Alla kategorier Flyttfirma Stockholms län Stockholm Norrmalm Vasastan Mex Flyttfirma AB

Mex Flyttfirma AB

Vegagatan 3, 113 29 Stockholm — Visa karta

SKA DU FLYTTA?

2 FLYTTKILLAR + LASTBIL FÖR 495:-/TIMME INKL. MOMS OCH RUTAVDRAG.

Bjud vänner och familj på fika när flytten är klar istället för att be dem kånka möbler!

En flytt kan ofta innebära mer jobb än man först trott. Vi på Mex Flyttfirma har 15 års erfarenhet i branschen och vi skräddarsyr flytten efter dina önskemål. Allt från packning till uppackning, eller endast bärhjälp i trapporna - vi anpassar oss efter dig och dina behov!

Vi erbjuder ett brett sortiment av tjänster som underlättar flytt av bohag eller företag. Vi packar, bär och transporterar såklart, men även städning, magasinering och montering kan vi hjälpa till med.

Hör av dig och berätta om just dina flyttbehov, så ska vi hjälpa dig finna en smidig och trygg lösning!
Öppet just nu
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 205 kunder tycker om Mex Flyttfirma AB

• Janina L
    Janina L skrev om Mex Flyttfirma AB
    Jag var mycket nöjd med tidspassning och service. Enkelt och väl utfört Läs mer
  • Nancy K
    Nancy K skrev om Mex Flyttfirma AB
    Den bästa firma ever. Killarna kom i tid och de gjorde kanon jobb. Jag skulle rekommendera Mex flyttfirma AB till alla.
    100% nöjd Läs mer
  • Therese N
    Therese N skrev om Mex Flyttfirma AB
    Företaget gjorde verklien det lilla extra för arr hjälpa mig!! Läs mer
  • Yvonne F
    Yvonne F skrev om Mex Flyttfirma AB
    Jag anlitade Mex på rekommendation av en kollega som anlitat er vid två flyttar. Fick snabbt svar på mail och flyttkillarna kom exakt den tiden vi bestämt. Flytten gick snabbt och smidigt och även jag skulle rekommendera Mex till andra.
    Men flyttkillarna pratade bara engelska vilket inte var ett problem för mig men kanske för nån annan. Läs mer
  • Rune Ö
    Rune Ö skrev om Mex Flyttfirma AB
    Bra på alla sätt. Bra service med flyttlådor och trevligt bemötande
    RUNE Läs mer
  • Lennart E
    Lennart E skrev om Mex Flyttfirma AB
    Flyttade i två omgångar från hus till lägenhet.
    Mex killar var helt fantastiska, allt flöt på smidigt, bra och snabbt utan att hetsa till ett mycket bra pris.
    Långt över vad man kan förvänta sig idag efter att ha hört bekantas skräckhistorier om flyttar.
    Lennart Läs mer
  • Siw F
    Siw F skrev om Mex Flyttfirma AB
    Mycket bra och trevligt bemötande. Snabba och trevliga flyttkillar.
    Mycket hjälpsamma, kom på utsatt tid och var klara på färre timmar än vi räknat med. Kan varmt rekommenderas. Läs mer
  • Tatiana I
    Tatiana I skrev om Mex Flyttfirma AB
    Jag vill varmt rekommendera denna flyttfirma - hjälpsamma, service-minded, tydliga, snabba och inte kostar skjortan. Bästa betyget! Läs mer
  • Sari J
    Sari J skrev om Mex Flyttfirma AB
    Trevliga, tillmötesgående, snabba, prisvärda Läs mer
  • Helena S
    Helena S skrev om Mex Flyttfirma AB
    Jag är mycket nöjd med all kontakt med Mex, klara besked och trevliga flyttgubbar. Det var inte nåt stort jobb och inga extra tjänster men BRA
    Det är andra gången jag använder Mex
    HS Läs mer
  • Martin O
    Martin O skrev om Mex Flyttfirma AB
    Kort sagt utmärkt! Snälla, trevliga, effektiva flyttgubbar! Läs mer
  • Lena R
    Lena R skrev om Mex Flyttfirma AB
    mycket nöjd med bemötandet och genomförandet av flytten Läs mer
  • Berit L
    Berit L skrev om Mex Flyttfirma AB
    Mycket bra service. Fungerade jättebra med flytten. Läs mer
  • Serat M
    Serat M skrev om Mex Flyttfirma AB
    Det var en riktigt positiv upplevelse. Killarna var glada och trevliga och hur snabba som helst. jag förstår varför man inte gör detta med sina vänner utan betalar proffs för att få det gjort snabbt och smidigt. Kan med handen på hjärtat rekommendera Mex Flyttfirma:) Läs mer
  • Elsmarie J
    Elsmarie J skrev om Mex Flyttfirma AB
    Vi har haft bra kontakt med företaget från första samtal till flytthjälpen. Killarna som skötte flytten var både trevliga och snabba. Flytten gick snabbare än vi förväntat. Välorganiserade killar. Läs mer
  • Anna A
    Anna A skrev om Mex Flyttfirma AB
    Jag behövde akut flytthjälp på förmiddagen och ringde tidigt samma morgon och fick ett jättetrevligt bemötande i telefon och flyttkillen var på plats i perfekt tid som jag uppskattade enormt då jag hade hyrt egen flyttbil och skulle åka långt och hade tider att passa. Han hjälpte mig med bärhjälp av en 4-delars säng som jag själv hade plastat in. Snabbt och lätt gick det och räddade min dag! Tack gode Gud för alla vardagshjältar! Läs mer
  • Jonas N
    Jonas N skrev om Mex Flyttfirma AB
    Lägger på extra fakturerad tid. 100kr för faktureringsavgift när det inte finns något annat val att betala. Bilkostnad läggs på timmavgift utan att det står någonstans. Eller rättare det står ju timpris för 2 man OCH lastbil. Men den skall tydligen betalas två gånger? Även trängelskatt läggs på fast det absolut inte åks genom några tullar. Givetvis mera trängselskatt än vad som är möjligt vid tidslaget... Läs mer
    2017-11-13 Mex Flyttfirma AB svarar Jonas N
    Hej Jonas,

