Alla kategorier Flyttfirma Stockholms län Stockholm Norrmalm Vasastan Mex Flyttfirma AB

Mex Flyttfirma AB

Vegagatan 3, 113 29 Stockholm — Visa karta

SKA DU FLYTTA?

2 FLYTTKILLAR + LASTBIL FÖR 495:-/TIMME INKL. MOMS OCH RUTAVDRAG.

Bjud vänner och familj på fika när flytten är klar istället för att be dem kånka möbler!

En flytt kan ofta innebära mer jobb än man först trott. Vi på Mex Flyttfirma har 15 års erfarenhet i branschen och vi skräddarsyr flytten efter dina önskemål. Allt från packning till uppackning, eller endast bärhjälp i trapporna - vi anpassar oss efter dig och dina behov!

Vi erbjuder ett brett sortiment av tjänster som underlättar flytt av bohag eller företag. Vi packar, bär och transporterar såklart, men även städning, magasinering och montering kan vi hjälpa till med.

Hör av dig och berätta om just dina flyttbehov, så ska vi hjälpa dig finna en smidig och trygg lösning!
Öppet just nu
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 352 kunder tycker om Mex Flyttfirma AB

• 2019-01-22

Margareta F skrev om Mex Flyttfirma AB
    Jag beställde flytthjälp. Fick snabbt svar på min förfrågan och tillsammans fick vi ihop en offert som passade mig. Flyttkillarna som kom var trevliga, effektiva och samspelta. För flyttkillarnas skull så borde lite robustare flyttbilar införskaffas.
    Så otroligt nöjd med all hjälp! Läs mer
  • Sulamit P

2019-01-22

Sulamit P skrev om Mex Flyttfirma AB
    Den 12 okt 2018. Tack till två trevliga snabba starka killar, som transporterade min 100-kilos bäddsoffa från Hornstull, hiss, till Hägersten, 1 1/2 tr utan hiss. Läs mer
  • 2019-01-21

Rachid E skrev om Mex Flyttfirma AB
    Toppen att rekommendera och använda i framtiden. Läs mer
  • 2019-01-21

Heidi C skrev om Mex Flyttfirma AB
    För tredje gången anlitar vi mex för flytthjälp. De är proffsiga och otroligt snabba. Kommer helt klart anlita dem igen. Läs mer
  • 2019-01-18

Lars G skrev om Mex Flyttfirma AB
    Hej Reco, hitills har allt fungerat bra men jag har anlitat Mex för en flytt den 2;a februari så jag får återkomma efter flytten. Läs mer
  • 2019-01-18

Stefan A skrev om Mex Flyttfirma AB
    I stort bra. Intrycket av personalen var blandat. Mkt skitsnack om de som offererat etc. Läs mer
  • 2018-12-14

Anne-marie M skrev om Mex Flyttfirma AB
    Flyttat säng och några andra möbler.

Trevligt bemötande, effektiv service, snabbt uträttat. Läs mer
  • Susanne O

2018-12-13

Susanne O skrev om Mex Flyttfirma AB
    Mex Flyttfirma var utmärkt på alla sätt. Trevligt bemötande, mycket hjälpsam service och perfekt utförande av flytt som skedde på den bestämda tiden. Läs mer
  • 2018-12-12

Cecilia R skrev om Mex Flyttfirma AB
    Super proffsiga! Väldig proffesionellt jag rekommenderar Läs mer
  • 2018-12-04

Karin Birgitta E skrev om Mex Flyttfirma AB
    Smidig bokning trots att ni egentligen inte hade tid. Snabb o tydlig kommunikation om bokningen. Flyttkillarna snabba o trevliga. Tydlig prisbild. Rekommenderas varmt. Karin Läs mer
  • Anna M

2018-11-26

Anna M skrev om Mex Flyttfirma AB
    Utmärkt utfört arbete. Trevliga flyttkillar! Läs mer
  • 2018-11-22

Patrik B skrev om Mex Flyttfirma AB
    Gjort två flyttar med dom. Helt oproblematiska och väldigt smidiga. Helt enkelt toppen. Läs mer
  • Jonas S

2018-11-21

Jonas S skrev om Mex Flyttfirma AB
    Uppdrag: Flyttning av skåp.
    Utförande: Utmärkt
    Uppträdande och bemötande: Utmärkt

Rekommenderar gärna RECO. Läs mer
  • 2018-11-21

Martina H skrev om Mex Flyttfirma AB
    Trevliga flyttgubbar som jobbade snabbt. Enkelt med kontakt med företaget. Läs mer
  • 2018-11-20

Ylva C skrev om Mex Flyttfirma AB
    Jag köpte packning och flytthjälp
    Mycket trevligt gäng som packade och flyttade.
    Höll tider var snabba, packade allt noggrant och försiktigt och flyttade och bar också försiktigt och varsamt.
    Totalt mycket nöjd
    Endast betalningen var lite bökig då det inte gick att swisha ett så högt belopp Läs mer

