Moberg Bil AB

Ovädersgatan 2, 418 34 Göteborg — Visa karta

Välkommen till en bilhandlare där möjligheter och personlig service står i fokus. Här köper, säljer och byter vi fordon av alla slag. Framförallt köper vi in bilar från leasingbolag och nybilsåterförsäljare, men i tar även din bil i inbyte.

Vi vill att det ska vara enkelt att köpa bil hos oss och eftersom vi verkligen älskar det vi gör gör vi allt för att du ska bli riktigt nöjd med din försäljning eller nya bil.

Kom förbi och se de bilar vi har inne just nu, eller boka in en tid med oss så visar vi dig de som passar dina önskemål! Vill du boka en tid har vi även möjlighet att ses utanför ordinarie öppettider, t.ex. på söndagar.
Öppet just nu
Lör: 12:00-15:00
Sön: Stängt

Läs vad 25 kunder tycker om Moberg Bil AB

• Gabriel R
    Gabriel R skrev om Moberg Bil AB
    Klart sämsta bilaffär. Oärliga som inte står för sina överenskommelser.
    Ljuger även om att man har blivit informerad.

Rekommenderas inte!
    2017-10-23 Tobias M svarar Gabriel R
    Hej Gabriel
    Vi kan inte se att du är kund hos oss, är det verkligen av oss du har köpt din bil?
    2017-10-23 Gabriel R svarar Tobias M
    Hej.

Nu är det ju så här att ni vet mycket väl vem jag är.
    Vi har pratat i telefonen vid ett flertal tillfällen i helgen.

Om ni hade varit ärliga och hållt vad vi kommit överens om så hade jag varit kund hos er.

Försök inte komma undan vad ni har gjort.
    Detta är utklippt från er Facebook sida. Där ni i andra stycket har svarat själva!

Klart sämsta och oärliga bilaffär jag nästan gjort affär med.
    Hade ett avtal ang en bil där min vän åket massa extra mil för att verifiera att bilen va som säljaren sa.
    När min vän kommer fram så säger säljaren att bilen är såld till någon annan. Trots att va har avtalat att jag skulle köpa den om den motsvarade beskrivningen och handpenning skulle läggas.

Så dålig stil!
    Önskar att ingen råkar ut för dom skojarna. Minus 5 stjärnor!

Moberg Bil Hej Gabriel. Vi beklagar det som hänt enligt vårt telefon samtal, men eftersom ni fick full möjlighet att erlägga en handpenning men avstod är det först till kvarn som gäller och det har vår säljare varit tydlig med. Eftersom att det oftast finns flera intressenter på ett och samma objekt är det enda sättet att reservera en bil mot handpenning. Gällande ditt betyg om oss är vi inte överens, att sätta betyg utan att ens ha köpt bil från oss tycker vi är missvisande. Där kan vi hänvisa dig till övriga recensioner där kunder skrivit vad dem tycker om oss. Återigen beklagar vi innerligt det som hänt och vi ska självklart se över om vi kan vara tydligare på något sätt och göra något annorlunda för att inte du som kund ska hamna i denna situation. Vi önskar dig en fortsatt trevlig helg, Mvh Moberg Bil

GillaVisa fler reaktioner
    · Svara · den 21 oktober kl. 15:13

Gabriel Gabbe Roos Hej.
    Det är lögn att ni skriver att ni gett mig full möjlighet att lägga handpenning. Jag och din säljare hade en överenskommelse kl 11:15 att min vän skulle åka till er butik kring 13-14 tiden. Ni öppnar kl 12. När han hade tittat på bilen och den motsvarade beskrivningen så skulle handpenningen erläggas för bilen.
    MEN när min vän kommer till er butik 12:43 så meddelar ni honom att ni sålt bilen!!

Hur fan kan ni va så korkade?

Va det bara för att överenskommelsen med din säljare så skulle jag få köpa bilen för 155 000kr och personen som kom senare var villig att betala 159 900kr?

Din säljare sa också att han hade meddelat mig att ni sålt bilen till någon annan trots att vi hade haft en överenskommelse. Där är också en lögn!

Så mitt betyg för ert företag står fast! Och jag tycker att övriga ska läsa min recension och inse vilket oärligt företag ni är. Ni håller inte era löften. Inget att lita på!

Gabriel.

