Alla kategorier Flyttfirma Stockholms län Stockholm Norrmalm Vasastan Mex Flyttfirma AB

Mex Flyttfirma AB

Vegagatan 3, 113 29 Stockholm — Visa karta

SKA DU FLYTTA?

2 FLYTTKILLAR + LASTBIL FÖR 495:-/TIMME INKL. MOMS OCH RUTAVDRAG.

Bjud vänner och familj på fika när flytten är klar istället för att be dem kånka möbler!

En flytt kan ofta innebära mer jobb än man först trott. Vi på Mex Flyttfirma har 16 års erfarenhet i branschen och vi skräddarsyr flytten efter dina önskemål. Allt från packning till uppackning, eller endast bärhjälp i trapporna - vi anpassar oss efter dig och dina behov!

Vi erbjuder ett brett sortiment av tjänster som underlättar flytt av bohag eller företag. Vi packar, bär och transporterar såklart, men även städning, magasinering och montering kan vi hjälpa till med.

Hör av dig och berätta om just dina flyttbehov, så ska vi hjälpa dig finna en smidig och trygg lösning!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 391 kunder tycker om Mex Flyttfirma AB

• 2019-04-19

ERIK T skrev om Mex Flyttfirma AB
    Snabb och bra service. Klart i ett nafs! Läs mer
  • Mattias H

2019-04-15

Mattias H skrev om Mex Flyttfirma AB
    Otroligt nöjda med Mex och vilket arbetslag vi fick! Stor eloge till Lucas, Micke och de andra som flyttade vårt bohag på runt 110 kvm på 4h!

De var proffsiga och väldigt trevliga samt hjälpsamma. Plastade in alla möbler som behövde skyddas och hjälpte oss även att skruva isär 2 sängstommar.

Snabbt, proffsigt och trevligt var ledorden. 👍🏻 Läs mer
  • PER A

2019-04-08

PER A skrev om Mex Flyttfirma AB
    Själva flytten var det inget fel på. Det gick skyndsamt och flyttgubbarna var varsamma med möblerna. Prissättningen är dock ett skämt. När jag ringde så uppgav med att det skulle kosta 725 SEK/timma. Efter 1 timmes arbete blev notan 2225 SEK. Se upp för dessa lurendrejare. Läs mer
    2019-04-08 Mex Flyttfirma AB svarar PER A
    Hej Per,

Kul att du är nöjd med flytten.

Hänger inte riktigt med vad du menar. Du bokade 3 man för att flytta dina 60 kvm boyta. Vid bokningen informerade vi dig att vi har en minidebitering på 3 timmar inklusive restider. Detta står även i bokningsbekräftelsen som du fått samt signerat. Din flytt gjordes i ett väldigt högt tempo vilket vi hoppas du ser positivt på och var klar strax under 2 timmar inklusive restider.

Om mer information önskas i detta ärende är ni välkomna att kontakta oss på kontoret på 08-668 33 00 eller info@mex.se
    2019-04-08 PER A svarar Mex Flyttfirma AB
    Nej, när vi talades vid på telefon så meddelade ni aldrig att minimidebiteringen var 3 timmar så jag anser det fortfarande vara extremt missvisande. Dessutom informerade ni aldrig om att restiderna till/från lägenheten var debiteringsbar tid. Flytten tog totalt 60 minuter för att vara exakt. Ni dök upp 07:05 på morgonen och var klara 08:05.
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • 2019-04-02

Britt P skrev om Mex Flyttfirma AB
    Mex ombesörjde min flytt och det var verkligen massor med grejor. Trots det gick det förvånansvärt smidigt. 3 flyttkarlar arbetade lugnt och metodiskt - hela tiden på gott humör.