Per G skrev om Mex Flyttfirma AB
    Bra och professionellt bemötande vid beställningen som gällde flytt från ett förråd av möbler till en 3:a.
    Utmärkt arbete av flyttkillarna, snabbt och fint inburet.
    Mycket prisvärt, och arbetet motsvarade helt förväntningarna Läs mer
  • Gunn M

2018-11-19

Gunn M skrev om Mex Flyttfirma AB
    Allt var bra, trevliga snabba starka killar,,
    Enda problemet var att det tog lång tid,, för att få boka.. Läs mer

Alice R skrev om Mex Flyttfirma AB
    Flytt av mord möbler till äldreboende. Utmärkt bemötande av min dementa mor. Tusen tack Läs mer

Göran Z skrev om Mex Flyttfirma AB
    Proffsiga, varsamma och mycket hjälpsamma. Lyssnade hela tiden på hur jag ville ha det. Och dessutom trevliga, vilket gör saken ännu bättre. Läs mer

Hans N skrev om Mex Flyttfirma AB
    Bärhjälp flytt av säng från övervåning till garage
    Just bemötande, snabbt jobbat.
    Tar gärna denna firma igen om jag behöver Läs mer

Jan S skrev om Mex Flyttfirma AB
    Mycket bra service och försiktiga med flyttgods.
    De kan bli tydligare med kostnaden, blev dyrare än förväntat då det visade sig att de har en minimidebitering på 3 timmar.
    Kommer att använda firman igen, rekommenderas. Läs mer

Vu Trung N skrev om Mex Flyttfirma AB
    Rekommendera! Jättebra, professionella och snabba tjänsten. Läs mer
  • Icedor J

2018-11-05

Icedor J skrev om Mex Flyttfirma AB
    Mycket proffsiga och tog väl hand om mina saker. Bara positivt! Läs mer
  • 2018-11-04

Sofia E skrev om Mex Flyttfirma AB
    Allt funkade supersmidigt med vår flytt! De tre killarna som skötte flytten var jättesnabba och professionella. Vi skulle absolut rekommendera Mex till andra och använda oss av dem igen. Läs mer
  • 2018-11-03

Baran C skrev om Mex Flyttfirma AB
    Vanlig flytt. Mycket positivt. Det är andra gånge vi flyttar mha Mex. Läs mer
  • 2018-11-03

Lena K skrev om Mex Flyttfirma AB
    Jag köpte flytthjälp och är väldigt nöjd. Bra och trevliga killar som jobbade snabbt och effektivt Läs mer
  • 2018-11-02

Alexandra A skrev om Mex Flyttfirma AB
    Jag beställde flytt av möbler och några flyttkartonger av Mex. Då jag både hade lite möbler och inte skulle flytta så långt så var Mex det billigaste alternativet jag kunde hitta. Flytten bestämdes väldigt snabbt och bokades knappt en vecka innan den skulle ske. Mex var hela tiden väldigt hjälpsamma med frågor, bokning och sedan även under själva flytten. Flyttkillarna var både väldigt snabba och trevliga och det var inget problem att jag åkte med i deras bil. Är kortfattat väldigt nöjd med alla hjälp jag fick inför och under min flytt. Läs mer
  • 2018-11-01

Annica N skrev om Mex Flyttfirma AB
    Superbra
    Duktiga o trevliga killar
    Snabba o noggranna
    Rekommenderar Mex t andra som behöver flytthjälp Läs mer
  • 2018-10-26

Linda L skrev om Mex Flyttfirma AB
    Trevliga och flexibla. Löste ”problem” som uppkom ”längs vägen” på ett mycket bra sätt. Lätt att ha kontakt med kundtjänst.

Mitt enda negativa omdöme blir hanteringen kring flyttkartonger. Vi lånade kartonger från MEX och för detta deponeras pengar som man sedan får tillbaka när kartongerna lämnas tillbaka. De angav ett för högt antal flyttkartonger (105 men vi lånade 96). Påtalade detta flera gånger till kundtjänst men dom tog då ändå betalt för den högre siffran. Läs mer
  • Sofie T

2018-10-25

Sofie T skrev om Mex Flyttfirma AB
    Uppdraget gällde flytt av resterande möbler till en återvinningsstation efter tömning av lägenhet efter min mammas flytt till äldreboende. Första gången jag ringde var det upptaget, men jag blev uppringt att par minuter senare utan att ha bett om det, bekvämt!
    Vid uppdragets genomförande gällde punktlighet, effektivitet och flexibilitet. Kan sammanfattas som professionellt! Läs mer
  • 2018-10-25

Charlotte B skrev om Mex Flyttfirma AB
    Vi flyttade från södermalm till vasastan. Allt gick hur smidigt som helst, väldigt trevlig och duktig personal. Vi är supernöjda! Jag kan verkligen rekommendera Mex :-) Läs mer
  • 2018-10-24