GillaVisa fler reaktioner
    · Svara · Igår kl. 07:34
    2017-10-23 Tobias M svarar Gabriel R
    Hej igen. Kunde inte hitta dig i vårt kundregister men hörde av mina kollegor vad det gällde. Vi försöker inte på något sätt komma undan någons omdömen eller åsikter och det kan vi tydligt och ärligt visa just med att vi använder oss utav Recos omdömen samt är aktiva på sociala medier. Att sätta betyg utan att ens köpt en bil från tycker vi är orättvist. Vi har ofta flera intressenter på ett och samma objekt och därför är det endast mot en handpenning man kan reservera en bil för att säkerställa en affär. Vi tar med oss det du skriver och ser om vi kan förbättra något i framtiden. // Tobias Moberg, Moberg Bil.
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Fotskäls Bygg & Förvaltning
    Fotskäls Bygg & Förvaltning skrev om Moberg Bil AB
    Bilen har funkat bra. Bra bemötande. Det som inte är bra att det fanns ej någon servicebok och instruktionsbok med i bilen påpekat men ej fått någon
    2017-08-10 Tobias M svarar Fotskäls Bygg & Förvaltning
    Hej
    Tack för att du tog dig tiden och skriva om oss. Bilen du köpte har en digital servicebok, däremot om du inte fick tillhörande instruktionsbok är det fel. Vänligen kontakta oss omgående så löser vi detta för er. Med vänliga hälsningar Moberg Bil
  • Aliehsan T
    Aliehsan T skrev om Moberg Bil AB
    Har köpt bil hos dem. Trevligt bemötande.
    Proffsigt och duktiga på sitt jobb.
  • Niklas A
    Niklas A skrev om Moberg Bil AB
    Ett mycket bra och proffsigt bemötande.
  • Johan B
    Johan B skrev om Moberg Bil AB
    Bra bemötande och sjyst säljare och pris. Dock är vi besvikna med den "garanti" vi fick. Vad är det för garanti som har en självrisk på 2500kr?! Känns inte helt ärligt.
    2017-08-10 Tobias M svarar Johan B
    Hej Johan

Tack för att du tog dig tiden och skriva om oss. Detta var det upplägg vi hade vid det tillfället du köpte bil av oss i kombination med vårt trygghetspaket. Vi omförhandlar och tittar ständigt på att göra det mer lönsamt och förmånligt för dig som kund att köpa bil från oss. Hoppas vi ses igen vid nästa bilköp! Med vänliga hälsningar, Moberg Bil
  • Niklas L
    Niklas L skrev om Moberg Bil AB
    Trevligt bemötande. Rak och tydlig kommunikation. Det enda negativa var att han hade många kunder samtidigt vilket gav ett lite stressigt intryck men det var ju inte lätt att påverka. Som kund har jag förståelse för att han vill sälja och att även andra kunder därför måste bemötas. Kan mycket väl tänka mig att köpa bil här även nästa gång.
  • Abdullahi T
    Abdullahi T skrev om Moberg Bil AB
    Jag har köpt en bil från den här företaget. Jag tycker att dem här bemött mig väldigt bra. Och fått hjälp med det jag behöver.
  • Lennart J
    Lennart J skrev om Moberg Bil AB
    Bra bemötande trevlig personal
  • Markus K
    Markus K skrev om Moberg Bil AB
    Ville verkligen göra bil affären så bra som möjligt för båda.
  • Gösta Z
    Gösta Z skrev om Moberg Bil AB
    Mina fördomar om "bilhandlare" fick sig en knäck! Totalt problemfritt.
    2017-08-10 Tobias M svarar Gösta Z
    Hej Gösta

Tack för att du tog dig tiden och skriva, hoppas Saaben rullar fint än.
    Med vänliga hälsningar, Moberg Bil
  • Fredrik J
    Fredrik J skrev om Moberg Bil AB
    Seriös säljare.
    Hjälpsam vid affär!
    Bytte in min gamla bil mot en av hans. Allt utan krångel. Kan bara rekomendera.
  • Raffaele R
    Raffaele R skrev om Moberg Bil AB
    Seriöst, flexibel till mötes gående, professionell!
  • Kenneth J
    Kenneth J skrev om Moberg Bil AB
    Fel på bilen som inte åtgärdades av företaget!
    Bluffgubbe!
    2017-08-10 Tobias M svarar Kenneth J
    Hej Kenneth

Tråkigt att du inte är nöjd med köpet från oss.
    Vi tycker inte det är rättvist det du skriver, du hade en krånglande dragkrok som vi utan diskussion bytte till en ny. Du fick även nya däck, men efter service av din bil en viss tid senare fick du veta av verkstan att bromsbelägg var i behov av byte. Eftersom bromsbelägg är slitage delar är detta inget vi tar kostnaden för om det inte sker inom den tid du fortfarande har kvar din trafiksäkerhetsgarantin du får vid köpet.

