Alla kategorier Flyttfirma Stockholms län Stockholm Norrmalm Vasastan Mex Flyttfirma AB

Mex Flyttfirma AB

Vegagatan 3, 113 29 Stockholm — Visa karta

SKA DU FLYTTA?

2 FLYTTKILLAR + LASTBIL FÖR 495:-/TIMME INKL. MOMS OCH RUTAVDRAG.

Bjud vänner och familj på fika när flytten är klar istället för att be dem kånka möbler!

En flytt kan ofta innebära mer jobb än man först trott. Vi på Mex Flyttfirma har 15 års erfarenhet i branschen och vi skräddarsyr flytten efter dina önskemål. Allt från packning till uppackning, eller endast bärhjälp i trapporna - vi anpassar oss efter dig och dina behov!

Vi erbjuder ett brett sortiment av tjänster som underlättar flytt av bohag eller företag. Vi packar, bär och transporterar såklart, men även städning, magasinering och montering kan vi hjälpa till med.

Hör av dig och berätta om just dina flyttbehov, så ska vi hjälpa dig finna en smidig och trygg lösning!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 195 kunder tycker om Mex Flyttfirma AB

• Martin O
    Martin O skrev om Mex Flyttfirma AB
    Kort sagt utmärkt! Snälla, trevliga, effektiva flyttgubbar!
  • Lena R
    Lena R skrev om Mex Flyttfirma AB
    mycket nöjd med bemötandet och genomförandet av flytten
  • Berit L
    Berit L skrev om Mex Flyttfirma AB
    Mycket bra service. Fungerade jättebra med flytten.
  • Serat M
    Serat M skrev om Mex Flyttfirma AB
    Det var en riktigt positiv upplevelse. Killarna var glada och trevliga och hur snabba som helst. jag förstår varför man inte gör detta med sina vänner utan betalar proffs för att få det gjort snabbt och smidigt. Kan med handen på hjärtat rekommendera Mex Flyttfirma:)
  • Elsmarie J
    Elsmarie J skrev om Mex Flyttfirma AB
    Vi har haft bra kontakt med företaget från första samtal till flytthjälpen. Killarna som skötte flytten var både trevliga och snabba. Flytten gick snabbare än vi förväntat. Välorganiserade killar.
  • Anna A
    Anna A skrev om Mex Flyttfirma AB
    Jag behövde akut flytthjälp på förmiddagen och ringde tidigt samma morgon och fick ett jättetrevligt bemötande i telefon och flyttkillen var på plats i perfekt tid som jag uppskattade enormt då jag hade hyrt egen flyttbil och skulle åka långt och hade tider att passa. Han hjälpte mig med bärhjälp av en 4-delars säng som jag själv hade plastat in. Snabbt och lätt gick det och räddade min dag! Tack gode Gud för alla vardagshjältar!
  • Jonas N
    Jonas N skrev om Mex Flyttfirma AB
    Lägger på extra fakturerad tid. 100kr för faktureringsavgift när det inte finns något annat val att betala. Bilkostnad läggs på timmavgift utan att det står någonstans. Eller rättare det står ju timpris för 2 man OCH lastbil. Men den skall tydligen betalas två gånger? Även trängelskatt läggs på fast det absolut inte åks genom några tullar. Givetvis mera trängselskatt än vad som är möjligt vid tidslaget...
    2017-11-13 Mex Flyttfirma AB svarar Jonas N
    Hej Jonas,

Vet inte riktigt vad du menar här men jag förklarar nedan.

