Alla kategorier Flyttfirma Stockholms län Stockholm Norrmalm Vasastan Mex Flyttfirma AB

Mex Flyttfirma AB

Vegagatan 3, 113 29 Stockholm — Visa karta

SKA DU FLYTTA?

2 FLYTTKILLAR + LASTBIL FÖR 495:-/TIMME INKL. MOMS OCH RUTAVDRAG.

Bjud vänner och familj på fika när flytten är klar istället för att be dem kånka möbler!

En flytt kan ofta innebära mer jobb än man först trott. Vi på Mex Flyttfirma har 15 års erfarenhet i branschen och vi skräddarsyr flytten efter dina önskemål. Allt från packning till uppackning, eller endast bärhjälp i trapporna - vi anpassar oss efter dig och dina behov!

Vi erbjuder ett brett sortiment av tjänster som underlättar flytt av bohag eller företag. Vi packar, bär och transporterar såklart, men även städning, magasinering och montering kan vi hjälpa till med.

Hör av dig och berätta om just dina flyttbehov, så ska vi hjälpa dig finna en smidig och trygg lösning!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 277 kunder tycker om Mex Flyttfirma AB

• Berit S
    Berit S skrev om Mex Flyttfirma AB
    Jag har anlitat Mex flyttfirma flera gånger och alltid varit mycket nöjd med resultatet. Alltid trevlig flyttpersonal. Läs mer
  • Henrik L
    Henrik L skrev om Mex Flyttfirma AB
    Mex hjälpte mig med en flytt. Det fungerade utmärkt från början till slut. Inga skador på möbler eller annat och de som genomförde flytten skötte sitt jobb utmärkt bra Läs mer
  • Bo A
    Bo A skrev om Mex Flyttfirma AB
    Superbra jobb. Väldigt bra kundfokus. Läs mer
  • Anna E
    Anna E skrev om Mex Flyttfirma AB
    Mex flyttfirma var helt toppen från början till slut! Professionella, snabba, pålitliga o lätta att få kontakt med! Högsta betyg! Läs mer
  • Åke L
    Åke L skrev om Mex Flyttfirma AB
    En väldigt bra upplevelse rakt igenom.

Väldigt trevligt team
    Professionellt genomfört med proaktivitet och yrkesmannaskap.

Perfekt tjänst! Läs mer
  • Robin  L
    Robin L skrev om Mex Flyttfirma AB
    Försökt kontakta Mex i över en vecka. Ringt på olika tider, morgon, lunch, sen eftermiddag, men får alltid samma meddelande om att dom sitter i telefon och kan inte svara. Ringde till och med direkt när det står att telefontiden börjar, och ändå inget svar. Dom ber en lämna namn och nummer så ringer dom upp, det gjorde jag första dagen, och inte är det någon som hört av sig inte.

Dom kallar sig själva ”Nöjda kunders flyttfirma”, då undrar man ju hur man ens får möjlighet att bli kund.

Ville inte maila då jag hade flera olika frågor och ville beskriva mer i detalj vad jag behövde hjälp med, något som var svårt att få ner på papper.

Tråkigt när man väl hittar en flyttfirma till ett bra pris, finns inte många i Stockholm. Läs mer
  • Per T
    Per T skrev om Mex Flyttfirma AB
    Vi är supernöjda med flytten med Mex.
    Lucas, Zoran och Madi var väldigt proffsiga, ordentliga, försiktiga med våra grejer och supertrevliga! Vi kände verkligen att våra grejer blev väl omhändertagna. Snabbt gick det också!

Jag kommer verkligen rekommendera Mex till de som behöver flytthjälp.

