Läs vad 932 kunder tycker om Mex Flyttfirma AB 2

• 2021-01-20
    Flytten fungerade mycket smidigt utan några incidenter. Vi hade själva packat allting i kartonger (50-60 st) + möbler.
    Flyttade från villa till lägenhet.
    Mycket trevliga flytt killar som tömde huset på allt på ca 1 timme till 2 bilar.
    Förväntningarna var ganska stora och jag är mycket nöjd med hela flyttupplevelsen..
    Lars Å
  • 2021-01-19
    Mex hanterade min flytt till ny lägenhet. Mycket trevligt bemötande hela vägen från bokning till utförande av flytten. Killarna som utförde flytten var effektiva men också noggranna och omsorgsfulla med alla grejer.
  • 2021-01-18
    Köpte flytthjälp av Mex. Snabba och tydliga svar gällande beställning, fakturering, lån av flyttlådor mm.
    Snabb och effektiv flytthjälp.
  • 2021-01-17
    Jag hade en väldigt simpel flytt, en 1:a till en 1.5:a, flytt rakt över gatan. Gick snabbt, allting välbevarat i flytten, och inga som helst problem. Gick och tog lunch och när jag var tillbaka var min lgh flyttad, mer än så kan man inte önska.
  • 2021-01-15
    Mycket fin service till ett bra pris! Rekommenderar verkligen.
    Erik L
  • 2021-01-15
    Flyttkillarna gjorde ett fantastiskt jobb men det låga betyget beror på att MEX är extremt oflexibla och har dolda avgifter.
    * Min flytt tog 3 timmar och 30 minuter(med deras fikarast 20min). Blev debiterad för 4 timmar och 45 minuter.
    Enligt MEX allmänna villkor: Minimidebitering på 3 timmar inklusive restid. Därefter debiteras per påbörjad kvart.
    Dom tog till och med betalt 15min extra för att jag swishade 3 minuter efter avslutad flytt.

Har försökt bestrida kostnaden via mejl och telefon utan resultat.

Kan inte rekommendera detta företag.
    skrev om Mex Flyttfirma AB
    Hej Kalle B, Kul att du är nöjd med killarna. Vet inte riktigt hur jag skall bemöta detta och det du menar är oflexibelt men skall försöka ta punkt för punkt. *Gällande dolda avgifter så har vi inget sådant, allt framkommer och även så till dig vid bokning samt står i bokningsbekräftelsen som vi bad dig läsa igenom och som du ok:de samt signerade. * Gällande debiterad tid så arbetade vi 3 timmar och 45 minuter åt dig utan någon fikarast sedan tillkommer restid med 30 minuter åt vardera håll, samma som en del kollegor i branschen döpt till framkörning, inställningskostnad/tid mm och som vi har namnet restid på. * Gällande tidpunkt för betalning som du nämner till 3 minuter efter avlutad flytt så tog ena killen hand om själva betalningen och den andra killen bar in det sista kartongerna till dig allt för effektivisera så du inte behöver debiteras mer än nödvändigt. Hoppas detta är ett pedagogiskt svar. Om mer information önskas om detta ärende så är ni välkomna att kontakta oss på kontoret på 08-668 33 00 eller info@mex.se

Visa svar
  • 2021-01-14
    Snabb och problemfri flytt!
    Inget att klaga på.
  • 2021-01-14
    Flytt från lägenhet till förråd. Mycket flexibla o trevliga vid bokningen. De två som flyttade åt oss var mycket trevliga o försiktiga med vårt gods, samt effektiva.
  • 2021-01-14
    Två duktiga, trevliga "killar" fixade flytten snabbt och smidigt. Det var över förväntan. Vi är mycket nöjda med den service vi fått inklusive den allra första kontakten med MEX och skulle anlita på nytt vid behov. Hjärtligt TACK!
  • 2021-01-14
    sammanlagt 2 st flyttar. Kontakten med kontoret är hur bra som helst , de sätter kunden i centrum. Lugnt och trevligt.

Mina förväntningar var höga, hade spanat in andra flyttningar på stan som Mex hade gjort. Bra trevliga flytt grabbar.

Kändes tryggt att anlita Mex planerade flytten med kontoret så att man hade rätt antal gubbar och lastbilar.
  • 2021-01-14
    Mycket bra företag att anlita.
  • 2021-01-13
    Hela hanteringen av min flytt var mycket proffsig på alla sätt och vis; allt ifrån bokning till utförande! Personalen som utförde själva flytten var helt fantastiska - duktiga, snabba och trevliga! :-)

Jag kommer absolut att rekommendera er till alla som behöver flytthjälp!