Sammanfattningsvis: OM jag ska flytta igen ringer jag Mex i första hand- Läs mer

Andreas K skrev om Mex Flyttfirma AB
    Punktliga, ordningssamma, varsamma och effektiva. Helt enkelt ytterst professionella! Läs mer

Ulva B skrev om Mex Flyttfirma AB
    Vi hade behov av en snabb flytthjälp till ett äldreboende och fick bäst kontakt med Mex Flyttfirma. De hade ett vänligt bemötande och kunde på kort varsel ställa upp. Trevliga flyttkillar och smidig flytt. Inget blev skadat. Kan varmt rekommendera dem! Läs mer

Frida H skrev om Mex Flyttfirma AB
    Är väldigt nöjd med mex som flyttfirma. Snabba och hjälpsamma Läs mer

Katarina G skrev om Mex Flyttfirma AB
    Allt flöt på jättebra när vi flyttade och använde oss av Mex. Läs mer

Souad A skrev om Mex Flyttfirma AB
    Flytt av bohag till nytt boende.
    Blev rekommenderad av en kollega.
    Mycket bra bemötande och inget fick sönder eller skadades vilket jag är mkt glad över. Tyvärr hittade de inte den nya adressen, vilket fördröjde tjänsten med 30 min. Precis innan de skulle gå gick de på toa. Trots att de både inte hittade adressen och gick på toa precis innan de blev klara tog de betalt för full tid och dessutom extra tid eftersom de överskridit 3h med 8 minuter. Tycker att de kunde ha bjudit på de 8 minuterna och istället låtit mig betala för endast 3 timmar. Mycket synd då jag i övrigt är mkt nöjd, hade det inte varit för detta hade jag rekommenderat Mex till andra. Läs mer

Åsa B skrev om Mex Flyttfirma AB
    De tre flyttkillarna kom i tid och hanterade våra saker varsamt och proffsigt! Läs mer
  • 2019-03-29

Marite G skrev om Mex Flyttfirma AB
    Snabb återkoppling och kunde ge hjälp redan dagen efter då det skulle gå fort då min mor fick erbjudande om ett äldreboende så delar av hennes möbler måste flyttas. Trevlig personal mycket hjälpsamma. Läs mer
  • 2019-03-25

Marie T skrev om Mex Flyttfirma AB
    flyttjänst, snabbt och trevligt bemötande. Läs mer
  • Louise S

2019-03-22

Louise S skrev om Mex Flyttfirma AB
    Flyttade från villa till lägenhet. Killarna som kom var snabba, effektiva och trevliga! Kände oss trygga och de visade respekt för våra möbler och saker.
    Rekommenderas varmt!! Läs mer
  • 2019-03-22

Camilla M skrev om Mex Flyttfirma AB
    Bekymmersfritt! Bra service, bra kommunikation, vettiga priser. Läs mer
  • 2019-03-21

Amanda H skrev om Mex Flyttfirma AB
    Jag använde Mex vid min flytt och är väldigt nöjd! Snabba svar vid bokning, punktlig leverans och allt gick väldigt snabbt och smidigt. Jag är supernöjd! Läs mer
  • 2019-03-21

Ove H skrev om Mex Flyttfirma AB
    Snabb och proffsig och billig. Läs mer
  • 2019-03-20

Anna B skrev om Mex Flyttfirma AB
    Flytt mellan Uppsala och Solna. Snabbt och effektivt utfördes flytten. Proffsigt och trevligt bemötande av teamet som utförde själva flytten. Vid bokning ville personen som tog emot beställningen att vi avsatte x antal timmar för inpackning osv baserat på storlek på lägenhet osv. Trots att jag inte trodde det skulle behövas blev jag övertalad. Vilket resulterade i 3 timmars dötid som inte hade behövts. Man betalar per timme. Trots detta är jag mycket nöjd och rekommenderar varmt Mex! Läs mer
  • Eva H

2019-03-20

Eva H skrev om Mex Flyttfirma AB
    Flyttade med hjälp av Mex - allt fungerade bra; snabb och lätt bokning, bra och tydlig information, trevliga killar som flyttade mitt bohag säkert och snabbt. Kan rekommenderas. Läs mer
  • 2019-03-20

Ellen V skrev om Mex Flyttfirma AB
    Flytthjälp. Bra bemött, men de tappade bollen med flyttstäd. Läs mer
  • 2019-03-01

Emily R skrev om Mex Flyttfirma AB
    Proffsigt! Killarna som hjälpte med min flytt (3 st) var super trevliga och proffsiga. Allt gick super smidigt. Läs mer
  • 2019-03-01

