Moberg Bil AB

Hildedalsgatan 1, 417 05 Göteborg — Visa karta

Välkommen till en bilhandlare där möjligheter och personlig service står i fokus. Här köper, säljer och byter vi fordon av alla slag. Framförallt köper vi in bilar från leasingbolag och nybilsåterförsäljare, men i tar även din bil i inbyte.

Vi vill att det ska vara enkelt att köpa bil hos oss och eftersom vi verkligen älskar det vi gör gör vi allt för att du ska bli riktigt nöjd med din försäljning eller nya bil.

Kom förbi och se de bilar vi har inne just nu, eller boka in en tid med oss så visar vi dig de som passar dina önskemål! Vill du boka en tid har vi även möjlighet att ses utanför ordinarie öppettider, t.ex. på söndagar.
Öppet just nu
Lör: 12:00-15:00
Sön: Stängt

Läs vad 55 kunder tycker om Moberg Bil AB

• 2019-07-13

Naza Omir Ali A skrev om Moberg Bil AB
    härligt bemötande och väldigt bra service.kan starkt rekommendera att köpa bil där Läs mer
  • Reneé A

2019-07-13

Reneé A skrev om Moberg Bil AB
    Köpte Mazda CX5 . Utmärkt service . Levde upp till förväntningarna . Trevlig personal Läs mer

Jan Mikael T skrev om Moberg Bil AB
    Hrlt ok bra bemötande och snabb o smidig affär. Läs mer

Jerry S skrev om Moberg Bil AB
    Bra bemötande och trevlig personal! Läs mer

Adnan S skrev om Moberg Bil AB
    väldigt bra personal och väldigt bra bemötande Läs mer
  • 2019-05-09

EMELIE T skrev om Moberg Bil AB
    Hittade en makalös bil på blocket.se som Moberg bil sålde. Blev fast direkt och kunde inte släppa den med blicken. Bokade fast den och åkte ner från norra Norrbotten en vecka senare för att hämta den. Trots förseningar med tåget och diverse andra problem så kom dom och hämtade mig och en väninna på tågstationen i Göteborg och dom allihopa var verkligen supertrevliga. Alla förväntningar jag hade blev så mycket bättre så fort jag kom ner och såg bilen. Jag är så himla nöjd med min s212. Stort tack till Mathias Delic och allihopa på Moberg bil. Rekommenderar dom starkt! Läs mer
  • 2019-04-13

André H skrev om Moberg Bil AB
    Bytte in en Mercedes mot en Volvo. Kanon bra bemötande av säljaren Läs mer
    2019-04-13 Moberg Bil AB svarar André H
    Hej Andre.

Tackar för dom fina orden, hoppas du är nöjd med din nya v70!
    Varmt välkommen tillbaka.

Moberg Bil.
  • Carl Patrick W

2019-04-11

Carl Patrick W skrev om Moberg Bil AB
    Jättenöjd med bemötande och service Läs mer
  • 2019-02-27

Arben F skrev om Moberg Bil AB
    Mycket proffesionella och bra bemötande.
    Alla bilarna är testade och varudeklarerade. Läs mer
  • 2019-02-19

Javad E skrev om Moberg Bil AB
    Köpte företagsbil
    Bra bemöt
    Trevligt personal Läs mer
  • Ida H

2019-02-19

Ida H skrev om Moberg Bil AB
    Jag sökte efter en bil och dom hade perfekta bilen till mig.
    Jag kom med min mamma och son, först av allt blev vi bjudna på kaffe.
    Jag hade inga höga förväntningar men dom blev högre när det visade sig att dom hade en fin bil till mig i den prisklassen jag ville ha.
    Totalt sett var det en fantastiskt upplevelse och vi blev bra bemötta. Jag åkte härifrån med en bil till slut.