• Vi debiterar faktisk tid + restid med start per påbörjad kvart/15 minuters period i ditt fall hamnade det på 3 timmar och 15 minuter inklusive restider. (informerades vid bokning + står i bokningsbekräftelse)
    • Att åka till Skebokvarnsvägen 177, Bandhagen som ligger utanför för tullarna där av trängselskatt. (informerades vid bokning + står i bokningsbekräftelse)
    • Inget är debiterat dubbelt, vänligen läs din specifikation.
    • Bil och bränsle måste vi debitera separat då det inte subventioneras av skatteverket som RUT (informerades vid bokning + står i bokningsbekräftelse)
    • Vi hade gärna tagit betalt med swish men du önskade faktura och debiterar då kostnaden som företaget tar som vi ställer ut fakturor igenom vilket är 68 kronor. (informerades vid bokning + står i bokningsbekräftelse)

Om mer information önskas i detta ärende är ni välkomna att kontakta kontoret på telefon 08-668 33 00 eller info@mex.se
  • Carolina G
    Carolina G skrev om Mex Flyttfirma AB
    Bra bemötande, trevlig personal och noggranna! Så nöjd! Rekommenderas starkt!
    Tusen Tack!
  • Carin S
    Carin S skrev om Mex Flyttfirma AB
    Så nöjd! Vi bor på tre trappor utan hiss och det var mycket att bära men det gjordes snabbt och effektivt.
  • Robin E
    Robin E skrev om Mex Flyttfirma AB
    Jag kan varmt rekommendera Mex Flyttfirma. De överträffade alla mina förväntningar från start till slut. Jag har tidigare haft dåliga erfarenheter från andra flyttfirmor, så det var väldigt roligt att bli positivt överraskad. Toppen att man får låna flyttkartonger gratis också!
  • Anna S
    Anna S skrev om Mex Flyttfirma AB
    trevliga och punktliga killar.
  • Martina H
    Martina H skrev om Mex Flyttfirma AB
    Jag är nöjd med dem, de har alltid varit lätta att få tag på inför flytten, och under själva flytten var de trevliga. De glömde en hylla men såg till att den hämtades upp.
  • Niklas E
    Niklas E skrev om Mex Flyttfirma AB
    Överlag fungerade allt bra och flytten gick relativt snabbt. Smidigt att kunna låna flyttkartonger gratis.
  • Cecilia S
    Cecilia S skrev om Mex Flyttfirma AB
    Jag är oerhört nöjd med Mex och har anlitat dem vid tidigare flyttar också. Denna gång bekräftade bara mina tidigare upplevelser, positivt från bokning till verklig flyttdag och de kämpar rejält för att hjälpa sina kunder på allra bästa sätt. För vår del krävdes en del speciallyft pga trång trappa men inte heller det var ett problem. Lösningsorienterade och fantastiskt duktiga. TACK!
  • Johan E
    Johan E skrev om Mex Flyttfirma AB
    Har anlitat Mex 3 ggr och det har fungerat prickfritt varje gång.

