Alla kategorier Flyttfirma Stockholms län Stockholm Norrmalm Vasastan Mex Flyttfirma AB

Mex Flyttfirma AB

Vegagatan 3, 113 29 Stockholm — Visa karta

SKA DU FLYTTA?

2 FLYTTKILLAR + LASTBIL FÖR 495:-/TIMME INKL. MOMS OCH RUTAVDRAG.

Bjud vänner och familj på fika när flytten är klar istället för att be dem kånka möbler!

En flytt kan ofta innebära mer jobb än man först trott. Vi på Mex Flyttfirma har 15 års erfarenhet i branschen och vi skräddarsyr flytten efter dina önskemål. Allt från packning till uppackning, eller endast bärhjälp i trapporna - vi anpassar oss efter dig och dina behov!

Vi erbjuder ett brett sortiment av tjänster som underlättar flytt av bohag eller företag. Vi packar, bär och transporterar såklart, men även städning, magasinering och montering kan vi hjälpa till med.

Hör av dig och berätta om just dina flyttbehov, så ska vi hjälpa dig finna en smidig och trygg lösning!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 105 kunder tycker om Mex Flyttfirma AB

• Desiree H
    Desiree H skrev om Mex Flyttfirma AB
    Otroligt nöjd med de två killarna som hjälpte mig och min sambo att flytta. Allt gick smidigt och bra. Pratade en del med dem gällande bär och lyftteknik, som de tydligne får lära sig själva. För deras skull skulle jag önska att företaget visade hur man skulle göra för att undgå skador.
  • Madeleine B
    Madeleine B skrev om Mex Flyttfirma AB
    Effektivt team som gjorde ett toppenjobb. Det som var lite tråkigt var att vi kom på dem klättrandes på en kartong i lastbilen för att komma åt. Men inget gick sönder som tur var!
  • Anton W
    Anton W skrev om Mex Flyttfirma AB
    Kontakten med bolaget via mail var helt okej. Lite oklart från första början när flyttar kunde ske. Själva flytten gick snabbt och smärtfritt. Två duktiga killar som jobbade på utan stånk och stön. Var inga problem att själv hjälpa till att bära och förklara vad som skulle vart i den nya lägenheten. Prislappen för tjänsten var även den rimlig.
  • My J
    My J skrev om Mex Flyttfirma AB
    Helnöjd med servicen, kvaliten och priset. De kom fram i tid, allting gick väldigt smidigt och på bara några få timmar var allt klart. Tack Svensk Fastighetsförmedling för rekommendationen.
  • Nathalie H
    Nathalie H skrev om Mex Flyttfirma AB
    Jag är supernöjd med Mex och skulle absolut rekommendera dem. De var tillgängliga innan och efter själva flytten, i tid och mycket trevliga. Ett bord skadades tyvärr under flytten. Men Mex hjälpte till att ersätta bordet så att jag fick ett nytt, helt utan strul. De var proffsiga och väldigt tillmötesgående.
  • Andreas M
    Andreas M skrev om Mex Flyttfirma AB
    Rekommenderas! De var punktliga, snabba, effektiva, trevliga och mycket prisvärda.
  • Dan J
    Dan J skrev om Mex Flyttfirma AB
    Allt var bra utom att dom hade väldigt svårt att svara i telefon
  • Mats
    Mats skrev om Mex Flyttfirma AB
    Jag är mycket nöjd med MEX. Allt fungerade perfekt från bokning till slutförandet av flytten. Killarna som utförde flytten var sanbba och varsamma, allt flöt på perfekt. Det var också lätt och smidigt att låna flyttkartonger.
  • Liselotte A
    Liselotte A skrev om Mex Flyttfirma AB
    Mycket effektivt och bra! Alla tider och arrangemang som vi kommit överens om stämde precis
  • Jan V
    Jan V skrev om Mex Flyttfirma AB
    Snabb service, trevlig killar som skötte flytten. Bara bra.
  • Elisabeth P
    Elisabeth P skrev om Mex Flyttfirma AB
    Mycket effektiva och trevliga. Kan varmt rekommendera dem.
  • Louise A
    Louise A skrev om Mex Flyttfirma AB
    Supertrevliga, tillmötesgående, snabba och försiktiga om allting. Världens bästa flyttfirma!
  • Cilla B
    Cilla B skrev om Mex Flyttfirma AB
    Tydligt avral
    Snabb och säker flytt
    Trevligt bemötande
  • Helena G
    Helena G skrev om Mex Flyttfirma AB
    Vi har flyttat två gånger med Mex nu och skulle definitivt anlita dem igen om det skulle behövas. Killarna var superduktiga och hade hela tiden en bra dialog igång med oss om hur man bäst genomförde flytten då den behövde planeras om under dagen pga att vi hade så mycket grejer. Kan varmt rekommendera dem, superbra killar med mycket erfarenhet. Kändes tryggt och säkert att flytta med deras hjälp.