Rekommenderar Mobergs bil stort! Läs mer
  • 2019-02-16

Leif A skrev om Moberg Bil AB
    Köpte en 335i på telefon. Bilen va exakt som den beskrivits, (snudd på än finare). Mycket fint bemötande. Läs mer
  • 2019-02-14

Ludvig B skrev om Moberg Bil AB
    Bilar i bra skick och bra bemötande. Läs mer
  • 2019-02-14

Fredrik J skrev om Moberg Bil AB
    Jag köpte en Dodge Ram 1500 diesel.
    Bemötandet var mycket bra o trevligt.
    Förvöntningarna som jag hade uppfylldes och jag är nöjd med affären vi gjorde.
    Jag kommer absolut att göra affärer med Mobergs bil igen och rekomendera dem till Andra. Läs mer
  • 2019-02-12

Ann L skrev om Moberg Bil AB
    Köpte en bil och hade en mycket trevlig upplevelse. Inget smörande utan äkta , trevligt bemötande och kände ingen press på att måste köpa. Fick testa i lugn o ro och tänka. Inget annat än gott att säga om Mobergs bil. Läs mer
  • 2019-02-12

Klas S skrev om Moberg Bil AB
    Snabb kundkontakt, allt gick smidigt och trevlig personal. Läs mer
  • Fredrik H

2019-01-28

Fredrik H skrev om Moberg Bil AB
    Sommaren 2018 köpte jag en bil från Mobergs för export till Finland. Det var en smidig process tack vare försäljaren Patrik, som snabbt skickade de dokument som behövdes i samband med registreringen i Finland och själv är jag mycket nöjd med mitt köp och kan rekommendera Mobergs bil. Läs mer
  • Christoffer S

2018-11-03

Christoffer S skrev om Moberg Bil AB
    Ringde på en bil och fick information om hur den skulle se ut, när jag kommer ner är den exakt som den blev förklarad. Bilen var i topp skick, invändigt och utvändigt. Och de håller väldigt bra standard på deras bilar. Flyger ned en vecka senare och blir upphämtad av de och sedan står bilen nytvättad och redo för avfärd. Grymt nöjd med Moberg bil och min nya c63! Rekommenderar! Läs mer
    2018-11-05 Moberg Bil AB svarar Christoffer S
    Hej Christoffer. Vi tackar för din recension och för att du tog dig tiden att skriva om oss. Vi är helt övertygad om att du kommer spendera många roliga timmar i din fantastiska Mercedes C63 :) Mvh Moberg Bil
  • 2018-06-18

pia s skrev om Moberg Bil AB
    Köb av bil

Vi blev bemmödt på et korekt och professonelt set
    sälgeren Patrick Kehlet var meget informativ omkring
    bilen som vi er yderst tilfreds med och gjorde sit yderste for at vi skulle fo en behagelig oplevelse.

Med Venlig Hilsen

Pia & Niels Sedaka Läs mer
  • 2018-06-17

melissa a skrev om Moberg Bil AB
    Bil
    Bra bemött
    Allt flöt på bra. Läs mer
  • 2018-06-15

ing-marie t skrev om Moberg Bil AB
    Bra brötande trevlig säljarr
    Nöjd med mitt besök Läs mer
  • 2018-06-15

martin v skrev om Moberg Bil AB
    Helt ok, får dock vara tydliga med vad som ingår i inbytes bilen och inte.
    Mvh Martin Vernhamn Läs mer
    2018-06-15 Tobias M svarar martin v
    Hej Martin.
    i ett inbyte räknar man alltid med sommar och vinterhjul.
    vi skall ta med oss detta och vara tydligare i fortsättningen.
    vi hoppas att du är nöjd med bilen du har köpt och vill önska dig en trevligt fortsättning.
  • Robert E

2018-03-13

Robert E skrev om Moberg Bil AB
    Bor ej i GBG så reserverade en bil över mail och blev sedan väl omhändertagen från början med upphämtning på station till slutet med att fixa de sista detaljerna med bil och dokumentation. Läs mer
  • 2018-02-26

Göran N skrev om Moberg Bil AB
    Hej eftersom det är första bilaffären vi gör med Mobergs bil så kändes det viktigt att bemötandet är viktigt
    jag och min son tycker att säljaren var proffsig med pluss i kanten på alla sätt all info om bilen var rätt samt det blev en bra dag vid överlämnandet av bilen vid lev på Landvetter flygplats
    alla papper samt utrustning på bilen stämde så det blev en trevlig hemresa till Norrland och Umeå
    och går vi i köpa bil tankar framöver så kommer vi givetvis att kontakta Mobergs Bil i Göteborg , vill även ge ett stort pluss till tjejen som jobbade med papper och div annat en mycket trevlig tjej i Tel som verkar ta tag i problem om det nu blir sådana
    MVH/ Göran Nilsson Umeå GAF865 Läs mer
  • 2018-02-26

