Moberg Bil AB

Moberg Bil AB

Välkommen till en bilhandlare där möjligheter och personlig service står i fokus. Här köper, säljer och byter vi fordon av alla slag. Vi tar även din bil i inbyte.

Kvalitet, Trygghet & Glädje till RÄTT pris!

Vi vill att det ska vara enkelt att köpa bil hos oss och eftersom vi verkligen älskar det vi gör, så gör vi allt för att du ska bli riktigt nöjd med din försäljning eller nya bil.

Kom förbi och se de bilar vi har inne just nu, eller boka in en tid med oss så visar vi dig de som passar dina önskemål! Vill du boka en tid har vi även möjlighet att ses utanför ordinarie öppettider.

Läs vad 139 kunder tycker om Moberg Bil AB 2

2021-03-07
    Sålde bilen med bromsar som var så dåliga att att jag fick byta inom två veckor för 12.000kr!
    Hej Henrik! Tråkigt att det har blivit så här. För att du som kund ska känna dig trygg med ditt köp hos oss så säljer vi alla våra bilar med garantier, vi ber dig därför kontakta vår verkstad så hjälper dom dig med bromsarna eller med eventuell ersättning. Teamet på Moberg Bil önskar dig en fortsatt trevlig dag. Moberg Bil AB
  • 2021-03-04
    Säljaren Jannie Bäck var helt underbar och dealen vi fick var toppen.
    Hej Fatiha! Tack för ditt dina omdöme. Vi hoppas du blir nöjd med din nya bil och du är varmt välkommen åter. Teamet på Moberg Bil önskar dig en trevlig helg. Moberg Bil AB
    2021-03-04
    Köpte en begagnad volvo s90, som va i kanonskick.säljaren var mycket kundvänlig o affären sköttes på ett smidigt o proffsigt sätt, kommer att rekommendera Mobergs till dom jag känner! super nöjd 👌😃
    Hej Peter! Tack för att du tog din tid till att skriva ett fint omdöme. Det glädjer oss att höra att du är så nöjd med ditt köp hos oss, vilket alltid är vår målsättning. Du är varmt välkommen åter. Teamet på Moberg Bil önskar dig en trevlig helg. Moberg Bil AB
  • 2021-03-03
    Jag köpte i veckan min första transportbil till mitt nystartade företag. Fick proffsig och personlig service utav en av säljarna. Är väldigt nöjd med allt!
    Hej Amanda! Tack för ditt fina omdöme, kul att höra att du är nöjd. Du är varmt välkommen åter. Teamet på Moberg Bil önskar dig en en fortsatt trevlig dag och ett stort lycka till med ditt nya företag! Moberg Bil AB
  • 2021-03-03
    Tesla mycket bra service trevlig personal
    Bertil
    Hej Bertil! Tack för ditt fina omdöme, du är varmt välkommen åter. Teamet på Moberg Bil önskar dig en fortsatt trevlig dag. Moberg Bil AB
  • 2021-03-03
    Jag har anlitat Moberg bil för service, däckbyte/däckhotell och varit riktigt nöjd, sen har jag sålt samt köpt ett par bilar av Moberg bil i dyrare prisklass och deras service,kvalite och trovärdighet har aldrig gjort mig besviken, då talar jag även för familj och vänner som lika anlitar detta företag.