Hälsningar
    Birgitta Lantz
  • 2021-01-13
    Vi har nog aldrig haft en så smidig och snabb flytt. Effektivt är ordet. Hela laget var professionella och hela processen gick som förväntat. Vi återkommer gärna som kunder!
    Michelle M
  • 2021-01-12
    Snabba och trevliga! Helnöjd. Kan rekommenderas.
  • 2021-01-12
    Jag har anlitat Mex för flytt inom tullarna. Beställningen gjordes med kort varsel, men det var inga problem. Det var mycket att flytta och även en del att köra till tippen. Killarna som utförde arbetet var vänliga och lyhörda. De arbetade snabbt och effektivt. En heltigenom perfekt flytt. Jag skulle absolut anlita Mex igen.
    Ann
  • 2021-01-12
    Flytt av kartonger från magasin/lager till nytt boende.
    Dom var trevliga, proffsiga och snabba.
    Allt porslin var helt och jag skulle starkt rekommendera dessa killar till andra
  • 2021-01-09
    Pålitlig firma som jag använt vid 3 tillfällen. Trevliga vid bokning och trevliga flyttkillar. Använder dem definitivt igen nästa gång.
    Bärhjälp.
    Snabbt, effektivt trevligt och acceptabelt pris!
    Tack!
  • 2021-01-09
    Mycket hög servicegrad vid både bokning och flytt - över förväntan! Rekommenderar MEX till alla som ska flytta
  • 2021-01-08
    Snabbt, smidigt, effektivt - mycket trevliga flyttkillar! Så nöjd!
  • 2021-01-07
    Jag har bara gott att säga om detta företag. Kan verkligen rekommendera dem starkt. Har från början till slut blivit bemött på ett proffesionellt och mycket trevligt och sympatiskt sätt.
    Själva flytten gick snabbt och smidigt.

Jag kommer absolut att anlita dem om jag flyttar igen.
  • 2021-01-06
    Supersmidigt och fantastiskt bra service! Mina saker var i trygga händer under hela flytten.
  • 2021-01-06
    Jag anlitade Mex när jag skulle flytta. De var otroligt professionella och serviceminded från start till slut. Flytten gick dessutom mycket snabbare än vad de estimerat vilket resulterade i ett betydligt lägre pris än vad jag väntat mig. Rekommenderar Mex varmt och kommer garanterat använda mig av dom i framtiden om jag behöver.
  • 2021-01-06
    Vi hade hjälp med packning, flytt och förvaring och de som kom var väldigt trevliga, lösningsorienterade och effektiva.

Bokningsprocessen var något osmidig och oklar gällande prissättning.
    Flytt
    Utmärkt
    Företaget lever upp till sitt goda rykte.
  • 2021-01-04
    Mycket duktiga och trevliga killar!!!!
    Måste vi flytta igen så ringer vi er!
    Tack så jättemycket!
  • 2021-01-04
    MEX hjälpte oss med flytthjälp, de var super proffsiga! Väldigt snabba, schyssta killar. Allt gick väldigt smidigt och kommer absolut anlita MEX vid nästa flytt också! Rekommenderas varmt!
  • 2021-01-04
    Fantastisk flytt! Snabbt och enkelt med trevlig personal.
  • 2021-01-04
    Trevliga och lyhörda. Jobbade snabbt och proffsigt i en flytt där saker skulle hämtas på flera ställen. Mycket nöjd. Bra pris också.
  • 2021-01-04
    Fungerade väldigt bra från beställning till betalning för utfört uppdrag. Kan varmt rekommenderas.
  • 2021-01-03
    Rekommenderar inte Mex Flyttfirma. Vi tog nyligen hjälp av Mex och hade fått en uppskattning på tid för flytt på 3-4 timmar. Efter att vi adderat ett antal saker i flytten och fått det godkänt från Mex kollade vi om det inte skulle behövas en större lastbil, vilket Mex menade inte borde behövas. Väl på flytten fick sakerna inte plats, de fick därför åka två vändor och totala tiden blev istället 5,5 timmar. När vi kontaktade kontoret efteråt för att visa vårt missnöje med att det tagit betydligt längre tid än förväntat och därmed kostat mycket mer (restiden kostar lika mycket som när de väl bär), vägrade de ta ansvar för att uppskattningen uppenbarligen var för optimistisk och skyllde helt på oss. Vi fick ingen kompensation eller ursäkt och blev inte väl bemötta av personen vi pratade med på Mex:s kontor. De tre som arbetade var dessutom stundvis väldigt ineffektiva, använde mobilerna då och då och använde vår toalett utan att fråga om lov (självklart kunde de använda den, men gärna frågat). Är som helhet därmed missnöjd, skulle inte använda Mex igen och rekommenderar det inte till andra.
    Hej Simon, Tråkigt att du inte känner dig nöjd. Du ringde oss och frågade om kunde addera lite mer gods på din kommande flytt vilket vi sade okej till och informerade samtidigt att det tillkommer lite extra arbetstid uppe på tidigare uppskattad tid som vi angett för ”grundflytten” vilket du förstod. Väl på dagen med den faktiska ökningen av gods som tillkom så tog killarna beslutet att inte lägga massa onödig tid på att hårdstuva och valde då att köra två snabba varv till er fördel tidsmässigt då ni hade nära mellan adresserna och uppskattar ökningsbehovet av tid till ca 1 timme för det som tillkom. Om mer information önskas i detta ärendet är ni välkomna att kontakta oss på 08-668 33 00 eller info@mex.se

