Mex Flyttfirma AB

Vegagatan 3, 113 29 Stockholm — Visa karta

SKA DU FLYTTA?

2 FLYTTKILLAR + LASTBIL FÖR 495:-/TIMME INKL. MOMS OCH RUTAVDRAG.

Bjud vänner och familj på fika när flytten är klar istället för att be dem kånka möbler!

En flytt kan ofta innebära mer jobb än man först trott. Vi på Mex Flyttfirma har 16 års erfarenhet i branschen och vi skräddarsyr flytten efter dina önskemål. Allt från packning till uppackning, eller endast bärhjälp i trapporna - vi anpassar oss efter dig och dina behov!

Vi erbjuder ett brett sortiment av tjänster som underlättar flytt av bohag eller företag. Vi packar, bär och transporterar såklart, men även städning, magasinering och montering kan vi hjälpa till med.

Hör av dig och berätta om just dina flyttbehov, så ska vi hjälpa dig finna en smidig och trygg lösning!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 551 kunder tycker om Mex Flyttfirma AB

• 2020-01-21

Anna L skrev om Mex Flyttfirma AB
    Jag köpte min flytt av Mex. Jag blev väl bemött och fick bra hjälp vid min bokning, de var flexibla och informativa.
    Det bästa var den dagen då flytten verkligen skulle ske, med två killar och en lastbil. De var båda två snabba, smidiga, energiska och kom med synpunkter om ifall något var fel emballerat och vidare praktiska saker. De var trevliga, lättsamma och tydliga. Dessa båda överträffade samtliga mina förväntningar på hur bra en flytt kan bli. Det hela var klart på ett par timmar.. Kommer på grund av flytteamet under ledning av Gareth, att rekommendera Mex till alla mina vänner! Utmärkt +++++ Tack!! Läs mer
  • 2020-01-21

Louise B skrev om Mex Flyttfirma AB
    Flexibel och bra service vid bokning. Snabb och säker bärhjälp. Kan varmt rekommenderas! Läs mer
  • 2020-01-20

Karin G skrev om Mex Flyttfirma AB
    Snabb, bra,trevlig och flexibel personal😀 Läs mer
  • Helene B

2020-01-20

Helene B skrev om Mex Flyttfirma AB
    Kan varmt rekommendera Mex om ni ska flytta. Jag bokade en flytt av ca 20 kartonger och några möbler den Södermalm till Solna. Mycket nöjd, från bokningen till själva flytten. Två killar var klara på 2-3 timmar och var värt varenda krona.
    Kommer absolut använda dom igen! Läs mer
  • 2020-01-19

Stina L skrev om Mex Flyttfirma AB
    Jättebra! Lätt att få kontakt! Trevliga! Läs mer
  • 2020-01-19

Katinka D skrev om Mex Flyttfirma AB
    Tre killar från Mex hjälpte oss flytta våra saker mellan två lägenheter (och delvis till ett förråd). De var effektiva och trevliga och jag skulle gärna anlita dem på nytt! Läs mer
  • 2020-01-17

Tove O skrev om Mex Flyttfirma AB
    Jag anlitade Mex för en flytt inom närområde. De kom i tid, de var lätta att kommunicera med och trevliga.
    De var försiktiga med mina saker och dessutom gick flytten fortare än jag trott. Rekommenderar dem varmt. Läs mer
  • 2020-01-17

Olov L skrev om Mex Flyttfirma AB
    Man hjälpte att flytta och deponera ett ” tungt” badkar
    Snabb effektiv och på etttrevliga försvann badkaret
    Mkt Nöjd
    Olov Larsson Läs mer
  • 2020-01-13

Sara N skrev om Mex Flyttfirma AB
    Mex flyttade oss från Lidingö till Söder, och var effektiva och trevliga – jag och hunden fick dessutom skjuts i lastbilen. Det var en proffsig med personlig service, till ett utmärkt pris. Jag rekommenderar Mex Flyttfirma varmt. Läs mer
  • 2020-01-13