Vet inte riktigt vad du menar här men jag förklarar nedan.

• Vi debiterar faktisk tid + restid med start per påbörjad kvart/15 minuters period i ditt fall hamnade det på 3 timmar och 15 minuter inklusive restider. (informerades vid bokning + står i bokningsbekräftelse)
    • Att åka till Skebokvarnsvägen 177, Bandhagen som ligger utanför för tullarna där av trängselskatt. (informerades vid bokning + står i bokningsbekräftelse)
    • Inget är debiterat dubbelt, vänligen läs din specifikation.
    • Bil och bränsle måste vi debitera separat då det inte subventioneras av skatteverket som RUT (informerades vid bokning + står i bokningsbekräftelse)
    • Vi hade gärna tagit betalt med swish men du önskade faktura och debiterar då kostnaden som företaget tar som vi ställer ut fakturor igenom vilket är 68 kronor. (informerades vid bokning + står i bokningsbekräftelse)

Om mer information önskas i detta ärende är ni välkomna att kontakta kontoret på telefon 08-668 33 00 eller info@mex.se
  • Carolina G
    Carolina G skrev om Mex Flyttfirma AB
    Bra bemötande, trevlig personal och noggranna! Så nöjd! Rekommenderas starkt!
    Tusen Tack! Läs mer
  • Carin S
    Carin S skrev om Mex Flyttfirma AB
    Så nöjd! Vi bor på tre trappor utan hiss och det var mycket att bära men det gjordes snabbt och effektivt. Läs mer
  • Robin E
    Robin E skrev om Mex Flyttfirma AB
    Jag kan varmt rekommendera Mex Flyttfirma. De överträffade alla mina förväntningar från start till slut. Jag har tidigare haft dåliga erfarenheter från andra flyttfirmor, så det var väldigt roligt att bli positivt överraskad. Toppen att man får låna flyttkartonger gratis också! Läs mer
  • Anna S
    Anna S skrev om Mex Flyttfirma AB
    trevliga och punktliga killar. Läs mer
  • Martina H
    Martina H skrev om Mex Flyttfirma AB
    Jag är nöjd med dem, de har alltid varit lätta att få tag på inför flytten, och under själva flytten var de trevliga. De glömde en hylla men såg till att den hämtades upp. Läs mer
  • Niklas E
    Niklas E skrev om Mex Flyttfirma AB
    Överlag fungerade allt bra och flytten gick relativt snabbt. Smidigt att kunna låna flyttkartonger gratis. Läs mer
  • Cecilia S
    Cecilia S skrev om Mex Flyttfirma AB
    Jag är oerhört nöjd med Mex och har anlitat dem vid tidigare flyttar också. Denna gång bekräftade bara mina tidigare upplevelser, positivt från bokning till verklig flyttdag och de kämpar rejält för att hjälpa sina kunder på allra bästa sätt. För vår del krävdes en del speciallyft pga trång trappa men inte heller det var ett problem. Lösningsorienterade och fantastiskt duktiga. TACK! Läs mer
  • Johan E
    Johan E skrev om Mex Flyttfirma AB
    Har anlitat Mex 3 ggr och det har fungerat prickfritt varje gång.

