Alla kategorier Flyttfirma Stockholms län Stockholm Norrmalm Vasastan Mex Flyttfirma AB

Mex Flyttfirma AB

Vegagatan 3, 113 29 Stockholm — Visa karta

SKA DU FLYTTA?

2 FLYTTKILLAR + LASTBIL FÖR 495:-/TIMME INKL. MOMS OCH RUTAVDRAG.

Bjud vänner och familj på fika när flytten är klar istället för att be dem kånka möbler!

En flytt kan ofta innebära mer jobb än man först trott. Vi på Mex Flyttfirma har 15 års erfarenhet i branschen och vi skräddarsyr flytten efter dina önskemål. Allt från packning till uppackning, eller endast bärhjälp i trapporna - vi anpassar oss efter dig och dina behov!

Vi erbjuder ett brett sortiment av tjänster som underlättar flytt av bohag eller företag. Vi packar, bär och transporterar såklart, men även städning, magasinering och montering kan vi hjälpa till med.

Hör av dig och berätta om just dina flyttbehov, så ska vi hjälpa dig finna en smidig och trygg lösning!
Öppet just nu
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 164 kunder tycker om Mex Flyttfirma AB

• Birgitta H
    Birgitta H skrev om Mex Flyttfirma AB
    Smidigt, höll tiden, trevligt bemötande och grabbarna som bar - 👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻 så nöjd och jag rekommenderar dem varmt!
  • Arne J
    Arne J skrev om Mex Flyttfirma AB
    Bra bemötande och effektiv hjälp hela vägen.
  • sebastian w
    sebastian w skrev om Mex Flyttfirma AB
    Bra. Punktliga och skötte flytten bra.
  • Julia F
    Julia F skrev om Mex Flyttfirma AB
    Trevliga killar som flyttade vår soffa, bar uppför 7 trappor supersnabbt. Anlitar gärna vid större flytt också.
  • Lisbeth J
    Lisbeth J skrev om Mex Flyttfirma AB
    Kontaktade flyttfirman för att få hjälp med flytt. Fick genom vänner tips och ringde för att boka tid.
    Trevligt bemötande, lätt att planera in tid för flytt. Kunde efter bokning göra tillägg och boka in packhjälp i förväg. Snabba och effektiva. Hela flytten kändes bra.
    Inga skador på gods osv.
    Är mycket nöjd och har rekommenderat till andra som behöver samma hjälp.
  • Mak O
    Mak O skrev om Mex Flyttfirma AB
    Punktliga och väldigt snabba. De tar väl hand om flyttlasset och är trevliga och lyhörda. Rekommenderas starkt!
  • Sofie J
    Sofie J skrev om Mex Flyttfirma AB
    Superproffsig och prisvärd flytthjälp. Rekommenderas varmt!
  • Ulrik Q
    Ulrik Q skrev om Mex Flyttfirma AB
    Mkt nöjd från start till mål! Andra ggn vi anlitat Mex! Packmästare och flyttkillar jobbade hårt och effektivt! Trevligt bemötande och proffsigt rakt igenom!
  • Nathalie E
    Nathalie E skrev om Mex Flyttfirma AB
    Mex räddade oss när den flyttfirma vi bokat inte dök upp. Ringde Mex strax innan 12 och före 14 var de på plats och utförde vår flytt på tre timmar. Har använt Mex tre gånger förut och varit helnöjd. Bara massa plus!
  • Yamina N
    Yamina N skrev om Mex Flyttfirma AB
    Snabbt och proffsigt utfört. Mycket nöjd med allt från bokning till utförd flytt.
  • Beti P
    Beti P skrev om Mex Flyttfirma AB
    Snabba och trevliga. Utförde flytten utan några problem:)
  • Ingrid G
    Ingrid G skrev om Mex Flyttfirma AB
    Jag kontaktade Mex i våras inför flytt från villa till lägenhet för att boka flytt hjälp. Bemötande var redan vid första telefonsamtal mycket trevligt och tillmöteskommande. Vi hade därefter mail växling för alla detaljer runt bokningen.
    Några dagar innan avtalat flyttdag, hörde Mex av sig för att konfirmera tid för flyttbil/flyttgubbars ankomst. På flyttdagen kom de på exakt avtalat tid.
    Samtliga tre flyttgubbar var alla mycket duktiga och trevliga.
    Jag kan varmt rekommendera Mex som flyttfirma!
  • Susanne R
    Susanne R skrev om Mex Flyttfirma AB
    Jag kan inte vara mer nöjd! Allt fungerade till punkt och pricka! Trevliga , snabba, ordentliga, och försiktiga med ömtåliga saker. Dessutom prisvärda, vad kan man mer begära!? Rekommenderar denna flyttfirma till 100%
    Försökte faktiskt komma på något jag inte var nöjd med.. men även nu ca 3 månader senare kan jag inte komma på något som kunde göras bättre!
  • Berit S
    Berit S skrev om Mex Flyttfirma AB
    Jag fick en bra kontakt med Mex Flyttfirma och har anlitat dem 2 gånger. 1:a gången flyttade vi bara lite möbler från en 4:a till en 2:a i servicelägenhet men igår flyttade vi ca 30 kartonger, stort skåp, liten bokhylla, stereo mm. Jag är mycket nöjd med dem. Idag ska jag även få hjälp 3 tim med lite uppackning. Damen som
    jag har hjälpt är 93 år och sitter i rullstol och jag själv har råkat ut för ryggskott efter all sortering och packning så jag kan inte hjälpa till så mycket utan får bara visa vad som ska packas upp och vart det ska vara någonstans.
    Jag kan rekommendera dem till andra.
  • Katharina P
    Katharina P skrev om Mex Flyttfirma AB
    Jag är mycket nöjd med flytten!
    Trevligt bemötande och effektiva flyttkillar.
    Jättebra att kunna låna kartonger och lämna tillbaka.
    Allt på utsatt tid!
    Rekommenderar er varmt och anlitar gärna Mex flytt igen!