Ricardo O skrev om Mex Flyttfirma AB
    Flytthjälpen gick smidigt och var inga problem. Trevliga killar som hjälpte också. Läs mer

Charlotte H skrev om Mex Flyttfirma AB
    Flytthjälp till bra pris. Mycket noggranna i sina förberedelser. Toppen bemötande av tre kompetenta killar. Professionell flytthjälp gör stor skillnad. Inte en enda sak blev förstörd;). Läs mer

Sarah F skrev om Mex Flyttfirma AB
    Kan varmt rekommendera Mex Flyttfirma! Bästa flyttfirman jag någonsin haft. Läs mer

Annika Stenberg skrev om Mex Flyttfirma AB
    Superfin flytt av vårt stora bohag från Lidingö till stan inkluderande flera stora tunga möbler som skulle 4 trappor upp! Fantastiskt bemötande av den trevliga Zoran, som hade stenkoll på sina effektiva flyttkillar. Glad och positiv!
    Jag var mycket imponerad av hur bra de packade flyttbilen (fick knappt plats ett pappersark till) och även hur föredömligt de fyllde våra förråd!

Rekommenderar Zoran och hans flyttkillar från Mex varmt! Läs mer

Ruth Anna Gunilla G skrev om Mex Flyttfirma AB
    Flytt med packning. Positiv upplevelse. Reagerade endast på seishbetalning Läs mer
  • Gunilla S

2019-02-27

Gunilla S skrev om Mex Flyttfirma AB
    Jag fick flytthjälp, inte helt nöjd då jag inte fick in det sista som skulle ha behövt att komma in på Shurgard pga att det packades mindre bra. Storleken på förrådet skulle ha räckt till även för det jag behövde ha dit när jag gjorde slutflytten men två av flyttkillarna var oerfarna.
    Jag blev bra bemött o är i stort nöjd dock bör man kunna svenska o ha mer erfarenhet av att jobba som flyttkarl! Läs mer
  • 2019-02-26

Paula Edlund skrev om Mex Flyttfirma AB
    Vi hade hjälp från Mex över två dagar då det skulle flyttas från två lägenheter till en. De kom på utsatt tid, 3 personer var väldigt effektiva, duktiga, snabba och trevliga. Skulle verkligen rekommendera Mex till alla som letar flyttfirma. Bra priser och effektiva flyttgubbar! Läs mer
  • Sara M

2019-02-26

Sara M skrev om Mex Flyttfirma AB
    Allting gick jättebra. Flyttkillarna var snabba, proffsiga och trevliga. Jag kunde ta det lungt och behövde inte oroa mig för något. Läs mer
  • 2019-02-25

Sandra Brodd skrev om Mex Flyttfirma AB
    Väldigt nöjd med flytten, killarna var snabba och trevliga. Kommer helt klart boka dessa igen om jag flyttar. Läs mer
  • 2019-02-15

Pernilla Larsson skrev om Mex Flyttfirma AB
    Super proffsiga! Kom punktligt, de var väldigt trevliga och serviceinriktade och skickliga på alla sätt! Flytten flöt verkligen på. Rekommenderar MEX varmt! Läs mer
  • 2019-02-07

Cigdem G skrev om Mex Flyttfirma AB
    Bra flyttfirma! Allt gick toppen utan några anmärkningar. Vi köpte endast flyttjäbster av mex. Läs mer
  • 2019-02-07

Peter Y skrev om Mex Flyttfirma AB
    Enkla att ha och göra med.
    Kom när de lovat.
    Hanterade möblerna försiktigt.
    Hade extra pack material för att se till att känsliga ytor ej skadades.
    Jag är nöjd. Läs mer
  • Birgitta L

2019-02-07

Birgitta L skrev om Mex Flyttfirma AB
    Hej, jag bokade flytt o allt fungerade utmärkt. Kom på rätt tid, bra planering, ingen dötid, bra tempo. Snabba o effektiva. Kan varmt rekommenderas. Läs mer
  • 2019-02-06

Christopher M skrev om Mex Flyttfirma AB
    Hej, jag är nöjd med flytten. inga konstigheter, jag hjälpte själv till att bära.
    Jag ska snart anlita deras tjänster igen då jag bott tillfälligt och ska snart flytta in i min nya bostad. Läs mer
  • Thor B

