Moberg Bil AB

Välkommen till en bilhandlare där möjligheter och personlig service står i fokus. Här köper, säljer och byter vi fordon av alla slag. Vi tar även din bil i inbyte.

Kvalitet, Trygghet & Glädje till RÄTT pris!

Vi vill att det ska vara enkelt att köpa bil hos oss och eftersom vi verkligen älskar det vi gör, så gör vi allt för att du ska bli riktigt nöjd med din försäljning eller nya bil.

Kom förbi och se de bilar vi har inne just nu, eller boka in en tid med oss så visar vi dig de som passar dina önskemål! Vill du boka en tid har vi även möjlighet att ses utanför ordinarie öppettider.

Läs vad 170 kunder tycker om Moberg Bil AB 2

• 2021-09-14
    Ett tryggt bilköp med toppensupport att avhjälpa några småfel som framkom efter några dagar. Tack till Jannie och José
  • 2021-09-01
    Mycket trevligt bemötande på alla vis.
    Hade inga förväntningar.
    Köpte bil och sålde min på samma gång.
    Hej Jessica!

Tack för ditt fina omdöme. Kul att höra att du är nöjd med vårt bemötande och att vi fick äran att göra affär med dig. Du är varmt välkommen åter när det är dags för nästa bil.

• 2021-08-30
    Jag visste inte att kunde vara så enkelt att köpa bil.vi kände oss trygga hela tiden och fick svar på alla våra frågor. Jannie var tålmodigt, hjälpsam och riktig trevlig! Nästa bil köper vi på Moberg igen.
    Hej Gabriel!

Tack för ditt fina omdöme. Vi har fokuserat en hel del på att förenkla och göra processen vid ett bilköp så smidig som möjligt och det gör oss glada att höra att du delat den uppfattningen. Du är varmt välkommen tillbaka när det är dags för nästa bil.

Teamet på Moberg Bil önskar dig många fina mil i din nya bil och en fortsatt trevlig dag.
  • 2021-08-30
    snabb affär. inget krångel. säljare var ärlig med små lackskador.
    Hej Viktor!

Tack för ditt fina omdöme. Kul att höra att du upplevde ditt köp hos oss som smidigt vilket det också ska vara när man köper bil.

• JONNY W
    2021-08-19
    Jag sålde min bil till dem genom att de ringde på min annons och gav ett bra och rimligt bud. Allt hanterades via telefon och mejl med bank-id kvittenser och bank överföringar till att de hämtade bilen hos mig. Det är inte varje dag man gör bilaffärer och vilka känslor det skapar men Onni, som hanterade affären, och Tobias, som hämtade bilen, gav ett seriöst och bra intryck i denna process så jag kan varmt rekommendera denna firma vid den här typ av affärer!

Jonny
    Hej Jonny!

Tack för ditt fina omdöme. Visst är det smidigt att sälja sin bil till oss och att allt kan göras på distans samt vi hämtar bilen hos dig :). Vi är tacksamma att vi fick göra affär med dig och att du fick ett bra intryck och är nöjd.

• 2021-08-17
    Superbra bemötande, smidiga att jobba med och vill alltid kundens bästa.
    Hej Caroline!

Tack för ditt fina omdöme. För oss handlar det alltid om att sätta kunden i fokus och att leverera en kundupplevelse i världsklass. Vi är glada att höra att du fick ett så bra intryck av oss. Du är varmt välkommen åter.

• 2021-08-16
    Professionell hjälp o service, bra upplevelse från provkörning till köp! (Kenan)
    Hej Colin!

Tack för ditt fina omdöme. Kul att höra att du fick en bra upplevelse hos oss vilket alltid är vår målsättning, du är varmt välkommen åter.

• JIMMY P
    2021-08-14
    Superbra bemött av Kenan från första telefonsamtalet till affären var i hamn. Rak och ärlig hela vägen. Känns tryggt och säkert att göra affär hos Moberg bil.

Mvh Jimmy P
    Hej Jimmy!

Tack för ditt fina omdöme. Vi hoppas du är nöjd med din nya bil och du är varmt välkommen nästa gång du går i köptankar.

• 2021-08-09
    Professionellt mött och genomförda affärer via telefon och Bobby Antwi
    Köp av V60
    Allt enligt överenskommelse via telefon har fungerat klanderfritt. Mycket professionellt.
    Bil levererad och inbytesbil hämtad av mycket professionell personal.
    Det totala överträffade våra förväntningar.
    Hej Håkan!

Tack för ditt fina omdöme. Det gör oss väldigt glada att höra att vi överträffade dina förväntningar, du är varmt välkommen åter när det är dags för nästa bil.

