Moberg Bil AB

Hildedalsgatan 1, 417 05 Göteborg — Visa karta

Välkommen till en bilhandlare där möjligheter och personlig service står i fokus. Här köper, säljer och byter vi fordon av alla slag. Framförallt köper vi in bilar från leasingbolag och nybilsåterförsäljare, men i tar även din bil i inbyte.

Vi vill att det ska vara enkelt att köpa bil hos oss och eftersom vi verkligen älskar det vi gör, så gör vi allt för att du ska bli riktigt nöjd med din försäljning eller nya bil.

Kom förbi och se de bilar vi har inne just nu, eller boka in en tid med oss så visar vi dig de som passar dina önskemål! Vill du boka en tid har vi även möjlighet att ses utanför ordinarie öppettider, t.ex. på söndagar.
Lör-Sön: 11:00-15:00

Läs vad 121 kunder tycker om Moberg Bil AB

• 2020-08-04

Rabi S skrev om Moberg Bil AB
    Bra bilfirma, bra utbud på bilar, bra service samt trevlig och duktig personal. Läs mer
  • 2020-07-28

Kajsa Evelina A skrev om Moberg Bil AB
    Köpte en personbil. Nöjd med bemötandet från personal och bilen. Läs mer
    2020-07-31 Moberg Bil AB svarar Kajsa Evelina A
    Hej Kajsa,

• ANIL A

2020-07-27

ANIL A skrev om Moberg Bil AB
    *Besvikelse* Dom sa att bilen var i bra skick, men det visade sig att motorn var under all Kritik. Snälla läs det här om ni vill köpa någonting härifrån, speciellt om ni ska köpa online! Idag åkte jag och min sambo dit för att köpa en bil. Regn. NHS 181. Vi bor 2 timmar bort, därför frågade vi om bilen innan vi åkte. Frågorna var:
    - är det nånting fel med bilen?
    - har ni bytt kamkedjan? (för att bilen har gått långt)
    Dom svarade att kamkedjan behövs inte bytas för att den är i jättebra skick. Och bilen är i bra skick. Deras mekaniker har servat och den var godkänd att sälja. När vi var där hjälpte Johan oss. Han var trevlig och hjälpsam. Han gav oss nyckeln för att provköra bilen. Först la jag mig under bilen och kikade. Sedan startade jag motorn och lyssnade. Kamkedjan lät väldigt mycket och när jag har öppnade motorns oljelucka, vi blev duschade med motorolja. Motorn skvätte konstant olja. Vårt ansikte, t-shirt och bilens framsida var full med motorolja. Helt enkelt är motorn i väldigt dåligt skick och kamkedjan kommer att kosta mycket inom kort tid. Vi har förlorat en hel fri dag för att kika på denna bilen, det kostade pengar att åka dit och tillbaka för ingenting. Plus man känner inte sig positiv när man blivit lurad om bilens skick. Vilken besvikelse. Vi valde det här företaget för att vi litade på dem. Vi tänkte att om de säger att deras mekaniker servat bilen och de säger att bilen är i bra skick, så kan vi lita på det. Om ni vill se videon kan jag skicka den.
    Jag behövde inte ens provköra bilen. 10 minuter av en enkel koll var tillräckligt för att förstå vilket dåligt skick bilen var i. Vad som gör oss mest besvikna är att vi frågade specifikt om bilens/kamkedjans skick innan vi åkte och fick felaktig information som svar då bilen uppenbart har stora problem i motorn och med kamkedjan. Hade vi vetat det vi vet nu så hade vi inte lagt tid och pengar på att åka dit och kolla på bilen. Läs mer
    2020-07-31 Moberg Bil AB svarar ANIL A
    Hej Anil,

Vi tycker din ditt redogörelse är både orättvis och bygger på okunskap ifrån din sida.
    Bilen du var intresserad av har kamkedja, vilket om bilen har servats enligt tillverkarens rekommendationer vanligtvis inte byts ut.

Vi utför ett mycket omfattande test på samtliga bilar innan dem går ut till försäljning, både maskinellt samt kontroll av kaross för eventuella åtgärder.

Säljaren i fråga har beskrivit fordonet precis i det skick som objektet är i, för att det inte ska uppstå några tråkigheter väl på plats.
    Efter din inspektion av bilen, kommer du in och visar filmen för vår säljare där det mycket riktigt sprutar olja från motorn. Detta beror dock på att du har öppnat olje påfyllningslocket under tiden motorn är igång. Säljaren förklarar för dig att du bör inte öppna detta locket när motor väl är igång.