Du köpte en jättefin bil som vi vet att du dessutom var väldigt nöjd med och hoppas innerligt att du ändå kan tillgodose detta.

Med vänliga hälsningar, Moberg Bil
  • Hans-inge J
    Hans-inge J skrev om Moberg Bil AB
    Mycket trevligt bemötande. Bilen jag tittade på och sedan köpte var i fim kondition. När sedan bilen gick sönder någon dag efter köpet, inga problem med lagning av bilen.
  • Jerry B
    Jerry B skrev om Moberg Bil AB
    Jag åkte till Mobergs bil för att byta in min dåvarande bil. Jag beskrev att jag var på jakt efter en bra familjebil och blev då rekommenderad en volvo v60 dom hade inne. Jag blev såld direkt. På 1 dag var inbytet och köpet genomfört och klart. Jag fick hjälp med ett bra finansieringsalternativ på det resterande beloppet. Av säljaren upplevde jag ett bra och trevligt bemötande och kommer definitivt att gå till mobergs bil igen när det är dax att byta. Jag kan varmt rekommendera Mobergs bil pga deras känsla för service och att sätta kunden i första hand. Strålande!
  • Niklas S
    Niklas S skrev om Moberg Bil AB
    Bra service och trevligt bemötande.
  • Mikael H
    Mikael H skrev om Moberg Bil AB
    Vi köpte en Saab 9-3 kombi av Tobias, vi är mkt nöjda med bilen och kommer när det är dags att byta bil självklart ta kontakt med Mobergs bil igen. Läste ett annat omdöme hör om någon som köpte bil där fälgarna som låg i skuffen var skrapade och han inte vart nöjd för han inte fick någon kompensation för detta. Den förre ägaren till våran nya bil hade lagt in fel vinterdäck och när det upptäcktes så löste Tobias det på ett mkt bra sett, vi blev mer än nöjda!!
    Kan varmt rekommenderas!!
    // Mikael
  • Fredrik K
    Fredrik K skrev om Moberg Bil AB
    Köpte begagnad bil.
    Olagliga däck då 2 var vinter- och 2 sommardäck.
    En hjulbult lossnade första veckan.
    Gratis trafikförsäkring på en månads prova på visade sig vara tillsvidare och krävde en del strul att häva och få pengar tillbaka då jag tecknat egen billigare inom den gratis månaden.

Annars var det bra ;-)
  • Niklas B
    Niklas B skrev om Moberg Bil AB
    Moberg Bil AB har varit till stor hjälp för mig när det kommer till allt inom köpa/sälja bilar. Har jag en bil jag vill sälja alternativt en bil jag vill köpa är Moberg Bil AB företaget jag vänder mig till. Tryggt bemötande samt stort visat intresse och kunskap inom området.
  • Gunilla W
    Gunilla W skrev om Moberg Bil AB
    Köpte en begagnad bil.
    Fick snabb och bra hjälp är mycket nöjd med bemötandet och servicen.
  • John L
    John L skrev om Moberg Bil AB
    Köpt en bil som växellådan pajade på efter bara en vecka, Mobergs bil var väldigt hjälpsamma och tillmötesgående och löste problemet.
    Förövrigt väldigt trevlig och bra personal.
    Ringer tillbaka när dom sagt att dom ska, det är ovanligt idag.
    Kan rekommendera ett besök om man letar efter en bättre begagnad bil.
    // John
  • Dennis E
    Dennis E skrev om Moberg Bil AB
    Bra säljare! Ger kunden alla möjligheter till ett bra bilköp. Rekommenderars om man ska köpa bil.
    Volvo s60 polestar 2016
    2017-08-10 Tobias M svarar Dennis E
    Hej Dennis

Tack för att du tog dig tiden och recensera oss! Hoppas Polestaren gör sitt på vägarna och välkommen in till den nya anläggningen när det blir dags att sälja:) Med vänliga hälsningar, Moberg Bil
  • Philip E
    Philip E skrev om Moberg Bil AB
    Seriös och kunnig personal, samt bra bemötande
  • Johan A
    Johan A skrev om Moberg Bil AB
    Besviken över hur Tobias Moberg for med osanning om skicket på bilen när vi talades vid över telefon innan affären. Typisk trevlig bilsäljare som säger allt man vill höra och som sedan har svar på varför saker och ting inte är riktigt som man lovat. Det går säkert bra för honom men det var första och sista gången jag köper en bil från honom.
  • Martin O
    Martin O skrev om Moberg Bil AB
    Trevligt bemötande.
    Har både köpt och löst in bil och är jättenöjd!
    En seriös, och trygg bilhandlare som jag defenitivt återkommer till!

Ovädersgatan 2, 418 34 Göteborg