Moberg Bil AB

Snittbetyg
4.5
Ring 031-361 83 42 Dela

Om företaget

Välkommen till en bilhandlare där möjligheter och personlig service står i fokus. Här köper, säljer och byter vi fordon av alla slag. Vi tar även din bil i inbyte. Kvalitet, Trygghet & Glädje till RÄTT pris! Vi vill att det ska vara enkelt att köpa bil hos oss och eftersom vi verkligen älskar det vi gör, så gör vi allt för...

284 omdömen om Moberg Bil AB

Sedan starten hos Reco 2017

Visar 284 omdömen med 4.5 i snittbetyg
Conny D
Skrev om Moberg Bil AB

Stort utbud av bilar och en väldigt engagerad säljare som gjorde lite utöver det normala för att få oss säkra på affären

Ida L
Skrev om Moberg Bil AB

Vi fick hjälp av Tim. Kanon bra bemötande. Mycket kunder i butiken, men han var trots det lugn o hjälpsam. Mycket bra!

Zdenek Z
Skrev om Moberg Bil AB

Velice rychlé a férové jednání prodejce

Representant för MB Filter Produ

Vi har köpt Range Rover Sport. Ramo Vranjkovina har tagit hand om försäljningen på ett trevligt och proffesionellt sätt. Vänliga hälsningar Marek Blasiak

Mesut A
Skrev om Moberg Bil AB

Jag har precis köpt bilen, företagets anställda är mycket bra, de är mycket uppmärksamma, jag skulle vilja tacka dem alla, Tim Landmark, jag önskar dig framgång.

Claes M
Skrev om Moberg Bil AB

Trevligt bemötande och fick en snabb offert som senare också höll. Mycket nöjd med affären.

Ivan A
Skrev om Moberg Bil AB

Bilen höll inte alls den kvalitet priset indikerade.

Björn N
Skrev om Moberg Bil AB

Proffsigt bemötande och bra priser.

Ånskog Anders G
Skrev om Moberg Bil AB

Fin puts på bilarna. Bra bemött. Varken insmickrande eller nonchalant. Tuff förhandling men korrekt. Hade gärna velat ha mer betalt för inbytesbilen och mer rabatt på den köpta. Det är jag väl inte ensam om förstås.

Danielson Hampus Carl A

Min upplevelse var väldigt enkel och smärtfri. Jag ringde angående en KIA Optima på en helg, bokade möte tisdagen där efter. Körde dit och bytte in min bil en XC70 och körde därifrån med min nya KIA utan några krångel. Linn Vaghfeldt var mycket trevlig och var snabb på att höra av sig gällande mina frågor angående bilen.

Pär J
Skrev om Moberg Bil AB

Snabb, proffsig och bra service.Ger stort förtroende och var flexibla i hantering av en affär som behövde gå snabbt!

Andreas S
Skrev om Moberg Bil AB

Hallvärden som visade bilen var jättebra, Linn gjorde processen jättesmidig!

Linn V
Skrev om Moberg Bil AB

Otroligt nöjd med min nya BMW. Smidigt & enkelt, som det skall vara. Blir många fler bilar här!! :)

Denny E
Skrev om Moberg Bil AB

Köpte en nästan ny el-skåpbil på telefon från Sthlm. Bra bemötande och snabb respons. De körde upp bilen utan kostnad tog min äldre skåpbil i byte till ok pris som de tog med tillbaka. Smidigt!

Brannefalk Lars T
Skrev om Moberg Bil AB

Har fungerat helt suveränt bilbytet

Marcus T
Skrev om Moberg Bil AB

Jag har försökt köpa bil på flera företag men aldrig fått återkoppling, men så tog ja kontakt med Mobergs bil å Tim å det va en förstklassig bemötande från start till mål. Köpte bilen via Mail å sms. Kommer köpa fler bilar där.

Agneta S
Skrev om Moberg Bil AB

Försäljaren var bra och trevlig.Han hade dessvärre inte riktigt koll eller om han fått fel information.Vi köpte en bil och vi fick med 4 vinterdäck som skulle kunna användas i 2 säsonger men de var dåliga, mönsterdjupet var inte ok och massa dubbar saknades. De var väl inplastade så det var svårt att kolla skicket på däcken på plats. Vi kände oss lurade även fast vi inte betalat något gör dem.

Christian P
Skrev om Moberg Bil AB

Professionell bilhandlare, väldigt nöjd med köpet och servicen!

Christofer S
Skrev om Moberg Bil AB

Köpte bil av Hakim på Moberg bil och allt fungerade kanon.