Säljaren hämtar även ut en mekaniker som får inspektera bilen, och förklarar även han att man inte ska öppna olje påfyllningslocket under tiden motorn är igång och att detta endast ska göras när motorn väl är avstängd. Du väljer ändå att inte förlita dig på våran mekaniker och tackar nej till affären och åker därifrån utan bil.

För din vetskap, skulle det ändå mot förmodan ha visat sig vara bekymmer med vare sig kamkedja eller turbo, har du som kund hos oss alltid en mycket omfattande garanti som täcker såväl turbo och kamkedja.

// Tobias, Moberg Bil.
  • 2020-07-27

Daniel A skrev om Moberg Bil AB
    Köpte en passat 2019. Bra säljare, Alex Stenmark. Trevlig och kompetent.

Enda negativa synpunkten är att vi kom överens om att begagnade vinterdäck skulle ingå, men det känns som det är mitt ansvar att påminna om att dessa blir levererade. Jag är inte orolig över det i sig, men skulle uppskatta om Moberg Bil var mer drivande i frågan. Läs mer
    2020-07-31 Moberg Bil AB svarar Daniel A
    Hej Daniel,

Tack för att du tog dig tiden att skriva om ditt bilköp hos oss.
    Vi tar ödmjukast till oss din synpunkt, och vi arbetar för fullt med att utveckla våra olika processer för att det ska förbättras och underlätta för er kunder.

• 2020-07-26

Danjal K skrev om Moberg Bil AB
    Grymt bra. Tack för köpet. Ni är grymma. Läs mer
    2020-07-31 Moberg Bil AB svarar Danjal K
    Hej Danjal,

Stort tack för din fina kommentar och för att du tog dig tiden att skriva om ditt bilköp hos oss.

Junior L skrev om Moberg Bil AB
    Köpte bil, personalen var ganska sura/griniga av sig, blev massa strul med betalningen, bara inte någon bra upplevelse Läs mer
    2020-07-25 Moberg Bil AB svarar Junior L
    Tack för att du tog dig tiden och skriva om oss.
    Vi tycker inte ditt betyg är rättvist mot oss, eftersom felet låg på er sida då era pengar vid leverans inte var tillgängliga och ditt ombud ville betala med kreditkort.

Vi var även tillmötesgående och försökte hjälpa er att betala bilen via våra olika betallösningar som finns tillgängliga.

Vi har marknadens smidigaste betallösningar där du som köpare kan göra en direktöverföring digitalt, och om detta mot förmodan inte skulle funka har vi tillgång till kortterminal eller betalning mot faktura 14 dagar.
    Eftersom vi inte godkänner betalning via kreditkort, fick ni hämta bilen dagen därpå när era pengar fanns tillgängliga.

Hoppas du är nöjd med bilen du köpte och varmt välkommen åter.

Lars Mikael P skrev om Moberg Bil AB
    Rätt bil, rätt pris, inbyte var ok och trevligt bemötande! Läs mer
    2020-07-31 Moberg Bil AB svarar Lars Mikael P
    Hej Lars,

Johan N skrev om Moberg Bil AB
    Trevligt bemötande.
    Inga problem med att åtgärda fel som fanns på bilen. Läs mer

Hans Peter Johan L skrev om Moberg Bil AB
    Serviceanda
    Nöjd! Läs mer
    2020-07-31 Moberg Bil AB svarar Hans Peter Johan L
    Hej Hans:)

Tack för att du tog dig tiden att skriva om ditt bilköp hos oss, och det glädjer oss att allt kändes bra för er.
    Du vet vart vi finns om det skulle uppstå några frågor om din nya bil:)

Jan Richard J skrev om Moberg Bil AB
    Enkelt att göra affär, digitalt och snabbt. Läs mer

Göran Sten-sture S skrev om Moberg Bil AB
    Mercedes GLK 220 CDI 4MATIC

Skulle egentligen bara kika lite på en bil som jag var intresserad av. Men eftersom jag blev så otroligt bra bemött, fick vänliga och sakliga svar, slutade det med att jag köpte bilen.
    Fantastisk personal, riktigt fina bilar och bra läge. Kan inte bli bättre...
    Har redan gjort, och kommer fortsätta att rekommendera Mobergs Bil Läs mer
    2020-07-31 Moberg Bil AB svarar Göran Sten-sture S
    Hej Göran,

Tack för att du tog dig tiden att skriva om ditt bilköp hos oss.
    Din kommentar gör oss definitivt lite extra glada, och ett kvitto på att allt vi kämpar för ger utdelning till våra kunder:)

Jan S skrev om Moberg Bil AB
    Klpte en audi cabb till bra pris. Läs mer

Malin Kristina B skrev om Moberg Bil AB
    Bättre beg Audi samt 1 extra garanti!
    Bra bemötande Läs mer