Paul M skrev om Moberg Bil AB
    OK men inget speciellt. Lite "Jaha, ni vill köpa en dyr bil kontant utan mycket diskussion, vi ska se om vi kan gå med på det". Läs mer
  • 2018-02-25

Anders W skrev om Moberg Bil AB
    De var trevliga och åtgärdade några defekter även efter försäljningen. Läs mer
  • 2018-02-25

Dan S skrev om Moberg Bil AB
    Ett bilköp utan några som helst problem. Läs mer
  • 2018-02-24

Caroline K skrev om Moberg Bil AB
    Jag fick jättebra bemötande. Köpte bil i början av Februari och är jätte nöjd.
    Skulle absolut rekommendera Mobergs Bil till någon annan. Läs mer
  • 2018-02-23

Senad A skrev om Moberg Bil AB
    Riktigt varma rekomendationer, och tänker förtsäta vara deras kund i framtiden! Läs mer
  • 2018-02-23

Pia J skrev om Moberg Bil AB
    Bra bemötande från början trots att bilen inte fanns inne för påtitt som utlovats när vi kom(var inlämnad för recond) Man hade tålamod då det tog tid att skriva avtalet-köpet då jag spärrat mitt kort. Köpte en V70 2013 Läs mer
  • 2017-10-23

Gabriel R skrev om Moberg Bil AB
    Klart sämsta bilaffär. Oärliga som inte står för sina överenskommelser.
    Ljuger även om att man har blivit informerad.

Rekommenderas inte! Läs mer
    2017-10-23 Tobias M svarar Gabriel R
    Hej Gabriel
    Vi kan inte se att du är kund hos oss, är det verkligen av oss du har köpt din bil?
    2017-10-23 Gabriel R svarar Tobias M
    Hej.

Nu är det ju så här att ni vet mycket väl vem jag är.
    Vi har pratat i telefonen vid ett flertal tillfällen i helgen.

Om ni hade varit ärliga och hållt vad vi kommit överens om så hade jag varit kund hos er.

Försök inte komma undan vad ni har gjort.
    Detta är utklippt från er Facebook sida. Där ni i andra stycket har svarat själva!

Klart sämsta och oärliga bilaffär jag nästan gjort affär med.
    Hade ett avtal ang en bil där min vän åket massa extra mil för att verifiera att bilen va som säljaren sa.
    När min vän kommer fram så säger säljaren att bilen är såld till någon annan. Trots att va har avtalat att jag skulle köpa den om den motsvarade beskrivningen och handpenning skulle läggas.

Så dålig stil!
    Önskar att ingen råkar ut för dom skojarna. Minus 5 stjärnor!

Moberg Bil Hej Gabriel. Vi beklagar det som hänt enligt vårt telefon samtal, men eftersom ni fick full möjlighet att erlägga en handpenning men avstod är det först till kvarn som gäller och det har vår säljare varit tydlig med. Eftersom att det oftast finns flera intressenter på ett och samma objekt är det enda sättet att reservera en bil mot handpenning. Gällande ditt betyg om oss är vi inte överens, att sätta betyg utan att ens ha köpt bil från oss tycker vi är missvisande. Där kan vi hänvisa dig till övriga recensioner där kunder skrivit vad dem tycker om oss. Återigen beklagar vi innerligt det som hänt och vi ska självklart se över om vi kan vara tydligare på något sätt och göra något annorlunda för att inte du som kund ska hamna i denna situation. Vi önskar dig en fortsatt trevlig helg, Mvh Moberg Bil

GillaVisa fler reaktioner
    · Svara · den 21 oktober kl. 15:13

Gabriel Gabbe Roos Hej.
    Det är lögn att ni skriver att ni gett mig full möjlighet att lägga handpenning. Jag och din säljare hade en överenskommelse kl 11:15 att min vän skulle åka till er butik kring 13-14 tiden. Ni öppnar kl 12. När han hade tittat på bilen och den motsvarade beskrivningen så skulle handpenningen erläggas för bilen.
    MEN när min vän kommer till er butik 12:43 så meddelar ni honom att ni sålt bilen!!