Senast köpte jag en Porsche och kan inte vara nöjdare.
    Avslutningsvis så 5/5 möjliga. 🙌
    Stort tack för ditt förtroende Patrik! Teamet på Moberg Bil önskar dig en fortsatt trevlig dag. Moberg Bil AB
  • 2021-03-03
    Kunnig, tillmötesgående och trevlig personal i all kommunikation och vid avslut och leverans.
    Hej Barbro! Tack för ditt fina omdöme, kul att höra att du är nöjd vilket alltid är vår målsättning. Vi hoppas du blir nöjd med din nya bil. Du är varmt välkommen åter. Teamet på Moberg Bil önskar dig en fortsatt trevlig kväll. Moberg Bil AB
  • 2021-03-02
    Bytte in bägge mina bilar mot 2 nya. Bra bemötande , smidig förhandling och inga ändringar mot det vi kom överens om. Uppfyllde alla sina löften om leverans och vad som ingick i avtalen. Kundnöjdheten är i topp.
    Hej Jesper! Tack för ditt fina omdöme och att du är så nöjd med din vistelse hos oss. Vår målsättning är att alltid prestera så att du som kund känner dig mer än nöjd, vilket glädjer oss att höra att du är. Teamet på Moberg Bil önskar dig en fortsatt trevlig kväll. Moberg Bil AB
  • Oscar A
    skrev om Moberg Bil AB
    2021-03-02
    Lätt! Smidigt! trevliga! Bra service!
    Hej Oscar! Tack för ditt fina omdöme, det glädjer oss att höra att du fått en bra upplevelse hos oss, du är varmt välkommen åter. Teamet på Moberg Bil önskar dig en fortsatt trevlig kväll. Moberg Bil AB
    2021-03-02
    God kundservice, otroligt smidig affär och behjälpliga vid problem som uppstod efter köp.
    Hej Jonas! Tack för ditt fina omdöme och att du är nöjd med din upplevelse hos oss. Vi hoppas du blir nöjd med din nya bil. Teamet på Moberg Bil önskar dig en fortsatt trevlig kväll. Moberg Bil AB
  • 2021-03-01
    Köpte en Nercedes Glk, var aldrig och tittade på bilen. Men den motsvarade säljarens beskrivning.
    Fantastisk service med hemleverans.
    Hej Daniel! Tack för ditt fina omdöme, hoppas du blir nöjd med bilen. Önskar dig en fortsatt trevlig dag. // Teamet på Moberg Bil Moberg Bil AB
  • 2021-03-01
    Jag köpte min bil en mazda cx5 där,från första besök tills jag hämndade min bil efter någon dag blev jag så hjärtligt bemöt av sasa och pepsi de var så trevligt och härligt att bli om hände tagen som dom 2 gjorde, blev lite problem med vinterdäck men de blev åtgärdat omgående när jag ringde dom, vill ni köpa en bil så rekommendera jag Moberg bil jag är jätte nöjd med företaget 🙂🙂🙂
    Hej Gerhard! Tack för ditt fina omdöme och vad kul att är nöjd med din upplevelse hos oss. Du är varmt välkommen åter! Teamet på Moberg Bil önskar dig en fortsatt trevlig dag. Moberg Bil AB
  • 2021-03-01
    Köpt bil hos Moberg bil och sålt bil till Moberg bil

Toppen bemötande av personalen . Kunniga i sitt arbete och är lösnings fokuserade!

Absolut att dem ser till att kunden blir nöjd!

Fantastisk bil handlare!
    Hej Harzhin! Tack för ditt fina omdöme, du är varmt välkommen åter. //Teamet på Moberg Bil Moberg Bil AB
  • 2020-10-18
    Seriöst bemötande från första stund och hög servicegrad genom hela processen. Då bilen jag köpte var i högre prisklassen krävdes extra trygghet vid betalning/avtalskrivande vilket Patrik och Moberg Bil ingav.

Så här lite mer än en månad efter köpet är jag fortfarande väldigt nöjd med köpet och bilen som överträffat mina förväntningar!
  • 2020-10-09
    Köpte en Toyota Hilux som jag fann med rätt utrustning och vettigt pris.

Bilen var dock ca 100 mil bort så lade en handpenning varpå säljaren, Patrik K, kompletterade med bilder på skador/slitage och andra viktiga uppgifter. Väldig tillmötesgående och mån om att det skulle kännas bra för mig helt enkelt. Det kändes ärligt och riktigt utan krussiduller.

Jag ville ha en arbetsbil och har fått en arbetsbil.