• 2021-07-08
    Bra bemötande. Säljaren Bobby A var trovärdig.
    Hej Magnus!
    Tack för ditt fina omdöme och vad kul att höra att du är nöjd med vårt bemötande. Vi hoppas du blir nöjd med din nya bil.

2021-06-30
    Väldigt bra bemötande, kunnig personal och en väldigt smidig affär 👍
    Hej Jonas!
    Tack för ditt fina omdöme. Det glädjer oss att höra att du är nöjd med vårt bemötande och affären, vi hoppas du blir nöjd med din nya bil.

• 2021-06-29
    Jag är nöjd med mitt köp av en Volvo Xc40 och med det trevliga bemötandet från Jannie på Mobergs bil. Snabbt effektiv med leverans direkt till dörren av Johan som tog med min gamla bil.
    Hej Marie-louis!
    Tack för ditt fina omdöme och vad kul att höra att du är nöjd med ditt köp. Du är varmt välkommen åter när det är dags för nästa bilköp.

• 2021-06-26
    Snabb och mycket smidig lev av Porsche! Mycket nöjd !
    Hej Markus!
    Tack för ditt fina omdöme, vi hoppas du blir nöjd med din fina Porsche.

2021-06-24
    Bra bemötande. Enkelt utan krusiduller.
    En av dom märkligaste bil köp jag har gjort, men det är bara i positiv mening.
    Och jag kan varmt rekommendera er att titta in hos Mobergs bil om ni ska hitta en bra och fräsch bil. Det bästa var att jag fick bilen levererad till hemmet.
    Kanon fin service.
    Hej Ulf!
    Tack för ditt fina omdöme och att du är nöjd med vår service. Du är varmt välkommen åter när det är dags för nästa bil.

Teamet på Moberg bil önskar dig en fortsatt trevlig dag.
    2021-06-24
    Väldigt bra och positivt bemötande snabba svar. Kan varmt rekommenderas
    Hej Jan!
    Tack för ditt fina omdöme och att du är nöjd med vårt bemötande.

• 2021-06-24
    Det var en snabb och smidig affär! Vi fick hjälp av bilförsäljaren Mikael som var väldigt kunnig och hjälpsam. Jag är väldigt nöjd med min V60.
  • 2021-06-23
    Bra bemötande och extremt snabba svar vid köp av nya bilen, alltid tillgänglig för en snabb affär! Rekommenderas starkt
    2021-06-23
    Mikael har varit proffsig och serviceinriktad hela vägen, även efter bilköpet. Jag känner mig väldigt nöjd!
  • 2021-04-30
    Smidig affär. Trevlig personal!
    Hej Mikael!

Tack för ditt fina omdöme. Vi hoppas du blir nöjd med din bil och du är varmt välkommen åter.

• 2021-04-30
    Jag köpte bil av Bobby som var en kanonmänniska när det gäller att förklara saker och ting. Bilen är jag supernöjd med. Kommer absolut gå tillbaka hit framöver!!
    Hej Cassandra!

Tack för ditt fina omdöme. Det glädjer oss att höra att du är nöjd med servicen från Bobby och bilen, precis som man ska känna vid en bilaffär!

Du är varmt välkommen åter när det är dags för nästa bil.

• 2021-04-30
    Dem behandlar alla sina kunder med VIP-service.
    Tack!
    Hej Hampus!

Tack för ditt fina omdöme. Hos Moberg Bil är alla kunde VIP-kunder, kul att höra att du är nöjd. :)

2021-04-30
    Super nöjd med affären. De är trevliga och hjälpsamma. Jag rekommenderar de väldigt mycket.
    Hej Adam!

Tack för ditt fina omdöme. Kul att höra att du är nöjd och att vi fick äran att sälja bil till dig. Du är varmt välkommen åter.

2021-04-30
    Köpt bmw x5
    Väldigt bra bemött av Bobby
    Hej Artan!

Tack för ditt fina omdöme, vi hoppas du blir nöjd med bilen och du är varmt välkommen åter.

• 2021-04-29
    Aldrig varit med om så bra bemötande i en bilaffär, som gjordes inom loppet av en lunchrast. Allt smidigt och digitalt utan krångel. Tack Bobby för bra service!
    Hej Magnus!

Tack för ditt fina omdöme. Vi brinner för att ge våra kunder den absolut bästa servicen vilket vi uppskattar att du delar med dig av. Du är varmt välkommen åter när det är dags för nästa bil.

2021-04-28
    Fick snabbt och trevligt bemötande i samband med bilköp hos er från en snygg och sexig säljare hos er som jag tror tilltalas vid namn Bobby?