Katarina Pihl
  • Karin D
    Karin D skrev om Mex Flyttfirma AB
    Bokade flytthjälp av Mex och är alltigenom nöjd. Bra kommunikation, tydlig och trevlig. Flyttkillarna kom i tid och gjorde ett bra jobb. Kan rekommendera dem till alla.
  • Katharina M
    Katharina M skrev om Mex Flyttfirma AB
    Hyrde Mex för flytthjälp. Punktliga, jobbade snabbt och effektivt
  • Anna W
    Anna W skrev om Mex Flyttfirma AB
    Mycket trevligt bemötande och mycket hjälpsam personal. Trots svårtillgängligt vindsförråd ordnade man inplacering på bästa sätt.
  • Sophie D
    Sophie D skrev om Mex Flyttfirma AB
    Mex medarbetare anlände exakt i tid och förklarade hur arbetet skulle gå till. De var lugna och metodiska och väldigt noggranna. Samtliga lådor, möbler och småsaker levererades hela och inom uppskattas tidsram.

Jag är fantastiskt nöjd med bemötandet och utförandet och har redan rekommenderat Mex till flera bekanta.
  • Andreas E
    Andreas E skrev om Mex Flyttfirma AB
    Smidigt och trevligt från bokning till genomförd tjänst!
  • Linnea J
    Linnea J skrev om Mex Flyttfirma AB
    Snabba svar, smidig kontakt. Fick hjälp med flytt. Bra och snabb hjälp, trevligt bemötande och enkelt att både låna och lämna tillbaka flyttkartonger.
  • Leo N
    Leo N skrev om Mex Flyttfirma AB
    Otroligt duktiga, trevliga, och professionella flyttare
  • Camilla Q
    Camilla Q skrev om Mex Flyttfirma AB
    Hela flytten, inkl lån av flyttkartonger, har fungerar perfekt. Jag är jättenöjd med servicen, bemötandet, själva flytten etc. Min upplevelse är att det här är ett mycket seriöst företag. Innan vår flytt hade jag blivit varnad för just flyttfirmor, så därför läste jag en hel del recentioner innan jag valde firma.
  • Johan B
    Johan B skrev om Mex Flyttfirma AB
    Allt gick felfritt från början till slut. Flyttkillarna kom exakt på minuten, kl 07.00!! Efter det flöt allt på. Det kändes nästan overkligt att en så stor personlig grej som att flytta kunde upplevas så problemfritt.
  • Klara M
    Klara M skrev om Mex Flyttfirma AB
    Mex flyttfirman har sköt sitt uppdrag exemplariskt: 2 man och bil var på plats punktligt och satte igång med arbetet systematiskt. Flytten var avklarad på mindre än tre timmar! Hela processen från första kontakten med företaget till betalningen sköttes professionellt, bemötandet var trevligt och servicenivån hög.
  • Henrik J
    Henrik J skrev om Mex Flyttfirma AB
    Punktliga, sjukt snabba och väldigt duktiga på det dem gör
  • Per F
    Per F skrev om Mex Flyttfirma AB
    Punktliga och tydliga genom hela processen
  • Gisse E
    Gisse E skrev om Mex Flyttfirma AB
    Tack för ett riktigt bra jobb, snabb och enkel service vid bokning, bra killar som hjälpte till och bra kommunikation. Kan verkligen rekommendera.
  • Charlotta K
    Charlotta K skrev om Mex Flyttfirma AB
    Mex flyttfirma funkade smidigt och bra för oss. De jobbade väldigt snabbt och effektivt. Dessutom smidigt att betala direkt via swish och få bekräftelse på faktura i efterhand.
  • Victor G
    Victor G skrev om Mex Flyttfirma AB
    Bra och billigt! Proffsigt bemötande.
  • Annika B
    Annika B skrev om Mex Flyttfirma AB
    I alla avseenden jättebra! Förstklassigt.
    Rekommenderar gärna till andra!
    Tack för hjälpen.
  • Ruben B
    Ruben B skrev om Mex Flyttfirma AB
    Så bra! Alltid nöjda med Mex! Bra bemötande, superkompetenta och flytt utförd snabbt och effektivt.
  • Dennis L
    Dennis L skrev om Mex Flyttfirma AB
    Grym Service och bra flyttfirma hade gärna dock varit nice med ett billigare pris eftersom min flytt inte tog 3tim som är minimum.

