Moberg Bil AB

Hildedalsgatan 1, 417 05 Göteborg — Visa karta

Välkommen till en bilhandlare där möjligheter och personlig service står i fokus. Här köper, säljer och byter vi fordon av alla slag. Framförallt köper vi in bilar från leasingbolag och nybilsåterförsäljare, men i tar även din bil i inbyte.

Vi vill att det ska vara enkelt att köpa bil hos oss och eftersom vi verkligen älskar det vi gör gör vi allt för att du ska bli riktigt nöjd med din försäljning eller nya bil.

Kom förbi och se de bilar vi har inne just nu, eller boka in en tid med oss så visar vi dig de som passar dina önskemål! Vill du boka en tid har vi även möjlighet att ses utanför ordinarie öppettider, t.ex. på söndagar.
Lör: 12:00-15:00
Sön: Stängt

Läs vad 77 kunder tycker om Moberg Bil AB

• 2019-10-02

Elin S skrev om Moberg Bil AB
    Vi kom från Gävle för att byta in vår bmw mot en Porsche cayenne och blev superbra bemött av Alex. Trots att det var söndagkväll fixades allt galant och vi åkte hem supernöjda! Tusen tack :) Hälsningar Elin och Sebbe Läs mer
  • 2019-09-28

John Vilgot W skrev om Moberg Bil AB
    Blev bra bemött,bilen känndes bra ja köpte den.
    Kan rekomendera
    Mvh Läs mer
  • 2019-09-28

Bo Stefan L skrev om Moberg Bil AB
    Bra service med förståelse på vad man sökte Läs mer
  • Helena V

2019-09-28

Helena V skrev om Moberg Bil AB
    En Volvo V 70.

Jag tycker att bilsäljaren var mycket vänlig och tillmötesgående. Hen hjälpte oss på ett väldigt proffesionellt sätt då vi hade haft problem med bilen vi köpt av dom innan. Vi känner oss väldigt nöjda med den fina hjälp vi fått. Läs mer

Lars Peder K skrev om Moberg Bil AB
    Bytte in min gamla bil och köpte en ny(are). Lätta att ha att göra med och bra bemötande. Läs mer

Albian F skrev om Moberg Bil AB
    Köpte en bmw 428i blev bemött jättebra och bra service Läs mer

Frank Johnny H skrev om Moberg Bil AB
    Sådär............................................................ Läs mer

Daniel N skrev om Moberg Bil AB
    Köpte en bil, bilen var det inget fel på, säljaren var bra och trevlig.
    Men ville ha vinterdäck till, han sade att det inte var några till, men kunde sälja en uppsättning beg för 4000kr .
    Köpte dom, men när jag packade upp dom hemma så syntes det på märkningen att dom var till bilen från början, sen låg det kvitto i bilen på just dom däcken.
    Lite snålt! Läs mer

Alexandra B skrev om Moberg Bil AB
    Vi köpte en fin BMW som vi är mycket nöjda med. Bemötande, flexibilitet och service var rakt igenom bra. Rekomenderar Moberg bil! Läs mer

Marie-Louise J skrev om Moberg Bil AB
    Bra bemötande, snabb hantering så vi fick bilen snabbt. Läs mer

Dan N skrev om Moberg Bil AB
    Bra killar, man kände sig väl omhändertagen. Läs mer
  • Jim Tero Tobias S

Jim Tero Tobias S skrev om Moberg Bil AB
    Jag har köpt bil hos Moberg Bil totalt 3 ggr. Och alla gånger har de överträffat mina förväntningar.
    Mitt 2 köp hos dem var för ca 30 dagar sedan som jag ångrade när jag såg en annan coolare bil hos dem. De löste mitt "problem" utan kruseduller på en Söndag. Alltså, Tobias löste så Patrik kom in och hjälpe mig iom jag inte kunde komma under veckan. Patrik kom alltså in på en Söndag när de har stängt, trots att han skulle kolla på fotboll. Gaaaaalet bra service.