Visa svar
  • 2020-12-18
    Otroligt nöjd med denna flyttfirma. Så proffesionella, trevliga och snabba! Kommer garanterat använda mig av dem igen vid flytt.
  • 2020-12-18
    snabba och effektiva. och i tid när dom skulle komma för att hämta. ordentliga
  • 2020-12-17
    Flytthjälp mellan tre olika lägenheter. Inte det lättaste då en lägenhet dessutom skulle delas upp på de två andra, osv. Men de skötte det galant och effektivt!
  • 2020-12-17
    Hej! Trevligt bemötande vid första samtalet, tydlig offert, Trevliga och starka killar med tålamod som uppskattades. Kommer att verkligen rekommendera detta seriösa företag /// Med vänligen hälsningar Cherrie Adler P.S Nyckeln till mitt äldre skåp hittades 👍🙂
    Kari U
  • 2020-12-17
    Snabba, billiga och trevliga!
  • 2020-12-16
    Använde mex för bohagsflytt. Och oj var vi är nöjda! Vilket företag.
    Vi har tidigare använt andra flyttfirmor och alltid gått ifrån upplevelsen med ledsenhet och irritation. Men inte denna gång! Smidig service vid bokning och eventuella frågor och på själva flyttdagen levererade killarna otroligt! Så snabba, smidiga men ändå försiktiga. Vi kan inte vara mera nöjda och kommer rekommendera denna firma till alla vi känner av hela våra hjärtan. All eloge till ett gediget och genuint företag 👏
  • 2020-12-15
    Fantastiskt bra jobb från början till slut. TACK!
  • 2020-12-15
    Bästa flyttfirman! Trevliga och snabba till ett mycket bra pris! Allt fungerade klockrent!
  • 2020-12-13
    Mex genomförde flytt och allt fungerade alldeles utmärkt, från planering till genomförande. När hissen helt plötsligt slutade att fungera så bar de upp det sista flyttgodset 4 trappor. En stor eloge till alla tre killarna! Kan på det varmaste rekommendera detta företag!
    /Louise
  • 2020-12-13
    Anlitade Mex för min flytt till Jakobsberg. Trappor utan hiss på båda ställena, men de slet på och skötte flytten med bravur. Är väldigt nöjd. Killarna jobbade på snabbt och effektivt och var väldigt trevliga. Rekommenderar absolut deras tjänster.
  • 2020-12-12
    2 man plus bil fick räcka denna gång och allt gick smidigt. Det är 3:e gången jag har MEX och allt fungerar perfekt. Kommer inte tveka nästa gång det blir flytt igen.
    Hälsningar
    Ronnie
  • 2020-12-11
    Med mycket kort varsel kunde de hjälpa mig att lyfta ett bord. Mycket hjälpsam och vänlig vid telefonkontakt och bokning. Trevliga killar som snabbt kom och hjälpe mig. Kan rekommenderas.
  • 2020-12-11
    Flyttning inom Södermalm, Stockholm. Allt sköttes professionellt
  • 2020-12-10
    Beställde flytthjälp av Mex. De var väldigt lätta att ha att göra med och flytthjälpen var snabb och effektiv.
  • 2020-12-10
    Jag bokade flytt av ett stort vitrinskåp som innefattade en tung och knepig uppbärning i en lägenhet på 3tr. Mycket nöjd med både bemötande hos kundtjänst, pris och den superproffsiga flyttpersonalen. Det enda som inte var helt tydligt var tidsangivelsen för upphämtning, som blev något senare än den ”senaste tid” jag uppfattat vid bokning, men jag kan ändå starkt rekommendera denna flyttfirma och kommer själv att anlita dem igen om jag behöver flytthjälp.
  • 2020-12-08
    Andra gången jag bokat flytthjälp av Mex. Har varit väldigt nöjd båda gångerna. Fantastiskt trevligt och hjälpsamt bemötande av kundtjänst och flyttkillarna var snabba och skickliga. Bra pris också. Ingen tvekan om att jag bokar Mex även nästa flytt – samt rekommenderar till vänner och bekanta.
    Rose-Marie S
  • 2020-12-08
    Har bokat flytthjälp via Mex tidigare och då, precis som nu, blivit bra bemött och fått snabb hjälp på ett smidigt sätt. Själva flytten genomfördes enkelt och tryggt och de som jobbar på Mex är trevliga, snabba och noggranna.
  • 2020-12-04
    Bokade en flytt för ett dödsbos saker som skulle åka tilltippen. Gick hur smidigt som helst. De gjorde allt som de hade sagt att de skulle göra från kvitton till tidpunkten de skulle hämta sakerna och de var trevliga.
  • 2020-12-04
    Bokade Mex för flytt och pack efter rekommendation från en kompis. De var snabba, proffsiga och trevliga och tog hand om allt utan några problem. Rekommenderar verkligen Mex för flyttar!