Alla kategorier Flyttfirma Stockholms län Stockholm Norrmalm Vasastan Mex Flyttfirma AB

Mex Flyttfirma AB

Vegagatan 3, 113 29 Stockholm — Visa karta

SKA DU FLYTTA?

2 FLYTTKILLAR + LASTBIL FÖR 495:-/TIMME INKL. MOMS OCH RUTAVDRAG.

Bjud vänner och familj på fika när flytten är klar istället för att be dem kånka möbler!

En flytt kan ofta innebära mer jobb än man först trott. Vi på Mex Flyttfirma har 15 års erfarenhet i branschen och vi skräddarsyr flytten efter dina önskemål. Allt från packning till uppackning, eller endast bärhjälp i trapporna - vi anpassar oss efter dig och dina behov!

Vi erbjuder ett brett sortiment av tjänster som underlättar flytt av bohag eller företag. Vi packar, bär och transporterar såklart, men även städning, magasinering och montering kan vi hjälpa till med.

Hör av dig och berätta om just dina flyttbehov, så ska vi hjälpa dig finna en smidig och trygg lösning!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 303 kunder tycker om Mex Flyttfirma AB

• Christine S
    Christine S skrev om Mex Flyttfirma AB
    Flytt i över 30 graders värme.. Läs mer
  • Anna F
    Anna F skrev om Mex Flyttfirma AB
    Bra utfört. Blev något dyrare än överenskommet eftersom info om biltullar inte getts.
    MVH
    Anna Läs mer
  • Sylvia C
    Sylvia C skrev om Mex Flyttfirma AB
    Beställde 2st flytt , från att beställa till killarna som gjorde flytten gick allt väldigt bra . Service minded företag och vänliga . Läs mer
  • Jimmy W
    Jimmy W skrev om Mex Flyttfirma AB
    Väldigt professionell och trevlig personal. Kom i tid och utförde jobbet inom beräknad tid. Kan rekommendera alla att anlita professionell flyttfirma vilket spar tid och energi och kostar inte mycket för vad man får! Läs mer
  • Alexander A
    Alexander A skrev om Mex Flyttfirma AB
    Fick hjälp med flytt inom Stockholm. Mycket nöjd med hjälp och tidsmässigt utmärkt! Läs mer
  • Alfonso P
    Alfonso P skrev om Mex Flyttfirma AB
    Noggranna, trevliga, proffsiga, rätt uppskattning av behov av tid och tjänst. Flyttade från lägenhet till hus, rekommenderar Mex! :-) Läs mer
  • Micke H
    Micke H skrev om Mex Flyttfirma AB
    Allt var bara toppen vid min flytt. Läs mer
  • Pearl B
    Pearl B skrev om Mex Flyttfirma AB
    Bokade en flytt från en vind till källare på annan adress
    Fick svar på mailet inom 1 timma med org nr och f- skattsedel , rutavdrag osv kort sagt seriöst
    De ringde och talade om när de var på väg och när de kom var det två jättetrevliga killar som snabbt och effektivt utförde sitt uppdrag. Jag kan varmt rekommendera Flytt Mex Läs mer
  • Nina H
    Nina H skrev om Mex Flyttfirma AB
    De lämnar felaktiga uppgifter, killarna var otrevliga, förstörde saker och hasade sig fram så jag fick betala dubbelt så mycket mot vad jag räknat med. De försökte inte ens göra ett bra jobb och när jag nu försöker få kompensation är de nonchalanta och skyller allt på att jag angett felaktig information. Jag angav ett 30-tal kartonger och det var 31st, vilket enligt dem betyder att jag angett falaktig information och om dom vetat det skulle de tagit in fler killar. De tog dessutom inte ens med allt från lägenhet 1.
    Det är ett SKÄMT! Värsta flyttfirman jag någonsin stött på. De som var med mig är även alla dem chockade. Jag anlitade dem för att jag pga sjukdom inte fick utföra fysisk aktivitet, men jag och min familj var tvungna att hjälpa till och bära en massa eftersom de inte var bra på sitt jobb.