Att köpa en begagnad bil för alltid med sig vissa risker. Man kanske hittar något man inte var beredd på. Stort eller lite. Att köpa en bil av en seriös handlare som även tar ansvar efter försäljningen gör att man kommer tillbaka. De få "problem" jag haft har Moberg Bil löst utan omsvep. Det har aldrig vart något snack. Jag menar, även om de är hårda med sina egna kontroller så kan även den bästa missa något. Det är hur man hanterar oväntade saker som avgör. Detta betyder Inte att jag har haft några stora problem, men det har varit viktiga för mig.

Det är inget snack. Min nästa bil köper jag av Patrik på Moberg Bil. De får bara se till att skaka fram den.

Problem kan alltså alltid uppstå oavsett hur noga man är. Det är sättet man löser det på som är det viktiga.

Jag tycker att Mober Bil är oerhört tydliga i sina beskrivningar och de är framförallt ett föredöme för hur en bilhandlare ska vara. Från första mötet till allt som sker efteråt.

Jag kan inte annat än att rekommendera Moberg bil.

Bilarna jag köpt har kostat 170.000, 237000 & 280.000 Då är det viktigt att man kan lita på sin handlare.

Tack Läs mer

Tony S skrev om Moberg Bil AB
    Beg, Seat alhambra. Kanonbil, bra pris och framför allt världens bästa säljare :) Läs mer
  • Joanna G

Joanna G skrev om Moberg Bil AB
    Trevlig personal, bra bemötande och väl genomförd demonstration av bilarna.
    Åker gärna dit igen. Läs mer

Mikael H skrev om Moberg Bil AB
    Trevligt bemötande kunnig försäljare Läs mer

Burak P skrev om Moberg Bil AB
    Super bra ställe har köpt flera bilar hos Moberg bil, en riktigt seriös företag. Läs mer

Dag W skrev om Moberg Bil AB
    Trevligt och lättsamt bemötande Läs mer
  • Gert Ove L

Gert Ove L skrev om Moberg Bil AB
    Begreppet bil
    Professionell bemötande
    Att inte bemötas av traditionell bilhandlarjargong det skötte dom
    Bra bemötande och det kändes hederligt och seriöst dock en aning stressat. Kanske det lönar sig med längre öppettider Läs mer

Jan C skrev om Moberg Bil AB
    Jag köpte en personbil och möttes av en intresserad säljare som ville hjälpa mig finna rätt bil.
    Allt igenom en korrekt och bra upplevelse. Läs mer

Max Ä skrev om Moberg Bil AB
    Snabb och mycket bra service, framförallt en hjälpsam personal (Alex). Har ingenting negativt att säga alls! Läs mer

Bror H skrev om Moberg Bil AB
    Bra bemötande och tack för de fina vinter hjulen. Nöjd med köpet. Läs mer

Brice L skrev om Moberg Bil AB
    Löste Inbytte av min bil snabbt och enkelt. Åkte hem med nya bilen på samma dag 🙏🏽 Läs mer
  • 2019-07-13

Naza Omir Ali A skrev om Moberg Bil AB
    härligt bemötande och väldigt bra service.kan starkt rekommendera att köpa bil där Läs mer
  • Reneé A

2019-07-13

Reneé A skrev om Moberg Bil AB
    Köpte Mazda CX5 . Utmärkt service . Levde upp till förväntningarna . Trevlig personal Läs mer

Jan Mikael T skrev om Moberg Bil AB
    Hrlt ok bra bemötande och snabb o smidig affär. Läs mer

Jerry S skrev om Moberg Bil AB
    Bra bemötande och trevlig personal! Läs mer

Adnan S skrev om Moberg Bil AB
    väldigt bra personal och väldigt bra bemötande Läs mer
  • 2019-05-09