Tack
  • Anders H
    Anders H skrev om Mex Flyttfirma AB
    Anlitade Mex för en kombinerad flytt där en del flyttades till mig och därefter en del från mig och till återvinningsanläggning. Trots kort framförhållning ordnades en tid som passade mig. Båda leveranserna ordnades snabbt och helt utan problem. Ett trevligt bemötande i alla led gör det lätt att rekommendera Mex för framtida behov, egna eller andras.
  • Johan M
    Johan M skrev om Mex Flyttfirma AB
    Snabb, trevlig och effektiv service!
  • Jacob  A
    Jacob A skrev om Mex Flyttfirma AB
    Hej , hade super bra upplevelse , mycket professionellt från bokning till själva flytten , kan varmt rekommendera // Jacob i Stockholm
  • Giselle L
    Giselle L skrev om Mex Flyttfirma AB
    Mycket snabba och trevliga service! Kommer att välja MEX igen!
  • Lisa N
    Lisa N skrev om Mex Flyttfirma AB
    Jag har bara goda erfarenheter från Mex flyttfirma. Från första kontakten vid bokning till att flytten var avklarad så har allt gått smidigt. Proffsigt bemötande, snabb avklarad flytt och för ett otroligt bra pris!
    Jag kommer garanterat använda mig av Mex vid eventuell flytt igen!
  • Anna H
    Anna H skrev om Mex Flyttfirma AB
    Allt fungerade jättebra. Proffsiga och trevliga killar!
  • Gudrun M
    Gudrun M skrev om Mex Flyttfirma AB
    Bra i alla skeenden...............................................................................
  • Anna-karin J
    Anna-karin J skrev om Mex Flyttfirma AB
    Fått hjälp med flytt bohag.
    Lite strul men alltid trevligt bemötande och önskan att få ordning på det som strulade.

Trevligt, snabbt och kompetent bemötande och utförande av killarna som genomförde själva flyttandet.
  • Göran S
    Göran S skrev om Mex Flyttfirma AB
    Det fungerade bra. De kom i tid och arbetade effektivt.
  • Kerstin A
    Kerstin A skrev om Mex Flyttfirma AB
    Superbra service. Flyttkillarna var underbara.
  • Sofie Ö
    Sofie Ö skrev om Mex Flyttfirma AB
    Vänliga, tålmodiga och försiktiga. Jag är mycket nöjd.
  • Anders B
    Anders B skrev om Mex Flyttfirma AB
    Fungerar mycket bra. Håller tider och är försiktiga.
  • Per R
    Per R skrev om Mex Flyttfirma AB
    Av en flyttfirma förväntar man sig givetvis att ingångna avtal hålls, att bohaget förs från en våning till en annan utan komplikationer. Att all inblandad personal kan sina jobb. Mex Flyttfirma höll vad den lovade och de tre flyttkillarna var proffs och - jäkligt sympatiska! Så, heder och tack för mycket väl genomförd flytt!
  • Hanna L
    Hanna L skrev om Mex Flyttfirma AB
    Jag har anlitat Mex tre gånger och har alltid varit nöjd. De är effektiva, trevliga och okomplicerade. Kan verkligen rekommendera!
  • Timothy A
    Timothy A skrev om Mex Flyttfirma AB
    Trevlig person i bokningen. Flexibelt med tider. Vi fick Hjälp med mindre än en veckas varsel - på påskhelgen/röd dag. 2 man kom i stor lastbil i tid och arbetade riktigt effektivt i de tre timmar vi bokat. Hanterade ömtåliga saker varsamt och professionellt. Allt kom in i nya lägenheten i helt skick. De hjälpte oss också att tajma en sängleverans.
    =toppbetyg, inget att klaga på!
  • Mona O
    Mona O skrev om Mex Flyttfirma AB
    Kommer definitivt anlita MEX Flyttfirma nästa gång jag behöver hjälp. Supertrevliga killar och allt gick väldigt fort och lätt. Rekommenderas!
  • Conrad C
    Conrad C skrev om Mex Flyttfirma AB
    Mex did a great job in helping me moving. The guys were awesome and I had no issue in working with them. I felt very comfortable in talking with them and they moved everything very fast with no delays and no damage. I strongly recommend Mex for moving within Stockholm.

Vegagatan 3, 113 29 Stockholm