Alla kategorier Kommunikationsutrustning Östergötland Norrköping Mobilakuten Nordic AB

Mobilakuten Nordic AB

S:T Persgatan 86, 602 33 Norrköping — Visa karta

Läs vad 22 kunder tycker om Mobilakuten Nordic AB

• Hani M
    Hani M skrev om Mobilakuten Nordic AB
    SKICKA INTE DIN MOBIL TILL DETTA FÖRETAGET
  • Caroline A
    Caroline A skrev om Mobilakuten Nordic AB
    Bara positiv erfarenhet från detta företag. Snabb och trevlig personal!
  • Maria R
    Maria R skrev om Mobilakuten Nordic AB
    Personalen ger bra service och snabbt lagad mobil. Centralt läge.
  • John R
    John R skrev om Mobilakuten Nordic AB
    Lämnade in min trasiga Iphone 4S pga spräckt glas, fick vänta 15 minuter och 900 kr fattigare hade jag en så gott som ny telefon!
    SUPERNÖJD!
  • Preben H
    Preben H skrev om Mobilakuten Nordic AB
    I särklass det sämsta företag man kan ha med att göra. Skickade in min telefon eftersom som skärmen blivit svart. Ser inte röken av den på flera månader, får till sist besked om att man konstaterat fuktskada trots att den inte varit i närheten av vatten, jag blir erbjuden att själv stå för reparationskostnaden 1000 kr. Idiotiskt nog av mig accepterar jag detta, får tillbaks telefon som funkar ytterligare 1 månad innan den blir svart igen. Då åkte telefonen raka vägen i soptunnan istället för att hamna i mobilakutens händer. Man har inget att säga emot då detta "ruffel och båg företag" alltid har sista ordet. Skulle inte förvåna mig om klåparna själva doppar telefonerna i vatten då dom inte hittar någon förklaring till fel. Om du köper en telefon hos någon som anlitar Mobilakuten har du ingen garanti alls, det står dig bara dyrt i slutändan om det uppstår fel och du kan räkna med att bli utan telefon i riktigt lång. Bättre då att bara bita i det sura äpplet, skita i att skicka in telefonen och istället köpa en ny.
    10 koblajor av 10 möjliga till detta skitföretag.
  • Anna H
    Anna H skrev om Mobilakuten Nordic AB
    Efter alla dåliga omdömmen här var jag till en början tveksam men ångrar inte mitt val! Lämnade in min iphone och fick den tillbaka på 15 minuter som ny, riktigt nöjd!
  • magdalena Ö
    magdalena Ö skrev om Mobilakuten Nordic AB
    Sämsta möjliga bemötande och hantering av serviceorder! Har inte sett min 'nya' telefon på 5 månader! Köp inget via TELE2s internetshop!!! Går något snett skickas telefonen till Mobilakuten, sedan är det kört!
  • Christian R
    Christian R skrev om Mobilakuten Nordic AB
    SKICKA INTE DIN MOBIL TILL DETTA FÖRETAGET! Du får förmodligen aldrig tillbaka din mobil! Efter 3 månader (!) har jag ännu inte fått tillbaka min Xperia. I flera veckor har jag fått beskedet att den är klar och ska skickas och att jag bör ha den inom en dag eller två. SKITSNACK! Sjukt dålig service, inkompetent personal, dåliga telefontider ( 10-12 vardagar) med ständig upptagetton när man ringer! VARNING!!!!!! Finns det inget lägre betyg att sätta....?!
  • Hans M
    Hans M skrev om Mobilakuten Nordic AB
    Med hästlängder det sämsta företag jag någonsin haft kontakt med.
    Tog 9 veckor på sig att försöka fixa telefonen (har fortfarande inte fått tillbaka den)
    Under den tiden så skickade jag så många mail att jag tappat räkningen.