Johan, Läs mer
  • Susanna B
    Susanna B skrev om Mex Flyttfirma AB
    Jag tycker MEX fungerade mycket bra och kommer rekomendera dom vidare till andra! Läs mer
  • Björn J
    Björn J skrev om Mex Flyttfirma AB
    De kom i tid och jobbade på snabbt och effektivt. Inga problem! Läs mer
  • Gunilla B
    Gunilla B skrev om Mex Flyttfirma AB
    Bra bemötande från första stund, då jag ringde och bokade och sedermera hämtade flyttkartonger. Flytten som inleddes klockan sju på morgonen gick smidigt och snabbt, först till den nya lägenheten och sedan till miljöstationen med det som inte skulle flyttas med. Sammanlagt mycket prisvärt och bra service. Läs mer
  • Lennart A
    Lennart A skrev om Mex Flyttfirma AB
    De skötte sig bra från början rill slut. Jag har till och med rekommenderat företaget till en annan som ska flytta och det kommer jag att göra även fortsättningsvis. Läs mer
  • Erik K
    Erik K skrev om Mex Flyttfirma AB
    Bemötande vid bokning,topp
    Genomförd flyttning, topp
    Flyttkillarna, topp Läs mer
  • Jane M
    Jane M skrev om Mex Flyttfirma AB
    Trevligt bemötande från både kontoret och killarna vid själva flytten. Flexibla.
    Proffsiga och snabba. 2:a gången jag använder MEX och lika nöjd båda gångerna fast det är 10 år emellan flyttarna. Svarar upp på sin slogan Nöjda Kunders flyttfirma. Läs mer
  • Klara J
    Klara J skrev om Mex Flyttfirma AB
    Supernöjda med Mex flyttfirma när vi flyttade. Trevligt bemötande vid bokning, trevliga flyttkillar som arbetade supereffektivt, inget som gick sönder, pålitliga. Kommer definitivt att använda Mex igen vid nästa flytt. Läs mer
  • Lisa W
    Lisa W skrev om Mex Flyttfirma AB
    Bra och prisvärd flytt. Enkelt att boka och bra och trevliga flyttkillar som var snabba och gärna bar sakerna till de rum som vi ville. Det jag också gillade var att de var tydliga i sin information och gärna upprepade det som stod i avtalet tex om att nedmontering av bokhyllorna måste ske för att de skulle kunna garantera att baksidan inte tog skada. Läs mer
  • Margareta I
    Margareta I skrev om Mex Flyttfirma AB
    Toppen på alla sätt! Håller tider. Trevligt bemötande. Kompetenta. Flexibla. Stor Tack! Läs mer
  • Pia K
    Pia K skrev om Mex Flyttfirma AB
    Mex var jättebra, killarna var supertrevliga och vi fick all hjälp vi behövde, riktigt smidigt och billigt. Vi är verkligen nöjda. Läs mer
  • Laila J
    Laila J skrev om Mex Flyttfirma AB
    Mex var suveräna. Trevliga och effektiva.
    Kan inte bli bättre! Läs mer
  • Joakim J
    Joakim J skrev om Mex Flyttfirma AB
    Som vanligt bra service och mycket trevliga flyttkillar. Rekommenderad starkt! Läs mer