EMELIE T skrev om Moberg Bil AB
    Hittade en makalös bil på blocket.se som Moberg bil sålde. Blev fast direkt och kunde inte släppa den med blicken. Bokade fast den och åkte ner från norra Norrbotten en vecka senare för att hämta den. Trots förseningar med tåget och diverse andra problem så kom dom och hämtade mig och en väninna på tågstationen i Göteborg och dom allihopa var verkligen supertrevliga. Alla förväntningar jag hade blev så mycket bättre så fort jag kom ner och såg bilen. Jag är så himla nöjd med min s212. Stort tack till Mathias Delic och allihopa på Moberg bil. Rekommenderar dom starkt! Läs mer
  • 2019-04-13

André H skrev om Moberg Bil AB
    Bytte in en Mercedes mot en Volvo. Kanon bra bemötande av säljaren Läs mer
    2019-04-13 Moberg Bil AB svarar André H
    Hej Andre.

Tackar för dom fina orden, hoppas du är nöjd med din nya v70!
    Varmt välkommen tillbaka.

Moberg Bil.
  • Carl Patrick W

2019-04-11

Carl Patrick W skrev om Moberg Bil AB
    Jättenöjd med bemötande och service Läs mer
  • 2019-02-27

Arben F skrev om Moberg Bil AB
    Mycket proffesionella och bra bemötande.
    Alla bilarna är testade och varudeklarerade. Läs mer
  • 2019-02-19

Javad E skrev om Moberg Bil AB
    Köpte företagsbil
    Bra bemöt
    Trevligt personal Läs mer
  • Ida H

2019-02-19

Ida H skrev om Moberg Bil AB
    Jag sökte efter en bil och dom hade perfekta bilen till mig.
    Jag kom med min mamma och son, först av allt blev vi bjudna på kaffe.
    Jag hade inga höga förväntningar men dom blev högre när det visade sig att dom hade en fin bil till mig i den prisklassen jag ville ha.
    Totalt sett var det en fantastiskt upplevelse och vi blev bra bemötta. Jag åkte härifrån med en bil till slut.

Rekommenderar Mobergs bil stort! Läs mer
  • 2019-02-16

Leif A skrev om Moberg Bil AB
    Köpte en 335i på telefon. Bilen va exakt som den beskrivits, (snudd på än finare). Mycket fint bemötande. Läs mer
  • 2019-02-14

Ludvig B skrev om Moberg Bil AB
    Bilar i bra skick och bra bemötande. Läs mer
  • 2019-02-14

Fredrik J skrev om Moberg Bil AB
    Jag köpte en Dodge Ram 1500 diesel.
    Bemötandet var mycket bra o trevligt.
    Förvöntningarna som jag hade uppfylldes och jag är nöjd med affären vi gjorde.
    Jag kommer absolut att göra affärer med Mobergs bil igen och rekomendera dem till Andra. Läs mer
  • 2019-02-12

Ann L skrev om Moberg Bil AB
    Köpte en bil och hade en mycket trevlig upplevelse. Inget smörande utan äkta , trevligt bemötande och kände ingen press på att måste köpa. Fick testa i lugn o ro och tänka. Inget annat än gott att säga om Mobergs bil. Läs mer
  • 2019-02-12

Klas S skrev om Moberg Bil AB
    Snabb kundkontakt, allt gick smidigt och trevlig personal. Läs mer
  • Fredrik H

2019-01-28

Fredrik H skrev om Moberg Bil AB
    Sommaren 2018 köpte jag en bil från Mobergs för export till Finland. Det var en smidig process tack vare försäljaren Patrik, som snabbt skickade de dokument som behövdes i samband med registreringen i Finland och själv är jag mycket nöjd med mitt köp och kan rekommendera Mobergs bil. Läs mer
  • Christoffer S