Hur fan kan ni va så korkade?

Va det bara för att överenskommelsen med din säljare så skulle jag få köpa bilen för 155 000kr och personen som kom senare var villig att betala 159 900kr?

Din säljare sa också att han hade meddelat mig att ni sålt bilen till någon annan trots att vi hade haft en överenskommelse. Där är också en lögn!

Så mitt betyg för ert företag står fast! Och jag tycker att övriga ska läsa min recension och inse vilket oärligt företag ni är. Ni håller inte era löften. Inget att lita på!

Gabriel.

GillaVisa fler reaktioner
    · Svara · Igår kl. 07:34
    2017-10-23 Tobias M svarar Gabriel R
    Hej igen. Kunde inte hitta dig i vårt kundregister men hörde av mina kollegor vad det gällde. Vi försöker inte på något sätt komma undan någons omdömen eller åsikter och det kan vi tydligt och ärligt visa just med att vi använder oss utav Recos omdömen samt är aktiva på sociala medier. Att sätta betyg utan att ens köpt en bil från tycker vi är orättvist. Vi har ofta flera intressenter på ett och samma objekt och därför är det endast mot en handpenning man kan reservera en bil för att säkerställa en affär. Vi tar med oss det du skriver och ser om vi kan förbättra något i framtiden. // Tobias Moberg, Moberg Bil.
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • 2017-08-10

Fotskäls Bygg & Förvaltning skrev om Moberg Bil AB
    Bilen har funkat bra. Bra bemötande. Det som inte är bra att det fanns ej någon servicebok och instruktionsbok med i bilen påpekat men ej fått någon Läs mer
    2017-08-10 Tobias M svarar Fotskäls Bygg & Förvaltning
    Hej
    Tack för att du tog dig tiden och skriva om oss. Bilen du köpte har en digital servicebok, däremot om du inte fick tillhörande instruktionsbok är det fel. Vänligen kontakta oss omgående så löser vi detta för er. Med vänliga hälsningar Moberg Bil
  • 2017-08-04

Aliehsan T skrev om Moberg Bil AB
    Har köpt bil hos dem. Trevligt bemötande.
    Proffsigt och duktiga på sitt jobb. Läs mer
  • 2017-08-03

Niklas A skrev om Moberg Bil AB
    Ett mycket bra och proffsigt bemötande. Läs mer

Johan B skrev om Moberg Bil AB
    Bra bemötande och sjyst säljare och pris. Dock är vi besvikna med den "garanti" vi fick. Vad är det för garanti som har en självrisk på 2500kr?! Känns inte helt ärligt. Läs mer
    2017-08-10 Tobias M svarar Johan B
    Hej Johan

Tack för att du tog dig tiden och skriva om oss. Detta var det upplägg vi hade vid det tillfället du köpte bil av oss i kombination med vårt trygghetspaket. Vi omförhandlar och tittar ständigt på att göra det mer lönsamt och förmånligt för dig som kund att köpa bil från oss. Hoppas vi ses igen vid nästa bilköp! Med vänliga hälsningar, Moberg Bil

Niklas L skrev om Moberg Bil AB
    Trevligt bemötande. Rak och tydlig kommunikation. Det enda negativa var att han hade många kunder samtidigt vilket gav ett lite stressigt intryck men det var ju inte lätt att påverka. Som kund har jag förståelse för att han vill sälja och att även andra kunder därför måste bemötas. Kan mycket väl tänka mig att köpa bil här även nästa gång. Läs mer

Abdullahi T skrev om Moberg Bil AB
    Jag har köpt en bil från den här företaget. Jag tycker att dem här bemött mig väldigt bra. Och fått hjälp med det jag behöver. Läs mer

Lennart J skrev om Moberg Bil AB
    Bra bemötande trevlig personal Läs mer

Markus K skrev om Moberg Bil AB
    Ville verkligen göra bil affären så bra som möjligt för båda. Läs mer

Gösta Z skrev om Moberg Bil AB
    Mina fördomar om "bilhandlare" fick sig en knäck! Totalt problemfritt. Läs mer
    2017-08-10 Tobias M svarar Gösta Z
    Hej Gösta

