Mex Flyttfirma AB

Vegagatan 3, 113 29 Stockholm — Visa karta

SKA DU FLYTTA?

2 FLYTTKILLAR + LASTBIL FÖR 495:-/TIMME INKL. MOMS OCH RUTAVDRAG.

Bjud vänner och familj på fika när flytten är klar istället för att be dem kånka möbler!

En flytt kan ofta innebära mer jobb än man först trott. Vi på Mex Flyttfirma har 16 års erfarenhet i branschen och vi skräddarsyr flytten efter dina önskemål. Allt från packning till uppackning, eller endast bärhjälp i trapporna - vi anpassar oss efter dig och dina behov!

Vi erbjuder ett brett sortiment av tjänster som underlättar flytt av bohag eller företag. Vi packar, bär och transporterar såklart, men även städning, magasinering och montering kan vi hjälpa till med.

Hör av dig och berätta om just dina flyttbehov, så ska vi hjälpa dig finna en smidig och trygg lösning!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 500 kunder tycker om Mex Flyttfirma AB

• Lili F

2019-11-11

Lili F skrev om Mex Flyttfirma AB
    Det var precis, punktlig jobb. Jag fick bekräftelse snabbt och allt hände enligt utlovat plan.
    Jag gillade inte bara en sak trots att personal kunde tala svenska de både pratade på engelska. Det känns konstigt eftersom jag kan inte engelska. Jag inlagt jätte mycket energi för att plugga svenska och vi var i Sverige..,
    Jag vill gärna ge förslag att vore väldigt snällt av ER om personal kan använda flera språk ni skulle förfråga kunderna vilka språk som önskad.
    Hälsningar
    Lili Läs mer
  • 2019-11-11

Kjell Ove Gunnar K skrev om Mex Flyttfirma AB
    Flytt av möbler och det gick snabbt och bra med kontakterna med företaget och flytten snabbt o bra. Läs mer
  • 2019-11-10

Annika G skrev om Mex Flyttfirma AB
    Helt supernöjd med MEX. Allt flöt så bra och skulle rekommendera er alla dagar i veckan. Läs mer
  • Alex A

2019-11-08

Alex A skrev om Mex Flyttfirma AB
    Noggranna, trevligt bemötande och effektiv hjälp. Flytten gick snabbt och smidigt! Läs mer

Filip S skrev om Mex Flyttfirma AB
    Flytten gick smidigt, med snabba duktiga flyttare. Ett litet missförstånd inträffade men det ordnades snabbt och utan några sura miner. Mycket prisvärt alternativ! Läs mer

Tobias H skrev om Mex Flyttfirma AB
    Flytthjälp. Superpersonal. Bra service och snabba. Använde till viss del risiga gamla kartonger, så det var det enda man skulle kunna anmärka på. Läs mer
  • Viktor K

2019-11-08

Viktor K skrev om Mex Flyttfirma AB
    Utmärkt service!
    Allt funkade precis som det skulle och på angiven tid. Läs mer

ANDERS P skrev om Mex Flyttfirma AB
    Kom på utsatt tid, snabbt, smidigt och enkelt utan några som helst konstigheter. Läs mer
  • 2019-11-03

Barbro S skrev om Mex Flyttfirma AB
    Vi anlitade Mex för bärhjälp vid en flytt.
    Vår upplevelse var enbart possitiv. Vänligt bemötande med goda råd när jag beställde hjälpen. Snabbt svar. Mycket trevliga kunniga killar som bar mina tunga möbler. Jag gillar inte att utnyttja andra till sånt jag inte klarar själv. Men pojkarna visade vilka bra hjälpmedel dom hade. Läs mer
  • BJÖRN H

2019-11-01

BJÖRN H skrev om Mex Flyttfirma AB
    Väldigt professionella, trevliga och snabba Läs mer

Mattias L skrev om Mex Flyttfirma AB
    Mycket nöjd med flytthjälpen från MEX. Utfördes snabbt och effektivt till bra pris. Läs mer

Tommy O skrev om Mex Flyttfirma AB
    Snabbt och effektivt.
    Inga konstigheter.
    De håller vad de lovat. Läs mer

Kerstin F skrev om Mex Flyttfirma AB
    Allt med MEX är bara bra, trevliga och hjälpsamma!
    De uppfyller alltid det jag förväntar mig! Läs mer
  • 2019-10-31

Michael B skrev om Mex Flyttfirma AB
    Startade väldigt sent med flytten men grabbarna som skötte den var bra Läs mer
  • 2019-10-30