2018-11-03

Christoffer S skrev om Moberg Bil AB
    Ringde på en bil och fick information om hur den skulle se ut, när jag kommer ner är den exakt som den blev förklarad. Bilen var i topp skick, invändigt och utvändigt. Och de håller väldigt bra standard på deras bilar. Flyger ned en vecka senare och blir upphämtad av de och sedan står bilen nytvättad och redo för avfärd. Grymt nöjd med Moberg bil och min nya c63! Rekommenderar! Läs mer
    2018-11-05 Moberg Bil AB svarar Christoffer S
    Hej Christoffer. Vi tackar för din recension och för att du tog dig tiden att skriva om oss. Vi är helt övertygad om att du kommer spendera många roliga timmar i din fantastiska Mercedes C63 :) Mvh Moberg Bil
  • 2018-06-18

pia s skrev om Moberg Bil AB
    Köb av bil

Vi blev bemmödt på et korekt och professonelt set
    sälgeren Patrick Kehlet var meget informativ omkring
    bilen som vi er yderst tilfreds med och gjorde sit yderste for at vi skulle fo en behagelig oplevelse.

Med Venlig Hilsen

Pia & Niels Sedaka Läs mer
  • 2018-06-17

melissa a skrev om Moberg Bil AB
    Bil
    Bra bemött
    Allt flöt på bra. Läs mer
  • 2018-06-15

ing-marie t skrev om Moberg Bil AB
    Bra brötande trevlig säljarr
    Nöjd med mitt besök Läs mer
  • 2018-06-15

martin v skrev om Moberg Bil AB
    Helt ok, får dock vara tydliga med vad som ingår i inbytes bilen och inte.
    Mvh Martin Vernhamn Läs mer
    2018-06-15 Tobias M svarar martin v
    Hej Martin.
    i ett inbyte räknar man alltid med sommar och vinterhjul.
    vi skall ta med oss detta och vara tydligare i fortsättningen.
    vi hoppas att du är nöjd med bilen du har köpt och vill önska dig en trevligt fortsättning.
  • Robert E

2018-03-13

Robert E skrev om Moberg Bil AB
    Bor ej i GBG så reserverade en bil över mail och blev sedan väl omhändertagen från början med upphämtning på station till slutet med att fixa de sista detaljerna med bil och dokumentation. Läs mer
  • 2018-02-26

Göran N skrev om Moberg Bil AB
    Hej eftersom det är första bilaffären vi gör med Mobergs bil så kändes det viktigt att bemötandet är viktigt
    jag och min son tycker att säljaren var proffsig med pluss i kanten på alla sätt all info om bilen var rätt samt det blev en bra dag vid överlämnandet av bilen vid lev på Landvetter flygplats
    alla papper samt utrustning på bilen stämde så det blev en trevlig hemresa till Norrland och Umeå
    och går vi i köpa bil tankar framöver så kommer vi givetvis att kontakta Mobergs Bil i Göteborg , vill även ge ett stort pluss till tjejen som jobbade med papper och div annat en mycket trevlig tjej i Tel som verkar ta tag i problem om det nu blir sådana
    MVH/ Göran Nilsson Umeå GAF865 Läs mer
  • 2018-02-26

Paul M skrev om Moberg Bil AB
    OK men inget speciellt. Lite "Jaha, ni vill köpa en dyr bil kontant utan mycket diskussion, vi ska se om vi kan gå med på det". Läs mer
  • 2018-02-25

Anders W skrev om Moberg Bil AB
    De var trevliga och åtgärdade några defekter även efter försäljningen. Läs mer
  • 2018-02-25

Dan S skrev om Moberg Bil AB
    Ett bilköp utan några som helst problem. Läs mer
  • 2018-02-24

Caroline K skrev om Moberg Bil AB
    Jag fick jättebra bemötande. Köpte bil i början av Februari och är jätte nöjd.
    Skulle absolut rekommendera Mobergs Bil till någon annan. Läs mer

Hildedalsgatan 1, 417 05 Göteborg