REKOMMENDERAS VERKLIGEN INTE Läs mer
    2018-09-02 Mex Flyttfirma AB svarar Nina H
    Hej Nina,

Du får självklart ha synpunkter på oss likväl som vi måste få chans att bemöta det

1. Du har synpunkter på tidsåtgången vilket speglas av hur mycket man flyttar/lastar och lossar samt förutsättningar så som våningar, storlek på eventuell hiss och avstånd mellan adresserna samt hur väl packningen är gjord inför flytt. Vi flyttade 24 kubik vilket motsvarar en boyta på cirka 60 kvadratmeter. 24 kubik är inte 31 kartonger utan ganska mycket mer. Totaltiden för denna flytt var 5 timmar och 15 minuter varav 1 timme av denna totala tid är restid till startadress och från slutadress och uppdraget gjordes av 2 man. Vilket är helt normalt utifrån era förutsättningar samt denna bemanning.
    2. Du skriver att det har framkommit felaktig information. Du bokade in detta jobb på en lördag där vi har litet högre pris pga att personal har rätt till OB-tillägg. Det informerade vi om vid bokning samt skickar en bokningsbekräftelse där detta står samt övrig info. Du mailade tillbaka till oss efter du bokat och undrade om detta ytterligare en gång där vi svarar samt ställer frågan om du vill behålla bokningen vilket du ville. Förstår då inte riktigt varför du fortsätter tycka det har framkommit felaktig information.

Hoppas svar på dessa synpunkter är bemötta annars är ni välkomna att kontakta oss på kontoret.
  • Monica G
    Monica G skrev om Mex Flyttfirma AB
    öfjölakdjfölkdsjfölkdsjöflaksj Läs mer
  • Fredrik M
    Fredrik M skrev om Mex Flyttfirma AB
    Enkelt, smidigt och proffesionellt. Trevligt bemötande från alla på Mex. Läs mer
  • Cecilia L
    Cecilia L skrev om Mex Flyttfirma AB
    Mycket snabba, noggranna och trevliga. Läs mer
  • Laila L
    Laila L skrev om Mex Flyttfirma AB
    Jag behövde hjälp med att bära upp en ny soffa till min lägenhet.
    Det blev krångel och försening med fraktfirman DHL, men Mex var flexibla nog att vänta in dem.
    Alla jag har haft kontakt med på Mex har varit vänliga och tillmötesgående.
    Jag är nöjd med Mex och kommer att anlita de igen vid behov. Läs mer
  • Robert M
    Robert M skrev om Mex Flyttfirma AB
    Mina förväntningar var goda och det faktiska utförandet var utomordentligt bra. Jag är supernöjd! Läs mer
  • Mårten S
    Mårten S skrev om Mex Flyttfirma AB
    Jag köpte flytthjälp och blev väldigt bra bemött Läs mer
  • Erica H
    Erica H skrev om Mex Flyttfirma AB
    Flytthjälp mellan Viby och Brottby. Lukas (tror jag) och Soran var otroligt duktiga, snabba, effektiva och trevliga. Mycket nöjd. Läs mer
  • Anna
    Anna skrev om Mex Flyttfirma AB
    Vi anlitade Mex efter en rekommendation och de gjorde oss inte besvikna. Hela flytten gick på under tre timmar, för ett betydligt lägre pris än någon annan firma i Stockholm. Kontoret har alltid varit snabba på att svara på mail, och informationen har varit tydlig hela tiden. Speciellt stort tack till Lucas och Soran som utförde flytten. Extremt effektiva och väldigt trevliga! Det här är en firma med proffsig personal. Läs mer
  • Maral K
    Maral K skrev om Mex Flyttfirma AB
    Mex har räddat mitt liv! Jag hade sista minut behöv att flytta mina grejer och MEX har varit supertrevliga och super hjälpsamma. De kom så snabbt och hjälpt mig flytta och allt gick sååååå bra!

