Mex Flyttfirma AB

Snittbetyg
4.7
Ring 08-668 33 00 Dela

Om företaget

SKA DU FLYTTA? 2 FLYTTKILLAR + LASTBIL FÖR 495:-/TIMME INKL. MOMS OCH RUTAVDRAG. Bjud vänner och familj på fika när flytten är klar istället för att be dem kånka möbler! En flytt kan ofta innebära mer jobb än man först trott. Vi på Mex Flyttfirma har 20 års erfarenhet i branschen och vi skräddarsyr flytten efter dina önskemål....

3653 omdömen om Mex Flyttfirma AB

Sedan starten hos Reco 2016

Visar 3653 omdömen med 4.7 i snittbetyg
Marianne B
Skrev om Mex Flyttfirma AB

Effektiva, lösnings orienterade och snabba

Charlie E
Skrev om Mex Flyttfirma AB

Trevliga flyttarbetare. De jobbade strukturerat och snabbt men samtidigt försiktigt. Allt gick smidigt, vi är supernöjda!

Kristoffer O
Skrev om Mex Flyttfirma AB

Flytten gick som planerat men dom glömde att låsa en av ytterdörrarna vilket gjorde att huset stod olåst när jag var på semester. Jag larmade dock på när dom var klara med flytten men öndå. När jag är 40 mil bort vill jag gärna att alla dörrar är låsta.

Ahmed S
Skrev om Mex Flyttfirma AB

Stort tack! De hjälpte på ett bra sätt. Rimlig tid. Allt gick som det ska.

Britt B
Skrev om Mex Flyttfirma AB

Mycket bra bemötande och killar som kan sitt jobb. Allt har fungerat bra och till full belåtenhet. Rekommenderar varmt Mex Flytt till nya kunder.

Klara H
Skrev om Mex Flyttfirma AB

Super smidig och effektivt flytt, kan inte annat än att rekommendera starkt

Rebecka L
Skrev om Mex Flyttfirma AB

Blandat bemötande på både telefon och mail beroende på vem jag hade kontakt med. Vi hade beställt flytthjälp. Vi hade uppgett ungefär vilka möbler vi hade och de hade fått en hisstid som vi skulle passa då vi har en nyproducerad lägenhet. Flyttgrabbarna kom för sent för att hinna med hisstiden. Som tur var löste det sig då de som skulle flytta in efter inte använde sin hisstid. Men detta blev ett stort oro och stressmoment för oss då vi hade påpekat hisstiden flera gånger. De som kom var trötta efter uppdraget...

Nina A
Skrev om Mex Flyttfirma AB

Bra kontakt! Men hade ingen koll på när de kom att vi skulle magasinera som vi skrivit om, kunde ändå lösa det bra på plats.

Dale E
Skrev om Mex Flyttfirma AB

Flyttkillarna kom i tid, jobbade stenhårt, var trevliga och proffsiga. Väldigt nöjd och skulle använda igen!

Marian D
Skrev om Mex Flyttfirma AB

Välbemött av 2 trevliga killar som utförde flytt av 25 kartonger och 7st typ möbler snabbt från ett hus till en lgh. Tack! Bara lite stressigt att de kom kl 7.00 isf bokad tid kl 7.30!

Oscar H
Skrev om Mex Flyttfirma AB

Bra! Värda lite extra i dricks👌

Nina N
Skrev om Mex Flyttfirma AB

Trevligt och proffsigt bemötande!

Lovisa K
Skrev om Mex Flyttfirma AB

Upplevelsen med MEX upplevdes som smidig!

Hein H
Skrev om Mex Flyttfirma AB

Fast, efficient and smooth service

Matilda O
Skrev om Mex Flyttfirma AB

Bra men satte inte ihop soffan trots att vi bett om det, och de sagt att de skulle göra det. Vi fick be om det igen och då satte de ihop den men lite fel

Martin D
Skrev om Mex Flyttfirma AB

Snabba, noggranna och trevliga. Priset drog dock iväg på slutet när det var dags att betala, något som inte framgått innan. Blir 4 stjärnor pga det

Kjell H
Skrev om Mex Flyttfirma AB

Glada trevliga killar som var proffsiga i sitt jobb

Elias M
Skrev om Mex Flyttfirma AB

Mycket trevliga och hjälpsama gubbar. Mycket nöjd

Linn S
Skrev om Mex Flyttfirma AB

Proffsiga och trevliga. I tid. Inga skador.