Agneta S skrev om Mex Flyttfirma AB
    Uppfyllde mer än väl mina förväntningar. Skulle rekommendera företaget till mina vänner.. Läs mer
  • Lennart H

2020-01-13

Lennart H skrev om Mex Flyttfirma AB
    Snabba och trevliga killar som flyttade åt mig. Kontaktade också i tid per telefon. Mycket bra. Läs mer

Erica L skrev om Mex Flyttfirma AB
    Bra service inför flytten. Snabb, smidigt och säker flytt. Skulle anlita Mex om jag skulle flytta igen. Läs mer

Eva W skrev om Mex Flyttfirma AB
    Beställde flytt och mkt nöjd. Energiska killar som gjorde ett bra jobb med glatt humör. Läs mer

Helena I skrev om Mex Flyttfirma AB
    Snabb effektiv flytt hjälp, super trevligt bemötande.
    Varmaste rekommendationer Läs mer
  • 2020-01-11

Sirkka K skrev om Mex Flyttfirma AB
    Flytt av möbler från A till B. Kontakten med företaget fungerade mycket bra. De som utförde själva flytten hade trevligt bemötande och informerade mig när de hämtade varorna och när de lämnade varorna.

Jag fick den flytthjälpen som jag behövde och är mycket nöjd med leveransen.

Jag kan verkligen rekommendera. Läs mer
  • 2020-01-11

Daniel M skrev om Mex Flyttfirma AB
    Flyttade med hjälp av Mex och är supernöjd!
    Allt sköttes professionellt och grabbarna som utförde flytten var jättetrevliga.
    Rekommenderas varmt! Läs mer
  • Hanna J

2020-01-10

Hanna J skrev om Mex Flyttfirma AB
    Beställde flytthjälp, de tog snabbt kontakt och fick bra hjälp redan över telefon. Flyttkillarna var toppen, snabba och rädda om de möbler som var mer ömtåliga. Toppen! Läs mer
  • 2020-01-10

Abraham S skrev om Mex Flyttfirma AB
    Proffsiga och trevliga killar som hjälpte oss att flytta smidigt. Läs mer
  • 2020-01-10

Niklas S skrev om Mex Flyttfirma AB
    Snabba, smidiga, trevliga! vi är supernöjda med Mex Flyttfirma-rekommenderas varmt! Läs mer
  • ANDREA B

2020-01-09

ANDREA B skrev om Mex Flyttfirma AB
    Smidigt och trevligt. Rekommenderar starkt! Läs mer
  • 2020-01-09

Emelie J skrev om Mex Flyttfirma AB
    Smidig och snabb flytt med bra och professionella flyttgubbar. Läs mer
  • 2020-01-05

Ivar A skrev om Mex Flyttfirma AB
    Enkel flytt av soffa. Kom i tid o uppträdde artigt o trevligt. Läs mer
  • 2020-01-05

Hanna W skrev om Mex Flyttfirma AB
    Varför hade jag inte tänkt på det här tidigare? 2 flyttar som gick otroligt snabbt och smidigt. Imponerad! Glada, trevliga flyttkillar, snabba och proffsiga. Läs mer
  • Fredrik K

2020-01-04

Fredrik K skrev om Mex Flyttfirma AB
    Mycket bra planerat. Flytten gick snabbt, smidigt och utan incidenter. Läs mer
  • Karolina W

2020-01-03

Karolina W skrev om Mex Flyttfirma AB
    Hade bokat en 3 timmars flytt på Södermalm.
    Fick utmärkt service och trevligt bemötande av de två flyttkillarna, kunde inte ha önskat mig bättre hjälp!
    MEX Flyttfirma var otroligt behjälpliga i allt, från bokning till flytt.. Läs mer

