Alla kategorier Flyttfirma Stockholms län Stockholm Norrmalm Vasastan Mex Flyttfirma AB

Mex Flyttfirma AB

Vegagatan 3, 113 29 Stockholm — Visa karta

Bjud vänner och familj på fika när flytten är klar istället för att be dem kånka möbler!

En flytt kan ofta innebära mer jobb än man först trott. Vi på Mex Flyttfirma har 15 års erfarenhet i branschen och vi skräddarsyr flytten efter dina önskemål. Allt från packning till uppackning, eller endast bärhjälp i trapporna - vi anpassar oss efter dig och dina behov!

Vi erbjuder ett brett sortiment av tjänster som underlättar flytt av bohag eller företag. Vi packar, bär och transporterar såklart, men även städning, magasinering och montering kan vi hjälpa till med.

Hör av dig och berätta om just dina flyttbehov, så ska vi hjälpa dig finna en smidig och trygg lösning!

Läs vad 15 kunder tycker om Mex Flyttfirma AB

• Tina  J
    Tina J skrev om Mex Flyttfirma AB
    Otroligt nöjda, tack snälla för er försiktighet med våra möbler, noggrannhet och samtidigt effektiva.
    Rekommenderas starkt till andra som söker en seriös flyttfirma.

Hälsningar från Tina med familj :)
  • Malin A
    Malin A skrev om Mex Flyttfirma AB
    Tack för en lysande flytt i går.

Vilka fantastiska killar ni har!!!
    Noggranna, snabba och tillmötesgående, samt väldigt sympatiska.
    Inga skador på någonting.

Vi är otroligt nöjda och allt flöt på bättre än vad jag hade föreställt mig.

Bästa hälsningar
    Malin Andersson
  • Nathalie B
    Nathalie B skrev om Mex Flyttfirma AB
    Akta er för Mex! Hade bokat en enklare flytt (en säng och 10 kartonger) klockan 07.00 i morse, men killarna kom inte förrän 08.20!!! Katastrof för resten av min dag! Hade viktigt seminarium att organisera som jag blev sen till. Ingen kompensation från företaget och ett märkligt "vi fick lov att byta däck på bilen"-ursäkt. Dessutom ganska snorkigt svar. Välj en annan firma om ni kan.
    2016-11-23 Mex Flyttfirma svarar Nathalie B
    Självklart vill vi att du skall vara nöjd med oss och vi beklagar för att du känner på detta vis.

Denna dag, 7/11 -2016, så var det början på trafikkaos pga av kraftigt snöfall som lamslog hela Stockholm. Vi tog därför beslutet att vi måste åka och montera på bättre dubbdäck för att huvud taget kunna utföra de jobb som vi åtagit oss. Vi ringde dig när vi samlades på morgonen ca 6:35 för att meddela dig detta och vi gör vårt bästa för att påskynda och att vi inte bli allt för sena. Vi var av ovanstående skäl inte ensamma på däckstationen samt att trafiken på vägarna inte flöt på i vanligt tempo pga ovädret. När vi ringde dig så fick vi tyvärr ingen info om att du hade bråttom att komma iväg. Om det hade framkommit hade vi självklart skickat Jonathan i förväg via kommunalt alternativ för att möta dig kl 07:00.

Om vidare information önskas så är du jätte välkommen att kontakta oss på telefon 08-668 33 00 eller info@mex.se.

Hälsningar,
    Mex Flyttfirma
    Herman B gillar detta
  • Lisa N
    Lisa N skrev om Mex Flyttfirma AB
    Vill tacka för all er hjälp vid vår flytt.

Vi är jätte nöjda med er service och kommer både rekommendera er, samt återkomma till er nästa gång vi behöver flytta.

Tack snälla,
    Lisa
  • Alegria G
    Alegria G skrev om Mex Flyttfirma AB
    Jag hade bara en mycket dålig erfarenhet med Mex flytt i Stockholm . Jag kommer inte att rekommendera detta företag . De är inte utbildad arbetskraft och de inte tar ansvar vad så någonsin för skadat gods . Ovanpå att de kommer att ringa och försöka skrämma ...
    2015-10-22 Mex Flyttfirma svarar Alegria G
    Först vill vi beklaga att du upplevde vår service till dig som dålig och då vi tar allvarligt på detta vill vi gärna förklara vad som hänt i detta specifika fall.

Alegria bodde i andrahand på Östermalm och skulle förutom sitt bohag flytta tre stora industriella textiltryckmaskiner. Dessa tryckmaskiner skulle bäras upp genom en trapp. Självklart tog vi oss an detta och löste det trots att kunden inte informerat oss om att det i hennes bohag ingick tre styck stora industriella maskiner. Det som var problemet var att när vi skulle ta den sista maskinen, ville vi ta det sakta genom det trånga trapphuset och vi får då även hjälp av Alegrias man. Just vid den trängsta passagen sker ett missförstånd och oturligt nog trycker mannen på och en ca 10 cm lång färgavskavning på den vita putsväggen blev ett faktum.