  • Kari M
    Kari M skrev om Mex Flyttfirma AB
    Allt gick bra och smidigt. Mex kom i tid, flytten gick snabbt. Önskar bara att de kunde lagt skydd på golvet som Stockholms Stadsbud gjorde förra gången. Hade gärna betalat extra för det som en tilläggstjänst. Läs mer
  • Jitesh D
    Jitesh D skrev om Mex Flyttfirma AB
    Service and all the communication during moving was very professional. Highly recommended! Läs mer
  • Martin H
    Martin H skrev om Mex Flyttfirma AB
    Mex flyttfirma var snabba och effektiva. Utförde allt utan några problem, till överenskommet pris. Läs mer
  • Ann-Britt W
    Ann-Britt W skrev om Mex Flyttfirma AB
    Fick hjälp med min flytt av Mex flyttfirma i Stockholm. Läs mer
  • Birgitta H
    Birgitta H skrev om Mex Flyttfirma AB
    Smidigt, höll tiden, trevligt bemötande och grabbarna som bar - 👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻 så nöjd och jag rekommenderar dem varmt! Läs mer
  • Arne J
    Arne J skrev om Mex Flyttfirma AB
    Bra bemötande och effektiv hjälp hela vägen. Läs mer
  • sebastian w
    sebastian w skrev om Mex Flyttfirma AB
    Bra. Punktliga och skötte flytten bra. Läs mer
  • Julia F
    Julia F skrev om Mex Flyttfirma AB
    Trevliga killar som flyttade vår soffa, bar uppför 7 trappor supersnabbt. Anlitar gärna vid större flytt också. Läs mer
  • Lisbeth J
    Lisbeth J skrev om Mex Flyttfirma AB
    Kontaktade flyttfirman för att få hjälp med flytt. Fick genom vänner tips och ringde för att boka tid.
    Trevligt bemötande, lätt att planera in tid för flytt. Kunde efter bokning göra tillägg och boka in packhjälp i förväg. Snabba och effektiva. Hela flytten kändes bra.
    Inga skador på gods osv.
    Är mycket nöjd och har rekommenderat till andra som behöver samma hjälp. Läs mer
  • Mak O
    Mak O skrev om Mex Flyttfirma AB
    Punktliga och väldigt snabba. De tar väl hand om flyttlasset och är trevliga och lyhörda. Rekommenderas starkt! Läs mer
  • Sofie J
    Sofie J skrev om Mex Flyttfirma AB
    Superproffsig och prisvärd flytthjälp. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • Ulrik Q
    Ulrik Q skrev om Mex Flyttfirma AB
    Mkt nöjd från start till mål! Andra ggn vi anlitat Mex! Packmästare och flyttkillar jobbade hårt och effektivt! Trevligt bemötande och proffsigt rakt igenom! Läs mer
  • Nathalie E
    Nathalie E skrev om Mex Flyttfirma AB
    Mex räddade oss när den flyttfirma vi bokat inte dök upp. Ringde Mex strax innan 12 och före 14 var de på plats och utförde vår flytt på tre timmar. Har använt Mex tre gånger förut och varit helnöjd. Bara massa plus! Läs mer

Vegagatan 3, 113 29 Stockholm