Rong D skrev om Mex Flyttfirma AB
    The moving is very good and efficient.
    In the booking, they said that they will come around lunch time. I called around lunch time but the answer is to wait for their call backs. They eventually at around 14:00 called me to inform me they are coming. It would be better if they can decide or make the schedule when they will come one day ahead so that we can arrange our time better instead of being just waiting. Läs mer

Annika O skrev om Mex Flyttfirma AB
    Snabbt och enkelt.Trevliga flyttkillar Läs mer

Alicja S skrev om Mex Flyttfirma AB
    Proffsiga, punktliga till bra pris. Läs mer

Emanuel R skrev om Mex Flyttfirma AB
    Flytthjälp, bärhjälp. Dom var vänliga och effektiva. Läs mer

Frederic B skrev om Mex Flyttfirma AB
    Mex has sorted out my move in October last year!
    They were effective, professionals and a fair price Läs mer

Ulrika T skrev om Mex Flyttfirma AB
    Jag anlitade Mex för en lägenhetsflytt och blev mycket nöjd. De kom på utsatt tid, var snabba, effektiva och hade ett trevligt bemötande. Läs mer

Emily F skrev om Mex Flyttfirma AB
    Everything went to plan from the scheduling to the move itself. Very prompt email service about scheduling, very clear about the charges.

When moving day came, they were on time (a few minutes early, in fact!), friendly, and efficient. Everything was done quickly and finished within their expected time frame.

I highly recommend them! Läs mer
  • 2019-12-27

LENA H skrev om Mex Flyttfirma AB
    Oförsiktiga och hade sönder massor av saker! Välj annan flyttfirma!!! Läs mer
    2020-01-02 Mex Flyttfirma AB svarar LENA H
    Hej Lena,
    Tråkigt att höra. Självklart tar vi ansvar för detta. Maila oss på info@mex.se eller ring oss på 08-668 33 00 så vi kan komma vidare och lösa detta.

Med vänlig hälsning,

Kundänliga
    Social kompetens Läs mer
  • 2019-12-09

Peter B skrev om Mex Flyttfirma AB
    Lättbokat även med kort varsel. Snabb hantering och kompetent personal.
    Köpte flytt av tyngre möbler från hus till lägenhet. Läs mer

Martina B skrev om Mex Flyttfirma AB
    Flytt med två man för mindre 1:a. Snabba killar! Superbra pris!! Läs mer

Teresa M skrev om Mex Flyttfirma AB
    Trevligt bemötande både vid beställning av flytthjälp och vid själva flytten. Snabbt, enkelt och smidigt! Läs mer

Karin H skrev om Mex Flyttfirma AB
    Genomgående bra, punktlig och hjälpsam personal Läs mer
  • 2019-12-06

Yvonne F skrev om Mex Flyttfirma AB
    Anlitade MEX för flytt.
    Bemötandet var bästa tänkbara
    MEX översteg mina förväntningar , kunde aldrig tro att det skulle gå så smidigt och fort.
    Killarna var fantastiska i logistik och snabbhet.
    Den absolut bästa flytt jag någonsin haft
    Nästa gång jag flyttar blir det MEX igen!! Läs mer
  • Anette H

2019-12-06

Anette H skrev om Mex Flyttfirma AB
    Vi beställde en flytt av garderober till tippen, jobbet gick fort och killarna var trevliga. Läs mer
  • 2019-12-04

Zandra M skrev om Mex Flyttfirma AB
    Smidigt och schysst bemötande. Allt flöt på, inga konstigheter :) Läs mer
  • 2019-12-01

Micaela B skrev om Mex Flyttfirma AB
    Jag anlitade Mexx i september för en mindre bohagsflytt. Fantastiskt trevligt bemötande av både kundtjänst och av de två killarna (Miro och Andreas) som hjälpte till. Allt gick otroligt smidigt och effektivt och jag upplevde hela beställningen som väldigt professionell och prisvärd. Läs mer
  • 2019-11-30

Daniel B skrev om Mex Flyttfirma AB
    Bra kommunikation och gjorde jobbet snabbt! Är nog i toppskiktet av de flyttfirmorna i Stockholm, men har några förbättringsområden. Läs mer
  • Jimmy M