//Nöjd kund 😃
    Hej Sofia!

Tack för ditt fina omdöme, det glädjer oss att höra att du är nöjd. Du är varmt välkommen åter.

2021-04-23
    Köpte en bil.
    Mycket trevligt bemötande.
    Nöjd med affären.
    Hej Peter!

Tack för ditt fina omdöme. Kul att höra att du är nöjd med ditt besök och köp hos oss, vi hoppas du blir nöjd med din bil.

2021-04-22
    Jag var ute efter en bil, men det var svårt att hitta, tack vare säljare Bobby Antwi han löste min problem på profsit sätt.
    Han rekommenderade en bil som jag köpte och blev mycke nöjd.
    Trevlig personal, bra service vilket jag skulle rekommendera till er som söker efter en bra bil.
    Hej Harri!

Tack för att lämnade ett så fint omdöme, vi är glada att vi kunde guida dig till rätt val av bil och att du blev nöjd med bilen. Tveka inte på att höra av dig nästa gång det är dags för ny bil.

• 2021-04-22
    Mycket trevliga och kunniga personalen,
    Vi är riktigt nöjda! Rekommenderar!
    Hej Dariusz C!

Tack för ditt fina omdöme, nöjda kunder gör oss väldigt glada vilket alltid är vår målsättning.

Du är varmt välkommen åter när det är dags för nästa bil.

2021-04-22
    Moberg Bil har stans bästa utbud av bra begagnade bilar, lyhörd personal och tajt organisation. Kan verkligen rekommendera grabbarna OCH tjejerna hos Moberg Bil!
    Eder ödmjukast:
    Emil
    Hej Emil!

Stort tack för ditt fina omdöme. Du är varmt välkommen åter när det är dags för nästa bil.

• 2021-04-21
    Mazda 6 blev alldeles utmärkt bemött hade ingen förväntan men blev glad för att vi kom överens om en affär
    Hej Hans Rouger!

Tack för ditt fina omdöme, det glädjer oss att du valde att köpa din bil av oss. Vi hoppas du blir nöjd med bilen och får en fortsatt trevlig dag.

//Teamet på Moberg Bil
  • 2021-04-21
    Snabba ärliga svar, snabb och enkel affär, super snabb lev till Stockholm på 24h, och väldig smidig hantering av ett litet problem med bilen. Dvs lösnings orienterade till Max.
    Kan rekommendera Johan Adolfsson som jag personligen gjorde affären med.
    Martin n
    Hej Martin!

Tack för ditt fina omdöme. Du är varmt välkommen åter när det är dags för nästa bil, vi tackar för ditt förtroende.

2021-03-07
    Sålde bilen med bromsar som var så dåliga att att jag fick byta inom två veckor för 12.000kr!
    Hej Henrik!

Tråkigt att det har blivit så här. För att du som kund ska känna dig trygg med ditt köp hos oss så säljer vi alla våra bilar med garantier, vi ber dig därför kontakta vår verkstad så hjälper dom dig med bromsarna eller med eventuell ersättning.

• 2021-03-04
    Säljaren Jannie Bäck var helt underbar och dealen vi fick var toppen.
    Hej Fatiha!

Tack för ditt dina omdöme. Vi hoppas du blir nöjd med din nya bil och du är varmt välkommen åter.

2021-03-04
    Köpte en begagnad volvo s90, som va i kanonskick.säljaren var mycket kundvänlig o affären sköttes på ett smidigt o proffsigt sätt, kommer att rekommendera Mobergs till dom jag känner! super nöjd 👌😃
    Hej Peter!

Tack för att du tog din tid till att skriva ett fint omdöme. Det glädjer oss att höra att du är så nöjd med ditt köp hos oss, vilket alltid är vår målsättning. Du är varmt välkommen åter.

• 2021-03-03
    Jag köpte i veckan min första transportbil till mitt nystartade företag. Fick proffsig och personlig service utav en av säljarna. Är väldigt nöjd med allt!
    Hej Amanda!

Tack för ditt fina omdöme, kul att höra att du är nöjd. Du är varmt välkommen åter.

Teamet på Moberg Bil önskar dig en en fortsatt trevlig dag och ett stort lycka till med ditt nya företag!
  • 2021-03-03
    Tesla mycket bra service trevlig personal
    Bertil
    Hej Bertil!

Tack för ditt fina omdöme, du är varmt välkommen åter.

• 2021-03-03
    Jag har anlitat Moberg bil för service, däckbyte/däckhotell och varit riktigt nöjd, sen har jag sålt samt köpt ett par bilar av Moberg bil i dyrare prisklass och deras service,kvalite och trovärdighet har aldrig gjort mig besviken, då talar jag även för familj och vänner som lika anlitar detta företag.