2019-02-05

Thor B skrev om Mex Flyttfirma AB
    Bokade 2st 30m2 Bilar med fyra flyttare. Gick riktigt smidigt och lösningsorienterat. Exempelvis lyfte man ut garderoberna via fönstret istället för att tvinga dom igenom hall och smala dörröppningar. Trevliga och kundorienterade under hela processen. Sen fanns det nån som var mindre erfaren och körde med lite mer muskler än hjärna men blev bra coachad av en i teamet. Självklart rekommenderar jag Mex. Läs mer
  • 2019-02-05

Sofia B skrev om Mex Flyttfirma AB
    Bra service och snabbt jobb! Mitt bohag skulle till tre platser och allt kom rätt och i rätt tid. Kan absolut rekommendera företaget till andra. Läs mer
  • Linda D

2019-02-05

Linda D skrev om Mex Flyttfirma AB
    Lätt att boka, de kom i tid, lätta att diskutera med på plats, allt intakt och smidig betalning med swish. Beräkningen var 5-7 tim och vi landade på 7 då vi hade 3 rok på 3tr utan hiss. Är jättenöjd! Läs mer
  • 2019-01-26

Tommy S skrev om Mex Flyttfirma AB
    Vi köpte flytttjänst och vi har redan skrivit till MEX om vår positiva info av flytten. Läs mer
  • 2019-01-24

Lisa L skrev om Mex Flyttfirma AB
    Problemfritt från första kontakt tills att allt var färdigflyttat. Rekommenderas! Läs mer
  • 2019-01-22

Margareta F skrev om Mex Flyttfirma AB
    Jag beställde flytthjälp. Fick snabbt svar på min förfrågan och tillsammans fick vi ihop en offert som passade mig. Flyttkillarna som kom var trevliga, effektiva och samspelta. För flyttkillarnas skull så borde lite robustare flyttbilar införskaffas.
    Så otroligt nöjd med all hjälp! Läs mer
  • Sulamit P

2019-01-22

Sulamit P skrev om Mex Flyttfirma AB
    Den 12 okt 2018. Tack till två trevliga snabba starka killar, som transporterade min 100-kilos bäddsoffa från Hornstull, hiss, till Hägersten, 1 1/2 tr utan hiss. Läs mer
  • 2019-01-21

Rachid E skrev om Mex Flyttfirma AB
    Toppen att rekommendera och använda i framtiden. Läs mer
  • 2019-01-21

Heidi C skrev om Mex Flyttfirma AB
    För tredje gången anlitar vi mex för flytthjälp. De är proffsiga och otroligt snabba. Kommer helt klart anlita dem igen. Läs mer
  • 2019-01-18

Lars G skrev om Mex Flyttfirma AB
    Hej Reco, hitills har allt fungerat bra men jag har anlitat Mex för en flytt den 2;a februari så jag får återkomma efter flytten. Läs mer
  • 2019-01-18

Stefan A skrev om Mex Flyttfirma AB
    I stort bra. Intrycket av personalen var blandat. Mkt skitsnack om de som offererat etc. Läs mer
  • 2018-12-14

Anne-marie M skrev om Mex Flyttfirma AB
    Flyttat säng och några andra möbler.

Trevligt bemötande, effektiv service, snabbt uträttat. Läs mer
  • Susanne O

2018-12-13

Susanne O skrev om Mex Flyttfirma AB
    Mex Flyttfirma var utmärkt på alla sätt. Trevligt bemötande, mycket hjälpsam service och perfekt utförande av flytt som skedde på den bestämda tiden. Läs mer
  • 2018-12-12

Cecilia R skrev om Mex Flyttfirma AB
    Super proffsiga! Väldig proffesionellt jag rekommenderar Läs mer
  • 2018-12-04

Karin Birgitta E skrev om Mex Flyttfirma AB
    Smidig bokning trots att ni egentligen inte hade tid. Snabb o tydlig kommunikation om bokningen. Flyttkillarna snabba o trevliga. Tydlig prisbild. Rekommenderas varmt. Karin Läs mer
  • Anna M

2018-11-26