2019-11-30

Jimmy M skrev om Mex Flyttfirma AB
    Bostadsflytt inom Stockholmsområdet. Flytten gick snabbt och smärtfritt, inga konstigheter. Bra bemötande och allt kändes trygt. Läs mer
  • 2019-11-27

Karl T skrev om Mex Flyttfirma AB
    Jag anlitade Mex för flytt av hela mitt hem. Jag hade höga förväntningar då jag blivit rekommenderad att anlita Mex men förväntningarna överträffades. Arbetet utfördes mycket effektivt och personalens bemötande var mycket bra. Lösöret var väl emballerat och ingenting skadades. Jag är mycket nöjd och kan verkligen rekommendera Mex.

Med vänlig hälsning
    Karl Tynelius Läs mer
  • 2019-11-27

SIMON Ö skrev om Mex Flyttfirma AB
    + Själva flytten gick bra. Personerna som utförde flytten var duktiga och trevliga och utförde allt inom tidsramen.

- Lade de till kostnad för att hämta upp personalen innan flytten och lämna personalen efter flytten, vilket inte var med i den ursprungliga dealen. Detta trots att vi godkände att de tog matpaus i mitten av flytten samt att flytten var klar 15min innan ursprungligt upplägg.
    - Svåra att få tag i på telefon och långa svarstider på mail, samt oflexibla när det kommer lån av flyttlådor och hämtning.
    - Väntade 6 dagar med att svara på mail rörande återbetalning av depositon. Läs mer
    2019-11-29 Mex Flyttfirma AB svarar SIMON Ö
    Hej Simon, vad kul att du är nöjd med vårat arbete, skall hälsa killarna det :).

*Gällande att vi lade till kostnad för att hämta personal så förstår jag inte vad du menar och inget som vi gjort. Vi debitera för restid som är standard i branschen och som informerades vid bokning samt står även i bokningsbekräftelse du fick.
    *Gällande upphämtning av kartongerna har vi inga fasta tider utan vi har en bil som kör kartonger på onsdagar och vi bygger upp logistiken vart adresserna för upphämtning och lämning finns geografiskt runt om i Stockholm.
    *Gällande responsen på mailen så jobbar vi på så gott vi kan, den 15/11 mailade du oss om önskan att få upphämtning av kartonger, vi svarade samma dag dvs 15/11 om våra rutiner. Sedan var det helg 16-17/11 då kontoret är stängt, 19/11 bokade vi in din hämtning och kom till dig den 20/11.
    *Gällande återbetalningen av depositionen så jobbar vi efter administrativa rutiner. Vi fick dina kontouppgifter den 20/11 och den 22/11 krediterade vi fakturan för dessa kartonger samt överförde depositionen till ditt konto.

Om mer info gällande detta ärende önskas så är ni välkomna att kontakta oss på info@mex.se eller telefon 08-668 33 00.
  • 2019-11-22

Sofia L skrev om Mex Flyttfirma AB
    Killarna var trevliga och poitiva trots tunga lyft och besvärlig transportväg ( trappor ) Läs mer
  • 2019-11-20

Mirza M skrev om Mex Flyttfirma AB
    I had a great experience with mex when we did our move from Stockholm to Uppsala including storing some of our stuff via company's services as it was not a straightforward move. Läs mer
  • 2019-11-18

Darja A skrev om Mex Flyttfirma AB
    Pålitliga, snabba och varsamma med möblerna. Bra bemötande, håller avtalad tidsåtgång. Läs mer
  • 2019-11-18

Annie H skrev om Mex Flyttfirma AB
    trots att jag tagit fel på dag och blev väckt av Mex telefonsamtal och bara var 95% redo för flytt blev jag trevligt bemött. Rekommenderar alltid Mex till vänner o bekanta. Läs mer

Vegagatan 3, 113 29 Stockholm