Annika L
Skrev om Mex Flyttfirma AB

Proffsig flyttfirma! Jättetrevliga ”flyttgubbar” som var snabba, effektiva och noggranna med att plasta in och spänna fast ömtåliga saker. Bra pris, tydlig information och kommunikation. Extra plus för att dom skänker till Barncancerfonden!

Jonny B

Mkt trevligt bemötande Punktlighet Prisvärt

Mickael T
Skrev om Mex Flyttfirma AB

Hade bokat flytt av möbler från min etta till en trea mitt i stan. Killarna var sköna och otroligt effektiva att tömma ena lägenheten samt bära in möblerna till nya lägenheten. De jobbade systematiskt och var noggranna med ömtåliga varor. Allt som allt en väldigt bra upplevelse. Kan definitivt rekommendera Mex!

Gordon H
Skrev om Mex Flyttfirma AB

Mycket trevliga o proffsiga grabbar som utförde flytten!

Karin B
Skrev om Mex Flyttfirma AB

Allt gick smidigt! Enklare bär/lyfthjälp på plats.

Sara Alexandra Jasmine O
Skrev om Mex Flyttfirma AB

Andra gången jag använder mig av Mex vid flytt och rekommenderar starkt! Snabbt, smidigt, billigt. Hade även ett mellan- stopp vid ett storage. En säng fick skruvas isär men de löste utan konstigheter. Med timpriset och deras snabba arbete blev det dessutom billigare än vad vi trodde.

James L
Skrev om Mex Flyttfirma AB

Pålitlig flyttfirma som genomförde jobbet till mina förväntningar. Jag skulle anlita de igen vid nästa flytt. Jag rekommenderar. Smidig kontakt med de.

Pär A
Skrev om Mex Flyttfirma AB

Snabba och effektiva! väldigt prisvärt

Jakob F
Skrev om Mex Flyttfirma AB

Proffsigt, snabbt, snyggt. Detta var ett mindre jobb och Mex offert med timpris var en perfekt lösning för oss. Allt höll klass i kontakt/respons såväl före som under arbete. Kan även varmt rekommendera Mexs städtjänst som även de gjorde ett kanonjobb.

Mårten M
Skrev om Mex Flyttfirma AB

Snabba och trevliga samt smidiga. Kan varmt rekommendera dom

Charlotta L
Skrev om Mex Flyttfirma AB

Återigen riktigt nöjd med MEX, detta är fjärde gången vi anlitar dem för flytt. Smidigt att boka via webben, blev uppringd och lämnade kompletterande uppgifter. Bra mejlbekräftelser. Själva flyttdagen kom tre mycket hjälpsamma och positiva killar, de kollade noga vad som skulle med och stämde av, plastade in och säkrade objekten. De jobbade snabbt och effektivt, ett riktigt bra teamwork. Vi är supernöjda med MEX!

Rose-Marie R
Skrev om Mex Flyttfirma AB

Trevligt bemötande vid bokningen ! Bilen med 3 man kom på utsatt tid ! Vilka killar, eloge för deras tålamod, styrka, uthållighet. Flytten gick fort, både ut/in ! Vill absolut rekommendera dem, firman, gubbar & allt! Framför vårt stora tack, igen !!

Linus T
Skrev om Mex Flyttfirma AB

Jag beställde flytthjälp från en lägenhet med tre rum i Tumba till en ungefär lika stor i Farsta och jag är nöjd med servicen. De var några minuter sena, men den tiden drogs av i slutändan så det var ingen fara. Lastningen in i bilarna gick snabbt och smidigt. Och när en av sängarna inte fick plats i hissen så bar de ner den via trapporna! Och vid slutdestinationen hjälpte de till att plocka isär några grejer så att allt rymdes i hissen. Även med att sätta ihop det igen väl inne i lägenheten. Alla jobbade på bra och jag är väldigt nöjd med allt!

Moa A
Skrev om Mex Flyttfirma AB

Väldigt noggranna och tog sin tid. Alla saker var hela och togs väl omhand. Bra kommunikation och prisvärt!