De var på riktigt mina hjältar! Läs mer
  • Sarah P
    Sarah P skrev om Mex Flyttfirma AB
    Jag köpte flytthjälp av Mex. Fick snabb återkoppling och offert. På flyttdagen gick allt supersmidigt. Proffsiga killar som var snabba men noggranna. Rekommenderar Mex varmt! Läs mer
  • Louloucita S
    Louloucita S skrev om Mex Flyttfirma AB
    Allt var PERFEKT! Snabbt - smidigt - vänligt bemötande!
    Rekommenderas Varmt! Läs mer
  • Erica A
    Erica A skrev om Mex Flyttfirma AB
    Flytthjälp. Upplevde tjänsten som superbra. Proffsiga, snabba, initiativrika, försiktiga, punktliga.. Har anlitat förr och kommer göra det igen liksom tipsa andra. Läs mer
  • Per L
    Per L skrev om Mex Flyttfirma AB
    Högklassig flyttjänst rakt igenom! Läs mer
  • Anneli Birgitta L
    Anneli Birgitta L skrev om Mex Flyttfirma AB
    Flytt från en lägenhet till en annan. Dock bara ca 40 meter, men själva flytten blir ju den samma. Trevliga hjälpsamma killar som kanske tog lite väl många pauser😉 Rätt mycket extra kostnader men det vart jag nog upplyst om. På det stora hela nöjd. Läs mer
  • Evalena N
    Evalena N skrev om Mex Flyttfirma AB
    Kontaktade Mex för en mindre flytt. Hade läst på nätet att de fått goda omdömen. Var ändå lite orolig då jag anlitat andra firmor vid tidigare flyttar och blivit uppskörtad på pris o tid.
    Icke Mex, de kom på utsatt tid, sprang mer eller mindre upp o ner för trapporna och var jättetrevliga. Tiden höll de och jag var jättenöjd.
    Mex håller vad de lovar😍 Läs mer
  • Sandra Z
    Sandra Z skrev om Mex Flyttfirma AB
    Otroligt snabba och effektiva! Super nöjd med bemötande och service! Rekommenderar starkt till alla som ska flytta! Läs mer
  • Fredric K
    Fredric K skrev om Mex Flyttfirma AB
    Proffsiga, trevliga, noggranna och mycket effektiva! Läs mer
  • Berit S
    Berit S skrev om Mex Flyttfirma AB
    Jag har anlitat Mex flyttfirma flera gånger och alltid varit mycket nöjd med resultatet. Alltid trevlig flyttpersonal. Läs mer
  • Henrik L
    Henrik L skrev om Mex Flyttfirma AB
    Mex hjälpte mig med en flytt. Det fungerade utmärkt från början till slut. Inga skador på möbler eller annat och de som genomförde flytten skötte sitt jobb utmärkt bra Läs mer
  • Bo A
    Bo A skrev om Mex Flyttfirma AB
    Superbra jobb. Väldigt bra kundfokus. Läs mer
  • Anna E
    Anna E skrev om Mex Flyttfirma AB
    Mex flyttfirma var helt toppen från början till slut! Professionella, snabba, pålitliga o lätta att få kontakt med! Högsta betyg! Läs mer
  • Åke L
    Åke L skrev om Mex Flyttfirma AB
    En väldigt bra upplevelse rakt igenom.

Väldigt trevligt team
    Professionellt genomfört med proaktivitet och yrkesmannaskap.

Perfekt tjänst! Läs mer
  • Robin  L
    Robin L skrev om Mex Flyttfirma AB
    Försökt kontakta Mex i över en vecka. Ringt på olika tider, morgon, lunch, sen eftermiddag, men får alltid samma meddelande om att dom sitter i telefon och kan inte svara. Ringde till och med direkt när det står att telefontiden börjar, och ändå inget svar. Dom ber en lämna namn och nummer så ringer dom upp, det gjorde jag första dagen, och inte är det någon som hört av sig inte.