Mex har för oss från start med bokning till genomförd flytt helt uppfyllt hur jag förväntar mig att en ordentlig och professionell flyttfirma ska vara! Läs mer
  • Håkan S
    Håkan S skrev om Mex Flyttfirma AB
    Effektiva, aktsamma och sist men inte minst trevliga! Läs mer
  • Shivi C
    Shivi C skrev om Mex Flyttfirma AB
    Måste tyvärr ge MEX ett bottenbetyg då jag via offerta kontaktade dem i slutet på Juni för att boka flytthjälp i slutet på denna månad. Datumet för flytten var angivet i min förfrågan. Efter att ha fyllt i deras formulär med c:a 25 frågor och mailat fram och tillbaka så meddelar de att datumet inte passar längre. Ingen good-will eller någon ursäkt har presenterats eller givits.

Skämmigt. Läs mer
    2018-07-10 Mex Flyttfirma AB svarar Shivi C
    Hej Shivi,

Vi hade gärna hjälpt dig och ledsna för att vi blivit fullbokade det datum du önskade.

Från den tidpunkten vi skickade ut vår offert till dig fram till den tidpunkten du svarade oss att du ville boka har vi dessvärre blivit fullbokade. Detta skrev vi i vår offert till dig att vi har först till kvarn och om du vill boka oss det datumet så behöver vi ett svart mer eller mindre direkt.

Hoppas du har fått svar på dina synpunkter.

