Mex Flyttfirma AB

Vegagatan 3, 113 29 Stockholm — Visa karta

SKA DU FLYTTA?

2 FLYTTKILLAR + LASTBIL FÖR 495:-/TIMME INKL. MOMS OCH RUTAVDRAG.

Bjud vänner och familj på fika när flytten är klar istället för att be dem kånka möbler!

En flytt kan ofta innebära mer jobb än man först trott. Vi på Mex Flyttfirma har 16 års erfarenhet i branschen och vi skräddarsyr flytten efter dina önskemål. Allt från packning till uppackning, eller endast bärhjälp i trapporna - vi anpassar oss efter dig och dina behov!

Vi erbjuder ett brett sortiment av tjänster som underlättar flytt av bohag eller företag. Vi packar, bär och transporterar såklart, men även städning, magasinering och montering kan vi hjälpa till med.

Hör av dig och berätta om just dina flyttbehov, så ska vi hjälpa dig finna en smidig och trygg lösning!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 804 kunder tycker om Mex Flyttfirma AB

• 2020-09-29

Sofia D skrev om Mex Flyttfirma AB
    Vi vill tacka de tre killarna som hjälpte oss att flytta . Otroligt proffsiga! Kom prick i tid 07.00, dundrade in med grym energi. Effektiva, glada och trevliga rakt igenom!! Det var service i dess bästa form.

Guld värt, tack tack tack!!! Läs mer
  • 2020-09-28

Tina R skrev om Mex Flyttfirma AB
    Jag anlitade Mex Flyttfirma för flytt hjälp. Personalen var trevliga och det hela gick snabbt och smidigt. Läs mer
  • 2020-09-26

Zhen L skrev om Mex Flyttfirma AB
    Jättesnabbt.
    Flyttning med piano.
    Jag tycker att det är väldigt snabbt och vi kan gå på jobbet efter flyttningen.
    Man kan också låna kartonger från Mex utan kostad.
    Bra och jag vill rekommendera Mex till mina kompisar. Läs mer
  • 2020-09-26

Alve E skrev om Mex Flyttfirma AB
    Snabba och duktiga på att flytta. Plus för gratis flyttkartonger. Valda en välrenommerad flyttfirma för att slippa förhandla om pris och tider. På plats togs det ut mer än 30 min restid trots att jag bor i närförort samt att de tog paus för lunch men ändå räknade med det i tiden. Inga stora pengar men trist beteende då det står tydligt i kontraktet annorlunda. Läs mer
  • 2020-09-25

Lena S skrev om Mex Flyttfirma AB
    Bra och trevligt service men lite otur med sjuk personal Läs mer
  • 2020-09-25

Bodil A skrev om Mex Flyttfirma AB
    Duktiga och stärka unga men. Bra service Läs mer
  • 2020-09-24

Claudia A skrev om Mex Flyttfirma AB
    De hjälpte mig med flytten
    De var punktliga, snälla och snabba. En garanti! Läs mer
  • 2020-09-24

Martin V skrev om Mex Flyttfirma AB
    Bra bemötande och mycket snabb service! Kan absolut rekommendera Mex! Läs mer

Marie G skrev om Mex Flyttfirma AB
    Flytt av en säng hjälp med bord till källarutrymme Läs mer

Maude L skrev om Mex Flyttfirma AB
    Flytten gick toppen bra. Killarna var jätte trevliga och fort gick det. Jag rekommenderar gärna Mex Flyttfirma. Läs mer

Malin S skrev om Mex Flyttfirma AB
    Snabbt och smidigt genomförande av flytt, trevlig och hjälpsam personal. Läs mer

Nina L skrev om Mex Flyttfirma AB
    Punktliga och effektiva! Rekommenderas! Läs mer

Carl J skrev om Mex Flyttfirma AB
    Perfekt flytthjälp. Litar skarpt på dem. Läs mer
  • 2020-09-22

Per S skrev om Mex Flyttfirma AB
    Allt har fungerat bra och trevligt bemötande Läs mer
  • 2020-09-22

Thomas G skrev om Mex Flyttfirma AB
    Hej! Fantastiska trevliga människor som utförde flytten effektivt och med otroligt bra kommunikation. Jag kan varmt rekommendera detta företag för andra.
    Mvh Thomas Läs mer
  • 2020-09-19

Christina M skrev om Mex Flyttfirma AB
    Smidigt snabba svar
    Bra killar Läs mer
  • 2020-09-18

Oussama S skrev om Mex Flyttfirma AB
    Great service and great team! Very professional, the move was very fast and no damage to the furnitures. Läs mer
  • 2020-09-16