Luca J skrev om Mex Flyttfirma AB
    We used Mex Flyttfirma AB twice, and in both cases it was great - very nice and efficient! Highly recommended. Läs mer
  • 2019-10-28

Leif R skrev om Mex Flyttfirma AB
    Ganska bra men blev lurad på 350kr på en deposition
    Vi hade 3 körningar 1&3 var bra men 2an gick en del saker sönder som vi såg när killarna hade åkt!!
    Leif Röine Läs mer
    2019-10-30 Mex Flyttfirma AB svarar Leif R
    Hej Leif,
    Tråkigt att det har gått sönder lite grejer. Självklart tar vi ansvar för detta så ta kontakt med oss på info@mex.se så löser vi detta.
    Gällande depositionen så har du fått tillbaka de 350 kr som motsvarar 10 st kartonger trots att det är oklart om de har kommit tillbaka till oss och utgår från att du har sett det på ditt konto 2019-10-25.
    Om mer info önskas gällande detta ärende vänligen ta kontakt med oss på kontoret på info@mex.se eller telefon 08-668 33 00.
  • 2019-10-27

Ola G skrev om Mex Flyttfirma AB
    Vi köpte flytthjälp och är mycket nöjda med MEX:s insats. De två killarna var kalas. Läs mer
  • Rolf C

2019-10-26

Rolf C skrev om Mex Flyttfirma AB
    Allt är rätt. Mex har flyttat oss 4 ggr på 15 år. Så - ja vi är nöjda. Läs mer
  • 2019-10-26

Stefan L skrev om Mex Flyttfirma AB
    Mycket bra bemötande, från bokning till flytt. Läs mer
  • Johanna H

2019-10-25

Johanna H skrev om Mex Flyttfirma AB
    Flytt inom tullarna. Grym service, trevliga och tillmötesgående. Killarna som flyttade var snabba och noggranna. Smidigt och enkelt. Har lämnat tillbaka kartonger lite sent, no probs! Jag rekommenderar verkligen gänget på mex! Läs mer
  • 2019-10-19

Eva-marie T skrev om Mex Flyttfirma AB
    Flytt i mindre skala. Punktliga och snabba både på lastning och lossning Läs mer

Sara B skrev om Mex Flyttfirma AB
    Anlitade MEX för hjälp vid flytt med att bära och packa in i en liten lastbil som vi hyrt. De packade super bra. Var trevliga.
    Super duper bra flyttfirma. Rekommenderas. Läs mer

Emma Maja Sofia E skrev om Mex Flyttfirma AB
    Vi fick hjälp med flytt och fick utmärkt service. De kom i tid, var effektiva och försiktiga med lasten. Mycket nöjda och inget att klaga på! Läs mer

Caroline L skrev om Mex Flyttfirma AB
    Allt gick smidigt, flyttkillarna var lyhörda och effektiva. Fint bemötande från alla på Mex Flyttfirma! Läs mer
  • 2019-10-16

Ulrika G skrev om Mex Flyttfirma AB
    Mycket proffsiga, snabba och trevliga, rekommenderas varmt! Läs mer
  • Jeni H

2019-10-14

Jeni H skrev om Mex Flyttfirma AB
    Jag bokade flytt med Mex. Killarna som kom, jätte tidigt på morgonen, var så trevliga och hjälpsamma. Helt underbara! Proffsiga,trevliga,hjälpsamma och glimten i ögat. Rekommenderar dem starkt. Jag kommer absolut att använda mig av Mex nästa gång jag flyttar. Jag blev mer än nöjd! Läs mer
  • 2019-10-07

CATHARINA G skrev om Mex Flyttfirma AB
    Vi är mycket nöjda med Mex. Rekommenderas varmt. Läs mer

Jessica L skrev om Mex Flyttfirma AB
    Snabb flytt som gick supersmidigt och enkelt. Trevliga:) Läs mer

Johan H skrev om Mex Flyttfirma AB
    Grymt bra service! Killar från Portugal rekommenderar jag till alla som behöver flytthjälp! Läs mer

SOFIE B skrev om Mex Flyttfirma AB
    Långsam och tog långa pauser. Märktes att de jobbade på timme. Jag började hjälpa till för det gick så långsamt. Pinsamt dåligt. Läs mer
    2019-10-07 Mex Flyttfirma AB svarar SOFIE B
    Hej Sofie,
    Tråkigt att du har upplevt vår service på det viset. Har du möjligt att återkomma till oss på info@mex.se vilket datum du flyttade så vi kan titta vidare på detta?