Johan,
  • Susanna B
    Susanna B skrev om Mex Flyttfirma AB
    Jag tycker MEX fungerade mycket bra och kommer rekomendera dom vidare till andra!
  • Björn J
    Björn J skrev om Mex Flyttfirma AB
    De kom i tid och jobbade på snabbt och effektivt. Inga problem!
  • Gunilla B
    Gunilla B skrev om Mex Flyttfirma AB
    Bra bemötande från första stund, då jag ringde och bokade och sedermera hämtade flyttkartonger. Flytten som inleddes klockan sju på morgonen gick smidigt och snabbt, först till den nya lägenheten och sedan till miljöstationen med det som inte skulle flyttas med. Sammanlagt mycket prisvärt och bra service.
  • Lennart A
    Lennart A skrev om Mex Flyttfirma AB
    De skötte sig bra från början rill slut. Jag har till och med rekommenderat företaget till en annan som ska flytta och det kommer jag att göra även fortsättningsvis.
  • Erik K
    Erik K skrev om Mex Flyttfirma AB
    Bemötande vid bokning,topp
    Genomförd flyttning, topp
    Flyttkillarna, topp
  • Jane M
    Jane M skrev om Mex Flyttfirma AB
    Trevligt bemötande från både kontoret och killarna vid själva flytten. Flexibla.
    Proffsiga och snabba. 2:a gången jag använder MEX och lika nöjd båda gångerna fast det är 10 år emellan flyttarna. Svarar upp på sin slogan Nöjda Kunders flyttfirma.
  • Klara J
    Klara J skrev om Mex Flyttfirma AB
    Supernöjda med Mex flyttfirma när vi flyttade. Trevligt bemötande vid bokning, trevliga flyttkillar som arbetade supereffektivt, inget som gick sönder, pålitliga. Kommer definitivt att använda Mex igen vid nästa flytt.
  • Lisa W
    Lisa W skrev om Mex Flyttfirma AB
    Bra och prisvärd flytt. Enkelt att boka och bra och trevliga flyttkillar som var snabba och gärna bar sakerna till de rum som vi ville. Det jag också gillade var att de var tydliga i sin information och gärna upprepade det som stod i avtalet tex om att nedmontering av bokhyllorna måste ske för att de skulle kunna garantera att baksidan inte tog skada.
  • Margareta I
    Margareta I skrev om Mex Flyttfirma AB
    Toppen på alla sätt! Håller tider. Trevligt bemötande. Kompetenta. Flexibla. Stor Tack!
  • Pia K
    Pia K skrev om Mex Flyttfirma AB
    Mex var jättebra, killarna var supertrevliga och vi fick all hjälp vi behövde, riktigt smidigt och billigt. Vi är verkligen nöjda.
  • Laila J
    Laila J skrev om Mex Flyttfirma AB
    Mex var suveräna. Trevliga och effektiva.
    Kan inte bli bättre!
  • Joakim J
    Joakim J skrev om Mex Flyttfirma AB
    Som vanligt bra service och mycket trevliga flyttkillar. Rekommenderad starkt!
  • Kari M
    Kari M skrev om Mex Flyttfirma AB
    Allt gick bra och smidigt. Mex kom i tid, flytten gick snabbt. Önskar bara att de kunde lagt skydd på golvet som Stockholms Stadsbud gjorde förra gången. Hade gärna betalat extra för det som en tilläggstjänst.
  • Jitesh D
    Jitesh D skrev om Mex Flyttfirma AB
    Service and all the communication during moving was very professional. Highly recommended!
  • Martin H
    Martin H skrev om Mex Flyttfirma AB
    Mex flyttfirma var snabba och effektiva. Utförde allt utan några problem, till överenskommet pris.
  • Ann-Britt W
    Ann-Britt W skrev om Mex Flyttfirma AB
    Fick hjälp med min flytt av Mex flyttfirma i Stockholm.
  • Birgitta H
    Birgitta H skrev om Mex Flyttfirma AB
    Smidigt, höll tiden, trevligt bemötande och grabbarna som bar - 👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻 så nöjd och jag rekommenderar dem varmt!
  • Arne J
    Arne J skrev om Mex Flyttfirma AB
    Bra bemötande och effektiv hjälp hela vägen.
  • sebastian w
    sebastian w skrev om Mex Flyttfirma AB
    Bra. Punktliga och skötte flytten bra.
  • Julia F
    Julia F skrev om Mex Flyttfirma AB
    Trevliga killar som flyttade vår soffa, bar uppför 7 trappor supersnabbt. Anlitar gärna vid större flytt också.
  • Lisbeth J
    Lisbeth J skrev om Mex Flyttfirma AB
    Kontaktade flyttfirman för att få hjälp med flytt. Fick genom vänner tips och ringde för att boka tid.
    Trevligt bemötande, lätt att planera in tid för flytt. Kunde efter bokning göra tillägg och boka in packhjälp i förväg. Snabba och effektiva. Hela flytten kändes bra.