Sara Alexandra H
Skrev om Moberg Bil AB

Jag valde att sälja min bil och fick då kontakt med Kristoffer som bemötte mig på ett trevligt och professionellt sätt. Jag fick bilen värderad direkt över telefonen sedan kom chauffören och hämtade den inom loppet av några dagar. Ingen prutning skedde på plats och affären gick smidigt! Jag är väldigt nöjd med hela affären och kan varmt rekommendera Moberg Bil.

Malmqvist Nils M
Skrev om Moberg Bil AB

Professionellt bemötande av Linn som guidade oss tryggt genom köpprocessen av vår Volvo XC60. Vi köpte på distans vilket krävde tydlighet från båda parter då Mobergs tog vår Toyota Verso i inbyte. Mobergs körde bilen från Göteborg till Halmstad där vi bor och körde Toyotan i motsatt riktning. Oerhört smidigt för oss som köpare. Den enda kritiken är att en del som skulle levereras till oss kom en månad efter försäljningen (sent). I övrigt en utmärkt erfarenhet.

Mats R
Skrev om Moberg Bil AB

Bra bemötande, såväl i telefon som på plats. Känns seriöst. Trevlig anläggning. Affären genomfördes smidigt och enkelt.

Karolina F
Skrev om Moberg Bil AB

Vi är nöjda med bil köp BMW 540i och bemötande av säljaren Tim som hjälpte oss med affären. Mycket trevligt kille 👍 Kommer rekommendera Moberg bil Med vänlig hälsning, Mariusz

Jakob W
Skrev om Moberg Bil AB

Smidigt hela vägen, Romeo var grym :)

Kjell-Ove L

Snabb och smidig affär! Bil

Tristan M
Skrev om Moberg Bil AB

Fruktansvärt nöjd med servicen, kundvänligheten och Romeo som skötte det hela smidigt, enkelt och tryggt. Stort tack!

Krishnakumar G
Skrev om Moberg Bil AB

Very open and transparent, quick process.

Linda Elisabeth S
Skrev om Moberg Bil AB

Jag blev bemött av företaget på ett sätt som man behöver när man ska köpa en ny bil eller bara att komma dit för att kolla. Alla hälsade på en när man kom in. Det kändes som om jag redan kände alla fast jag aldrig hade varit där tidigare. Kunden är i fokus både i försäljningen-delen och på verkstaden-delen. Lyhörd för vad jag ville ha för bil, inte visa eller övertala mig till något annat. Företaget visade bilen jag sett på deras hemsida och var saklig. Jag kände mig inte pressad att köpa något vilket andra försäljare gör...

Patrik Gothard Ingvar E

Riktigt snabb och smidig affär på distans, bilen va som i utlovat skick. Trevlig säljare Mvh

Mattias L
Skrev om Moberg Bil AB

Trevligt bemötande, med uppskattande service att hämtas upp på tågstation.

Lars Henrik F
Skrev om Moberg Bil AB

Bra bemötande, snabbt och problemfritt

Salah Mahdi Saleh S

Jag har köpt Volvo S 90 Jag är nöjd 😄

Stig Arne Allan L
Skrev om Moberg Bil AB

Bra bemötande Perfekt via mejl köp

Wahlström Johan L
Skrev om Moberg Bil AB

Mycket nöjd med inbyte och köp. Linn gjorde ett toppenjobb!

Emma Linnéa V
Skrev om Moberg Bil AB

Supertrevliga och hjälpsamma! Mycket nöjd med min affär.

Marcus A
Skrev om Moberg Bil AB

Köpte en XC90 av Romeo, väldigt trevligt bemötande både över telefon samt när han hämtade mig och min sambo från stationen. Bilen var i det skicket som Romeo hade beskrivit både med bilder samt film. Kan varmt rekommendera Moberg Bil och Romeo!

Mauro D
Skrev om Moberg Bil AB

bra och snabb service. trevlig personal

Johan H
Skrev om Moberg Bil AB

Säljare som är lagom på att sälja bil. Blev ändå en snabb och bra/nöjd affär.

Staffan S
Skrev om Moberg Bil AB

Bra bemött! Proffsig säljare och grym service!

Annika M
Skrev om Moberg Bil AB

Supernöjd med försäljaren Philip, väldigt trevligt bemötande. Mindre nöjd med ekonomiavd. Bytte in en dyrare bil än den jag köpte och skulle få pengar insatta på kontot, skulle ta max ett par dagar. Efter en vecka fick vi ringa, först då fick vi pengarna.