Dom kallar sig själva ”Nöjda kunders flyttfirma”, då undrar man ju hur man ens får möjlighet att bli kund.

Ville inte maila då jag hade flera olika frågor och ville beskriva mer i detalj vad jag behövde hjälp med, något som var svårt att få ner på papper.

Tråkigt när man väl hittar en flyttfirma till ett bra pris, finns inte många i Stockholm. Läs mer
    2018-07-17 Mex Flyttfirma AB svarar Robin L
    Hej Robin,

Vi vill gärna hjälpa dig samt prata med dig.

Du har ringt oss när vi suttit upptagna med andra samtal sedan när vi ringt tillbaka till dig så har du inte svarat. Vi pratade in meddelande på din telefonsvarare att vi ringt samt tipsat om att maila oss om du har svårt att ta telefonen under dagtid.

Från oss på kontoret.
    2018-07-17 Robin L svarar Mex Flyttfirma AB
    Det där är ren och skär lögn.
    Inga missade samtal, inte ett enda meddelande i röstbrevlådan.
    Kan tack vare min telefonleverantör se uppringda och mottagna samtal, man ser många samtal från mig till er, men inte ett enda okänt nummer har ringt, så det där är bara för att täcka upp för kass kundservice.

Och bortförklaringen att ni suttit i telefon, jag ringde sammanlagt ca 20 gånger då det är en akut situation, olika tider, olika dagar. Du menar alltså att när jag ringde precis när det står att ni öppnar kundtjänst är ni upptagna direkt?

Tack och lov svarar Städjätten i telefon när man ringer till dom, så flytten är löst ändå.
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Per T
    Per T skrev om Mex Flyttfirma AB
    Vi är supernöjda med flytten med Mex.
    Lucas, Zoran och Madi var väldigt proffsiga, ordentliga, försiktiga med våra grejer och supertrevliga! Vi kände verkligen att våra grejer blev väl omhändertagna. Snabbt gick det också!

Jag kommer verkligen rekommendera Mex till de som behöver flytthjälp.

Mex har för oss från start med bokning till genomförd flytt helt uppfyllt hur jag förväntar mig att en ordentlig och professionell flyttfirma ska vara! Läs mer
  • Håkan S
    Håkan S skrev om Mex Flyttfirma AB
    Effektiva, aktsamma och sist men inte minst trevliga! Läs mer
  • Shivi C
    Shivi C skrev om Mex Flyttfirma AB
    Måste tyvärr ge MEX ett bottenbetyg då jag via offerta kontaktade dem i slutet på Juni för att boka flytthjälp i slutet på denna månad. Datumet för flytten var angivet i min förfrågan. Efter att ha fyllt i deras formulär med c:a 25 frågor och mailat fram och tillbaka så meddelar de att datumet inte passar längre. Ingen good-will eller någon ursäkt har presenterats eller givits.

Skämmigt. Läs mer
    2018-07-10 Mex Flyttfirma AB svarar Shivi C
    Hej Shivi,

Vi hade gärna hjälpt dig och ledsna för att vi blivit fullbokade det datum du önskade.

Från den tidpunkten vi skickade ut vår offert till dig fram till den tidpunkten du svarade oss att du ville boka har vi dessvärre blivit fullbokade. Detta skrev vi i vår offert till dig att vi har först till kvarn och om du vill boka oss det datumet så behöver vi ett svart mer eller mindre direkt.

Hoppas du har fått svar på dina synpunkter.