Seth C L skrev om Moberg Bil AB
    Ordning och reda
    Rent och snyggt
    Trevlig och kunnig säljare utan att vara påträngande
    Mycket snabb service och leverans av bilen vi köpte
    Kändes som ett litet företag där det arbetade människor som bryr sig Läs mer
  • 2020-07-08

Kurt T skrev om Moberg Bil AB
    Så djävla dåligt! Skulle få vinterdäck för min bil värda femtusen istället skickade man med begagnade tillhörande bilen nonchalant! Dåligt omdöme!! Såg det när jag kom hem. Fy fan! Kurt thoresson! Läs mer
    2020-07-28 Moberg Bil AB svarar Kurt T
    Hej Kurt,

Vad tråkigt att du skriver detta om oss.

Däcken du fick med till bilen helt utan kostnad var Volvo orginal-fälgar med ca 7,5mm kvar i mönsterdjup. Vilket du även kom hit och konstaterade med säljaren. Efter avtalsskrivning så märkes vinterhjulen upp med tillhörande registreringsnummer och sedan lastades in i din nya bil. Med andra ord tillhörde däcken inte bilen innan affären gjordes. Så även detta är fel information.

Vi hoppas att du är nöjd med din bil och dina vinterhjul, och har en fortsatt trevlig sommar.

Varma hälsningar
    Moberg Bil
  • 2020-07-03

Anna S skrev om Moberg Bil AB
    Mycket bra digital tjänst för betalning. Bra leverans av bilen också, från Göteborg till Stockholm. Läs mer
  • 2020-07-03

Helge Mikael K skrev om Moberg Bil AB
    Ett bra, trevligt och professionellt bemötande. Läs mer

Johannes L skrev om Moberg Bil AB
    Jag har sålt en bil till dom.
    Tyvärr en del halvdana försök att få ner det överenskomna priset vilket jag upplevde som irriterande.
    Efter lite diskussioner fick dem ge sig och vi enandes om det vi kom överens om från början Läs mer

Jonas L skrev om Moberg Bil AB
    Köpte en Audi Q7 2017 års modell. Helt nöjd med affären och bilen, kontakten med säljaren och hanteringen med köpet fungerade perfekt som när på lite strul med uppkopplingar till banken.
    Ska jag klaga lite så vill jag ta upp att min bil hade lite poleringsmissar i lacken som man bara kunde se i direkt solljus. Jag kontaktade en lokal bilpolerare som konstaterade att man slarvat med poleringen och glömt att färdigställa jobbet. Jag kontaktade säljaren om problemet, men då ville dem ha tillbaka bilen och rätta till felet på sin verkstad. Vilket jag till en del kan förstår. Men när jag har 50 mils körning och måste ta ledigt en hel dag från jobbet är det erbjudandet inget för mig. Fick ta kostnaden själv och lösa det på hemmaplan. Kanske därför man bör handla på hemmaplan.
    Jonas
    Helsingborgs Läs mer

Johan N skrev om Moberg Bil AB
    Ett trevligt och proffessionalitet bemötande Läs mer

Jasmina B skrev om Moberg Bil AB
    Köpte en Volvo v40.

Allt gick väldigt smidigt till och bra information från personal.

Bra att man kunde få bilen uppkörd. Läs mer

Rickard G skrev om Moberg Bil AB
    Dom köpte min bil.
    Personalen var väldigt trevliga och proffsiga. Läs mer

Mikael H skrev om Moberg Bil AB
    Hög service. Flexibelt och enkelt. Mobergs bil tar ansvar för sina kunder. Läs mer

Alexander A skrev om Moberg Bil AB
    Proffsigt, tydligt och engagerat. Läs mer

Åse C skrev om Moberg Bil AB
    Fick bästa servicen på allt o en bra bil.
    Full poäng. Läs mer

Cecilia V skrev om Moberg Bil AB
    Varan uppfyllde min förväntan o dessutom fick jag den hemkörd o med bra garantier o första försäkring 😃 Läs mer

Raimo Pentti Juhani V skrev om Moberg Bil AB
    Väldigt bra bemötande,, mycket proffsiga😋👌👌 Läs mer

Albin K skrev om Moberg Bil AB
    Sålde bilen till Sasa på Moberg bil, skön kille lätt att ha o göra med Läs mer

Edward S skrev om Moberg Bil AB
    Köpte en Volvo v70 via nätet med hemleverans. Allt gick smidigt och bra. Trevlig försäljare samt trevlig leverans personal. Läs mer

Pool C skrev om Moberg Bil AB
    Säljarna tar sig tid och sitt ansvar. Hjälpsamma och kunniga!
    Rekomenderas! Läs mer

