Mex Flyttfirma AB

Vegagatan 3, 113 29 Stockholm — Visa karta

SKA DU FLYTTA?

2 FLYTTKILLAR + LASTBIL FÖR 495:-/TIMME INKL. MOMS OCH RUTAVDRAG.

Bjud vänner och familj på fika när flytten är klar istället för att be dem kånka möbler!

En flytt kan ofta innebära mer jobb än man först trott. Vi på Mex Flyttfirma har 16 års erfarenhet i branschen och vi skräddarsyr flytten efter dina önskemål. Allt från packning till uppackning, eller endast bärhjälp i trapporna - vi anpassar oss efter dig och dina behov!

Vi erbjuder ett brett sortiment av tjänster som underlättar flytt av bohag eller företag. Vi packar, bär och transporterar såklart, men även städning, magasinering och montering kan vi hjälpa till med.

Hör av dig och berätta om just dina flyttbehov, så ska vi hjälpa dig finna en smidig och trygg lösning!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 702 kunder tycker om Mex Flyttfirma AB

• Tiina R

2020-05-24

Tiina R skrev om Mex Flyttfirma AB
    Hade bokat flytthjälp (2 man + lastbil), och är supernöjd. Allting flöt jättebra; proffsigt och snabbt. Och mycket trevligt bemötande. Kommer att anlita Mex igen! Läs mer
  • 2020-05-24

Marie L skrev om Mex Flyttfirma AB
    Liten möbelflytt samt bortforsling till återvinningen av några andra möbler. Trevliga och effektiva medarbetare. Ej högsta betyg då man på kontoret missat ( ej läst) att det skulle köras bort en del saker. Läs mer
  • Mattias W

2020-05-24

Mattias W skrev om Mex Flyttfirma AB
    Flytthjälp, kanonbra. Trevliga, till mötesgående och noggranna! Läs mer
  • 2020-05-22

Marika G skrev om Mex Flyttfirma AB
    Flytt av ett bord från Södermalm till Nacka. På fakturan som var på 2 t. = 1000 kr hade man lagt till en framkörningsavgift 30 kr plus biltull. Reklamen är 495:- 2 man en bil/timme sedan -först på ordern - framkommer det att priset bara gäller om man har RUT. Extra avgifter nämns ens vid bokningen i telefon. Flytten tog inte 2 t. Den tog 1 t 20 min. Har tyckt firman fungerat bra förut, men inte nu. Priset borde egentligen göras upp i förväg. Och inte påverkas om det t ex blir trafikstockning. Läs mer
  • 2020-05-22

Oliver A skrev om Mex Flyttfirma AB
    It was nice and they accomplished the task as expected. Läs mer

Marie S skrev om Mex Flyttfirma AB
    Mycket tydlig information när jag beställde flytten. Jag ska flytta 2 ggr, först till magasin sedan till nya lägenheten och den är inte genomförd än.
    Flytt nr 1 fungerade bra, i tid och snabbt. Trevlig personal. Leveransen av flyttkartonger fungerade också bra, 70 kartonger och ingen hiss men killen var positiv hela tiden.
    Jag är nöjd så här långt och hoppas att flytt nr 2 går lika bra.

Marie Swanström Läs mer

Mia M skrev om Mex Flyttfirma AB
    Bokade flytt 3 man + bil. De kom på utsatt tid och var professionella, snabba och trevliga. Även kontoret var bra på att svara och tillmötesgå mina förfrågningar. Kan definitivt rekommendera Mex för flytt! Läs mer

Joel R skrev om Mex Flyttfirma AB
    Mex hjälpte oss att flytta, de kom på utlovad tid, var effektiva och tydliga och gjorde ett helt igenom bra jobb! Supernöjd! Läs mer
  • 2020-05-19

Nora G skrev om Mex Flyttfirma AB
    Bra och snabb flytthjälp. Mycket prisvärt också. Läs mer
  • 2020-05-19

TOBIAS A skrev om Mex Flyttfirma AB
    Duktiga killar som gjorde vår flytt väldigt smidig. Läs mer
  • 2020-05-18

Elin F skrev om Mex Flyttfirma AB
    Allt gick precis som planerat. Jag är väldigt nöjd! Läs mer
  • 2020-05-16

Andreas B skrev om Mex Flyttfirma AB
  • 2020-05-16

Bernt F skrev om Mex Flyttfirma AB
    Det mesta var bra utom att det kastades med flyttkartongerna på ett ganska ovårdat sätt. Inte allting går att packa så att kartongerna blir stöt okänsliga. Läs mer
  • 2020-05-15