Från oss på kontoret.
  • Helen L
    Helen L skrev om Mex Flyttfirma AB
    Flytt av bohag.
    Jag är mycket nöjd med Mex.
    Jättebra, trevliga och proffsiga killar som utförde jobbet. Det gick snabbt och smidigt.
    Jag kommer absolut anlita dem igen och även rekommendera dem till andra. Läs mer
  • Fredrik E
    Fredrik E skrev om Mex Flyttfirma AB
    Flyttstädning
    Snabba, lyhörda och flexibla Läs mer
  • Marie-Louise V
    Marie-Louise V skrev om Mex Flyttfirma AB
    Jag köpte flyttjänst. Vid andra besöket på kontoret fick jag bra och hjälpsamma informationer på de frågor jag hade angående flytten vilket fick mig att bestämma mig för Mex. Hade fått rekommendationer från 2 bekanta som använt sig av Mex och jag fick också mycket gott intryck av killarna som flyttade åt mig. Snabba men också varsamma med möbler, och en gigantisk blomma jag hade. Trevliga och tillmötesgående. Utmärkt att plasta in möblerna så de inte skadas, vilket hänt vid tidigare flyttar (med andra företag). Rekommenderar gärna företaget om jag hör att andra ska flytta. Läs mer
  • Eva E
    Eva E skrev om Mex Flyttfirma AB
    Beställde flytt. Allt fungerade från att få flyttkartonger levererade tills att bohaget stod på plats i min nya lägenhet.
    Väldigt kunnig trevlig ung arbetsledare som hade hand om min flytt. Blev imponerad, för han såg så ung ut men han hade full kontroll på allt. Läs mer
  • Helene F
    Helene F skrev om Mex Flyttfirma AB
    Vi är mycket nöjda med alla steg från bokning till genomförd flytt. En tjänst värd pengarna och högsta betyg. Läs mer
  • Josefine L
    Josefine L skrev om Mex Flyttfirma AB
    Superproffsiga Lucas med kollegor gjorde vår flytt snabb, lätt och smidig! Läs mer
  • Anne M
    Anne M skrev om Mex Flyttfirma AB
    Jag har flyttat mycket och detta var en i alla delar perfekt utförd flytt. Trevliga och enkla att boka, men de som utförde flytten med Lucas i spetsen var fantastiska. Mycket snabbare än vi trott och därmed också billigare! Dessutom otroligt trevliga. Hela erfarenheten var bara positivt! Dottern med sambo som bor i andra hand kommer med största sannolikhet behöva flytta om ett år igen och då vet jag vilka jag kommer att boka. Tusen Tack! Läs mer
  • Jonas G
    Jonas G skrev om Mex Flyttfirma AB
    Klockrena att ha att göra med! Allt från bokning till medarbetarna som utförde jobbet Läs mer
  • Ellen L
    Ellen L skrev om Mex Flyttfirma AB
    Jag köpte flytthjälp av Mex, på rekommendation av en kompis då företaget jag bokat innan gick i konkurs. Tycker de var superbra - bra attityd, hjälpsamma, och priset landade på det som det var offererat vilket kändes tryggt. Läs mer
  • Karin E
    Karin E skrev om Mex Flyttfirma AB
    anlitade firman för en flytt, två killar kämpade i värmen med glatt humör i trånga trappor med tungt gods.
    all heder till dom.
    Karin Aaltonen Edwander Läs mer
  • Karin O
    Karin O skrev om Mex Flyttfirma AB
    Flyttat med Mex två gånger med tiondes mellanrum. Snabbt, proffsigt och trevligt bemötande och prisvärt. Läs mer
  • Magnus L
    Magnus L skrev om Mex Flyttfirma AB
    Grabbarna jobbade sannerligen imponerande snabbt och effektivt, och hann dessutom med att vara sociala och trevliga. Läs mer
  • Caisa V
    Caisa V skrev om Mex Flyttfirma AB
    Det gällde flytt av div möbler mm inom Stockholms tullar. Mycket nöjd med pris och bemötande av de trevliga killarna. Kommer definitivt att anlita dem när behov uppstår igen. Läs mer
  • Carl H
    Carl H skrev om Mex Flyttfirma AB
    Allt gick mycket smidigt och bra, trevliga flyttkillar och bra service vid bokning. Läs mer
  • Andreas N
    Andreas N skrev om Mex Flyttfirma AB
    Väldig hjälpsamma och glada gubbar Läs mer
  • Eva E
    Eva E skrev om Mex Flyttfirma AB
    Duktiga killar👍Allt gott om er.
    Trevlig sommar från Eva, en nöjd kund Läs mer
  • Maria N
    Maria N skrev om Mex Flyttfirma AB
    Har använt Mex två ggr tidigare, och var så nöjd att jag anlitade dem igen. Återigen gick det supersmidigt! Vill skicka ett tack till Jonatan och Lukas! Trevliga, glada och snabba! Rekommenderar Mex varmt! Läs mer
  • Jonathan A
    Jonathan A skrev om Mex Flyttfirma AB
    I was recommended to use Mex when moving apartment and they exceeded all expectations. Their team movers were friendly and super helpful throughout.. great job! Läs mer