Irené K skrev om Mex Flyttfirma AB
    Tydlig information vid bokningen.
    Punktlig start.
    Trevliga killar, 3 personer.
    Snabb flytt och trevligt bemötande under hela tiden dom bar och ställde in. Inget slarv. Proffsigt utfört.
    Vi är mycket nöjda. Läs mer
  • 2020-09-16

Ingrid A skrev om Mex Flyttfirma AB
    Tredje gången jag flyttar med MEX. Trevliga och duktiga Läs mer
  • 2020-09-14

MIKAEL J skrev om Mex Flyttfirma AB
    Jag anlitade Mex för flytt och allt gick utan några som helst problem. Trevliga flyttkillar som jobbade på riktigt snabbt. Rekommenderas. Läs mer
  • Per Johan P

2020-09-14

Per Johan P skrev om Mex Flyttfirma AB
    Kontakt med kontoret vid bokning; trevligt bemötande, okomplicerat, proffsigt och tydligt.
    Grabbarna som kom var duktiga, jobbade självständigt, rappade snabbt de de ansåg behövde skyddas med film. Trevliga och effektiva. Nästa gång jag eller bekanta i Stockholm behöver flytt- eller transporthjälp så kollar vi inte runt utan bokar MEX direkt. Mycket bra företag! Läs mer
  • 2020-09-12

Gunnel P skrev om Mex Flyttfirma AB
    Suverän flytthjälp! Trevliga och hjälpsamma flyttkillar. Gick snabbt och inga skador på något. Läs mer
  • 2020-09-11

Per A skrev om Mex Flyttfirma AB
    Jag beställde flytt av en säng. Hade en väldigt trevlig dialog med killen i telefonen som bokade. Flyttkillarna var väldigt trevliga och hade bra framförhållning. Jag ska definitivt rekommendera Mex för vänner när flytt behövs. Läs mer

Jan H skrev om Mex Flyttfirma AB
    Mycket bra service. Allt fungerade bra och personalen var mycket trevlig. Även lätt att komma i kontakt med företaget. Läs mer

Ingrid D skrev om Mex Flyttfirma AB
    Allt utfördes i tid som avtalat på ett smidigt och trevligt sätt. Mycket nöjd! Läs mer

Starmilia O skrev om Mex Flyttfirma AB
    Jätte bra jobb👍👍.
    Bra personal och snäll. Läs mer

Patsy B skrev om Mex Flyttfirma AB
    Vi hade mex som flyttfirma och de var jättebra, snabb och försiktigt med möbler och boxar. Läs mer

Roy W skrev om Mex Flyttfirma AB
    Väldigt professionella, snabba och måna om sina kunder Läs mer
  • 2020-09-05

Max W skrev om Mex Flyttfirma AB
    Bra pris samt mycket trevliga och professionella flyttgubbar.😃👌 Läs mer
  • 2020-09-04

Victor T skrev om Mex Flyttfirma AB
    Anlitade Mex när vi skulle flytta. Snabba, trevliga och bra pris. Vi är jätte nöjda och kommer anlita Mex vid nästa flytt! Kan verkligen rekommendera Mex! Läs mer
  • 2020-09-04

Tea G skrev om Mex Flyttfirma AB
    Förvånansvärt snabb och smidig flytthjälp. Flyttade från en lägenhet till en annan på under två timmar. Proffsigt bemötande samt trevlig personal. Överträffade mina förväntningar. Kan varmt rekommendera Mex Flyttfirma! Läs mer
  • 2020-09-03

Ann-cathrine B skrev om Mex Flyttfirma AB
    Blev väldigt bra mött!
    Tre otroligt pigga o possitiva
    Killar kom kl. 7.00 prick för
    att börja med flytten.
    Kan verkligen rekommendera
    Mex bra service. Läs mer
  • 2020-08-31

Malin H skrev om Mex Flyttfirma AB
    Flytthjälp. Snabbt, effektivt och enkelt
    . Positivt bemötande, trevlig personal. Använder mig gärna av MEX igen och kommer rekommendera dem till andra personer i min omgivning Läs mer
  • 2020-08-28

Ylva S skrev om Mex Flyttfirma AB
    I det stora hela fungerade allting bra!
    Det var dich ibland svårt att komma i kontakt med Mex på telefon.
    När det gällde att få tillbaka pengarna för kartonger var det lite trassel.
    Två säckar med kläder glömdes kvar i lägenheten.
    Alla var mycket trevliga och tillmötesgående! Läs mer
  • 2020-08-27

Anna H skrev om Mex Flyttfirma AB
    Flytten gick mycket smidigt tack vare 3 st. killar som var försiktiga och snabba
    De var punktliga och professionella.
    Är mycket nöjd Läs mer
  • 2020-08-27

Jens H skrev om Mex Flyttfirma AB
    Vi har anlitat Mex för tredje gång och vi är supernöjda med flyttpersonalen - punktliga, energiska, hjälpsamma, pålitliga, empatiska - superbra. Om det vore för flyttpersonalen skulle Mex få fullpott av oss.