Fredrika K skrev om Mex Flyttfirma AB
    Jättenöjda! Snabbt, smidigt, prisvärt och bra kundservice. Läs mer
  • 2020-05-15

Ludmilla N skrev om Mex Flyttfirma AB
    Flytttgubbar hade ingen koll vad som ska hämtas Flyttade mina grejer 2 gånger istället för 1 Det blev mycket dyrare för mig! Första lass kom 1 timme tidigare än vad jag sagt och dem fick vänta på mig i 1 timme och det blev högre kostnad. Sammanlagd blev det 8 500 kronor Dem fick inte veta att jag hade 2 förråd.😖☹️☹️ Läs mer
  • 2020-05-14

Linda A skrev om Mex Flyttfirma AB
    Jag beställde flytthjälp (3 man+lastbil) dom var suveräna! Super trevliga och snabba. Jag är 100% nöjd och kan varmt rekommendera Mex Flyttfirma. Läs mer
  • 2020-05-12

JOAKIM K skrev om Mex Flyttfirma AB
    Snabba och trevliga flyttkillar (Roger och Hoffa)! Allt gick bra. Det enda som jag finner har förbättringspotential är adminstrationen. Tog ofta lång tid att få svar på frågor som jag skickade via mail, och återbetalningen av depositionen för flyttkartonger tog lite väl lång tid. MEN det kan vara Corona.

Stort tack till Mex! Läs mer
  • 2020-05-12

Mengxiao H skrev om Mex Flyttfirma AB
    Flytt med 3 man och lastbil. Väldigt professionellt och fantastiskt utfört arbete! Trots att vi hade väldigt mycket så sköttes de effektivt och fort! Rekommenderar dem starkt! Läs mer
  • 2020-05-08

Isabelle H skrev om Mex Flyttfirma AB
    Smidig flyttjänst, superbra bemötande i deras kundtjänst. Tack! Läs mer
  • 2020-05-08

Marie H skrev om Mex Flyttfirma AB
    Beställde flytthjälp. Killarna kom på bestämd tid. Var trevliga och hjälpsamma. Flytten tog inte lång tid trots många saker. Jag är mycket nöjd med allt. Läs mer

Lars Roland S skrev om Mex Flyttfirma AB
    Trevligt bemötande, proffsigt utfört arbete och schysst pris! Läs mer

Carolin K skrev om Mex Flyttfirma AB
    Snabbt smidigt. Enkelt att boka. Trevliga flyttgubbar. Kommer garanterat boka mex i framtida flytt Läs mer

Anna G skrev om Mex Flyttfirma AB
    Trevliga och snabba flyttkillar, de var försiktiga med möblerna och allt gick väldigt bra. Läs mer
  • 2020-05-06

Patrik D skrev om Mex Flyttfirma AB
    Mex flyttade min särbos grejer från ett Shurguard-förråd till hennes lägenhet.
    Dom var supersnabba, trevliga och väldigt glada hela tiden.
    Dom bar och behandlade grejorna varsamt men väldigt snabbt.

Jag kommer definitivt att använda Mex nästa gång jag flyttar nästa gång. Läs mer
  • 2020-05-06

Fabian G skrev om Mex Flyttfirma AB
    Snabbt och smidigt. Trevlig personal. Kommer att använda igen. Läs mer
  • 2020-04-30

Love B skrev om Mex Flyttfirma AB
    Flytten gick riktigt snabbt och smidigt - väldigt hjälpsamma flyttgubbar! Läs mer
  • Jimi F

2020-04-30

Jimi F skrev om Mex Flyttfirma AB
    Flytt tjänst!
    Grymt bra service!
    Grymt bra service av flyttgubbarna och av kundtjänst Läs mer
  • 2020-04-28

Carin J skrev om Mex Flyttfirma AB
    Jag beställde flytthjälp (2 man+lastbil) och fick 2 fantastiska killar som var snabba och effektiva.
    Nöjd med allt från beställning till färdigt.
    Jag kommer använda dem om/när jag flyttar igen. Kan varmt rekommendera dem. Läs mer
  • Pia S

2020-04-23

Pia S skrev om Mex Flyttfirma AB
    Flytt från Huddinge till Järfälla samt stopp vid Shurgard på vägen. Snabbt och effektivt av trevliga grabbar. Serviceinriktade! Bekvämt med swish som betalning. Rekommenderar gärna till andra! Pia Sundberg Läs mer
  • Kent O

2020-04-22

Kent O skrev om Mex Flyttfirma AB
    Ett företag som verkligen levererar. Snabba och effektiva och med trevlig personal som inger förtroende Läs mer