Det som de gjorde var att: påstå att de aldrig fått telefonen, påstå att de tappat bort telefonen, ta en vecka på sig att svara varje mail, strunta i att skicka tillbaka telefonen, skylla på att de inte har min adress även fast jag skickade med den med telefonen, samt att jag haft den i varje mail jag skickat!

Så totalt värdelösa att jag önskar man kunde sätta lägre än 1 i betyg!
  • Henrik
    Henrik skrev om Mobilakuten Nordic AB
    Dålig service. Otrevliga och inkompetenta. Nu köper jag en ny mobil och den här gången blir det en som inte använder mobilakuten när det gäller garantireparationer. Riktigt dåligt företag som man gör bäst i att undvika.
  • Johannes A
    Johannes A skrev om Mobilakuten Nordic AB
    Skicka inte din lur hit om du vill ha tillbaka den, skicka in min för 2½ mån sen har fortfarande inte fått tillbaka den och riktigt arrogant personal som svara när man frågar nåt om luren.Så Jag rekommenderar alla att INTE skicka in nåt till dom om ni inte vill vänta i 1-2-3-4-5-6 mån får väl se när och om ja nånsin får tillbaka min lur.
    RIKTIGT DÅLIG SERVICE
  • Alexa B
    Alexa B skrev om Mobilakuten Nordic AB
    Vi skickade in vår företagsmobil till Mobilakuten.
    De enda problem vi hade var nåt el kontakt eftersom den tändes och släcktes utan att vi gjorde nåt.
    Nu drygt 6 veckor eftert att vi skickat in den får vi en email där det står "Tyvärr har vi konstaterat att felets ursprung beror på en vätskeskada vid en flexkontakt och kringliggande komponenter. Detta tas inte på garanti av tillverkaren då de anser att det inte är ett fabrikationsfel.

Dessvärre går de här skadorna inte att fixa på grund av att kretskortet blivit skadat."

Tele2 sager NU att man skulle köpa extra försäkring för mobil i butiken, men detta säljs inte på webbutiken.