Senast köpte jag en Porsche och kan inte vara nöjdare.
    Avslutningsvis så 5/5 möjliga. 🙌
    Stort tack för ditt förtroende Patrik!

• 2021-03-03
    Kunnig, tillmötesgående och trevlig personal i all kommunikation och vid avslut och leverans.
    Hej Barbro!

Tack för ditt fina omdöme, kul att höra att du är nöjd vilket alltid är vår målsättning. Vi hoppas du blir nöjd med din nya bil.

Du är varmt välkommen åter.

• 2021-03-02
    Bytte in bägge mina bilar mot 2 nya. Bra bemötande , smidig förhandling och inga ändringar mot det vi kom överens om. Uppfyllde alla sina löften om leverans och vad som ingick i avtalen. Kundnöjdheten är i topp.
    Hej Jesper!

Tack för ditt fina omdöme och att du är så nöjd med din vistelse hos oss. Vår målsättning är att alltid prestera så att du som kund känner dig mer än nöjd, vilket glädjer oss att höra att du är.

• Oscar A
    2021-03-02
    Lätt! Smidigt! trevliga! Bra service!
    Hej Oscar!

Tack för ditt fina omdöme, det glädjer oss att höra att du fått en bra upplevelse hos oss, du är varmt välkommen åter.

2021-03-02
    God kundservice, otroligt smidig affär och behjälpliga vid problem som uppstod efter köp.
    Hej Jonas!

Tack för ditt fina omdöme och att du är nöjd med din upplevelse hos oss. Vi hoppas du blir nöjd med din nya bil.

• 2021-03-01
    Köpte en Nercedes Glk, var aldrig och tittade på bilen. Men den motsvarade säljarens beskrivning.
    Fantastisk service med hemleverans.
    Hej Daniel!

Tack för ditt fina omdöme, hoppas du blir nöjd med bilen.

Önskar dig en fortsatt trevlig dag.

// Teamet på Moberg Bil
  • 2021-03-01
    Jag köpte min bil en mazda cx5 där,från första besök tills jag hämndade min bil efter någon dag blev jag så hjärtligt bemöt av sasa och pepsi de var så trevligt och härligt att bli om hände tagen som dom 2 gjorde, blev lite problem med vinterdäck men de blev åtgärdat omgående när jag ringde dom, vill ni köpa en bil så rekommendera jag Moberg bil jag är jätte nöjd med företaget 🙂🙂🙂
    Hej Gerhard!

Tack för ditt fina omdöme och vad kul att är nöjd med din upplevelse hos oss.

Du är varmt välkommen åter!

• 2021-03-01
    Köpt bil hos Moberg bil och sålt bil till Moberg bil

Toppen bemötande av personalen . Kunniga i sitt arbete och är lösnings fokuserade!

Absolut att dem ser till att kunden blir nöjd!

Fantastisk bil handlare!
    Hej Harzhin!

Tack för ditt fina omdöme, du är varmt välkommen åter.

//Teamet på Moberg Bil
  • 2020-10-18
    Seriöst bemötande från första stund och hög servicegrad genom hela processen. Då bilen jag köpte var i högre prisklassen krävdes extra trygghet vid betalning/avtalskrivande vilket Patrik och Moberg Bil ingav.

Så här lite mer än en månad efter köpet är jag fortfarande väldigt nöjd med köpet och bilen som överträffat mina förväntningar!
  • 2020-10-09
    Köpte en Toyota Hilux som jag fann med rätt utrustning och vettigt pris.

Bilen var dock ca 100 mil bort så lade en handpenning varpå säljaren, Patrik K, kompletterade med bilder på skador/slitage och andra viktiga uppgifter. Väldig tillmötesgående och mån om att det skulle kännas bra för mig helt enkelt. Det kändes ärligt och riktigt utan krussiduller.

Jag ville ha en arbetsbil och har fått en arbetsbil.

På hela taget är jag nöjd! Inte alls omöjligt att nästa bilköp sker hos Moberg Bil.
  • 2020-10-09
    Jag köpte en BMW X3 som jag är jättenöjd med
    När jag kom in så kom det en tjej som frågade vem jag skulle träffa och hon sa att han var på väg med bilen och så erbjöd hon mig kaffe
    Jag är helnöjd
    // Thomas
  • 2020-10-07
    Riktigt nöjd med min bilaffär . Trevlig och seriös bilhandlare.
  • 2020-10-07
    Service minded personal! Smidig affär och mycket behjälpliga
    2020-08-04
    Bra bilfirma, bra utbud på bilar, bra service samt trevlig och duktig personal.