    Inga skador på gods osv.
    Är mycket nöjd och har rekommenderat till andra som behöver samma hjälp.
  • Mak O
    Mak O skrev om Mex Flyttfirma AB
    Punktliga och väldigt snabba. De tar väl hand om flyttlasset och är trevliga och lyhörda. Rekommenderas starkt!
  • Sofie J
    Sofie J skrev om Mex Flyttfirma AB
    Superproffsig och prisvärd flytthjälp. Rekommenderas varmt!
  • Ulrik Q
    Ulrik Q skrev om Mex Flyttfirma AB
    Mkt nöjd från start till mål! Andra ggn vi anlitat Mex! Packmästare och flyttkillar jobbade hårt och effektivt! Trevligt bemötande och proffsigt rakt igenom!
  • Nathalie E
    Nathalie E skrev om Mex Flyttfirma AB
    Mex räddade oss när den flyttfirma vi bokat inte dök upp. Ringde Mex strax innan 12 och före 14 var de på plats och utförde vår flytt på tre timmar. Har använt Mex tre gånger förut och varit helnöjd. Bara massa plus!
  • Yamina N
    Yamina N skrev om Mex Flyttfirma AB
    Snabbt och proffsigt utfört. Mycket nöjd med allt från bokning till utförd flytt.
  • Beti P
    Beti P skrev om Mex Flyttfirma AB
    Snabba och trevliga. Utförde flytten utan några problem:)
  • Ingrid G
    Ingrid G skrev om Mex Flyttfirma AB
    Jag kontaktade Mex i våras inför flytt från villa till lägenhet för att boka flytt hjälp. Bemötande var redan vid första telefonsamtal mycket trevligt och tillmöteskommande. Vi hade därefter mail växling för alla detaljer runt bokningen.
    Några dagar innan avtalat flyttdag, hörde Mex av sig för att konfirmera tid för flyttbil/flyttgubbars ankomst. På flyttdagen kom de på exakt avtalat tid.
    Samtliga tre flyttgubbar var alla mycket duktiga och trevliga.
    Jag kan varmt rekommendera Mex som flyttfirma!
  • Susanne R
    Susanne R skrev om Mex Flyttfirma AB
    Jag kan inte vara mer nöjd! Allt fungerade till punkt och pricka! Trevliga , snabba, ordentliga, och försiktiga med ömtåliga saker. Dessutom prisvärda, vad kan man mer begära!? Rekommenderar denna flyttfirma till 100%
    Försökte faktiskt komma på något jag inte var nöjd med.. men även nu ca 3 månader senare kan jag inte komma på något som kunde göras bättre!
  • Berit S
    Berit S skrev om Mex Flyttfirma AB
    Jag fick en bra kontakt med Mex Flyttfirma och har anlitat dem 2 gånger. 1:a gången flyttade vi bara lite möbler från en 4:a till en 2:a i servicelägenhet men igår flyttade vi ca 30 kartonger, stort skåp, liten bokhylla, stereo mm. Jag är mycket nöjd med dem. Idag ska jag även få hjälp 3 tim med lite uppackning. Damen som
    jag har hjälpt är 93 år och sitter i rullstol och jag själv har råkat ut för ryggskott efter all sortering och packning så jag kan inte hjälpa till så mycket utan får bara visa vad som ska packas upp och vart det ska vara någonstans.
    Jag kan rekommendera dem till andra.
  • Katharina P
    Katharina P skrev om Mex Flyttfirma AB
    Jag är mycket nöjd med flytten!
    Trevligt bemötande och effektiva flyttkillar.
    Jättebra att kunna låna kartonger och lämna tillbaka.
    Allt på utsatt tid!
    Rekommenderar er varmt och anlitar gärna Mex flytt igen!

Katarina Pihl
  • Karin D
    Karin D skrev om Mex Flyttfirma AB
    Bokade flytthjälp av Mex och är alltigenom nöjd. Bra kommunikation, tydlig och trevlig. Flyttkillarna kom i tid och gjorde ett bra jobb. Kan rekommendera dem till alla.
  • Katharina M
    Katharina M skrev om Mex Flyttfirma AB
    Hyrde Mex för flytthjälp. Punktliga, jobbade snabbt och effektivt
  • Anna W
    Anna W skrev om Mex Flyttfirma AB
    Mycket trevligt bemötande och mycket hjälpsam personal. Trots svårtillgängligt vindsförråd ordnade man inplacering på bästa sätt.
  • Sophie D
    Sophie D skrev om Mex Flyttfirma AB
    Mex medarbetare anlände exakt i tid och förklarade hur arbetet skulle gå till. De var lugna och metodiska och väldigt noggranna. Samtliga lådor, möbler och småsaker levererades hela och inom uppskattas tidsram.

Jag är fantastiskt nöjd med bemötandet och utförandet och har redan rekommenderat Mex till flera bekanta.

Vegagatan 3, 113 29 Stockholm