Therese H skrev om Mex Flyttfirma AB
    Kommer aldrig mer flytta utan att ta hjälp från flyttfirma. Allt funkade jättesmidigt och snabbt. Kan verkligen rekommendera MEX. Läs mer

Sture Ö skrev om Mex Flyttfirma AB
    Mex Flyttfirma AB utförde flytt av min fasters hem till hennes nya trygghetsboende.
    Mex var mycket tillmötesgående vid beställning samt följde upp med telefonsamtal innan flytt.
    Mex höll tidsplanen till 100% och ingenting skadades under transporten trots att dom fick bära allt 1 trappa och sedan transportera i en mycket liten hiss från plan 6 till BV.
    Kan rekommendera MEX vid flytt Läs mer

Charlotte H skrev om Mex Flyttfirma AB
    Vi tog kontakt med Mex för en flyttning. Det var trevligt och professionellt bemötande från bokning till avslut. Killarna som flyttade åt oss var jättetrevliga och effektiva. Rekommenderar starkt att använda Mex när ni ska flytta. 🌟🌟🌟🌟🌟 Läs mer

Marie C skrev om Mex Flyttfirma AB
    Beställde flytt av delar av hushåll och fick tid ett par dagar senare. De hörde av sig - och kom - enligt överenskommelse och arbetet utfördes snabbt och smidigt. Läs mer

LOUISE S skrev om Mex Flyttfirma AB
    Punktliga, noga, trevliga. Supernöjda. Läs mer
  • 2020-04-20

James A skrev om Mex Flyttfirma AB
    Punktliga, trevliga och duktiga. Priset var OK om än lite drygt att behöva betala för en timmes restid när det tar max 15 min enkelväg från City till Solna C/Råsunda. Läs mer
  • Kristin B

2020-04-18

Kristin B skrev om Mex Flyttfirma AB
    Helt fantastiskt gäng som kom och hjälpte oss med vår flytt. Det gick snabbt, smidigt och rätt till, inga problem öht. Dessutom supertrevliga och hjälpsamma på alla sätt och vis. Kunde inte ha fått bättre. Läs mer

Terese D skrev om Mex Flyttfirma AB
    Bokade med kort varsel flytt av möbler och vitvaror till två olika adresser och det gick väldigt smidigt. Effektiv och trevlig personal. Inga konstigheter. Vi är supernöjda. Läs mer

Jenny H skrev om Mex Flyttfirma AB
    Smidigt, snabbt och allt helt! Läs mer

Bo M skrev om Mex Flyttfirma AB
    JA har anlitat Mex tidigare och varit myccket! Läs mer
  • 2020-04-16

Johannes P skrev om Mex Flyttfirma AB
    Snabb och lätt flytt. Mycket trevliga och hjälpsamma alla steg i flyttprocessen! Läs mer
  • 2020-04-16

Johanna E skrev om Mex Flyttfirma AB
    Snabb, effektiv och smidig hjälp med flytt till ny lägenhet! Trevlig och proffsig personal! Läs mer
  • 2020-04-15

Annika B skrev om Mex Flyttfirma AB
    Beställde flytt från lägenhet till ny lägenhet. Var lätt att kontakta företaget och flytten fungerade jättebra. Killarna jobbade snabbt och vi hjälpte själva till att bära lite. Blev billigare än vad vi räknat med. Kan varmt rekommendera denna flyttfirma. Läs mer
  • 2020-04-14

Leif H skrev om Mex Flyttfirma AB
    Bokade en bihagsflytt. Var enkelt och snabbt att boka. Flytten gick snabbt och grabbarna arbetade på. Mycket vänligt bemötande och trevliga. Läs mer
  • Julia I

2020-04-13

Julia I skrev om Mex Flyttfirma AB
    Mex är världsbäst.
    Punktliga, proffsiga, mycket trevligt bemötande. 10/10. Läs mer
  • 2020-04-11

Anders G skrev om Mex Flyttfirma AB
    Bra persosonal och bra utfört jobb Läs mer

Mine Y skrev om Mex Flyttfirma AB
    Använt två gånger vid flytt, funkat super bra! Snabbt och effektivt. Läs mer

David A skrev om Mex Flyttfirma AB
    I contact Mex for our move to a new apartment and we are really happy with the result.
    The communication was really good for the booking and during the move. About the move, they were really careful with our belongings and finished faster than expected with any major issues. Läs mer

Björn T skrev om Mex Flyttfirma AB
    Snabbt och proffsigt, trevliga killar. Bra pris. Helnöjd!! Läs mer