På hela taget är jag nöjd! Inte alls omöjligt att nästa bilköp sker hos Moberg Bil.
  • 2020-10-09
    Jag köpte en BMW X3 som jag är jättenöjd med
    När jag kom in så kom det en tjej som frågade vem jag skulle träffa och hon sa att han var på väg med bilen och så erbjöd hon mig kaffe
    Jag är helnöjd
    // Thomas
  • 2020-10-07
    Riktigt nöjd med min bilaffär . Trevlig och seriös bilhandlare.
  • 2020-10-07
    Service minded personal! Smidig affär och mycket behjälpliga
    2020-08-04
    Bra bilfirma, bra utbud på bilar, bra service samt trevlig och duktig personal.
  • 2020-07-28
    Köpte en personbil. Nöjd med bemötandet från personal och bilen.
    Hej Kajsa, Tack för att du tog dig tiden att skriva om ditt bilköp hos oss. Varmt välkommen åter och önskar dig en fin sommar! Mvh Moberg Bil Moberg Bil AB
  • ANIL A
    skrev om Moberg Bil AB
    2020-07-27
    *Besvikelse* Dom sa att bilen var i bra skick, men det visade sig att motorn var under all Kritik. Snälla läs det här om ni vill köpa någonting härifrån, speciellt om ni ska köpa online! Idag åkte jag och min sambo dit för att köpa en bil. Regn. NHS 181. Vi bor 2 timmar bort, därför frågade vi om bilen innan vi åkte. Frågorna var:
    - är det nånting fel med bilen?
    - har ni bytt kamkedjan? (för att bilen har gått långt)
    Dom svarade att kamkedjan behövs inte bytas för att den är i jättebra skick. Och bilen är i bra skick. Deras mekaniker har servat och den var godkänd att sälja. När vi var där hjälpte Johan oss. Han var trevlig och hjälpsam. Han gav oss nyckeln för att provköra bilen. Först la jag mig under bilen och kikade. Sedan startade jag motorn och lyssnade. Kamkedjan lät väldigt mycket och när jag har öppnade motorns oljelucka, vi blev duschade med motorolja. Motorn skvätte konstant olja. Vårt ansikte, t-shirt och bilens framsida var full med motorolja. Helt enkelt är motorn i väldigt dåligt skick och kamkedjan kommer att kosta mycket inom kort tid. Vi har förlorat en hel fri dag för att kika på denna bilen, det kostade pengar att åka dit och tillbaka för ingenting. Plus man känner inte sig positiv när man blivit lurad om bilens skick. Vilken besvikelse. Vi valde det här företaget för att vi litade på dem. Vi tänkte att om de säger att deras mekaniker servat bilen och de säger att bilen är i bra skick, så kan vi lita på det. Om ni vill se videon kan jag skicka den.
    Jag behövde inte ens provköra bilen. 10 minuter av en enkel koll var tillräckligt för att förstå vilket dåligt skick bilen var i. Vad som gör oss mest besvikna är att vi frågade specifikt om bilens/kamkedjans skick innan vi åkte och fick felaktig information som svar då bilen uppenbart har stora problem i motorn och med kamkedjan. Hade vi vetat det vi vet nu så hade vi inte lagt tid och pengar på att åka dit och kolla på bilen.
    Hej Anil, Vi tycker din ditt redogörelse är både orättvis och bygger på okunskap ifrån din sida. Bilen du var intresserad av har kamkedja, vilket om bilen har servats enligt tillverkarens rekommendationer vanligtvis inte byts ut. Vi utför ett mycket omfattande test på samtliga bilar innan dem går ut till försäljning, både maskinellt samt kontroll av kaross för eventuella åtgärder. Säljaren i fråga har beskrivit fordonet precis i det skick som objektet är i, för att det inte ska uppstå några tråkigheter väl på plats. Efter din inspektion av bilen, kommer du in och visar filmen för vår säljare där det mycket riktigt sprutar olja från motorn. Detta beror dock på att du har öppnat olje påfyllningslocket under tiden motorn är igång. Säljaren förklarar för dig att du bör inte öppna detta locket när motor väl är igång. Säljaren hämtar även ut en mekaniker som får inspektera bilen, och förklarar även han att man inte ska öppna olje påfyllningslocket under tiden motorn är igång och att detta endast ska göras när motorn väl är avstängd. Du väljer ändå att inte förlita dig på våran mekaniker och tackar nej till affären och åker därifrån utan bil. För din vetskap, skulle det ändå mot förmodan ha visat sig vara bekymmer med vare sig kamkedja eller turbo, har du som kund hos oss alltid en mycket omfattande garanti som täcker såväl turbo och kamkedja. // Tobias, Moberg Bil. Moberg Bil AB
  • 2020-07-27
    Köpte en passat 2019. Bra säljare, Alex Stenmark. Trevlig och kompetent.