Dessvärre kan vi inte säga samma sak om kundtjänstpersonalen, Daniel och Henrik. Flyttkillarna råkade få sönder vår lampa. 3,5 veckor efter vår reklamation (snart en månad), har vi fortfarande inte fått vår lampa tillbaka från Mex:s utlovade reparation. Mex håller oss inte uppdaterade om utvecklingen. När vi ringer kundtjänsten får vi höra att de är upptagna och ska återkomma, men det gör dem inte. Får vi garanti på reparation? Får vi samma ljuskällor? Vi får inga svar. Fortsätter detta så här lämnar vi klagomål till KO/ARN och tar detta vidare via KFM.

Summa summarum: går er flytt utan några oförutsedda olyckor får ni superbra tjänst. Händer det någonting med er egendom förvänta er inte bra hjälp från MEX kundtjänstpersonal. Läs mer
  • 2020-08-26

Cajsa J skrev om Mex Flyttfirma AB
    Jättebra service, gick snabbt och var bra pris! Läs mer
  • 2020-08-26

Manuel O skrev om Mex Flyttfirma AB
    Helt fantastiskt. Punktliga, effektiva, varsamma med grejerna som skulle flyttas. Grabbarna var också jättetrevliga, så jag har bara bra saker att säga om Mex. Läs mer
  • 2020-08-25

Bo T skrev om Mex Flyttfirma AB
    Jag ger högsta betyg till Mex FLyttfirma AB, vilka utförde min flytt till högsta belåtenhet. Noggranna, försiktiga och positiva. Läs mer
  • 2020-08-24

Shabnam S skrev om Mex Flyttfirma AB
    Fantastiskt smidig och snabb flytt från Uppsala till Stockholm! Prisvärt och väldigt trevliga flyttkillar! Rekommenderar varmt. Läs mer

Turid G skrev om Mex Flyttfirma AB
    Flytt samt lån av flyttkartonger.
    Trevligt bemötande. Hade höga förväntningar och tycker att de uppfylldes. Flyttdagen gick jättebra, teamet som skötte flytten var strålande och får högsta betyg.

Det som drar ner betyget från en 5a är följande:
    Ngt långsamma i mejlkorrespondansen.
    Krångligt att alla offerter samt bokningsbekräftningar (flytt, kartonger, packtjänst) kom i olika mejl och inte samlat.
    Leverans av flyttkartonger kom sent på dagen (kl 18.30) när jag hade blivit ombedd att vara hemma standby 8-17.

Men sammantaget är vi supernöjda! Läs mer

ANDERS W skrev om Mex Flyttfirma AB
    Fantastiska killar som kom efter ett annat jobb på morgonen.
    Inga problem och de var super effektiva.
    Vid destinationen så dog elen i området då de var tvungna att bära upp allt 1 trappa men det var inget gnäll och allt gick super bra.
    Starkt rekommenderat och kommer att använda igen Läs mer

Ulla B skrev om Mex Flyttfirma AB
    Snabb positiv serviceinriktad personal vid flytt. Trevligt bemötande vid bokning per telefon. För mig ett plus att kunna boka per telefon. Även betalningen löstes på ett smidigt sätt vilket jag uppskattade mycket⚘ Läs mer
  • Fredrik V

2020-08-21

Fredrik V skrev om Mex Flyttfirma AB
    Jag engagerade Mex för att flytta möbler. Jobbet genomfördes lysande: Smidig bokning, fläckfritt genomförande, rimligt pris. Jag kommer absolut att välja Mex i första hand för kommande flyttar. Well done, Mex! Läs mer
  • 2020-08-20

Oscar E skrev om Mex Flyttfirma AB
    Snabbt jobbat av tre oerhört trevliga killar. Läs mer
  • 2020-08-20

Carl H skrev om Mex Flyttfirma AB
    Bra service. Något dyrare än uppgift vid bokning men allt bra annars Läs mer
  • 2020-08-19

Daniel D skrev om Mex Flyttfirma AB
    Second time moving with Mex. Very careful staff and quick service. I recommend hiring their services.. Läs mer
  • 2020-08-16

Daniel E skrev om Mex Flyttfirma AB
    Effektivt och billigt. Proffisonelt bemött. Läs mer
  • 2020-08-15

Olivia Jeanette S skrev om Mex Flyttfirma AB
    Trevliga, seriösa och snabba! Har använt dem båda gångerna jag har flyttat, kan rekommenderas! Läs mer
  • 2020-08-14

Niclas L skrev om Mex Flyttfirma AB