Helena G
  • Agneta G
    Agneta G skrev om Mex Flyttfirma AB
    Jag är MYCKET nöjd med den hjälp jag fick av Mex Flyttfirma AB.
    Flyttuppdraget innebar att helt tömma 2 sovrum och hall på alla möbler (inkl garderober) och ca 12 flyttkartonger och flytta över och stapla allt detta i vardagsrum och kök medan sovrummen och hallen renoverades och senare återflytta allt.
    Kontoret ansträngde sig och lyckades väl passa in flyttningen inom de tidsramar
    som renoveringen gav.
    Alldeles särskilt vill jag framhålla den vänlighet och omtänksamhet flyttkarlarna, med Joseph i spetsen, visade för att ordna så att jag kunde få ett fungerande "hem" att både äta, sova och titta på TV i bland alla flyttmöblerna och kartongerna under de 2 veckor renoveringen pågick.

Om jag skulle behöva flytthjälp i framtiden kommer jag bergsäkert att anlita Mex Flyttfirma AB och jag rekommenderar dem varmt till mina vänner och bekanta.

Vänliga hälsningar
    Agneta Greayer
  • Christina L
    Christina L skrev om Mex Flyttfirma AB
    ja det fungerade jättebra - jag är mkt nöjd
  • Madeleine W
    Madeleine W skrev om Mex Flyttfirma AB
    Bra och trevliga! Lätta att ha att göra med och bra service.
  • Ann K
    Ann K skrev om Mex Flyttfirma AB
    Suverän flyttfirma som jag använt fyra gånger och jag har alltid blivit oerhört nöjd.
    Lever upp till alla förväntningar och mer därtill.
  • Helena B
    Helena B skrev om Mex Flyttfirma AB
    De svarade snabbt. Jag fick en tydlig prisbild, som också stämde överens med det jobb de skulle utföra, alltså inga överraskningar.
    Mycket hjälpsamma och "seviceminded" killar som kom och flyttade möbler. Kommer rekommendera dem till vänner och även använda dem igen och jag nån gång ska flytta.
  • Kerstin P
    Kerstin P skrev om Mex Flyttfirma AB
    MYCKET bra från start till slut!
  • Ursula W
    Ursula W skrev om Mex Flyttfirma AB
    Dem var hjälpsamma, trevliga, och allt gick väldigt smidigt.
  • Henrik H
    Henrik H skrev om Mex Flyttfirma AB
    Bra, effektiva, noggranna och försiktiga killar!
  • Sophia A
    Sophia A skrev om Mex Flyttfirma AB
    Väldigt bra bemötande och smidig flytt!
  • Anders N
    Anders N skrev om Mex Flyttfirma AB
    Bästa flyttfirman? Mest prisvärda iaf. Använt flera gånger. Alltid bra oavsett vilka killar man får. Aldrig några problem. Önskar att de tog swish bara så man slapp kontantbetalning men det kommer väl.
  • Simon B
    Simon B skrev om Mex Flyttfirma AB
    Är mycket nöjd med Mex. Grabbarna var på gott humör och jobbade på bra till en liten peng. Rekommenderas!
  • Emil A
    Emil A skrev om Mex Flyttfirma AB
    Jättebra. Alla var positiva och hjälpsamma.
  • Annalena B
    Annalena B skrev om Mex Flyttfirma AB
    De är bäst på service, omtanke o transport
  • Kurt H
    Kurt H skrev om Mex Flyttfirma AB
    Jag tycker att det är en rekordelig flyttfirma och har nu använt den ett flertal gånger, och om jag skulle behöva flytta igen, vilket gud förbjude, så skulle jag vända mig till Mex igen.
  • Jeanette Å
    Jeanette Å skrev om Mex Flyttfirma AB
    Toppen, lätt att få kontakt med och kom i tid och var snabba!
  • Joakim H
    Joakim H skrev om Mex Flyttfirma AB
    Smidigt och billigt. Inga obehagliga överraskningar.
  • Torbjörn B
    Torbjörn B skrev om Mex Flyttfirma AB
    Upp- och nedbärning av ugn 3 trappor. Lätt att få kontakt. Trevligt bemötande.
  • Åke M
    Åke M skrev om Mex Flyttfirma AB
    Har använt dom ett par gånger, både till kortare transporter och längre, Proffsiga både när det gäller att ta hand om kund och utföra ett bra jobb, alltid positiva och inget gnäll, fast det kan vara befogat ibland.
  • Lotta E
    Lotta E skrev om Mex Flyttfirma AB
    positivt. God service, trevlig personal, prisvärt.
  • Agnes R
    Agnes R skrev om Mex Flyttfirma AB
    Allt funkade kanoners och killarna var supertrevliga!
  • Annette E
    Annette E skrev om Mex Flyttfirma AB
    Allt fungerade bra, flyttgubbarna jobbade på och gjorde klart inom den tid som flyttfirman och jag hade kommit överens om.