Enda negativa synpunkten är att vi kom överens om att begagnade vinterdäck skulle ingå, men det känns som det är mitt ansvar att påminna om att dessa blir levererade. Jag är inte orolig över det i sig, men skulle uppskatta om Moberg Bil var mer drivande i frågan.
    Hej Daniel, Tack för att du tog dig tiden att skriva om ditt bilköp hos oss. Vi tar ödmjukast till oss din synpunkt, och vi arbetar för fullt med att utveckla våra olika processer för att det ska förbättras och underlätta för er kunder. Varmt välkommen åter och önskar dig en fin sommar! Mvh Moberg Bil Moberg Bil AB
  • 2020-07-26
    Grymt bra. Tack för köpet. Ni är grymma.
    Hej Danjal, Stort tack för din fina kommentar och för att du tog dig tiden att skriva om ditt bilköp hos oss. Varmt välkommen åter och önskar dig en fin sommar! Mvh Moberg Bil Moberg Bil AB
  • 2020-07-25
    Köpte bil, personalen var ganska sura/griniga av sig, blev massa strul med betalningen, bara inte någon bra upplevelse
    Tack för att du tog dig tiden och skriva om oss. Vi tycker inte ditt betyg är rättvist mot oss, eftersom felet låg på er sida då era pengar vid leverans inte var tillgängliga och ditt ombud ville betala med kreditkort. Vi var även tillmötesgående och försökte hjälpa er att betala bilen via våra olika betallösningar som finns tillgängliga. Vi har marknadens smidigaste betallösningar där du som köpare kan göra en direktöverföring digitalt, och om detta mot förmodan inte skulle funka har vi tillgång till kortterminal eller betalning mot faktura 14 dagar. Eftersom vi inte godkänner betalning via kreditkort, fick ni hämta bilen dagen därpå när era pengar fanns tillgängliga. Hoppas du är nöjd med bilen du köpte och varmt välkommen åter. Moberg Bil AB
  • 2020-07-25
    Rätt bil, rätt pris, inbyte var ok och trevligt bemötande!
    Hej Lars, Tack för att du tog dig tiden att skriva om ditt bilköp hos oss. Varmt välkommen åter och önskar dig en fin sommar! Mvh Moberg Bil Moberg Bil AB
    2020-07-25
    Trevligt bemötande.
    Inga problem med att åtgärda fel som fanns på bilen.
    God vägledning
    Gott bemötande
    Bra pris
    Trygghet
    Informativt bemötande
    Serviceanda
    Nöjd!
    Hej Hans:) Tack för att du tog dig tiden att skriva om ditt bilköp hos oss, och det glädjer oss att allt kändes bra för er. Du vet vart vi finns om det skulle uppstå några frågor om din nya bil:) Varmt välkommen åter och önskar dig en fin sommar! Mvh Moberg Bil Moberg Bil AB
  • 2020-07-24
    Enkelt att göra affär, digitalt och snabbt.
    Mercedes GLK 220 CDI 4MATIC