Tack för att du tog dig tiden och skriva, hoppas Saaben rullar fint än.
    Med vänliga hälsningar, Moberg Bil

Fredrik J skrev om Moberg Bil AB
    Seriös säljare.
    Hjälpsam vid affär!
    Bytte in min gamla bil mot en av hans. Allt utan krångel. Kan bara rekomendera. Läs mer

Raffaele R skrev om Moberg Bil AB
    Seriöst, flexibel till mötes gående, professionell! Läs mer

Kenneth J skrev om Moberg Bil AB
    Fel på bilen som inte åtgärdades av företaget!
    Bluffgubbe! Läs mer
    2017-08-10 Tobias M svarar Kenneth J
    Hej Kenneth

Tråkigt att du inte är nöjd med köpet från oss.
    Vi tycker inte det är rättvist det du skriver, du hade en krånglande dragkrok som vi utan diskussion bytte till en ny. Du fick även nya däck, men efter service av din bil en viss tid senare fick du veta av verkstan att bromsbelägg var i behov av byte. Eftersom bromsbelägg är slitage delar är detta inget vi tar kostnaden för om det inte sker inom den tid du fortfarande har kvar din trafiksäkerhetsgarantin du får vid köpet.

Du köpte en jättefin bil som vi vet att du dessutom var väldigt nöjd med och hoppas innerligt att du ändå kan tillgodose detta.

Med vänliga hälsningar, Moberg Bil

Hans-inge J skrev om Moberg Bil AB
    Mycket trevligt bemötande. Bilen jag tittade på och sedan köpte var i fim kondition. När sedan bilen gick sönder någon dag efter köpet, inga problem med lagning av bilen. Läs mer
  • Jerry B

Jerry B skrev om Moberg Bil AB
    Jag åkte till Mobergs bil för att byta in min dåvarande bil. Jag beskrev att jag var på jakt efter en bra familjebil och blev då rekommenderad en volvo v60 dom hade inne. Jag blev såld direkt. På 1 dag var inbytet och köpet genomfört och klart. Jag fick hjälp med ett bra finansieringsalternativ på det resterande beloppet. Av säljaren upplevde jag ett bra och trevligt bemötande och kommer definitivt att gå till mobergs bil igen när det är dax att byta. Jag kan varmt rekommendera Mobergs bil pga deras känsla för service och att sätta kunden i första hand. Strålande! Läs mer

Niklas S skrev om Moberg Bil AB
    Bra service och trevligt bemötande. Läs mer
  • Mikael H

Mikael H skrev om Moberg Bil AB
    Vi köpte en Saab 9-3 kombi av Tobias, vi är mkt nöjda med bilen och kommer när det är dags att byta bil självklart ta kontakt med Mobergs bil igen. Läste ett annat omdöme hör om någon som köpte bil där fälgarna som låg i skuffen var skrapade och han inte vart nöjd för han inte fick någon kompensation för detta. Den förre ägaren till våran nya bil hade lagt in fel vinterdäck och när det upptäcktes så löste Tobias det på ett mkt bra sett, vi blev mer än nöjda!!
    Kan varmt rekommenderas!!
    // Mikael Läs mer

Fredrik K skrev om Moberg Bil AB
    Köpte begagnad bil.
    Olagliga däck då 2 var vinter- och 2 sommardäck.
    En hjulbult lossnade första veckan.
    Gratis trafikförsäkring på en månads prova på visade sig vara tillsvidare och krävde en del strul att häva och få pengar tillbaka då jag tecknat egen billigare inom den gratis månaden.

Annars var det bra ;-) Läs mer

Niklas B skrev om Moberg Bil AB
    Moberg Bil AB har varit till stor hjälp för mig när det kommer till allt inom köpa/sälja bilar. Har jag en bil jag vill sälja alternativt en bil jag vill köpa är Moberg Bil AB företaget jag vänder mig till. Tryggt bemötande samt stort visat intresse och kunskap inom området. Läs mer
  • Gunilla W

Gunilla W skrev om Moberg Bil AB
    Köpte en begagnad bil.
    Fick snabb och bra hjälp är mycket nöjd med bemötandet och servicen. Läs mer

Hildedalsgatan 1, 417 05 Göteborg