytten gick på under tre timmar, för ett betydligt lägre pris än någon annan firma i Stockholm. Kontoret har alltid varit snabba på att svara på mail, och informationen har varit tydlig hela tiden. Speciellt stort tack till Lucas och Soran som utförde flytten. Extremt effektiva och väldigt trevliga! Det här är en firma med proffsig personal. Läs mer
  • Maral K skrev om Mex Flyttfirma AB
    Mex har räddat mitt liv! Jag hade sista minut behöv att flytta mina grejer och MEX har varit supertrevliga och super hjälpsamma. De kom så snabbt och hjälpt mig flytta och allt gick sååååå bra!

De var på riktigt mina hjältar! Läs mer
  • Sarah P skrev om Mex Flyttfirma AB
    Jag köpte flytthjälp av Mex. Fick snabb återkoppling och offert. På flyttdagen gick allt supersmidigt. Proffsiga killar som var snabba men noggranna. Rekommenderar Mex varmt! Läs mer
  • Louloucita S
    Louloucita S skrev om Mex Flyttfirma AB
    Allt var PERFEKT! Snabbt - smidigt - vänligt bemötande!
    Rekommenderas Varmt! Läs mer
  • Erica A skrev om Mex Flyttfirma AB
    Flytthjälp. Upplevde tjänsten som superbra. Proffsiga, snabba, initiativrika, försiktiga, punktliga.. Har anlitat förr och kommer göra det igen liksom tipsa andra. Läs mer
  • Per L skrev om Mex Flyttfirma AB
    Högklassig flyttjänst rakt igenom! Läs mer
  • Anneli Birgitta L skrev om Mex Flyttfirma AB
    Flytt från en lägenhet till en annan. Dock bara ca 40 meter, men själva flytten blir ju den samma. Trevliga hjälpsamma killar som kanske tog lite väl många pauser😉 Rätt mycket extra kostnader men det vart jag nog upplyst om. På det stora hela nöjd. Läs mer

Vegagatan 3, 113 29 Stockholm