Skulle egentligen bara kika lite på en bil som jag var intresserad av. Men eftersom jag blev så otroligt bra bemött, fick vänliga och sakliga svar, slutade det med att jag köpte bilen.
    Fantastisk personal, riktigt fina bilar och bra läge. Kan inte bli bättre...
    Har redan gjort, och kommer fortsätta att rekommendera Mobergs Bil
    Hej Göran, Tack för att du tog dig tiden att skriva om ditt bilköp hos oss. Din kommentar gör oss definitivt lite extra glada, och ett kvitto på att allt vi kämpar för ger utdelning till våra kunder:) Varmt välkommen åter och önskar dig en fin sommar! Mvh Moberg Bil Moberg Bil AB
    2020-07-24
    Klpte en audi cabb till bra pris.
  • 2020-07-24
    Bättre beg Audi samt 1 extra garanti!
    Bra bemötande
    Ordning och reda
    Rent och snyggt
    Trevlig och kunnig säljare utan att vara påträngande
    Mycket snabb service och leverans av bilen vi köpte
    Kändes som ett litet företag där det arbetade människor som bryr sig
    2020-07-08
    Så djävla dåligt! Skulle få vinterdäck för min bil värda femtusen istället skickade man med begagnade tillhörande bilen nonchalant! Dåligt omdöme!! Såg det när jag kom hem. Fy fan! Kurt thoresson!
    Hej Kurt, Vad tråkigt att du skriver detta om oss. Däcken du fick med till bilen helt utan kostnad var Volvo orginal-fälgar med ca 7,5mm kvar i mönsterdjup. Vilket du även kom hit och konstaterade med säljaren. Efter avtalsskrivning så märkes vinterhjulen upp med tillhörande registreringsnummer och sedan lastades in i din nya bil. Med andra ord tillhörde däcken inte bilen innan affären gjordes. Så även detta är fel information. Vi hoppas att du är nöjd med din bil och dina vinterhjul, och har en fortsatt trevlig sommar. Varma hälsningar Moberg Bil Moberg Bil AB
    2020-07-03
    Mycket bra digital tjänst för betalning. Bra leverans av bilen också, från Göteborg till Stockholm.
  • 2020-07-03
    Ett bra, trevligt och professionellt bemötande.
  • 2020-07-02
    Jag har sålt en bil till dom.
    Tyvärr en del halvdana försök att få ner det överenskomna priset vilket jag upplevde som irriterande.
    Efter lite diskussioner fick dem ge sig och vi enandes om det vi kom överens om från början
    2020-07-02
    Köpte en Audi Q7 2017 års modell. Helt nöjd med affären och bilen, kontakten med säljaren och hanteringen med köpet fungerade perfekt som när på lite strul med uppkopplingar till banken.
    Ska jag klaga lite så vill jag ta upp att min bil hade lite poleringsmissar i lacken som man bara kunde se i direkt solljus. Jag kontaktade en lokal bilpolerare som konstaterade att man slarvat med poleringen och glömt att färdigställa jobbet. Jag kontaktade säljaren om problemet, men då ville dem ha tillbaka bilen och rätta till felet på sin verkstad. Vilket jag till en del kan förstår. Men när jag har 50 mils körning och måste ta ledigt en hel dag från jobbet är det erbjudandet inget för mig. Fick ta kostnaden själv och lösa det på hemmaplan. Kanske därför man bör handla på hemmaplan.
    Jonas
    Helsingborgs
    2020-07-02
    Ett trevligt och proffessionalitet bemötande
  • 2020-07-02
    Köpte en Volvo v40.

Allt gick väldigt smidigt till och bra information från personal.

Bra att man kunde få bilen uppkörd.
    Dom köpte min bil.
    Personalen var väldigt trevliga och proffsiga.
  • 2020-06-30
    Hög service. Flexibelt och enkelt. Mobergs bil tar ansvar för sina kunder.
  • 2020-06-30
    Proffsigt, tydligt och engagerat.
    2020-06-30
    Fick bästa servicen på allt o en bra bil.
    Full poäng.
  • 2020-06-30
    Varan uppfyllde min förväntan o dessutom fick jag den hemkörd o med bra garantier o första försäkring 😃
  • 2020-06-30
    Väldigt bra bemötande,, mycket proffsiga😋👌👌
    2020-06-30
    Sålde bilen till Sasa på Moberg bil, skön kille lätt att ha o göra med
  • 2020-06-29
    Köpte en Volvo v70 via nätet med hemleverans. Allt gick smidigt och bra. Trevlig försäljare samt trevlig leverans personal.
    2020-06-29
    Säljarna tar sig tid och sitt ansvar. Hjälpsamma och kunniga!
    Rekomenderas!
    2020-06-29
    Köpte en bil och fick mycket bra bemötande.
    2020-06-29
    Trevlig säljare, kändes totalt som ett reko ställe