Från oss på kontoret.
  • Helen L
    Helen L skrev om Mex Flyttfirma AB
    Flytt av bohag.
    Jag är mycket nöjd med Mex.
    Jättebra, trevliga och proffsiga killar som utförde jobbet. Det gick snabbt och smidigt.
    Jag kommer absolut anlita dem igen och även rekommendera dem till andra. Läs mer
  • Fredrik E
    Fredrik E skrev om Mex Flyttfirma AB
    Flyttstädning
    Snabba, lyhörda och flexibla Läs mer
  • Marie-Louise V
    Marie-Louise V skrev om Mex Flyttfirma AB
    Jag köpte flyttjänst. Vid andra besöket på kontoret fick jag bra och hjälpsamma informationer på de frågor jag hade angående flytten vilket fick mig att bestämma mig för Mex. Hade fått rekommendationer från 2 bekanta som använt sig av Mex och jag fick också mycket gott intryck av killarna som flyttade åt mig. Snabba men också varsamma med möbler, och en gigantisk blomma jag hade. Trevliga och tillmötesgående. Utmärkt att plasta in möblerna så de inte skadas, vilket hänt vid tidigare flyttar (med andra företag). Rekommenderar gärna företaget om jag hör att andra ska flytta. Läs mer
  • Eva E
    Eva E skrev om Mex Flyttfirma AB
    Beställde flytt. Allt fungerade från att få flyttkartonger levererade tills att bohaget stod på plats i min nya lägenhet.
    Väldigt kunnig trevlig ung arbetsledare som hade hand om min flytt. Blev imponerad, för han såg så ung ut men han hade full kontroll på allt. Läs mer
  • Helene F
    Helene F skrev om Mex Flyttfirma AB
    Vi är mycket nöjda med alla steg från bokning till genomförd flytt. En tjänst värd pengarna och högsta betyg. Läs mer
  • Josefine L
    Josefine L skrev om Mex Flyttfirma AB
    Superproffsiga Lucas med kollegor gjorde vår flytt snabb, lätt och smidig! Läs mer
  • Anne M
    Anne M skrev om Mex Flyttfirma AB
    Jag har flyttat mycket och detta var en i alla delar perfekt utförd flytt. Trevliga och enkla att boka, men de som utförde flytten med Lucas i spetsen var fantastiska. Mycket snabbare än vi trott och därmed också billigare! Dessutom otroligt trevliga. Hela erfarenheten var bara positivt! Dottern med sambo som bor i andra hand kommer med största sannolikhet behöva flytta om ett år igen och då vet jag vilka jag kommer att boka. Tusen Tack! Läs mer
  • Jonas G
    Jonas G skrev om Mex Flyttfirma AB
    Klockrena att ha att göra med! Allt från bokning till medarbetarna som utförde jobbet Läs mer
  • Ellen L
    Ellen L skrev om Mex Flyttfirma AB
    Jag köpte flytthjälp av Mex, på rekommendation av en kompis då företaget jag bokat innan gick i konkurs. Tycker de var superbra - bra attityd, hjälpsamma, och priset landade på det som det var offererat vilket kändes tryggt. Läs mer
  • Karin E
    Karin E skrev om Mex Flyttfirma AB
    anlitade firman för en flytt, två killar kämpade i värmen med glatt humör i trånga trappor med tungt gods.
    all heder till dom.
    Karin Aaltonen Edwander Läs mer
  • Karin O
    Karin O skrev om Mex Flyttfirma AB
    Flyttat med Mex två gånger med tiondes mellanrum. Snabbt, proffsigt och trevligt bemötande och prisvärt. Läs mer
  • Magnus L
    Magnus L skrev om Mex Flyttfirma AB
    Grabbarna jobbade sannerligen imponerande snabbt och effektivt, och hann dessutom med att vara sociala och trevliga. Läs mer
  • Caisa V
    Caisa V skrev om Mex Flyttfirma AB
    Det gällde flytt av div möbler mm inom Stockholms tullar. Mycket nöjd med pris och bemötande av de trevliga killarna. Kommer definitivt att anlita dem när behov uppstår igen. Läs mer
  • Carl H
    Carl H skrev om Mex Flyttfirma AB
    Allt gick mycket smidigt och bra, trevliga flyttkillar och bra service vid bokning. Läs mer
  • Andreas N
    Andreas N skrev om Mex Flyttfirma AB
    Väldig hjälpsamma och glada gubbar Läs mer

Vegagatan 3, 113 29 Stockholm