Svar från Moberg Bil AB

Hej Annika! Det blev en miss från vårt håll gällande betalningen, så fort detta uppdagades så betalade vi inom ett par minuter genom vår betaltjänst med direktutbetalning. Vi ber om ursäkt för detta och hoppas ändå sammantaget att du är nöjd med ditt bilköp. Teamet på Moberg Bil önskar dig en trevlig helg!

Kristina H
Skrev om Moberg Bil AB

Först var det bra, men sen upplevde vi säljaren som stressad och nästintill otrevlig. Det allra sista var att han skulle tanka upp bilen lite (det enda som var bra) och då kom han tillbaka och sa att tanklocket lossnat men att ”vi nog kan trycka dit det lättare än honom för han lyckades inte.”

Jürgen S
Skrev om Moberg Bil AB

Initial kontakt var inte lätt då första säljaren inte återkom. När jag väl fick kontakt gick det bra och jag fick god hjälp och bra svar på de frågor jag hade

Anders T
Skrev om Moberg Bil AB

Mycket trevlig och sakkunnig personal. Fin anläggning och dom visar bilarna på bra sätt, med plats för att öppna dörrar, utan att vara rädd för att slå i nästa bil. Korrekt beskrivning av bilarna och jag upplevde att dom var bättre än annonserna. Extra tack till Fhilip Borg för trevligt bemötande, både via telefon och live. Kommer återkomma vid nästa bilköp.

Svar från Moberg Bil AB

Hej Anders! Tack för ditt fina omdöme, kul att höra att du är nöjd med ditt bilköp hos oss, du är varmt välkommen åter. Teamet på Moberg Bil önskar dig en trevlig helg!

Wase B
Skrev om Moberg Bil AB

Väldigt bra bemötande bra service mycket nöjd

Svar från Moberg Bil AB

Hej! Kul att höra att du är nöjd med vår service och bemötande. Vi hade hoppats att detta skulle återspeglas i betyget men kanske ett klickfel från din sida? ;) Teamet på Moberg Bil önskar dig en trevlig helg!

Jonathan J
Skrev om Moberg Bil AB

Proffesionellt bemötande från säljarna som va både trevliga och pålästa. Känns tryggt och roligt att köpa bil här!

Svar från Moberg Bil AB

Hej Jonathan! Tack för ditt fina omdöme och att du fick uppleva tryggheten med att köpa bil från oss. Du är varmt välkommen åter. Teamet på Moberg Bil önskar dig en trevlig helg!

Sofi S
Skrev om Moberg Bil AB

Bra och tydlig kontakt. Har faktiskt inte så mycket att anmärka, allting funkade som det skulle. =)

Svar från Moberg Bil AB

Hej Sofi, tack för ditt omdöme! Kul att höra att du är nöjd med ditt köp hos oss. Vi skulle vara väldigt tacksamma om du kunde skicka ett mejl till oss där du berättar vad vi kan göra till nästa gång för att nå ett toppbetyg så att vi kan bli ännu bättre. Teamet på Moberg Bil önskar dig en trevlig helg!

Magnus P
Skrev om Moberg Bil AB

Hög servicenivå och stor attention från säljaren. Kanske lite forcerat. Prisförhandlingen gav en uns bilhandlarfeeling

Svar från Moberg Bil AB

Hej Magnus tack för ditt omdöme! Kul att höra att du är nöjd med ditt köp hos oss. Vi skulle vara väldigt tacksamma om du kunde skicka ett mejl till oss där du berättar vad vi kan göra till nästa gång för att nå ett toppbetyg så att vi kan bli ännu bättre. Teamet på Moberg Bil önskar dig en trevlig helg!

Niklas H
Skrev om Moberg Bil AB

Bra bemötande och trevlig säljare.

Kenneth E
Skrev om Moberg Bil AB

Superfin og professionel personale. De havde helt klar kunden i centrum. Linn var meget hjælpsom, da jeg havde tvivl om det var den rigtige bil, hun fortalte, at hvis den ikke var som forventet, ville hun købe den tilbage for samme pris, superfint.

Yvonne M
Skrev om Moberg Bil AB

Trevligt och proffsigt bemötande av Filip vid köp av vår Arkana. Upplevde att han höll/håller vad han lovat, han kändes trygg Enda nackdelen är väl att säljer du bil så ska vinterdäck ingå men köper du bil så får du betala för dem. Liten besvikelse !!

Filtrera omdömen