  • Leo F
    Leo F skrev om Mex Flyttfirma AB
    Fungerade perfekt. Lätt att boka. Killarna kom i tid och var både trevliga och snabba. Läs mer
  • Jessica D
    Jessica D skrev om Mex Flyttfirma AB
    Jag anlitade Mex för en flytt fr hus till lägenhet.
    Jag vet att de levererat bra då jag anlitat den tidigare.
    Flexibel och snabb service vid beställning och killarna som kom var snabba, försiktiga, pålitliga och var inte rädda för att göra det ”lilla extra” för att det hela skulle gå smidigt. Läs mer
  • Josephine S
    Josephine S skrev om Mex Flyttfirma AB
    Effektiva, trevliga och galet proffsiga! Inte en pryl hamnade på fel ställe. Flyttar jag igen anlitar jag garanterat MEX igen! Läs mer
  • Paulina S
    Paulina S skrev om Mex Flyttfirma AB
    Punktliga, noggranna och effektiva. Läs mer
  • Tony B
    Tony B skrev om Mex Flyttfirma AB
    Flytten gick toppenbra. Allt var enligt överenskommelsen och grabbarna var trevliga och snabba. Läs mer
  • Amanda M
    Amanda M skrev om Mex Flyttfirma AB
    Liten flytt. Bra bemötande och smidigt flyttarbete. Läs mer
  • Lars S
    Lars S skrev om Mex Flyttfirma AB
    Flytt från Tumba till Gustavsberg. Gick väldigt smidigt och killarna var väldigt serviceinriktade. Bemötandet var väldigt trevligt och bra. Läs mer
  • Jenny F
    Jenny F skrev om Mex Flyttfirma AB
    Trygga, schyssta och stabila snubbar! Läs mer
  • Ulrika P
    Ulrika P skrev om Mex Flyttfirma AB
    Har använt Mex 2 ggr och är alltid lika nöjd! Duktiga, noga och effektiva! Supernöjd!! Läs mer
  • Anton Ö
    Anton Ö skrev om Mex Flyttfirma AB
    Flyttade med hjälp av MEX för tredje gången inom loppet av 10 år. De har varit lika proffsiga, trevliga och lösningsorienterade varje gång. Kan varmt rekommendera MEX! Läs mer
  • Monja L
    Monja L skrev om Mex Flyttfirma AB
    Anlitat er för två flyter på en månad!
    👍 och ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️! Allt var toppen!!! Läs mer
  • Philip S
    Philip S skrev om Mex Flyttfirma AB
    Sjukt bra firma med seriös kundtjänst som ställt upp på diverse frågeställningar i samband med flytt. Fantastiska grabbar som kom och utförde flytten snabbt och säkert. Stort tack! Läs mer
  • Filip W
    Filip W skrev om Mex Flyttfirma AB
    Gick på rekomendation och blev supernöjd!!! Läs mer
  • Filip F
    Filip F skrev om Mex Flyttfirma AB
    Lätta att komma i kontakt med och boka, trevliga och hjälpsamma flyttkillar som jobbade snabbt och smidigt men ändå var försiktiga med möblerna. Läs mer
  • Aziz L
    Aziz L skrev om Mex Flyttfirma AB
    Mex Flyttfirma hjälpte min mor att flytta från Värmland - Sthlm. Super proffsiga från beställning till slutförd flytt. Mina varmaste rekommendationer. Läs mer
  • Inger A
    Inger A skrev om Mex Flyttfirma AB
    Flytt
    Trevligt korrekt bemötande
    Klart o tydligt vilket pris som gällde
    Hjälpsamma herrar snabba o satte möblerna där jag önskade
    Så jag är nöjd Läs mer
  • Natalie S
    Natalie S skrev om Mex Flyttfirma AB
    Allt har gått bra enligt planeringen. Läs mer
  • John O
    John O skrev om Mex Flyttfirma AB
    Enkelt att boka. Trevligt bemötande. De 3 st som flyttade åt mig var noggranna och snabba. Prisvärt.
    Mycket nöjd och kan rekommenderas. Läs mer
  • Inga-Karin T
    Inga-Karin T skrev om Mex Flyttfirma AB
    Beställde flytt av eget packat bohag. Effektiv personal som hanterade allt med aktsamhet. Trevligt bemötande. Mina förväntningar överträffades och jag var mycket nöjd. Läs mer
  • Almir O
    Almir O skrev om Mex Flyttfirma AB
    Väldigt smidig och snabb flytt och väldigt bra kommunikation från början till slut. Rekommenderas starkt! Läs mer
  • Zandra W
    Zandra W skrev om Mex Flyttfirma AB
    Proffsigt rakt igenom och en extra guldstjärna till de trevliga och kompetenta ynglingar som flyttade våra pryttlar.
    Rekommenderas varmt! Läs mer
  • Thana B
    Thana B skrev om Mex Flyttfirma AB
    Flytt av bohag, snälla och duktiga medarbetare.
    Korrekt mottagandet och korrekt hantering även av det financiella delen samt god service. Läs mer
  • Gunnar S
    Gunnar S skrev om Mex Flyttfirma AB
    Mycket bra, kom i tid, plastade in alla möbler, inget skadades, det gick fortare än planerat och blev därför billigare än vi tänkt. Läs mer

Vegagatan 3, 113 29 Stockholm