Med vänlig hälsning,
    Från oss på kontoret
  • SIGYN S

2019-10-03

SIGYN S skrev om Mex Flyttfirma AB
    Flytten av allt mitt bohag gick förvånansvärt snabbt och flytten av mitt piano 5 trappor upp gick väldigt smidigt tack vare de här effektiva killarna. Plus trevligt bemötande. Kan varmt rekommendera den här firman! Läs mer
  • 2019-09-27

Alexander L skrev om Mex Flyttfirma AB
    Duktiga, effektiva flyttgubbar. Ett litet missförstånd rättades snabbt. Rekommenderas. Läs mer
  • 2019-09-25

Rikard S skrev om Mex Flyttfirma AB
    Jag använde Mex när jag skulle flytta hemifrån och de gjorde ett toppen jobb! Snabbt, smidigt och trevligt bemötande! Läs mer
  • 2019-09-22

THOMAS L skrev om Mex Flyttfirma AB
    Flytt
    Kom i tid
    Det gick fort
    Dom va väldigt trevliga Läs mer
  • 2019-09-17

ROBERT ANDREAS K skrev om Mex Flyttfirma AB
    Fick hjälp med flytt och återvinning av 3 flytthjältar. Smidiga, snabba och extremt duktiga. Varma rekomendationer!
    Tack för att ni tog er tiden och hjälpte oss få in tvättmaskinen i det felbyggda badrummet!!! Läs mer
  • Per H

2019-09-15

Per H skrev om Mex Flyttfirma AB
    Flyttade med Mex. Snabbt och smidigt. Två trevliga snubbar. Gick som en dans Läs mer
  • 2019-09-15

Monalisa P skrev om Mex Flyttfirma AB
    Fantastic & intelligent Team of movers! Läs mer

Elisabet S skrev om Mex Flyttfirma AB
    Snabbt smidigt tryggt och säkert.
    Mycket trevliga och noggrann personal.
    Kan varmt rekommendera Läs mer

John L skrev om Mex Flyttfirma AB
    1. Super trevlig personal.
    2. Super snabba och effektiva. Ni gjorde flytten snabbare än ni hade angett och givetvis bara betalning efter den faktiska tiden.
    3. Väldigt försikiga med våra saker.
    4. Väldigt prisvärda! Läs mer

Andy T skrev om Mex Flyttfirma AB
    I requested to have a relocation between two apartments. It was done quickly and professionally. Läs mer
  • 2019-09-09

Alf S skrev om Mex Flyttfirma AB
    Fungerade utmärkt och de kunde även ordna fram en till bil samma dag då den första inte räckte. Läs mer
  • 2019-09-08

Sharre Z skrev om Mex Flyttfirma AB
    Snabba och effektiva när som jobbar. Läs mer
  • MARIANNE L

2019-09-06

MARIANNE L skrev om Mex Flyttfirma AB
    Tack för alltid vänligt o serviceinriktat bemötande av alla frågor som uppkom innan flytt och för ett supersmidigt genomförande av flytt från Bagarmossen till Gustavsberg 🙏🏻
    Trevliga, varsamma, effektiva killar som genomförde flytten utan strss o press ☺️❤️ Dessutom bra pris - kan varmt rekommenderas
    Marianne Läs mer
  • 2019-08-30

Sofie T skrev om Mex Flyttfirma AB
    Flyttade och tog hjälp av Mex. Funkade bra och det gick snabbt och utan problem. Helt ok bemötande av flyttkillarna. Lite oengagerade kanske. Kontoret dåliga på att svara men allt löste sig. Läs mer
  • 2019-08-29

Lina F skrev om Mex Flyttfirma AB
    Jättetrevliga flyttpersoner som var snabba och löste problem som uppstod (som en soffa och sängstomme som behövde skruvas isär för att komma ut genom trappen). Vi flyttade i ett lägenhetsbyte och hade båda bokat Mex. Det funkade väldigt smidigt. Läs mer
  • 2019-08-23

CLARA G skrev om Mex Flyttfirma AB
    Great service. Very fast and the personal is very helpful. Läs mer
  • 2019-08-21

LOUISE D skrev om Mex Flyttfirma AB
    Otroligt trevliga, skickliga och snabba! Verkligen exceptionell service! Ska ge extra beröm till det portugisiska teamet också, Stort Tack! Läs mer
  • 2019-08-16

Camilla L skrev om Mex Flyttfirma AB
    Köpte en liten flytt, 3 h två personer.
    Mycket nöjd! Proffsigt och smidigt. Läs mer
  • 2019-08-09

Bo H skrev om Mex Flyttfirma AB
    Kom på utsatt tid. Trevligt bemötande. Snabbt arbetat. Mycket god servicenivå. Läs mer

Vegagatan 3, 113 29 Stockholm