Inger L skrev om Mex Flyttfirma AB
    Helnöjd med företaget. Superfina killar som trots att de bara var två hjälpte till med allt ism flytten!
    😊 Läs mer
  • 2018-10-21

Giulia F skrev om Mex Flyttfirma AB
    Flytt av möbler
    Välbemött av företaget
    Förväntningar uppfyllda om att flytten skulle gå smidigt och inom den tiden som vi hade beräknat
    Sammanfattningsvis : Jättebra service Läs mer

Niklas E skrev om Mex Flyttfirma AB
    Flytthjälp. Bra bemötande. Professionella. Hade förväntat mig större bil. Så det slapp bli två vändor. Läs mer
  • Jojo S

2018-10-19

Jojo S skrev om Mex Flyttfirma AB
    Flytt av bohag gick enkelt och bra! :) Läs mer
  • Yngve J

2018-10-19

Yngve J skrev om Mex Flyttfirma AB
    Flyttade från Pelikan till lägenhet i Täby.
    Trvliga killar. Snabba och samtidigt försiktiga.
    Allt perfekt. Läs mer

Emelie B skrev om Mex Flyttfirma AB
    Super! Lyhörda, snabba, håller vad de lovar och var försiktiga med alla saker.
    Jag har genom åren använt mig av många flyttfirmor och nästan alltid blivit besviken. Det har gått sönder saker, de har beräknat tiden fel och så har det blivit dyrare än offert eller både. Inte med Mex dock. Rekommenderar dem starkt! Läs mer

Rasmus M skrev om Mex Flyttfirma AB
    Använde dem både för packning och flytthjälp. Proffsiga, noggranna och mycket trevliga. Rekommenderar varmt! Läs mer
  • 2018-10-18

Niklas W skrev om Mex Flyttfirma AB
    Jag beställde en tömning av min avlidnes mors tillhörigheter på ett äldreboende och det fungerade alldeles utmärkt.

personalen kom i tid och var väldigt trevliga och tillmötesgående, allt fungerade precis som tänkt.

Vi har även beställt en större flytt från Mex av vårt bohag från vårt förråd till nya lägenheten i Västerås och vi ser mycket fram mot att återigen få använda Mex´s tjänster. Läs mer

Lisa R skrev om Mex Flyttfirma AB
    Flytthjälp. Bussiga killar men vi kunde inte få in sängen i hissen så det fick jag lösa själv. Läs mer

Malin O skrev om Mex Flyttfirma AB
    Jag behövde bärhjälp för att få upp min nyinköpta säng på övervåningen (det stora möbelföretagets budfirma hade dumpat den på bottenvåningen och dragit). Ringde Mex, och fick för det första ett jättetrevligt bemötande på telefon; sen fick de en lucka och ringde tillbaka och erbjöd hjälp inom en halvtimma. Killarna som bar gjorde ett fantastiskt jobb, fast de fick slita och trixa – yrkesskicklighet och -stolthet! Grymt imponerad, och rekommenderar dem varmt! Läs mer

Tomas G skrev om Mex Flyttfirma AB
    Superproffsiga, effektiva och trevliga. Läs mer

Måns U skrev om Mex Flyttfirma AB
    Köpte lite flytt, och lite släng. De var snabba och bra och trevliga. Läs mer

Malou L skrev om Mex Flyttfirma AB
    Jag bokade bohagsflytt med Mex. Blev mycket bra och trevligt bemött. De var tillmötesgående med att boka tid och var mycket snabba i utförandet. Jag kommer absolut att boka Mex igen. Läs mer

Zhena K skrev om Mex Flyttfirma AB
    Mycket hjälpsam och snabbt! Jag vär mycket nöjd! Kan rekommendera! Läs mer
  • 2018-10-11

Johanna M skrev om Mex Flyttfirma AB
    Möblerna flyttades smidigt och kom fram hela och rena. Trevlig personal. Rekommenderar dem! Läs mer
  • 2018-09-20

Emilie O skrev om Mex Flyttfirma AB
    Flytthjälp- effektiva och trevliga! Läs mer
  • 2018-09-20

Jonatan S skrev om Mex Flyttfirma AB
    Trevliga grabbar! De kom i tid. De gjorde ett bra jobb. Tydlig ledare som styrde de andra. Toppen! Anlitar gärna igen! Läs mer
  • 2018-09-19

Håkan G skrev om Mex Flyttfirma AB
    Flyttning. Mycket trevlig personal både på telefon och flyttkillar.Kom i tid och flyttningen gick perfekt. Rekommenderade också en städfirma som var perfekt. Berättar gärna om dem till andra som ska flytta eller behöver städning. Läs mer
  • 2018-09-18

Christine S skrev om Mex Flyttfirma AB