När vi ringer upp kunden efter att hon kontaktat oss med en skadeanmälan försöker vi berätta vad vi kommit överens om med hyresvärden samt hennes mans engagemang i detta men utan resultat då hon tyvärr vägrade att lyssna på den information som vi hade. Vi hade vid detta tillfälle redan löst skadan direkt med Alegrias hyresvärd, dvs. ägaren av bostadsrätten som Alegria hyrt, genom att ta en del utav färgkostnaden i detta trapphus då de redan sedan tidigare planerat att renovera delar av lägenheten.

Om vidare information önskas i detta ärende är ni hjärtligt välkomna att kontakta oss.

Hälsningar,
    Mex Flyttfirma
  • Tony J
    Tony J skrev om Mex Flyttfirma AB
    Hej Sebastian,

Blev precis klara med flytten här.

Det gick kanonbra, och ge killarna beröm, de skötte sig exemplariskt. Trevlig, snabba och försiktiga att inte gå på ömtåliga ytor mm. De uppträdde mycket proffsigt.

Tony Yoh Jansson
    Tony J gillar detta
  • Susanna
    Susanna skrev om Mex Flyttfirma AB
    Rekommenderas ej då de bara tar kontant betalning utan att informera om det i förväg. Otrevligt bemötande när jag tog upp frågan i efterhand. De hävdar att det inte "går" att ta emot betalning på annat sätt än med kontanter. Pinsamt omodernt och icke kundorienterat. Varför inte använda iZettle? Själva flytten gick dock bra!
  • Robin E
    Robin E skrev om Mex Flyttfirma AB
    Inte så jättenöjd tyvärr.....blev alldeles för dyrt också.
  • Blomman
    Blomman skrev om Mex Flyttfirma AB
    Jag har anlitat Mex två ggr, och killarna som flyttade nu sista gången skötte sig felfritt; trevligt bemötande, punktliga, nogranna med packning av ömtåliga saker, jobbade snabbt och väldigt prisvärt, en solklar femma till dem. De som jobbade första gången (för tre år sen) segade lite väl mycket vilket drar ner helhetsbetyget en aning. Förutom det, en riktigt prisvärd och proffsig firma.
  • Frida A
    Frida A skrev om Mex Flyttfirma AB
    Anlitade Mex på tim-basis.

De kom på utsatt tid.
    Mail- och telefonkontakten var mycket informativ, proffsig och trevlig.
    De två expressarbetarna som flyttade mitt bohag var även de mycket trevliga.

Men de var o e r h ö r t långsamma. Jag förstår om yrkesverksamma inom denna sektor inte kör på stenhårt då det är ett tungt arbete och säkerligen sliter mycket på kroppen, men att sävligt ta upp en fjäderlätt flyttkartong med kuddar i och sakta lunka iväg till hissen, ställa ned kartongen, sakta lunka tillbaka, ta en lampa i ena handen och lunka tillbaka till hissen... Och så vidare.

Det anser jag vara inte okej. Hur trevlig man än är.

Det var även väldigt lite trafik på vägen ut till slutadressen, men ändå tog det dem 45 minuter att köra en sträcka som vanligtvis tar ca 25 minuter. De kan ju ha råkat ut för något oturligt på vägen, men att det nästan tog dubbelt så lång tid som det brukar i trafiken som var då har jag svårt att tolka som enbart otur.

Jag rekommenderar av dessa anledningar inte Mex flyttfirma.
  • Patrik
    Patrik skrev om Mex Flyttfirma AB
    Helt sjukt bra! Anlitade MEX för flytten. Kom exakt på utsatt tid, var mycket försiktiga men ändå snabba. Klara på utsatt tid. Mycket för pengarna och trevligt bemötande!
  • Ulrika G
    Ulrika G skrev om Mex Flyttfirma AB
    Mex fungerade bra när vi skulle flytta. Tog lite längre tid än beräknat och två extrajobbande studenter som bar och slet. Vi hjälpte till själva också. Det kändes pålitligt och tryggt, blev en bra flytt till ett bra pris (i jämförelse med många andra flyttfirmor). Jag kan rekommendera mex!
  • Mats U
    Mats U skrev om Mex Flyttfirma AB
    Jag använde Mex när jag flyttade, det kostade runt 1000 kronor för 3 man med bil. Killarna kom nästan precis kl 8 som avtalat, och de var väldigt trevliga och proffsiga. Jag rekommenderar dem: billigt och bra!

En sak som man ska tänka på med ALLA flyttfirmor, är att om man packar sina saker själv så är man själv ansvarig för att de inte går sönder. Jag hade en sak som gick sönder och det var lite diskussion om vems fel det var egentligen, men i mitt fall så är jag nöjd med hur flyttfirman hanterade det.
  • Joakim J
    Joakim J skrev om Mex Flyttfirma AB
    Bland det billigaste priset för flytt gör att man blir lite orolig, men killarna slet så man tyckte synd om dom. Helt klart värt priset!! Snabbt, Proffisgt och trevligt. Rekommenderas!!
  • a
    a skrev om Mex Flyttfirma AB