Vi har inte fått vatten på mobilen, hur kan den då vara vattenskadad?
    Svetas mobilen? Eller ljuger Mobilakuten?
    En sak är säker vi kommer inte att forsätta att vara kunder hos Tele2 efter att abonemangstiden är slut.
    Både Tele2 och Mobilakuten suger och deras service är för dåligt.
  • Daniel G
    Daniel G skrev om Mobilakuten Nordic AB
    Jag var förbi mobilakuten för ett par veckor sedan med min mobil. De vägrade ta in den för reparation. Enligt honom (ägaren) så var det en fuktskada på den,han kikade på den lite snabbt. Lite förvånad blev man juh. Gick in med den på stället där jag köpte den och säljaren i kassan fixade luren åt mig på 10 sekunder! Mobilakuten suger!
    Linda gillar detta
  • Jocke P
    Jocke P skrev om Mobilakuten Nordic AB
    Skicka inte in mobilen till de aroganta personerna, de har inte äns kopetens att laga eller konstatera ett fel på mobilen, 2-3 veckors servis borde ändras till 1-2 månader eller att du aldrig mer får din telefon, skärmen på min x1 slutade fungera, skickade in den, enligt instruktioner från tele2, gick över 3 veckor jag själv hörde av mig efter 1 månad och undra hur det går för telefonen, svaret var att de hade problem att få in reservdelar från leverantör, så förmodar man i det läget att de har gått igenom telefonen och vet vad problemet är, 4 veckor till går utan hört något, kontaktar dem igen, och då säger de att de har prioriterat min telefon, och ska laga den, 1 min efter det mailet kommer ett mail till, där de tar upp kostnads förslag, 1 min efter det mailet, säger de att de har hittat vattenskada i telefoenen, kan ju undra om de röker på där, kollar man inte efter vatten skada när man gårigenom telefonen först innan man beställer in delar till den? nä fan, de är ett skämt, tror inte alls på dem, de borde bli stämda för hur de behandlar kunder, och så snurriga de är, betalade i alla fall 120 kr i genomsöknings avgift, de har ju inte äns normal fakturering utan man ska sätta in pengar på konto, där med totalt oseriöst, fick tillbaka mobilen 2 veckor efter, satte igång den, så visar det sig att skärmen fungerar, hum, de sa ju att de inte lagar telefoner med vatten skada, mysterium, de kunde ju lurat skiten av mig och sagt de lagat den och snott mig på några hundra lappar där, men det fattade inte de, så mobilen var nästan i samma skick som jag skickade in den, eller ja, skärmen fungerade men klåparna hade inte satt dit knappen till volymen på den, ja se om man kan hitta någon annan reparatör som kan fixa knappen på den, vill inte ha med dessa klåpare att göra mer.
  • Johan B
    Johan B skrev om Mobilakuten Nordic AB
    Vägra skicka din mobil till detta ställe
    telefonen kom tillbaka efter en och halv månad och kan ni tänka den funkar inte precis samma fel som när skickades in displayen är helt död men mobilakuten har testat den och bytt keyboarden som inte är trasig
    Om ni vill skicka telefoner fram och tillbaka kors och tvärs över landet då är mobilakuten stället för dig.
  • Lennart O
    Lennart O skrev om Mobilakuten Nordic AB
    Skickade in en telefon med fel. Fick tillbaks den efter två veckor med felet kvar, samt dessutom fler fel! Efter påstötning fick jag skicka tillbaka telefonen som då åtgärdades efter ytterligare två veckor. Fortfarande satt knappar på sidan löst.
    Efter ett par månader hade hela knappraden på den sidan åkt in i telefonen plus att andra fel uppstått. Skickade in den igen. Efter 9 1/2 vecka, åtskilliga mail till Mobilakuten, Katshing som hade sålt telefonen, samt Sony-Ericsson, kom en ny telefon, dock i annan färg. Mobilakuten suger hårt!!!
  • Torleif A
    Torleif A skrev om Mobilakuten Nordic AB
    Skickade in en telefon som varit seg ( men fungerat) i flera månader för garantireparation. När jag fick tillbaka den var den helt död. När jag skickade tillbaka den för backreparation "upptäckte" Mobilakuten en vattenskada. Jag har mycket lågt förtroende för dom nu.
  • Ricard S
    Ricard S skrev om Mobilakuten Nordic AB
    Snabb service men nytt fel när den kom tillbaka. Ringde och påpekade detta men fick till svar i stort sett "synd för dej, du får lägga en ny order" men de stod ej för frakt tillbaka för att reparera det nya felet som uppstått vid deras service. Dåligt
  • Pernilla V
    Pernilla V skrev om Mobilakuten Nordic AB
    Funkar kaka. Lite rörig hemsida men annars fungerar allt exemplariskt. Servicen tog tre dagar inklusive postgången.
  • Niklas
    Niklas skrev om Mobilakuten Nordic AB
    Lång väntetid och dåliga kontakitmöjligheter via mail, Sen att dom inte ens kan uppdatera sin hemsida med status ang ärendet är ju fan sorgligt! Aldrig mer dit för min del., Har haft min C902 där i 5 veckor nu :( Överväger att åka och köpa en Ny lur.
    Linda, Torleif A gillar detta
  • Daniel L
    Daniel L skrev om Mobilakuten Nordic AB
    Min mobil kom tillbaka mycket snabbt och på utlovad tid. Bra service och trevlig personal!
  • lars t
    lars t skrev om Mobilakuten Nordic AB
    den sämsta firma jag har råkat ut för, tele2 använder dom för sina kunder jag tycker mycket synd om tele2 deras chef har lovat mig saker han inte kan hålla plus att han har varit spydig mot mig 2 gåner och dom tar lång tid på sig svarar varken i telefon eller mail inte uppdaterar dom status på reparationer heller Lasse
    Torleif A gillar detta

S:T Persgatan 86, 602 33 Norrköping