Marlene S
Skrev om Mex Flyttfirma AB

Jag kan verkligen rekommendera Mex! Har anlitat dem flera gånger i samband med flytt och har alltid varit mycket nöjd. Trevligt bemötande och proffsigt utfört arbete.

Barbro L
Skrev om Mex Flyttfirma AB

Trevligt bemötande och snabb och effektiv flytt.

Nils S
Skrev om Mex Flyttfirma AB

Vi såg ett namn och nummer på en flyttbil i vårt område. Fotade av det för säkerhets skull trots att vi tänkte fixa all flytt själva… Ganska snart insåg vi hur MYCKET det fort blir i ett hem. Desperation! Chansade och ringde Mex; supersnabb respons och bästa tänkbara hjälp! Proffsigt och mycket vänligt! 😊

Anna S
Skrev om Mex Flyttfirma AB

Väldigt bra bemötande och bra utbud av tjänster som gjorde vår flytt mycket smidig. Tyvärr blev det ganska mycket dyrare än vad vi räknat på.

Victoria N
Skrev om Mex Flyttfirma AB

Trevligt bemötande och proffesionellt hanterat!

Ewa N
Skrev om Mex Flyttfirma AB

Jättebra killar som kom, lyhörd, vänliga och hjälpsamma. Allt gick smidigt och bra. Speciellt den unga killen, måste ju vara ett fynd.att få anställa. Glad, trevlig och SÅG SJÄLV vad som behövde göras innan man frågade om hjälp. Kanon. Rekommenderas

Rigmor H
Skrev om Mex Flyttfirma AB

Extremt duktiga killar, allt flöt på bra. Rekommenderas varmt!

Ewa K
Skrev om Mex Flyttfirma AB

Snabba hjälp samma trevliga killar . Varmt tack / Ewa.

Jacob M
Skrev om Mex Flyttfirma AB

Trevliga killar Bra pris och effektivt för flytten

Amanda E
Skrev om Mex Flyttfirma AB

Det var en bra och effektiv upplevelse med Mex flyttfirma

Ylva L
Skrev om Mex Flyttfirma AB

Proffsiga och snabba, jag är väldigt nöjd och kommer att anlita dem igen om jag flyttar igen!

Per N
Skrev om Mex Flyttfirma AB

Trevligt bemötande och utmärkt service. Punktliga!!

Oskar S
Skrev om Mex Flyttfirma AB

Vi flyttade från tre trappor utan hiss till fyra trappor utan hiss. Trots utmanade förutsättningar kämpade de på och med trevligt bemötande. Proffsigt bemötande rakt igenom, kan verkligen rekommenderas.

Silvi K

Våra varmaste rekommendationer!!

Iselin G
Skrev om Mex Flyttfirma AB

Jag hade köpt flytthjälp. De kom i tid, jobbade snabbt, kunde hjälpa mig med att flytta även svåra saker utan att något gick sönder. Hjälpte mig att ställa saker på plats och erbjöd sig t o m extra hjälp med att flytta saker efter att allt var på plats i nya lgh. Väldigt hjälpsamma och trevliga! Saker som jsg hade varit orolig för att t flytta, pga svårt eller ömtåliga gick hur bra som helst. Jag skulle rekommendera dem utan tvekan!

Niklas E
Skrev om Mex Flyttfirma AB

Vi bokade packning inför flytt och flytthjälp. Packningen var jättebra och vi blev bra bemötta av personalen. När flyttdagen däremot så var personerna som skulle bära väldigt trötta och långsamma då de gjort ett jobb tidigare. De orkade inte slutföra arbetet, de tömde lägenheten men inte förråden som var överenskommet. Det drog ut på tiden vilket gjorde att tjänsten blev dyrare än planerat. Under tiden blev vi uppringda av chefen som, i våra öron, skyllde på oss för att jobbet inte gick som planerat. När det snarare handlar...

Madeleine S
Skrev om Mex Flyttfirma AB

Jättenöjd med hela flytten! Flytten gick snabbt och smidigt och prislappen blev lägre än förväntat. Och jättetrevlig personal. Vet inte vad mer som skulle kunnat gjort upplevelsen bättre?!

Filtrera omdömen