Anna S skrev om Moberg Bil AB
    Köpte en bil och fick mycket bra bemötande. Läs mer

Hans L skrev om Moberg Bil AB
    Trevlig säljare, kändes totalt som ett reko ställe Läs mer
  • 2020-05-14

Gazmend G skrev om Moberg Bil AB
    Trevlig personal, fick hjälp med allt jag behövde 😊 min förhoppning är att fortsätta göra affärer med Moberg bil👌 Läs mer
  • 2020-05-12

Magnus H skrev om Moberg Bil AB
    Jag köpte en bil av märket Jaguar detta var inte bestämt från början men jag blev trevligt bemött så jag tog chansen och provkörde helt förutsättningslöst endast för att testa på känslan för bilen och märket. Jag har en bra känsla för Mobergsbil eftersom jag har tidigare varit kund hos er samt köpt en bil av er. Jag blev nöjd även då vilket resulterade i att jag återkom ännu en gång till er. Läs mer
  • Moeid B

2020-03-18

Moeid B skrev om Moberg Bil AB
    Otroligt smidigt samt bra priser, jätte nöjd kund!! Läs mer
  • Kristoffer Tomas J

2020-02-18

Kristoffer Tomas J skrev om Moberg Bil AB
    Mycket bra bemötande och god hjälp för att bena ut funderingar för att hitta bra lösningar för kunden, främst av Mikael Efrem i mitt fall och även hans kollegor var hjälpsamma via telefon. Läs mer
  • 2020-01-19

Michael W skrev om Moberg Bil AB
    Mogen att lämna omdöme efter fyra månader med bilen.
    Mycket trevligt bemötande av säljaren, bra beskrivning av bilen (dock en liten miss... 7-polig kontakt, inte 13-polig som var utlovad), snabb affär utan konstigheter.
    När nästa bilaffär ska göras, och rätt bil finns på Hisingen, återkommer jag gärna Läs mer
  • Mekoteket

2019-12-19

Mekoteket skrev om Moberg Bil AB
    Exceptionell bilfirma som sätter kvalité och kundnöjdhet i fokus, rekommenderar starkt att köpa bil hos Moberg, jag är en mycket nöjd.
    5/5 recos! Läs mer

Mona-lisa J skrev om Moberg Bil AB
    Väldigt trevligt bemötande när jag köpte min bil. Läs mer

Ted Bo Christoffer V skrev om Moberg Bil AB
    Ja köpte en bil förra veckan och blev väldigt bra bemött och affären gick snabbt och proffsigt. Läs mer

Dan Mikael P skrev om Moberg Bil AB
    Snabbt, smidigt, enkelt, trevligt bemötande Läs mer

Anders J skrev om Moberg Bil AB
    Snabb och smidig affär. Tack Mikael. Läs mer
  • Sven-åke Gunnar J

2019-12-04

Sven-åke Gunnar J skrev om Moberg Bil AB
    Bytte in min bil mot en ny begagnad. Trevlig säljare, med raka besked.
    Lite smolk att inte vinterdäcken var skiftade vid hämtning, men det löstes snabbt och effektivt. Läs mer
  • 2019-11-08

Semso P skrev om Moberg Bil AB
    Väldigt nöjd servicen var bra allt gick väldigt professionellt till.så Inga konstigheter alls. Läs mer
  • 2019-10-02

Elin S skrev om Moberg Bil AB
    Vi kom från Gävle för att byta in vår bmw mot en Porsche cayenne och blev superbra bemött av Alex. Trots att det var söndagkväll fixades allt galant och vi åkte hem supernöjda! Tusen tack :) Hälsningar Elin och Sebbe Läs mer
  • 2019-09-28

John Vilgot W skrev om Moberg Bil AB
    Blev bra bemött,bilen känndes bra ja köpte den.
    Kan rekomendera
    Mvh Läs mer
  • 2019-09-28

Bo Stefan L skrev om Moberg Bil AB
    Bra service med förståelse på vad man sökte Läs mer
  • Helena V

2019-09-28

Helena V skrev om Moberg Bil AB
    En Volvo V 70.

Jag tycker att bilsäljaren var mycket vänlig och tillmötesgående. Hen hjälpte oss på ett väldigt proffesionellt sätt då vi hade haft problem med bilen vi köpt av dom innan. Vi känner oss väldigt nöjda med den fina hjälp vi fått. Läs mer
  • 2019-09-27

Lars Peder K skrev om Moberg Bil AB
    Bytte in min gamla bil och köpte en ny(are). Lätta att ha att göra med och bra bemötande. Läs mer
  • 2019-09-27

Albian F skrev om Moberg Bil AB