De är måna om att berätta om något gått sönder. Bra service.
  • Marie G
    Marie G skrev om Mex Flyttfirma AB
    Flytthjälp med missuppfattningar om att jag ville att de skulle packa även den dagen flytten gjordes . Skrev det tydligt i mina mail eftersom det bara var en del saker från ett dödsbo , alltså inget helt hem alls . Men det blev 2 omgångar isf en vilket kostade tid och pengar för mig .
    Annars sköttes allt bra och bemötande fint
  • Magnus S
    Magnus S skrev om Mex Flyttfirma AB
    Engagerade, bra kommunikation. Lösningsorienterade.
  • Jenny M
    Jenny M skrev om Mex Flyttfirma AB
    I tid, bra service och bra priser.
  • Toomas L
    Toomas L skrev om Mex Flyttfirma AB
    Snabb och bra genomförd flytt, med trevlig och utmärkta medarbetare
  • Maria B
    Maria B skrev om Mex Flyttfirma AB
    Jag kontaktade Mex för hjälp att bära in 4 vinkylar som jag hade köpt.
    Leverantören/transportören av vinkylarna skulle ha hutlöst mycket betalt för att hjälp till med att bära in vinkylarna. Jag kontaktade Mex och de kunde hjälpa mig med kort varsel och var mycket tillmötesgående. Snabbt enkelt, prisvärt och trevligt bemötande vid bokning och av killarna som kom och hjälpte mig.
  • Paulina H
    Paulina H skrev om Mex Flyttfirma AB
    Väldigt trevlig personal. Flytten gick smidigt och säkert. Supernöjd!
  • Anton W
    Anton W skrev om Mex Flyttfirma AB
    Bra och punktliga. Bra och trevligt bemötande
  • Malin H
    Malin H skrev om Mex Flyttfirma AB
    Proffsiga och noggranna! Flytten gick snabbare än beräknat. Mycket prisvärt, helt klart rekommenderat. Går att hyra flyttlådor dessutom så slipper man köpa på sig en massa lådor själv.
  • Stig A
    Stig A skrev om Mex Flyttfirma AB
    Snabba kontakter, mina behov tog Mex hand om på ett alldeles utmärkt sätt, "flyttgubbarna" var inte bara artiga utan också väldigt proffsiga, behandlade möblerna på "ett snällt sätt" och jobbade snabbt. Fortsätt så!
  • Mikael H
    Mikael H skrev om Mex Flyttfirma AB
    Toppenservice! Större som mindre uppdrag utförs med samma smidighet och effektivitet.
    Trevlig och positiv personal kryddar ytterligare samarbetet!
  • Monica M
    Monica M skrev om Mex Flyttfirma AB
    Är mycket nöjd med Mex Flyttfirma. Höll tiderna, gick snabbt fast det var 3 trappor utan hiss. Personalen var trevlig och professionell. Rekommenderar varmt.
  • Pia R
    Pia R skrev om Mex Flyttfirma AB
    Bra och snabb service. Toppen på alla vis!
  • Lillemor S
    Lillemor S skrev om Mex Flyttfirma AB
    Anlitat Mex 2 ggr vid flytt. Bra information, vänligt bemötande, punktlighet och snabbhet.
    Ett minus för att man inte kan betala med kort eller Swish.
  • Maria P
    Maria P skrev om Mex Flyttfirma AB
    Utmärkt service, snabbt, effektivt & tryggt. Rekommenderas varmt!
  • Magnus N
    Magnus N skrev om Mex Flyttfirma AB
    Proffesionellt utfört under utsatt tid, trevliga och lösningsinriktade killar med stolthet över sin arbetsuppgift.

Vegagatan 3, 113 29 Stockholm